فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


اخبار لیگ 87 - 88 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال "بیژن کوشکی" بازیکن تیم استقلال تهران را با دستور موقت تا اطلاع ثانوی از همراهی تیمش محروم کرد.

کمیته‌ی انضباطی فدراسیون فوتبال که پس از داربی 65 و به دلیل تخلفات انجام شده در این دیدار؛ حسین کاظمی را تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم استقلال محروم کرده بود، در دستور موقت جداگانه‌ای بیژن کوشکی دیگر بازیکن تیم استقلال را نیز که پس از داربی 65 علاوه بر درگیری با سرمربی استقلال با خبرنگاران نیز درگیری‌هایی داشت را تا اطلاع ثانوی از همراهی آبی‌پوشان پایتخت محروم کرده است.

مجتبی شریفی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: نشست انضباطی بازیکنان خاطی داربی 65 هفته‌ی ‌آینده برگزار خواهد شد .

علاوه بر حسین کاظمی و بیژن کوشکی؛ نیکبخت واحدی و آرش برهانی نیز در این نشست انضباطی حضور خواهند داشت.

رییس کمیته‌ی انضباطی هم‌چنین در مورد تخلفات عمومی هواداران استقلال و پرسپولیس در داربی 65 نیز گفت: گزارشات نیروی انتظامی، اتوبوسرانی، ناظران داوری و مسابقه‌ به کمیته‌ی انضباطی رسیده است چهارشنبه‌ی هفته جاری با تشکیل جلسه در محل فدراسیون فوتبال تخلفات عمومی هو ادا ران دو تیم را بررسی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش با توجه به دستور موقت صادر شده از سوی کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال بیژن کوشکی و حسین کاظمی عملا دیدار هفته‌ی دهم رقابت‌های لیگ برتر را از دست خواهند داد.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:35 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دروازه‌بان تیم استقلال تهران گفت: تنها ناراحتی بازیکنان استقلال این است که تماشاگران را شادمان به خانه نفرستادند.

وحید طالب‌لو اظهار کرد: استقلال بازی بسیار خوبی انجام داد. باید از تمامی همبازیانم قدردانی کنم. بازیکنان ما با جان و دل بازی کردند، اما تنها ناراحتی من و سایر بازیکنان این است که چرا نتوانستیم با کسب سه امتیاز تماشاگران استقلال را به طور کامل شادمان کنیم.

وی افزود: استقلال می‌توانست برنده بازی باشد. ما فرصت‌های زیادی داشتیم اما، در هر صورت قسمت این گونه بود که بازی مساوی شود. تمام تلاشم را در طول بازی انجام دادم اما، در یک لحظه اشتباه کردیم و گل خوردیم. نمی‌توان روی گل فرد خاصی را مقصر دانست. وقتی یک تیم گل می‌زد، همه ی بازیکنان سهیم هستند و وقتی هم گل می‌خورد، تمامی بازیکنان در آن سهیم خواهند بود.

طالب‌لو در پایان گفت:‌امیدوارم استقلال به این روند خود ادامه دهد و پس از بازی‌های خوبی که در سه هفته اخیر داشته‌ایم، بتوانیم به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شویم.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:27 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

رییس کمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال گفت: از نظر من گروه داوری داربی نمره هشت می‌گیرد.

‌مسعود عنایت در پایان بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ در مجموع از قضاوت داوران راضی هستم و تصور می‌کنم هم سعد کمیل و هم‌چنین کمک داوران ایرانی بسیار عملکرد چشم‌گیری داشتند و من از 10 نمره به آن‌ها 8 می‌دهم.

وی افزود: اگر هم اشتباهاتی در این بازی وجود داشته است همانند اشتباهات داوران و کمک داوران گذشته داربی بوده است.

عنایت خاطر نشان کرد: پیش از این کمک داورانی از آلمان و اسپانیا این بازی‌ها را قضاوت کردند که هر کدام در اعلام آفساید و همچنین ارتباط چشمی با داور دچار اشتباه شده‌اند اما کمک داوران ایرانی در این بازی کم اشتباه بودند و اشتباهاتشان از داوران خارجی گذشته داربی اگر کمتر نبوده باشد بیشتر نبود.

وی درباره صحنه‌های مشکوک بازی از جمله صحنه‌های مشکوک پنالتی برای دو تیم نیز گفت: دو صحنه مشکوک یکی بر روی آرش برهانی برای استقلال و یکی بر روی کریم باقری برای پرسپولیس رخ داد که در این زمینه کارشناسان داوری باید اظهار نظر کنند، چرا که با توجه به صحنه‌ی تلویزیونی نمی‌توانم به طور دقیق بگویم این دو صحنه پنالتی بوده است یا نه.

عنایت ادامه داد: در زمینه‌ی گل تیم استقلال و همچنین یک دو صحنه آفساید نیز با توجه به این که در کنار زمین قرار داشتم نمی‌توانم به طور کامل اظهار نظر کنم اما اگر کمک داور در صحنه‌ی گل استقلال توسط آرش برهانی اشتباه نکرده باشد، باید گفت که شاهکار کرده است. در هر صورت توضیحات کامل در این زمینه را کارشناسان داوری خواهند داد.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:26 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران گفت: باید پرسپولیس را شکست می‌دادیم اما دچار بدشانسی شدیم.

سیاوش اکبرپور اظهار کرد:‌بازی بسیار خوبی مقابل پرسپولیس انجام دادیم تمامی تماشاگران دیدند که ما نسبت به حریف برتری کامل داشتیم خوشبختانه بازیکنان استقلال روند خوب خود را ادامه دادند اما متاسفانه در عین شایستگی به سه امتیاز دست نیافتیم.

اکبرپور گفت: بی‌تردید پیروزی در این بازی حق استقلال بود ما در هر دو نیمه بهتر از حریف کار کردیم البته پرسپولیس هم موقعیت‌هایی داشت اما تصور می‌کنم فرصت‌های استقلال بیشتر بود و اگر ما کمی دقت می‌کردیم در همان نیمه نخست هم می‌توانستیم کار پرسپولیس را تمام کنیم.

وی درباره داوری بازی نیز گفت: تصور می‌کنم یک پنالتی به سود استقلال نگرفته نشد ضمن آنکه یک آفساید نیز از سوی داور کویتی به اشتباه اعلام شد.

اکبرپور درباره تعویض خود نیز گفت: این تصمیم سرمربی تیم بوده است و صددرصد به نظر مربی احترام می‌گذارم.

وی ادامه داد: امیدوارم روند خوبی که استقلال از بازی مقابل استقلال اهواز آغاز کرده است ادامه پیدا کرده و تیم ما به زودی یکی از مدعیان قهرمانی شود.

اکبرپور در پایان گفت: ‌از تماشاگران استقلال قدردانی می‌کنم چرا که آن‌ها تا آخرین لحظه تیم خود را تشویق کردند اما متاسفانه یک اشتباه سبب شد تا نتوانیم پیروزی را به آن‌ها هدیه کنیم.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:24 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: گل تساوی ثمره‌ی زحمت تمامی بازیکنان پرسپولیس بود و من تنها آخرین نقش را داشتم.

علی کریمی درباره‌ی حضورش مقابل استقلال پس از مدت طولانی اظهار کرد: خوشحال هستم که باز هم در استادیوم آزادی و در حضور تماشاگران بسیاری در داربی شرکت می‌کنم و بیشتر خوشحال هستم که توانستم برای تیم محبوبم گلزنی کرده و هواداران را خوشحال کنم.

وی افزود: این بازی بسیار قشنگ بود و فکر می‌کنم یکی از بی‌سابقه‌ترین داربی‌های تاریخ دو تیم به شمار می‌رفت. هواداران پرسپولیس فوتبال بسیار زیبایی را از پیروزی دیدند. ما در نیمه‌ی اول و به خصوص در نیمه‌ی دوم هم موقعیت‌های بسیاری داشتیم و فشار زیادی را روی دروازه‌ی حریف ایجاد کردیم که متاسفانه ثمره‌اش فقط یک گل بود. روی این گل تمامی با زیکنان پرسپولیس زحمت کشیدند و من تنها به عنوان آخرین نقش وظیفه‌ام را انجام دادم.

کریمی هم‌چنین درباره‌ی شرایط بازی‌اش در این مسابقه نیز گفت: من نسبت به بازی کیش بهتر شده‌ام و فکر می‌کنم جا افتادنم در ترکیب پرسپولیس نیازمند زمان است. اکنون از نظر بدنی شرایط بدنی فوق‌العاده خوبی دارم و فکر می‌کنم در آینده‌ی نزدیک به یک وضعیت آرمانی برسم.

وی هم‌چنین درباره‌ی نقاط ضعف پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم نبود تمرکز لازم در خط دفاعی پرسپولیس تنها ضعف این تیم باشد که مسلما مربیان و کادرفنی به این مساله خواهند اندیشید.

کریمی همچنین درباره‌ی شرایط پرسپولیس در ادامه‌ی رقابت‌های لیگ برتر و قولی افشین قطبی بابت قهرمانی این تیم در لیگ هشتم داده است، نیز خاطرنشان کرد: من عادت ندارم از این قول‌ها به کسی بدهم و فکر می‌کنم هنوز کمی زود است که بخواهم درباره‌ی قهرمانی پرسپولیس در لیگ امسال صحبت کنم. هنوز بازی‌های بسیاری باقی مانده که باید صبر کنیم و شرایط تیم را در آینده بسنجیم. تنها امیدوارم که پرسپولیس بتواند موفقیت فصل پیش را با نفرات فعلی تکرار کند.

علی کریمی در پایان درباره‌ی انگیزه‌اش برای حضور در تیم ملی به ایسنا گفت: من هنوز سر حرف خودم هستم و هیچ علاقه‌ای به صحبت کردن درمورد تیم ملی ندارم. اکنون تنها تمرکزم معطوف به موفقیت پرسپولیس است که تمام تلاشم را برای این مهم خواهم کرد.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:22 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مدیریت جانشین کشیک اورژانس تهران، از انتقال 10 مصدوم داربی پایتخت به بیمارستان‌های تهران خبر داد.

دکتر حقی گفت: امروز در بازی تیم‌های استقلال و پیروزی، 120 مصدوم غیراورژانسی به امدادگران اورژانس مراجعه کردند و به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با اشاره به این‌که10 مصدوم دیگر نیز توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان‌های لقمان، فیاض بخش و حضرت رسول(ص) منتقل شدند، افزود: حال مصدومان منتقل شده به بیمارستان وخیم نیست.

دکتر حقی ادامه داد: آمبولانس‌های مستقر در ورزشگاه به فاصله هر پنج دقیقه، محل استادیوم را ترک کرده و در مسیر برگشت تماشاگران حرکت می‌کنند، تا در صورت وقوع هر حادثه احتمالی به امدادرسانی بپردازند.

بهروز تشکر ـ‌ مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی تهران ـ نیز گفت‌: در طول این بازی، گزارش وقوع حادثه‌ای به 10 واحد مستقر آتش‌نشانی تهران در استادیوم گزارش نشد و واحدهای عملیاتی همچنان در درب‌های خروجی ورزشگاه آزادی مستقر هستند.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:20 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

 

در ادامه ی رقابت‌های هفته ی نهم لیگ برتر فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دیداری پرگل با حساب 6 بر 3 از سد سایپا گذشت.

در ادامه ی رقابت‌های هفته ی نهم لیگ برتر فوتبال، روز جمعه پنج دیدار انجام شد. در حساس‌ترین دیدار هفته استقلال و پرسپولیس به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

دیدار تیم‌های مس کرمان و ابومسلم خراسان با حساب 3 بر یک به سود مس پایان یافت. سپاهان برابر راه‌آهن با یک گل به پیروزی رسید. ملوان بندرانزلی برابر پاس همدان به تساوی بدون گل دست یافت.

روز گذشته نیز فولاد خوزستان 2 بر صفر استقلال اهواز را شکست داد. تیم برق شیراز مقابل تیم شهید سپاسی با حساب یک بر صفر به برتری رسید. دیدار تیم‌های پیام خراسان و پیکان قزوین نیز با تساوی یک بر یک پایان یافت. صبای قم برابر پگاه رشت 2 بر یک پیروز شد.

در پایان هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال برق شیراز با 17 امتیاز و تفاضل گل مثبت 10 صدرنشین است. ذوب‌آهن اصفهان با همین امتیاز و تفاضل گل مثبت 3 در جایگاه دوم قرار دارد. پیکان قزوین، پرسپولیس تهران و مس کرمان با 15 امتیاز در مکان‌های سوم تا پنجم قرار دارند.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:16 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: از عملکرد تیم استقلال راضی و از نتیجه‌ی بازی ناراضی هستم.

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی تیم‌های پرسپولیس و استقلال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید به تماشاگران تبریک بگویم که شاهد یک بازی جوانمردانه بودند و خوشحالم تمامی کسانی که به ورزشگاه آمدند و چه در پای گیرنده‌ها، این بازی را دیدند و از تماشای جذابیت‌های آن لذت بردند. تیم استقلال در 30 دقیقه‌ی نخست بازی به دنبال پرس بر تیم حریف بود که خوشبختانه به اهداف‌مان رسیدیم اما، داور یک پنالتی صد درصد برای ما نگرفت و همچنین یک موقعیت تک به تک برای برهانی را به اشتباه آفساید اعلام کرد. ضمن آنکه برهانی یک ضربه را نیز در سه قدم دروازه‌ی حریف از دست داد.

وی افزود: در10 دقیقه‌ی پایانی برای حریف تله‌گذاری کردیم و در حالی که در میان دفاع حریف فضاهایی برای نفوذ وجود داشت، آرش برهانی را برای تصاحب موقعیت در میان مدافعان پرسپولیس متمرکز کردیم که او چندین بار صاحب توپ شد.

سرمربی تیم استقلال ادامه داد: در نیمه‌ی دوم دستور کار ما بار دیگر پرس حریف بود که از همین راه به گل نیز رسیدیم. پس از آن پرسپولیس تا اندازه‌ای فشار بر دروازه‌ی ما را بیشتر کرد که بیشتر حاصل خلاقیت فردی بود نه تاکتیک تیمی. ما بیژن کوشکی را به زمین فرستادیم تا با دفاع من تو من علی کریمی را مهار کند و در این مورد نیز موفق بودیم به گونه‌ای که حریف به بازی با توپ‌های بلند روی آورد که به طور دقیق همان خواسته‌ی ما بود. در این نیمه آرش برهانی و یدالله اکبری در یک موقعیت چهار به یک فرصت‌های خوب گلزنی را از دست دادند و در نهایت در حالی که پرسپولیس همان طور که دلخواه ما بود بازی می‌کرد، یک لحظه بیژن کوشکی از وظیفه‌اش غافل شد تا نتوانیم سه امتیاز بازی را بدست آوریم.

قلعه‌نویی ادامه داد: پرسپولیس در نیمه‌ی دوم به غیر از یک تک به تک توره و یکی، دو شوت از راه دور فرصت دیگری نداشت و همان طور که گفتم فرصت‌های این تیم بیشتر به دلیل خلاقیت‌های فردی بود تا کارهای تاکتیکی.

قلعه‌نویی درباره‌ی واکنش‌اش نسبت به بیژن کوشکی پس از پایان بازی گفت: به کوشکی برنامه دادیم تا کریمی را مهار کند و زمانی که یار مستقیم کوشکی یعنی کریمی گل می‌زند، طبیعی است که نشان می‌دهد کوشکی اشتباه کرده است.

وی افزود: زمانی که تیم ما بازی را با تساوی به پایان می‌رساند و کادر فنی و هواداران استقلال از این نتیجه ناراحت هستند، یعنی آ‌نکه تیم ما یک سروگردن از پرسپولیس بالاتر بوده است.

قلعه‌نویی درباره‌ی تعویض‌هایش نیز گفت: پس از تعویض‌های ما چندین موقعیت گل داشتیم اما، پرسپولیس موقعیت گل چندانی نداشت.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: درست است که پرسپولیس سوار بر بازی بوده است، اما اگر شما مربی‌گری بلد بودید، می‌دانستید که سوار بازی بودن با موقعیت ساختن تفاوت می‌کند. پرسپولیس در نیمه‌ی دوم همان طور که ما می‌خواستیم بازی می‌کرد البته تعویض جباری تا اندازه‌ای بر کار تیمی ما تاثیرگذار بود. ما ابتدا با آوردن کوشکی قصد داشتیم تا علی کریمی را از بازی خارج کنیم که این کار به خوبی انجام شد سپس قصد داشتیم تا در 20 دقیقه‌ی پایانی علی علیزاده را به جای جان‌واریو خارج از زمین کنیم تا نتیجه را به دست آوریم و حتی تعداد گل‌هایمان را افزایش دهیم اما، زمانی که جباری مصدوم شد، چاره‌ای نداشتیم که در سومین تعویض او را از زمین خارج کنیم. در واقع ما قصد داشتیم مانند بازی با راه‌آهن بازی را با دو مهاجم به پایان برسانیم اما اینگونه نشد و بازی به تساوی کشیده شد.

قلعه‌نویی درباره‌ی وقت کشی بازیکنان استقلال گفت: من نمی‌دانم بازی 15 دقیقه وقت اضافی داشت یا چهار دقیقه. تصور می‌کنم این سوالات مغرضانه است. از این چهار دقیقه، دو دقیقه‌ی آن هم برای مصدومیت واعظی دروازه‌بان پرسپولیس گذشت.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون استفاده نکردن از بازیکنان با تجربه‌ی استقلال چون فرهاد مجیدی و تعویض سیاوش اکبرپور نیز گفت: شما نباید راجع به اینکه چه کسی به میدان می‌رود، سوال کنید. شما تنها حق دارید درباره‌ی حرکت کلی تیم سوال کنید. من یک هفته با این بازیکنان بوده‌ام و می‌دانم که باید از کدام بازیکن استفاده کنم. سوالات شما کارشناسانه نیست و من که روزی چهار ساعت بازیکنان را می‌بینم، بهتر می‌دانم که باید چه نفراتی به میدان بروند.

سرمربی تیم استقلال تهران ادامه داد: به هیچ عنوان از نتیجه‌ی بازی راضی نیستم. زمانی که رقیب اصلی ما مساوی می‌کند و جشن می‌گیرد، طبیعی است که ما باید ناراحت باشیم. باید روند بازی و موقعیت‌هایی که از دست رفته است را بشمارید تا قدرت تیم استقلال مشخص شود.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما در این بازی چهار موقعیت بالای 80 درصد را از دست دادیم. ضمن ‌آنکه یک پنالتی به نفع ما گرفته نشد و داور در صحنه‌ی اعلام آفساید نیز اشتباه کرد. ما باید جریان بازی را کنترل می‌کردیم و یک سوم دفاعی فضای تیم حریف را برای آرش برهانی باز می‌کردیم که پرسپولیس هیچ گاه متوجه این موضوع نشد.

قلعه‌نویی ادامه داد: گلی که تیم پرسپولیس به ثمر رساندن بر روی یک پاس 70 متری و در واقع یک توپ "بکش زیرش" بود که بیژن کوشکی یار مستقیم خود را نگرفت اما،‌ در مقابل ما چهار بار در عمق دفاع پرسپولیس تک به تک شدیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی قضاوت بازی نیز گفت: تصور می‌کنم در دقیقه‌ 60 بازی زمانی که تماشاگران پرسپولیس شروع به اعتراض و پرتاب صندلی کردند، روند سوت‌های داور بازی تغییر کرد و به ضرر تیم استقلال چرخید. در هر صورت ما باید با این شرایط کنار می‌آمدیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی تعداد موقعیت‌های دو تیم نیز گفت: من کامپیوتر در ذهنم ندارم که بخواهم این سوال را جواب دهم اما، آنها یک موقعیت بیشتر نداشتند در حالی که استقلال دو موقعیت گل صد درصد داشت.

خبرنگاری با انتقاد از ادبیات امیر قلعه‌نویی نسبت به تیم حریف گفت، قطبی بازی تیم شما را تحسین کرد که قلعه‌نویی پاسخ داد: افشین قطبی کسی نیست که بتواند درباره‌ی من صحبت کند.

او سپس به یکی از خبرنگاران که سوالاتی را مطرح می‌کرد، گفت: یا یک سوال بپرس و یا ساکت باش.

در شرایطی که اطرافیان امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی بارها نظم این نشست را در انتقاد به سوالاتی که از سرمربی استقلال پرسیده می‌شد، برهم می‌زدند در نهایت درگیری لفظی میان خبرنگاران بالا گرفت و قلعه‌نویی نیز محل کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:12 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پرویز سیار پس از تساوی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در داربی شصت و پنج گفت: قضاوت سعد کمیل متوسط بود و بسیاری از داوران داخلی و جوان نیز با توجه به جسارت، شجاعت و توانایی که دارند، می‌توانستند از عهده‌ی قضاوت این دیدار برآیند.

کارشناس داوری با بیان اینکه قضاوت داوری در این دیدار نه خیلی خوب بود و نه خیلی بد، اظهار کرد: بسیاری از داوران خودمان نیز می‌توانستند این قضاوت را انجام دهند که از جمله ‌آنها می‌تواند به محسن ترکی، مظفری‌زاده، فغانی و داوران جوان که جسارت زیادی دارند، اشاره کرد. سعد کمیل یکی از داوران برجسته آسیاست و با توجه به ویژگی‌هایی که از او می‌شناسیم در این دیدار قضاوت متوسطی را انجام داد که متناسب با انتظارات ما بود.

وی درباره‌ی نحوه‌ی قضاوت در نیمه‌ی اول خاطرنشان کرد: در دقیقه‌ی هشت بازی محوطه‌ی جریمه‌ی استقلال شلوغ بود و یکی از بازیکنان پرسپولیس که برای جاگیری به سمت دروازه‌ی استقلال رفته بود، از سوی یکی از بازیکنان این تیم کشیده‌ی محکمی خورد که از چشم داور دور ماند که جریمه‌ی این صحنه یک پنالتی و اخراج بازیکن استقلال بود.

سیار ادامه داد: در دقیقه‌ی 28 این دیدار واعظی روی آرش برهانی خطا کرد، با دست چپ خود پای بازیکن استقلال را گرفت و قطعا این صحنه پنالتی بود. در دقیقه‌ی 30 نیز در محوطه‌ی جریمه‌ی استقلال پای کریم باقری را زدند.

کارشناس داوری درباره‌ی ایرادات داوری در نیمه‌ی دوم بازی نیز یادآور شد: در دقیقه‌ی 74 پتروویچ که در حین ورود به زمین قصد فریب داور را داشت و روی او هیچ خطایی صورت نگرفته بود، به درستی اخطار گرفت. 10 دقیقه‌ی بعد مازیار زارع به بازیکن استقلال تنه‌ی محکمی زد که این صحنه امکان آسیب رساندن به بازیکن استقلال را نداشت و به نظر من نباید اخطار می‌گرفت چون شانس گل زدن در نیمه‌ی زمین وجود نداشت.

وی در پایان درباره‌ی عملکرد سعد کمیل در داربی شصت و پنج خاطرنشان کرد: سعد کمیل دو پنالتی را در این دیدار نگرفت و داوری خوبی را انجام نداد چرا که خطای واعظی روی آرش برهانی آن قدر وا ضح بود که اگر در جای دیگری می‌ایستاد، می‌توانست پنالتی را بگیرد. به نظر من خیلی قضاوت خوبی را از خود به نمایش نگذاشت.


[ سه شنبه 87/7/16 ] [ 12:1 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

شصت و پنجمین دیدار سنتی تیم‌های فوتبال پرسپولس و استقلال تهران با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این دیدار عصر جمعه دوازدهم مهرماه در ورزشگاه آزادی و در حضور صدهزار نفر به قضاوت "سعد کمیل" کویتی انجام شد و دو تیم در پایان با گل‌های آرش برهانی (45) وعلی کریمی (88)به تساوی رضایت دادند.

* ترکیب دو تیم:

پرسپولیس: مهدی واعظی، سپهر حیدری، مجتبی شیری(دی‌کارمو)، فرانک آتسو(پتروویچ)، علیرضا محمد، پژمان نوری، علی کریمی، کریم باقری، ابراهیم توره، مازیار زارع، علیرضا نیکبخت واحدی(منصوری).

استقلال: وحید طالب‌لو، پژمان منتظری، هادی شکوری، آرش برهانی، سیاوش اکبرپور(کوشکی)، فابیو جان‌واریو، مجتبی جباری(اکبری)، پیروز قربانی، هاشم بیک‌زاده(امیرآبادی)، خسرو حیدری، حسین کاظمی

داور: سعید کمیل (کویت)

کمک‌ها: حسین نجاتی، اسماعیل صفیری

داور چهارم: یدالله جهانبازی

ناظر: مسعود عنایت

* نیمه‌ی نخست:

سعد کمیل در حضور قربانی و کریم باقری قرعه‌کشی برای زمین بازی را انجام می‌دهد. سکه به سود قرمزهای پایتخت به زمین می‌افتد. آبی‌های پاییتخت هم با یک دقیقه تاخیر بازی را شروع می‌کنند.

دقیقه‌ی 2:

نخستین شوت خطرناک بازی را بازیکنان استقلال روانه‌ی دروازه‌ی حریف می‌کنند. حسین کاظمی در دومین دقیقه‌ی بازی دروازه‌ی مهدی واعظی را از فاصله‌ای دور نشانه رفت هر چند شوت محکم او از کناره‌ی چپ دروازه‌ی پرسپولیس به خارج رفت.

دقیقه‌ی 3:

نخستین خطای بازی انجام می‌شود. آبی‌های پایتخت علی کریمی را که برای دومین بار در فصل جاری برای پرسپولیس به میدان رفته است، با خطا متوقف می‌کند.

دقیقه‌ی 5:

نوبت به قرمزهای پایتخت می‌رسد تا شوت خطرناک کاظمی را جواب بدهند. کریم باقری از فاصله‌ای دور شوت محکمی را روانه‌ی دروازه‌ی وحید طالب‌لو کرد. شوت غافل‌گیر کننده‌ی باقری در حالی به تیر افقی دروازه خورد و بازگشت که جاگیری بد طالب‌لو او را در این صحنه تسلیم نشان می‌داد. اگر این توپ در چارچوب بود شاید قرمزهای پایتخت به گل نخست بازی دست می‌یافتند.

دقیقه‌ی 7:

موقعیت‌های گلزنی آرش برهانی شروع می‌شود. مهاجم استقلال از کناره‌ی دروازه چارچوب را نشانه می‌رود. تکل مازیار زارع در رسیدن به توپ ناکام می‌ماند و تنها نشانه‌گیری اشتباه برهانی است که مانع از گشوده شدن دروازه‌ی واعظی می‌شود.

دقیقه‌ی 8:

خطای بازیکنان استقلال در سمت راست دروازه‌شان در نزدیکی نقطه‌ی کرنر موقعیتی ایستگاهی را نصیب قرمزهای پایتخت می‌کند. هر چند ارسال پژمان نوری بدون دخالت هیچ یک از بازیکنان پرسپولیس مستقیم راهی اوت می‌شود.

دقیقه‌ی 11:

داور بازی برای نخستین بار آفسایدی اعلام می‌کند. آرش برهانی برای نخستین بار در بازی در فضای آفساید قرار گرفت. این اتفاق در نیمه‌ی نخست بارها و بارها تکرار شد.

 

دقیقه‌ی 12:

علی کریمی در میانه‌ی میان اقدام به توپ ربایی می‌کند. در ادامه چند بازیکن استقلال را وادار به تماشای حرکت‌های زیبای پا به توپش می‌کند اما، در نهایت ابراهیم توره که از خط دفاع استقلال فرار کرده است، نمی‌تواند توپ را وارد دروازه‌ی استقلال کند.

دقیقه‌ی 15:

پرسپولیس تهران نخستین تیمی است که به ضربه‌ی کرنر می‌رسد. علی کریمی هم در میان سنگ پرانی‌های تماشاگران استقلال کرنر اعلام شده را به روی دروازه‌ی آبی‌ها می‌فرستد. هنوز هم سنگ پرانی تماشاگران در ورزشگاه‌های ایران دیده می‌شود.

دقیقه‌ی 18:

برهانی این بار اکبرپور را در موقعیت خوبی صاحب توپ می‌کند. سیاوش از گوشه‌ی راست محوطه‌ی جریمه‌ی پرسپولیس دروازه‌ی قرمزها را نشانه می‌رود. شوت او که معلوم نیست به قصد دروازه است یا صاحب توپ کردن بازیکن خودی، عرض دروازه‌ی پرسپولیس را طی می‌کند. هادی شکوری هم که از خط دفاع استقلال جدا شده، برای قطع توپ تمام تلاشش را به کار می‌گیرد اما، به توپ نمی‌رسد.

دقیقه‌ی 19:

برهانی پاس تماشایی کاظمی را در پشت بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس کنترل می‌کند. هر چند ضربه‌ی نهایی‌اش از کنار دروازه به بیرون می‌رود. دید خوب کاظمی روی این صحنه مثال زدنی است.

دقیقه‌ی 21:

نیکبخت واحدی در کورس با هادی شکوری در محوطه‌ی جریمه‌ی استقلال سرنگون می‌شود. داور توجهی به اعتراض‌های نیکبخت برای اعلام ضربه‌ی پنالتی ندارد.

دقیقه‌ی 27:

آرش برهانی باز هم از خط دفاعی پرسپولیس فرار می‌کند و با مهدی واعظی تک به تک می‌شود. او در برخورد با دروازه‌بان پرسپولیس سرنگون می شود. آبی‌های پایتخت و خود او اعتقاد به خطای پنالتی دارند اما، سعد کمیل آن را شیرجه‌ی برهانی تشخیص داده و یک کارت زرد تنها نصیب استقلال می‌شود.

دقیقه‌ی 32:

پیروز قربانی کریمی باقری را در محوطه‌ی جریمه‌ی استقلال سرنگون می‌کند. کمیل این صحنه را هم خطا نمی‌داند. به نظر می‌رسد داور کویتی با ضربه‌ی پنالتی بیگانه است.

دقیقه‌ی 33:

علی کریمی در محوطه‌ی جریمه‌ی آبی‌ها همه کار می‌کند جز گلزنی. پاس به بیرون کریم باقری به کریمی می‌رسد. کریمی چند بازیکن استقلال را یکی پس از دیگری کنار می‌گذارد اما، در نهایت به جای چارچوب دروازه آسمان بالای دروازه را نشانه می‌رود.

دقیقه‌ی 36:

علیرضا محمد با خطای زیرکانه روی بازیکنان استقلال آنها را از رسیدن به یک موقعیت خوب گلزنی محروم می‌کند. کمیل به او کارت زرد نشان می‌دهد تا در نیمه‌ی نخست همه چیز برای دو تیم برابر پیش برود.

دقیقه‌ی 38:

آرش برهانی توپ فرستاده شده از گوشه‌ی راست دروازه‌ی پرسپولیس را در دو قدمی دروازه به مهدی واعظی می‌کوبد.

دقیقه‌ی 43:

علی کریمی در محوطه‌ی جریمه استقلال توپ را روی دروازه‌ی طالب‌لو ارسال می‌کند اما، از مهاجمان پرسپولیس روی دروازه‌ی استقلال خبری نیست تا با قطع توپ بتوانند دروازه‌ی استقلال را باز کنند.

دقیقه‌ی 43:

علی کریمی باقری را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد. اما، شوت باقری در نهایت با واکنش خوب طالب‌لو روبرو می‌شود.

دقیقه‌ی 45:

پاس تماشایی ابراهیم توره به کریم باقری می‌رسد اما، کاپیتان پرسپولیسی‌ها با دخالت بازیکن خط دفاعی استقلال در زدن ضربه‌ی آخر ناکام می‌ماند.

دقیقه‌ی 46:

استقلال نیمه‌ی دوم را با یک تعویض آغاز می‌کند. امیر قلعه‌نویی در شروع نیمه‌ی دوم تیمش را با یک بازیکن جدید به میدان می‌فرستد. مهدی امیرآبادی به جای هاشم بیک‌زاده راهی زمین مسابقه می‌شود. پرسپولیس در این نیمه شروع کننده بازی است.

دقیقه‌ی 46:

آرش برهانی باز هم از کندی خط دفاع پرسپولیس استفاده می‌کند و در پشت خط دفاع پرسپولیس صاحب توپ می‌شود. او این بار پاس تماشایی مجتبی جباری را در موقعیت تک به تک با مهدی واعظی به درون دروازه‌ی پرسپولیسی‌ها می‌فرستد تا تماشاگران آبی جشن شادی گلزنی مهاجم خود را به پا کنند.

دقیقه‌ی 51:

مجتبی شیری از جناح چپ سانتری تماشایی را روی دروازه‌ی استقلال می‌فرستد. آتسو با زدن ضربه ی سر به زیر توپ نمی‌تواند دروازه‌ی طالب‌لو را باز کند.

دقیقه‌ی 55:

قطبی خیلی زود احساس خطر می‌کند و دی‌کارمو مهاجم برزیلی‌اش را به جای مجتبی شیری به میدان می‌فرستد.

دقیقه‌ی 60:

نیکبخت واحدی ضربه‌ی ایستگاهی پشت محوطه‌ی استقلال را به تیر دروازه‌ی استقلالی‌ها می‌کوبد تا پرسپولیس از این نظر دو بر صفر از استقلال پیش بیفتد. قربانی در موقعیت روبه‌رو با علی کریمی توپ را با دست‌های خود جمع می‌کند. او در میانه‌ی زمین مسابقه خود را دروازه‌بان استقلال می‌داند و به جای طالب‌لو توپ را با دست‌هایش جمع می‌کند! سعد کمیل از دادن اخطار به بازیکن استقلال چشم‌پوشی می‌کند.

دقیقه‌ی 65:

امیر قلعه‌نویی که تیمش را یک بر صفر از حریف پیش می‌بیند، سعی در تقویت کمربند دفاعی تیمش دارد. او بیژن کوشکی را به جای علیرضا اکبرپور مهاجم به میدان می‌فرستد.

دقیقه‌ی 70:

پرسپولیس پتروویچ را به جای فرانک آتسو به میدان می‌فرستد تا تنها به تهاجم بیندیشد.

دقیقه‌ی 73:

یدالله اکبری جانشین جباری می‌شود تا قلعه‌نویی تنها به حفظ نتیجه‌ی بازی بیندیشد.

دقیقه‌ی 75:

پتروویچ در فاصله‌ی سه قدمی سعد کمیل خود را نقش بر زمین می‌کند تا تنها پنج دقیقه حضورش در میدان از داور بازی به دلیل شیرجه‌ی تماشایی‌اش کارت زرد بگیرد.

دقیقه‌ی 77:

کریم باقری باز هم از راه دور دروازه‌ی استقلال را نشانه می‌گیرد اما، توپ او از کنار دروازه به اوت می‌رود.

دقیقه‌ی 78:

آرش برهانی در محوطه‌ی جریمه‌ی پرسپولیس همه کار می‌کند جز گشودن د روازه‌ی واعظی. دفاع پرسپولیس تنها تماشاگر کارهایی است که برهانی با توپ انجام می‌دهد.

دقیقه‌ی 79:

سانتر علیرضا محمد با ضربه‌ی سر پتروویچ همراه می‌شود اما، این توپ راهی دروازه نمی‌شود.

دقیقه‌ی 82:

محمد منصوری به جای نیکبخت واحدی راهی میدان می‌شود. دوربین‌های تلویزیونی نیکبخت را به خوبی تعقیب می‌کنند تا واکنش‌های او را که حاکی از نارضایتی‌اش هستند، به تصویر بکشد.

دقیقه‌ی 83:

یدالله اکبری با خودخواهی مهاجمان استقلال را صاحب توپ نمی‌کند تا موقعیت گلزنی از دست برود.

دقیقه‌ی 84:

مازیار زارع با خطا روی بازیکن استقلال در میانه‌ی میدان از داور بازی کارت زرد می‌گیرد. زارع مدعی است که خطایی نکرده و نباید خطایش اعلام شود.

 

دقیقه‌ی 88:

علی کریمی در داربی تهران گلزنی می‌کند. بازیکن تازه وارد پرسپولیس سانتر محمد منصوری را که با ضربه‌ی سر کریم باقری همراه است، با جاگیری خوب خود در محوطه‌ی شش قدم استقلال با ضربه‌ی سر راهی دروازه‌ی وحید طالب‌لو می‌کند. پرسپولیسی‌ها سر از پا نمی‌شناسند.

سعد کمیل در پایان چهار دقیقه وقت اضافه اعلام می‌کند اما، دو تیم در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت می‌دهند.


[ دوشنبه 87/7/15 ] [ 11:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب