فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


پاراالمپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!
 سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک امروز طی مراسمی باشکوه به کار خود دردهکده المپیک پکن خاتمه داد.

"هو جین تائو" رئیس جمهوری چین، "فیلیپ کریون" رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک ، "ژاک روک" رئیس کمیته بین المللی المپیک به همراه همسرانشان مهمانان ویژه مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک بودند.

"لیو کی" رئیس برگزارکننده بازی های پارالمپیک 2008 پکن در جریان مراسم اختتامیه گفت: پارالمپیک جایی است که ورزشکاران معلول شادی موفقیت و سخت کوشی خود را با دیگران تقسیم می کنند. به برگزاری این رقابت ها درکشور چین افتخارمی کنیم.

وی ادامه داد: تماشاگران و ورزشکاران شرکت کننده در بازی های پارالمپیک نشان دادند که قلب هایشان برای هم می تپد. آنها دریایی از شادی در ورزشگاه ها ایجاد کردند.

لیو کی اظهارداشت: از رسانه ها و شبکه های تلویزیونی که این رویداد بزرگ را به تصویر کشیدند، تشکر می کنم. این کار می تواند باعث ارتقای مردان معلول شود. مردان معلول به درک شدن نیاز دارند. باید از سوی جامعه به آنها عشق ورزیده شود. عشق کوچک هر یک ازما دنیایی از زیبایی به وجود می آورد.

شرکت کنندگان در سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک همراه با پرچم دارانشان در مراسم اختتامیه این رقابت ها دور افتخار زدند.

 کاروان مهر علوی ایران در غیاب رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مراسم اختتامیه بازی های پارالمپیک 2008 پکن حضور پیدا کرد. محمود خسروی وفا در طول مدت اقامت خود در دهکده بازیهای پارالمپیک پکن از بیماری رنج می برد اما به همراهان واعضا کاروان مهر علوی ایران اجازه نداد تا از بیماریش باخبر شوند. وی شب گذشته در حالی که تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار داشت. 74 ورزشکاراعزامی کشورمان در غیاب خسروی وفا در این مراسم شرکت کردند.

هنرمندان چینی در بخشی از مراسم اختتامیه بازی های پارالمپیک به اجرای نمایش پائیز پرداختند. برگ های رنگارنگ پائیزی که ورزشگاه آشیانه پرنده را فرش کرده بودند تصویر زیبایی از فصل خزان ایجاد کردند.  

در این مراسم پرچم بازی های پارالمپیک به شهردار لندن تحویل داده شد. انگلیسی ها که میزبان پارالمپیک 2012 هستند به مدت 8 دقیقه به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.

 "فیلیپ کریون" رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در جریان مراسم اختتامیه تاکید کرد: این بزرگترین و با عظمت ترین رقابت های تاریخ پارالمپیک بود که در کشور چین برگزار شد.  

سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک از 17 شهریورماه با حضور 4 هزار ورزشکاراز 147 کشور جهان در دهکده المپیک پکن آغاز شد. در طول این مسابقات 279 رکورد جهانی و 339 رکورد پارالمپیکی شکسته شد.

در پایان این بازی های پارالمپیک 2008 پکن،  چین با مجموع 205 مدال (85 طلا، 68 نقره و 52 برنز) در رده نخست جدول توزیع مدال پارالمپیک ایستاد. پس از چین کشورهای انگلیس، آمریکا، اوکراین و آفریقای جنوبی به ترتیب با 100، 95، 72 و 28 رده های دوم تا پنجم این جدول را به خود اختصاص دادند.

همچنین کسب 14 مدال (5 طلا، 6 نقره و 3 برنز) نتیجه تلاش  66 ورزشکار معلول و 8 جانباز کشورمان در این رقابت ها بود.

حمزه محمدی (وزنه بردرای)، جواد حردانی ( پرتاب دیسک)، ملی پوشان والیبال نشسته، محمدرضا میرزایی جابری (دو ومیدانی) و کاظم رجبی نفراتی هستند که موفق به کسب مدال طلا شدند. 6 مدال نقره کاروان ورزشی ایران نیز توسط سعید رحمتی (جودو)، علی محمد یاری (پرتاب دیسک)،  مجید فرزین (وزنه برداری) عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه) و علی حسینی (وزنه بردرای)، مهرداد کرم زاده (پرتاب دیسک) به دست آمد. جواد حردانی ، علی سلمانی صادق زاده و فوتبال هفت نفره هم مدال های برنز کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کردند.


[ پنج شنبه 87/6/28 ] [ 2:19 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

بازی‌های پارالمپیک پکن با برتری میزبان به پایان رسید و ایران در مکان بیست و دوم قرار گرفت.

سرانجام بازی‌های پارالمپیک 2008 پکن به انتها رسید که چین میزبان رقابت‌ها با 89 مدال طلا، 70 نقره و 52 برنز با مجموع 211 مدال در مکان نخست قرار گرفت و تیم‌های بریتانیا، آمریکا، اوکراین و استرالیا در مکان‌های بعدی ایستادند.

کاروان پارالمپیک ایران نیز با پنج مدال طلا، شش نقره و سه برنز در مکان بیست و سوم بازی‌ها قرار گرفت.

76 کشور در بازی‌های پارالمپیک مدال گرفتند و در مجموع 1431 مدال در این رقابت‌ها تقسیم شد.

10 کشور برتر بازی‌های پارالمپیک پکن به ترتیب زیر هستند:

1- چین: 89 طلا، 70 نقره، 52 برنز (مجموع 211)

2- بریتانیا: 42 طلا، 29 نقره، 31 برنز (مجموع 102)

3- آمریکا: 36 طلا، 35 نقره، 28 برنز (مجموع 99)

4- اوکراین: 24 طلا، 18 نقره، 32 برنز (مجموع 74)

5- استرالیا: 23 طلا، 29 نقره، 27 برنز (مجموع 79)

6- آفریقای جنوبی: 21 طلا، 3 نقره، 6 برنز (مجموع 30)

7- کانادا: 19 طلا، 10 نقره، 21 برنز (مجموع 50)

8- روسیه: 18 طلا، 23 نقره، 22 برنز (مجموع 63)

9- برزیل: 16 طلا، 14 نقره، 17 برنز (مجموع 47)

10- اسپانیا: 15 طلا، 21 نقره، 22 برنز (مجموع 58)


[ پنج شنبه 87/6/28 ] [ 2:15 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

نمایندگان پینگ‌پنگ ایران با صعود از مرحله‌ی مقدماتی تورنمنت ابوظبی به جمع هشت نفر برتر مسابقات راه یافتند.

سه‌شنبه شب از مرحله‌ی مقدماتی رقابت‌های پینگ‌پنگ ابوظبی، محمدرضا اخلاق‌پسند با شکست حریفانی از مصر و لبنان به جمع هشت نفر برتر مسابقات صعود کرد.

اخلاق‌پسند در دیدار سوم با حساب سه بر دو مغلوب "سعید لاشین" پینگ‌پنگ باز مطرح مصری شد.

شهرام سربخشیان دیگر نماینده‌ی پینگ‌پنگ ایران با غلبه بر حریفانی از رومانی و مصر از مرحله‌ی مقدماتی این رقابت‌ها صعود کرد. او باید امروز در دیداری تشریفاتی به مصاف مونتیرو از برزیل برود.


[ پنج شنبه 87/6/28 ] [ 1:37 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کاروان ایران با کسب پنج مدال طلا، شش نقره و سه برنز به کار خود در بازی‌های پارالمپیک ‌‌2008 پکن پایان داد.

کاروان ‌‌72 نفره‌ی ایران در بازی‌های پارالمپیک پکن با کسب پنج مدال طلا توسط کاظم رجبی و حمزه محمدی در دسته‌ها‌ی‌‌60- و ‌‌60+ کیلوگرم وزنه‌برداری، محمدرضا میرزایی در پرتاب نیزه، جواد حردانی در پرتاب دیسک و تیم ملی والیبال نشسته، شش مدال نقره توسط علی محمدیاری در پرتاب دیسک، عبدالرضا جوکار در پرتاب نیزه، سعید رحمتی در جودو، علی حسینی و مجید فرزین در وزنه‌برداری دسته‌های ‌‌67/5- و ‌‌75- کیلوگرم و مهرداد کرم‌زاده در پرتاب دیسک مردان و همچنین سه مدال برنز توسط جواد حردانی در پرتاب نیزه، علی صادق‌زاده در وزنه‌برداری دسته‌ی ‌‌100- کیلوگرم و تیم ملی فوتبال هفت نفره به کار خود خاتمه داد.

بدین ترتیب ایران تاکنون در مکان بیست ودوم بازی های پارالمپیک پکن قرار دارد.

بازی های پارالمپیک فردا به پایان می‌رسد.

کاروان پارالمپیک ایران در بازی‌های ‌‌2004 آتن شش مدال طلا، سه نقره و ‌‌13 برنز کسب کرده بود.

بهترین نتیجه‌ی پارالمپیک ایران به بازی‌های ‌‌2000 سیدنی بازمی‌گردد که ملی‌پوشان ایران توانستند ‌‌12 مدال طلا، ‌‌4 نقره و ‌‌7 برنز را کسب کنند.


[ چهارشنبه 87/6/27 ] [ 2:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

"کاظم رجبی" پنجمین مدال طلای کاروان ایران را در بازی‌های پارالمپیک پکن کسب کرد.

در آخرین روز رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن در دسته‌ی ‌100+ کیلوگرم کاظم رجبی با مهار وزنه‌ی ‌5/257 کیلوگرم ضمن جابه‌جایی رکورد پارالمپیک، مدال طلا را بر گردن آویخت.

رکورد پیشین پارالمپیک در اختیار "عابد فریس" با ‌238 کیلوگرم از عراق بود.

رجبی در حرکت اول خود وزنه‌ی ‌245 کیلوگرم را مهار کرد، در حرکت دوم وزنه‌ی ‌5/257 را بالای سر برد و در حرکت سوم در مهار وزنه‌ی ‌265 کیلوگرم ناکام ماند.

رجبی رکورددار جهان و پارالمپیک است.

در این دسته "گارن گاردنر" از استرالیا با ‌230 کیلوگرم دوم شد و مدال نقره را از آن خود کرد. "لی‌بینگ" از چین با ‌225 کیلوگرم سوم شد و برنز گرفت. در این دسته ‌10 وزنه‌بردار حاضر بودند.


[ چهارشنبه 87/6/27 ] [ 2:14 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

 

تیم فوتبال هفت نفره ایران مدال برنز بازی‌های پارالمپیک پکن را کسب کرد.

تیم فوتبال هفت نفره‌ی ایران (CP) در دیدار رده‌بندی رقابت‌های فوتبال بازی‌های پارالمپیک پکن با نتیجه‌ی چهار بر صفر تیم برزیل را شکست داد و برای نخستین بار به مدال برنز بازی‌های پارالمپیک دست پیدا کرد.

گل‌های ایران را کریم زاده در دقایق 5، 17 و 21 و اکبری 60 به ثمر رساندند.

ملی‌پوشان ایران در بازی‌های پارالمپیک 2004 آتن به مقام پنجم رسیده بودند.


[ چهارشنبه 87/6/27 ] [ 1:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

علی صادق‌زاده به مدال برنز رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک پکن دست یافت.

در آخرین روز رقابت‌های وزنه‌برداری باز‌ی‌های پارالمپیک پکن در دسته‌ی ‌100- کیلوگرم مردان علی صادق‌زاده نماینده‌ی کشورمان با مهار وزنه‌ی ‌230 کیلوگرم در حرکت سوم خود توانست مدال برنز رقابت‌ها را کسب کند. در گروه A این رقابت‌ها شش وزنه‌بردار حضور داشتند.

صادق‌زاده در حرکت اول و دوم خود نتوانست وزنه‌ی ‌230 کیلوگرم را مهار کند.

در این دسته "کیو دونگ" از چین با مهار وزنه‌ی ‌5/247 کیلوگرم قهرمان شد و "الیوما" از نیجریه با ‌245 کیلوگرم در مکان دوم قرار گرفت و مدال نقره را کسب کرد.

وزنه‌بردار چینی با مهار وزنه‌ی ‌5/247 کیلوگرم رکورددار پارالمپیک و جهان شد.

وزنه‌برداران چین و نیجریه در حرکت چهارم خود وزنه‌ی ‌248 کیلوگرم را درخواست کردند تا رکورد جدید را ثبت کنند اما، هیچ کدام موفق به مهار وزنه‌ی خود نشدند.


[ چهارشنبه 87/6/27 ] [ 1:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مهرداد کرم‌زاده پس از کسب مدال نقره‌ی رشته‌ی پرتاب دیسک بازی‌های پارالمپیک پکن گفت: از اینکه توانستم پرچم ایران را در رقابت‌هایی با این سطح به اهتزاز دربیاورم، خوشحالم.

وی در گفت‌وگو به پکن، اظهار کرد: قبل از مسابقات پرتاب وزنه استخوان نازک‌نی پایم ترک برداشت، به همین دلیل نتوانستم رکوردم که 14 متر و 69 سانتی‌متر بود را بزنم. این مصدومیت ضربه‌ی شدید روحی به من وارد کرد. اما، همان جا به خودم قول دادم که در رشته‌ی پرتاب دیسک مدال بگیرم. خوشحالم که به قول خودم عمل کردم.

وی یادآور شد: از تمام کسانی که من را برای کسب این موفقیت آماده کردند، تشکر می‌کنم. از مسوولین برگزاری مسابقات نیز تشکر می‌کنم و می‌توانم بگویم که این دوره از بازی‌ها بهترین دوره‌ی بازی‌های پارالمپیک تاکنون بوده است.

کرم زاده با تشکر از مردم چین،‌ گفت: من در میان این تماشاگران احساس غریبه بودن نمی‌کردم.


[ چهارشنبه 87/6/27 ] [ 1:7 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دهمین روز بازی‌های پارالمپیک پکن با کسب یک مدال طلا و یک نقره دیگر برای کاروان ایران آغاز شد.

در آغاز دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک در پکن در دوومیدانی و در ماده‌ی پرتاب نیزه مردان کلاس F57 و F58 محمدرضا میرزایی پرچمدار کاروان ایران با پرتابی به مسافت 40 متر و 84 سانتی‌متر و کسب 1052 امتیاز در مکان نخست پارالمپیک پکن قرار گرفت.

میرزایی با این امتیاز ضمن کسب چهارمین مدال طلا برای کاروان ایران رکورددار جهان در این ماده نیز شد.

در این ماده "العتار" از مصر با پرتاب 48 متر و 80 سانتی‌متر و کسب امتیاز 1035 در مکان دوم قرار گرفت و مدال نقره را کسب کرد. "توحلمان" از جمهوری چک با 39 متر و 85 سانتی‌متر و کسب 1027 امتیاز مکان سوم را به خود اختصاص داد. در این ماده 14 پرتابگر حضور داشتند.

در این دوره از بازی‌های پارالمپیک به دلیل ادغام کلاس بندی‌ها هر ورزشکاری که امتیاز بیشتری را کسب کند، می‌تواند مکان بهتری را به خود اختصاص دهد.

** "کرم‌زاده" نقره گرفت

همچنین در رشته‌ی پرتاب دیسک مردان کلاس F42 مهرداد کرم‌زاده با 44 متر و 74 سانتی‌متر در جای دوم ایستاد و مدال نقره پارالمپیک 2008 را کسب کرد.

کرم‌زاده در مرحله‌ی مقدماتی با 42 متر و 93 سانتی‌متر توانست راهی فینال شود.

در این ماده 10 پرتابگر حضور داشتند که در پایان "لمبارد" از آفریقای جنوبی با 46 متر و 75 سانتی‌متر قهرمان شد و "وانگ" از چین با 42 متر و 95 سانتی‌متر مکان سوم و مدال برنز را از آن خود کرد.

بدین ترتیب کاروان ورزشی ایران با احتساب مدال‌های امروز (سه‌شنبه) با کسب 4 مدال طلا، 6 مدال نقره و یک مدال برنز در مکان بیست و هفتم جدول رده‌بندی بازی‌ها قرار گرفت.


[ سه شنبه 87/6/26 ] [ 8:4 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در پایان نهمین روز این دوره از بازیها کاروان چین اختلافش را با کشور دوم زیاد کرد. چینی ها در پایان رقابتهای امروز با 80 مدال طلا، 60 نقره ، 47 برنز و مجموع 187 مدال همچنان صدرنشین است. بریتانیا با 41 مدال طلا، 27 نقره ، 28 برنز و مجموع 96 مدال در رده دوم قرار دارد. آمریکا نیز با 32 مدال طلا ، 33 نقره ، 21 برنز و مجموع 91 مدال در رده سوم قرار دارد.

کاروان ورزشی کشورمان نیز در پایان نهمین روز این بازیها با کسب 3 مدال طلا توسط حمزه محمدی در وزنه برداری ، جواد حردانی در پرتاب دیسک و والیبال نشسته، 5 مدال نقره توسط علی محمدیاری در پرتاب دیسک، عبدالرضا جوکار در پرتاب نیزه، علی حسینی و مجید فرزین در وزنه برداری و سعید رحمتی در جودو و تنها مدال برنز جواد حردانی در پرتاب نیزه، در رده 29 جدول رده بندی توزیع مدالها قرار گرفته است


[ سه شنبه 87/6/26 ] [ 2:29 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3   4      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب