فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


یورو 2008 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

نخستین بازی از بازی‌های گروه D رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو 2008) با برتری پرگل سرخ پوشان به پایان رسید.

در این بازی که بین تیم‌های اسپانیا و روسیه و در یک هوای بارانی برگزار شد، سرخ پوشان اسپانیا با نتیجه پرگل چهار بر یک تیم ملی روسیه را درهم کوبیدند.

برای اسپانیا "داوید ویا" سه بار در دقایق 20 ،44و 75 و "فابرگاس" یک بار در دقیقه 90 بازی گلزنی کردند. تک گل تیم ملی روسیه را هم در این بازی "پاویوچنکو" در دقیقه 86 بازی به ثمر رساند.

"داوید ویا" به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

تیم ملی اسپانیا در نیمه اول برتری محسوسی نسبت به حریف داشت که حاصل آن ابتدا گل دقیقه 20 بازی توسط "داوید ویا" و روی پاس هوشمندانه فرناندو تورس بود. پس از آن روس‌ها یک بار توسط "زیریاکف" تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردند که دروازه "کاسیاس" به خوش شانسی بسته باقی ماند.

در ادامه اسپانیایی‌ها که روی ضدحملات فوق العاده کار می‌کردند توانستند در آخرین دقایق نیمه اول، گل دوم را نیز به ثمر برسانند که زننده گل بازهم "داوید ویا" بود.

در نیمه دوم تیم روسیه بازهم درصدد باز کردن دروازه حریف بود که تمامی ضربات آنها با بدشانسی راهی به دروازه نداشت.

اما در ادامه باز هم شاگردان "آراگونس" با هوشیاری و به ویژه روی ضدحملات حریف خود را غافلگیر کردند و داوید ویا توانست گل سوم خودش و تیمش را در دقیقه 75 بازی به ثمر برساند.

روس‌ها که دیگر امیدی به کسب امتیاز در این مسابقه نداشتند، تنها توانستند یک بار و آن هم در دقیقه 86 توسط "پاویوچنکو" به گل دست پیدا کنند. اما سرخ پوشان اسپانیا دست بردار نبودند و "فابرگاس" در دقیقه 90 بازی توانست گل چهارم تیمش را به ثمر برساند.

تیم روسیه در این بازی دست و پا بسته ظاهر نشد و آنها تنها چوب کم تجربگی و بدشانسی خود را خوردند.

نتیجه بازی:

اسپانیا: 4

ویا (20، 40، 75)، فابرگاس (90)

روسیه: 1

پاویوچنکو (86)

عکس هایی از این بازی :

 

 

 

 

 

 

 

 


[ چهارشنبه 87/3/22 ] [ 10:6 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

"آندرا پیرلو" هافبک تیم ملی فوتبال ایتالیا که در بازی دوشنبه شب برابر هلند، تیمش با نتیجه‌ی 3 بر صفر بازی را واگذار کرد، "روبرتو دونادنی"، سرمربی تیم را مقصر اصلی این باخت می‌داند.

تیم ایتالیا که نیمه اول این بازی را بسیار بد و با دریافت دو گل به پایان رساند، در نیمه دوم هم راه به جایی نبرد ودر نهایت بازی را با نتیجه 3 بر صفر به حریف واگذار کرد. بسیاری تصمیم "دونادونی" مبنی بر حضور "آمبروسینی" به جای "دروسی" را دلیل اصلی این شکست می‌دانند.

در این میان آندرا پیرلو در این باره گفت: «بدون شک ما بازی را بد شروع کردیم.ما نمی‌خواستیم این چنین بازی کنیم اما، بخت با ما یار نبود. دو بازی دیگر در پیش است. ما باید بهتر کار کنیم و حریفان خود را شکست دهیم.»

پیرلو افزود:«اگر دروسی بازی می‌کرد من می‌توانستم جلوتر بازی کنم اما 23 بازیکن در اردو هستند و این مربی است که تصمیم می‌گیرد کدام بازیکنان باید بازی کنند.»

پیرلو اعتراف کرد: «تمامی تیم به اندازه کافی نگران امور دفاعی نبودند اما، در عوض آنها می‌توانند به بازی برابر فرانسه و رومانی امیدوار باشند.»

وی گفت: «نخستین گل هلندی‌ها آفساید بود و سپس ما دو گل دیگر روی ضد حملات دریافت کردیم، بنابراین به اندازه کافی به حرکات آنها توجه نداشتیم همه ما ناامید شده بودیم اما، این بازی تمام شده است و ما باید اشتباهات خود را مورد بررسی قرار دهیم تا از تکرار نکردن آنها در دو بازی بعدی اطمینان حاصل کنیم.»


[ سه شنبه 87/3/21 ] [ 12:13 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

 

تیم ملی فوتبال هلند در نخستین بازی خود در گروه C رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو 2008)، به مصاف لاجوردی پوشان ایتالیا رفت و این تیم را با سه گل شکست داد.

این بازی که در ورزشگاه برن شهر والکدورف، با حضور 33000 نفر تماشاچی و به قضاوت فرویدفلت برگزار شد؛ در نهایت با گل‌های "نیستلروی" (26)، "اسنایدر" (31)، "فن برونکهورست" (79) و با حساب سه بر صفر به سود نارنجی‌پوشان هلندی پایان یافت.

سنگربانان هر دو تیم در این بازی از ابتدا کاپیتانی تیم های خود را عهده دار بودند. "ادوین فن درسار" برای هلند و "جیانلوییجی بوفون" برای ایتالیا این وظیفه را عهده دار بودند. هواداران نارنجی پوشان در این بازی بیش از لاجوردی پوشان به چشم می خورند.

تیم هلند روی کاغذ با شیوه 1-3-2-4 پا به این میدان گذاشت، در حالی که لاجوردی پوشان با شیوه 3-3-4 وارد زمین شدند. "کریستین پانوچی" از بازیکنانی بود که پس از حرف و حدیث‌های بسیار به این بازی رسید. زوج طلایی خط دفاعی ایتالیا در این بازی حضور نداشتند. "الساندرو نستا" در سن 31 سالگی از میادین فوتبال خداحفظی کرد و "فابیو کاناوارو" هم به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد. حضور "بارزالی" و "ماتراتزی" در مرکز خط دفاعی، همگان را نگران کرده بود. از یک طرف تجربه کم بارزالی و از طرفی سن بالای ماتراتزی از نقاط ضعف این زوج دفاعی به شمار می رفت.

20 دقیقه ابتدایی این بازی تقریباً متعادل دنبال می شد اما، برتری نسبی هلندی‌ها کمی مشخص تر بود. در این20 دقیقه "نیستلروی" یک موقعیت تک به تک را از دست داد. در دقیقه 26 و پس از فشارهای بسیار هلندی ها مزد زحمات خود را با گل "نیستلروی" دریافت کردند اما، این گل با حرف و حدیث های بسیاری همراه شد و خیلی ها اعتقاد داشتند که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. تنها 6 دقیقه پس از این گل، "اسنایدر" روی پاس هوشمندانه "کویت" توانست گل دوم را به ثمر برساند.

ایتالیایی‌ها که تا حدودی در هم ریخته به نظر می رسیدند یکی دو موقعیت در ادامه نیمه اول روی دروازه حریف ایجاد کردند که این موقعیت‌ها به جایی نرسید.

دفاع متزلزل ایتالیایی‌ها در اواخر نیمه اول بازهم فرصت هایی نصیب هلندی‌ها کرد که آخرین آنها را نیستلروی از دست داد تا نیمه اول با همان نتیجه دو بر صفر به سود نارنجی پوشان به پایان برسد.

نیمه دوم این مسابقه بدون هیچ تعویضی برای هر دو تیم آغاز شد. ایتالیایی ها که در نیمه اول، دو گل را دریافت کرده بودند دقایق ابتدایی نیمه دوم را کمی سراسیمه دنبال می‌کردند که از نشانه‌های آن می‌توان به دریافت کارت زرد "گتوزو" توسط داور مسابقه اشاره کرد.

ضعف "ماتراتزی" 38 ساله در حرکات سرعتی کاملاً مشهود بود، به ویژه هنگامی که "کویت" از سمت راست فشار می آورد. پس از گذشت 15 دقیقه از نیمه دوم، بالاخره "دونادونی" هم به این موضوع پی برد و "فابیو گروسو" مدافع جوان تر خود را وارد زمین کرد. با این تغییر، "زامبروتا" از چپ به راست آمد و گروسو هم به سمت چپ خط دفاعی رفت. از سوی دیگر "پانوچی" هم به مرکز خط دفاعی آمد. ایتالیایی ها به دنبال ایجاد موقعیت‌های خطرناک به روی دروازه "ادوین فن درسار" باتجربه بودند اما خط میانی آنها و هافبک های کلیدی این تیم به ویژه "آندرا پیرلو" در این بازی به دور از انتظار ظاهر شدند. 20 دقیقه نخست نیمه دوم از آن لاجوردی پوشان بود اما، این برتری نسبی هیچ گلی را برای این تیم در برنداشت.

در دقیقه 63، بالاخره "دل پیرو" 34 ساله به جای "دی ناتاله" وارد زمین شد تا امیدهای ایتالیا برای گلزنی بیشتر شود. اولین ضربه دل پیرو توسط فن درسار به خوبی مهار شد و این ضربه نوید بازی تهاجمی تری را از سوی لاجوردی پوشان در 30 دقیقه پایانی بازی می داد.

در آن سوی میدان، لاله‌های نارنجی هم سعی در حفظ نتیجه و نیم نگاهی هم به ضدحملات داشتند. "رابین فن پرسی" در دقیقه 70 به جای "نیستلروی" زننده گل اول بازی به میدان آمد و به این ترتیب اولین تعویض هلندی‌ها انجام شد. ایتالیا در ادامه باز هم به حملات بی ثمر خود ادامه داد و با آمدن "کاسانو" به جای "کامورانزی"، دونادونی تمام قوای تهاجمی خود را به کار گرفت تا بلکه بتواند به گل دست پیدا کند.

در دقیقه 75، "فن باستن" دومین تعویض خود را انجام داد و "هیتینگا" را به جای "بولهروز" به زمین فرستاد.

ضربه گروسو در دقیقه 76 بازی از فاصله چند متری دروازه نفس را در سینه‌ها حبس کرد اما، ایتالیا بازهم به گل نرسید و تنها دقایقی پس از آن ضربه ایستگاهی پیرلو با واکنش استثنائی فن درسار مهار شد.

شاید کمتر کسی باور کند که درست به فاصله چند ثانیه پس از این واقعه، هلندی‌ها در دقیقه 79 روی یک ضدحمله رعدآسا توانستند گل سوم را وارد دروازه "بوفون" کرده و کار لاجوردی پوشان را در این بازی تمام کنند. این گل را "فن برونکهورست" روی ارسال کویت و با یک ضربه سر به ثمر رساند.

تعویض سوم و آخر تیم هلند با جایگزینی "آفلایی" به جای "کویت" انجام شد.

یک دقیقه بیشتر از حضور آفلایی در زمین نگذشته بود که این بازیکن جوان تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد تا دونادونی و شاگردانش بیش از این تحقیر نشوند. هلندی ها در دقایق پایانی به خوبی به حفظ نتیجه پرداختند و در 5 دقیقه آخر بازی چیزی نمانده بود که فن پرسی گل چهارم نارنجی پوشان را به ثمر برساند.

درنهایت، تیم ملی هلند با یک بازی حرفه‌ای توانست با نتیجه پرگل سه بر صفر قهرمان جام جهانی 2006 را درهم بکوبد.

تیم ملی ایتالیا با احتساب این شکست بدون شک باید به فکر پیروزی در دو دیدار آینده خود برابر تیم های فرانسه و رومانی باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا دونادونی تغییر و تحولات خاصی در ترکیب آینده تیم خود ایجاد خواهد کرد یا خیر!

این دو تیم آخرین بار در نیمه نهایی یورو 2000 به نبرد یکدیگر رفته بودند که در آن بازی هلندی‌ها دو پنالتی را در طول زمان بازی از دست دادند و بازی پس از تساوی صفر- صفر در وقت معمول و وقت‌های اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد که در نهایت هلندی‌ها با بدشانسی این بازی را واگذار کردند.

تقابل "دونادونی" و "فن باستن" سرمربیان دو تیم که زمانی در باشگاه میلان درکنار هم توپ می زدند از نکات جالب این بازی بود.

نتیجه‌ی دیدار:

هلند: 3

نیستلروی (26)، اسنایدر (31)، فن برونکهورست (79)

ایتالیا: صفر

عکس هایی از این بازی :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 87/3/21 ] [ 12:10 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

نخستین دیدار گروه مرگ رقابت های جام ملت های اروپا در سال 2008 با تساوی بدون گل همراه بود.

فرانسه و رومانی برگزارکننده ی نخستین دیدار گروه سوم یورو 2008 بودند،که در پایان به تساوی بدون گل و تقسیم امتیاز بازی بسنده کردند.

این تساوی گره این گروه را که از نظر کارشناسان دشوارترین گروه رقابت های سال جاری به شمار می آید، کورتر کرد.

از نکات جالب توجه این بازی نیمکت نشینی "تیری آنری" مهاجم تیم ملی فرانسه بود. "دومنک" ، سرمربی فرانسه زوج آنلکا - بنزما را به میدان فرستاد و تا پایان بازی هم به مهاجم بارسلونای اسپانیا فرصت حضور در میدان را نداد.

ایتالیا و هلند دو تیم دیگر این گروه از رقابت ها هستند.

نتیجه دیدار:

فرانسه: صفر

رومانی: صفر

عکس هایی از این بازی:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 87/3/21 ] [ 11:59 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم فوتبال کرواسی در دقیقه 4 این دیدار از روی نقطه پنالتی توسط لوکا مودریچ به گل رسید و تا پایان بازی را اداره کرد تا در نخستین روز مسابقات گروه B  به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.

اسلاون بیلیچ، سرمربی کرواسی، پس از پایان دیدار گفت: گل زود هنگام کمک زیادی به ما کرد. ما نیمه نخست را بی عیب و نقص اداره کردیم اما در نیمه دوم به اتریشی ها این فرصت را دادیم که شوت های زیادی را روانه دروازه ما کنند. در مورد مودریچ هم باید بگویم که فقط کاکا از این بازیکن برتر است.

جوزف هیکرسبرگر، مربی تیم فوتبال اتریش هم در خصوص این دیدار اظهار داشت: این بدترین شروع ممکن بود. پس از 4 دقیقه، ما یک گل دریافت کردیم و تمام مدت بازی در تلاش بودیم تا آن را جبران کنیم. تیم ما در 30 دقیقه نخست ، خوب بازی نمی کردیم و بازیکنان ما عصبی بودند. اما در نیمه دوم بر بازی احاطه پیدا کردیم.

استیپه پلتیکاسا، دروازه بان کرواسی، در پایان این دیدار به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

اتریش روز پنج شنبه با لهستان دیدار می کند و کرواسی به مصاف آلمان می رود.

عکس هایی از این بازی :

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 87/3/20 ] [ 12:27 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی آلمان در نخستین بازی خود در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های اروپا - یورو 2008، یک‌شنبه شب به مصاف تیم لهستان رفت. این بازی به قضاوت "تام هنینگ اوربو" در شهر کلاگنفورت برگزار شد.

تیم ملی آلمان که با شعار "یک تیم، یک هدف" پا به این مسابقات گذاشته است، اولین بازی خود در یک رقابت معتبر تحت هدایت "یواخیم لو" تجربه می‌کرد. آلمان‌ها در همان دقایق ابتدایی یک موقعیت صدرصد گل را توسط "گومز" مهاجم خود از دست دادند."کلوزه"، "گومز" و "پودولسکی" سه بازیکن خط حمله تیم آلمان را در این بازی تشکیل می‌دادند.

"پودولسکی" مهاجم آلمان در دقیقه20 بازی و روی پاس کلوزه توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. چهره پودولسکی پس از به ثمر رساندن این گل به یادماندنی بود.

آلمان‌ها در نیمه اول به خوبی توانستند از جناحین و به خصوص جناح چپ، حملات خوبی را طراحی کنند. آنها پس از زدن گل اول، چند موقعیت بسیار خطرناک دیگر هم روی دروازه حریف به وجود آوردند.

در نیمه‌ی دوم، کیفیت بازی دچار افت محسوسی شد و بازی تا حدودی برابر دنبال می‌شد. جایگزینی "اشتایگر" به جای "فلیتز" از جمله تغییراتی بود که "یواخیم لو" در ترکیب تیم خود ایجاد کرد.

لهستانی‌ها در نیمه دوم هم آن چنان که باید، فشار زیادی را روی دروازه آلمان وارد نکردند. سرانجام آلمان‌ها در دقیقه 72 بازی و روی اشتباه مبتدیانه مدافع تیم لهستان، بازهم توسط "لوکاس پودولسکی" و با یک ضربه تماشایی توانستند دروازه حریف را برای دومین بار باز کنند.

تیم لهستان پس از دریافت گل دوم، دوبار بخت گلزنی داشت، اما با دفاع خوب آلمان ها و سنگربانی "ینس لمن" آلمان‌ها گلی را در این بازی دریافت نکردند. به این ترتیب هرچهار بازی اول یورو 2008 از نظر نتیجه یک طرفه بود و تیم‌های بازنده هیچ کدام موفق به زدن گل نشدند.

آلمان: 2

پودولسکی (20،72)

لهستان: صفر

عکس هایی از این بازی :

 

 

 

 


[ دوشنبه 87/3/20 ] [ 12:12 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

دومین بازی از سری رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با پیروزی پرتغال برابر ترکیه به پایان رسید. 

در این بازی که در ورزشگاه ژنو کشور سوئیس برگزار شد، تیم پرتغال توانست با دو گل دقایق 61 و 92 "پپه و رائول میرلس از سد تیم ترکیه عبور کند.

این هشتمین مصاف این دو تیم در تاریخ فوتبال ملی بود که در 7 دیدار قبلی طی 50 سال گذشته پرتغالی‌ها 6 بار پیروز شدند و تنها یک بار مغلوب ترک‌ها شدند. این مسابقه به قضاوت "فندل" 44 ساله از کشور آلمان که پیشینه‌ی قضاوت در فینال جام یوفا را نیز دارد، برگزار شد.

"لوئیز فیگو" و "اوزبیو" اسطوره فوتبال پرتغال از جمله کسانی بودند که برای حمایت از تیم ملی کشورشان در این بازی حضور پیدا کردند.

در این مسابقه، تیم پرتغال با شیوه تهاجمی 3-3-4 وارد زمین شد و ده دقیقه ابتدایی بازی را کاملا در اختیار خود داشت. هنگامی که بازیکنان این تیم صاحب توپ می‌شدند، صدای سوت تماشاگران حاکی از حضور زیاد هواداران تیم ترکیه در استادیوم بود.

از نکات عجیب این بازی حضور "پائولو فریرا" در سمت چپ خط دفاعی سرخ پوشان بود. تیم پرتغال در اواسط نیمه اول توسط مدافع پیش تاخته خود، "پپه" به گل رسید اما، این گل به درستی توسط کمک داور آلمانی مسابقه آفساید اعلام شد.

پرتغالی‌ها که روی ضد حملات بسیار سریع عمل می‌کردند، روی ضربه‌ی آزاد دیدنی رونالدو تیر دروازه حریف را برای نخستین بار به لرزه درآوردند. رونالدو که قبل از این بازی در طی 55 بار حضور در ترکیب تیم ملی پرتغال 20 بار برای این تیم گلزنی کرده بود در این بازی سخت به دنبال بازکردن دروازه حریف بود.

جابجایی "رونالدو" و "سیمائو" در اواخر نیمه اول، خط دفاعی ترکیه را دچار سردرگمی کرده بود.

در نیمه‌ی دوم، ضربات پا و سر "نونو گومژ" دو بار دیگر تیر دروازه ترک‌ها را لرزاند تا آنها باز هم نفس راحتی بکشند.

در حالی که کلیه آمارهای بازی خبر از برتری تیم پرتغال می‌دادند، سرانجام "پپه" مدافع میانی این تیم در دقیقه 61 و روی همکاری زیبا با "نونو گومژ" توانست دروازه حریف را باز کند. ترک‌ها که در ادامه، دل به ضربات ایستگاهی و اعلام خطای پنالتی توسط داور آلمانی بسته بودند، در دقایق پایانی رو به بازی مستقیم و فرستادن توپ بر روی دروازه پرتقال آوردند. همین امر موجب ‌غافل‌گیری آنها در ثانیه‌های پایانی بازی و به ثمر رسیدن گل دوم پرتغالی‌ها روی یک ضد حمله شد. این گل را "رائول میرلس" که به عنوان بازیکن جانشین به جای "سیمائو" به زمین آمده بود، به ثمر رساند.

"فندل" داور آلمانی این دیدار، در این بازی سه بار از کارت زرد خود استفاده کرد که هرسه کارت بازی نصیب بازیکنان تیم ترکیه شد. این بازی هیچ بازیکن مصدوم و یا محرومی به همراه نداشت.

* پرتغال: 2

پپه (61)، رائول میرلس (92)

ترکیه: صفر

عکس هایی از این بازی:

 


[ یکشنبه 87/3/19 ] [ 11:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی فوتبال سوییس در بازی افتتاحیه جام ملت‌های اروپا در برابر دیده‌ی هوادارانش با نتیجه‌ی یک بر صفر مغلوب جمهوری چک شد.

سوییس که به همراه اتریش میزبانی یورو 2008 را به عهده دارد نتوانست نتیجه‌ی دلخواهش را بگیرد و در نهایت در حالی که تیم برتر میدان بود، برابر شاگردان «کارل بروکنر» مغلوب شد.

این بازی که در ورزشگاه «سنت یاکوب» شهر بازل و در حضور 42 هزار تماشاگر برگزار شد، در نهایت با تک گل «واسلاو اسورکوش» در دقیقه 70 به نفع جمهوری چک به پایان رسید تا این تیم در صدر جدول گروه قرار گیرد. اسورکوش در دقیقه‌ی 56 به عنوان یار جانشین وارد زمین شده بود.

در این بازی تیم ملی سوییس بسیار بهتر از حریف خود ظاهر شد و در بیشتر دقایق بازی توپ را در اختیار داشت، ولی «پتر چک» دروازه‌بان جمهوری چک بهترین نمایش خود را انجام داد و با درخشش مثال‌زدنی مانع از گلزنی تیم حریف شد.

سوییسی‌ها یک بار نیز توپ را به تیر دروازه جمهوری چک کوبیدند ولی در نهایت مغلوب حرفه‌ای‌گری و تجربه‌ی حریف خود شدند.

گل تیم ملی چک روی تک اشتباه مدافعان سوییس به ثمر رسید به شکلی که این اشتباه برای آنها بسیار گران تمام شد.

در این بازی «الکساندر فرای» کاپیتان و بهترین بازیکن سوییس دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شد، به شکلی که ممکن است بازی‌های آینده‌ی تیمش را از دست بدهد، او در نیمه‌ی دوم با چشمانی اشکبار و در حالی که برای راه رفتن مجبور بود از عصا استفاده کند بازی تیمش را نظاره می‌کرد.

سوییس صفر

جمهوری چک یک

واسلاو اسورکوش (70)

عکس هایی از قبل بازی:

 

 


[ یکشنبه 87/3/19 ] [ 11:13 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

    اتریش: فقط با یکدیگر می توانیم پیروز شویم
    کرواسی: با یکدیگر و همراه هواداران پیش به سوی فتح جام
    جمهوری چک: پیش به سوی پیروزی و پیش به سوی تحقق آرزوهای مردم کشورمان
    فرانسه: با یکدیگر زندگی کنیم، با یکدیگر جشن بگیریم
    آلمان: آلمان یک تیم، یک هدف
    یونان: یک تیم، یک رویا
    هلند: یک تیم، یک روح، با یکدیگر نارنجی هستیم
    ایتالیا: آسمان همیشه لاجوردی است
    لهستان: ... زیرا فقط ورزش و تفریح خوب مهم است
    پرتغال: اراده پیروزی انگیزه این مربی است
    رومانی: رومانی به تو افتخار می کنیم و تو را دوست داریم
    روسیه: تمام روسیه برای یک هدف، روسیه به فرزندانش افتخار می کند
    اسپانیا: هر اتفاقی بیفتد، اسپانیا همیشه هست
    سوئد: تیم سوئد بهترینه
    سوئیس: مقصد نهایی، وین (شهر برگزاری فینال یورو 2008)
    ترکیه: آیا این اتوبوس می تواند مشتاقان ترکیه را سوار کند؟


[ شنبه 87/3/18 ] [ 12:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا - یورو ‌2008 - از فردا آغاز می شود.

سوئیس و اتریش میزبانی یورو ‌2008 را به عهده دارند. پس از یورو ‌2000 که کشورهای هلند و بلژیک به طور مشترک میزبان آن بودند این دومین بار است که دو کشور به صورت مشترک میزبانی را بر عهده می گیرند.

در سال ‌2012 هم این اتفاق برای سومین بار و با میزبانی مشترک کشورهای لهستان و اوکراین رخ می دهد. ‌16 تیم در قالب ‌4 گروه در این رقابت ها حضور دارند.

تیم‌های اتریش و لهستان اولین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می کنند. تیم ملی آلمان با ‌3 بار قهرمانی بهترین کارنامه را در رقابت های جام ملت های اروپا در اختیار دارد، قهرمان این بازی ها به عنوان نماینده اروپا در مسابقات جام کنفدراسیون ها که در سال ‌2009 در کشور آفریقای جنوبی برگزار می شود حضور خواهد داشت.

*محل برگزاری*

تیم ملی سوئیس تمامی بازی های مرحله گروهی خود را در شهر بازل برگزار می کند و تیم اتریش هم تمامی بازی های مرحله را در شهر وین انجام خواهد داد.

در سال ‌2004، شهر زوریخ به یک مشکل بزرگ برای مسوولین برگزاری رقابت ها تبدیل شد، در واقع قرار بود استادیوم "هاردنرم" بازسازی شود و به عنوان استادیوم شهر زوریخ مورد استفاده قرار گیرد اما شرایط این استادیوم مورد تایید اتحادیه فوتبال اروپا قرار نگرفت و این مساله باعث به وجود آمدن درگیری‌هایی میان یوفا و مسوولان برگزاری رقابت ها شد. موضوع مورد بحث این بود که هر دو کشور سوئیس و اتریش هر کدام باید از چهار استادیوم برای میزبانی استفاده می کردند. این مشکل وقتی حل شد که مسوولان مربوط به جای این استادیوم، ورزشگاه لتزی گراند را مورد بازسازی قرار دادندکه اتحادیه نیز با این مساله موافقت کرد. استادیوم لتزی گراند اولین بازی خود را در تاریخ ‌23 سپتامبر ‌2007 میزبانی کرد.

* جام جدید*

جام این دوره از بازی‌ها با شکلی متفاوت تر از قبل به تیم قهرمان اعطا می شود. این جام نسخه جدیدی از جام "هانری دلازی" است که توسط «لاندن آسپری» طراحی و ساخته شده است. این جام تقریبا شکلی شبیه به نسخه طراحی شده توسط "آرتوس براند" دارد.

توپ کوچکی که در دوره های قبلی بر روی پشت جام وجود داشت به همراه مجسمه حکاکی شده حذف شده است. همچنین پایه نقره ای جام هم در جهت محکم تر و ثابت تر شدن، بزرگتر شده است. نام کشورهای قهرمان دوره های قبل که بر روی پایه جام به چشم می خورد این بار در پشت جام حک شده که توسط نقره تمام عیار ساخته شده است. این جام ‌8 کیلوگرم وزن و ‌60 سانتی متر بلندی دارد.

*داوران و مسوولین بازی‌ها*

‌12 داور و ‌24 کمک داور برای حضور در این بازی ها انتخاب شده اند که در جدول زیر اسامی آنها را مشاهده می کنید:

کشور - داور - کمک ها

اتریش - کزاد پلانز و ایگون بروتر- مارکوس مایر

بلژیک - فرانک دبیلکر و پیترهرمانس - الکس ورستراتن

انگلستان - هاوارد وب و دارن کان – مایک مولارکی

آلمان - هربرت فاندل و کارستن کاداک - ولکر وازل

یونان - کایروس واسارس و دیمیتریس بوزارتریدیس – دیمیتریس سارایداس

ایتالیا - روبرتو روزتی و آلساندرو گریزلی - پائولو کالکانو

هلند - پیتر ونیک و آدریان اپنیا - هانس تن هوو

نروژ - تام هنینگ و اوورب جیرآگ هالن - جان پیتر راندن

اسلواکی - لوبوس میشل و رومان اسلاسیکو- مارتن بالکو

اسپانیا - مانوئل فوتو گنزالس و یوسته خیمنز – خالوو گوادامورو

سوئد - پیتر فرودفلت و اشتفان ویتبرگ - هنریک آندرن

سوئیس - ماسیو بوساکا و ماتیاس آرنت- اشتفان کوهات

*تیم ها*

هر کشور باید اسامی ‌23 بازیکن را برای این رقابت ها ارائه دهد که در این بین وجود سه دروازه‌بان برای هر تیم در تاریخ ‌28 مه ‌2008 اجباری اعلام شد. در صورتی که پیش از آغاز بازی ها، ‌یک بازیکن به گونه ای مصدوم شود که این مصدومیت مانع از حضور وی در بازی اول تیمش شود یک بازیکن جدید می تواند جانشین بازیکن مصدوم شود.

*مرحله حذفی*

مرحله حذفی این دوره از رقابت‌ها نسبت به دوره های قبلی کمی متفاوت است. در این دوره از بازی‌ها تیم های گروه‌های A و B و تیم های گروه های D, C تا مرحله نهایی از یکدیگر جدا خواهند بود. دلیل این تغییر شکل ایجاد تساوی در زمان استراحت تیم ها می باشد. همچنین در پی یک تغییر اساسی برای اولین بار در تاریخ جام ملت های اروپا تنها دو استادیوم (جیکوب پارک در بازل سوئیس وارنست‌هاپل در وین اتریش) برای هفت بازی مرحله حذفی مورد استفاده قرار می گیرند.

*توپ این دوره از بازی ها*

توپ این دوره برای اولین بار در مراسم قرعه کشی به نمایش درآمد. این توپ که توسط شرکت آدیداس طراحی شده است "یوروپاس" نام دارد. این توپ ساختاری شبیه به توپ Teangeist دارد با این تفاوت که سطح آن مورد اصلاح قرار گرفته است. نسخه یورو پاس گلوریا هم برای مسابقه نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

*شعار این دوره*

شعار این دوره از بازی ها در تاریخ ‌24 ژانویه ‌2007 انتخاب شد. عنوان این شعارExpect Emotions (در انتظار هیجان باشید) است.

*نماد این دوره از بازی ها*

پس از انجام رای گیری، دو نماد رسمی برای رقابت های یورو ‌2008 انتخاب شدند. گزینه هایی این رای گیری به ترتیب زیر بودند:

"ناگی" و "زیگی"، "فلیتز و بیتز" و "تریکیس و فلیکس" که پس از برگزاری رای گیری،‌ دو نماد تریکیس و فلیکس به عنوان نماد رسمی این دوره از بازی‌ها انتخاب شدند.

این دو نماد بیش از ‌36 درصد آرا را کسب کردند. کریستین ماتشلر مدیر برگزاری مسابقات در کشور سوئیس در این باره گفت: اطمینان دارم که نماد بازی ها نقش مهمی برای درک کلی رقابت ها ایفا می کنند.

*جایزه مالی*

اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد که مبلغی بالغ بر ‌184 میلیون یورو به عنوان جایزه این دوره از بازی‌ها بین تیم های حضور یافته تقسیم می کند که این رقم ‌15 میلیون یورو نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

جوایز این دوره به شرح زیر است:

مرحله گروهی (هر بازی): برد: ‌1 میلیون یورو ؛ تساوی: پانصد هزار یورو

مرحله یک هشتم: ‌2 میلیون یورو ( تیم برنده)

مرحله یک چهارم: ‌3 میلیون یورو (تیم برنده)

مرحله نیمه نهایی: ‌5/4 میلیون یورو( تیم برنده)

قهرمان: ‌5/7 میلیون یورو

در صورتی که تیم قهرمان، تمام بازی‌های مرحله گروهی خود را نیز با برد پشت سر گذاشته باشد مبلغ ‌23 میلیون یورو جایزه دریافت می کند.

غایبان بزرگ یورو 2008

وقتی امسال سه تیم انگلیسی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یافتند، دیگر تقریبا مشخص شده بود که این جام به انگلیس خواهد رفت. سؤال اساسی در لحظاتی که در دیدار فینال کار به شلیک ضربات پنالتی کشیده شد، این بود: چلسی و یا منچستر یونایتد، کدامیک بر جام قهرمانی بوسه خواهد زد؟ اما شادی آن شب منچستریونایتد و دوستدارانش تنها مرهمی بود بر تن مهد فوتبال جهان. انگلیس این روزها غایب بزرگ جام قهرمانی ملت های اروپاست.

صدای آلمان در این مورد می نویسد: سخن از غیبت بزرگان است. روز سه شنبه (? ژوئن) همه نگاه ها به "کازا آتزوری" یا محل سکونت تیم ملی ایتالیا در "اوبر والترس دورف" ، در اتریش دوخته شد که اردوی تدارکاتی ایتالیایی ها در آن قرار دارد. ساعت شش بعد از ظهر هنگامی که لاجوردی ها در میدان مشغول تمرین بودند ناگهان فابیو کاناوارو بر اثر برخورد با جرجیو چیلینی نقش بر زمین شد. پس از پانزده دقیقه کاناوارو به بیمارستان منتقل شد و در پی آن معلوم شد که جراحاتش به گونه ای است که نمی تواند در رقابت های جام سیزدهم حضور داشته باشد.

آتزوری‌ها بدون کاپیتان خود که یکی از بهترین مدافعان جهان و یکی از ستون های اصلی تیم است، رقابت های مقدماتی در گروه مرگ را آغاز خواهند کرد. گروهی که شامل فرانسه، هلند، ایتالیا و رومانی است. ایتالیایی‌ها پس از چهل سال آمده بودند تا به عنوان قهرمان جهان، عنوان قهرمانی اروپا را نیز تصاحب کنند. روزنامه "کوریره دلو اسپورت" اما در شماره روز چهارشنبه، در تیتر خود با قهرمانی اروپا خداحافظی کرد و نوشت "آدیو".

از همین گروه، ریموند دومنش، سرمربی تیم ملی فرانسه، اعلام داشت که در روز نهم ژوئن، در دیدار با رومانی، پاتریک ویرا، کاپیتان این تیم، حضور نخواهد داشت. اعلام این خبر به شایعات بیشتری در مورد عدم حضور او در کل رقابت های جام اروپا دامن زد.

کلارنس سیدورف، بازیکن خط میانی میلان یکی دیگر از بزرگانی است که در این گروه عدم حضورش همه و حتی مارکو فان باستن، سرمربی تیم ملی هلند را هم متعجب کرد. سیدورف ?? ساله که برای میلان ایتالیا توپ می زند، پیش از این توسط فان باستن به جمع ملی پوشان هلند در مسابقات جام جهانی آلمان دعوت نشده بود. وی در اواسط ماه گذشته انصراف خود را برای حضور در جام قهرمانی اروپا اعلام داشت. سیدورف در سه دور از مسابقات جام قهرمانی اروپا رهبری خط میانی هلند را برعهده داشت.

در عکس گروهی تیم ملی اسپانیا که با روسیه، یونان و سوئد در یک گروه قرار دارد، جای یک چهره خالی است و آن کسی نیست جز رائول. این  مهاجم کهنه کار و کاپیتان تیم رئال مادرید، در ??? مسابقه ای که برای کشورش انجام داده، ?? گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال اسپانیا محسوب می شود. 

رائول با روی کار آمدن برند شوستر به عنوان سرمربی رئال مادرید، تولدی تازه را تجربه کرد و با زدن ?? گل، سهم بسزایی در موفقیت تیمش داشت. در روزهای اخیر حتی روزنامه ورزشی "مارکا" رائول را به عنوان بهترین بازیکن این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول اسپانیا انتخاب کرد. اما با وجود همه این موفقیت ها، آراگونس از دعوت این ستاره ?? ساله به تیم ملی چشم پوشید و ترجیح داد که چهره های جوان را به خدمت گیرد. 

بدون تردید، برند اشنایدر برای آلمان، روزیتسکی برای جمهوری چک، ادواردو، مهاجم برزیلی الاصل کرواسی و شوکور و باشتورک برای ترکیه نیز از دیگر غایبان بزرگ این دور از مسابقات جام قهرمانی فوتبال اروپا هستند.


[ جمعه 87/3/17 ] [ 11:14 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب