فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


خبر های مقدماتی جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

photo 

تیم ملی فوتبال آرژانتین با قبول شکست در زمین پاراگوئه به حذف از حضور از رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نزدیک شد.

آرژانتین با مربیگری دیگو مارادونا که پس از ناکامی ابتدای هفته مقابل برزیل، بامداد پنج‌شنبه در خانه پاراگوئه به دنبال شانس صعود بود، با یک گل باخت. نلس والدس در دقیقه 28 برای حریف گل زد.

با این نتیجه تیم مارادونا در فاصله دو دور تا پایان مسابقات، خطر حذف را بیشتر حس می‌کند اما، میزبان پس از برزیل مجوز صعود به جام جهانی گرفت.

سایر نتایج مسابقات به این شرح است:

برزیل 4 – شیلی 2

گل ها: نیلمار32،74،76، بابتیستا 41برای برزیل- سوازو 45-پنالتی، 53 برای شیلی

ونزوئلا 3- پرو یک

گل ها:میکو33،52،وارگاس 71برای ونزوئلا، فیون مایوری 41(گل به خودی) برای پرو

اروگوئه 3- کلمبیا یک

گل ها:سوارز6، پونس دلون 77، اگرون 88 برای اروگوئه – جکسون 64برای کلمبیا

بولیوی یک- اکوادور 3

گل ها:یاکروته 86 برای بولیوی- مندس6، والنسیا47، بنیتس57 برای اکوادور

photo 


[ جمعه 88/6/20 ] [ 4:50 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

تیم‌های فوتبال اسپانیا و انگلیس به جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه یافتند.

اسپانیا در یک دیدار حساس موفق شد با 3 گل استونی را شکست دهد و با 24 امتیاز و 8 امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم گروه (بوسنی هرزگوین) در فاصله دو بازی تا پایان بازی‌ها به جام جهانی صعود کند

در این دیدار فابرگاس 33، کازورلا 80 و ماتا90 برای تیم تحت رهبری دل بوسکه گل زدند.

تیم ملی انگلیس نیز در ورزشگاه ویمبلی لندن و از گروه ششم، در شرایطی که میزبان کرواسی بود، میهمان را با برد قاطع 5 بر یک درهم شکست. انگلیس با این نتیجه 24 امتیازی شد.

برای این تیم فابیو کاپلو فرانک لمپارد 7 -پنالتی و 58، استیوون جرارد 18و 66، وین رونی 78 گلزنی کردند. تنها گل حریف توسط ادواردو داسیلو در دقیقه 71 زده شد.

photo

سایر نتایج به این شرح است:

گروه اول:

مجارستان صفر – پرتغال یک

گل: په په 10

مالت صفر – سوئد یک

گل:ازوپردی 81(بازیکن حریف)

آلبانی یک – دانمارک یک

گل ها: بوگدانی 50 برای آلبانی – نیکولاس بنتر 41 برای دانمارک

گروه دوم:

رژیم اشغالگر قدس 7- لوگزامبورگ صفر

گل ها: باردا9،21، 44، بارویشان15، عمرگولان58، بن سحر63،84

مولداوی یک – یونان یک

گل ها:والریو 90 برای مولداوی – گکاس 33 برای یونان

گروه سوم:

ایرلند شمالی صفر- اسلوواکی 2

گل ها: سستاک 15، فیلیپ 66

اسلوونی 3- لهستان صفر

گل ها: دیدیچ 12، نوکاوویچ 44، بیرسا 62

جمهوری چک 7 – سان مارینو صفر

گل ها: باروش 28، 44،45، 67، اسورکس48،90-پنالتی، ناسید86

گروه چهارم :

ولز یک – روسیه 3

گل ها: جیمز کالین 54 برای ولز- سمشف 37، ایگناشیویج 72، پاولیچنکو 90 برای روسیه

آلمان 4- آذربایجان صفر

گل ها: بالاک 14-پنالتی، کلوزه 55،67 ، پودولوسکی 72

گروه پنجم:

ارمنستان 2- بلژیک یک

گل ها:گوهریان 23، هوسپیان 52برای ارمنستان – ایگوردوکارمگو90

بوسنی هرزگوین یک – ترکیه یک

گل ها: سجاد سالیهویچ 25 برای بوسنی- بلزوامره 4 برای ترکیه

گروه ششم:

بلاروس صفر- اوکراین صفر

آندورا یک – قزاقستان 3

گل ها: اسکار سونیه 69 برای آندورا – کزشنکو 14و 34، بالتیف 28، برای قزاقستان

گروه هفتم:

جزایر فارو 2- لیتوانی یک

گل ها:اولسن 15، هانسن 34 برای فارو – دانیلوس برای لیتوانی

رومانی یک – اتریش یک

گل ها: بوکار 56 برای رومانی- فرانس شیمر 82 برای اتریش

صربستان یک – فرانسه یک

گل ها:نناد میلیاج 13 پنالتی برای صربستان- تیری هانری 31 برای فرانسه

گروه هشتم:

ایتالیا 2- بلغارستان صفر

گل ها: گروسو 11، یاکوئینتا 39

مونته نگرو یک – قبرس یک

گل ها: ووچینیچ 57 –پنالتی- برای مونته نگرو؛ یانیس اوکاس 65 برای قبرس

گروه نهم:

اسکاتلند صفر- هلند یک

گل: الیا 62

نروژ 2- مقدونیه یک

گل ها:هلستاد 2، ارنه ریسه 26 برای نروژ- بوبان گونکارف 79 برای مقدونیه


[ جمعه 88/6/20 ] [ 4:47 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

گل دراماتیک عبدالله بابا فتادی در دقایق تلف شده بحرین را به آخرین شانس آسیا برای رسیدن به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تبدیل کرد.

چهارشنبه شب و در پایان بازی‌های انتخابی جام جهانی در آسیا، بحرین در بازی برگشت پلی آف در ورزشگاه کینگ فهد با عربستان به تساوی 2-2 رسید تا برنده مجموع دو دیدار رفت و برگشت باشد.

شاگردان ماچالا که شنبه شب در منامه میهمان خود را با تساوی بدون گل مغلوب کردند با نتیجه دیشب توانستند با گل زده در خانه حریف به پلی آف برابر نماینده اقیانوسیه صعود کنند.

ابتدا عربستان در دوازدهمین دقیقه بازی و با ضربه ناصر الشمرانی پیش افتاد اما بحرین پنج دقیقه قبل از پایان نیمه اول با گل جیسی جان بازی را 1-1 کرد.

در دقایق نفس گیر آخر عربستانی ها در دقیقه ( 1+90) با گل حمد المنتشری پیش افتادند اما عبدالله بابا فتادی در لحظه پایانی ( 3+90) همه امید های میزان را نقش بر آب کرد تا امید بحرین برای صعود زنده بماند.

photo 

الشمرانی بعد از آن گل اول را زد که یاسر القحطانی با عبور از بازیکن بحرینی او را در موقعیت نزدیک به دروزاه بحرین صاحب توپ کرد. جان هم از روی سانتر عبدالله عمر از مقابل چارچوب توپ را به تور ولید علی چسباند.

یاسر القحطانی یکبار دیگر در دقت تلف شده موثر بود و با پیدا کردن المنتشری توپ را روی سر او انداخت تا میزبان در آستانه صعود قرار بگیرد اما کرنر سلمان عیسی و هد فتادی توپ را در گوشه دروازه عربستانی ها قرار داد تا جشن تماشاگران میزبان خیلی زود و تا چهار سال دیگر خراب شود.

به این ترتیب بحرین در پلی آف آخر با نیوزلند قهرمان اقیانوسیه بازی می کند.


[ جمعه 88/6/20 ] [ 4:31 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم‌های ملی انگلیس و کرواسی چهارشنبه شب برگزار کننده دیداری حساس از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 هستند.

شاگردان فابیو کاپلو که شنبه شب در دیداری دوستانه توانستند دو بر یک اسلونی را از پیش‌رو بردارند، از هم اکنون به فکر انتقام‌گیری از کروات‌ها هستند. مردان اسلوان بیلیچ باعث حذف انگلیسی‌ها از رقابت‌های انتخابی یورو 2008 بودند.

کرواسی با برد سه بر دو انگلیس در ویمبلی امیدهای این تیم برای حضور در رقابت‌های 2008 اتریش و سوییس را بر باد داد.

استیون جرارد با ناراحتی فراوان از آن شب یاد کرد و درباره بازی پیش‌رو گفت: «انگلیسی‌ها هنوز هم از آن نتیجه ناراحت هستند. ما باید از این انگیزه بهره ببریم تا چهارشنبه برای برد آنها تلاش کنیم.»

کاپیتان لیورپول که با دیلی میل صحبت می‌کرد، ادامه داد: «ما به راهیابی‌مان به جام جهانی باور داریم و با این فکر به میدان می‌رویم که بازی را ببریم. بازی با کرواسی آزمونی جدی برای ما خواهد بود. به عنوان بازیکن نمی‌خواهی ناامیدی از انتخاب نشدن برای رقابتی بزرگ در کارنامه کاری‌ات داشته باشی.»

انگلیس در بازی چهارشنبه با پیروزی بر کرواسی می‌تواند صعودش به جام جهانی را قطعی کند.

جرارد همچنین گفت: «چهارشنبه شب می‌خواهیم از این فرصت بزرگ برای راهیابی به جام جهانی بهره ببریم. نمی‌خواهیم در دو بازی آخرمان با این هدف به میدان برویم که مجبور باشیم امتیازهای لازم را از آن دو بازی بدست بیاوریم. بسیار مهم است که ما بدون آنکه به بیراهه برویم و مسیرمان را دور کنیم، کارمان را انجام بدهیم.»


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 3:8 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

شاگردان کارلوس دونگا در روساریو شکست سختی را نصیب شاگردان دیگو مارادونا کردند.

صبح امروز تیم‌های ملی آرژانتین و برزیل در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در شهر روساریو به دیدار هم رفتند که در نهایت این سلکائو بود که توانست با نتیجه‌ی سه بر یک از سد آلبی سلسته عبور کند.

طلایی پوشان با این پیروزی به رقابت‌های جام جهانی نوزدهم راه یافتند.

کارلوس دونگا سرمربی برزیل در پایان مسابقه از تیم حریف و به ویژه لیونل مسی ستاره‌ی این تیم ستایش کرد. دونگا گفت: «ما خوشحالیم چرا که تیمی قدرتمند با بازیکنانی بزرگ را شکست داده‌ایم. مسی می‌تواند به عنوان بهترین بازیکن دنیا برگزیده شود. ما آرژانتینی را شکست دادیم که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی تاکنون در هیچ دیدار خانگی‌اش شکست نخورده بود.»

در نشست خبری پایان بازی یک خبرنگار برزیلی از سرمربی این تیم درباره‌ی اشتباه آرژانتینی‌ها پرسید که با عصبانیت دونگا روبرو شد. او گفت: «آیا زمان آن نیست که از زحمت‌های خودمان صحبت کنیم.»

دونگا ادامه داد: «با بازیکنانم صحبت کرده‌ام و از تک تک آنها خواستم که کاری نکنند که از زمین مسابقه اخراج شوند. اگر همه‌ی یازده بازیکن ما در میدان نبودند، آن وقت نمی‌توانستیم این بازی را ببریم.»

دونگا در پایان درباره‌ی عملکرد تیمش هم گفت: «عالی‌ترین نکته در این بازی آن بود که تلاش ما جواب داد. بازیکنانی که همگی‌شان قهرمان هستند، همچنان می‌خواهند روی خود کار کنند و آنها این کار را با شادی فراوان انجام می‌دهند.»


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 3:6 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دیگو مارادونا پس از شکست آرژانتین برابر برزیل گفت: مسوولیت این شکست با من است.

با شکست سه بر یک آرژانتین برابر برزیل وضعیت تیم مارادونا برای رسیدن به جام جهانی "سخت و دشوار شد". این اتفاقی است که مارادونا هم پس از بازی به آن اعتراف می‌کند: «باخت مقابل برزیل همواره زشت است. ما برای بازی با برزیل انگیزه بسیاری داشتیم و می‌خواستیم با برد در این دیدار خودمان را به جام جهانی نزدیک‌تر کنیم اما نشد و حالا وضعیت‌مان برای صعود سخت و دشوارتر شد.»

البته او با امیدواری گفت که با تمرینات بیشتر، تیم‌اش را برای کسب سه امتیاز در دیدار برابر پاراگوئه آماده خواهد کرد.

مارادونا در ادامه مسوولیت شکست برابر برزیل را پذیرفت و گفت: «مسوولیت این باخت با من است. هیچ وقت به خاطر یک باخت بازیکنی از تیمم را محکوم نمی‌کنم. من پیش از بازی با خولیو گروندونا (رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین) و کارلوس بیلاردو صحبت کردم. درمورد این باخت حتما با دخترانم هم صحبت خواهم کرد. در ادامه مانند یک دیوانه سخت کار خواهم کرد و هیچ چیز نمی‌تواند من را بشکند. باخت برابر برزیل وضعیت ما را پیچیده کرد. اما،باید بپذیریم که آنها بازیکنان بزرگی در اختیار داشتند. گلایه‌ای از بازیکنانم ندارم چرا که آنها هرچه در توان داشتند، ارایه کردند. متاسفانه آن طور که باید نبودیم.»

مارادونا به جریان بازی اشاره کرد و گفت: «در نیمه‌ی نخست مارکسی رودریگز و کارلوس توس فرصت‌هایی را برای گلزنی بدست آوردند اما، ما نتوانستیم به گل برسیم. ما روی توپ‌های هوایی کار کرده بودیم چرا که می‌دانستیم این نقطه‌ی قوت برزیل است. »

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره‌ی نمایش لیونل مسی گفت: «ما نباید تمام تقصیرها را گردن مسی بیاندازیم. چرا که او به تنهایی برای تیم بازی نکرد و بازیکنان دیگر هم در تیم حضور داشتند. از بازیکنانم رضایت دارم. نمی‌توانیم چنین انتظاری داشته باشیم که هر حمله‌ی ما به گل تبدیل شود. با این حال باید به کارمان ادامه دهیم و به فکر کسب سه امتیاز در دیدار برابر پاراگوئه باشیم.»

در پایان نشست مطبوعاتی مارادونا گفت که دوست دارد از این پس بازی‌های آرژانتین در ورزشگاه "گیگانته دآرویتو" برگزار شود.


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 3:3 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 شنبه شب در اروپا دنبال شد.

در رقابت‌های مهم شنبه شب اروپا پرتغال در خانه‌ی دانمارک با تساوی یک بر یک متوقف شد. روسیه با سه گل لیختن اشتاین را شکست داد. اسپانیا با پنج گل بلژیک را در هم کوبید. ترکیه هم چهار بر دو از سد استونی گذشت. فرانسه و رومانی به تساوی یک بر یک رضایت دادند. ایتالیا در خانه‌ی گرجستان با دو گل به پیروزی رسید. اسکاتلند با دو گل از سد مقدونیه گذشت.

در گروه نخست رقابت‌ها؛ دانمارک و پرتغال به تساوی یک بر یک رضایت دادند. پرتغال با این تساوی شانس حضورش برای رقابت‌های سال آینده در آفریقای جنوبی را بسیار کم رنگ می‌بیند.

در دیگر دیدار این گروه سوئد در خانه‌ی مجارستان دو بر یک به پیروزی رسید. در جدول این گروه دانمارک با 17 امتیاز صدرنشین است. مجارستان، سوئد و پرتغال نیز به ترتیب با 13، 12 و 10 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

در گروه دوم رقابت‌ها؛ سوئیس در خانه‌ی خود توانست یونان را دو بر صفر از پیش‌رو بردارد. لتونی در سرزمین‌های اشغالی با یک گل از سد رژیم صهیونیستی گذشت. دیدار مولداوی و لوکزامبورگ هم گلی دربرنداشت.

در جدول این گروه سوئیس با 16 امتیاز صدرنشین است، یونان و لتونی با 13 امتیاز دوم و سوم هستند.

در گروه سوم رقابت‌ها لهستان و ایرلند شمالی به تساوی یک بر یک دست یافتند. اسلواکی و چک به تساوی دو بر دو. در جدول این گروه از رقابت‌ها اسلواکی با 16 امتیاز صدرنشین است. ایرلندشمالی با 14 امتیاز از 8 بازی در مکان دوم جای دارد، لهستان و اسلونی با 11 امتیاز سوم و چهارم هستند.

نکته‌ی جالب در این گروه حضور جمهوری چک با 9 امتیاز در مکان پنجم گروه است.

در گروه چهارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه‌ی اروپا روسیه با پیروزی سه بر صفر برابر لیختن اشتاین همچنان در یک قدمی آلمان صدرنشین گروه چهارم رقابت‌ها جای گرفت. فنلاند هم در خانه‌ی آذربایجان دو بر یک به پیروزی رسید.

در جدول این گروه از رقابت‌ها آلمان با 19 امتیاز از هفت بازی صدرنشین است. روسیه با 18 امتیاز در مکان دوم جای دارد. فنلاند هم با 13 امتیاز سوم است.

در گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 اسپانیا شنبه شب با پنج گل بلژیک را در هم کوبید. ترکیه هم در خانه‌اش توانست استونی را چهار بر دو از پیش‌رو بردارد. بوسنی و هرزگوین در ارمنستان به نتیجه‌ای جالب دست یافت و میزبانش را دو بر صفر شکست داد.

در جدول گروه پنجم رقابت‌ها اسپانیا با 21 امتیاز صدرنشین است. ماتادورها تمامی هفت دیدار خود در رقابت‌های مرحله‌ی گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. بوسنی و هرزگوین با 15 و ترکیه با 11 امتیاز تیم‌های دوم و سوم این گروه هستند.

در گروه ششم، اوکراین در کیف توانست آندورا را با پنج گل در هم بکوبد. کرواسی هم برابر تماشاگران خودی با یک گل روسیه‌ی سفید را از پیش رو برداشت. در جدول این دوره از رقابت‌ها انگلیس با 21 امتیاز صدرنشین است. شاگردان فابیو کاپلو تمامی دیدارهای خود در مرحله‌ی گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. کرواسی با 17 امتیاز از 8 بازی در مکان دوم جای دارد. اوکراین هم با 14 امتیاز سوم است.

در گروه هفتم؛ اتریش با نتیجه‌ی سه بر یک از سد جزایر فارو گذشت. فرانسه هم در کشور خود برابر رومانی با تساوی یک بر یک متوقف شد.

در جدول این گروه از رقابت‌ها صربستان با 18 امتیاز صدرنشین است. فرانسه با 14 امتیاز در مکان دوم جای دارد. اتریش هم با 10 امتیاز سوم است.

در گروه هشتم؛ ایتالیا در خانه‌ی گرجستان دو بر صفر پیروز شد تا در آستانه‌ی صعود به جام جهانی قرار بگیرد. بلغارستان با نتیجه‌ی چهار بر یک مونته‌نگرو را از پیش رو برداشت. ایرلند هم در خانه‌ی قبرس دو بر یک به پیروزی رسید.

در این گروه ایتالیا با 17 امتیاز از هفت بازی صدرنشین است. ایرلند با 16 امتیاز و یک بازی بیشتر در مکان دوم جای دارد. بلغارستان هم با 11 امتیاز سوم است.

در گروه نهم؛ اسکاتلند با پیروزی دو بر صفر برابر مقدونیه امیدهایش برای حضور در جام جهانی نوزدهم را زنده نگه داشت. این تیم شنبه شب در گلاسکو توانست مقدونیه را با دو گل از پیش‌رو بردارد. ایسلند و نروژ هم در پایان 90 دقیقه تلاش به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافتند.

در جدول این گروه از رقابت‌ها هلند با 21 امتیاز صدرنشین است. اسکاتلند با 10 و نروژ با 7 امتیاز سوم و سوم هستند.

در این گروه از رقابت‌ها هلند تاکنون تمامی دیدارهایش را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه‌ی اروپا چهارشنبه شب این هفته با انجام دیدارهای حساس دیگری دنبال خواهد شد.


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 2:59 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

تیم ملی فوتبال برزیل با پیروزی برابر آرژانتین به رقابت‌های جام جهانی 2010 صعود کرد.

بامداد یک‌شنبه تیم ملی فوتبال برزیل در دیداری سرنوشت‌ساز رودروی آرژانتین رقیب سنتی خود قرار گرفت و با درخشش ستاره‌های خود موفق شد میزبان را با نتیجه سه بر یک از پیش‌رو بردارد.

در این دیدار که در شهر بوینس آیرس برگزار شد، تیم ملی برزیل با گل‌های لویزانو (دقیقه 24) و فابیانو(دقایق 31 و 68) برابر تک گل داتولو (دقیقه 65) برابر آرژانتین به پیروزی دست یافت.

photo 

با این پیروزی برزیل با سی امتیاز صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد تا تنها تیمی باشد که در تمامی ادوار جام جهانی حضور داشته است.

هم‌چنین باخت آرژانتین برابر برزیل جایگاه دیگو مارادونا در تیم ملی این کشور را بیش از پیش متزلزل کرد. آرژانتین در حال حاضر با 15 بازی و کسب 22 امیتاز در رده چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی قرار دارد.

در دیگر دیدارهای این منطقه این نتایج به دست آمد:

کلمبیا 2- اکوادور صفر

پرو یک - اروگوئه صفر

پاراگوئه یک - بولیوی صفر

شیلی 2- ونزوئلا 2

photo 

 

photo 

 

photo 

 

photo 


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 2:21 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

در دیدار رفت مرحله‌ی حذفی رقابت‌های جام جهانی 2010 در آسیا دو تیم بحرین و عربستان به تساوی رسیدند.

شنبه شب در دیدار رفت مرحله پلی‌اف رقابت‌های جام‌جهانی 2010 در آسیا دو تیم فوتبال بحرین و عربستان رودروی هم قرار گرفتند که دو تیم پس از نود دقیقه تلاش به تساوی صفر بر صفر رسیدند.

در این دیدار بحرین برتری محسوسی نسبت به عربستان داشت اما درخشش علی ولید در درون دروازه تیم میهمان مانع از گلزنی بحرین شد.

دیدار برگشت این دو تیم چهارشنبه هفته جاری در ریاض عربستان برگزار می‌شود.

برنده دیدار رفت و برگشت باید در مرحله بعد رودروی تیم ملی نیوزلند قرار گیرد و پیروز این مرحله به عنوان تیم پنجم قاره آسیا و اقیانوسیه راهی جام جهانی آفریقای جنوبی خواهد شد.


[ دوشنبه 88/6/16 ] [ 2:19 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

میلان ماچالا مربی تیم فوتبال بحرین بعد از رسیدن به پلی آف گفت که تساوی بدون گل می‌توانست زمینه حذف آنها را بوجود آورد. بحرین با پیروزی 1-0 برابر ازبکستان به بازی پلی آف انتخابی جام جهانی رسید.

در آخرین بازی گروه یک انتخابی جام جهانی 2010 دو تیم بحرین و ازبکستان به مصاف هم رفتند که میزبان با گل محمد عبدوالرحمن در دقیقه 74 به برتری رسید.

ماچالا بعد از بازی گفت : " بازی برای هر دو تیم سخت بود چون تنها پیروزی می توانست زمینه صعود حریف را فراهم کند، ازبکستان تیم قدرتمندی است و ما چند فرصت گلزنی در این بازی داشتیم".

وی افزود:" دنبال کردن تساوی بدون گل می توانست خیلی خطرناک داشت. ازبک ها در نیمه دوم اشتباهات خودشان را جبران کردند و فشار زیادی روی ما گذاشتند".

پیش از این دیدار هر دو تیم شانس ایستادن در رده سوم جدول را داشتند که در نهایت بحرین توانست با 10 تیم امتیاز پایین تر از استرالیا و ژاپن قرار بگیرد.

به این ترتیب بحرین در پلی آف آسیا در دو بازی رفت و برگشت به مصاف تیم سوم گروه دو خواهد رفت.

هم‌چنین میرجلال کاسیموف مربی ازبکستان هم گفت: " این بازی پایان کار ما در دیدارهای انتخابی جام جهانی بود. بحرین تیم خوبی است و دمای هوای اینجا کار ما را سخت کرده بود".

وی افزود: " بحرین به نسبت چند سال قبل که من خودم بازی می کردم پیشرفت زیادی کرده است. فکر می کنم بخش مهمی از این پیشرفت مدیون میلان ماچالاست".

دو تیم قطر با شش و ازبکستان با چهار امتیاز نیز در رده های چهارم و پنجم جدول قرار گرفتند و حذف شدند.

بر این اساس با توجه به تساوی تیم‌های عربستان و کره شمالی در گروه 2 آسیا، دیدار پلی‌اف برای مشخص شدن نیم سهمیه باقی‌مانده‌ی قاره‌ی آسیا برای حضور در دیدار برابر نیوزلند و شانس صعود به جام‌جهانی را تیم‌های عربستان ـ بحرین برگزار خواهند کرد.


[ چهارشنبه 88/4/3 ] [ 12:30 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب