فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


پرتغال ترکیه را شکست داد. - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

دومین بازی از سری رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با پیروزی پرتغال برابر ترکیه به پایان رسید. 

در این بازی که در ورزشگاه ژنو کشور سوئیس برگزار شد، تیم پرتغال توانست با دو گل دقایق 61 و 92 "پپه و رائول میرلس از سد تیم ترکیه عبور کند.

این هشتمین مصاف این دو تیم در تاریخ فوتبال ملی بود که در 7 دیدار قبلی طی 50 سال گذشته پرتغالی‌ها 6 بار پیروز شدند و تنها یک بار مغلوب ترک‌ها شدند. این مسابقه به قضاوت "فندل" 44 ساله از کشور آلمان که پیشینه‌ی قضاوت در فینال جام یوفا را نیز دارد، برگزار شد.

"لوئیز فیگو" و "اوزبیو" اسطوره فوتبال پرتغال از جمله کسانی بودند که برای حمایت از تیم ملی کشورشان در این بازی حضور پیدا کردند.

در این مسابقه، تیم پرتغال با شیوه تهاجمی 3-3-4 وارد زمین شد و ده دقیقه ابتدایی بازی را کاملا در اختیار خود داشت. هنگامی که بازیکنان این تیم صاحب توپ می‌شدند، صدای سوت تماشاگران حاکی از حضور زیاد هواداران تیم ترکیه در استادیوم بود.

از نکات عجیب این بازی حضور "پائولو فریرا" در سمت چپ خط دفاعی سرخ پوشان بود. تیم پرتغال در اواسط نیمه اول توسط مدافع پیش تاخته خود، "پپه" به گل رسید اما، این گل به درستی توسط کمک داور آلمانی مسابقه آفساید اعلام شد.

پرتغالی‌ها که روی ضد حملات بسیار سریع عمل می‌کردند، روی ضربه‌ی آزاد دیدنی رونالدو تیر دروازه حریف را برای نخستین بار به لرزه درآوردند. رونالدو که قبل از این بازی در طی 55 بار حضور در ترکیب تیم ملی پرتغال 20 بار برای این تیم گلزنی کرده بود در این بازی سخت به دنبال بازکردن دروازه حریف بود.

جابجایی "رونالدو" و "سیمائو" در اواخر نیمه اول، خط دفاعی ترکیه را دچار سردرگمی کرده بود.

در نیمه‌ی دوم، ضربات پا و سر "نونو گومژ" دو بار دیگر تیر دروازه ترک‌ها را لرزاند تا آنها باز هم نفس راحتی بکشند.

در حالی که کلیه آمارهای بازی خبر از برتری تیم پرتغال می‌دادند، سرانجام "پپه" مدافع میانی این تیم در دقیقه 61 و روی همکاری زیبا با "نونو گومژ" توانست دروازه حریف را باز کند. ترک‌ها که در ادامه، دل به ضربات ایستگاهی و اعلام خطای پنالتی توسط داور آلمانی بسته بودند، در دقایق پایانی رو به بازی مستقیم و فرستادن توپ بر روی دروازه پرتقال آوردند. همین امر موجب ‌غافل‌گیری آنها در ثانیه‌های پایانی بازی و به ثمر رسیدن گل دوم پرتغالی‌ها روی یک ضد حمله شد. این گل را "رائول میرلس" که به عنوان بازیکن جانشین به جای "سیمائو" به زمین آمده بود، به ثمر رساند.

"فندل" داور آلمانی این دیدار، در این بازی سه بار از کارت زرد خود استفاده کرد که هرسه کارت بازی نصیب بازیکنان تیم ترکیه شد. این بازی هیچ بازیکن مصدوم و یا محرومی به همراه نداشت.

* پرتغال: 2

پپه (61)، رائول میرلس (92)

ترکیه: صفر

عکس هایی از این بازی:

 


[ یکشنبه 87/3/19 ] [ 11:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب