فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


اسپانیا پس از 44سال طلسم را شکست. - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم ملی فوتبال اسپانیا با پیروزی یک بر صفر در مقابل آلمان، قهرمان رقابت‌های جام‌ملت‌های اروپا در سال 2008 شد.

اسپانیا یک‌شنبه شب در یک دیدار حساس و در ورزشگاه "ارنست هاپل" شهر وین اتریش به مصاف قهرمان سه دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا رفت و توانست با ارایه یک بازی برتر برای نخستین بار و پس از 44 سال قهرمان این رقابت‌ها شود.

"فرناندو تورس" تنها گل این مسابقه را در دقیقه 33 وارد دروازه‌ی آلمان کرد تا با به ثمر رساندن هفدهمین گل ملی خود، نخستین جام را از زمان قهرمانی اسپانیا در اروپا در سال 1964، نصیب این کشور کند.

آلمان در این دیدار هرگز فرصت واقعی گلزنی به دست نیاوردند. آنها برای ششمین بار بود که راهی دیدار پایانی این رقابت‌ها می‌شدند که از 5 حضور گذشته سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی حاصل کرده بودند.

آلمان در سال‌های 1972، 1980 و 1996 قهرمان جام ملت‌های اروپا شده بود. این تیم در سال‌های 1976 و 1992 هم نایب قهرمان اروپا شد.

اسپانیا هم تاکنون دو بار راهی دیدار پایانی جام ملت‌های اروپا شده بود. آنها در سال 1964 در مادرید دو بر یک شوروی سابق را بردند و قهرمان شدند و در سال 1984 هم برای دومین با به دیدار پایانی راه یافتند که در این دیدار فرانسوی‌ها با درخشش "پلاتینی" قهرمان شدند.

قضاوت دیدار شب گذشته را "روبرتو روزتی" بر عهده داشت. روزتی، داور40 ساله‌ی ایتالیایی با یک متر و نود سانتی‌متر قد بلند‌قدترین داور فوتبال جهان شناخته می‌شود.

او دیدار افتتاحیه‌ی جام ملت‌های 2008 اروپا را نیز میان دو تیم سوئیس و جمهوری چک سوت زده بود.

نتیجه دیدار:

اسپانیا یک - آلمان صفر

گل: فرناندو تورس (33)

عکس هایی از این بازی:

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
عکس هایی پس از بازی و قهرمانی اسپانیا:
 
 
 
 
 
  
 


[ دوشنبه 87/4/10 ] [ 2:2 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب