فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


تاریخچه ی المپیک - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

"دهکده المپیک" از چه زمانی رایج شد؟ امسال ورزشکاران در پکن، کجا و چگونه زندگی می‌کنند؟ دهکده‌ی المپیک پکن پیش‌فروش شده و پس از پایان بازی‌ها، آپارتمان‌های دهکده در اختیار صاحبان آنها گذاشته می‌شوند.

در شهرهایی که بازی‌های المپیک برگزار می‌شوند، کشورهای میزبان اقدام به ساختن "دهکده المپیک" می‌کنند.

در عصر نوین برگزاری بازی‌های المپیک، برای نخستین بار در آتن و در سال 1906 بود که برای ورزشکاران میهمان در این رقابت‌ها چادرهایی برپا شد. برخی از روایت‌های دیگر حاکی از اسکان دادن ورزشکاران در پارک ملی شهر آتن است.

در بازی‌های لس آنجلس و در سال 1932 برای نخستین بار مجموعه مسکونی‌ای برای ورزشکاران ساخته شد و نام "دهکده‌ی المپیک" بر آن نهاده شد. این دهکده تنها برای ورزشکاران مرد بود و ورزشکاران زن در هتل‌های شهر لس آنجلس جای داده شدند. دهکده المپیک لس آنجلس از 600 ساختمان پیش‌ساخته چوبی تشکیل شده بود که هزینه آن را یک اسپانسر خصوصی برعهده داشت. پس از پایان بازی‌ها این ساختمان‌ها جمع‌آوری شدند.

در دوره‌های بعدی بازی‌های المپیک در بعضی از شهرها، خوابگاه‌های دانشجویان و یا آسایشگاه سربازان در پادگان‌ها برای مدت برگزاری بازی‌ها تبدیل به "دهکده المپیک" شدند. اما در دهه‌های گذشته در بیشتر کشورهای میزبان شاهد ساختن دهکده المپیک بودیم که شامل آپارتمان‌های 2یا 3 اتاقه با همه تجهیزات زندگی است.

دهکده المپیک پکن

دهکده المپیک هنوز هم میعادگاهی است که هزاران ورزشکار از سراسر جهان در مدت برگزاری بازی‌های المپیک در کنار یکدیگر و با هم زندگی می‌کنند، در بین آنها پیوندهای دوستی برقرار می‌شود و ورزشکاران غم شکست و شادی پیروزی را با هم تقسیم می‌کنند.

امسال ورزشکاران، ساکن دهکده المپیکی با مساحت 66 هکتار خواهند بود. در این دهکده 42 بلوک ساختمان قرار گرفته است. هر کدام از آپارتمان‌های این بلوک‌ها 170 متر مربع مساحت دارد و شش ورزشکار در آن زندگی خواهند کرد. آپارتمان‌ها از پیش به قیمت تقریبی 2000 یورو در هر متر مربع به فروش رفته‌اند و پس از پایان بازی‌ها به صاحبان آنها تحویل داده می شوند. آپارتمان‌های دهکده المپیک با توجه به هوای گرم و آلوده پکن همگی دارای تهویه مطبوع هستند و از امکانات مناسب زندگی برخوردارند.

به نوشته‌ی پایگاه اینترنتی "دویچه وله" مهمان‌نوازی چینی‌ها به اندازه ای است که حتی فکر ورزشکاران درشت اندام را هم کرده‌اند. به عنوان مثال به دیرک نویتسکی، بسکتبالیست آلمانی که دارای 2 متر و 13 سانتی متر قد است، تختخواب مناسب داده‌اند.


[ جمعه 87/5/11 ] [ 5:39 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب