فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


یورو 2012 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم یونان هم به همراه تیم چک به مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای اروپا راه یافت.

در سومین شب مرحله گروهی جام ملتهای اروپا از گروه نخست دو تیم یونان و روسیه همزمان با دیدار چک و لهستان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم یونان موفق شد این دیدار را با نتیجه یک بر صفر به پایان رسانده و به همراه تیم چک از این گروه به جمع هشت تیم برتر اروپا صعود کند.

تک گل یونان را در این دیدار کاراگونیس کاپیتان تیم یونان در آخرین لحظات نیمه نخست به ثمر رساند تا قهرمان یورو 2004 به لطف این گل و با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه نخست به مرحله بعد صعود کند.

یونان در شرایطی به مرحله حذفی راه یافت که تیم روسیه هم چهار امتیازی بود اما به خاطر پیروزی در دیدار رودرو این تیم یونان بود که به مرحله دوم صعود کرد.

یونان در مرحله بعد به مصاف تیم نخست گروه دوم خواهد رفت. در گروه دوم هر چهار تیم آلمان پرتغال هلند و دانمارک شانس صعود دارند. تکلیف دو تیم صعود کننده از این گروه بامداد دوشنبه مشخص خواهد شد.

به نظر می‌رسد با شکست دیک ادووکات در تیم ملی روسیه، عصر هلندی‌ها در فوتبال این کشور به پایان رسیده است.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه ملی ورشو لهستان

هوا: ابری، 25 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 42 درصد

داور: یوناس اریکسون (سوئد)

ترکیب دو تیم:

یونان: سیفاکیس، مانیاتیس، تزاولاس، پاپادوپولوس، توروسیدیس، پاپاستاتوپولوس، کاراگونیس (ماکوس 67)، ساماراس، سالپینگیدیس (نینیس 83)، گکاس (هولباس 64)

روسیه: مالافیف، انیاکوف (ایزمایلوف 81)، ایگناشویچ، ژیرکوف، برزوتسکی، شیروکوف، دنیسوف، زاگوئف، گلاشاکوف‌ (پوگربنیاک 72)، آرشاوین، کرژاکوف (پاولیچنکو 46)

مالکیت توپ: روسیه 62 درصد - یونان 38 درصد


[ دوشنبه 91/3/29 ] [ 8:26 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]


[ دوشنبه 91/3/29 ] [ 8:18 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

جمهوری چک با برتری مقابل لهستان به عنوان تیم نخست گروه A به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2012 صعود کرد.

در آخرین دور بازی‌های گروه A رقابت‌های یورو 2012 دو تیم جمهوری چک و لهستان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با برتری یک بر صفر چک به پایان رسید تا این تیم به عنوان تیم نخست گروه اول به مرحله بعد راه پیدا کند و لهستان میزبان از گردونه رقابت‌ها خارج شود.

دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند. با این حال، به نظر می‌رسید که در نیمه نخست لهستانی‌ها انگیزه بیشتری برای کسب پیروزی دارند. تیم میزبان خطرهای بیشتری را روی دروازه چک ایجاد کرد اما در گلزنی ناموفق بود. در حالی که 10 دقیقه از نیمه نخست می‌گذشت، لواندوفسکی در موقعیت تک به تک با پتر چک قرار گرفت اما نتوانست ضربه خود را وارد دروازه کند. این بهترین موقعیت دو تیم در نیمه اول بود.

با آغاز نیمه دوم و در حالی که یونان در بازی همزمان با یک گل از روسیه پیش افتاده بود، هر دو تیم می‌دانستند که در صورت کسب تساوی باید با رقابت‌ها خداحافظی کنند. به همین دلیل احتیاط را کنار گذاشته و حمله‌های بیشتری روی دروازه یکدیگر طرح‌ریزی کردند.

در دقیقه 65، چیزی نمانده بود که بازیکنان چک دروازه لهستان را باز کنند اما درخشش تیتون دروازه‌بان تیم میزبان که ضربه سر سیووک را در شرایط نامتعادلی دفع کرد باعث بسته ماندن دروازه این تیم شد.

سرانجام بازیکنان چک موفق شدند در دقیقه 72 به گل برسند. ییراچک درون محوطه جریمه لهستان صاحب توپ شد و پس از جا گذاشتن واسیلفسکی، دروازه تیتون را فرو ریخت تا چک با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

پس از آن لهستانی‌ها تلاش زیادی برای جبران نتیجه کردند. در حالی که پنج دقیقه به پایان مسابقه مانده بود، ضربه سر واسیلفسکی به صورت مماس با تیر دروازه چک به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، تعدادی از بازیکنان دو تیم در میانه میدان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع موجب شد برای دقایقی در روند بازی وقفه بیفتد.

در ادامه تلاش لهستان برای جبران گل خورده بی‌نتیجه بود و جمهوری چک با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

در بازی همزمان نیز یونان با یک گل از سد روسیه گذشت. به این ترتیب، جمهوری چک با شش امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد. یونان و روسیه هر دو چهار امتیازی شدند اما یونان به دلیل پیروزی در بازی رودررو مقابل روسیه به عنوان تیم دوم گروه جواز حضور در یک چهارم نهایی را کسب کرد و روسیه و لهستان از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه وروکلاو لهستان

هوا: بارانی، 27 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 55 درصد

داور: کریگ تامسون (اسکاتلند)

ترکیب دو تیم:

جمهوری چک: چک، گبری سیلاسی، کادلچ، سیووک، لیمبرسکی، پلاشیل، پیلار (رزک 88)، هابشمن، کولار، ییراچک (رایتورال 84)، باروش (پخارت 90+1)

لهستان: تیتون، بوینیش، واسیلفسکی، پرکیس، پیژک، دودکا، پولانسکی (گروسیچکی 56)، اوبرانیاک (بروژک 73)، مورافسکی (میرزیفسکی 73)، بلاژیکوفسکی، لواندوفسکی

مالکیت توپ: روسیه 50 درصد - لهستان 50 درصد


[ دوشنبه 91/3/29 ] [ 8:11 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مسابقه‌ی حساس تیم‌های آلمان و هلند در مرحله‌ی گروهی مسابقات جام ملت‌های اروپا رکورد جذب بینندگان تلویزیونی را شکست.

مسابقه‌ی فوتبال بین تیم‌های آلمان و هلند در دور نخست مسابقات جام ملت‌های اروپا که در اوکراین برگزار شد، در جذب بینندگان تلویزیونی این مسابقات رکورد زد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این مسابقه که با برتری دو بر یک آلمان بر هلند پایان یافت و صعود این تیم به مرحله بعدی رقابت‌ها را تضمین کرد، تنها در آلمان بیش از 27 میلیون بیننده‌ی تلویزیونی داشت که این مسابقه را از طریق شبکه «ZDF» تماشا کردند.

از سوی دیگر در کشور هلند نیز حدود هشت میلیون بیننده تلویزیونی شاهد شکست تیم‌ ملی کشورشان بودند. البته در سال 2004 و در قالب مسابقات جام ملت‌های اروپا نیز 5/8 میلیون هلندی بازی هلند ـ پرتغال در مرحله‌ی نیمه‌نهایی را مشاهده کردند که این بازی نیز همانند بازی آلمان ـ هلند با نتیجه دو بر یک به نفع پرتغال پایان یافت.

مسابقه هلند ـ آلمان همچنین در دیگر کشورهای جهان نیز با استقبال خوبی همراه شد که در این میان تنها نزدیک به 10 میلیون بیننده‌ی تلویزیونی در انگلیس داشت که حدود 40 درصد آنها این مسابقه را از طریق شبکه‌ی BBC تماشا کردند. این در حالیست که مسابقات یورو 2012 که از مدتی قبل به میزبانی مشترک لهستان و اوکراین آغاز شده، به میدان کارزاری برای شبکه‌های تلویزیونی نیز تبدیل شده است.

هر مسابقه جام ملت‌های اروپا با پخش از 203 شبکه تلویزیونی به طور متوسط 150 میلیون بیننده‌ی تلویزیونی در سراسر جهان داشته و هر بازی در حدود 52 میلیون دلار برای اتحادیه‌ی فوتبال اروپا درآمد دارد و هرچند که این رقم در حدود پنج میلیون دلار کمتر از درآمدی است که هر مسابقه‌ی جام جهانی فوتبال در سال 2010 برای فیفا داشت اما باز هم مسابقات 16 تیمی جام ملت‌های اروپا را به رقیبی برای مسابقات 32 تیمی جام جهانی تبدیل کرده است.

از سوی دیگر درآمد یوفا از پخش تبلیغات تلویزیونی این مسابقات در حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد شده است که دو میلیارد دلار کمتر از درآمد فیفا از پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2010 بود.

البته بازی‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در قالب 31 مسابقه برگزار می‌شود که این رقم در مورد مسابقات جام جهانی فوتبال به 64 مسابقه افزایش می‌یابد. در این شرایط پیش‌بینی می‌شود فینال مسابقات یورو 2012 رکورد جذب بینندگان تلویزیونی را بشکند؛ این در حالی است که فینال مسابقات یورو 2008، حدود 237 میلیون بیننده تلویزیونی داشت که حتی از تعداد بینندگان تلویزیونی افتتاحیه‌ی مسابقات المپیک نیز بیشتر بود.


[ دوشنبه 91/3/29 ] [ 8:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]


[ دوشنبه 91/3/29 ] [ 8:5 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

انگلیس در یک دیدار پرگل و تماشایی سوئد را شکست داد.

دو تیم سوئد و انگلیس در دومین دیدار خود در گروه D رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان با برتری 3 بر 2 انگلیس به پایان رسید.

هر دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند و در اوائل مسابقه شاهد بازی زیبایی نبودیم. در دقیقه 15، میلنر توپ را درون محوطه جریمه سوئد برای ولبک سانتر کرد و ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت تا به این ترتیب، اولین موقعیت گلزنی دو تیم خلق شود.

در دقیقه 20، شوت محکم زلاتان ابراهیموویچ کاپیتان تیم سوئد در دستان جو هارت دروازه‌بان انگلیس آرام گرفت. سه دقیقه بعد، استیون جرارد از میانه زمین توپ بلندی را درون محوطه جریمه سوئد سانتر کرد و اندی کارول بالاتر از مدافعان، ضربه سر خود را روانه دروازه حریف کرد تا نخستین گل مسابقه برای انگلیس به ثبت برسد.

در دقیقه 33، ابراهیموویچ از میانه زمین حرکت پا به توپی را به سمت دروازه انگلیس آغاز کرد و در پشت محوطه جریمه، شوت محکمی را روانه دروازه حریف کرد اما پس از اینکه توپ به مدافعان انگلیس برخورد کرد، از شدت ضربه کاسته شد و جو هارت کار سختی برای مهار آن نداشت.

در دقیقه 36، یانگ مهاجم انگلیس درون محوطه جریمه سوئد از زاویه بسته اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او راهی به چارچوب پیدا نکرد. یک دقیقه بعد، ابراهیموویچ پشت محوطه جریمه انگلیس توپ را در اختیار کالستروم قرار داد ولی شوت این بازیکن نیز به اوت رفت.

در دقیقه 41، الماندر در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان انگلیس قرار گرفت اما هارت موفق شد با یک خروج به موقع توپ را در اختیار بگیرد تا انگلیس در نیمه نخست با تک ‌گل کارول پیروز شده و دو تیم با همین نتیجه به رختکن بروند.

در نیمه دوم، بازیکنان سوئد که برای جبران گل خورده به میدان آمده بودند خیلی زود به نتیجه رسیدند. در دقیقه 49، سوئدی‌ها در پشت محوطه جریمه انگلیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. ابراهیموویچ شوت محکمی به سمت دروازه حریف زد اما توپ او به دیواره دفاعی برخورد کرد. در ادامه خود ابراهیموویچ ضربه دیگری به توپ زد و باعث شد که ملبرگ درون محوطه جریمه حریف صاحب توپ شود. این بازیکن نیز دروازه هارت را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

در دقیقه 56، الم روی پاس عمقی هم‌تیمی‌هایش در آستانه تک به تک شدن با دروازه‌بان انگلیس قرار داشت اما تکل بلند جانسون توپ را دور کرد. با این حال، سه دقیقه بعد زردپوشان سوئد صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. لارسون توپ را روی دروازه انگلیس سانتر کرد و ملبرگ مدافع‌ پیش‌تاخته سوئد با یک ضربه سر چکشی گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

پس از این گل انگلیسی‌ها فشار زیادی روی دروازه سوئد وارد کردند. در دقیقه 63، ولبک توپ را برای جان تری سانتر کرد و ضربه سر این بازیکن در آستانه ورود به دروازه قرار داشت اما ایساکسون دروازه‌بان سوئد در شرایط نامتعادلی توپ را روانه کرنر کرد.

در دقیقه 64، بازیکنان انگلیس صاحب ضربه کرنر شدند. مدافعان سوئد ضربه سر اول را به توپ زدند و آن‌ را از محوطه جریمه خارج کردند اما در برگشت، والکات که دقایقی پیش به جای میلنر وارد میدان شده بود، با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه، دروازه سوئد را فرو ریخت تا بازی یک بار دیگر به تساوی کشیده شود.

در دقیقه 75، مارتین اولسون از سمت چپ فراری را به سمت دروازه انگلیس شروع کرد و با یک پاس به بیرون، کالستروم را صاحب توپ کرد اما ضربه مهاجم سوئد دقیق نبود و به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، ابراهیموویچ به صورت ناگهانی شوت محکمی را روانه دروازه انگلیس کرد اما این توپ با واکنش به موقع هارت راهی کرنر شد.

در دقیقه 78، والکات از راست به محوطه جریمه سوئد نفوذ کرد و با یک پاس عرضی، توپ را برای ولبک فرستاد. این بازیکن نیز در شرایطی نامتعادل و با پشت پا موفق شد دروازه سوئد را برای بار سوم باز کند تا انگلیسی‌ها یک بار دیگر از حریف خود پیش بیفتند.

در ادامه سوئدی‌ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند و خود را در آستانه حذف شدن از رقابت‌ها می‌دیدند، تلاش زیادی برای جبران نتیجه کردند اما عملکرد خوب انگلیس در خط دفاعی مهاجمان سوئد را ناکام گذاشت. در آخرین لحظات بازی چیزی نمانده بود که انگلیس به گل چهارم هم برسد اما ایساکسون به خوبی مقابل ضربه جرارد ایستادگی کرد. در نهایت این مسابقه با برتری 3 بر 2 انگلیس به پایان رسید.

پیش از این دیدار نیز فرانسه با نتیجه 2 بر صفر از سد اوکراین گذشته بود. به این ترتیب، فرانسه با چهار امتیاز و تفاضل گل مثبت دو در صدر جدول قرار گرفت، انگلیس با چهار امتیاز و تفاضل گل مثبت یک رده دوم را به خود اختصاص داد. اوکراین با سه امتیاز در جایگاه سوم حضور دارد و سوئد نیز بدون امتیاز قعرنشین گروه است و دیگر شانسی برای صعود ندارد.

دیدارهای بعدی گروه D روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و بر اساس آن‌ها، فرانسه به مصاف سوئد می‌رود و انگلیس باید مقابل اوکراین میزبان مشترک رقابت‌ها قرار بگیرد.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه المپیک کیف اوکراین

هوا: ابری، 19 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 67 درصد

داور: دمیر اسکومینا (اسلوونی)

ترکیب دو تیم:

سوئد: ایساکسون، ملبرگ، گرانگوییست (لوستیگ 66)، مارتین اولسون، یوناس اولسون، الم (ویلهلمسون 81)، لارسون، اسونسون، کالستروم، ابراهیموویچ، الماندر (روسنبرگ 79)

انگلیس: هارت، جانسون، کول، تری، لسکات، جرارد، یانگ، میلنر (والکات 61)، پارکر، کارول، ولبک (اوکسلاد چمبرلین 90)

مالکیت توپ: انگلیس 52 درصد - سوئد 48 درصد


[ دوشنبه 91/3/29 ] [ 7:57 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]


[ دوشنبه 91/3/29 ] [ 7:49 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فرانسه با پیروزی مقابل اوکراین، در مسابقه‌ای که به دلیل شرایط جوی با حاشیه‌های فراوانی همراه بود، صدرنشین گروه D شد.

دو تیم فرانسه و اوکراین در دومین دیدار خود در گروه D رقابت‌های یورو 2012 مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این مسابقه به دلیل بارش شدید باران و شرایط نامساعد جوی دقایقی متوقف شد اما در نهایت فرانسوی‌ها توانستند با نتیجه 2 بر صفر مقابل میزبان مشترک بازی‌ها به پیروزی برسند.

با شروع مسابقه باران شدیدی شروع به باریدن گرفت که این موضوع کار را برای بازیکنان دو تیم دشوار کرد. در حالی که چهار دقیقه از شروع بازی می‌گذشت، شدت بارش باران به حدی بود که داور، بازی را متوقف کرد و بازیکنان راهی رختکن شدند. با این حال، پس از گذشت حدود 55 دقیقه، با کاسته شدن از شدت بارش باران و تلاش مسئولان برگزاری مسابقه برای خشک کردن زمین، بازی با "دراپ بال" داور از سر گرفته شد.

در دقیقه 6، پیاتوف دروازه‌بان اوکراین شوت محکم کریم بنزما را مهار کرد. در دقیقه 16، منز با فرار در عمق خط دفاعی اوکراین در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان اوکراین قرار گرفت و توپ خود را هم وارد دروازه حریف کرد اما کمک‌داور با بالا بردن پرچم خود، آفساید این بازیکن را اعلام کرد تا بازی همچنان بدون گل دنبال شود.

در دقیقه 25، شوت زمینی و محکم آندره یارمولنکو هافبک اوکراین با فاصله کمی از کنار دروازه لیوریس راهی اوت شد. یک دقیقه بعد، منز برای فرانسه موقعیت مشابهی داشت اما ضربه او هم درون چارچوب نبود و از بالای دروازه اوکراین به بیرون رفت.

در دقیقه 29، فرانسوی‌ها فراری را از سمت چپ آغاز کرده و توپ را درون محوطه جریمه برای منز ارسال کردند اما در حالی که این بازیکن تنها دروازه‌بان حریف را در مقابل خود داشت، نتوانست دروازه اوکراین را باز کند و پیاتوف ضربه او را مهار کرد.

در دقیقه 34، اوکراینی‌ها با یک پاس بلند، شوچنکو را درون محوطه جریمه فرانسه صاحب توپ کردند اما کاپیتان اوکراین که در بازی نخست ستاره تیمش بود، مقابل دروازه فرانسه کاری از پیش نبرد و لیوریس ضربه او را دفع کرد.

در دقیقه 39، فرانسوی‌ها در گوشه محوطه جریمه اوکراین صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. سمیر نصری سانتر زیبایی را روی دروازه اوکراین فرستاد و مکسس با یک ضربه سر محکم دروازه حریف را به شدت تهدید کرد اما پیاتوف ناجی تیمش شد و با یک دست، توپ را به کرنر فرستاد تا بازی در نیمه نخست گلی نداشته باشد.

در چند دقیقه ابتدایی نیمه دوم، بازیکنان تیم میزبان صاحب چند موقعیت خوب شدند اما نتوانستند به گل برسند. در دقیقه 49، شوچنکو پشت محوطه جریمه فرانسه صاحب توپ شد و پس از حرکت در عرض، اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ او مماس با تیر دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه 53، کریم بنزما با یک پاس خوب، منز را در موقعیت مناسبی صاحب توپ کرد و این بازیکن نیز پس از چند گام حرکت در عرض، ضربه خود را به سمت دروازه اوکراین فرستاد که توپ او درون دروازه جای گرفت تا فرانسه با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

سه دقیقه بعد، فرانسوی‌ها به گل دوم خود نیز دست یافتند. باز هم کریم بنزما بود که در نقش یک بازی‌ساز ظاهر شد و کابایه را در عمق خط دفاعی اوکراین صاحب توپ کرد تا این بازیکن اختلاف را دو برابر کرده و خیال فرانسوی‌ها را راحت کند.

در دقیقه 65، شوت محکم کابایه به تیر دروازه اوکراین خورد. در دقیقه 71، شوچنکو در میانه میدان صاحب توپ شد و پس از حرکت به سمت دروازه فرانسه و جا گذاشتن چند مدافع حریف، ضربه خود را به سمت دروازه لیوریس زد اما این توپ نه دقیق بود و نه از شدت کافی برخوردار بود.

در دقیقه 85، بازیکنان اوکراین صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و توپ را روی دروازه فرانسه سانتر کردند اما لیوریس بالاتر از مهاجمان حریف، توپ را با مشت از محوطه جریمه خارج شد. در نهایت این بازی با برتری 2 بر صفر فرانسه مقابل اوکراین به پایان رسید.

به این ترتیب، فرانسه با چهار امتیاز و تفاضل گل مثبت 2 در صدر جدول گروه D قرار گرفت و اوکراین با سه امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. در دیگر دیدار این گروه تا لحظاتی دیگر انگلیس و سوئد مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و چنانچه انگلیس موفق شد مقابل حریف خود به پیروزی برسد، همچون فرانسه چهار امتیازی خواهد شد.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسک اوکراین

هوا: بارانی، 30 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 43 درصد

داور: بیورن کیپرز (هلند)

ترکیب دو تیم:

اوکراین: پیاتوف، سلین، خاچریدی، میخالیک، تیموشوک، گوسف، یارمولنکو (آلیف 68)، نازارنکو (میلوسکی 60)، کونوپلیانکا، شوچنکو، ورونین (دویچ 46)

فرانسه: لیوریس، دبوچی، رامی، مکسس، کلینچی، کابایه (ام‌ویا 68)، ریبری، نصری، منز (مارتین 73)، دیارا، بنزما (گیرود 76)

مالکیت توپ: فرانسه 52 درصد - اوکراین 48 درصد


[ دوشنبه 91/3/29 ] [ 7:45 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

اسپانیا در دومین دیدار خود در رقابت‌های یورو 2012 مقابل ایرلند به یک پیروزی پرگل دست یافت.

اسپانیا در دومین دیدار خود در گروه C رقابت‌های یورو 2012 با نتیجه پرگل 4 بر صفر مقابل جمهوری ایرلند به پیروزی رسید.

ماتادورها که با سه مهاجم به میدان رفته بودند، بازی را بهتر آغاز کردند و خیلی زود مزد برتری خود را گرفتند. در دقیقه 4، فرناندو تورس بر اثر اشتباه مدافعان ایرلند درون محوطه جریمه این تیم صاحب توپ شد و با یک ضربه محکم دروازه حریف را باز کرد تا اسپانیا با یک گل پیش بیفتد.

بازیکنان ایرلند با وجود دریافت این گل، توان چندانی برای حمله روی دروازه مدافع عنوان قهرمانی نداشتند و باز هم بازیکنان اسپانیا بودند که به فشار خود ادامه دادند. در دقیقه 8، آربلوآ توپی را که روی دروازه ایرلند سانتر شده بود با ضربه سر در اختیار تورس قرار داد ولی ضربه مهاجم چلسی این بار راهی اوت شد.

یک دقیقه بعد، ایرلندی‌ها در یکی از معدود حمله‌های خود صاحب موقعیت شدند اما شوت محکم اندروز پس از برخورد با مدافعان اسپانیا راهی کرنر شد. در دقیقه 23، گیون دروازه‌بان ایرلند شوت محکم اینیستا را دفع کرد.

پس از آن، فشار بازیکنان اسپانیا برای زدن گل دوم همچنان ادامه یافت. در دقیقه 40 مسابقه، تورس در عمق خط دفاعی ایرلند صاحب توپ شد اما زاویه بسته شد و او نتوانست ضربه خوبی را روانه دروازه حریف کند.

در آخرین لحظات نیمه نخست نیز بازیکنان اسپانیا صاحب یک ضربه کرنر شدند که گیون سانتر آن‌ها را مشت کرد و در برگشت، ژابی آلونسو اقدام به شوت‌زنی کرد اما توپ او درون چارچوب نبود تا بازی در نیمه نخست با همان تک گل دقایق ابتدایی تورس به پایان برسد.

در نیمه دوم، باز هم اسپانیایی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند. در دقیقه 48، آربلوآ شوت محکمی را روانه دروازه ایرلند کرد که دروازه‌بان این تیم با واکنش خوب خود مانع گل شدن این توپ شد.

یک دقیقه بعد، اینیستا شوت محکمی روانه دروازه ایرلند کرد و گیون با مشت، توپ را دفع کرد اما در برگشت،سیلوا صاحب توپ شد و با یک بغل پا گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا اسپانیایی‌ها با خیال آسوده‌تری کار را دنبال کنند.

در دقیقه 55، شی گیون با یک دست شوت محکم ژاوی را دفع کرد. سه دقیقه بعد، تورس در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ایرلند قرار گرفت اما پرچم کمک داور که به نشانه آفساید بالا رفته بود مانع از ادامه کار شد.

در دقیقه 70، تورس روی پاس عمقی سیلوا یک بار دیگر با گیون تک به تک شد و این بار آفساید نبود تا گل سوم اسپانیا نیز وارد دروازه حریف شود.

در دقیقه 75، روی کین کاپیتان ایرلند از گوشه محوطه جریمه اسپانیا اقدام به شوت‌زنی کرد اما کاسیاس ضربه او را با دفع کرد. در دقیقه 82، گیون شوت محکم کارزولا را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 83، فابرگاس که چند دقیقه قبل به جای تورس به میدان رفته بود، درون محوطه جریمه ایرلند صاحب توپ شد و از زاویه بسته دروازه این تیم را برای چهارمین بار باز کرد. این بازی در نهایت با برتری 4 بر صفر اسپانیا به پایان رسید.

پیش از این دیدار نیز ایتالیا با تساوی یک بر یک مقابل کرواسی متوقف شده بود. به این ترتیب، اسپانیا با چهار امتیاز و تفاضل گل مثبت چهار در صدر جدول گروه C قرار گرفت. کرواسی با چهار امتیاز و تفاضل گل مثبت دو در رده بعدی است، ایتالیا با دو امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و ایرلند نیز بدون امتیاز در قعر جدول حضور دارد.

بازی‌های بعدی گروه C روز دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود که بر اساس آن‌ها، ایتالیا به مصاف ایرلند خواهد رفت و اسپانیا مقابل کرواسی قرار می‌گیرد.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه آره‌نا گدانسک لهستان

هوا: بارانی، 11 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 64 درصد

داور: پدرو پرونکا (پرتغال)

ترکیب دو تیم:

اسپانیا: کاسیاس، پیکه، راموس، آربلوآ، آلبا، اینیستا (کازورلا 80)، ژاوی، آلونسو (مارتینز 65)، بوسکتس، سیلوا، تورس (فابرگاس 74)

ایرلند: گیون، سنتلجر، وارد، اوشی، دان، ویلان (گرین 80)، مک‌گیدی، اندروز، داف (مک‌کلین 76)، کین، کوکس (والترز 46)

مالکیت توپ: اسپانیا 66 درصد - ایرلند 34 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ایتالیا در دومین دیدار خود در رقابت‌های یورو 2012 با نتیجه تساوی مقابل کرواسی متوقف شد.

دو تیم ایتالیا و کرواسی در دومین دیدار خود در گروه C رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ایتالیا به دومین تساوی خود برسد و کرواسی چهارامتیازی شود.

ایتالیایی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و تیم برتر میدان بودند. در دقیقه 7، کاسانو از سمت چپ توپ را برای مارکیزیو سانتر کرد اما مدافعان کرواسی زودتر به توپ رسیده و آن را راهی کرنر کردند.

در دقیقه 11، شوت محکم مارکیزیو با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 15، بازیکنان کرواسی از سمت چپ هجومی را روی دروازه ایتالیا آغاز کردند اما سانتر آن‌ها ارتفاع زیادی داشت و روی سر مهاجمان این تیم قرار نگرفت.

یک دقیقه بعد ماریو بالوتلی می‌توانست با یک شوت محکم دروازه کرواسی را باز کند اما دروازه‌بان این تیم با یک واکنش خوب، شوت مهاجم ایتالیا را دفع کرد. در دقیقه 29، کاسانو با دریبل زدن چند مدافع کرواسی، درون محوطه جریمه این تیم نفوذ کرد اما پاس او قبل از رسیدن به سایر بازیکنان ایتالیا توسط کروات‌ها دور شد.

در دقیقه 36، مارکیزیو درون محوطه جریمه کرواسی صاحب توپ شد و پس از جا گذاشتن مدافعان این تیم در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت اما گلر کرواسی با درخشش خود دروازه تیمش را بسته نگه داشت.

در دقیقه 39، بازیکنان ایتالیا پشت محوطه جریمه کرواسی صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. پیرلو پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه فنی و زیبا قفل دروازه کرواسی را باز کرد تا ایتالیا نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به پایان ببرد.

در نیمه دوم، کروات‌ها که برای جبران نتیجه به میدان آمده بودند، بیشتر از نیمه نخست رو به جلو کار کردند. در دقیقه 49، شوت مودریچ از بالای دروازه بوفون به بیرون رفت. در دقیقه 55، پرتاب اشیای محترقه باعث شد روند بازی برای لحظاتی با وقفه مواجه شود.

تلاش کروات‌ها سرانجام در دقیقه 72 نتیجه داد. بازیکنان این تیم، توپ را به صورت بلند برای مانژوکیچ ارسال کردند. این بازیکن نیز پس از کنترل توپ، ضربه محکمی به سمت دروازه ایتالیا فرستاد که توپ او پس از برخورد با تیر، درون بوفون قرار گرفت تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.

پس از این گل، تماشاگران کرواسی اشیای محترقه و دودزایی را درون زمین پرتاب کردند که باعث شد نیمه زمین ایتالیا پر از دود شده و بازی یک بار دیگر برای دقایقی متوقف شود. در وقت‌های باقی‌مانده هر دو تیم برای رسیدن به گل تلاش کردند و با وجود اینکه بازی خوبی ارائه کردند اما در خلق موقعیت‌های جدی ناکام بودند تا در نهایت این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

به این ترتیب کرواسی با چهار امتیاز موقتا در صدر جدول گروه C قرار گرفت و ایتالیا با دو امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داد. در دیگر دیدار این گروه تا دقایقی دیگر اسپانیا و ایرلند مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه پوزنان لهستان

هوا: ابری، 14 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 72 درصد

داور: هوارد وب (انگلیس)

ترکیب دو تیم:

ایتالیا: بوفون، ماجو، کیلینی، بونوچی، مارکیزیو، جیاکرینی، ده‌روسی، پیرلو، موتا (مونتولیوو 62)، کاسانو (جووینکو 83)، بالوتلی (دی ناتاله 69)

کرواسی: پلتیکوسا، استرینیچ، کورلوکا، شیلدنفیلد، راکیتیچ، ووکوجویچ، مودریچ، سرنا، پریشیچ (پرانییچ 68)، مانژوکیچ (کرانچار 90+4)، یلاویچ (ادواردو 83)

مالکیت توپ: ایتالیا 52 درصد - کرواسی 48 درصد


[ جمعه 91/3/26 ] [ 2:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
   1   2   3      >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب