فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تهیه‌کننده برنامه «یک جهان یک جام» گفت: ما به دنبال تنوع کارشناس در این برنامه نبودیم، بلکه به دنبال کیفیت بودیم و این‌که برنامه اثر‌بخش باشد.

حسین ذکایی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی لزوم رعایت تنوع کارشناسان در این برنامه اظهار کرد: ما به دنبال تنوع نبودیم بلکه هدف اصلی ما بالا‌بردن کیفیت بود و احساس کردیم که به این هدف دست پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پوشش 64 بازی زنده کار ویژه‌یی است که سازماندهی خاصی را می‌طلبد، انتخاب کارشناسان و برنامه‌ریزی برای پوشش مسابقات با برنامه‌ای ویژه و تخصصی انجام شد.

او در پاسخ به این پرسش که در مسابقات امسال پخش زنده مسابقات جام جهانی تنها به برنامه‌ی «یک جهان یک جام» محدود شد و اینکه این مساله چه دشواری‌ها و فرصت‌هایی را برای آنان به همراه داشت؟ گفت: فرصت این بود که همه بینندگان می‌توانستند از کانالی مشخص و در شرایط ویژه مسابقات را نگاه کنند؛ از طرفی این مساله باعث می‌شد که همه نگاه‌ها روی ما باشد و کوچک‌ترین اشکالی نمایان می‌شد؛ بنابراین مجبور بودیم با دقت بیشتری کار کنیم.

ذکایی درباره‌ی استفاده از گزارشگران جدید برای برخی مسابقات جام جهانی، خاطرنشان کرد: این گزارشگران چند وقتی است که حضور دارند و کم‌کم بازی‌های جدی‌تری را به آنها می‌دهیم وگرنه به جز یک نفر از آنها، مابقی پیش از این مسابقاتی را گزارش کرده بودند.

او در پاسخ به پرسشی درباره‌ی استفاده از یک مجری برای تمام برنامه‌های جام جهانی اظهار کرد: هویت یک برنامه به مجری آن بر می‌گردد و نمی‌شود هر روز از مجری‌های متفاوتی استفاده کرد؛ ضمن این‌که آقای جاودانی بنا بر موضوع برنامه هر روز کتاب‌های تخصصی را مطالعه می‌کردند.


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 2:12 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تعدادی از بازیکنان تیم‌های هلند و اسپانیا در پایان فینال جام جهانی به اظهارنظر درباره این دیدار پرداختند.

پس از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی، تعدادی از بازیکنان دو تیم به صحت درباره بازی پرداحتند که در ادامه آمده است.

آندرس اینیستا، هافبک اسپانیا

نمی توانم احساسم را در قالب کلمات بیان کنم. قهرمانی در جام جهانی فوق العاده است، هنوز باور نمی کنم که قهرمان جهان شده ایم. این پیروزی هرگز آسان به دست نیامد. از این که توانستم با گلزنی نقش مهمی در قهرمانی داشته باشم بسیار خوشحالم. اکنون فقط می خواهیم به خانه برویم و جشن بگیریم.

اینیستا با درخشش در دیدار پایانی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

درک کویت، مهاجم هلند

شکست مقابل اسپانیا بسیار تلخ و ناامید کننده بود. به قهرمانی بسیار نزدیک شده بودیم. اما در آخرین گام ناکام ماندیم. باید از موقعیت‌های خود بهتر استفاده می کردیم. البته اسپانیا هم تیم بسیار قدرتمندی بود.

سرخیو بوسکتس، هافبک اسپانیا

سال ها برای رسیدن به این افتخار صبر کردیم. در این لحظه فقط به دوستان و خانواده‌ام فکر می کنم. به مردمی که اینجا حضور ندارند تا از نزدیک شاهد این لحظه بزرگ و تاریخی باشند. اما این افتخار به آن ها تعلق دارد. مهم ترین مساله این است که با وجود شکست در دیدار اول سبک بازی‌مان را تغییر ندادیم. در دیدار مقابل هلند لحظاتی از شکل همیشگی خود فاصله گرفتیم. اما خوشبختانه توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم.

فان برونکهورست، کاپیتان هلند

تا یک قدمی جا پیش رفتیم، اما نتواستیم موفقیت‌مان را کامل کنیم. این مساله بسیار ناراحت کننده است. در لحظاتی از بازی خط میانی را به آن ها واگذار کردیم. این مساله یکی از دلایل اصلی شکست ما بود.

نایجل دی یونگ، هافبک هلند

کاملا ناامید شدیم. واقعا حرفی برای گفتن ندارم. می توانستیم بهتر ظاهر شویم، اما در نهایت شکست خوردیم

ویسنته دل بوسکه، سرمربی اسپانیا

لحظه‌ای فراموش نشدنی است. می خواهم به هلندی‌ها هم تبریک بگویم؛ آنها برای ما دردسرهای زیادی درست کردند. در دیدار پایانی هر دو تیم به حمله فکر می کردند و این واقعا قابل ستایش بود. در رختکن حال و هوای خاصی حاکم است و همه بازیکنان در حال جشن و پایکوبی هستند. واقعا نمی دانم از چه واژه‌هایی برای توصیف خوشحالی‌ام استفاده کنم. شادی مردم اسپانیا چیزی فراتر از یک موفقیت در یک رویداد وزشی است. اسپانیا شایسته این افتخار بود. از تمام هواداران که در تمام بازی‌ها از ما حمایت کردند، سپاسگزارم، می دانم آن ها هم به اندازه بازیکنان از این بازی لذت بردند.

 

 


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 2:6 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سایت رویترز تیم منتخب جام جهانی را به انتخاب گزارشگرانش که در طول مسابقه‌ها در جریان همه بازی‌ها بودند، معرفی کرد.

در انتخاب این تیم ابتدا 20 روزنامه‌نگار 49 بازیکن از 15 تیم را انتخاب کردند و در نهایت برای معرفی تیم اصلی به 11 نفر رای دادند.

این تیم منتخب بدین شرح است:

* دروازه‌بان:

ریچارد کینگسون (غنا) ـ هر جام جهانی به بازیکنان این شانس را می‌دهد که برای تیم‌شان بدرخشند و به عنوان مهره‌ی کلیدی تیم‌شان خود را مطرح کنند. دروازه‌بان سوم تیم ویگان اتلتیک نمایش قدرتمندی در قالب تیم ملی غنا ارائه داد. او بیشترین واکنش‌ها را در بین دروازه‌بانان جام از خود نشان داد.

* مدافعان:

مایکون (برزیل) ـ در تورنمنتی که برای برزیلی‌ها بسیار ناامید کننده بود، مایکون تنها بازیکنی بود که توانست نمایشش را بهبود بخشد. مدافع انرژیک تیم ملی برزیل همچنان برای گلی که از زاویه بسیار تنگ به کره شمالی زد، در یادها خواهد ماند.

جرارد پیکه (اسپانیا) ـ برای تیمی که روند بازی‌اش بر روی پاس می‌چرخد بخش بزرگی از موفقیت تیم را بر دوش خود داشت و مانع از این شد که تیمش بیش از دو گل در این تورنمنت دریافت کند.

کارلس پویول (اسپانیا) ـ مانند پیکه، پویول بخشی از قلب دفاع سرسخت اسپانیا بود. در حالی که ضربه سر تماشایی او در مقابل آلمان که منجر به صعود اسپانیا به فینال شد، در پایان جام به یاد می‌ماند.

فیلیپ لام (آلمان) ـ بازوبند کاپیتانی را بعد از مصدومیت میشائیل بالاک، به بازو بست و برای پس دادن آن بعد از پایان جام نیز اظهار بی‌میلی کرده است.

* هافبک‌ها:

ژاوی (اسپانیا) ـ بازی‌ساز بزرگی که پاس دادن به عادت او تبدیل شده و به طور فوق‌العاده‌ای به بالاترین حد استاندارد رسیده است. ژاوی در مرکز بازی منظم و با پاسکاری فراوان اسپانیا قرار داشت که تسلطش بر توپ و قدرت حفظ آن مثال‌زدنی بود.

باستین شواین اشتایگر (آلمان) ـ اگر قرار بود جایزه‌ای برای بازیکنی که بیشترین جابه‌جایی را در زمین داشت در نظر می‌گرفتیم مطمئنا این جایزه به شواین اشتایگر تعلق می‌گرفت. اما لوئیس فان خال، سرمربی بایرن مونیخ انتقال موفقیت‌آمیزی برای باستین از پست بال کناری به هافبک مرکزی انجام داد.

وزلی اسنایدر (هلند) ـ هافبک مو تراشیده‌ی هلند عمل رئال مادرید برای فروشش را احمقانه جلوه داده است. در ابتدای فصل به سری A نقل مکان کرد و قهرمان لیگ و جام حذفی ایتالیا و همچنین لیگ قهرمانان اروپا شد. او یک بازی‌ساز، نظم دهنده و تهدید واقعی است.

آندرس اینیستا (اسپانیا) ـ شیوه بازی اسپانیا بدون حضور اینیستا شکل خاص خود را ندارد. او عاشق نفوذ از کناره‌ها و خالی کردن فضا در سریع‌ترین زمان ممکن است که هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت خوبی قرار می‌دهد. او یک کابوس برای مدافعان حریف است.

* مهاجمان:

دیگو فورلان (اروگوئه) ـ مهاجم 31 ساله‌ای که همزمان با بالا رفتن سنش بهتر و بهتر شده است و جایزه توپ طلای رقابت‌ها را نیز به خاطر همین عملکردش دریافت کرد. قدرت شوت‌زنی او از فاصله‌های دور بسیار خطرناک بود. او اکنون مهم‌ترین عنصر تهاجمی بهترین تیم قاره آمریکای جنوبی حاضر در تورنمنت بود.

داوید ویا (اسپانیا) ـ چه به عنوان مهاجم نوک و چه به عنوان مهاجم کناری، جابه‌جایی‌ها، جای‌گیری‌ها و استارت‌های او، او را بزرگ‌ترین تهدید تهاجمی با 5 گل زده در این جام لقب دادند.

* ذخیره‌ها:

مانوئل نویر (آلمان)، سرخیو راموس (اسپانیا)، دیگو لوگانو (اروگوئه)، جیووانی فان برونکهورست (هلند)، آرین روبن (هلند)، توماس مولر (آلمان) و میروسلاو کلوزه (آلمان)


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 1:53 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

اسپانیا در نخستین حضورش در دیدار پایانی جام های جهانی توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. کاری که هلند در سه بار حضورش در فینال جام های جهانی از عهده اش برنیامد.

نخستین جام جهانی به میزبانی قاره سیاه برای ماتادورها موفقیت آمیز و تاریخی به پایان رسید. ماتادورها پس از یورو ‌2008 جام جهانی ‌2010 را نیز با قهرمانی به پایان رساندند.

نگاهی آماری به آخرین دیدار جام جهانی ‌2010:

‌54

هلند و اسپانیا فینالیست‌های جام جهانی ‌2010 هر دو ‌54 امتیاز در مرحله انتخابی جام جهانی ‌2010 آفریقای جنوبی به دست آوردند. پیش از این تنها برزیل در جام جهانی ‌1970 و آلمان غربی در جام جهانی ‌1982 توانسته بودند با ‌5 پیروزی پیاپی به دیدار پایانی راه پیدا کنند.

‌38

هاوارد وب انگلیسی با ‌38 سال سن عنوان جوان‌ترین داور فینال تاریخ جام‌های جهانی را پس از جام جهانی ‌1938 لقب گرفت. وب چهارمین داور انگلیسی بود که در فینال‌های جام‌های جهانی گذشته قضاوت کرد.

‌36

آندره اویر هلندی نتوانست سی و ششمین جشن تولدش را که همزمان با روز برگزاری دیدار پایانی بود، جشن بگیرد.

اویر دومین بازیکنی است که در سالروز تولدش، در دیدار پایانی جام جهانی به میدان رفت.

یورگن گرابوفسکی پیش از این در جام جهانی ‌1974 جشن تولد ‌30 سالگی‌اش را در دیدار پایانی برگزار کرده بود.

‌18

هجده دیدار پایانی تاریخ جام‌های جهانی با حضور یکی از چهار تیم، برزیل، آرژانتین، ایتالیا و آلمان برگزار شده بود. در جام جهانی ‌2010 برای نخستین بار هیچ یک از این چهار تیم به دیدار پایانی راه نیافتند.

همچنین این نخستین بار بود که یک تیم اروپایی در خارج از قاره اروپا به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

‌15

پیش از این در پانزده دیدار پایانی جام‌های جهانی حداقل یک تیم اروپایی حضور داشت. آخرین باری که هیچ یک از تیم‌های اروپایی به دیدار پایانی راه نیافتند سال ‌1950 بود که اروگوئه با غلبه بر برزیل میزبان فاتح جام جهانی شد.

‌14

هلند پیش از شکست در دیدار پایانی در چهارده دیدار پیاپی خود در مرحله نهایی و انتخابی جام جهانی ‌2010 به پیروزی دست یافته بود.

لاله‌های نارنجی در صورتی که در دیدار پایانی اسپانیا را شکست می‌دادند، به همراه برزیل تنها تیم‌هایی بودند که با پیروزی در تمام دیدارها به قهرمانی جهان دست پیدا کرده‌اند.

پیش از این برزیل در جام جهانی ‌2002 کره و ژاپن با پیروزی در هفت دیدار به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود.

‌12

دوازده کشور مختلف تاکنون توانسته‌اند در دیدار پایانی جام جهانی حضور داشته باشند. ‌9 کشور از این تعداد اروپایی هستند.

‌8

هشت تیم که تاکنون در فینال جام جهانی گل نخست را به ثمر رسانده‌اند اما در پایان بازی را به حریف واگذار کرده‌اند. چکسلواکی تاکنون دوبار با وجود برتری و به ثمر رساندن گل اول در جام‌های جهانی ‌1934 و ‌1962، جام قهرمانی را به حریفان واگذار کرده است.

مجارستان هم پس از این که در دیدار پایانی جام جهانی ‌1954 با دو گل از آلمان غربی پیش افتاد در پایان نتیجه را به ژرمن‌ها واگذار کرد.

‌5

وزلی اسنایدر و داوید ویا با حضور در دیدار پایانی این شانس را داشتند که علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، با گلزنی در این دیدار عنوان آقای گلی را هم از آن خود کنند. دیگو فورلان با ‌5 گل به همراه سه بازیکن دیگر عنوان آقای گلی را به دست آورد و توسط کمیته فنی به بهترین بازیکن جام جهانی ‌2010 هم شناخته شد.

پیش از این چهار بار بهترین بازیکن جام جهانی، آقای گل این رقابت‌ها هم شده بود.

‌4

تیم هلند با رکورد ‌4 بازی بدون شکست پشت سر هم در دیدار پایانی به مصاف اسپانیا رفت. هلند در سه بازی آخر خود سه بار مقابل اسپانیا به برتری دست یافته بود و یک بار هم دیدار این دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده بود.

فرانک دی بوئر دستیار فعلی فان مارویک در آخرین دیدار این دو تیم در جام جهانی ‌2002 برای لاله‌های نارنجی گلزنی کرد.

‌3.8

میانگین گل‌های به ثمر رسیده در دیدار پایانی جام‌های جهانی ‌3.8 بوده است.

تساوی بدون گل برزیل و ایتالیا در دیدار پایانی جام جهانی ‌1994 کم‌گل ترین فینال و دیدار برزیل و سوئد در جام جهانی ‌1958 که با برتری ‌5 بر ‌2 سلسائو همراه بود، پرگل‌ترین دیدار پایانی تاریخ جام‌های جهانی بوده است.

‌3

سه تیم تاکنون در تاریخ جام‌های جهانی در بازی اول خود شکست خورده‌اند اما در نهایت به دیدار پایانی راه پیدا کرده‌اند. آلمان غربی ‌1982، آرژانتین ‌1990 و ایتالیا ‌1994 نیز در دیدار اول خود متحمل شکست شده بودند.

‌2.44

شاگردان فان مارویک با میانگین ‌44/2 گل در هر بازی با ‌20 پیروزی، ‌6 تساوی و شکست در یکی از ‌27 دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های جام جهانی داشت.

‌2

وزلی اسنایدر تنها دو گل دیگر نیاز داشت تا با رکورد جانی رپ برابری کند. هافبک تیم اینتر نخستین بازیکنی بود که می‌توانست علاوه بر قهرمانی در تمام لیگ‌های اروپا، در عرصه ملی هم به قهرمانی دست پیدا کند.

‌1

داوید ویا برای برابری با رکورد رائول گونزالس تنها به یک گل دیگر نیاز داشت.

صفر

اسپانیا در نیمه نخست دیدارهای خود در جام جهانی هیچ گلی از خط دروازه‌اش عبور نکرد. اسپانیا با چهار پیروزی خفیف یک بر صفر در مراحل حذفی جام جهانی، به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 1:47 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پس از پایان رقابت‌های جام جهانی،‌ پایگاه خبری یورو اسپورت اقدام به رتبه‌بندی 32 تیم حاضر در این جام کرد.

از نکات جالب این فهرست می‌توان به قرار گرفتن فرانسه در رتبه آخر و همچنین ایتالیا در رتبه بیست و ششم اشاره کرد.

ترتیب کامل رتبه‌بندی یورو اسپورت بدین شرح است:

1ـ اسپانیا

2ـ هلند‌

3ـ آلمان

4ـ اروگوئه

5ـ برزیل

6ـ آرژانتین

7ـ غنا

8ـ پاراگوئه

9ـ پرتغال

10ـ آمریکا

11ـ شیلی

12ـ ژاپن

13ـ انگلیس

14ـ‌ مکزیک

15ـ اسلواکی

16ـ کره جنوبی

17ـ اسلونی

18ـ ساحل عاج

19ـ استرالیا

20ـ آفریقای جنوبی

21ـ سوئیس

22ـ نیوزیلند

23ـ صربستان

24ـ دانمارک

25ـ یونان

26ـ ایتالیا

27ـ نیجریه

28ـ الجزایر

29ـ هندوراس

30ـ کامرون

31ـ کره شمالی

32ـ فرانسه


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 1:45 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

قهرمانی جام جهانی 2010 نیز نتوانست از اسپانیا کشوری متحد بسازد.

کارلوس پویول که گل سرنوشت‌سازش به آلمان باعث شد اسپانیا در فینال جام جهانی حضور پیدا کند، به همراه ژاوی و اینیستا دو طراح اصلی بازی اسپانیا در جام جهانی با خودداری از در دست گرفتن پرچم کشور اسپانیا و با برافراشتن پرچم ایالت کاتالانیا، یک بار دیگر زخمی تاریخی در کشور چند نژادی و چند قومیتی اسپانیا را به نمایش گذاشتند.

در حالی که به نظر می‌رسید فتح جام جهانی می‌تواند بر وحدت ملی در اسپانیا هرچه بیشتر تاثیر بگذارد، اما این عمل بازیکنان تیم ملی اسپانیا از ایالت کاتالان، نشان داد که زخم‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در بین قومیت‌های این کشور همچنان تازه است و سال‌ها پس از فاشیسم ژنرال فرانکو، اسپانیا همچنان شاهد چند دستگی‌های سیاسی ـ اجتماعی است.

در همین حال گزارشگر الجزیره اسپورت از کشور اسپانیا خبر داد که شهرهای اسپانیا تحت تاثیر قهرمانی تیم ملی فوتبال اسپانیا قرار گرفته اند.

در همین حال هلندی‌هایی که در خیابان‌های آمستردام، لاهه و سایر مناطق این کشور از طریق تلویزیون‌های بزرگ نصب شده شاهد شکست تیم ملی کشورشان بودند، همدیگر را در آغوش گرفته و غم شکست را با تسکین دادن به یکدیگر نشان می‌دادند.

این گزارش می‌افزاید؛ ملکه پیر اسپانیا نیز که از سرمای حاکم بر شهر ژوهانسبورگ به خود می‌لرزید، با آوردن پتو به جایگاه ویژه، سوژه خبرنگاران و عکاسان شد.

این بانوی 75 ساله پس از گل اینیستا مانند یک جوان به هوا پرید.


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 1:43 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دیگو فورلان عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را به خود اختصاص داد. دستکش طلایی هم به ایکر کاسیاس رسید.

پرونده جام جهانی نوزدهم فوتبال با قهرمانی اسپانیا بسته شد.

ماتادورها برای نخستین بار در تاریخ این رقابت‌ها توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

دیگو فورلان مهاجم تیم ملی اروگوئه در پایان این رقابت‌ها از سوی کمیته فنی به عنوان بهترین بازیکن شناخته شده و توپ طلای آدیداس را از آن خود کرد.

او که در جام جهانی 2010 ، پنج گل برای تیمش به ثمر رساند، با نمایش خیره کننده خود در این رقابت‌ها عنوان بهترین بازیکن جام جهانی و همچنین توپ طلا را به خود اختصاص داد.

او در این انتخاب بالاتر از بازیکنانی همانند وزلی اسنایدر از هلند و داوید ویا از اسپانیا قرار گرفت.

اسنایدر و ویا توپ نقره‌ای و برنزی جام جهانی را از آن خود کردند.

فورلان با 5 گل خود برای نخستین بار در 40 سال گذشته اروگوئه را در جمع 4 تیم برتر رقابت‌های جام جهانی جای داد.

کفش طلای آدیداس هم به توماس مولر از تیم ملی آلمان رسید. داوید ویا و وزلی اسنایدر به ترتیب کفش نقره‌ای و برنزی فیفا را دریافت کردند.

دستکش طلایی آدیداس هم از آن ایکر کاسیاس دروازه‌بان تیم ملی اسپانیا شد.

توماس مولر بهترین بازیکن جوان جام جهانی و اسپانیا برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا شناخته شدند.

در دوره‌های قبلی جام‌ جهانی به ترتیب زین‌الدین زیدان، الیور کان، رونالدو، روماریو، سالواتوره اسکیلاچی، دیگو مارادونا و پائولو روسی موفق به کسب این عنوان شده بودند.


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 1:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مردم شهرهای اسپانیا پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی‌ فینال جام جهانی به خیابان ها ریختند و به جشن و شادمانی پرداختند.

بسیاری از هواداران اسپانیا از نمایشگرهای بزرگ نصب شده در میدان های اصلی شهر مادرید دیدار پایانی را تماشا کردند و بلافاصله پس از پایان بازی به جشن و پایکوبی پرداختند.

لحظاتی بعد از قهرمانی مردم از خانه ها بیرون ریخته و با شعار "زنده باد اسپانیا" نخستین قهرمانی تیم‌شان را در جام جهانی جشن گرفتند.

اسپانیا با پیروزی بر هلند در وقت اضافه برای نخستین بار بر بام فوتبال جهان ایستاد.

 


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 1:36 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

توماس مولر به عنوان بهترین گلزن جام جهانی 2010 برگزیده شد.

مهاجم 20 ساله ژرمن ها در کنار سه بازیکن دیگر توانست در جام جهانی 5 بار برای تیمش گلزنی کند اما سه پاس گلی که او برای هم تیمی‌هایش در شش بازی خود در جام جهانی تدارک دید، باعث شد تا مولر در رقابت با گلزنانی همچون داوید ویا از اسپانیا، وزلی اسنایدر از هلند و دیگو فورلان از اروگوئه بتواند کفش طلای جام جهانی نوزدهم فوتبال را به تنهایی از آن خود کند.

مولر به این ترتیب جانشین کلوزه دیگر مهاجم تیم ملی آلمان شد. او چهار سال پیش در رقابت های جام جهانی به میزبانی آلمان توانسته بود عنوان آقای گلی رقابت ها را از آن خود کند.

این نخستین جام جهانی فوتبال برای مولر 20 ساله بود.


[ پنج شنبه 89/4/31 ] [ 1:34 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آندرس اینیستا به عنوان بهترین بازیکن دیدار پایانی جام جهانی 2010 برگزیده شد.

زننده گل قهرمانی ماتادورها در جام جهانی در پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال هلند و اسپانیا عنوان بهترین بازیکن فینال جام جهانی را از آن خود کرد.

اینیستا با این گل اسپانیا را برای نخستین بار در تاریخ جام‌های جهانی به قهرمانی رساند و هلند را در سومین حضورش در دیدار پایانی جام‌های جهانی ناکام گذاشت.

اینیستا در کنار ژاوی نقش برجسته‌ای در موفقیت‌های ماتادورها در یورو 2008 و همچنین جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی داشت.


[ سه شنبه 89/4/29 ] [ 1:46 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب