فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


مقدماتی جام جهانی 2014برزیل - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

Iranian football fans wave the national flag

تیم ملی ایران نتوانست از بازی خانگی برابر قطر پیروزی را از آن خود کند و در نهایت به تساوی بدون گل برابر قطر رضایت داد.

دیدار دو تیم ایران و قطر در حالی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا در نهایت تیم ملی ایران با گرفتن این تک امتیاز از بازی خانگی اش 4 امتیازی بشود. دقیقه 16 سباستین سوریا از سمت راست دروازه ایران حرکتی را انجام داد و در آستانه خط عرضی زمین توپ را روی دروازه فرستاد ولی کسی نبود که از این فرصت استفاده کند.

دقیقه 17 احسان حاج صفی یک ضربه ایستگاهی برای ایران به دست آورد و از فاصله 25 متری این ضربه را روی دروازه فرستاد که حاصلی جز یک ضربه کرنر نداشت.

دقیقه 30 کار گروهی ایران خطرناک‌ترین موقعیت نیمه را ایجاد کرد و روی اوت بلندی که حسین ماهینی به روی دروازه قطر فرستاد نکونام که پشت به دروازه بود صاحب توپ شد و بدون اینکه دیدی نسبت به دروازه قطر داشته باشد، به توپ ضربه زد که به شکل خطرناکی به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و در برگشت هم باز ایرانی‌ها می‌توانستند از توپ استفاده کنند اما این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 35 قطری‌ها از سمت چپ دروازه ایران کرنری را ارسال کردند که آمارال جونیور با ضربه سر این توپ را روانه دروازه رحمتی کرد که با عکس‌العمل خوب رحمتی مواجه شد و این توپ توسط دروازه‌بان تیم ملی ایران دفع شد. در نهایت این بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم:

دقیقه 55 اشکان دژاگه سانتری روی دروازه قطر ارسال کرد و خلعتبری قصد داشت از این توپ استفاده کند اما قاسم برهان دروازبان قطری ها مانع او شد و توپ را جمع کرد. دقیقه 59 بازهم اشکان دژاگه توپی را روی دروازه قطری ها فرستاد که بسیار خطرناک بود که کاسوله بازیکن تیم قطر هنگام دفع این توپ نزدیک بود دروازه تیم خودشان را بگشاید.

دقیقه 77 محمدرضا خلعتبری توپی را به کریم انصاری فرد رساند و او این توپ را به سمت دروازه قاسم برهان شوت کرد و با برخورد به مدافعان تبدیل به کرنر شد اما درنهایت بازیکنان ایران مانند کرنرهای زیاد دیگری که در این بازی نصیبشان شد از این موقعیت هم بهره ای نبردند. در ثانیه های پایانی دیدار آندرانیک تیموریان از پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت این بازیکن ازکنار دروازه به کرنر رفت.

در نهایت تلاش بازیکنان تیم ایران برای رسیدن به دروازه قطر بی نتیجه ماند و بازی بدون گل به پایان رسید.

عکس هایی از این بازی :

Qatar

Iran

Iran

Iran

Iran

Iran

Iran


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:3 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم های کره جنوبی و ژاپن در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل به پیروزی های پرگل دست یافتند، اما استرالیا یکی دیگز از مدعیان متوقف شد، ازبکستان هم بار سرمربی جدید خود نتیجه ای بهتر از تساوی به دست نیاورد.

در دور دوم رقابت‌های گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل، قطر در دوحه میزبان کره جنوبی بود و مقابل این تیم با نتیجه 4 بر یک تن به شکست داد.

در این مسابقه ابتدا بازیکنان میزبان بودند که در دقیقه 22 توسط یوسف احمد به گل رسیدند اما کیون هو لی چهار دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند تا دو تیم با این نتیجه به رختکن بروند.

در نیمه دوم، تائه‌هوی کواک در دقیقه 55، شین ووک کیم در دقیقه 63 و کیون هو لی در دقیقه 80 دروازه قطر را باز کردند تا کره جنوبی با یک پیروزی پرگل سه امتیاز این مسابقه را به خود اختصاص داده و با تفاضل گل بهتر نسبت به ایران در صدر جدول گروه قرار بگیرد.

پیش از این دیدار نیز، دو تیم لبنان و ازبکستان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در حال حاضر کره جنوبی با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت 3 در صدر جدول گروه A حضور دارد و ایران با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت یک جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. قطر نیز با سه امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به ایران و کره جنوبی در رده سوم حضور دارد.

در دیدارهای برگزار شده در گروه دیگر، ژاپن پس از پیروزی پرگل در روز نخست، با شش گل اردن را در هم کوبید، اما استرالیا که در مرحله ی قبل نیز با عمان هم گروه بود، مقابل این تیم با تساوی بدون گل متوقف شد.

در این گروه ژاپن با شش امتیاز در صدر قرار دارد.


[ شنبه 91/3/20 ] [ 4:19 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Carlos Queiroz head coach of Portugal looks on

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی دیرهنگام مقابل ازبکستان از کسب سه امتیاز بازی اظهار رضایت کرد اما درباره‌ی داوری حرفی نزد.

کی‌روش در نشست خبری پس بازی با ازبکستان عنوان کرد: بازی سختی بود ما سخت جنگیدیم. ما می‌خواهیم تیم اول یا دوم به جام جهانی صعود کنیم این خواسته ما است و ما تازه این کار را شروع کردیم به اعتقادم در زندگی هر چه بیشتر تلاش کنیم بیشتر به هدفت می رسی.

کی‌روش در ادامه با بیان این‌که می‌خواستیم حریف را تحت فشار قرار دهیم وبه این ترتیب بازی را کنترل کنیم افزود: تصمیم اولمان کنترل حریف بود تا بتوانیم در ضد حملات به گل برسیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که قبل از بازی گفته بود تیم ازبکستان تیم قوی‌ است آیا این دیپلماسی به حساب می‌آمد یا واقعا این تیم قوی بود؟ گفت: ازبکستان واقعا تیم خوبی است. و آمادگی جسمانی واتحاد تیمی بالایی دارد من به حرفی که زده‌ام اعتقادی دارم و ازبکستان تیم یک دستی بود.

وی ادامه داد: ما در این بازی سعی داشتیم ازبکستان را تحت فشار قرار دهیم و بازی را حفظ کنیم تا در نهایت به گل برسیم همان طور که در گذشته گفته بودم ما هشت فینال را پیش رو داریم که امروز موفق شدیم یکی از آن‌ها را پشت سر بگذاریم. ما بازی‌های سختی را پیش رو داریم همان طور که ازبکستان هم دیدارهای سختی در برابر کره و قطر خواهند داشت.

کی‌روش در ادامه با بیان این‌که به بازیکنان و تماشاگران تبریک می گویم اظهار کرد:‌این بازی برای هر دو تیم سختی بود ما به پیروزی بزرگی دست یافتیم و خیلی خوشحالم. دلیل این هم که این برد برای من شیرین بود این تیم بود ما یک تیم قوی، هماهنگ یک مربی بزرگ دارد را شکست دادیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه از اظهار نظر در خصوص داوری امتناع کرد و افزود: من اصلا قبل از بازی نمی‌دانستم داور ژاپنی است وظیفه من ایجاب می کند که به فکر کار خودم باشم نه این که درباره داوری اظهار نظر کنم. درباره داوری رسانه‌ها باید اظهار نظر کنند.


[ دوشنبه 91/3/15 ] [ 1:9 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Ibrahim Majed of Qatar is booked by Japanese referee Yuichi Nishimura

کارشناس داوری با بیان این‌که اشتباه داور باعث شد که ایران برابر ازبکستان شکست نخورد گفت: تیم داوری ژاپنی نیمی از شانس خود را برای حضور در جام جهانی از دست داد.

محمد فنایی در گفت و گو در باره‌ی عملکرد تیم داوری دیدار تیم‌های ایران و ازبکستان گفت: قضاوت بازی حساس ایران و ازبکستان بر عهده‌ی نیشی‌مورایی گذشته شده بود که از داوران مطرح جهان هست و از آنجا که همیشه داوری‌ها در ازبکستان با حرف و حدیث روبروست. خیال ایران از بابت قضاوت این دیدار راحت بود. چون نیشی‌مورا به اندازه‌ی کافی تجربه‌ی قضاوت دیدارهای حساس را داشت.

وی ادامه داد: در دقیقه‌ی 30 کمک داور به اشتباه پرچمش را به نشانه‌ی آفساید به ضرر ازبکستان بالا برد اما داور در ناباوری کمک داور، سوت نزد چون به درستی تشخیص داد که آن صحنه آفساید نبوده است.

همچنین در دقیقه 35 مهاجم ازبکستان روی بازیکن ما مرتکب خطا شد که داور آن را اعلام نکرد وهمان موقعیت نزدیک بود به گل ازبکستان تبدیل شود.

فنایی در ادامه به حساس‌ترین صحنه این دیدار اشاره کرد وگفت: صحنه‌ای که می‌شود به آن بحث کرد در دقیقه 74 رخ داد؛ جایی که ازبک‌ها توپی را وارد دروازه ما کردند که گل بودن آن حتی مشکوک هم نبود. و کاملا واضح بود که توپ به گل تبدیل شده است. اما اشتباه داور باعث شد ایران نتیجه واگذار نکند.

وی ادامه داد: تیم داوری این دیدار در مجموع نتوانست خیلی خوب کار کند وضعف کمک داوران در نتیجه بازی تاثیر گذاشت و از آنجایی که ما هم در دقایق آخر بازی به گل رسیدیم مطمئنا ازبک‌ها نسبت به عملکرد داوری اعتراض خواهند کرد.

فنایی افزود: مطمئن باشید که در چند روز آینده فیفا و رسانه‌های جهانی درباره این اتفاق بسیار صحبت خواهند کرد وقطعا بار دیگر بحث استفاده از تکنولوژی تشخیص گل مطرح خواهد شد.

داور اسبق بین المللی ایران در پایان گفت:‌بازی‌های حساس مقدماتی جام جهانی برای انتخاب تیم‌های داوری برای حضور در این جام تاثیرگذار است و من فکر می کنم اشتباه تیم داوری ژاپنی در دیدار ایران و ازبکستان حداقل 50 درصد شانس این تیم را برای حضور در جام جهانی کاهش داد که البته شاید به نوعی فرصت خوبی برای تیم داوری ایران ایجاد کرده است.


[ دوشنبه 91/3/15 ] [ 1:5 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

The Iranian national footbal team pose for a picture before their 2014 World Cup Asian zone qualifying

تیم ملی فوتبال ایران کارش را در مرحله‌ی نهایی مقدماتی جام جهانی 2014 با یک پیروزی ارزشمند آغاز کرد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در مسیر دشوار صعود به جام جهانی 2014 مقابل ازبکستان به پیروزی دست یافتند. این سه امتیاز در حالی برای شاگردان کی‌روش به دست آمد که ایران کمتر موفق به در اختیار گرفتن توپ و میدان شد و بیشتر به کارهای دفاعی پرداخت و نتوانست بازی خوبی انجام دهد. اما در آخرین دقایق توسط خلعتبری به گل رسید در سوی مقابل ازبک‌ها فرصت‌های فراوانی ایجاد کردند تا عدالت فوتبال اجرا نشود!

نیمه‌ی نخست

دو تیم در دقایق ابتدایی نیمه اول به محک زدن یکدیگر پرداختند. تا این که نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه 20 بازی با دروازه‌بان ازبکستان تک به تک شد اما توپ روی پایش جفت وجور نبود و این موقعیت از دست رفت.تا بازی همچنان بدون گل دنبال شود. ازبک‌ها نیز دو دقیقه بعد از این موقعیت از محوطه شش قدم ایران صاحب موقعیت شدند اما مهدی رحمتی یک گل را برای ایران خرید وتوپ را با یک جهش بلند دور کرد.

در ادامه نیز در دقیقه 25 دومین موقعیت ازبکستان روی پاس اشتباه رو به عقب سیدجلال حسینی به دست آمد و مهاجم حریف با رحمتی تک به تک شد که این بار نیز دروازه‌بان ایران ناجی بود تا ازبکستان صاحب گل نشود. فشار ازبکستان روی دروازه ایران همچنان ادامه داشت و حریف بیشتر از ایران توپ و میدان را در اختیار داشت.

ازبک‌ها در یک سوم پایانی نیمه چند سانتر را هم انجام دادند، اما مدافعان ایران بیشتر سرهای اول را زدند.

در ادامه ازبکستان روی حرکتی که به نظر خطای مهاجم آنها به نظر می‌رسید صاحب موقعیت شد،‌اما این فرصت هم برای تیم میزبان از دست رفت.

ازبکستان در دقایق پایانی روی یک توپ برگشتی به گل رسید، اما کمک داور با بالابردن پرچم خود به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد.

کی‌روش در آخرین دقایق نیمه‌ی نخست خسرو حیدری را به جای ابراهیمی به زمین فرستاد.

** نیمه دوم

ازبکستان با آغاز نیمه دوم قصد داشت برتری‌اش در نیمه اول را ادامه دهد بازی را بهتر از ایران شروع کرد و در دقیقه 47 بازیکن این تیم شوتی از راه دور روانه دروازه ایران کرد که رحمتی با جذب این توپ یکبار دیگر دروازه ایران را نجات داد. همچنین در دقیقه 51 کاپرنکو از زمین بازی خارج و بیکماتف مهاجم ازبکستان جایگزین وی شد.

در دقیقه 53 نکونام با حرکت از نیمه میانی زمین تا پشت محوطه جریمه ازبکستان پیش آمد و شوتی را به سمت دروازه ازبکستان زد که با دفع ناقص دروازه‌بان حریف روبرو شد که کریمی می‌توانست در برگشت توپ را درون دروازه کند اما دروازه‌بان زودتر از کریمی رسید و توپ را جمع کرد.در دقیقه 53 بازی نیز خسرو حیدری روی پاس کریمی حمله‌ای را ترتیب داد و با ارسال سانتر مهاجم ایران را در موقعیت گلزنی قرار داد اما آن بازیکن چند سانتی‌متر کم آورد و این توپ نیز تبدیل به گل نشد.

خلعتبری از ایران هم در دقیقه 62 بازی به جای حاج صفی وارد میدان شد و خاسانوف از ازبکستان در دقیقه 68 جایش را توارف داد.

ایران که در نیمه دوم مسلط‌تر ظاهر شده بود همچنان تحت فشار ازبکستان قرار گرفته بود و باز هم ازبک‌ها بودند که در دقیقه 72 توسط بازیکن شماره 17 ضربه سر را روانه دروازه ایران کرد و باز هم رحمتی توپ را به زحمت جمع و جور کرد.

حساس‌ترین موقعیت بازی برای ازبکستان توسط خطایی که حیدری در جناح چپ زمین ایران انجام داده بود به دست آمد و بازیکن ازبک با ارسال توپ مهاجمشان را صاحب موقعیت کرد و توپ از برخورد با تیرک دوباره جلوی پاهای بازیکن حریف قرار گرفته و در برگشت توپ در شرایطی وارد دروازه ایران شد که داور صحنه را گل تشخیص نداد.

کارلوس کی‌روش برای این که در دقایق پایانی بازی بتواند تیمش را برابر ازبکستان پیروز کند در دقیقه 76 انصاری فرد را به جای جباری آورد.

مهاجم تازه وارد ایران دو موقعیت نصفه نیمه به دست آورد که به دلیل کم تعداد بودن بازیکنان ایران از دست رفت.

وادیم آبراموف در دقایق پایانی باکایف را به زمین فرستاد تا شاید بتواند به گل برسد اما در این دقایق نیز اتفاقی رخ نداد.

در حالی که همه منتظر سوت پایان بودند خلعتبری روی پاس انصاری‌فرد در میان ناباوری ازبک‌ها گل برتری ایران را به ثمر رساند تا شاگردان کی‌روش از آوردگاه سخت تاشکند سه امتیاز حساس را به دست آورند.

ملی‌پوشان در دومین دیدار خود سه شنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر می‌روند.

 


[ دوشنبه 91/3/15 ] [ 1:1 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال اسامی 45 بازیکن را اعلام کرد تا آنها برای حضور در اردوی تیم ملی جهت دیدار با بحرین آماده باشند.

به نقل از به سایت فدراسیون، خسرو والی زاده مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال گفت: این فهرست اولیه بازیکنان مد نظر کی روش جهت اطلاع بازیکنان و کسب آمادگی حضور در اردوی تیم ملی است و روز نهم مهرماه از میان این 45 نفر 23 بازیکن به اردو دعوت خواهند شد.

وی افزود: اردوی بعدی تیم ملی برای دیدار با بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 از روز دهم مهرماه تشکیل می شود.

این دیدار ساعت 18.30 روز 19 مهرماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

اسامی 45 بازیکن مدنظر سرمربی تیم ملی ایران به شرح زیر است:

دروازه بانان :

سید مهدی رحمتی،شهاب گردان،علیرضا حقیقی،وحید طالبلو

مدافعان :

خسرو حیدری،میلاد فخرالدینی،حسین ماهینی،احسان حاج صفی،مهرداد جماعتی،پژمان منتظری،هادی عقیلی،حنیف عمران زاده،محمد منصوری،مهرداد پولادی،سید جلال حسینی،محمد نصرتی

هافبک ها :

جواد نکونام،آندرانیک تیموریان،حسین بادامکی،امید ابراهیمی،قاسم حدادی فر،مازیار زارع،پژمان نوری، محسن مسلمان، میثم بائو، ایمان مبعلی، مجتبی جباری، محمد نوری، علی کریمی

مهاجمان :

میلاد میداودی،اشکان دژاگه،محمد نزهتی،محمد رضا خلعتبری،غلامرضا رضایی،آرش افشین،جواد کاظمیان،هادی نوروزی،مهرداد اولادی،میلاد زنید پور،مسعود شجاعی، سعید دقیقی، حمید رضا علی عسگری، کریم انصاری فرد، محمد قاضی و فرهاد مجیدی.


[ جمعه 90/7/1 ] [ 2:49 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مدیر امور رسانه ای تیم ملی فوتبال اعلام کرد: براساس تصمیم کارلوس کی روش، تیم ملی ایران روزهای 28 و 29 شهریور اردوی کوتاه مدت دو روزه (مینی کمپ) خواهد داشت.

خسرو والی زاده در این باره به سایت فدراسیون فوتبال گفت: هدف سرمربی و کادر فنی تیم ملی از برگزاری این اردو، دعوت از برخی بازیکنان تیم امید و سایر بازیکنانی است که کمتر در تیم ملی حضور داشته اند تا مورد آزمایش قرار گیرند. اسامی دعوت شدگان به این اردو پس از بازگشت سرمربی تیم ملی از مرخصی اعلام خواهد شد.

این اردو از ظهر روز 28 شهریور آغاز خواهد شد و بازیکنان دعوت شده عصر همان روز یک جلسه و روز بیست و نهم نیز یک یا دو جلسه تمرین خواهند داشت.

والی زاده همچنین گفت که اردوی تیم ملی برای برگزاری دیدار رفت مقابل بحرین در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 از روز نهم مهرماه در تهران تشکیل می شود. این دیدار روز 19 مهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.


[ جمعه 90/6/18 ] [ 1:52 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

UAE national team

فدراسیون فوتبال امارات پس از شکست تیم ملی این کشور مقابل لبنان سرچکو کاتانچ، سرمربی اسلووانیایی تیمشان را بر کنار کردند.

بعد از شکست سه بر یک امارات مقابل لبنان در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، سرچکو کاتانچ سرمربی اسلووانیایی این تیم از کار برکنار شد.

فدراسیون فوتبال امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از دو شکست پیاپی مقابل کویت و لبنان، کاتانچ از کار برکنار شد.

یوسف سرکال نایب رییس کمیته ملی المپیک امارات با تایید 100 درصد خبر بر کناری کاتانچ گفت: به کاتانچ برای اثبات توانایی‌هایش زمان کافی دادیم و از هر لحاظ از او حمایت کردیم اما متاسفانه عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست ما را مجاب به حمایت از خود کند. او مسئول کامل این ناکامی‌ها است.

در دیگر دیدار این گروه کویت توانست تیم پر قدرت کره جنوبی را با تساوی یک بر یک متوقف کند. داوری این دیدار را محسن ترکی بر عهده داشت.

کاتانچ بعد از پایان بازی در نشست خبری حاضر شد و گفت: بازیکنان امارات از لحاظ بدنی مشکل دارند، با چنین مشکلاتی اداره این تیم غیر ممکن است و استعفای خود را اعلام خواهم کرد.

این مربی افزود: بازیکنان تیم ملی امارات در ماه مبارک رمضان شب‌ها بیدار می‌ماندند و در روز می‌خوابیدند که این بدون شک سهم بسزایی در این شکست داشت. متاسفانه در این دیدار لبنان از فرصت‌های اندک خود به خوبی استفاده کرد، اما تیم ما نتوانست از فرصت‌های زیادی بهره‌ای ببرد.


[ پنج شنبه 90/6/17 ] [ 2:55 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Australia

دومین روز از مرحله‌ی گروهی مقدماتی جام جهانی با توقف تیم‌های مدعی ژاپن، ایران، کره جنوبی و شکست چین و عربستان پیگیری شد.

20 تیم حاضر در دور اول مرحله‌ی گروهی مقدماتی جام جهانی دومین دیدار خود را برگزار کردند. شکست عربستان مقابل استرالیا و توقف ژاپن و کره جنوبی مقابل ازبکستان و کویت از مهم‌ترین اتفاق‌های شب دوم رقابت‌ها بود. چین هم مقابل اردن تن به شکست داد.

* گروه A

چین که در بازی نخست خود مقابل سنگاپور به پیروزی خفیف 2 بر یک رسیده بود، در دومین گام مقابل اردن با همین نتیجه تن به شکست داد تا کاماچو اولین شکست رسمی را با چینی‌ها تجربه کند. اردن هم که در بازی قبل عراق را از پیش رو برداشته بود با این پیروزی خودش را به عنوان مدعی اول صعود از گروه معرفی کرد.

در دیگر دیدار عراق 2 بر صفر سنگاپور را مغلوب کرد تا تلخی شکست بازی نخست مقابل اردن تا حدی فراموش شود.

** جدول گروه A

1- اردن 6 امتیاز

2- عراق 3 امتیاز (تفاضل 1+)

3- چین 3 امتیاز (تفاضل صفر)

4- سنگاپور صفر امتیاز

Iraqi players celebrate after scoring their first goal against Singapore

* گروه B

لبنان پس شکست سنگین 6 بر صفر مقابل کره جنوبی در بیروت نتیجه‌ی خوبی گرفت و با حساب 3 بر یک از سد امارات گذشت. کره جنوبی اما نتوانست نمایش خوب روز نخست را تکرار کرده و این بار مقابل کویت با تساوی یک بر یک متوقف شد.

** جدول گروه B

1- کره جنوبی 4 امتیاز (تفاضل 6+)

2- کویت 4 امتیاز (تفاضل 1+)

3- لبنان 3 امتیاز

4- امارات صفر امتیاز

* گروه C

قهرمان آسیا پس از پیروزی یک بر صفر مقابل کره شمالی در دومین دیدار مقابل ازبکستان با تساوی یک بر یک متوقف شد. با این نتیجه دو تیم ژاپن و ازبکستان شرایطی کاملا یکسان پیدا کردند.

در دیگر دیدار گروه کره شمالی با یک گل تاجیکستان را از پیش رو برداشت.

** جدول گروه C

1- ژاپن 4 امتیاز

1- ازبکستان 4 اتیاز

3- کره شمالی 3 امتیاز

4- تاجیکستان صفر  امتیاز

Shinji Kagawa of Japan in action

Makoto Hasebe of Japan and Anzur Ismailov of Uzbekistan compete for the ball

* گروه D

استرالیا که پیش از این با پیروزی خفیف 2 بر یک در دیدار خانگی مقابل تایلند نتیجه چندان مقتدرانه‌ای به دست نیاورده بود، در دومین دیدار عربستان را در ریاض با نتیجه‌ی 3 بر یک شکست داد و در کنار اردن تنها تیم 6 امتیازی قاره کهن لقب گرفت. در دیگر دیدار گروه تایلند با 3 گل عمان را در هم کوبید.

** جدول گروه D

1- استرالیا 6 امتیاز

2- تایلند 3 امتیاز

3- عربستان یک امتیاز (تفاضل 2-)

4- عمان یک امتیاز ( تفاضل 3-)

Australia

* گروه E

ملی پوشان ایران پس از یک شروع خوب در ورزشگاه ازادی در حالی در دومین دیدار مقابل قطر با تساوی یک بر یک متوقف شده که گل اول بازی را به ثمر رسانده و چند موقعیت خوب را هم از دست داده بودند. ایران با وجود این تساوی صدرنشین گروه ماند. پیش از دیدار ایران هم بحرین در جاکارتا با نتیجه‌ی 2 برصفر اندونزی را شکست داد.

** جدول گروه E

1- ایران 4 امتیاز ( تفاضل 3+)

2- بحرین 4 امتیاز ( تفاضل 2+)

3- قطر 2 امتیاز

4- اندونزی صفر امتیاز


[ پنج شنبه 90/6/17 ] [ 2:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Qatar

تیم ملی فوتبال ایران با کسب یک امتیاز از دیدار برابر قطر در پایان شب دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در صدر گروه پنجم باقی ماند.

تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی 3 بر صفر برابر اندونزی، امشب به مصاف تیم ملی قطر رفت و در ورزشگاه السد دوحه با نتیجه یک بر یک برابر تیم میزبان به تساوی رسید.

هادی عقیلی در دقیقه 46 و محمد سید 10 دقیقه بعد گل‌های این بازی را به ثمر رساندند. اگرچه در نیمه نخست دو تیم بازی بی‌کیفیتی ارائه دادند و توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد؛ اما با شروع نیمه دوم اوضاع متفاوت شد.

در دقیقه 46 خسرو حیدری از روی نقطه کرنر سانتری را به روی دروازه قطر ارسال کرد و هادی عقیلی مدافع تیم ملی ایران و تیم باشگاهی العربی قطر، گل نخست بازی را به ثمر رساند. پنج دقیقه بعد پاس آندرانیک تیموریان به انصاری‌فرد رسید اما ضربه بد شماره 10 تیم ملی ایران راهی به دروازه میزبان پیدا نکرد. سه دقیقه بعد دوباره تیموریان پاس عمقی را برای انصاری‌فرد ارسال کرد و او هم پس از دریبل مدافع قطر در شرایط تک به تک قرار گرفت اما نتوانست دروازه قطر را باز کند.

پس از این حمله قطری‌ها برای جبران گل خورده به سمت دروازه ایران حمله کردند و در دقیقه 56 و پس از اشتباه هادی عقیلی و مهدی رحمتی گل مساوی وارد دروازه ایران شد. سه دقیقه بعد محمدرضا خعلتبری توپ خوبی را در اختیار کریم انصاری‌فرد قرار داد اما ضربه سر او به بیرون رفت. در دقیقه 60 خطای مازیار زارع پشت محوطه هجده قدم ایران فرصت خوبی در اختیار قطری‌ها قرار داد و فابیو سزار ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه رحمتی زد و این توپ با فاصله اندکی به بیرون رفت. در دقیقه 61 کی‌روش تعویض عجیبی را انجام داد و محمدرضا خعلتبری که تا دقیقه 60 بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته بود را بیرون برد و مجتبی جباری را به زمین فرستاد. پس از این تعویض شرایط برای ایران در میانه میدان بهتر شد و توپ و میدان بیشتر در اختیار بازیکنان ایران قرار گرفت.

Qatar

در دقیقه 70 علی کریمی که دوندگی زیادی انجام داده بود از زمین خارج شد و به جای او فرهاد مجیدی وارد زمین شد تا کاپیتان استقلال، کاپیتان تیم ملی شود. در ادامه دو تیم بازی متعادلی به نمایش گذاشتند اما نتوانستند از تک فرصت‌هایی که بدست آوردند استفاده کنند.

این بازی در حضور کمتر از 10 هزار تماشاگر قطری برگزار شد.

با این یک امتیاز تیم ایران با 4 امتیاز در صدر گروه پنجم ماند و بحرین که اندونزی را امروز شکست داده بود با 4 امتیاز اما تفاضل گل کمتر در رده دوم ایستاد.


[ چهارشنبه 90/6/16 ] [ 3:18 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب