فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


یورو 2008 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم ملی فوتبال اسپانیا با پیروزی یک بر صفر در مقابل آلمان، قهرمان رقابت‌های جام‌ملت‌های اروپا در سال 2008 شد.

اسپانیا یک‌شنبه شب در یک دیدار حساس و در ورزشگاه "ارنست هاپل" شهر وین اتریش به مصاف قهرمان سه دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا رفت و توانست با ارایه یک بازی برتر برای نخستین بار و پس از 44 سال قهرمان این رقابت‌ها شود.

"فرناندو تورس" تنها گل این مسابقه را در دقیقه 33 وارد دروازه‌ی آلمان کرد تا با به ثمر رساندن هفدهمین گل ملی خود، نخستین جام را از زمان قهرمانی اسپانیا در اروپا در سال 1964، نصیب این کشور کند.

آلمان در این دیدار هرگز فرصت واقعی گلزنی به دست نیاوردند. آنها برای ششمین بار بود که راهی دیدار پایانی این رقابت‌ها می‌شدند که از 5 حضور گذشته سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی حاصل کرده بودند.

آلمان در سال‌های 1972، 1980 و 1996 قهرمان جام ملت‌های اروپا شده بود. این تیم در سال‌های 1976 و 1992 هم نایب قهرمان اروپا شد.

اسپانیا هم تاکنون دو بار راهی دیدار پایانی جام ملت‌های اروپا شده بود. آنها در سال 1964 در مادرید دو بر یک شوروی سابق را بردند و قهرمان شدند و در سال 1984 هم برای دومین با به دیدار پایانی راه یافتند که در این دیدار فرانسوی‌ها با درخشش "پلاتینی" قهرمان شدند.

قضاوت دیدار شب گذشته را "روبرتو روزتی" بر عهده داشت. روزتی، داور40 ساله‌ی ایتالیایی با یک متر و نود سانتی‌متر قد بلند‌قدترین داور فوتبال جهان شناخته می‌شود.

او دیدار افتتاحیه‌ی جام ملت‌های 2008 اروپا را نیز میان دو تیم سوئیس و جمهوری چک سوت زده بود.

نتیجه دیدار:

اسپانیا یک - آلمان صفر

گل: فرناندو تورس (33)

عکس هایی از این بازی:

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
عکس هایی پس از بازی و قهرمانی اسپانیا:
 
 
 
 
 
  
 


[ دوشنبه 87/4/10 ] [ 2:2 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

10 گل برتر رقابت های جام ملت های اروپا تا دیدار نهایی به شرح زیر است:


فیلیپ لام ( آلمان 3 - ترکیه2) 25 ژوئن
شنتورک در دقیقه 86 دیدار با آلمان در مرحله نیمه نهایی رقابت های یورو 2008، بازی را به تساوی کشاند و ترکیه را در موقعیت صعود به مرحله نهایی قرار داد اما فیلیپ لام در واپسین لحظات بازی توپ ارسالی هیتزلسپرگر را وارد دروازه روشتو رچبر کرد تا آلمان طعم حضور در ششمین فینال جام ملت ها را بچشد.


رومن پاولیچنکو (روسیه 3 - هلند یک) 21 ژوئن
پاولیچنکو در دقیقه 56 بازی، سانتر ارسالی سرگئی سماک را وارد دروازه ادوین فن درسار کرد. این اتفاق در ورزشگاه سنت ژاکوب بازل روی داد تا نام مهاجم اسپارتاک مسکو در میان کسانی قرار بگیرد که بهترین گل های جام را به ثمر رسانده اند.


باستین شواین اشتایگر (پرتغال 2 - آلمان 3) 19 ژوئن
شواین اشتایگر به یواخیم لو گفته که پس از اخراج در بازی مقابل کرواسی به هم تیمی های خود مدیون بوده است. او در بازی با پرتغال در سنت ژاکوب، خود را به سمت توپ ارسالی لوکاس پودولسکی سراند و گل خود را وارد دروازه کاروالیو کرد. 


میشاییل بالاک (اتریش صفر - آلمان یک) 16 ژوئن
بعد از شکست مقابل کرواسی، فشار بر روی تیم آلمان بالا گرفت و این تیم در بازی مقابل اتریش، یکی از دو میزبان رقابت های یورو 2008، تیم خود را با ضربه ای از راه دور به آن چیزی رساند که آنها نیازمندش بودند. این اتفاق 4 دقیقه پس از آغاز نیمه دوم روی داد. یورگن ماچو هرگز توفیقی در مهار این ضربه آزاد نداشت.


نیهات قهوه چی (ترکیه 3 - جمهوری چک 2 )، 15 ژوئن
ترکیه در دیدار با جمهوری چک دو گل فوق العاده دیرهنگام به ثمر رساند و به بازی برگشت. نیهات قهوه چی، توپ حمیت آلتین تاپ را با ضربه ای موج دار، دور از دست های پتر چک، مماس با تیر افقی دروازه چک ، وارد دروازه این تیم کرد. ترکیه با این پیروزی به یک چهارم نهایی صعود کرد.



وسلی اشنایدر (هلند 4 - فرانسه یک ) 13 ژوئن
گل سوم هلند مقابل فرانسه که توسط آرین روبن به ثمر رسید شایسته قدردانی است اما گل چهارم هلند بهتر بود. اشنایدر توپ را از روی خط محوطه جریمه ، به زیر طاق دروازه گرگوری کوپه کوبید.


رابین فن پرسی (هلند 4 - فرانسه یک ) 13 ژوئن
رود فن نیستلروی با حرکتی عالی از نیمه زمین، توپ را به آرین روبن رساند و او با دقت هرچه بیشتر توپ را برای رابین فن پرسی ارسال کرد. او توپ را به صورت چکشی روانه دروازه فرانسه کرد و ضرب آن بیشتر از آن بود که گرگوری کوپه توان مهارش را داشته باشد.

زلاتان ابراهیموویچ (یونان صفر - سوئد 2) 10 ژوئن
بازی به نظر می رسد با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد البته حرکت درخشان زلاتان ابراهیموویچ، این تصور را از میان برد. او پس از اینکه با هنریک لارسن در منطقه جریمه تیم یونان، توپ هایی را رد و بدل کرد، در نهایت توپ را در گوشه راست دروازه آنتونیوس نیکوپولیدیس قرار داد.


دیوید ویا (اسپانیا 4 - روسیه یک ) 10 ژوئن
دیوید ویا یک توپ مرده را از دروازه اسپانیا زنده کرد و با یک ضد حمله سریع با کمک خوان کاپدویلا و آندرس اینیستا دروازه ایگور آکینفیف را گشود.



وسلی اشنایدر (هلند 3 - ایتالیا صفر) 9 ژوئن
حرکت از جیوانی فن برونکهورست آغاز شد. او توپ را از زمین خودی به حرکت درآورد و آن را برای درک کویت ارسال کرد. این بازیکن هم با ضربه ای نرم و دقیق، توپ را در اختیار اشنایدر قرار داد تا او از فضایی اندک، توپ را وارد دروازه جیانلوییجی بوفون کند.  


[ یکشنبه 87/4/9 ] [ 11:6 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

::به نظر شما ::

::شما می توانید با ارسال نتیجه فینال امشب و مشخص کردن قهرمان یورو 2008 صاحب جایزه شوید.::

::جایزه ها::

::به ده نفر اول یک CD که حاوی برنامه های زیر است اهدا خواهد شد ::

::عکس ها و صحنه های تمام بازیهای یورو 2008::

::فیلم های صحنه های گل زدن بازیکنان در یورو 2008::

::نتایج تمامی مسابقات یورو 2008::

::اسامی تمامی گلزنان یورو 2008::

::تاریخچه ی بازیهای ادوار گذشته ی یورو::

::نتایج بازی ها =بیشترین و کمترین برد و باخت و ... ::


[ یکشنبه 87/4/9 ] [ 12:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

هواداران فوتبال اسپانیا در میدان راتهاوس وین در جایگاه هواداران 70 هزار نفری این ناحیه، با هواداران روسیه درگیر شدند.
پلیس محلی علت اصلی این درگیری را توهین هواداران روسیه توصیف کرد که با تذکر پلیس هم تداوم داشته است.
پس از درگیری هواداران ترکیه با طرفداران جمهوری چک، این نخستین باری است که شعار مهم و تحت تاکید احترام متقابل در یوفا، در این سطح نقض می شود.
اسپانیا در دیدار نیمه نهایی خود برابر رورسیه به برتری 3 بر صفر دست پیدا کرد.


[ جمعه 87/4/7 ] [ 5:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه علت شکست سه بر صفر تیمش در مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را خستگی بازیکنانش دانست.

"گاس هیدینک" در نشست خبری پایان بازی برابر اسپانیا در مرحله‌ی نیمه‌نهایی رقابت‌های یورو 2008 که با برتری سه بر صفر اسپانیا همراه بود، گفت: «‌برابر یک حریف بسیار خوب شکست خوردیم. آنها ما را به سختی سرگرم کارهای دفاعی کردند. برنامه‌ی آنها آن بود که ما را خسته کنند و به این هدف هم دست یافتند. ما پس از دیدار پرهیجان مرحله‌ی نیمه نهایی بسیار خسته بودیم و نتوانستیم به خوبی نیروی‌مان را بدست بیاوریم.»

سرمربی هلندی تیم ملی روسیه ادامه داد: «در نیمه‌ی نخست و در بخشی از نیمه‌ی دوم توانستیم پا به پای آنها پیش بیاییم. با این حال آنها در میانه‌ی میدان تغییر پست‌های زیادی داشتند و پاس‌های مستقیم آنها باعث شد تا دردسرهای زیادی برای‌مان به وجود بیاید. آنها توان و کیفیت لازم برای رقم زدن سرنوشت بازی را داشتند. از شکست در این بازی بسیار ناراحتم با این حال افتخار می‌کنم که به مرحله‌ی نیمه نهایی راه یافتیم. رسیدن به مقام سوم چیزی است که می‌توان به آن افتخار کرد.»

هیدینک درباره‌ی نمایش ضعیف "آرشاوین" در دیدار برابر اسپانیا هم گفت: «آرشاوین در این بازی دید که بازی برابر تیمی که روی او تمرکز زیادی کرده، چقدر دشوار است. با این حال روشن است که او کیفیت خود را دارد تا بتواند در لیگ‌های بزرگ خود را به اثبات برساند. ما در این بازی به حریف بسیار قدرتمندی برخوردیم که شایسته‌ی پیروزی بود. روشن است که آنها بخت پیروزی در دیدار پایانی را هم دارند.»

هیدینک درباره‌ی آلمان حریف اسپانیا در دیدار پایانی یورو2008 هم گفت: «آلمان بازی‌های خوب و به نسبت ضعیف‌تری را انجام داده است با این حال آنها بار دیگر در جایی قرار گرفتند که می‌خواستند باشند. فینال بسیار جذابی خواهد بود. آن هم میان تیمی با توان بدنی بسیار بالا و تیمی دیگر که بسیار سریع و مستقیم بازی می‌کند. از این موضوع بسیار خوشحالم.»


[ جمعه 87/4/7 ] [ 5:2 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

شکست سه بر صفر روسیه در دومین دیدار مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های یورو 2008 باعث شد تا اسپانیا حریف آلمان در دیدار پایانی جام ملت‌های اروپا باشد.

پنج‌شنبه شب در دومین دیدار مرحله‌ی نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا در اتریش و سوئیس تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و روسیه به دیدار هم رفتند که در پایان این ماتادورها بودند که با نتیجه‌ی سه بر صفر به پیروزی رسیدند و راهی دیدار پایانی شدند.

دو تیم پیش از این در مرحله‌ی گروهی نیز برابر هم قرار گرفته بودند که در آن دیدار هم اسپانیا توانسته بود با نتیجه‌ی چهار بر یک از سد روسیه عبور کند.

"لوئیس آراگونس" سرمربی تیم ملی اسپانیا در نشست خبری پایان دیدار پنج‌شنبه شب گفت: «نیمه‌ی اول بسیار دشوار بود. ما در 45 دقیقه‌ی نخست به درستی بازی خودمان را پیدا نکردیم. روی هم رفته نیمه نهایی بسیار پیچیده‌ای بود. در وقت استراحت بین دو نیمه توانستم به بازیکنانم نکاتی را گوشزد کنم و در نتیجه در نیمه‌ی دوم بسیار بهتر بازی کردیم. نتیجه‌ی این بازی در میانه‌ی میدان رقم خورد. ما آنجا توانستیم "آندری آرشاوین" و دیگر بازیکنان قدرتمند روسیه را از نظر فضا تحت فشار قرار دهیم و این کار به خوبی جواب داد.»

پیرترین مربی حاضر در رقابت‌های اتریش و سوئیس ادامه داد: «هدف بزرگ ما رسیدن به دیدار پایانی بود و ما اکنون به آن دست یافته‌ایم. باید با آلمان که تیم بسیار بسیار خوبی است، مبارزه کنیم و فرصت‌ قهرمانی برای دو تیم 50-50 است.»

سرمربی تیم ملی اسپانیا درباره‌ی آسیب دیدگی "داوید ویا" مهاجم چهار گله تیمش هم گفت: «ویا از ناحیه‌ی زانوی چپ دچار پیچیدگی شد اما، این آسیب دیدگی شدیدی نیست. با این حال شاید او دیدار پایانی را از دست بدهد.»


[ جمعه 87/4/7 ] [ 5:0 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

اسپانیا در نیمه‌ی دوم بازی نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا مقابل روسیه سه گل به ثمر رساند تا پس از 44 سال به فینال یورو راه پیدا کند.

ژاوی هرناندز، دنی گویزا و دیوید سیلوا، سه گل در این بازی زدند تا اسپانیا برای دومین بار شانس کسب جام رقابت‌های جام‌ملت‌های اروپا را در بازی یک‌شنبه مقابل آلمان و در استادیوم ارنست هاپل داشته باشد.

اسپانیا که در سال 1964 برنده‌ی این جام شده بود، برای اولین بار پس از پنج بار حذف پیاپی در مرحله یک چهارم نهایی جام‌های ملت‌های اروپا، در بازی یک‌شنبه گذشته و در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا موفق به صعود به نیمه نهایی شد.

اسپانیا ممکن است در فینال بدون مهاجم خود "دیوید ویا" که در نیمه اول بازی مقابل روسیه هنگام زدن یک ضربه کاشته مصدوم شد به میدان بیاید.

ویا که با چهار گل بیشترین گل را در این جام به ثمر رسانده در دقیقه 34 لنگان از بازی بیرون رفت و سچه فابرگاس جای او را گرفت.

گل اول اسپانیا را "ژاوی هرناندز" در دقیقه 50 به ثمر رساند. در دقیقه 73 نیز فبریگاس توپ را از بالا برای "گویزا" انداخت تا او آن را با بیرون پا گل کند.

"فابرگاس" سپس در دقیقه 82 توپ را به "سیلوا" در داخل محوطه 18 قدم پاس داد که حاصل آن نیز گل سوم برای اسپانیا بود.

اسپانیا که در فینال 1964 تیم شوروی را 2 بر 1 برده بود، هرگز در چهار بازی قبلی با روسیه، به این تیم نباخته بود. اسپانیا از جمله دو هفته پیش در دور اول 4 بر 1 روسیه را شکست داد.

نتیجه بازی:

اسپانیا 3 - روسیه صفر

خاویر هرناندز (50) - دنی گویزا (73) - دیوید سیلوا (82)

عکس های از این بازی:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ جمعه 87/4/7 ] [ 4:42 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

 

در نخستین بازی از مرحله نیمه پایانی رقابت های جام ملت های اروپا (یورو 2008)، تیم ملی فوتبال آلمان با شکست ترکیه موفق شد به مرحله پایانی راه پیدا کند.

در این بازی که چهارشنبه شب بین تیم های آلمان و ترکیه در ورزشگاه "سنت یاکوب" شهر "بازل" سوئیس برگزار شد، آلمان ها در پایان مسابقه، با نتیجه سه بر دو حریف خود را شکست دادند.

در این بازی ابتدا تیم ملی ترکیه پس از اینکه دوبار تیر دروازه حریف را به لرزه در آورد، در دقیقه 22 روی ضربه "اوگور بورال" موفق شد گل نخست را به ثمر برساند اما، خوشحالی ترکیه چهار دقیقه بیشتر به طول نینجامید زیرا "باستین شواین اشتایگر" موفق شد در دقیقه 26 کار را به تساوی یک-یک بکشاند.

در ادامه و در دقیقه 79،تیم ملی آلمان روی اشتباه بزرگ "روشتو رچبر" دروازه بان ترکیه و با ضربه سر "کلوزه" به گل دوم خود دست پیدا کرد، گرچه ترکیه گل حریف را خیلی زود پاسخ داد.

تیم ملی فوتبال ترکیه در دقیقه 86 بازی، روی ضربه هوشمندانه "سمی سنتورک" موفق به زدن گل تساوی شد.

در دقیقه 90 این بازی، همان بلایی که ترک ها در بازی های پیشین خود بر سر جمهوری چک و کرواسی آورده بودند، گریبان گیر خودشان شد و تیم ملی آلمان با ضربه "فلیپ لام" مدافع پیش تاخته خود به گل برتری دست یافت.

در پایان این دیدار "فلیپ لام" مدافع آلمان ها به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

به این ترتیب اولین تیم راه یافته به مرحله پایانی جام ملت های اروپا (یورو 2008) تیم آلمان شناخته شد که در بازی نهایی باید به مصاف برنده دیدار پنجشنبه شب بین تیم های اسپانیا و روسیه برود. آلمان در صورت قهرمانی برای چهارمین بار جام را بالای سر خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ پنج شنبه 87/4/6 ] [ 1:7 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم فوتبال اسپانیا با پیروزی بر ایتالیا در مرحله‌ی نیمه‌ نهایی جام ملت‌های اروپا به مرحله‌ی نیمه نهایی یورو 2008 راه یافت.

یکشنبه شب و در آخرین دیدار مرحله‌ی یک چهارم پایانی یورو 2008 تیم‌های ایتالیا و اسپانیا در استادیوم ارنست هاپل به مصاف هم رفتند که اسپانیا موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه‌ی 4 بر 2 حریف خود را شکست داده و راهی مرحله‌ی نیمه نهایی مسابقات شود.

در این دیدار که در وقت قانونی با نتیجه‌ی تساوی صفر – صفر به پایان رسید، در وقت‌های اضافه نیز با تساوی دو تیم همراه بود که سرانجام ضربات پنالتی تیم برتر را مشخص کرد.

برای اسپانیا ویلا، کازولا، سنا و فابرگاس پنالتی‌های خود را تبدیل به گل کردند. اما، گوئیزا ضربه‌ی پنالتی خود را به هدر داد.

برای تیم ایتالیا نیز دروسی و دی‌ناتاله ضربات پنالتی خود را وارد دروازه نکردند و گروسو و کامورانزی دو پنالتی تیم ایتالیا را به ثمر رساندند.

بدین ترتیب اسپانیا حریف روسیه در مرحله‌ی نیمه نهایی یورو 2008 شد. دیگر بازی این مرحله را آلمان و ترکیه برگزار می‌کنند.

عکس هایی از این بازی:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 87/4/3 ] [ 3:12 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در سومین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا (یورو 2008)، تیم ملی فوتبال روسیه توانست شگفتی ساز شده و هلند را از دور رقابت ها کنار بزند.

در این بازی که شنبه شب بین تیم های روسیه و هلند برگزار شد، تیم ملی روسیه به رهبری "گاس هیدینگ" سرمربی هلندی خود موفق شد شاگردان "فان باستن" را با سه گل در هم بکوبد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

در این دیدار که به قضاوت "لوبوس میشل" از کشور اسلواکی برگزار شد ابتدا تیم روسیه که در تمامی دقایق بازی بسیار هجومی کار می کرد در دقیقه 56 توسط "پاولیوچنکو" به گل نخست خود دست یافت. سپس در ادامه تیم لاله های نارنجی توسط "رود فان نیستلروی" مهاجم فرصت طلب خود در دقایق واپسین بازی و در دقیقه 86 به گل تساوی دست یافتند.

کار به وقت های اضافه کشیده شد و روس ها بازهم کار را تهاجمی دنبال کردند تا اینکه در دقایق 112 و 116 توسط "تاربینسکی" و "آرشاوین" به گل دست یافتند و در نهایت این تیم روسیه بود که با نتیجه سه بر یک تیمی را شکست داد که شاید کمتر کسی حذف شدن آن را تا مرحله پایانی رقابت ها ممکن می دانست.

"آندری آرشاوین" بازیکن طراح تیم ملی روسیه در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در این بازی پربرخورد داور مسابقه 6 بار از کارت زرد خود استفاده کرد که سهم هریک از تیم ها سه کارت بود.

به این ترتیب تیم ملی روسیه در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف برنده دیدار یکشنبه شب تیم های اسپانیا و ایتالیا برود.

نتیجه بازی:

روسیه: 3

پاولیوچنکو (56)، تاربینسکی (112)، آرشاوین (116)

هلند: 1

فان نیستلروی (86)

عکس هایی از این بازی:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ یکشنبه 87/4/2 ] [ 2:47 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب