فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون 89 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

Karim Ansarifard #10 of Iran celebrates

مهاجم تیم فوتبال سایپا گفت: تیم ملی امید از نظر بازیکن و سطح فنی نفرات کیفیت بالایی دارد.

کریم انصاری فرد در مورد شرایط تیم فوتبال سایپا اظهار کرد: وضعیت تیم خیلی خوب است. خدا را شکر در نیم فصل دوم روند رو به رشدی داشتیم. انشاالله آخرین بازی که امسال انجام خواهیم داد را بتوانیم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

انصاری فرد درباره وضعیت تیم ملی امید عنوان کرد: تیم امید از لحاظ بازیکن و سطح فنی، کیفیت خوبی دارد. ولی مسئولین باید بیشتر حمایت کنند و به فکر این تیم باشند تا نتیجه بگیرد. اگر به فکر نباشند انتظار 40 ساله، 44 ساله می‌شود.

وی با اشاره به هومن افاضلی گفت: به نظر من افاضلی به لحاظ دانستن فوتبال و بار فنی در سطح خیلی بالایی است و می‌تواند به تیم امید کمک کند. او استعفا داده اما خودشان و مسئولان صلاح خود را بهتر می‌دانند. مهم فوتبال کشور است.

مهاجم تیم فوتبال سایپا درباره پیشنهاد از باشگاه‌های خارجی گفت: پیشنهاد دارم ولی آخر فصل آنها را بررسی می‌کنم.

کریم انصاری فرد در پاسخ به این سوال که بهترین و بدترین خاطره فوتبالی‌اش در سال 89 چه بوده است؟ عنوان کرد: سال 89 با حذف از جام ملت‌ها تلخ تمام شد که خیلی حیف شد. بهترین خاطره من گلی بود که در جام ملتها به کره شمالی زدم، بدترین خاطره هم دو روز بعد اتفاق افتاد که از جام حذف شدیم.


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 8:30 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Felix Magath, head coach of Schalke 04, addresses a press conference

صبر سران باشگاه شالکه سرانجام به پایان رسید و فیلیکس ماگات از نیمکت این تیم اخراج شد.

سرمربی تیم فوتبال شالکه به دلیل نتایج ضعیف این تیم در بوندسلیگا از کاربرکنار شد و حتی صعود به مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم نتوانست عملکرد ضعیف نایب قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا را جبران کند.

 

هیات مدیره باشگاه شالکه روز چهارشنبه تشکیل جلسه داد و سرمربی 57 ساله این تیم را برکنار کرد.

 

شالکه که فصل گذشته پس از بایرن مونیخ به مقام نایب قهرمانی بوندسلیگا رسیده بود در فصل جاری در مکان دهم جدول قرار دارد. شالکه البته در جام حذفی با پیروزی مقابل بایرن مونیخ به فینال راه یافته و در لیگ قهرمانان اروپا هم در جمع هشت تیم پایانی قرار دارد.

 

سرمربی اخراجی شالکه در تعطیلات نیم فصل، علی کریمی و کاریسته‌آس را به خدمت گرفت که این موضوع مورد اعتراض شدید هواداران قرار گرفت. تاحدی که هواداران در بازی‌های خانگی این تیم با پارچه و پلاکارد و شعار علیه ماگات خواهان اخراج او شده بودند.


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 8:25 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

 Head coach Joachim Low of Germany looks on during a training session

یوآخیم لو پس از پایان جام ملتهای اروپا نیز هدایت تیم ملی فوتبال آلمان را بر عهده خواهد داشت.

سرمربی 51 ساله ژرمن‌ها قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال آلمان تا سال 2014 تمدید کرد. این فدراسیون همچنین از ادامه حضور اولیور بیرهوف، هانسی فلیک و آندریاس کوپکه در کادر فنی تیم ملی آلمان در کنار "لو" خبر داد. این تیم تا پایان جام جهانی 2014 فوتبال در برزیل با هم همکاری خواهند داشت.

ولفگانگ نیرزباخ دبیرکل فدراسیون فوتبال آلمان هم پس از تمدید قراردادش در سمت خود ماندگار شد.

خبر تمدید قرارداد لو و دستیارانش در میان شگفتی فراوان عنوان شد. "لو" 9 ماه و 10 روز پیش پس از فینال جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی قراردادش را تا 31 ژوئیه 2012 تمدید کرده بود و اکنون قرارداد او و همکارانش بار دیگر تمدید می‌شود.

درآن زمان بحث‌ها بر سر تمدید قرارداد با سروصدای فراوانی همراه شد. دکتر تئوسوانسیگر رییس فدراسیون فوتبال آلمان پیش از پایان سال 2009 میلادی گفته بود او با "لو" بر سر انجام این کار به توافق شفاهی دست یافته است ولی سرمربی موفق ژرمن‌ها این موضوع را رد کرد و تا 6 ماه پس از آن، این کشمکش ادامه یافت.

لو برای مدتی طولانی ادامه فعالیتش در تیم ملی آلمان را با ابهام روبه رو ساخت. سوانسیگرهم از خستگی کاری‌اش درپی مناقشه صحبت کرد.

تجربه آن رخدادها باعث شد تا تمام طرف‌های درگیر پروژه جدیدشان را درسکوت کامل پیگیری کنند.

سوانسیگر در توضیح این موضوع گفت: مذاکره‌های هماهنگ شده بار دیگر نشان داده اعتماد دو طرفه تا چه اندازه زیاد است. این جو پر از احترام و رفتار دو طرف صمیمانه با یکدیگر بهترین پیش شرط برای کار مشترک و موفق در گذشته و همچنین آینده است.

Germany

یوآخیم لو که پس از پایان جام جهانی 2006 آلمان جای یورگن کلینزمن را گرفت با ابراز خوشحالی از تمدید قراردادش در عرض چند روز و همچنین رابطه اعتماد آمیز دو سویه گفت: هانسی فلیک، آندریاس کوپکه و اولیور بیرهوف و خودم از این وظیفه سراسر جذاب لذت فراوانی می‌بریم. ما قابلیت بازیکنانمان را باور داریم و افق خوبی را برای تیم‌مان می‌بینیم. از همین رو پیشنهاد سران DFB(فدراسیون فوتبال آلمان) را با کمال میل پذیرفتیم و قراردادمان را زودهنگام تمدید کردیم.

دستیار یورگن کلینزمن از سال 2004 با فدراسیون فوتبال آلمان همکاری دارد.

او تا پایان جام جهانی 2006 آلمان دستیار و مربی کلینزمن بود و از آن پس جایگزین او شد. لو ژرمن را در یورو 2008 به نایب قهرمانی و در جام جهانی اخیر به عنوان سوم رساند.

به تازگی بحث‌هایی درباره حضور لو در باشگاه بایرن مونیخ به راه افتاده بود. گفته شده بود او در نهایت از سال 2012 روی نیمکت با واریایی‌ها خواهد نشست.


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 8:22 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Athletic Bilbao

بازیکنان تیمهای مختلف از جمله بارسلونا و رئال مادرید با پیام‌های اینترنتی خود به اریک آبیدال قوت قلب دادند.

پس از اعلام سرطان کبد اریک آبیدال و خبر جراحی اورژانسی ستاره‌های دو تیم رئال مادرید و بارسلونا با پیام‌های اینترنتی برای وی آرزوی سلامتی کرده و به او اطمینان دادند هر چه سریعتر حالش خوب شده و به میدان باز می‌گردد.

کاکا اولین پیام را با این مضمون برای آبیدال نوشت: ناراحت کننده ترین خبر درباره‌ی آبیدال وجود تومور سرطانی در کبد او است. بیایید همه برای او دعا کنیم.

کریستیانو رونالدو هم با آرزوی سلامتی برای آبیدال گفته است: امیدوارم همه چیز برای آبیدال به خوبی پیش برود و او دوباره بتواند فوتبال بازی کند.

آندرس اینیستا نوشته است: از همین جا عشق و علاقه‌ و حمایتم را به اریک نشان می دهم. مطمئنم همه چیز برای او خوب پیش خواهد رفت. او شایسته‌ی داشتن سلامتی است.

کارلس پویول، کاپیتان آبی- اناریها خطاب به آبیدال گفت: ابی! ما با تو هستیم و مطمئن هستیم حالت خوب می‌شود.

سسک فابرگاس، آندرس پالوپ، دیگو فورلان، جوزپه روسی و چندین بازیکن دیگر در پیام‌های مشابهی برای مدافع بارسلونا آرزوی سلامتی کردند.


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 8:18 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Eric Abidal of Barcelona is challenged by Theo Walcott of Arsenal

باشگاه بارسلونا نگران وضعیت بازیکن فرانسوی خط دفاعی‌اش است.

اریک آبیدال بازیکن 31 ساله آبی- اناری‌ها مبتلا به سرطان کبد است و روز جمعه باید خود را به تیغ جراحان بسپارد.

بارسا قهرمان دو فصل اخیر رقابتهای لیگا روز سه‌شنبه در پایگاه اینترنتی خود از ابتلای این بازیکن فرانسوی به بیماری سرطان خبر داد. هنوز به درستی روشن نیست که آبیدال چه مدت را باید دور از فوتبال سپری کند.

این بازیکن خط دفاعی درشروع فصل 2008-2007 راهی نوکمپ شد و در بازیهای اخیر هم جای کارلس پویول کاپیتان آسیب دیده کاتالانیایی‌ها را پر می‌کرد.

او در فصل جاری رقابتهای لیگا 22 بار برای بارسا به میدان رفت و آخرین بار هم در پیروزی 3 بر یک بارسا برابر آرسنال دررقابتهای لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده بود.


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 8:16 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

AC Milan

زلاتان ابراهیمویچ با روبرو شدن با محرومیت سه جلسه‌ای داربی میلان را از دست داد.

ستاره سوئدی میلان در دیدار مقابل باری با حرکت غیرورزشی از زمین بازی اخراج شد تا بازی با پالرمو را از دست بدهد،‌ اما کمیته انضباطی پس از بررسی فیلم دیدار دو تیم سه جلسه محرومیت برای ابراهیمویچ در نظر گرفت تا بازیکن پیشین تیم‌های یوونتوس و بارسلونا شانس حضور مقابل اینتر را از دست بدهد.

باشگاه میلان در بیانیه‌ای اعلام کرد: باشگاه به حکم محرومیت ابراهیمویچ اعتراض و تقاضای فرجام خواهد کرد.

با توجه به رقابت نزدیک تیم‌های میلان و اینتر در صدر جدول سری A حضور ستاره‌ی بلند قامت میلان اهمیت زیادی برای آلگری خواهد داشت.

کمیته انضباطی همچنین استفان رادو را به دلیل حرکت غیر ورزشی در داربی پایتخت ایتالیا سه جلسه محروم کرد.


[ پنج شنبه 89/12/26 ] [ 7:44 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا با شکست رقبای خود به مسابقه نهایی جام حذفی اسپانیا راه یافتند تا فوتبالدوستان جهان در این فصل سه بار ال کلاسیکو را تماشا کنند.

تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا دو رقیب همیشگی فوتبال اسپانیا، پس از کسب پیروزیهای آسان در دو دیدار رفت و برگشت جام حذفی موسوم به کوپا دل ری حریف یکدیگر در فینال شدند.

 

در بازی‌های چهارشنبه شب، "قوهای سپید" در حالی ‌که دیدار رفت خود مقابل سویا را با پیروزی یک بر صفر پشت یر گذاشته بود، در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با دو گل مسعود اوزیل و امانوئل آدبایور سویا را مغلوب کرد تا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت سه بر صفر این تیم را شکست دهد و راهی فینال شود.

پیش از این نیز بارسلونا با پیروزی سه برصفر برابر آلمریا در مجموع با نتیجه پرگل هشت بر صفر، یک پای فینال شده بود. گواردیولا در این بازی به بازیکنان اصلی آبی و اناری‌ها از جمله مسی، ژاوی و داوید ویا استراحت داده بود. گل‌های بارسلونا را در این بازی آدریانو، آلکانتارا و آفلای به ثمر رساندند.

 

بدین ترتیب، فوتبال اسپانیا در این فصل شاهد برگزاری سه " ال کلاسیکو" خواهد بود.

 

رئال مادرید که برای نخستین بار از سال 2004 به دیدار پایانی جام حذفی راه یافته اند، رکورد حضور خود را در فینال به 37 دوره افزایش داد.

 

بارسلونا در دیدار پایانی که در تاریخ 20 آوریل 2011 مطابق با 31 فروردین 1390 و چهار روز پس از دیدار بزرگ ال کلاسیکو بین دو تیم در لیگ اسپانیا برگزار خواهد شد به دنبال افزایش رکورد 25 دوره قهرمانی در این رقابتها خواهد بود.

 

بارسلونا پنج بار پیاپی در مقابل رئال که آخرین بار در سال 1993 جام حذفی را تصاحب کرد، پیروز شده است.


[ پنج شنبه 89/11/14 ] [ 10:41 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مدافع باتجربه منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس از فوتبال خداحافظی کرد.

گری نویل که در آستانه 36 سالگی قرار دارد و در طول دو فصل گذشته بازیهای منچستریونایتد را به دلیل مصدومیت از دست داده است، تصمیم گرفت که برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.

نویل در همین رابطه گفت: «من در تمام طول زندگی‌ام یک هوادار یونایتد بوده‌ام و به همه رویاهایی که داشتم رسیدم. روشن است که از اینکه روزهای بازیگری‌ام در حال اتمام است بسیار ناراحتم. با این حال این موقعیتی است که برای همه ما پیش می‌آید و برای من اکنون زمان این کار است.»

گری نویل ادامه داد: «من در این مدت در بیشتر تیم‌های مهم بازی کردم و بازی کردن در کنار و در مقابل بهترین بازیکنان جهان را تجربه کردم. خوش‌شانس بودم که توانستم در موفقیت‌های منچستریونایتد یکی از اعضای تیم باشم. افراد زیادی هستند که من دوست دارم از آن‌ها تشکر کنم و مطمئنا پیش از همه از سر آلکس فرگوسن متشکرم. او فرصت‌های زیادی در اختیار من قرار داد و در طول 20 سال گذشته همواره من را حمایت کرد. به طور قطع او یکی از بزرگ‌ترین مربیان فوتبال است و من باید به خاطر کمک‌های فرگوسن از وی تشکر کنم.»

گری نویل 602 بازی برای شیاطین سرخ و همچنین 85 بازی ملی برای تیم ملی انگلیس در طول دوران بازیگری‌اش انجام داد.


[ پنج شنبه 89/11/14 ] [ 10:35 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تا چند روز دیگر مدیران فدراسیون فوتبال جانشین افشین قطبی را به طور رسمی معرفی می کنند تا سرمربی تیم ملی ایران به طور جدی مشخص شود.

فدراسیون فوتبال مذاکرات مختلفی با مربیان سرشناس اروپایی داشته است که در نهایت دو گزینه برای هدایت تیم ملی مطرح شده است و عباس ترابیان مذاکرات خود را با این دو مربی اروپایی نهایی کرده است.

روژه لومه فرانسوی یکی از گزینه های هدایت تیم ملی ایران است. او چند ماه قبل از تیم استیل آذین نیز پیشنهاد کار داشت اما حضور رابط های مختلف در مذاکرات باعث این شد تا این انتقال صورت نگیرد و حتی کار به تهدید این مربی هم کشید و اکنون این مربی فرانسوی مورد نظر ایرانی ها قرار گرفته و این بار او گزینه مربیگری تیم ملی است.

لومه کار مربیگری خود را در سال 1975 با تیم ستاره های قرمز آغاز کرد و پس از دو سال حضور در این تیم به لانس رفت تا در آنجا نیز به عنوان دستیار کارش را ادامه دهد. اف س پاریس دیگر تیم او برای دستیاری بود. تیمی در تونس اولین پیشنهاد سرمربیگری لومه بود و او در سال 1983 به یس سی تونس پیوست و پس از یکسال کار در این تیم به فرانسه برگشت واین بار در قامت سرمربی هدایت تیم ستاره های قرمز را بر عهده گرفت. پس از یک سال حضور در این تیم به عنوان سرمربی کارش را با فدراسیون فوتبال فرانسه آغاز کرد و هدایت تیم ارتش فرانسه را بر عهده گرفت. کار در لانس دیگر برنامه کاری این مربی بود تا در نهایت دوران شکوفایی از راه برسد.

امه ژاکه او را به عنوان دستیار خود برای جام جهانی 1998 انتخاب کرد و آنها جام جهانی را تصاحب کردند. با رفتن ژاکه، او به عنوان مربی اول فرانسه هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده گرفت و جام ملت های اروپا توانست قهرمانی دیگری را برای فرانسه بدست بیاورد.

دوران افت فرانسه با مربیگری لومه در جام جهانی 2002 آغاز شد و لومه نتوانست این تیم را از مرحله گروهی نیز بالا بیاورد. کار او با تیم فرانسه تمام شد و بلافاصله با پیشنهادی از تیم ملی تونس مواجه شد.6 سال حضور در تونس نتیجه ای به همراه نداشت. این تیم به جام جهانی 2006 نرفت و در جام ملت های 2008 با هدایت روژه لومه ناکام بود تا کار او با تیم تونس با ناکامی به پایان برسد. تیم بعدی مراکش بود اما لومه در این کشور فقط یکسال فعالیت کرد تا پیش از پایان قراردادش اخراج شود.

آنکارا اوجا آخرین نیمکت لومه بود که در این نیمکت هم او موفق نشد تا از سمت خود در این تیم ترکیه ای هم اخراج شود. او بعد از جام ملتهای اروپا 2002 تا به امروز موفقیتی نداشته است و اکنون در سن 70 سالگی مورد توجه فدراسیون فوتبال ایران قرار دارد. گزینه ای که قطعا در مورد پیر بودن او در ایران صحبت های بسیاری خواهد شد و منتقدین که در ایران کم هم نیستند سن او را به چالش می کشند.

گزینه بعدی مربی 57 ساله پرتغالی است که گفته می شود حضور او روی نیمکت ایران جدی تر از لومه است و اگر او با فدراسیون به توافق نرسد، لومه جانشینش خواهد شد. کارلوس کرش کار مربیگری خود را با تیم جوانان پرتغال آغاز کرد و نسل طلایی برای پرتغال ساخت که در دنیای فوتبال ستارگان بزرگی شدند، بازیکنانی چون فیگو، روی کاستا، فرناندو کوتو و... با رشد این ستاره‌ها کرش هم رشد کرد و در سال 1991 سرمربی تیم ملی پرتغال شد و پس از دو سال حضور در نیمکت پرتغال این تیم را به مقصد اسپورتینگ ترک کرد تا سرمربی این تیم مطرح پرتغالی شود. او دو سال روی نیمکت اسپورتینگ به افتخاراتی دست یافت و بازهم بازیکنانی به دنیای فوتبال معرفی کرد. بازیکنانی چون استانکوویچ و پائولو سوزا.

مقصد بعدی نیورک بود و تیم ردبول آمریکا جای دیگری برای مربیگری این پرتغالی بود. او سپس به آسیا آمد و هدایت تیم ناگویا ژاپن را در سال 1996 به خدمت گرفت. اما ناگویا هم مثل رد بول حضور یکساله برای کرش به همراه داشت. او در آسیا ماند و هدایت تیم ملی امارات را هم به مدت یکسال بر عهده گرفت (1998-1999). کرش در ادامه فعالیت خود به آفریقای جنوبی رفت و توانست این تیم را به جام جهانی 2002 برد که پیش از بازی‌های جام جهانی کره - ژاپن جای خود را به یک مربی آفریقای جنوبی داد.

بعد از این صعود او کار با تیم های بزرگ را آغاز کرد و به عنوان دستیار در کنار فرگوسن کارش را با منچستر یونایتد شروع کرد . پس از یکسال حضور در کنار فرگوسن مربیگری رئال مادرید به او پیشنهاد شد و در سال 2003 هدایت کهکشانی ها را برعهده گرفت و در این تیم به موفقیت نرسید. بازگشت دوباره به اولدترافورد و کار با فرگوسن او را در سایه قرار داد ولی بارها فرگوسن لب به تمجید از او باز کرد و کار کرش را می ستود و قهرمانی ها متعددی با منچستر به دست آورد.

سال 2008 سال خداحافظی از منچستر بود تا دوباره بر روی نیمکت تیم ملی پرتغال تکیه بزند. او پرتغال را به جام جهانی 2010 برد اما در جام جهانی ناموفق بود. اکنون او با پیشنهاد از آسیا مواجه است و این بار فدراسیون فوتبال ایران خواهان به خدمت گرفتن کرش است؛ مربی که هم در سطح بالای فوتبال کار کرده و هم هدایت تیم هایی چون آفریقای جنوبی و امارات را برعهده داشته است.

اکنون فدراسیون با دو گزینه خوب مواجه است و اگر چه لومه از نظر سنی کمی تردید به وجود می آورد و کفه را به نفع کرش بالا می برد اما دو مربی مورد علاقه فدراسیون هنرشان ساختن ساختار فوتبال است و در این کار بهترین های فوتبال دنیا به حساب می آیند. اما تردیدی که وجود دارد مسوولان فدراسیون فقط یکسال از مدیریتشان باقی مانده است و باید دید آنها چگونه با این مربیان بزرگ قرارداد ببندد. باید دید آنها حاضر می شوند با فدراسیون قرارداد یکساله امضا کنند؟


[ پنج شنبه 89/11/14 ] [ 1:23 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

David Beckham #23 of the Los Angeles Galaxy and Leo Gonzalez #19 of Seattle Sounders in their MLS semi-final

دیوید بکام یکشنبه وارد لندن می شود تا با سران باشگاه تاتنهام برای قرارداد قرضی دو ماهه به توافق برسد.

ستاره‌ی پیشین تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستریونایتد که در تیم گالکسی آمریکا توپ می زد، تصمیم به بازگشت به لیگ انگلیس گرفته و هری ردنپ هم از حضور او در تاتنهام استقبال کرده است.

دیوید بکام صبح یک شنبه وارد لندن خواهد شد تا با ردنپ و سران باشگاه مذاکره کند. سرمربی تاتنهام امیدوار است بتواند ستاره‌ی مشهور و پرطرفدار فوتبال انگلیس را به تیمش بیاورد.

دیوید بکام صبح یک شنبه وارد لندن خواهد شد تا با ردنپ و سران باشگاه مذاکره کند. سرمربی تاتنهام امیدوار است بتواند ستاره‌ی مشهور و پرطرفدار فوتبال انگلیس را به تیمش بیاورد.

دیوید بکام در صورتی که با باشگاه تاتنهام به توافق برسد می تواند این تیم را در دیدار هفته‌ی آینده مقابل باشگاه سابقش، منچستریونایتد همراهی کند.

ردنپ درباره‌ی حضور بکام در تاتنهام گفت:" اگر می دانستم که حضور او نمی تواند ثمره‌ای برای باشگاه داشته باشد، این قدر برای قرارداد بستن با بکام تلاش نمی کردم."

حضور دیوید بکام و سانترهای خوب این بازیکن می تواند پیتر کراوچ بلند قامت را در پیشانی خط حمله‌ی تاتنهام به خوبی تغذیه کند.

David Beckham of Milan


[ یکشنبه 89/10/19 ] [ 12:16 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب