فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون 88 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

برنامه کامل رقابت‌های فوتبال قهرمانی زیر 19 سال آسیا اعلام شد که طی آن شاگردان علی دوستی مهر در نخستین دیدار خود به مصاف کره‌جنوبی می روند، دیداری که تداعی کننده فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 2008 است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح امروز (سه شنبه) برنامه کامل مرحله گروهی و نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر 19 سال آسیا را که از یازدهم تا بیست و پنجم مهرماه سال 89 در دو ورزشگاه "زیبو اسپورت" و "لینزی استادیوم" شهر زیبو در ایالت شاندونگ چین برگزار می شود، اعلام کرد.

بر این اساس تیم زیر 19 سال کشورمان که در گروه D این مسابقات قرار گرفته است، در نخستین دیدار خود روز دوشنبه دوازدهم مهرماه در ورزشگاه لینزی برابر کره جنوبی قرار می‌گیرد.

این دو تیم در مسابقه فینال مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا که دو سال پیش(سال 2008) در ازبکستان برگزار شد، با همدیگر دیدار کردند که آن مسابقه با برتری 2 بر یک تیم ایران همراه شد. حالا این دو تیم در یک رده سنی بالاتر به مصاف هم می روند.

شاگردان علی دوستی روز چهارشنبه 14 مهرماه هم در ورزشگاه لینزی با استرالیا دیدار می کنند و در بازی پایانی خود روز جمعه 16 مهرماه در همین ورزشگاه به مصاف یمن می روند اما دیگر دیدار این گروه که باید به صورت همزمان برگزار شود در ورزشگاه زیبو و بین تیم‌های کره جنوبی و استرالیا انجام خواهد شد.

دیدار افتتاحیه این مسابقات روز یکشنبه 11 مهرماه بین تیم‌های فوتبال جوانان چین و عربستان در ورزشگاه زیبو برگزار خواهد شد.

برنامه کامل مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال آسیا به شرح زیر است:

مرحله مقدماتی:

یکشنبه 11 مهر

گروه A:

* چین - ‌عربستان، ورزشگاه زیبو

* تایلند - سوریه، ورزشگاه زیبو

گروه B:

* ازبکستان - کره شمالی، ورزشگاه لینزی

* عراق - بحرین، ورزشگاه لینزی

دوشنبه 12 مهر

گروه C:

* امارات - ‍ژاپن، ورزشگاه زیبو

* ویتنام - اردن، ورزشگاه زیبو

گروه D:

* ایران - کره جنوبی، ورزشگاه لینزی

* استرالیا - یمن، ورزشگاه لینزی

سه‌شنبه 13 مهر

گروه A:

* عربستان - تایلند، ورزشگاه زیبو

* سوریه - چین، ورزشگاه زیبو

گروه B:

* کره شمالی - عراق، ورزشگاه لینزی

* بحرین - ازبکستان، ورزشگاه لینزی

چهارشنبه 14 مهر

گروه C:

* ژاپن - ویتنام، ورزشگاه زیبو

* اردن - امارات، ورزشگاه زیبو

گروه D:

* ایران - استرالیا، ورزشگاه لینزی

* یمن - کره جنوبی، ورزشگاه لینزی

پنجشنبه 15 مهر

گروه A:

* چین - تایلند، ورزشگاه زیبو

* عربستان - سوریه، ورزشگاه لینزی

گروه B:

* ازبکستان - عراق، ورزشگاه زیبو

* بحرین - کره شمالی، ورزشگاه لینزی

جمعه 16 مهر

گروه C:

* امارات - ویتنام، ورزشگاه زیبو

* ژاپن - اردن، ورزشگاه لینزی

گروه D:

* ایران - یمن، ورزشگاه لینزی

* کره جنوبی، استرالیا، ورزشگاه زیبو

مرحله یک چهارم نهایی:

دوشنبه 19 مهر

* تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B، ورزشگاه زیبو(بازی شماره یک)

* تیم اول گروه C - تیم دوم گروه D، ورزشگاه لینزی(بازی شماره 2)

* تیم اول گروه B - تیم دوم گروه A، ورزشگاه زیبو(بازی شماره 3)

* تیم اول گروه D - تیم دوم گروه C، ورزشگاه لینزی(بازی شماره 4)

مرحله نیمه نهایی:

پنجشنبه 22 مهر

* برنده بازی شماره یک - برنده بازی شماره 4

* برنده بازی شماره 2 - برنده بازی شماره 3

دیدار نهایی:

یکشنبه 25 مهر


[ جمعه 89/2/24 ] [ 4:37 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

کتاب "ورزش، نشاط، کودکی – راهنمایی والدین و مربیان" منتشر کرد.

بازی و ورزش یکی از عوامل موثر در رشد جسمانی، اجتماعی، ذهنی و عاطفی کودک است. تقویت عضلات، استحکام استخوان‌ها و بهبود حواس مختلف در مقوله رشد جسمانی، سازگاری با اطرافیان و احساس مسوولیت در مقوله رشد اجتماعی، امکان تجربه و تعامل مستقیم با محیط و پرورش خلاقیت کودک در مقوله رشد ذهنی و شناسایی نقاط قوت و ضعف در مواجهه با ترس، شجاعت، خجالت و ... در مقوله رشد عاطفی کودکان جای می‌گیرد.

بی‌شک رشد همه جانبه کودک برای والدین از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین والدین در اوایل کودکی و مربیان در مراحل بعدی نمی‌توانند از نقش و اهمیت ورزش در جنبه‌های مختلف رشدی کودکان چشم‌پوشی کنند.

والدین تسهیل کننده مسیر بازی کودک هستند و باید شرایط سالم توسط آنها و مربیان برای کودکان فراهم شود تا آنها بتوانند با قدرت خلاقیت خود بازی را اداره کنند. والدین باید بدون دخالت در بازی کودکان، با آنها هم‌بازی شوند و خود را تا حد کودکان و بازی‌های آنها تنزل دهند. این امر باعث شادی و خوشحالی زیاد در کودکان می‌شود و با این کار می‌توان دنیایی سرشار از لذت و سلامتی را به آنها هدیه داد.

در کتاب "ورزش در کودکی" سعی شده است به نکات حائز اهمیت در بازی و ورزش دوران کودکی و عوامل تاثیرگذار بر آنها اشاره شود تا والدین و مربیان دلسوز بتوانند از آن به عنوان راهنمایی برای اداره بازی کودکان و رشد شخصیت آنها استفاده کنند.

این کتاب در هفت فصل 176 صفحه تنظیم شده است. در فصل اول ویژگی‌های جسمانی، روانی و اجتماعی کودک از سه تا 11 سالگی بیان شده و سپس فعالیت‌های بدنی مناسب برای هر سن عنوان شده است. در فصل دوم به یادگیری حرکتی و عوامل موثر بر آن و وجود تفاوت‌های فردی بین کودکان اشاره شده است. در فصل سوم به مبحث وجود تفاوت در یادگیری دختران و پسران و علت این تفاوت پرداخته شده است.

شیوه‌های آموزشی مختلف و روش آموزش مهارت‌های ورزشی به کودکان و شیوه افزایش خلاقیت در فعالیت‌های حرکتی آنها، در فصل چهارم بیان شده است.

حرکات بنیادی، که نقش محوری در اجرای مهارت‌های ورزشی بعدی دارند و چگونگی انجام آنها توسط کودکان و تمرینات پیشنهادی در این زمینه، در فصل پنجم عنوان شده است.

در فصل ششم به اهمیت بازی در رشد کودک و تاثیر آن بر جنبه‌های مختلف جسمانی، اجتماعی و عاطفی اشاره شده و تقسیم‌بندی بازی‌ها و چندین نمونه بازی حذاب برای کودکان توضیح داده شده است.

نهایتا در فصل هفتم به شیوه ارزیابی آمادگی جسمانی کودکان و اهمیت اندازه‌گیری آنها و شناسایی نقاط ضعف و قوت کودکان اشاره شده است.

این کتاب تالیف شهرزاد طهماسبی بروجنی و مهدی شهبازی توسط انتشارات بامدادکتاب منتشر شده و قیمت آن 3500 تومان است.


[ جمعه 89/2/24 ] [ 4:17 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در عجیب ترین مسابقه فوتبال جهان روز یکشنبه همین هفته یک دیدار پس از 35 ساعت دوندگی به پایان رسید.

بازیکنان دو تیم کاستولد ال استارس و ال استارس هندوستان برای ثبت نامشان در کتاب گینس 35 ساعت بازی کردند. در این بازی عجیب 2100 دقیقه ای 626 گل به ثمر رسید. در این مسابقه باورنکردنی تیم کاستولد ال استار، تیم کامبرا اف سی را با نتیجه 333 بر 293 در منطقه بیشاپس کلیو و ورزشگاه گلوسسترشایر به عنوان طولانی ترین مسابقه شکست داد تا این رکورد در کتاب گینس ثبت شود.

داغ ترین خبر فوتبالی روزهای گذشته که مورد توجه همه خبرگزاری‌های معتبر جهان قرار گرفته بود خبر این دیدار بود. دیدار تیم های لیگ کاستولد چرچ ، در 6:30 بعدازظهر جمعه گذشته بازی را شروع کرده و در ساعت 6:30 صبح روز یکشنبه با به صدا در آمدن سوت داور خسته و از نفس افتاده به پایان رسید.

این بازی که خیریه هم بود آن قدر برای تماشاگران جذاب بود که اکثر قریب به اتفاق آنها تا پایان بازی بیدار ماندند و عده دیگری هم از مردم به فراخور زمان بازی در ساعات مورد نظرشان وارد ورزشگاه می شدند.

عواید این بازی که 30 هزار پوند بود برای ساخت یک مدرسه در هند اختصاص یافت که در نوع خود جالب به نظر می رسد و اگر بارش سیل آسای باران به خاطر آب و هوای شرجی این روزهای هند، شرایط را برای ادامه بازی خطرناک نمی کرد حتی این بازی می توانست به مدت طولانی تری برگزار شود.

این بازی که به خاطر ثبت در رکورد گینس و همچنین طولانی بودن زمان بازی دو تیم با 18 بازیکن به جای 11 بازیکن به میدان آمده بودند، حق نه تعویض داشتند. در نهایت چندین بازیکن از این دو تیم 18 نفری به دلیل مصدومیت از زمین بازی خارج شدند و آن قدر به نفس زدن نفس زدن افتاده بودند که نای تکان خوردن نداشتند.

هر بازیکن به مدت سه ساعت در زمین بود و به مدت 5 دقیقه فرصت تعویض و استراحت داشت. هیچ یک از اعضای تیم ها حق ترک زمین بازی را در حین بازی نداشتند و دقیقا قوانین فوتبال پیاده شد و سه تیم داوری هم این دیدار را قضاوت کردند.

پیت شپرت بازیکن تیم ال استارس اعتراف کرد که از سختی بازی شوکه شده بود. این بازیکن 24 ساله گفت:« ما جلسات تمرینی بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما این جلسات نمی توانند برای بازی سخت و طولانی مثل این بازی شما را کاملا آماده کنند.90 دقیقه زمان طولانی است اما پیش از اینکه استراحتی داشته باشید باید دو برابر این مدت بازی کنید.» هندی ها در فوتبال هم به نوعی مرتاض شدند.


[ پنج شنبه 89/2/16 ] [ 12:53 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کتاب «فوتبال علیه دشمن» نوشته‌ی سایمون کوپر با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

«فوتبال علیه دشمن» که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فوتبالی در اروپا به شمار می‌رود، فردا (پنج‌شنبه، 16 اردیبهشت‌ماه) در غرفه‌ی نشر چشمه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 25 اردیبهشت در مصلا برپا خواهد بود.


[ پنج شنبه 89/2/16 ] [ 12:35 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پس از آشکارشدن علاقمندی یوونتوس به سرمربی اسپانیایی حال حاضر لیورپول سران تیم لیگ برتری به دنبال یافتن جانشینی برای بنیتس هستند.

از "مارتین یول" به عنوان یکی از گزینه‌های جدی آنفیلدی‌ها برای فصل آینده صحبت می‌شود. آیا مربی کنونی آژاکس و سال‌های پیش هامبورگ به رقابت‌های لیگ برتر باز می‌گردد؟

با آنکه هنوز رافائل بنیتس روی نیمکت مربیگری لیورپول می‌نشیند با این حال بحث درباره جانشین او از مدت‌ها پیش آغاز شده است. او در پایان فصل جاری به احتمال فراوان آنفیلد را ترک کرده و راهی یوونتوس خواهد شد. از همین رو لیورپول نیازمند یافتن جانشینی برای اوست. شاید جانشین این مربی اسپانیایی از هلند بیاید. یول که سابقه کار دررقابت‌های لیگ برتر را در کارنامه دارد در گفت‌وگو با مجله پیپل در این باره عنوان کرد لیورپول یکی از بهترین باشگاه‌ها در اروپاست. داشتن ارتباط با چنین باشگاهی باعث افتخار است.

در کنار لیورپول از ولفسبورگ آلمان هم به عنوان یکی از علاقمندان یول صحبت می‌شود. دیگر کاندیدای پیش‌ روی سران سرخ‌های لیگ برتر روی هاجسون است. مربی موفق کنونی فولام توانسته است این تیم را تا دیدار پایانی رقابت‌های لیگ اروپا برساند.

با این حال تمامی این خبرها تنها حدس و گمان هستند. شاید بنیتس در آنفیلد ماندگار شود و به یوونتوس نرود. در آن صورت سران تیم تورینی به دنبال لوچانو اسپالتی خواهند بود.

این مربی ایتالیایی که سابقه کار در تیم رم را دارد در حال حاضر در باشگاه روسی زنیت سنت پترزبورگ مربیگری می‌کند.

به نوشته‌ی روزنامه ایتالیایی کوریره دلو اسپورت تورینی‌ها در کنار بنیتس به اسپالتی هم نظر دارند. در صورتی که گفت‌وگوها میان بنیتس و یووه به نتیجه نرسد آن‌وقت نام اسپالتی به عنوان گزینه کاملا جدی مطرح خواهد شد.

به نوشته‌ی این روزنامه حتی تماس‌هایی هم با اسپالتی گرفته شده است. آن‌هم در حالی که او تا سال 2013 با زنیت قرارداد دارد. یوونتوس سخت درتلاش است تا مربی جدیدش را تا نیمه ماه مه معرفی کند.


[ پنج شنبه 89/2/16 ] [ 12:34 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

 

 


[ چهارشنبه 89/2/15 ] [ 3:21 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فرهاد مجیدی به عنوان بیست و یکمین گلزن برتر جهان در ماه گذشته میلادی انتخاب شد.

فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال رده‌بندی برترین گلزنان دنیا را در ماه گذشته میلادی اعلام کرد که در این رده‌بندی فرهاد مجیدی بازیکن ایرانی تیم استقلال با 5 گل زده در رده‌ی بیست و یکم این فهرست قرار گرفته است.

مهرزاد معدنچی مهاجم ایرانی الاهلی امارات هم با 4 گل در رده سی و ششم قرار دارد و مهدی رجب‌زاده هم با همین تعداد گل در جایگاه سی و نهم ایستاده است.

این رده‌بندی در حالی اعلام شده که دو بازیکن برزیلی فعال در تیم‌های آسیایی رده‌های اول و دوم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

فلاویو داسیلوا، مهاجم الشباب عربستان حریف استقلال با 8 گل زده در صدر این رده‌بندی ایستاده است و پس از او سزار، مهاجم الریان قطر با همین تعداد گل در رده دوم ایستاده است. عبدالرزاق،‌ مهاجم الجیش سوریه هم با 7 گل زده سومین گلزن برتر از نگاه فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال است.


[ چهارشنبه 89/2/15 ] [ 2:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رییس کمیته‌ی ملی میزبانی جام جهانی 2022 کره جنوبی معتقد است که این کشور شانس بسیار زیادی برای این رقابت‌ها دارد.

کره جنوبی در جام جهانی 2002 به همراه ژاپن میزبانی رقابت‌های جام جهانی را بر عهده داشت. پس از گذشت 8 سال از برگزاری این رقابت‌ها در این دو کشور، کره جنوبی مانند ژاپن تصمیم گرفته بار دیگر میزبانی رقابت‌های جام جهانی را بر عهده بگیرد.

رییس کمیته‌ی ملی میزبانی جام جهانی 2022 شانس کشورش را برای میزبانی جام جهانی 2022 بسیار زیاد می‌داند. هان سون جو در گفت‌وگو با خبرگزاری یون هاپ با این شرایط معتقدم کشورم شانس بیشتری در مقایسه با دیگر کشورها دارد. میزبانی جام جهانی 2022 فرصت مناسبی است تا نشان دهیم که چگونه کار کرده‌ایم و بر فقر پیروز شده‌ایم.

هان برای اینکه فیفا را متقاعد کند که کشورش شرایط خوبی برای میزبانی جام جهانی دارد مثال‌هایی از میزبانی‌های بین‌المللی کره‌جنوبی می‌زند و می‌گوید امیدوار است که با این شرایط، فیفا میزبانی جام جهانی را به کره جنوبی بدهد.

فیفا دسامبر سال جاری در مورد میزبانی جام جهانی 2018 و 2022 تصمیم‌گیری می‌کند.


[ چهارشنبه 89/2/15 ] [ 2:26 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

لیونل مسی گفت: بارسلونا تمام زندگی من است و من هیچ وقت به لیگ انگلیس نخواهم رفت.

ستاره‌ی آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا گفت: بارسلونا بود که من را به این نقطه رساند و من در این تیم بهترین بازیکن جهان شدم.

مسی در رابطه با شایعاتی که مبنی بر جدایی او از بارسلونا در پایان فصل و پیوستن او به یکی از تیم‌های لیگ برتر انگلیس مطرح شده گفت: من نمی‌خواهم و نمی‌توانم اسپانیا را ترک کنم.

وی افزود: می‌دانم که لیگ برتر کیفیت بسیار بالایی دارد. تیم‌های انگلیسی تیم‌های پرقدرت و محکمی هستند که همیشه تا دقیقه 90 با آخرین توان خود بازی می‌کنند. من توان و استقامت بازیکنان لیگ برتری را تحسین می‌کنم اما اصلا به این لیگ فکر نمی‌کنم.

مرد سال فوتبال جهان در سال 2009 ادامه داد: نمی‌توانم خودم را در لباس تیم‌های انگلیسی ببینم، چرا که بارسلونا همواره در قلب من بوده است. من عاشق بارسلونا و مردم شهرش هستم و به هیچ وجه از اینجا نمی‌روم.


[ یکشنبه 89/2/12 ] [ 5:15 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رییس اتحادیه‌ی فوتبال حرفه‌ای اسپانیا از آمادگی این اتحادیه برای عقد قرارداد همکاری با اتحادیه‌ی فوتبال ایران خبر داد.

"خوزه لوییس آستی آسازان" در دیدار با جمعی از اعضای اتحادیه‌ی فوتبال باشگاه‌های ایران و مدیران باشگاه‌ها اعلام کرد: این اتحادیه حاضر است با طرف ایرانی خود برای همکاری و ایجاد بستر لازم برای گسترش روابط ارتباط برقرار کند.

آسازان که به خاطر بازی تیم‌های آتلتیکو مادرید و لیورپول از دور برگشت نیمه نهایی رقابت‌های لیگ اروپا در انگلیس بسر می‌برد با تاخیر چند دقیقه‌ای به اتحادیه آمد و با مدیران اتحادیه‌ی باشگاه‌های فوتبال ایران و مدیران باشگاه‌ها به گفت‌وگو نشست.

او در این نشست ضمن برشمردن گوشه‌هایی از سابقه‌ی تاریخی اتحادیه‌ی فوتبال حرفه‌ای اسپانیا به نقش و کارکرد این اتحادیه اشاره کرد.

رییس اتحادیه‌ی فوتبال حرفه‌ای اسپانیا همچنین گفت که برای دوره‌ی چهار ساله از سوی باشگاه‌های فوتبال اسپانیا انتخاب می‌شود.

در اتحادیه‌ی فوتبال حرفه‌ای اسپانیا 42 تیم عضویت دارند که شامل 20 تیم حاضر در رقابت‌های دسته اول لالیگا و 22 تیم حاضر در رقابت‌های دسته دوم می‌شوند.

رییس اتحادیه‌ی فوتبال حرفه‌ای اسپانیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به منابع مالی باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در اسپانیا باشگاه‌ها از سه طریق درآمد بدست می‌آورند. دریافت حق پخش تلویزیونی که بخش عمده‌ای از درآمدهای هر باشگاه را تشکیل می‌دهد، فروش بلیت و همچنین مارکتینگ و جابجایی بازیکنان منابع دیگر درآمدزایی هستند. بیشتر باشگاه‌های اسپانیا بر همین اساس امور روزمره خود را به پیش می‌برند. تنها آتلتیک بیلبائو است که به دلیل شرایط خاص حاکم بر این تیم تنها بازیکنان منطقه‌ی خودش را به خدمت می‌گیرد و حاضر نیست تا بازیکنان غیربومی را به خدمت بگیرد.

آسازان گفت: در اسپانیا ما دو دسته باشگاه داریم. باشگاه‌هایی همانند بارسلونا که تمرکز خود را بر روی پرورش بازیکنان گذاشته‌اند و تا 60 درصد ترکیب اصلی‌شان را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که محصول تیم‌های پایه‌ی باشگاه هستند. دسته دوم تیم‌های اسپانیایی را تیم‌هایی همانند رئال مادرید تشکیل می‌دهند. تیم‌هایی همانند رئال مادرید علاوه بر پرورش بازیکنان سیاست خرید بازیکنان بزرگ تیم‌های دیگر را نیز در پیش گرفته‌اند. همه‌ی تیم‌ها بر اساس برقراری توازن میان این دو سیاست عمده کار خود را به پیش می‌برند.

در ادامه‌ی این نشست، رییس اتحادیه‌ی فوتبال حرفه‌ای اسپانیا به تعدادی از پرسش هیات اعزامی از ایران پاسخ داد.

آسازان همچنین به حضور بازیکنان ایرانی در رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های اسپانیا اشاره کرد و گفت: حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال اسپانیا باعث می‌شود تا ما توجه بیشتری به فوتبال این کشور نشان دهیم و این موضوع باعث بیشتر شدن جذابیت فوتبال ایران برای ما می‌شود.

رییس اتحادیه‌ی فوتبال حرفه‌ای اسپانیا، در سخنانش همچنین به فروش 600 میلیون یورویی حق پخش رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های اسپانیا اشاره کرد و گفت: 60 درصد این درآمدها میان تیم‌های حاضر در لالیگای نخست و 40 درصد دیگر از آن تیم‌های حاضر در دسته دوم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های اسپانیاست.

او همچنین عنوان کرد که تمامی تیم‌ها از این درآمد سهمی مساوی و یکسان دارند و این طور نیست که تیم نخست در قیاس با تیم قعرنشین از این درآمد سهم بیشتری به خود اختصاص دهد.

آسازان گفت: فوتبال اسپانیا در هر بازی بطور متوسط 35 هزار تماشاگر را به ورزشگاه‌ها می‌کشاند و ما درصدد هستیم تا با ایجاد برقراری توازن میان پخش بازی‌های تلویزیونی و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها باعث شویم تا تعادلی میان این دو برقرار شود. فوتبال به حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها وابسته است و تلویزیون هم بخش عمده‌ای از تماشاگرانش را به خاطر بینندگانی دارد که به تماشای رقابت‌های فوتبال بصورت زنده علاقه نشان می‌دهند.

نقش دولت در ورزش و فوتبال اسپانیا هم بخشی از سخنان آسازان را تشکیل می‌داد.

رییس اتحادیه‌ی فوتبال حرفه‌ای اسپانیا، گفت: دولت و مجلس در اسپانیا در تنظیم سیاست‌های کلی نقش دارند. ما هم‌اکنون در تلاش هستیم تا دولت را متقاعد کنیم هر چه سریع‌تر قوانین موجود را که به 20 سال پیش برمی‌گردد تغییر داده و قوانینی را تصویب کند که بطور اساسی به ورزش حرفه‌ای در اسپانیا کمک کند. قوانین کنونی در پاره‌ای موارد جوابگوی نیاز ما نیستند.

صادق درودگر معاون اداری و اجرایی اتحادیه‌ی فوتبال، در این نشست با تشکر از آستی آسازان برای انجام این دیدار از او دعوت کرد تا به ایران سفر کند و از نزدیک با فعالیت‌ها و ورزش ایران آشنا شود.

او همچنین هدایایی را به این مقام ورزشی اسپانیا تقدیم کرد.


[ یکشنبه 89/2/12 ] [ 5:11 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب