فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


اخبار لیگ 87 - 88 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم فوتبال استقلال تهران با برتری پرگل مقابل پاس همدان به رده‌ی چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد.

تیم فوتبال استقلال تهران بعدازظهر امروز در ورزشگاه قدس همدان به مصاف تیم پاس رفت و موفق شد با نتیجه‌ی چهار بر دو حریف خود را شکست دهد.

استقلال از ابتدای بازی برتری خود را بر حریف دیکته کرد و با حملات طرح ریزی شده از کناره‌ها و پاس‌های عمقی دفاع تیم پاس را با مشکل روبه‌رو ساخت.

در دقیقه‌ی 29 سرانجام مقاومت مدافعان تیم پاس پایان یافت و پاس سیاوش اکبرپور به علی علیزاده سبب شد این بازیکن گل نخست استقلال را به ثمر برساند. پس از این گل باز هم این تیم استقلال بود که حملات خود را ادامه ‌داد که با بی‌دقتی مهاجمان این تیم فرصت‌ها از دست رفت.

پاس نیز با استفاده از ضد حملات دروازه‌ی استقلال را تهدید کرد، با این حال نیمه‌ی نخست با نتیجه‌ی یک بر صفر به سود استقلال پایان یافت.

با آغاز نیمه‌ی دوم تیم پاس بر قدرت تهاجمی خود افزود و در دقیقه‌ی 48 محمد غلامی گل تساوی پاس را وارد دروازه‌ی استقلال کرد. پس از این گل برای دقایقی بازی در کنترل تیم پاس قرار گرفت اما، حملات این تیم به گونه‌ای نبود که دروازه‌ی تیم استقلال را تهدید کند.

از دقیقه‌ی 72 با هنرنمایی مجتبی جباری گلزنی‌های استقلال آغاز شد. در این لحظه جباری با استفاده از پاس تیزهوشانه‌ی "جان‌واریو" گل دوم استقلال را به ثمر رساند. دو دقیقه‌ی بعد باز هم این مجتبی جباری بود که توانست گل سوم استقلال را نیز وارد دروازه‌ی پاس کند. در ادامه بازی در حالی که حملات تیم پاس با ضد حملات تیم استقلال روبرو می‌شد، در دومین دقیقه‌ی وقت‌های تلف شده آرش برهانی که فرصت‌های بسیاری را در این بازی از دست داد، توانست گل چهارم استقلال را نیز به ثمر برساند تا کار تیم همدانی تمام شود.

یک دقیقه‌ی بعد نیز حنیف عمران‌زاده گل دوم پاس همدان را به ثمر رساند، اما بازی به سود استقلال پایان یافت و این تیم با برتری چهار بر دو مقابل پاس با کسب 18 امتیاز به مکان چهارم جدول صعود کرد.

ما هم به آقای امیرقلعه نویی و بازیکنان افتخار آفرین این تیم و به تمام کادر فنی این باشگاه تبریک می گوییم.

آرزوی برد های بیشتر و قهرمانی در  لیگ و جام باشگاههای آسیا در این فصل.


[ جمعه 87/8/3 ] [ 10:4 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که صادق باشند و اصل صداقت را مبنای کارشان قرار دهند تا با کمک یکدیگر بتوانیم در رشد و پیشرفت تیم پرسپولیس قدم برداریم.

داریوش مصطفوی در نخستین نشست خبری باشگاه پرسپولیس که پنج‌شنبه در مرکز بین‌المللی همایش‌های رایزن برگزار شد، ابتدا و در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر این که آیا شما از تصمیم "علی کریمی" برای عدم حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران اعلام حمایت کرده‌اید؟ و این که چرا هنوز وضعیت کمیته‌ی انضباطی باشگاه پرسپولیس مشخص نیست؟ گفت: بگذارید حتی یک نفر در فوتبال آبرو داشته باشد. برخی از شما خبرنگاران حتی برای یک نفر از کسانی که در ورزش کار می‌کنند، آبرو نگذاشته‌اید و من با تجربه‌ی زیادی که در ورزش کشور دارم به خوبی به این مساله واقف هستم. هیچ مدیری نمی‌تواند چنین حرفی بزند و از تصمیم بازیکنش مبنی بر عدم حضور در تیم ملی حمایت کند. چطور می‌شود من چنین کاری را کرده باشم.

وی افزود: من برای این خبرگزاری که چنین صحبت‌هایی را به دروغ از قول من منتشر می‌کند، متاسفم.

مصطفوی ادامه داد: من خودم بارها گفته‌ام که بازیکنان پرسپولیس وظیفه دارند در هر شرایطی به تیم ملی کمک کنند. تیم ملی متعلق به فرد نیست و بهتر است با کمک به آن در پیروزی‌هایش دخیل باشیم و دل هواداران و دل مردم را شاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از روزنامه‌ها نوشته است که برادرزاده‌ی "مصطفوی" اسپانسر باشگاه پرسپولیس خواهد شد، باید بگویم که برادرزاده‌ی من 9 سال دارد و این خبر کذب محض است.

مدیرعامل پرسپولیس هم‌چنین درباره‌ی آیین نامه کمیته انضباطی این باشگاه نیز گفت: آیین نامه کمیته‌ی انضباطی مربوط به گذشته است و ما باید آن را بازبینی کنیم. فکر می‌کنم طی روزهای آینده آیین نامه جدید آماده شود. هم‌چنین قرار است برای رسیدگی به مسائل مختلف که می‌طلبد در کمیته‌ی انضباطی باشگاه بحث شود موقتا این کمیته را راه‌اندازی کنیم تا به مسائل مختلف رسیدگی شود.

مصطفوی در خصوص غیبت "ابراهیم توره" نیز گفت: نامه‌ای را به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و هم‌چنین فدراسیون ایران می‌نویسیم که این بازیکن مدتی است از کشور خارج شده و غیبت غیر موجه دارد تا نسبت به این مساله از سوی آنها توجه خاصی شود.

مصطفوی هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف موجود در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: در یک هیات مدیره ممکن است افراد با سلیقه‌های مختلف کار کنند اما، این اختلاف‌ها تنها در مورد خط مشی آنهاست و مشکل خاص دیگری که منجر به اختلاف شود نداریم. اگر برخی خبرنگاران می‌گویند حضور کمرنگی نسبت به اعلام اخبار باشگاه پرسپولیس و یا مصاحبه‌های مختلف پیدا کرده‌اید، در پاسخ باید بگویم که اگر قرار باشد مطالبی که برخی از آنها به دروغ از قول من چاپ می‌کنند وجود داشته باشد، آری حضورم کمرنگ شده، اما از نظر خودم هیچ کمرنگی در اعلام اخبار باشگاه پرسپولیس و یا انجام مصاحبه ندارم چرا که اگر غیر از این بود در این جلسه حضور نمی‌یافتم.

وی افزود: پست من در باشگاه پرسپولیس علاوه بر حضور در هیات مدیره مدیریت باشگاه نیز است که طبق آن هیچ کس اجازه‌ی دخالت در امور اجرایی باشگاه را ندارد و تمام تصمیمات و اقدامات در این زمینه با من است. کما این که من هم در حیطه مسئولیت سرمربی تیم هیچ دخالتی ندارم و قطبی در آن بخش اختیار تام دارد.

مصطفوی هم‌چنین در مورد شایعه برکناری افشین قطبی پس از نتایج اخیر پرسپولیس خاطر نشان کرد: قرارداد ما با افشین قطبی 2 ساله است و او به هیچ وجه تا پایان این مدت از سمت خود برکنار نمی‌شود و ما قصد خداحافظی با او را نداریم. من هرگونه شایعه‌ای در این زمینه را تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم که ما تازه قطبی را به دست آورده‌ایم و قصد داریم از توانمندی‌های او برای رشد تیم پرسپولیس استفاده کنیم. ما عملکرد قطبی را زیر نظر گرفته‌ایم و وقتی می‌بینیم در بازی مقابل استقلال پس از 11 پاس سالم و صحیح موفق به گل زنی می‌شویم، نشان می‌دهد که روی این تیم کار شده است و درآینده ثمرات بیشتری خواهد داشت.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: از شما رسانه‌ها می‌خواهم که صادق باشید واصل صداقت را مبنای کارتان قرار دهید تا با کمک به یکدیگر بتوانیم در رشد و پیشرفت تیم پرسپولیس قدم برداریم. مطمئنا بنده صحبت‌های خطرناکی که در برخی روزنامه‌ها و یا از طریق تلکس یک خبرگزاری خاص منتشر می‌شود را تکذیب می‌کنم و معتقدم چنین مسائلی جز ضربه زدن به پرسپولیس و فوتبال هیچ سود و فایده‌ی دیگری ندارد.

مصطفوی درادامه درباره‌ی امضای نهایی قرارداد اسپانسر باشگاه پرسپولیس به خبرنگاران گفت: قول داده بودیم که اسپانسرهایی با رقم‌های بالاتر را برای تیم پرسپولیس جذب کنیم اما، مذاکرات مختلفی با شرکت‌های گوناگون صورت گرفت که هر یک به دلایلی منتفی شد. امیدوارم حضور اسپانسر جدید بتواند مقدمه‌ای برای حضور اسپانسرهای قوی‌تر در فوتبال ایران و باشگاه‌های بزرگ باشد. البته در بحث درآمدزایی باشگاه‌ها صدا وسیما هم باید فکری بکند و درآمد مناسبی را بابت پخش بازی‌های ما پرداخت کند و توجه داشته باشد که این همه پولی که پرسپولیس در زمینه‌های گوناگون خرج می‌کند از کجا پرداخت می‌شود.

مصطفوی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ضعیف بودن کانال‌های انتشار خبر از سوی باشگاه پرسپولیس و یا شایعاتی مبنی بر وجود جاسوس در این باشگاه تصریح کرد: هیچ جاسوسی در باشگاه نداریم اما، سعی می‌کنیم کانال‌های ارتباطی‌مان را با روزنامه‌ها و رسانه‌های مختلف قوی‌تر کنیم. فکر می‌کنم از روز شنبه تصمیماتی اتخاذ شود تا چندین نفر به کادر روابط عمومی فعلی اضافه شوند تا ما بتوانیم دراین زمینه قوی‌تر عمل کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم‌چنین درباره‌ی کیفیت کمک‌های حسین هدایتی به باشگاه پرسپولیس و این که آیا هدایتی تنها برای حل مشکلات مالی پرسپولیس به جمع هیات مدیره پرسپولیس اضافه شده است یا خیر؟ گفت: هدایتی انسان باشخصیتی است که کمک‌های مادی و معنوی بسیاری را به پرسپولیس داشته است. او از هیچ تلاشی برای پیشرفت و موفقیت پرسپولیس دریغ نکرده و حضورش در کنار ما بسیار تاثیر گذار است. مطمئنا پس از دریافت پولی که بابت حق اسپانسر تیم در آینده نزدیک خواهیم داشت، سعی می‌کنیم هزینه‌های "هدایتی" را در تیم پرسپولیس جبران کنیم.


[ جمعه 87/7/26 ] [ 4:45 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

دیدارهای معوقه از هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته پیش رو، با برگزاری 9 دیدار پیگیری می شود که در یکی از مهمترین دیدارها این هفته تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادی میزبان برق شیراز است.

شاگردان قلعه نویی که هفته پیش با ارائه یک بازی قابل قبول مقاومت سپاسی دیگر تیم شیرازی لیگ را با نتیجه 5 بر 2 شکست دادند، مطمئنا این هفته کار سختی را برابر شاگردان محمد عباسی پیش رود دارند اما برای تداوم موفقیت‌های اخیر خود قصد دارند 3 امتیاز این دیدار را نیز از آن خود کنند.

البته مردان نارنجی‌پوش شیراز هم پس از آنکه هفته پیش سپاهان را متوقف کردند و صدرجدول را پس از چندین هفته به دیگر تیم اصفهانی سپرده اند، برای جبران مافات و بازگشت به جایگاهی که هفته‌ها آن را حفظ کرده بودند، می خواهند در تهران دست به کار بزرگی زده و با شکست شاگردان قلعه نویی، همچنان خود را به عنوان یکی از تیم‌های مدعی فصل جاری مطرح کنند.

مطمئنا حضور داریوش یزدانی و مهدی شیری برابر تیم سابق خود استقلال، می تواند هیجانات این دیدار حساس را بیشتر کند، مردانی که بدون شک نقش مهمی را در تعیین نتیجه این دیدار ایفا خواهند کرد.

در دیگر دیدار مهم این هفته تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان صباباتری است. شاگردان ابراهیم‌زاده هفته پیش از توقف برق شیراز بهترین استفاده را کرده و به صدر جدول صعود کردند. آنها برای دفاع از جایگاه خود این هفته کار سختی برابر شاگردان فیروز کریمی پیش رو دارند. البته تمام تیم‌های مدعی لیگ به موفقیت فیروز کریمی و صباباتری چشم دوخته‌اند تا با کسب امتیاز از این تیم اصفهانی، مانع از افزایش امتیازهای صدرنشین و فاصله آن با دیگر تیم‌های بالانشین شود.

در یکی دیگر از مسابقات عقب افتاده از هفته پنجم لیگ برتر روز شنبه هفته آینده شاگردان افشین قطبی در اهواز به دیدار فولاد خوزستان می روند. پرسپولیسی‌ها که هفته پیش شکست تلخی را برابر ابومسلم تجربه کردند، نمی خواهند تحت هیچ شرایطی در اهواز حتی یک امتیاز هم از دست بدهند و برای رسیدن به این هدف به بازگشت کریم باقری و درخشش علی کریمی دل بسته‌اند.

برنامه دیدارهای معرقه از هفته پنجم رقابت های لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
جمعه - 26/7/87
* پیکان قزوین - ابومسلم مشهد، ساعت 15، ورزشگاه شهید رجایی قزوین
داور: سعید بخشی زاده، کمک‌ها: محمد نجفی و سخاوت سلیمان نژاد، داور چهارم: رضا کرمانشاهی

* پاس همدان - راه آهن تهران، ساعت 15، ورزشگاه قدس همدان
داور: هدایت ممبینی، کمک‌ها: نیکفر نیک نهاد و حمید غمزه، داور چهارم: منصور نوری

* پیام خراسان - استقلال اهواز، ساعت 15، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد
داور: قاسم واحدی، کمک‌ها: رسول فروغی و مجید ویشگاهی، داور چهارم: علیرضا اکرمی

* ملوان بندرانزلی - مس کرمان، ساعت 15، ورزشگاه تختی انزلی
داور: تورج حق وردی، کمک‌ها: صادق نوری و حسین عباسی، داور چهارم: علیرضا شیخی

* ذوب آهن اصفهان - صبا قم، ساعت 15، ورزشگاه فولاد شهراصفهان
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: جهانگیر حیدری و بابک داوری، داور چهارم: محمدرضا خداپرست

* مقاومت سپاسی شیراز - پگاه گیلان، ساعت 15، ورزشگاه حافظیه شیراز
داور: محمد حسین اسدی، کمک‌ها: سعید علی نژادیان و بهرام کیانی، داور چهارم: آرش خرمیان

* استقلال تهران- برق شیراز، ساعت 16:45، ورزشگاه آزادی تهران
داور: محمود رفیعی، کمک‌ها: رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی، داور چهارم: غلامرضا جباری

شنبه - 27/7/87
* سایپا کرج - فولاد مبارکه سپاهان، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج
داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: جواد تقی پور و محمد رضا منصوری، داور چهارم: فرشید افشار

* فولاد خوزستان - پرسپولیس، ساعت 17، ورزشگاه تختی اهواز
داور: احمد صالحی، کمک‌ها: حسن کامرانی فر و حیدر شکور، داور چهارم: رحیم مهرپیشه


[ چهارشنبه 87/7/24 ] [ 5:0 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

حسین کاظمی به پرداخت یک میلیون تومان جریمه و یک جلسه محرومیت از همراهی تیم‌اش محکوم شد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از تماشای فیلم بازی استقلال و پرسپولیس در صحنه کرنری که درگیری بین حسین کاظمی و سپهر حیدری به وجود آمده بود، کاظمی بازیکن استقلال را مقصر دانست و در حکمی این بازیکن را محکوم کرد.

بر اساس حکم کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال، کاظمی باید مبلغ یک میلیون تومان جریمه بپردازد. هم‌چنین این بازیکن به یک جلسه محرومیت از همراهی استقلال محروم شد. این حرکت در پرونده‌ی "کاظمی" نیز درج شد.


[ چهارشنبه 87/7/24 ] [ 4:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

خداداد افشاریان از قضاوت در بازی های بین المللی فوتبال خداحافظی کرد.

افشاریان که نامش هشت سال در فهرست داوران بین المللی فوتبال قرار داشت، دوشنبه با ارسال نامه ایی به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که دیگر در مسابقات بین المللی قضاوت نخواهد کرد.

افشاریان پس از این تصمیم به خبرنگار ایسنا گفت: من هفت، هشت سال نامم در فهرست داوران بین المللی قرار داشت و می توانستم تا سال 2010 هم در این فهرست باشم اما تصمیم گرفتم که با توجه به حضور داوران جوان و خوبی که در کشور حضور دارند جای خودم را به آنها بدهم.

وی افزود: گرفتن این تصمیم سخت بود اما به هر حال با آن کنار آمدم و تصمیم گرفتم که از این به بعد تنها در مسابقات داخلی قضاوت کنم.

افشاریان با تشکر از روسای کمیته داوران در این چند ساله گفت: جا دارد از تمام کسانی که در این چند ساله در داوری و روزهای سختی که در عرصه داوری بین المللی داشته ام تشکر کنم. امیدوارم که توانسته باشم با داوری هایم جواب محبتهای آنها را داده باشم.


[ چهارشنبه 87/7/24 ] [ 4:42 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی «فوتبال برتر» که بازی فوتبال «ایران و کره‌شمالی» را در قالب آن روی آنتن سیما می‌برد گفت: این بازی باتوجه به استانداردهای اعلام شده از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تصویربرداری و برای هفت کشور به طور مستقیم پخش می‌شود.

مهدی هاشمی افزود: برای پخش بازی تیم‌ملی ایران در کره‌شمالی هیچ مشکلی نبوده و هماهنگی‌های لازم انجام شده است. از روز گذشته نیز واحدهای صدا‌وسیما در ورزشگاه آزادی مستقر شده‌اند.

او تاکید کرد: موضوع حق پخش مستقیم تلویزیونی جزو مسائلی است که درباره‌ی آن مشکلی وجود ندارد، بنابراین مساله‌ای برای مستقیم‌ روی آنتن فرستادن سایر بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران درچارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 وجود ندارد.

عضو شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما در پایان درباره‌ی چگونگی پخش بازی تیم ملی ایران و کره شمالی گفت: دو واحد اصلی سیار، یک واحد ویژه پخش حرکات آهسته (Slow motion) و سیستم فنی در ورزشگاه آزادی این بازی را پوشش می‌دهند و دست کم 9 دوربین رقابت تیم ملی ایران با کره شمالی را از ساعت 17 به تصویر می‌کشند.


[ چهارشنبه 87/7/24 ] [ 4:19 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مدیرعامل باشگاه پگاه گیلان گفت: استاندار گیلان به من اعلام کرده است که باشگاه پگاه به مجموعه‌ی داماش واگذار شده است.

اسماعیل شاد ‌اظهار کرد: نزدیک به دو ساعت پیش استاندار گیلان طی تماسی با من اعلام کرد که باشگاه پگاه از سوی مدیرعامل صنایع شیر ایران به باشگاه داماش واگذار شده است.

وی افزود: به غیر از این صحبت‌های استاندار هیچ اطلاع دیگری از این موضوع ندارم و هنوز وضعیت هیات مدیره‌ی تیم و همچنین زمان آغاز به کار مسوولان داماش در باشگاه مشخص نیست.

وی افزود: آنچه که مسلم است دیگر باشگاهی به نام پگاه گیلان وجود ندارد و پس از آنکه پگاه فعالیت‌هایش در سایر رشته‌ها را نیز تعطیل کرد، فوتبال نیز به عنوان آخرین رشته‌ی ورزشی جمع‌آوری شد.

اسماعیل شاد با ابراز خرسندی از واگذاری باشگاه پگاه گفت: در هر صورت باید از این موضوع خوشحال باشیم چرا که باشگاه پگاه از هفته‌ی چهارم به بعد درگیر مسایل مالی بود و تاکنون از نظر مالی ضرر بسیاری داشته تا امروز تکلیف بازیکنان و کادرفنی روشن نبود اما، در هر صورت معتقدم که مجموعه‌ی داماش می‌تواند با سرمایه‌گذاری در باشگاه پگاه این تیم به موفقیت برساند و اصلی‌ترین دلیل خوشحالی من نیز این است که مسوولان داماش قبول کردند این تیم در گیلان بماند. البته من معتقدم واگذاری تیم لزوم چندانی نداشت اما، در هر صورت مشکلاتی وجود داشت که طی این مدت به ما ضربه‌های بسیاری زد. پگاه مجموعه‌ی خوبی بود که به فصل بهره‌برداری خود رسیده بود و اکنون امیدوارم مسوولان داماش بتوانند نماینده‌ی گیلان را به موفقیت برسانند.

اسماعیل شاد خاطرنشان کرد: به عنوان شهروند گیلانی از این پس هر کمکی بتوانم به باشگاه داماش انجام می‌دهم البته این به معنای توقع داشتن نیست. بلکه همان طور که به عنوان یک سرباز در مجموعه‌ی پگاه فعالیت کرده‌ام، اکنون به عنوان یک شهروند از نماینده‌ی استان حمایت می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه پگاه خاطرنشان کرد: من وظیفه‌ی خود را انجام داده‌ام و دیگر کار ما به پایان رسیده است. امیدوارم با مدیریت جدید باشگاه داماش بتواند در استان افتخارآفرینی کند و بازیکنان بومی و غیر بومی در این تیم موفق شوند.

وی درباره‌ی وضعیت بازیکنان و کادرفنی این تیم نیز گفت: بازیکنان با تیم قرارداد دارند و درباره‌ی کادرفنی نیز تصمیم‌گیری با مدیریت جدید است.

مدیرعامل باشگاه پگاه خاطرنشان کرد: ما در این مدت تمام تلاش خود را برای موفقیت پگاه انجام داده‌ایم. برای این تیم یک ورزشگاه خوب ایجاد کرده‌ایم و اکنون پگاه تماشاگرانی دارد که این تیم را بسیار دوست دارد. استاندار گیلان امروز در دو تماس با من اعلام کرد که توانسته‌ام پگاه را از صفر به نمره‌ی 19 برسانم و اگر قهرمان جام حذفی می‌شدیم، نمره‌ی ما 20 بود. در هر صورت این موضوع خستگی ما را پایان می‌بخشد. ما در باشگاه پگاه فوتبال گیلان را پاستوریزه کردیم و اکنون به تشکیلات جدیدی که باشگاه را در اختیار می‌گیرد، می‌گوییم که امیدواریم این باشگاه نوش جانتان باشد و بسیار خوشحال می‌شویم که با مجموعه‌ی جدید و سرمایه‌گذاری مالی نماینده‌ی گیلان روند روبه رشدی را پیدا کند.


[ یکشنبه 87/7/21 ] [ 11:58 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حالی امروز برگزار شد که بخش عمده‌ای از آن مربوط به کناره گیری "علی کریمی" از تیم ملی بود.

سومین نشست مطبوعاتی علی دایی از ساعت 12 و 30 دقیقه در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد و علی دایی پس از خوشامدگویی به خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

* برنامه‌ی شما برای دعوت از کریمی چه بود و چه شد که او به تیم ملی نیامد؟

- این برنامه‌ای بود که شما به آن پرداختید. وظیفه‌ی من به عنوان سرمربی تیم ملی این بود که بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کنم و من هم وظیفه‌ام را انجام دادم و بهترین‌ها را دعوت کردم. چند بازیکن دیگر بودند که می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند اما، چون محدودیت زمانی داشتیم، این محدودیت اجازه نمی‌داد که بتوانیم همه‌ی آنها را به تیم ملی دعوت کنیم. اما، مطمئنا از آنها با ادامه‌ی این روند دعوت خواهیم کرد تا در اردوهای بعدی تیم ملی حاضر شوند.

* در حال حاضر وضعیت تیم ملی پیش از دیدار با کره‌ی شمالی چگونه است؟

- در دو روز اول به دلیل خستگی بازیکنان ناشی از حضورشان در لیگ برتر به تمرینات ریکاوری پرداختیم. در روزهای اول چهار، بازیکن آسیب دیده داشتیم که با تلاش پزشکان آنها در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارند. همین جا باید از کادر پزشکی تشکر کنم. در حال حاضر هم با تمام قوا در حال تمرین کردن هستیم که بتوانیم در روز بازی با کره شمالی سه امتیاز را کسب کنیم.

* شما درباره‌ی کریمی قبل از دعوت شدنش به تیم ملی گفته بودید که او در هیچ تیمی بازی نمی‌کند. اما، ما می‌خواهیم بدانیم زندی در کجا بازی می‌کند که به تیم ملی دعوت شده و آیا شما نظارتی بر عملکرد او داشته‌اید؟

- هر کس که به تیم ملی دعوت می‌شود، مدت‌ها زیرنظر من و همکارانم بوده است. من دوستان زیادی در کشورهای مختلف دارم که بدون اینکه حقوقی دریافت کنند و به صورت افتخاری با من همکاری می‌کنند. آنها در آلمان، قبرس و امارات همه چیز را زیرنظر دارند و عین چشمان من هستند. زندی هم در قبرس بازی می‌کند اگر نمی‌دانید بروید این را پیگیری کنید. درمورد کریمی هم باید توضیح کوتاهی بدهم. کریمی کاپیتان من در دیدار مقابل بحرین و کویت بود. در اردوی دوم در اردبیل هم به دلیل ‌آسیب دیدگی که داشت تنها دوید و بعد از آن مسایلی به وجود آمد. پس از آن کریمی در هیچ باشگاهی بازی نمی‌کرد و به خاطر همین مساله او به تیم ملی دعوت نشد. اما، در این دوره به دلیل دو بازی خوبی که انجام داد، به تیم ملی دعوت شد. ملاک برای من توانایی‌های فردی است و مطمئن باشید که ما داریم کارمان را به درستی انجام می‌دهیم.

* شما از ابتدای حضورتان در تیم ملی عقیده به جوانگرایی داشتید اما، الان مهدوی‌کیا را دعوت کردید و قرار است کریم باقری هم از بازی بعد به تیم ملی اضافه شود. این با شعار شما جور درنمی‌آید.

- من همیشه گفته‌ام شایسته‌ها را به تیم ملی دعوت می‌کنم. حالا این بازیکن شایسته 40 ساله باشد یا 16 ساله، تفاوتی نمی‌کند. این برداشت شماست که گفته‌ام جوانگرایی می‌کنم. اگر تمام مصاحبه‌های من را نگاه کنید می‌بینید که گفته‌ام شایسته‌ها به تیم ملی دعوت می‌شوند.

* دیروز شما در تمرینات گفتید تا زمانی که من هستم کریمی جایی در تیم ملی ندارد. به نظر خیلی‌ها این حرف چندان سنجیده نبود و می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد. آیا این حرف آخر شما در مورد کریمی است؟

- این حرف آخر من است. اما، شما به من بگویید این تبعات چیست؟

* خودتان بهتر می‌دانید که اگر خدای ناکرده تیم ملی به جام جهانی نرود خیل تماشاگران پرسپولیس چه فضایی را در ورزشگاه‌ها ایجاد می‌کنند.

- ببخشید. اگر قرار باشد به خاطر یک نفر تیم ملی به جام جهانی صعود نکند، ما باید همه چیزمان را جمع کنیم و برویم دنبال کارمان. پس نظم، عشق، علاقه و دیسیپلین کجا می‌رود. تیم ملی در دست من امانت است. این تیم نه مال من نه مال شماست بلکه برای این ملت و مملکت است. من امانتدار هستم و دوست دارم به نحو احسن از این امانت نگهداری کنم. وظیفه‌ام این بود که هر موقع کریمی عملکرد خوبی داشت او را به تیم ملی دعوت کنم اما، از شما یک سوال دارم خواهش می‌کنم این سوال را جواب بدهید. چند نفر از شما می‌دانستید که اگر کریمی به تیم ملی دعوت شود، پاسخ منفی به این پیشنهاد می‌دهد. کسی که به تیم ملی دعوت می‌شود، باید به این پیراهن عشق بورزد و هر موقع به این پیراهن رسید باید به آن وفادار باشد. اکثر شما می‌دانستید که اگر کریمی به تیم ملی دعوت شود، به تیم ملی نخواهد آمد. این از قبل برنامه‌ریزی شده بود. شما که این را می‌دانستید چرا در این دو، سه ماه این قدر بر روی این مساله اصرار کردید. اگر ایران را دوست دارید باید از تیم ملی حمایت کنید.

* اما، آقای دایی اگر شما هم جای کریمی بودید فکر می‌کنم چنین واکنشی نشان می‌دادید.

- اصلا و ابدا. در حال حاضر هم شاید من در تیم ملی از خیلی‌ها خوشم نیاید اما، به خاطر امانتی که در دست دارم، نظرات شخصی‌ام را اعمال نمی‌کنم. یک نفر به من بگوید شما که می‌دانستید کریمی به تیم ملی نمی‌آید پس چرا این قدر پافشاری کردید. می‌خواهم بدانم آیا ادبیاتی که در نامه‌ی کریمی استفاده شده بود، آیا ادبیات اوست؟ همه‌ی مسایل از امارات برنامه‌ریزی شده است. نمی‌خواهم اسم بیاورم. همه‌ی شما می‌دانید منظورم چیست. بدتر از همین نامه را هم برای باشگاه پرسپولیس فرستاده بودند که باشگاه پرسپولیس با اصلاح آن نامه را برای رسانه‌ها فرستاد. کدامیک از شما برنامه‌ی جمعه‌ شب ورزش از نگاه دو را دیدید. دوست دارم به کسانی که به کریمی حق سکوت می‌دهند به او بگویند مواظب صحبت کردنش جلوی دوربین باشد. چه طور کسی می‌تواند این طور به تیم ملی کشورش توهین کند. اگر این برنامه‌ را ندیده‌اید بروید CDاش را تهیه کنید و بعد بیاید با هم صحبت کنیم.

* اما، کار آن خبرنگار اشتباه بود. ضمن اینکه کریمی به تیم ملی هم توهین نکرد و تنها از باخت تیمش مقابل ابومسلم ناراحت بود.

- ما باید خودمان مواظب رفتارمان باشیم. قرار نیست من همه چیز را به زبان بیاورم. حالتش را جلوی دوربین نگاه کنید. من روزنامه‌های ماه‌های اخیر را دارم. همه می‌گفتند کریمی باید به تیم ملی دعوت شود. خیلی از روزنامه‌ها هم نوشته بودند اگر کریمی به تیم ملی دعوت شود، پاسخ منفی به آن می‌دهد. اما، من یک درصد احتمال داده بودم که شاید کریمی به خاطر مسایل تیم ملی بیاید که این کار هم نشد.

من اگر با کریمی مشکلی داشتم که او را به تیم ملی دعوت نمی‌کردم اما، تیم ملی به عنوان امانت به دست من سپرده شده است و در این حریم هیچ گاه مسایل شخصی را وارد نمی‌کنم. اگر تیم ملی موفق شود علی دایی به موفقیت دست یافته و اگر تیم ایران به جام جهانی برود، این قیمت علی دایی است که سه یا چهار برابر می‌شود. من بدم نمی‌آید که تیم ملی به جام جهانی برود و من هم در زندگی حرفه‌ای خود پیشرفت کنم. اما، شما ببینید ادبیات دو نامه‌ی گذشته‌ی علی کریمی به چه شکل بوده است. کریمی فوتبالیست خوبی است اما، ادبیات این دو نامه نشان می‌دهد که این مطالب برای کریمی نبوده است. بلکه صحبت‌های مشاوران اوست. کریمی نیز بازیکنی با قابلیت‌های فنی بالایی است که می‌تواند در بارسلون یا رئال مادرید بازی کند اما، این بازیکن مشاوران بدی داشت. در حالی که من یک بازیکن معمولی بودم که به دلیل مشاوره‌های خوب توانستم به موفقیت برسم. در مقابل بازیکنانی هستند که مشاوران و دوستان خوبی ندارند و به جایی می‌رسند که اکنون کریمی رسیده است.


[ یکشنبه 87/7/21 ] [ 11:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

معاون اجرایی رییس جمهور به منظور رشد و پیشرفت و تعالی ورزش فوتبال شهرستان بندرانزلی دستور رسیدگی و حل مشکلات مالی باشگاه ملوان را صادر کرد.

در پی پخش مشکلات مالی باشگاه ملوان انزلی در برنامه‌ی تلویزیونی 20 و 30 دقیقه شبکه دو سیما از قول مدیرعامل این باشگاه، "سعیدلو" دستور رسیدگی و حل مشکلات مالی باشگاه را صادر کرد تا اعتبار کافی در اختیار مسوولان باشگاه قرار گیرد.

علی سعیدلو در این باره گفت: توجه به ورزش و اولویت دادن به رشد و پیشرفت ورزش شهرستان‌ها از جمله دغدغه‌های سازمان تربیت بدنی و مسوولان به ویژه رییس جمهور محترم است.

وی افزود: استعدادهای بسیار درخشانی در شهرستان‌ها وجود دارد که نیازمند حمایت هستند و باشگاه ملوان نیز از جمله باشگاه‌های مستعد شهرستانی کشور است که طرفداران بسیار زیادی دارد که برخی مشکلات ممکن است آنان را آزار دهد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: مشکلات مالی نباید هیچ گاه سد راه ترقی و رشد ورزش جوانان به ویژه ورزش فوتبال در شهرستان‌ها شود. زیرا ورزش شهرستان‌ها پشتوانه بسیار محکمی برای ورزش ملی به شمار می‌رود.

سعیدلو با اشاره به برخی نارسایی‌های مالی در باشگاه‌های فوتبال خاطرنشان کرد: همت مسوولان در دولت نهم، رشد فوتبال شهرستان‌ها و مشکلات احتمالی پیش‌رو است تا جوانان شهرستان‌ها بتوانند بدون دغدغه به صورت حرفه‌ای عمل کنند.

مبلغ یکصد میلیون تومان برای حل مشکلات فوری باشگاه ملوان انزلی در اختیار مسوولان این باشگاه قرار گرفت.


[ یکشنبه 87/7/21 ] [ 11:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هفته‌ی دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته‌جاری با انجام 9 بازی برگزار می‌شود.

در مهمترین دیدارهای هفته‌ی دهم استقلال تهران میزبان مقاومت شهید سپاسی شیراز است. برق شیراز نیز به مصاف سپاهان می‌رود و پرسپولیس باید در مشهد با ابومسلم دیدار کند.

برنامه‌ی دیدارهای هفته دهم بدین شرح است:‌

سه‌شنبه 16 مهر

* استقلال تهران - مقاومت شهید سپاسی شیراز (ورزشگاه آزادی تهران)، داوران: رحیم رحیمی‌مقدم - جواد تقی‌پور و حسین خانبان

استقلال تهران پس از تساوی در داربی تهران و در شرایطی که در آخرین لحظات بازی 3 امتیاز شیرین داربی بزرگ تهران را از دست داد، اکنون در خانه میزبان مقاومتی است که با 10 امتیاز در رده‌ی هشتم قرار دارد و تنها با یک امتیاز کمتر در کنار استقلال رده هفتمی قرار گرفته است. بی‌تردید اگر استقلال که از بازی مقابل استقلال اهواز ناگهان پوست انداخته و رشد سریعی را آغاز کرده، بتواند همان تیم سه هفته اخیر باشد می‌تواند به 3 امتیاز این دیدار دل ببندد. اما در مقابل شاگردان غلام پیروانی نیز نشان داده‌اند که همواره در تهران رقیبی سرسخت برای دو تیم بزرگ پایتخت بوده‌اند.

پیروانی برخلاف قلعه‌نویی در داربی شهر خود ناکام مانده است و این بار با مقاومت به تهران می‌آید که شاید بتواند استقلال را متوقف کند.

* پیکان قزوین - پیگاه گیلان (ورزشگاه شهید رجایی قزوین)، داوران: احمد صالحی - رسول فروغی و حسین سنجری

پیکان بی‌تردید یکی از تیم‌های موفق لیگ هشتم بوده است. شاگردان مدیرروستا با 15 امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارند و ‌آماده می‌شوند در یک دیدار خانگی مقابل پگاه گیلان که با 7 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفته 3 امتیاز بازی را به دست آورند.

برتری پیکان در این بازی موقعیت ذوالفقارنسب را در پیگاه گیلان به خطر می‌اندازد. بنابراین این تنها انگیزه‌ای است که تیم شمالی را برای کسب امتیاز در قزوین صاحب انگیزه می‌سازد. در هر صورت اندیشه‌های مدیر روستای جوان در این بازی مقابل یکی از مربیان باسابقه و زیرک ایران محک می‌خورد.

* برق شیراز - سپاهان اصفهان (ورزشگاه حافظیه‌ی شیراز)، داوران: سعید مظفری‌زاده - داوود رفعتی و حسین عباسی

برقی‌ها آن‌قدر خوب بازی کرده‌اند که حتی اگر نام حریف این تیم سپاهان اصفهان نیز باشد باز هم می‌توان به تیم برق برای موفقیت امید صددرصد داشت. شاگردان محمد عباسی با 17 امتیاز و در حالی که یک بازی از سایر رقیبانشان در صدر جدول کمتر انجام داده‌اند بر رده‌ی نخست تکیه زده‌اند. آنها برای آ‌ن که جایگاه خود را به ذوب آ‌هن ندهند، باید دیگر نماینده‌ی اصفهان را در ورزشگاه حافظیه قربانی کنند. سپاهان اصفهان نیز با 12 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد.

بی‌تردید نتیجه‌ی این بازی برای آن که سپاهان بار دیگر خود را مدعی سازد اهمیت بسیاری دارد اما فیرات و شاگردانش بدون شک روز دشواری را در شیراز تجربه خواهند کر د.

* ذوب آهن اصفهان - راه آهن شهر ری (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)، داوران:‌ نوید مظفری - رضا سخندان و مسعود فرح‌نیا

تیم دوم جدول رده‌بندی با 17 امتیاز به مصاف تیم شانزدهم جدول با 6 امتیاز می‌رود. بی‌تردید بر روی کاغذ باید تیم خوب ذوب آهن را در ورزشگاه فولاد شهر برنده‌ی این بازی دانست. اما در مقابل راه‌آهنی‌ها نیز محمود یاوری را که سابقه کار با ذوب آهن را داشته است در راس کادر فنی خود می‌بینند و امیدوارند که تجربه‌های مربی کار بلد فوتبال ایران بتواند آنها را از قعر جدول نجات دهد. بی‌تردید یک امتیاز از این بازی نیز برای راه‌ آهن حیاتی خواهد بود هر چند که شاگردان منصور ابراهیم زاده به کمتر از 3 امتیاز قانع نخواهند بود.

* سایپا کرج - پاس همدان (ورزشگاه انقلاب کرج)، داوران: شاهین حاج‌بابایی - علیرضا کهوری و رحیم شاهین

سایپا در این فصل به هیچ عنوان توقعات را برآورده نساخته است. ‌آنها پس از گلباران شدن در مقابل ذوب‌ آهن و در حالی که با 5 امتیاز در مکان هفدهم جدول قرار دارند در یک بازی خانگی به مصاف پاس همدان می‌روند هر چند که این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده، اما اگر سایپا نتواند پاس همدان را شکست دهد بی‌تردید آینده‌ی شغلی سرمربی آلمانی این تیم به خطر خواهد افتاد به خصوص اگر تیم همدانی بتواند 3 امتیاز این بازی را به دست آورد.

جدال اندیشه‌های پیر لیتبارسکی سرمربی سایپا و وینگوبگوویچ سرمربی پاس از مربیان خارجی لیگ برتر ایران می‌تواند در این دیدار جذابیت‌های ویژه‌ای را به همراه داشته باشد.

* فولاد خوزستان – مس کرمان (ورزشگاه تختی اهواز)، داوران:‌ یدالله جهانبازی – مجید شمس و سعید زارع

شاید این هم یکی از بدشانسی‌های همیشگی مجید جلالی باشد که در روزهای فراز و نشیب کاریش باید با تیم‌های قدرتمند روبرو شود. فولاد خوزستان تیمی که با 8 امتیاز در رده‌ی دوازدهم قرار گرفته است در یک بازی خانگی پذیرای مس کرمان 15 امتیازی و رده پنجمی خواهد بود. بی‌تردید تماشاگران اهوازی تحمل از دست دادن امتیاز در این بازی را نخواهند داشت و شاگردان مجید جلالی ناچار به کسب پیروزی در مقابل مس کرمان هستند. اما در مقابل مس نیز با پرویز مظلومی که خود سالها تجربه‌ی حضور در فوتبال خوزستان را داشته نشان داده‌اند که توانایی کسب امتیاز از هر بازی را دارند و شاید مظلومی حکم پایان کار مجید جلالی را در فولاد خوزستان امضا کند.

* صبا باتری قم – استقلال اهواز (ورزشگاه یادگار امام قم )، ‌داوران: تورج حق‌وردی – محسن فریمانی و علی موغلی

صباباتری با پشت سر گذاشتن ناکامی‌های ابتدای فصل به آرامی در جدول پیشرفت می‌کند این تیم با 10 امتیاز در رده‌ی نهم جدول قرار دارد. در مقابل تیم استقلال اهوازی در حالی به میدان می‌رود که با کسب 3 امتیاز داربی اهواز جان تازه‌ای گرفته و با 9 امتیاز در رده‌ی یازدهم جدول قرار دارد. بی‌تردید جالب‌ترین نکته‌ی این بازی مصاف فیروز کریمی و اکبر میثاقیان با یکدیگر است و هر دو تیم به 3 امتیاز این بازی نیاز دارند به خصوص اکبر میثاقیان که نمی‌خواهد تجربه‌ی ناموفق دیگری را در تیم اهوازی سپری کند البته نام فیروز کریمی در استقلال اهواز همواره در کنار یکدیگر مطرح بوده است و سرمربی صباباتری انگیزه‌ی بسیاری دارد تا باشگاهی را که در ابتدای فصل و همکاری با او رضایت نداد شکست دهد.

* ملوان انزلی – پیام خراسان (ورزشگاه تختی انزلی)، داوران: سعادت باغبان، علیرضا یزدانی و بهرام نقوی

تیم ملوان با 7 امتیاز در مکان پانزدهم جدول و پیام با 3 امتیاز در جایگاه هجدهم قرار دارد. بی‌تردید در نبرد ته جدولی‌ها ملوان به دنبال کسب پیروزی و صعود در جدول خواهد بود. هر چند که پیام نیز چیزی برای از دست دادن ندارد و به امید کسب امتیاز پای در میدان خواهد گذاشت. نتیجه‌ی این بازی نیز تاثیر مستقیم در ادامه‌ی فعالیت محمد احمدزاده و خداداد عزیزی سرمربیان دو تیم خواهد داشت.

چهارشنبه 17 مهر

* ابومسلم مشهد – پرسپولیس تهران (ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد)، داوران‌: خداداد افشاریان، مرتضی کریمی و صفدر احمدی

حسن ختام دیدارهای هفته‌ی دهم یکی از بازی‌هایی است که همواره در خاطره‌ی فوتبال ایران یادآ‌ور دیدارهای جذاب و تماشایی بوده است. ابومسلم مشهد در هر وضعیت و در هر رده‌ای از جدول که باشد رقیبی سرسخت برای پرسپولیس خواهد بود. تیم برگی‌زر اکنون با 7 امتیاز در رده‌ی سیزدهم جدول قرار دارد و پرسپولیس با 15 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفته است. با این حال ابومسلم تیمی است که می‌تواند روز دشواری را برای پرسپولیس رقم بزند.

پرسپولیس دو هفته‌ی پیش با 3 امتیاز شیرین از مشهد بازگشته است اما این بار رقیب پرسپولیس تیمی سخت‌کوش‌تر از پیام است. ابومسلم در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌رود که 3 بازیکن کارساز خود در فصل پیش را در ترکیب پرسپولیس می‌بیند. محمد منصوری – ایوان پتروویچ و فرانک آتسو بازیکنانی هستند که در این دیدار می‌توانند گره کور بازی را باز کرده و با توجه به شناخت از تیم سابق خود سند برتری پرسپولیس مقابل ابومسلم را امضا کنند. باید دید شاگردان برگی‌زر پرسپولیس را شوکه می‌کنند و یا تیم افشین قطبی یک بار دیگر با دست پر از مشهد باز می‌گردند.

به گزارش ایسنا، تمامی بازی‌های هفته‌ی دهم در ساعت 15 و 45 دقیقه بعدازظهر برگزار می‌شود.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:37 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب