فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


لیگ برتر 88-89 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

علی کریمی گفت که از این پس حرف‌هایش را تنها از طریق سایت شخصی ام بیان خواهد کرد.

کریمی در این مورد در گفت‌وگو با وب سایت شخصی اش گفت: «من برای تمامی خبرنگاران احترام خاصی قایل هستم. اما بعد از بازی با پرسپولیس تاکنون حتی یک کلمه هم با خبرنگاری صحبت نکرده ام. البته هیچ کس را متهم به دروغ نویسی و شایعه پراکنی نمی کنم. اما دیگر از این روال خسته شده‌ام و نمی خواهم از زبان من مصاحبه هایی خلاف واقع در روزنامه ها ببینم.»

کریمی در ادامه می گوید: «قبل از این هم زیاد اهل مصاحبه کردن نبودم. اما از این به بعد قصد دارم حرف هایم را فقط از طریق سایت شخصی ام بزنم تا ناخواسته حاشیه ای به وجود نیاید و می خواهم در دو بازی باقی مانده تمامی تمرکزم روی استیل آذین باشد و بس.»

از روزی که استیل آذین مقابل پرسپولیس قرار گرفت تا امروز، مصاحبه های مختلفی از علی کریمی در مورد اتفاقات آن بازی از زبان وی در رسانه‌ها منتشر شده بود.


[ پنج شنبه 89/2/16 ] [ 12:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

اگرچه چهره قهرمان رقابت‌های لیگ برتر هفته پیش مشخص شد، اما رقابت بر سر کسب سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فرار از سقوط بین تیم‌ها ادامه دارد، البته بعضی از تیم‌ها هستند که نتایج دو هفته پایانی برایشان تاثیری ندارد و شاید همین بی‌انگیزگی بزرگترین مشکل برای دیگر تیم‌های باانگیزه لیگ باشد.

سپاهان هفته قبل با تساوی برابر ابومسلم قهرمان لیگ شد. وضعیت ابومسلم و استقلال اهواز هم با سقوط به دسته اول مشخص شد اما هنوز زندگی در لیگ جریان دارد. استقلال، پرسپولیس و استیل آذین سه تیمی هستند که برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنند و از آن سو مس کرمان، فولاد، پاس، راه‌آهن، شاهین و مقاومت شش تیمی‌ هستند که تلاش دارند خودشان را در لیگ برتر نگه دارند.

رقابت‌های هفته سی و سوم اگرچه برای این تیم‌ها هفته‌ای مهم و حائز اهمیت است، اما برای پنج تیم صبا، تراکتورسازی، سایپا، ملوان و پیکان بازی‌های بدون اهمیتی است. برای آنها فرقی نمی‌کند که چه اتفاقی در دو هفته پایانی بیافتد، اما اگر بخواهند برای جدی گرفتن لیگ در این دو هفته انگیزه‌ای داشته باشند آن انگیزه تنها برای اعاده حیثیت خواهد بود.

*‌ پنج‌شنبه - ساعت 17 و 45 دقیقه

سپاهان- پیکان ، ورزشگاه فولادشهر

شاید از ابتدای فصل هم مشخص بود که سپاهان جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی است. همین پیش‌بینی‌های بود که سرانجام در هفته سی و یکم به واقعیت تبدیل شد تا زردپوشان اصفهانی برای دومین بار به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسند. سپاهان که هفته پیش در مشهد با ابومسلم به تساوی رسید 63 امتیازی شد و با شش اختلاف امتیاز نسبت به ذوب آهن جایگاهش را در سطح جدول تحکیم کرد. تفاضل گل مثبت 20 نسبت به ذوب آهن باعث شد که همه سپاهان را قهرمان لیگ بدانند، اما هنوز برروی کاغذ و بطور رسمی سپاهان قهرمان لیگ نشده است. اگر سپاهان بتواند بازی‌اش را برابر پیکان بی‌انگیزه ببرد یا حتی به مساوی هم برسد دیگر آن وقت هواداران این تیم می‌توانند جشن قهرمانی را در فولادشهر برپا کنند. از سوی دیگر پیکان که جزو تیم‌های بی‌انگیزه لیگ است تنها برای اعاده حیثیتش پا به اصفهان می‌گذارد. حمید درخشان که نسبت به حضورش در فصل بعد در پیکان امید چندانی ندارد اگر بتواند در فولادشهر امتیاز بگیرد آن وقت می‌تواند با دست پر پای میز مذاکره بنشیند.

*‌ ابومسلم – پرسپولیس، ورزشگاه ثامن مشهد

اشک‌های هواداران ابومسلم پس از سقوط این تیم به دسته اول یکی از صحنه‌های تاثیرگذار لیگ نهم بود. ابومسلمی‌ها که در تمامی ادوار لیگ برتر در این مسابقات حضور داشتند، هفته قبل برابر سپاهان متوقف شدند تا این نتیجه سقوط تنها نماینده مشهد را قطعی کند. در این شرایط ابومسلم باید میزبان تیم باانگیزه پرسپولیس باشد. پرسپولیس که هفته قبل در یک بازی کسل کننده برابر استیل آذین متوقف شد هم‌اکنون شانس چندان زیادی برای قرارگرفتن در مکان سوم ندارد، اما به هر حال سرخ‌های پایتخت این شانس را روی کاغذ دارند که بتوانند به عنوان تیم سوم راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند.

* استقلال – راه‌آهن ، ورزشگاه آزادی

می‌توان این دیدار را یکی از مهمترین بازی‌های این هفته لقب داد. استقلال فاصله چندانی تا رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ندارد و راه‌آهن هم یکی از نامزدهای سقوط به دسته اول است. اگر استقلال پیروز شود می‌تواند مطمئن باشد که سهمیه سوم ایران در لیگ قهرمانان است. این نتیجه راه‌آهن را به سقوط به دسته اول نزدیک‌تر می‌کند. نتیجه عکس هم وضعیت معکوسی را ایجاد می‌کند. همین شرایط باعث شده که بازی استقلال و راه‌آهن یکی از بازی‌های مهم این هفته باشد.

*‌ استیل آذین- مس کرمان ، ورزشگاه اکباتان

استیل آذین پس از تساوی برابر پرسپولیس شانسش را برای رسیدن به مکان سوم کم کرد. تیم پرسروصدای تهرانی که از ابتدای فصل برای گرفتن سهمیه آسیایی تیمش را وارد مسابقات کرد در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها شانس خیلی کمی برای رسیدن به این هدف دارد با این حال این مسئله دلیل نمی‌شود که آنها بخواهند از سه امتیاز بازی این هفته‌شان برابر مس کرمان به راحتی بگذرند. از سوی دیگر مس کرمان هم از جمله تیم‌هایی است که نامزد سقوط به دسته اول است. اگر مس بتواند برابر استیل آذین به حداکثر امتیاز برسد می‌تواند ماندنش را در لیگ برتر قطعی کند، اما کسب هر نتیجه به غیر از پیروزی وضعیت مس را بحرانی خواهد کرد.

*‌ مقاومت سپاسی – شاهین بوشهر، ورزشگاه حافظیه

جنگ تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول بدون تردید حساس‌ترین مسابقه این هفته خواهد بود. مقاومت سپاسی که در نیم فصل نخست هفته‌ها در میان تیم‌های صدر جدول حضور داشت در شرایطی قرار گرفت که مهمترین کاندیدا برای سقوط به دسته اول است. شاهین بوشهر هم وضعیتی بهتر از سپاسی ندارد تنها تفاضل گل بهتر شاهین بوشهر را یک پله بالاتر نشان داده است. هر یک از این دو تیم بازنده دیدار پنج‌شنبه باشند باید چمدان خود را برای سفر به دسته اول ببندند. ساعت 19 و 45 دقیقه فردا (پنج‌شنبه) مشخص می‌شود که شاهین دسته اولی است یا مقاومت. البته باز این اتفاق به نتیجه‌ بازی‌های مس، فولاد، راه‌آهن و پاس هم بستگی دارد.

*‌تراکتورسازی – استقلال اهواز – ورزشگاه یادگار امام

از جمله بازی‌هایی که نتیجه آن تغییری در سرنوشت تیم‌ها ایجاد نمی‌کند همین بازی است. تراکتورسازی امیدی برای رسیدن به آسیا ندارد و استقلال اهواز هم سقوطش به دسته اول قطعی شده است. بنابراین نباید انتظار داشت اتفاق ویژه‌ای در این بازی بیافتد شاید اتفاق ویژه‌ای که به عادت در تبریز تبدیل شده حضور تماشاگران این تیم در ورزشگاه است. باید دید هواداران پرشور تبریزی برای این بازی هم به ورزشگاه می‌آیند یا خیر. به هر حال این بازی خداحافظی تراکتورسازی با هوادارانش در پایان لیگ نهم است. تراکتورسازی باید در همدان به مصاف پاس برود.

*‌ فولاد خوزستان – ذوب آهن ، ورزشگاه تختی

فولاد خوزستان به همراه مجید جلالی هم یکی از نامزدهای سقوط به دسته اول است. اگر شرایط فولاد را در کنار وضعیت ذوب آهن قرار دهید متوجه می‌شوید که این بازی هم یکی از دیدارهای مهم هفته است. ذوب آهن 57 امتیازی اگر امتیازی از دست بدهد ممکن است جایگاه دومش را در خطر ببیند. اگر فولاد هم در این بازی خانگی شکست بخورد شاید یک پله به سقوط به دسته اول نزدیک‌تر شود. همین شرایط پیچیده وضعیت را برای مجید جلالی و منصور ابراهیم زاده دشوار می‌کند. باید دید که در جنگ بین دو مربی با دانش فوتبال ایران کدامیک پیروز می‌شوند.

*‌ سایپا- پاس ، ورزشگاه انقلاب کرج

سایپا در نیم فصل دوم جهش خیره‌کننده‌ای داشت. قرار گرفتن در مکان هشتم با بازیکنانی جوان قطعا نتیجه‌ای است که کمتر کسی در ابتدای فصل برای این تیم پیش‌بینی می‌کرد. دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها سایپا می‌تواند حتی امیدوار به حضور در مکان ششم باشد.حریف این هفته سایپا یکی دیگر از نامزدهای سقوط به دسته اول است. پاس که با مدیرروستا در منطقه خطر قرار گرفته باید در دو بازی آتی‌اش پیروز شود که آنگاه نسبت به ماندن در لیگ برتر مطمئن باشند.

*‌ ملوان – صبای قم ، ورزشگاه تختی انزلی

ملوان و صبا هم تیم‌هایی هستند که ماندنشان در لیگ برتر قطعی شده و هیچ یک از این دو تیم هم شانسی برای رسیدن به سهمیه آسیایی ندارند. بنابراین این انتظار که بازی ملوان و صبا دیدار باکیفیتی از آب دربیاید انتظار چندان معقولی نیست.


[ چهارشنبه 89/2/15 ] [ 2:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

علیرضا دغاغله بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به دلیل استفاده از مواد نیروزا به مدت 2 سال از کلیه فعالیت‌های رسمی در فوتبال محروم شد.

نشست کمیسیون استیناف آرا دوپینگ فدراسیون فوتبال به منظور رسیدگی به درخواست استیناف دو نفر از بازیکنان فوتبال که قبلا توسط کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ فوتبال آنها برگزار شده بود، برگزار شد.

هاشمیان درخصوص برگزاری این نشست گفت: در این جلسه پس از بررسی مدارک ارائه شده از سوی علیرضا دغاغله بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و وکیل وی، کمیسیون استیناف مدارک و دلایل ارائه شده را موثر تشخیص نداد و رای کمیسیون بدوی در خصوص این بازیکن را تائید کرد که بر این اساس دغاغله از 26 فروردین 89 به مدت 2 سال از کلیه فعالیت‌های رسمی در فوتبال محروم است.

وی ادامه داد: درخصوص پرونده بازیکن دوم، با توجه به لایحه تنظیم شده توسط وکیلش، کمیسیون با دعوت مجدد از ورزشکار متهم به تخلف و وکیل وی و همچنین افسر کنترل دوپینگ ذیربط و همکار وی، جلسه ای را برگزار خواهد کرد تا مسایل مطروحه در خصوص عدول از استاندارد جمع آوری کرده را بررسی کند. با توجه به موارد متعدد مطروحه در این خصوص، کمیسیون ضرورت تشکیل جلسه مجدد را اعلام کرده و مقرر شد درجلسه آتی رای کمیسیون استیناف و همچنین رای نهایی وی اعلام شود.


[ چهارشنبه 89/2/15 ] [ 2:50 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هفته سی‌ودوم لیگ برتر فوتبال در حالی امروز(یکشنبه) آغاز می‌شود که تیم سپاهان می‌تواند با کسب یک امتیاز قهرمانی‌اش را جشن بگیرد.

هفته سی‌دوم لیگ برتر می‌تواند حکم به مشخص شدن قهرمان لیگ نهم بدهد؛ سپاهان 62 امتیازی تنها با کسب یک امتیاز از این هفته قهرمان می‌شود. البته ذوب‌آهن تیم دوم جدول 54 امتیازی است و اگر در هر سه مسابقه پایانی پیروز باشد و سپاهان هم هر سه بازی را ببازد، قهرمانی به مانند لیگ هفتم در وقت‌های تلف شده آخرین بازی هفته پایانی تغییر خواهد کرد.

البته ذوب‌آهن با پیروزی در بازی‌های باقی‌مانده 63 امتیازی می‌شود و شاید اگر سپاهان هم یک امتیاز دیگر بدست آورد، روی کاغذ قهرمان نباشد اما به هر حال اختلاف (22 گل) تفاضل گل به سود سپاهان است که شانس خیلی کمی را برای سبزپوشان اصفهانی باقی خواهد گذاشت.

اما در دو بخش دیگر جدول هنوز رقابت‌ها حساس است؛ در بخش بالایی آن چهار تیم ذوب‌آهن، استقلال، پرسپولیس و استیل‌آذین برای نایب قهرمانی و سوم شدن در لیگ می‌جنگند. در حال حاضر استقلال با 52، پرسپولیس با 51 و استیل‌آذین با 49 امتیاز تعقیب‌کنندگان یکدیگر هستند.

از میان این تیم‌ها ذوب‌آهن و استقلال در سه بازی پایانی رویارویی مستقیم ندارند؛ ذوب‌آهن باید با تیم‌های مقاومت (در این هفته) و ملوان در اصفهان و فولاد در اهواز بازی کند و شانس زیادی هم برای قرار گرفتن در مکان دوم لیگ دارد. آنها البته در میان این بازی‌ها، در لیگ قهرمانان هم مصاف حساسی را در مرحله پلی‌آف با تیم مس در اصفهان دارند.

استقلال نیز با تیم‌های شاهین در بوشهر (در این هفته) و پیکان در قزوین دیدار کرده و در تهران هم میزبان راه‌آهن در حال سقوط است.

اما دو تیم پرسپولیس و استیل‌آذین برای کسب یکی از جایگاه‌های دوم تا چهارم جدول جدال حساسی را در همین هفته خواهند داشت و با جمعی از بازیکنان و پیشکسوتان پرسپولیسی در داخل زمین و نیمکت مربیگری، به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس در دو بازی پایانی در مشهد به مصاف ابومسلم می‌رود و در تهران میزبان سپاهان است. شاید آن زمان قهرمانی سپاهان قطعی باشد اما همواره بین این دو تیم حساسیت‌هایی بوده که احتمالا زردپوشان اصفهانی با تمام قوا برابر حریفشان می‌ایستند تا انتقام از دست دادن قهرمانی در دقیقه 92 لیگ هفتم را بگیرند.

استیل‌آذین نیز در دو هفته آخر میهمان بوده و برابر تیم‌های مس و استقلال اهواز قرار می‌گیرد.

اما هیجان و حساسیت انتهای جدول هم فوق‌العاده بالا بوده و از این حیث با تمامی دوره‌ها‌ی این رقابت‌ها متفاوت است. شاید اکنون تیم‌های استقلال اهواز و ابومسلم که هر دو 28 امتیازی هستند را بتوانیم دو تیم سقوط کننده از لیگ امسال به رقابت‌های لیگ دسته یک بدانیم و البته آنها پیش از بازی‌های این هفته هنوز روی کاغذ شانس بقا دارند اما فرار برای سوم شدن از آخر و سقوط به دسته پایین‌تر هنوز 6 تیم راه‌آهن، مس، مقاومت، پاس، شاهین و فولاد را به چالش کشیده و سه تیم ملوان، پیکان و سایپا را روی کاغذ تهدید می‌کند.

اکنون تنها دو تیم تراکتورسازی و صبا دیگر نه تهدیدی برای سقوط به لیگ دسته یک احساس می‌کنند و نه شانسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند که دفاع از جایگاه و تصاحب رده‌های بالاتر می‌تواند تنها انگیزه این دو تیم در سه بازی پایانی‌شان باشد.

به گزارش ایسنا؛ برنامه دیدارهای هفته سی‌دوم لیگ برتر که همگی ساعت 18 یکشنبه (فردا) به صورت همزمان در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهند شد به شرح زیر است:

• پرسپولیس – استیل‌آذین؛ ورزشگاه آزادی تهران

بی‌شک حساس‌ترین بازی این هفته خواهد بود و تقابل پرسپولیسی‌ها در دو جناح برابر هم، می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد. این شرایط وقتی حساس‌تر می‌شود که اتفاقات پیش از بازی را به آن اضافه کنیم، شاید پررنگ‌ترین آنها درگیری فیزیکی احمدرضا عابدزاده مربی سابق دروازه‌بان‌های پرسپولیس با لیدر این تیم باشد.

حضور علی دایی و حسین عبدی، افشین پیروانی و رضا شاهرودی روی نیمکت دو تیم و همچنین حضور بازیکنانی چون مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، حسین کعبی و علیرضا واحدی نیکبخت در تیم سفیدپوش استیل‌آذین در این مسابقه و تقابل آنها با تماشاگران پرسپولیس می‌تواند در نوع خود جذاب باشد.

• ابومسلم – سپاهان؛ ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد

ابومسلم با حضور علی حنطه و خداداد عزیزی انگیزه مضاعفی پیدا کرده و آنها معتقدند در صورت پیروزی در هر سه بازی پایانی قطعا در لیگ برتر ماندنی می‌شوند و مطمئن هستند که رقبا و تیم‌های بالای سرشان در دیدارهای پایانی امتیازاتی را از دست می‌دهند. این تفکر خوش‌بینانه در حالی بیان می‌شود که رقبای ابومسلم تنها با کسب یک امتیاز و تیم مس با 2 امتیاز، قطعا بالاتر از نماینده مشهد در پایان رقابت‌ها می‌ایستند.

البته سپاهان با پیروزی برابر این تیم، قهرمان لیگ می‌شود و بار دیگر امیر قلعه‌نویی مانند فصل گذشته طعم قهرمانی را در مشهد می‌چشد. سپاهان البته با حذف از لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی، در افت روحی شدیدی بسر می‌برد که باید دید در شرایط این بازی تا چه حد تاثیرگذار است.

• ذوب‌آهن – مقاومت؛ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

ذوب‌آهن که امسال پرکارترین تیم ایرانی بود، در لیگ هم از ناحیه‌ تیم‌های پایین‌تر خطر جدی را احساس می‌کند. آنها از چند هفته پیش فاصله زیادی با تیم‌ها پایین‌تر از خود داشتند اما اکنون در حالی 54 امتیازی و در رده دوم قرار دارد که استقلال در فاصله 2 امتیازی آنهاست.

مقاومت که در زمره کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک قرار دارد، امسال برای اولین‌بار چنین شرایطی را تجربه می‌کند. محمد احمدزاده هنوز نتوانسته با این تیم به روند صعودی برسد. مقاومت بعد از این بازی هم جدال‌های دشواری را با شاهین در شیراز و راه‌آهن در تهران خواهد داشت که حریفان مستقیم این تیم در انتهای جدول و کاندیدای سقوط هستند.

•شاهین – استقلال تهران؛ ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

شاهین که به نسبت چند هفته گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده هنوز در منطقه خطر قرار دارد. این تیم البته از حمایت هواداران پرشور بوشهری بهره می‌برد که کار را برای هر حریفی در لیگ سخت می‌کنند. شاهین جدا از این مسابقه حساس، در دو بازی پایانی لیگ هم نبردهای پراهمیتی با رقبایش چون مقاومت و فولاد خوزستان دارد.

استقلال با نتایجی که در چندین هفته گذشته کسب کرد توانست به رده دوم جدول بسیار نزدیک شود، به رغم کنار رفتن آنها از مسابقات جام حذفی در مرحله یک‌هشتم نهایی حضور در دو جام لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هم بازیکنان این تیم را خسته و صدای صمد مرفاوی را درآورد. این شرایط به گونه‌ای شد تا استقلال با شکست در آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر الجزیره امارات،‌ به عنوان تیم دوم به مرحله پلی‌آف راه یافت و میهمان الشباب عربستان شد. استقلال در صورت شکست برابر شاهین در بوشهر و پیروزی رقبایش، شانس کسب سهمیه لیگ آسیا در فصل آینده را تا حد زیادی از دست خواهد داد.

•مس – تراکتورسازی؛ ورزشگاه شهید باهنر کرمان

مس که در شرایط ناباورانه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا موفق شد به مرحله پلی‌آف صعود کند، اکنون شاید باانگیزه و شاداب‌ترین تیم لیگ باشد. البته پیروزی سه بر یک مقابل تیم قدرتمند الهلال عربستان می‌تواند کمی بر غرور احتمالی بازیکنانش بیافزاید اما آنها نباید فراموش کنند که با لحظه‌ای غفلت در لیگ، جایشان را با تیم راه‌آهن در رده شانزدهم تعویض کرده و ممکن است فصل ‌آینده را در لیگ دسته یک توپ بزنند.

تراکتورسازی هم همانطور که گفته شد شرایط خنثی‌ دارد، به طوری که مسوولان این تیم از اکنون سرگرم برنامه‌ریزی برای بستن تیم‌شان در فصل آینده هستند. تراکتورسازی اکنون با 43 امتیاز در جایگاه هفتم لیگ ایستاده است.

• استقلال اهواز – سایپا؛ ورزشگاه تختی اهواز

استقلالی‌های خوزستان که شاید هنوز روی کاغذ شانس بقا داشته باشند اما پس از بازی هفته سی‌ویکم تسلیم شده و سقوط به لیگ دسته یک را قطعی دانستند. مدیرعامل این باشگاه همچنین خبر از احتمال خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری در فصل آینده داد و بازیکنانش را هم به کم کاری متهم کرد. اکنون می‌توان این تیم قعرجدولی را ناامیدترین تیم لیگ دانست.

به گزارش ایسنا، سایپا نیز به رغم امتیازاتی که در چند بازی اخیر بدست آورد اکنون با وجود 41 امتیازی بودن و قرارگرفتن در رتبه هشتم جدول، هنوز روی کاغذ تهدیدهایی را احساس می‌کند. سایپا با جوان‌گرایی که امسال انجام داد در هفته‌های پایانی لیگ روند بهتری پیدا کرد که می‌تواند بر تجربه آنها در فصل آینده بیافزاید.

• صبا – فولاد؛ ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

صبا با حذف از مسابقات جام حذفی در مرحله نیمه نهایی، تقریبا کارش را در رقابت‌های امسال به پایان برد و در لیگ هم تنها برای دفاع از اعتبار و ارتقای جایگاهش به میدان می‌رود. شاید این تیم هم از الان مشغول برنامه‌ریزی‌ها برای بستن تیمش در فصل آینده باشد. صبا 43 امتیازی در حال حاضر ششم جدول است.

اما فولاد به رغم داشتن رتبه یازدهم جدول با 37 امتیاز، همچنان برای بقا می‌کوشد. آنها با سرمربیگری مجید جلالی در فصل گذشته هم نشان دادند از تیم‌های پیش‌بینی‌ناپذیر و سرنوشت‌ساز لیگ هستند. فولاد پس از این مسابقه باید با تیم‌های ذوب‌آهن و شاهین بازی کند که مصاف‌های دشوار و تعیین‌کننده‌ای برای خود و حریفانش خواهد بود.

• راه‌آهن – پیکان؛ ورزشگاه اکباتان تهران

راه‌آهن با قرار گرفتن در رده شانزدهم بیش از سایر تیم‌های انتهایی برای نجات از وضعیت‌ کنونی احساس خطر می‌کند. سقوط به لیگ دسته یک می‌تواند تغییرات عمده‌ای را حتی در شاکله این باشگاه ایجاد کند. راه‌آهن البته تنها با کسب یک پیروزی قابلیت صعود چهارپله‌ای دارد که همین می‌تواند انگیزه کافی را برای بازیکنان، مربیان و مسوولان تیم بیافریند.

پیکان 40 امتیازی که تنها روی کاغذ از ناحیه سقوط تهدید می‌شود، با یک پیروزی بدون در نظر گرفتن نتیجه سایر تیم‌ها، قطعا در لیگ برتر خواهند ماند. این شرایط ایجاب کرده تا صحبت‌هایی در این باشگاه مبنی بر احتمال جدایی حمید درخشان سرمربی این تیم در فصل آینده و یا سرمایه‌گذاری چند برابری مطرح شود.

• پاس – ملوان؛ ورزشگاه قدس همدان

پاس هم از جمله تیم‌هایی است که در هیچ دوره از لیگ برتر چنین شرایطی نداشته و هیچ زمان جزو کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک نبوده است. آنها در صورت شکست در یکی از سه بازی‌ آینده‌شان ممکن است از تیم‌های سقوط کننده باشند. پاس البته پس از این هفته در دو مسابقه پایانی باید با تیم‌های سایپا و تراکتورسازی که ادامه لیگ حساسیت کمتری برایشان دارد، بازی کند که این شرایط می‌تواند برای نماینده همدان یک حسن باشد.

ملوان که با 40 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد، شاید تنها انگیزه‌اش در این بازی قطعی کردن بقا در لیگ و ارتقای جایگاهش در بازی‌های بعدی باشد. این تیم برخلاف تصورها پس از جدایی محمد احمدزاده دچار افت نشد و فعلا توانسته با مربیان بومی دیگر اوضاع گذشته را بهبود بخشد.


[ یکشنبه 89/2/12 ] [ 5:19 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

قائم مقام باشگاه ابومسلم خراسان گفت: بازیکنان تیم حق ندارند به خاطر منافع‌شان با احساسات هواداران بازی کنند.

محمدرضا عباسی با اشاره به اخراج فرشاد بهادرانی و اشکان نامداری از تیم ابومسلم، تصریح کرد: این دو نفر به دلیل عدم حضور در تمرینات و تحریک بازیکنان به اعتصاب با کسر 20 درصد از قراردادشان اخراج شدند و سعید خانی، رضا ناصحی، داود سیدعباسی و ابراهیم لوینیان نیز به دلیل عدم حضور در تمرینات فعلا تعلیق شده‌اند و در خصوص آن‌ها به زودی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بزرگان تیم باید منافع تیم را به منافع خود ترجیح دهند اما آقایان برعکس عمل کرده و به خاطر منافع خود با احساسات هواداران بازی کردند.

عباسی تاکید کرد: باشگاه تاکنون بر اساس قرارداد به تعهدات خود عمل کرده و 40 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده است و این افراد در حالی که هیچ طلبی ندارند دست به اعتصاب زدند بنابراین اگر کوتاهی از سوی کسی رخ دهد، شدیدترین برخوردها را با آن فرد انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که پرویز مظلومی سرمربی تیم ابومسلم نیز موافق این محرومیت بوده است، تصریح کرد: این بازیکنان احترام سرمربی خود را نیز نگه نداشتند، آن‌ها اگر مشکلی داشتند می‌توانستند تمرین کنند و پس از آن درخواست جلسه با مدیران تیم داشته باشند تا به مشکلات‌شان رسیدگی شود.

وی افزود: شرایط تیم در انتهای جدول شاید یکی از عوامل این اتفاق باشد اما اگر تیم سقوط کند باز هم چیزی از تعهدات باشگاه کم نخواهد شد و طبق قانون تمامی مطالبات پرداخت می‌شود ضمن این که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز وجود دارد که حامی حقوق افراد است.

وی ادامه داد: مهدی زمان از زمانی که باشگاه را در اختیار گرفته است به تمامی تعهدات مالی عمل کرده است و خود این بازیکنان نیز تاکنون متوجه نحوه عملکرد وی شده‌اند و من به نمایندگی از مدیرعامل باشگاه اعلام می‌کنم که حق و حقوق همه اعضای باشگاه طبق قانون و قراردادهای‌شان پرداخت می‌شود و زمان هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد حقی از کسی ضایع شود.

قائم مقام باشگاه ابومسلم با ناپسند خواندن حرکت این 6 بازیکن خاطرنشان کرد: تاکنون این طرز رفتار را از بازیکنان ندیده بودم؛ ابومسلم تیم بزرگی است و بزرگان زیادی در آن بازی کرده‌اند که هم‌اکنون نیز در تیم‌های بزرگ ایران و همچنین تیم ملی حضور دارند، این حرکات ناپسند دو سالی است در مشهد مد شده است و در سایر تیم‌ها همچنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: در این دو سال گذشته کسانی به سبب بعضی ارتباطات نادرست وارد ابومسلم شده‌اند که در قد و قواره ابومسلم نبوده‌اند. امروز کسانی دست به اعتصاب می‌زنند که باید الگوی جوانان باشگاه باشند بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم که اگر قرار است سقوط کنیم بهتر است با بازیکنان امید و جوانان خود لیگ را ادامه دهیم تا همان‌هایی که در لیگ دسته اول قرار است باعث صعود تیم شوند در این پنج بازی باقی مانده کسب تجربه کنند.

وی ادامه داد: این بازیکنان تنها به فکر منافع شخصی خود هستند، ابومسلم در وضعیتی نیست که دچار چنین حواشی شود. این افراد با احساسات هوادارانی که حقوق یک سال کارشان به اندازه یک روز حقوق بازیکنان نیست اما در گرما و سرما گلوی‌شان را برای ابومسمل پاره می‌کنند بازی کردند و غرور سه میلیون هوادار خراسانی ابومسلم را جریحه‌دار کردند.

عباسی با اشاره به حضور رحمان نادری و محمدزاده سرپرست تیم در جلسه کمیته انضباطی باشگاه ابومسلم گفت: در این جلسه مهدی زمان نیز به صورت تلفنی حضور داشت و تصمیم گرفته شد که در خصوص 4 بازیکن تعلیق شده به صورت جداگانه جلسه برگزار و حرف آن‌ها را بشنویم و سپس در موردشان تصمیم‌گیری کنیم.


[ شنبه 88/12/29 ] [ 12:27 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تحلیلی به بازگشت مهدی‌مهدوی‌کیا به فوتبال باشگاهی ایران پرداخته است.

سایت AFC نوشته است: "بازگشت مهدی مهدوی کیا به ایران تا با استقبال گرمی از سوی رسانه ها، مربیان و حتی رقیبان قدیمی همراه شد هر چند زمان بازی کردنش خیلی زود در پرده ابهام رفت.

برخی مربیان مانند مایلی کهن گفته اند که ورود دوباره مهدوی کیا به لیگ می تواند گرمای بازی‌ها را بیشتر کند. خود او در اولین مصاحبه مطبوعاتی اش اعلام کرده که از بازی درکنار دوستان قدیمی پرسپولیسی خوشحال است و اگر به پرسپولیس نرفته دلیلش هرگز علی دایی نبوده است.

دایی هم جواب مثبتی داده و برای مهدوی کیا آروزی موفقیت کرده است. "مهدی افتخارات زیادی را برای فوتبال ایران کسب کرد و امیدوارم در هر تیمی که بازی می‌کند موفق باشد. او یکی از بزرگ‌ترین لژیونرهای ما بوده که افتخارات زیادی را به دست آورده است".

مهدوی کیا یک‌روز پیش تر و در واکنش اجتناب ناپذیر مقابل خبرنگاران گفته بود:" من همیشه پرسپولیسی بوده و هستم و سالهای زیادی در این تیم بازی کردم. از پرسپولیس ترانسفر شدم. ضمن اینکه این موضوع هیچ ربطی به حضور علی دایی در پرسپولیس ندارد، با علی دایی رفاقت خوبی دارم و سالها در تیم ملی همبازی بودیم، او مربی من در تیم ملی هم بوده است".

اما در زمانی که همه چیز ایده آل به نظر می آمد ظهر چهارشنبه سرپرست روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ایران گفت که مهدوی کیا امکان بازی کردن در لیگ را ندارد.

عباس ترابیان تنها یکروز بعد از جلسه مطبوعاتی و اعلام رسمی قرارداد با استیل آذین گفت: " البته هنوز نامه ای از سوی مسئولان باشگاه استیل آذین دریافت نکرده‌ایم اما طبق قوانین فیفا اگر مهدوی کیا در آبان ماه قراردادش را با تیم اینتراخت فسخ کرده باشد، مشکلی برای همراهی استیل آذین ندارد اما اگر بعد از آبان ماه این اتفاق افتاده باشد نمی تواند برای تیم جدیدش بازی کند".

ترابیان اما حضور را از راه دیگری ممکن دانست." البته تصور می کنم فهرست بازیکنان استیل آذین نیز جایی برای بازیکن جدید نداشته باشد و اگر مسئولان این تیم تمایل دارند باید با مهدوی کیا به صورت قرضی قرارداد ببندند".

به این ترتیب حضور او در ترکیب تیم استیل آذین و بازی در لیگ برتر در پرده ابهام قرار گرفته است. هرچند مهدی انگیزه اش را نشان داده و گفته:" امیدوارم در ده هفته آینده با استیل آذین موفق شویم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوریم".

اما اینکه او در چه روز می تواند به غیبت یازده ساله اش پایان دهد و دوباره پا به توپ شود هنوز معلوم نیست؟


[ جمعه 88/11/9 ] [ 2:38 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کاپیتان تیم فوتبال استیل‌آذین گفت: به دلیل اینکه پس از سال‌ها دوباره هم بازی مهدوی کیا هستم بسیار خوشحالم.

علی کریمی درباره‌ی حضور مهدی مهدوی کیا در استیل آذین اظهار کرد: خوشحالم که پس از سالها دوباره همبازی مهدوی کیا هستم، من برای او که بازیکن خوبی است آرزوی موفقیت می کنم.

وی با اشاره به شکست تیمش از استقلال گفت: بدون شک، این اولین بار نیست که می‌بازیم و آخرین بار نیز نخواهد بود. امیدوارم در بازی‌های آینده مخصوصا در بازی مقابل مقاومت بتوانیم این شکست را جبران کنیم.

کریمی که با سایت باشگاه استیل آذین گفت‌وگو می‌کرد، درباره اشتباهات بازیکنان‌ استیل آذین گفت: در تیمی که متحمل شکست می‌شود، همه بازیکنان مقصر هستند. معتقدم بسیار پر اشتباه بودیم و من هم مثل سایر بازیکنان در این شکست مقصر هستم.

وی در خصوص واکنش هواداران استقلال به بازیکنان استیل آذین عنوان کرد: درست نیست که در میادین از الفاظ رکیک استفاده کرد. اعتقاد دارم باید حرمت ورزشگاه‌ها را نگه داشت. بالاخره نیکبخت هم زمانی در استقلال توپ می زد.


[ جمعه 88/11/9 ] [ 2:6 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دیدار صبای قم و سپاهان بهترین شروع برای هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود و البته نباید فراموش کرد که بازی پیکان مقابل پرسپولیس و رویارویی استقلال با ابومسلم هم بر جذابیت‌های این هفته از رقابت‌ها خواهد افزود.

هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی آغاز می شود که هفته گذشته تمامی مدعیان موفق به کسب حداکثر امتیاز شدند و این باز هم بر حساسیت مسابقه‌ها در صدر جدول اضافه کرد. بی‌شک رویارویی سپاهان با صبا در قم مصاف ذوب آهن با پاس در اصفهان، دیدار پرسپولیس با پیکان در قزوین و تقابل استقلال و ابومسلم در ورزشگاه آزادی هم می‌تواند حساسیت را در صدر جدول بالا ببرد و هم اینکه وضعیت را تا حدودی در انتهای جدول روشن‌تر کند.

* پنج‌شنبه مقاومت سپاسی ـ استیل آذین، ورزشگاه حافظیه شیراز،‌ساعت 14:45

در هفته‌ای که گذشت استیل آذین خبرسازترین تیم لیگ بود. حضور مهدی مهدوی کیا در استیل آذین به خودی خود شرایطی را به وجود آورد که همه نگاه‌ها در چند روز گذشته معطوف به این تیم تهرانی باشد. با این حال سازمان لیگ اعلام کرده که کیا نمی‌تواند در بازی این هفته در ترکیب استیل آذین قرار گیرد. با این حال پیوستن او به استیل آذین قطعا بازیکنان جوان این تیم را باانگیزه‌ی بیشتری به مصاف مقاومت سپاسی می‌فرستد.

استیل آذین که در میان مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست، اگر بتواند در بازی این هفته‌اش برابر مقاومت 3 امتیاز کامل را بگیرد، نه تنها خود را در میان مدعیان حفظ خواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد که مقاومت سپاسی یکی دیگر از تیم‌های مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان، فاصله‌اش را از صدر جدول دورتر کند.

با این حال عکس این قضیه هم اتفاق خواهد افتاد. اگر مقاومت استیل آذین را شکست دهد، با توجه به یک بازی عقب افتاده‌اش می‌تواند حداقل به حضور در مکان سوم جدول امیدوار باشد. تمام این اتفاقات می‌تواند بازی زیبایی را از رویارویی زردپوشان شیرازی و سرخ‌پوشان تهرانی به نمایش بگذارد.

* راه آهن ـ مس کرمان،‌ ورزشگاه اکباتان، ساعت 15:15

با شکست هفته گذشته راه آهن برابر پرسپولیس مهدی تارتار در شرایط بدی قرار گرفته است. باخت این تیم با برد فولاد همراه شد. اتفاقی که سبب شد راه آهن جای فولاد را در مکان هفدهم جدول را بگیرد و این شرایط وضعیت نابسامانی را برای تیم شهرری به وجود آورده است.

از سوی دیگر مس کرمان با لوکا بوناچیچ در وضعیت نسبتا خوبی قرار گرفته است. پس از این که مس هفته‌ها در میان چند تیم پایین جدول قرار گرفته بود، با نتایج اخیر این تیم نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار به ماندن در لیگ برتر شده است. اما اگر مس از رویارویی با راه آهن دست خالی خارج شود، قطعا مس بار دیگر در خطر سقوط قرار خواهد گرفت و آنگاه راه آهن است که می‌تواند به ماندن در لیگ برتر امیدوار باشد. اختلاف امتیازی اندک تیم‌های ته جدولی مانند صدر جدول شرایط حساسی را به وجود آورده است و یک باخت و یک برد می‌تواند سرنوشت تیم‌ها را تغییر دهد.

* ملوان- سایپا، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت 15:15

ملوان را هم می‌توان از جمله تیم‌هایی دانست که برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شانس دارد. یکی دیگر از تیم‌های سی و سه امتیازی رقابت‌های لیگ برتر با امتیازهایی که جمع کرده تا پایان هفته 24 تیم هشتم لیگ برتر است و اگر ملوان بتواند برابر سایپا هم پیروز شود، می‌تواند به ماندن در جمع مدعیان امیدوار باشد اما نتیجه‌ای غیر از پیروزی در این بازی خانگی مساوی خواهد بود با از دست رفتن امیدها برای شگفتی بزرگی همچون رسیدن ملوان به لیگ قهرمانان. از سوی دیگر سایپای شکست خورده در هفته بیست و چهارم هم به خوبی می‌داند در بحبوحه‌ی پایین جدول کسب حتی یک امتیاز در بازی خارج از خانه چه اهمیتی دارد. بازیکنان جوان مایلی‌کهن با این آگاهی به انزلی می‌روند که بتوانند حداقل یک امتیاز از این بازی بگیرند.

* صبای قم - سپاهان، ورزشگاه یادگار امام، ساعت 15:15

اگر سپاهان ببرد، دیگر مدعیان هم می‌برند. اگر سپاهان مساوی کند، تمام مدعیان هم مساوی می‌کنند. شاید از این بخت بالای تیم اصفهانی است که توانسته تا اینجای کار فاصله امتیازاتش با دیگر تیم‌ها را همچنان حفظ کند، به طوری که این روند از سپاهان مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ نهم ساخته.

سپاهان که با یک بازی کمتر، از ذوب آهن نزدیک‌ترین حریف‌اش سه امتیاز پیش است، اگر بتواند در بازی خارج از خانه‌اش برابر صبا به پیروزی برسد، قطعا گام بزرگی در رسیدن به کسب عنوان قهرمانی برداشته اما اگر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی رقم بخورد، شاید برای سپاهان همه چیز تغییر کند. حریف این هفته سپاهان البته تیم آسانی نیست. صبا با کربکندی در چند هفته اخیر نتایج خوبی گرفته و همین نتایج انگیزه بالایی را در بازیکنان تیم قمی به وجود خواهد آورد که برابر مدعی اصلی قهرمانی تنها به برد فکر کنند.

* فولاد- تراکتورسازی، ورزشگاه تختی اهواز، ساعت 15:15

مصاف دو تیم قرمزپوش لیگ برتر و شرایط ویژه‌ای که این دو تیم دارند، قطعا بازی فولاد و تراکتور سازی را از بازی‌های قشنگ این هفته خواهد کرد. دو تیم پرطرفدار لیگ برتر در وضعیتی به مصاف هم می‌روند که فولاد برای ماندن تلاش می‌کند و تیم تبریزی هم به پشتوانه طرفداران پرتعدادش می‌خواهد ثابت کند، تیم‌اش بیشترین طرفدار را در ایران دارد. البته خارج از این مسائل، تراکتورسازی هم جزو تیم‌هایی است که می‌تواند یکی از سهمیه‌های ایران در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا باشد اما باید پذیرفت که کفه ترازو در این بازی به سود تیم اهوازی سنگینی می‌کند. فولاد هم در خانه بازی می‌کند و هم برای بقا می‌جنگد و شاید این دو فاکتور وضعیت را برای تراکتور سازی که به تازگی محمد نصرتی کاپیتانش را هم از دست داده دشوار کند.

* ذوب آهن- پاس، ورزشگاه فولادشهر، ساعت 15:15

ذوب‌آهن بیخ گوش سپاهان حرکت می‌کند. تیم شایسته اصفهانی که کم‌نوسان‌ترین تیم لیگ در دو فصل اخیر بوده و همچون فصل قبل جایگاه دوم جدول رده‌بندی لیگ را اشغال کرده اگر همین روند را ادامه بدهد و در روزهای تساوی سپاهان، مساوی کند و روزی که سپاهان می‌برد هم به سه امتیاز برسد قطعا شرایطی بهتر از آن چیزی که حالا دارد، نخواهد داشت اما باید پذیرفت که ذوب‌آهن جزو شایسته‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. تیمی که نه ستاره دارد و نه ادعایی و با جمعی از جوانان نتایج شگفت‌انگیزی گرفته است. حریف این هفته سبزپوشان اصفهانی، سبزپوشان همدانی است. تیمی که تقریبا از حاشیه امنیت خوبی برخوردار است و می‌تواند از ماندن در لیگ برتر تا حدودی مطمئن باشد. شاید همین وضعیت و بازی در خارج از خانه شرایط را به سود ذوب‌آهن تغییر دهد.

* شاهین بوشهر- استقلال اهواز، ورزشگاه شهید بهشتی، ساعت 15:15

محمود یاوری در پایان نیم‌فصل مدعی شده بود که در نیم فصل دوم تیم‌اش بهترین بازی‌ها را در لیگ برتر انجام خواهد داد و امتیازهای خوبی هم خواهد گرفت، اما تا اینجای کار که هفت هفته از نیم فصل دوم می‌گذرد، نه شاهین نمایش دندان‌گیری ارائه داده و نه نتایج شگفت‌آوری کسب کرده و همین وضعیت، تیم بوشهری را به یکی از تیم‌هایی تبدیل کرده که در خطر سقوط قرار گرفته است. از سوی دیگر، حریف این هفته شاهین هم وضعیت کم وبیش مشابهی با تیم بوشهری دارد. استقلال اهواز بیست و هفت امتیازی تنها یک امتیاز بیشتر از شاهین دارد و تنها یک پله بالاتر از حریف این هفته‌اش قرار گرفته است. اگر این شرایط را کنار تغییرات مداوم مربیان تیم اهوازی قرار دهید، متوجه وضعیت نه چندان خوب استقلال اهواز می‌شوید.

جمعه - 9 بهمن

* پیکان- پرسپولیس، ورزشگاه شهید رجایی، ساعت 13:45

پیکان در سه هفته اخیر وضعیتی پیدا کرده که پرسپولیس می‌تواند به پیروزی در دیدار مستقیم با این تیم امیدوار باشد. پیکان که در دو هفته اخیر امتیازی نگرفته همچنان جزو تیم‌های بالانشینی است که می‌تواند به حضور در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشد اما اگر شرایط همین‌طور پیش برود، بعید نیست که پیکان به سقوط آزادش ادامه بدهد. اما رویارویی با پرسپولیس همیشه برای دیگر تیم‌ها انگیزه مضاعفی ایجاد می‌کند و شاید همین انگیزه توان بازیکنان پیکان را بالا برود.

از سوی دیگر پرسپولیس با برد نوبرانه‌ای که با علی دایی کسب کرد بار دیگر به رسیدن به قهرمانی امیدوار شد اما فاصله امتیازی آن قدر در صدر جدول به هم نزدیک است که حتی از دست دادن یک امتیاز هم می‌تواند برای پرسپولیس گران تمام شود. اتفاق ویژه در این بازی شش اخطاره بودن بازیکنان پرسپولیس است که گرفتن یک کارت دیگر برای بازیکنان پرسپولیس و علی دایی نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد.

* استقلال ـ ابومسلم، ورزشگاه آزادی،‌ ساعت 15:45

با پیروزی هفته قبل استقلال، صمد مرفاوی توانست مطمئن شود که تا هفته‌ها می‌توانند روی نیمکت آبی‌پوشان بماند اما این به معنای این نیست که اگر استقلال در بازی پیش از داربی نتیجه‌ای به غیر از پیروزی برسد، هواداران بار دیگر او را مقصر ندانند. استقلال که با پیروزی هفته قبل توانست بار دیگر به رده سوم جدول صعود کند، اگر امتیازی در بازی خانگی این هفته‌اش از دست بدهد، حتی ممکن است تا رده ششم جدول هم سقوط کند. اتفاقی که نمی‌تواند برای آبی‌پوشان در آستانه داربی پایتخت اتفاق خوبی باشد.

از سوی دیگر ابومسلم هم با پیروزی هفته گذشته‌اش توانست تا حدودی به ماندن در لیگ برتر امیدوار شود اما هنوز فاصله 5 امتیازی ابومسلم با راه آهن باقی است و حتی پیروزی در دیدار خارج از خانه برابر استقلال هم باعث جدا شدن این تیم از انتهای جدول باشد.


[ جمعه 88/11/9 ] [ 2:0 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه ای به باشگاه راه آهن شهر ری، از عملکرد و برگزاری مسابقه هفته بیست و سوم تقدیر کرد.

درنامه ای که سازمان لیگ به باشگاه راه آهن شهر ری ارسال کرده، آمده است: ضمن تشکر از همکاریهای صمیمانه آن باشگاه در برگزاری مسابقات هفته بیست و سوم تیم فوتبال باشگاه راه آهن شهر ری، ستاد منشور اخلاقی و رفتاری فوتبال ایران از سرپرست و سرمربی تیم و فرشاد بهادرانی –بازیکن باشگاه قدرانی و تشکر کرد.


[ جمعه 88/11/2 ] [ 1:43 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

بازیکنان تیم استقلال در آستانه مسابقه این تیم مقابل تراکتورسازی تبریز از هواداران خود درخواست کردند که روز جمعه با توجه به حضور انبوه هواداران تبریزی و سفر آنها به تهران، در ورزشگاه آزادی حاضر شوند.

در این اطلاعیه آمده است: 1 – حمایت از تیم محبوبتان در روزهای پیروزی و صدرنشینی بدیهی به نظر می رسد اما از هواداران واقعی و متشخص استقلالی انتظار می رود که به مانند همیشه در روزهای حساس و سخت بیش از گذشته به یاری بازیکنان تیم محبوبشان بشتابند.

2- از تبریز خبر می رسد که خیل عظیم هواداران تیم تراکتورسازی در غالب کاروانها و گروههای مختلف در حال سفر به تهران هستند. اگر چه می بایست بر اساس آئین نامه ها و قوانین سازمان لیگ برتر فقط 10 درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی به هواداران این تیم تعلق بگیرد اما پیش بینی می شود با توجه به حضور چشمگیر هواداران این تیم در بازی مقابل تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی کمی بیش از ظرفیت قانونی برای هواداران این تیم در نظر گرفته شود.

3 - از سوی دیگر با توجه به رفتارهای مشکوک لیدرهای اخراجی کانون هواداران باشگاه استقلال در یکشنبه گذشته و اهانت این عده قلیل به بازیکنان استقلال از همان دقایق ابتدایی مسابقه مقابل سایپا، از هواداران واقعی، پرشمار و متعصب استقلالی می خواهیم که با حضور پرشور و پرتعداد خود در بازی مقابل تراکتورسازی تبریز در روز جمعه یکبار دیگر ثابت کنند که عشق به تیم استقلال و 65 سال تاریخ این باشگاه بازیچه دست عده ای مواجب بگیر و انحصارطلب نخواهد شد.

4- همچنین از کلیه هواداران تقاضا می کنیم روز جمعه فقط با تشویق نام « استقلال » و نه حتی ما بازیکنان پاسخ محکمی به حاشیه سازان و بدخواهان بدهند.

5 – متاسفانه در روزهای گذشته عده ای از اشخاص تلاش داشته اند در مصاحبه های مختلف شعارهای عده ای از لیدرهای اخراجی را تحت عنوان صدای « هواداران » استقلال نشان دهند. آنها تا آنجا پیش رفته اند که می خواهند با ترفندهای مختلف به نوعی وانمود کنند که بازیکنان و مدیریت باشگاه استقلال، هواداران را پولکی خطاب کرده اند اما این دروغ ها و تهمت های بزرگ را ما بی پاسخ می گذاریم چرا که دست این عده از افراد معلوم الحال برای همگان رو شده است.


[ چهارشنبه 88/10/23 ] [ 11:0 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب