فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


قهرمان جهان مقابل هلند درهم کوبیده شد. - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

 

تیم ملی فوتبال هلند در نخستین بازی خود در گروه C رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو 2008)، به مصاف لاجوردی پوشان ایتالیا رفت و این تیم را با سه گل شکست داد.

این بازی که در ورزشگاه برن شهر والکدورف، با حضور 33000 نفر تماشاچی و به قضاوت فرویدفلت برگزار شد؛ در نهایت با گل‌های "نیستلروی" (26)، "اسنایدر" (31)، "فن برونکهورست" (79) و با حساب سه بر صفر به سود نارنجی‌پوشان هلندی پایان یافت.

سنگربانان هر دو تیم در این بازی از ابتدا کاپیتانی تیم های خود را عهده دار بودند. "ادوین فن درسار" برای هلند و "جیانلوییجی بوفون" برای ایتالیا این وظیفه را عهده دار بودند. هواداران نارنجی پوشان در این بازی بیش از لاجوردی پوشان به چشم می خورند.

تیم هلند روی کاغذ با شیوه 1-3-2-4 پا به این میدان گذاشت، در حالی که لاجوردی پوشان با شیوه 3-3-4 وارد زمین شدند. "کریستین پانوچی" از بازیکنانی بود که پس از حرف و حدیث‌های بسیار به این بازی رسید. زوج طلایی خط دفاعی ایتالیا در این بازی حضور نداشتند. "الساندرو نستا" در سن 31 سالگی از میادین فوتبال خداحفظی کرد و "فابیو کاناوارو" هم به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد. حضور "بارزالی" و "ماتراتزی" در مرکز خط دفاعی، همگان را نگران کرده بود. از یک طرف تجربه کم بارزالی و از طرفی سن بالای ماتراتزی از نقاط ضعف این زوج دفاعی به شمار می رفت.

20 دقیقه ابتدایی این بازی تقریباً متعادل دنبال می شد اما، برتری نسبی هلندی‌ها کمی مشخص تر بود. در این20 دقیقه "نیستلروی" یک موقعیت تک به تک را از دست داد. در دقیقه 26 و پس از فشارهای بسیار هلندی ها مزد زحمات خود را با گل "نیستلروی" دریافت کردند اما، این گل با حرف و حدیث های بسیاری همراه شد و خیلی ها اعتقاد داشتند که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. تنها 6 دقیقه پس از این گل، "اسنایدر" روی پاس هوشمندانه "کویت" توانست گل دوم را به ثمر برساند.

ایتالیایی‌ها که تا حدودی در هم ریخته به نظر می رسیدند یکی دو موقعیت در ادامه نیمه اول روی دروازه حریف ایجاد کردند که این موقعیت‌ها به جایی نرسید.

دفاع متزلزل ایتالیایی‌ها در اواخر نیمه اول بازهم فرصت هایی نصیب هلندی‌ها کرد که آخرین آنها را نیستلروی از دست داد تا نیمه اول با همان نتیجه دو بر صفر به سود نارنجی پوشان به پایان برسد.

نیمه دوم این مسابقه بدون هیچ تعویضی برای هر دو تیم آغاز شد. ایتالیایی ها که در نیمه اول، دو گل را دریافت کرده بودند دقایق ابتدایی نیمه دوم را کمی سراسیمه دنبال می‌کردند که از نشانه‌های آن می‌توان به دریافت کارت زرد "گتوزو" توسط داور مسابقه اشاره کرد.

ضعف "ماتراتزی" 38 ساله در حرکات سرعتی کاملاً مشهود بود، به ویژه هنگامی که "کویت" از سمت راست فشار می آورد. پس از گذشت 15 دقیقه از نیمه دوم، بالاخره "دونادونی" هم به این موضوع پی برد و "فابیو گروسو" مدافع جوان تر خود را وارد زمین کرد. با این تغییر، "زامبروتا" از چپ به راست آمد و گروسو هم به سمت چپ خط دفاعی رفت. از سوی دیگر "پانوچی" هم به مرکز خط دفاعی آمد. ایتالیایی ها به دنبال ایجاد موقعیت‌های خطرناک به روی دروازه "ادوین فن درسار" باتجربه بودند اما خط میانی آنها و هافبک های کلیدی این تیم به ویژه "آندرا پیرلو" در این بازی به دور از انتظار ظاهر شدند. 20 دقیقه نخست نیمه دوم از آن لاجوردی پوشان بود اما، این برتری نسبی هیچ گلی را برای این تیم در برنداشت.

در دقیقه 63، بالاخره "دل پیرو" 34 ساله به جای "دی ناتاله" وارد زمین شد تا امیدهای ایتالیا برای گلزنی بیشتر شود. اولین ضربه دل پیرو توسط فن درسار به خوبی مهار شد و این ضربه نوید بازی تهاجمی تری را از سوی لاجوردی پوشان در 30 دقیقه پایانی بازی می داد.

در آن سوی میدان، لاله‌های نارنجی هم سعی در حفظ نتیجه و نیم نگاهی هم به ضدحملات داشتند. "رابین فن پرسی" در دقیقه 70 به جای "نیستلروی" زننده گل اول بازی به میدان آمد و به این ترتیب اولین تعویض هلندی‌ها انجام شد. ایتالیا در ادامه باز هم به حملات بی ثمر خود ادامه داد و با آمدن "کاسانو" به جای "کامورانزی"، دونادونی تمام قوای تهاجمی خود را به کار گرفت تا بلکه بتواند به گل دست پیدا کند.

در دقیقه 75، "فن باستن" دومین تعویض خود را انجام داد و "هیتینگا" را به جای "بولهروز" به زمین فرستاد.

ضربه گروسو در دقیقه 76 بازی از فاصله چند متری دروازه نفس را در سینه‌ها حبس کرد اما، ایتالیا بازهم به گل نرسید و تنها دقایقی پس از آن ضربه ایستگاهی پیرلو با واکنش استثنائی فن درسار مهار شد.

شاید کمتر کسی باور کند که درست به فاصله چند ثانیه پس از این واقعه، هلندی‌ها در دقیقه 79 روی یک ضدحمله رعدآسا توانستند گل سوم را وارد دروازه "بوفون" کرده و کار لاجوردی پوشان را در این بازی تمام کنند. این گل را "فن برونکهورست" روی ارسال کویت و با یک ضربه سر به ثمر رساند.

تعویض سوم و آخر تیم هلند با جایگزینی "آفلایی" به جای "کویت" انجام شد.

یک دقیقه بیشتر از حضور آفلایی در زمین نگذشته بود که این بازیکن جوان تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد تا دونادونی و شاگردانش بیش از این تحقیر نشوند. هلندی ها در دقایق پایانی به خوبی به حفظ نتیجه پرداختند و در 5 دقیقه آخر بازی چیزی نمانده بود که فن پرسی گل چهارم نارنجی پوشان را به ثمر برساند.

درنهایت، تیم ملی هلند با یک بازی حرفه‌ای توانست با نتیجه پرگل سه بر صفر قهرمان جام جهانی 2006 را درهم بکوبد.

تیم ملی ایتالیا با احتساب این شکست بدون شک باید به فکر پیروزی در دو دیدار آینده خود برابر تیم های فرانسه و رومانی باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا دونادونی تغییر و تحولات خاصی در ترکیب آینده تیم خود ایجاد خواهد کرد یا خیر!

این دو تیم آخرین بار در نیمه نهایی یورو 2000 به نبرد یکدیگر رفته بودند که در آن بازی هلندی‌ها دو پنالتی را در طول زمان بازی از دست دادند و بازی پس از تساوی صفر- صفر در وقت معمول و وقت‌های اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد که در نهایت هلندی‌ها با بدشانسی این بازی را واگذار کردند.

تقابل "دونادونی" و "فن باستن" سرمربیان دو تیم که زمانی در باشگاه میلان درکنار هم توپ می زدند از نکات جالب این بازی بود.

نتیجه‌ی دیدار:

هلند: 3

نیستلروی (26)، اسنایدر (31)، فن برونکهورست (79)

ایتالیا: صفر

عکس هایی از این بازی :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 87/3/21 ] [ 12:10 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب