فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


نشست خبر علی دایی.... - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حالی امروز برگزار شد که بخش عمده‌ای از آن مربوط به کناره گیری "علی کریمی" از تیم ملی بود.

سومین نشست مطبوعاتی علی دایی از ساعت 12 و 30 دقیقه در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد و علی دایی پس از خوشامدگویی به خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

* برنامه‌ی شما برای دعوت از کریمی چه بود و چه شد که او به تیم ملی نیامد؟

- این برنامه‌ای بود که شما به آن پرداختید. وظیفه‌ی من به عنوان سرمربی تیم ملی این بود که بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کنم و من هم وظیفه‌ام را انجام دادم و بهترین‌ها را دعوت کردم. چند بازیکن دیگر بودند که می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند اما، چون محدودیت زمانی داشتیم، این محدودیت اجازه نمی‌داد که بتوانیم همه‌ی آنها را به تیم ملی دعوت کنیم. اما، مطمئنا از آنها با ادامه‌ی این روند دعوت خواهیم کرد تا در اردوهای بعدی تیم ملی حاضر شوند.

* در حال حاضر وضعیت تیم ملی پیش از دیدار با کره‌ی شمالی چگونه است؟

- در دو روز اول به دلیل خستگی بازیکنان ناشی از حضورشان در لیگ برتر به تمرینات ریکاوری پرداختیم. در روزهای اول چهار، بازیکن آسیب دیده داشتیم که با تلاش پزشکان آنها در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارند. همین جا باید از کادر پزشکی تشکر کنم. در حال حاضر هم با تمام قوا در حال تمرین کردن هستیم که بتوانیم در روز بازی با کره شمالی سه امتیاز را کسب کنیم.

* شما درباره‌ی کریمی قبل از دعوت شدنش به تیم ملی گفته بودید که او در هیچ تیمی بازی نمی‌کند. اما، ما می‌خواهیم بدانیم زندی در کجا بازی می‌کند که به تیم ملی دعوت شده و آیا شما نظارتی بر عملکرد او داشته‌اید؟

- هر کس که به تیم ملی دعوت می‌شود، مدت‌ها زیرنظر من و همکارانم بوده است. من دوستان زیادی در کشورهای مختلف دارم که بدون اینکه حقوقی دریافت کنند و به صورت افتخاری با من همکاری می‌کنند. آنها در آلمان، قبرس و امارات همه چیز را زیرنظر دارند و عین چشمان من هستند. زندی هم در قبرس بازی می‌کند اگر نمی‌دانید بروید این را پیگیری کنید. درمورد کریمی هم باید توضیح کوتاهی بدهم. کریمی کاپیتان من در دیدار مقابل بحرین و کویت بود. در اردوی دوم در اردبیل هم به دلیل ‌آسیب دیدگی که داشت تنها دوید و بعد از آن مسایلی به وجود آمد. پس از آن کریمی در هیچ باشگاهی بازی نمی‌کرد و به خاطر همین مساله او به تیم ملی دعوت نشد. اما، در این دوره به دلیل دو بازی خوبی که انجام داد، به تیم ملی دعوت شد. ملاک برای من توانایی‌های فردی است و مطمئن باشید که ما داریم کارمان را به درستی انجام می‌دهیم.

* شما از ابتدای حضورتان در تیم ملی عقیده به جوانگرایی داشتید اما، الان مهدوی‌کیا را دعوت کردید و قرار است کریم باقری هم از بازی بعد به تیم ملی اضافه شود. این با شعار شما جور درنمی‌آید.

- من همیشه گفته‌ام شایسته‌ها را به تیم ملی دعوت می‌کنم. حالا این بازیکن شایسته 40 ساله باشد یا 16 ساله، تفاوتی نمی‌کند. این برداشت شماست که گفته‌ام جوانگرایی می‌کنم. اگر تمام مصاحبه‌های من را نگاه کنید می‌بینید که گفته‌ام شایسته‌ها به تیم ملی دعوت می‌شوند.

* دیروز شما در تمرینات گفتید تا زمانی که من هستم کریمی جایی در تیم ملی ندارد. به نظر خیلی‌ها این حرف چندان سنجیده نبود و می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد. آیا این حرف آخر شما در مورد کریمی است؟

- این حرف آخر من است. اما، شما به من بگویید این تبعات چیست؟

* خودتان بهتر می‌دانید که اگر خدای ناکرده تیم ملی به جام جهانی نرود خیل تماشاگران پرسپولیس چه فضایی را در ورزشگاه‌ها ایجاد می‌کنند.

- ببخشید. اگر قرار باشد به خاطر یک نفر تیم ملی به جام جهانی صعود نکند، ما باید همه چیزمان را جمع کنیم و برویم دنبال کارمان. پس نظم، عشق، علاقه و دیسیپلین کجا می‌رود. تیم ملی در دست من امانت است. این تیم نه مال من نه مال شماست بلکه برای این ملت و مملکت است. من امانتدار هستم و دوست دارم به نحو احسن از این امانت نگهداری کنم. وظیفه‌ام این بود که هر موقع کریمی عملکرد خوبی داشت او را به تیم ملی دعوت کنم اما، از شما یک سوال دارم خواهش می‌کنم این سوال را جواب بدهید. چند نفر از شما می‌دانستید که اگر کریمی به تیم ملی دعوت شود، پاسخ منفی به این پیشنهاد می‌دهد. کسی که به تیم ملی دعوت می‌شود، باید به این پیراهن عشق بورزد و هر موقع به این پیراهن رسید باید به آن وفادار باشد. اکثر شما می‌دانستید که اگر کریمی به تیم ملی دعوت شود، به تیم ملی نخواهد آمد. این از قبل برنامه‌ریزی شده بود. شما که این را می‌دانستید چرا در این دو، سه ماه این قدر بر روی این مساله اصرار کردید. اگر ایران را دوست دارید باید از تیم ملی حمایت کنید.

* اما، آقای دایی اگر شما هم جای کریمی بودید فکر می‌کنم چنین واکنشی نشان می‌دادید.

- اصلا و ابدا. در حال حاضر هم شاید من در تیم ملی از خیلی‌ها خوشم نیاید اما، به خاطر امانتی که در دست دارم، نظرات شخصی‌ام را اعمال نمی‌کنم. یک نفر به من بگوید شما که می‌دانستید کریمی به تیم ملی نمی‌آید پس چرا این قدر پافشاری کردید. می‌خواهم بدانم آیا ادبیاتی که در نامه‌ی کریمی استفاده شده بود، آیا ادبیات اوست؟ همه‌ی مسایل از امارات برنامه‌ریزی شده است. نمی‌خواهم اسم بیاورم. همه‌ی شما می‌دانید منظورم چیست. بدتر از همین نامه را هم برای باشگاه پرسپولیس فرستاده بودند که باشگاه پرسپولیس با اصلاح آن نامه را برای رسانه‌ها فرستاد. کدامیک از شما برنامه‌ی جمعه‌ شب ورزش از نگاه دو را دیدید. دوست دارم به کسانی که به کریمی حق سکوت می‌دهند به او بگویند مواظب صحبت کردنش جلوی دوربین باشد. چه طور کسی می‌تواند این طور به تیم ملی کشورش توهین کند. اگر این برنامه‌ را ندیده‌اید بروید CDاش را تهیه کنید و بعد بیاید با هم صحبت کنیم.

* اما، کار آن خبرنگار اشتباه بود. ضمن اینکه کریمی به تیم ملی هم توهین نکرد و تنها از باخت تیمش مقابل ابومسلم ناراحت بود.

- ما باید خودمان مواظب رفتارمان باشیم. قرار نیست من همه چیز را به زبان بیاورم. حالتش را جلوی دوربین نگاه کنید. من روزنامه‌های ماه‌های اخیر را دارم. همه می‌گفتند کریمی باید به تیم ملی دعوت شود. خیلی از روزنامه‌ها هم نوشته بودند اگر کریمی به تیم ملی دعوت شود، پاسخ منفی به آن می‌دهد. اما، من یک درصد احتمال داده بودم که شاید کریمی به خاطر مسایل تیم ملی بیاید که این کار هم نشد.

من اگر با کریمی مشکلی داشتم که او را به تیم ملی دعوت نمی‌کردم اما، تیم ملی به عنوان امانت به دست من سپرده شده است و در این حریم هیچ گاه مسایل شخصی را وارد نمی‌کنم. اگر تیم ملی موفق شود علی دایی به موفقیت دست یافته و اگر تیم ایران به جام جهانی برود، این قیمت علی دایی است که سه یا چهار برابر می‌شود. من بدم نمی‌آید که تیم ملی به جام جهانی برود و من هم در زندگی حرفه‌ای خود پیشرفت کنم. اما، شما ببینید ادبیات دو نامه‌ی گذشته‌ی علی کریمی به چه شکل بوده است. کریمی فوتبالیست خوبی است اما، ادبیات این دو نامه نشان می‌دهد که این مطالب برای کریمی نبوده است. بلکه صحبت‌های مشاوران اوست. کریمی نیز بازیکنی با قابلیت‌های فنی بالایی است که می‌تواند در بارسلون یا رئال مادرید بازی کند اما، این بازیکن مشاوران بدی داشت. در حالی که من یک بازیکن معمولی بودم که به دلیل مشاوره‌های خوب توانستم به موفقیت برسم. در مقابل بازیکنانی هستند که مشاوران و دوستان خوبی ندارند و به جایی می‌رسند که اکنون کریمی رسیده است.


[ یکشنبه 87/7/21 ] [ 11:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب