فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


المپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

"سجاد مرادی" قهرمان و رکوردار دوی 800 متر ایران پس از پایان تلاش 24 دونده در مرحله‌ی نیمه نهایی دوی 800 متر در جایگاه نهم قرار گرفت.

در حالی که از بین 24 دونده حاضر در مرحله‌ی نیمه نهایی دو 800 متر بازی‌های المپیک تنها 8 دونده راهی مرحله‌ی فینال می‌شدند. سجاد مرادی با قرار گرفتن در جایگاه نهم از صعود به مرحله‌ی فینال بازماند.

در این رقابت دوندگان کنیا، سودان، بحرین، الجزایر، کانادا و اسپانیا به فینال راه یافتند.

سجاد مرادی با زمان یک دقیقه و 46 ثانیه و 8 صدم ثانیه نهم شد.

مرادی در حالی در این مرحله عنوان نهمی را کسب کرد که بالاتر از قهرمانان جهان و المپیک سالهای گذشته همچون یوری بارزاکوفسکی از روسیه، ویلفرد بونگی از کنیا و مولاوی از آفریقای جنوبی و بسیاری از قهرمانان آسیا، آفریقا و اروپا قرار گرفت اما، با بدشانسی تمام از صعود به فینال بازماند.

این در حالیست که تا کنون هیچ کدام از دو و میدانی کاران ایرانی که از بازی‌های 1952 هلسینکی در بازیهای المپیک شرکت کردند نتوانستند به فینال هیچ کدام از مواد المپیک راه یابند.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 1:52 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سجاد مرادی نماینده‌ی ایران در مرحله‌ی نیمه نهایی دو 800 متر بازی‌های المپیک پکن از راهیابی به مرحله‌ی نهایی باز ماند.

سجاد مرادی درحالی که باران شدیدی در ورزشگاه ملی شهر پکن موسوم به آشیانه‌ی پرنده در حال بارش بود، با دونده‌هایی از کشورهای اسپانیا، برزیل، آفریقای جنوبی، کنیا، سودان، بحرین و الجزایر که در بین آنها قهرمانان جهان و المپیک حضور داشتند، دوید و با زمان یک دقیقه و 46 ثانیه و 8 صدم ثانیه در گروه خود پنجم شد و از حضور در مرحله‌ی نهایی بازماند.

این در حالی است که دونده‌ی آفریقای جنوبی که دارنده‌ی مدال نقره‌ی المپیک آتن و مدال برنز جهان در سال 2003 است پس از سجاد مرادی در مکان ششم قرار گرفت. در این گروه دونده‌های کنیا و سودان به فینال راه یافتند.

هم اکنون "هادی سپهرزاد" به عنوان آخرین دو و میدانی کار ایران در بازی‌های المپیک و در رشته‌ی ده گانه پنجمین مسابقه‌ی خود را در ماده‌ی پرش ارتفاع پشت سر می‌گذارد.

وی پس از این پنج مرحله باید پنج مرحله‌ مسابقه‌ی دیگر را فردا در ورزشگاه آشیانه‌ی پرنده داشته باشد.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 1:48 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فردین معصومی نتوانست مدال برنز المپیک را صاحب شود.

در مسابقه‌ی رده‌بندی وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک، فردین معصومی مقابل مرید موتالیموف از قزاقستان قرار گرفت و در تایم اول در یک مبارزه پر افت و خیز 8-3 شکست خورد.

در تایم دوم "معصومی" در حالی که یک بر صفر پیش بود، بر روی اشتباه خودش در ثانیه پایانی خاک شد و 1-1 بازنده شد تا پنجم شود.

بر اساس این گزارش، تیم ملی کشتی آزاد ایران تنها با تک مدال برنز "مراد محمدی" به کار خود در المپیک پکن پایان داد.

اما در سایر اوزان، در فینال وزن 84 کیلوگرم رواز میندوراشویلی از گرجستان 9-3 (2-3، 3-0 و 4-0) یوسف عبدالسلام اف از تاجیکستان را شکست داد و قهرمان المپیک شد.

گئورگی کتویف از روسیه در سه تایم (3-0، 0-2 و 2-2) به سختی از سد دیوید بیچیناشویلی از آلمان گذشت و سوم شد. دیگر برنز این وزن نصیب تاراس دانکو از اوکراین شد که 3-0(1-0 و 2-0) سرهات بالجی از ترکیه را مغلوب کرد.

طلای وزن 96 کیلو نیز به روسیه رسید. شیروانی مراداف موفق شد 2-0 (1-0 و 1-0) تیموراز تیگیف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید. گئورگی گوگشلیدزه از گرجستان هم میشل باتیستای کوبایی را ضربه کرد و سوم شد. ختاگ گازیموف نیز با پیروزی 7-0 (5-0، 2-0) مقابل گئورگی تیبیلوف از اوکراین دیگر برنز این وزن را گرفت. در واقع هر چهار مدال آور این وزن روسی الاصل هستند.

فینال 120 کیلو نیز بین آرتور تایمازوف از ازبکستان و بختیار احمداف از روسیه برگزار می شود.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 1:37 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

نخستین روز از پیکارهای تکواندوی بازی‌های المپیک پکن با کسب دو مدال طلای بانوان و مردان برای کشورهای چین و مکزیک به پایان رسید.

در پایان مسابقات تکواندوی وزن اول بانوان (49-) وو جینگ یو از چین به مقام قهرمانی رسید، شرکت کننده‌ی تایلند دوم شد و تکواندو کاران ونزوئلا وکوبا مشترکا سوم شدند.

در مسابقات وزن اول مردان (58-) کیلوگرم پرز از مکزیک به مدال طلا دست یافت تکواندوکار دومینکن نائب قهرمان شد و نمایندگان افغانستان و چین تایپه مشترکا سوم شدند.

از نقاط قابل توجه در پیکارهای روز نخست کسب مدال برنز برای روح الله نیکپای تکواندوی افغانستانی بود که بدین ترتیب اولین مدال تکواندوی افغانستان در المپیک به دست آمد.

سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو در پایان مسابقات روز نخست در گزارشی ویژه عنوان کرد چین کشور میزبان و مکزیک با کسب مدال طلا در روز نخست پیکارها برتری خود را به همگان نشان دادند.

در این گزارش با اشاره به اینکه افغانستان اولین مدال تاریخ المپیک خود را توسط نیکپای در تکواندو به دست آورد گفت وگوهایی را نیز با مدال آوران مسابقات روز نخست انجام داد.

وو جینگ یو تکواندوکا زن چینی که مدال طلای وزن نخست بانوان را به دست آورد در این خصوص گفت:‌مدت های طولانی در انتظار این روز بودم و اینک بسیار هیجان زده‌ام من می خواهم از همه‌ی کسانی که در این راه به من کمک کرده‌اند تشکر کنم این جایزه‌ای است برای همه.

هم‌چنین "پرز" تکواندوکای مکزیکی که مدال طلای وزن مردان را کسب کرد نیز گفت:‌ سرانجام رویای من به واقعیت پیوست من می‌خواهم از همه‌ی کسانی که من را حمایت کردند و همه‌ی کسانی که تکواندو را حمایت کردند تشکر کنم. حریف دیدار فینال من بسیار قدرتمند بود و بسیار حمله کرد. هم‌چنین تاکتیک او نیز بسیار عالی بود.

رضا نادریان و سارا خوش‌جمال فکری دو نماینده‌ی وزن اول تکواندوی ایران در روز نخست از دور مسابقات وداعی زودهنگام داشتند.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 1:23 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فردین معصومی به دیدار رده‌بندی مسابقات کشتی آزاد المپیک راه یافت.

فردین معصومی در گروه بازنده‌های وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد ابتدا به مصاف "بوجی‌دار بویاجیر" از بلغارستان رفت که در سه تایم به برتری رسید.

معصومی تایم اول را یک بر سه واگذار کرد اما، توانست تایم دوم را دو بر صفر به سود خود پایان دهد و در تایم سوم در حالی که دو بر صفر عقب افتاده بود با یک خاک و بارانداز نتیجه را عوض کرد و در نهایت به پیروزی چهار بر دو رسید.

استیو موکو از آمریکا حریف بعدی ملی پوش ایران بود که معصومی در دوتایم هفت بر دو ( سه یک و چهار یک ) به برتری رسید.

وی برای کسب مدال برنز باید با "موتالیموف" از قزاقستان کشتی بگیرد.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 12:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

زهرا کریمی با راهیابی به مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های ووشوی 2008 پکن مدال برنز خود را قطعی کرد.

"زهرا کریمی" سانشوکار وزن 60- کیلوگرم در دو راند پیاپی "اهلن" از تونس را مغلوب کرد و به مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌ها صعود کرد.

زهرا کریمی شنبه صبح در مرحله‌ی نیمه نهایی به مصاف "ماریان" از فیلیپین خواهد رفت.

حریف "کریمی" در مرحله‌ی نیمه‌نهایی در مسابقات داخل سالن ماکائو وی را مغلوب کرد و نشان طلای وزن 60- کیلوگرم را از آن خود کرد.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 12:53 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فرشاد عربی، تالوکار کشورمان با ‌71/9 امتیاز در مکان چهارم رقابت‌های فرم نان‌چوان ایستاد.

در نخستین روز از رقابت‌های ووشوی ‌‌2008 پکن و در رشته‌ی تالو "فرشاد عربی" چهارم شد، مجموع امتیازات او در فرم‌های نان‌چوان و نن‌گوئن که صبح فردا برگزار خواهد شد کسب مدال او را قطعی خواهد کرد.

کسب ‌71/9 امتیاز در فرم نان‌چوان توسط فرشاد عربی برای نخستین بار در تاریخ ووشوی ایران رخ داده است.

در این فرم تالوکار فیلیپینی با ‌74/9 امتیاز قهرمان شد و نفرات دوم و سوم نیز با ‌72/9 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

امروز در ادامه‌ی رقابت‌های وشوی ‌‌2008 پکن؛ "زهرا کریمی" ووشوکار وزن ‌‌60- کیلوگرم به مصاف حریف برزیلی خود خواهد رفت.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 12:41 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ایران در روز پایانی مسابقات کشتی آزاد المپیک تنها شانس کسب یک مدال برنز توسط فردین معصومی دارد.

فینالیست‌های روز سوم مسابقات کشتی آزاد المپیک پکن، در وزن 84 کیلوگرم دو کشتی‌گیر کهنه‌کار همگان را غافل گیر کردند و به فینال رسیدند. روازمیندوراشویلی 32 ساله از گرجستان در نیمه‌نهایی قهرمان سال 2007 جهان را غافل گیر کرد و با ضربه فنی گئورگی کتویف روس را شکست داد.

یوسف عبدالسلام اف 31 ساله از تاجیکستان هم موفق شد 4-0 (3-0 و 1-0) سرهات بالجی از ترکیه را مغلوب کند و به فینال راه یابد. در این وزن رضا یزدانی در دور اول رادوسلاو هربیک از لهستان را در دوتایم متوالی 1-0 و 3-1 شکست داد اما، مقابل نوروز تمرزاف از آذربایجان ضربه شد تا حذف شود.

در وزن 96 کیلوگرم، تیموراز تیگیف از قزاقستان بازگشت خیره کننده ای به جمع مدعیان داشت و در سه تایم گئورگی گوگشلیدزه دارنده مدال های طلا و نقره جهان از گرجستان را برد و فینالیست شد. شیروانی مراداف روس نیز که جانشین گاتسالوف قهرمان چهار دوره اخیر جهان و المپیک شده است، با وجود کشتی های نه چندان درخشان، در نیمه نهایی توانست ختاگ گازیموف دیگر کشتی گیر روسی الاصل آذربایجان را در سه تایم 3-1 (0-1، 2-0 و 1-0) شکست دهد و به دیدار پایانی این وزن برسد.

سعید ابراهیمی نماینده 96 کیلوگرم ایران در اولین کشتی خود "مصطفی امارا" از مصر را در دو تایم 6-4 (4-3، 2-1) شکست داد اما، مقابل گئورگی گوگشلیدزه گرجستانی کاری از پیش نبرد و در دو تایم 4-0(3-0 و 1-0) مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 120کیلوگرم، آرتور تایمازوف قهرمان المپیک آتن از ازبکستان سرانجام انتقام خود را از دیوید موسل بز روسی که برای اسلواکی به میدان آمد، گرفت و در نیمه نهایی 2-0 (1-0 و 1-0) به برتری رسید. تایمازوف در فینال المپیک سیدنی به موسل بز باخته بود. موسل بز پس از مدت ها دوری از صحنه رقابت ها در 36 سالگی گام به المپیک گذاشته است.

دیگر فینالیست این وزن بختیار احمداف از روسیه است که 7-0(6-0 و 1-0) مرید موتالیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت.

فردین معصومی، ملی پوش وزن 120 کیلوگرم ایران ابتدا در یک مسابقه راحت 12-0 (6-0و 6-0) مندوزا لانگوفسکی از مکزیک را مغلوب کرد اما، با فن کول انداز برابر بختیار احمداف از روسیه ضربه شد.

معصومی برای کسب مدال برنز باید بوجیدار بویاجیف از بلغارستان، استیو موکو از آمریکا و مرید موتالیموف از قزاقستان را مغلوب کند.

سایر نتایج مهم مسابقات روز پایانی کشتی آزاد المپیک پکن به ترتیب زیر است:

84 کیلوگرم:

یوسف عبدالسلام اف(تاجیکستان) 7 - تاراس دانکو(اوکراین) 0

گئورگی کتویف(روسیه) 9 - زائوربک سوخیف(ازبکستان) 2

گئورگی کتویف(روسیه) در سه تایم (0-4، 2-0 و 2-0) نوروز تمرزاف(آذربایجان) را برد.

96 کیلوگرم:

گئورگی گوگشلیدزه(گرجستان) 2 - الکسی کروپنیاکوف(قرقیزستان) 0

تیموراز تیگیف(قزاقستان) 3 - میشل باتیستا(کوبا) 0

شیروانی مراداف(روسیه) 3 - هاکان کوچ(ترکیه) 0

ختاگ گازیموف(قزاقستان) 10 - قربان قربان اف(ازبکستان) 0

120کیلوگرم:

آرتور تایمازوف(ازبکستان) 6 - علی عیسی یف(آذربایجان) 3

دیوید موسل بز(اسلواکی) 4 - اوتو آئوبلی(مجارستان) 1

مرید موتالیموف(قزاقستان) 4 - آیدین پولاتچی(ترکیه) 2

بختیاراحمداف(روسیه) 3 - استیو موکو(آمریکا) 1


[ جمعه 87/6/1 ] [ 12:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فردین معصومی به عنوان آخرین شانس مدال کشتی آزاد در گروه بازنده ها رقابت خواهد کرد.

در مرحله نهایی کشتی آزاد المپیک پکن، در وزن 120 کیلوگرم بختیار احمداف از روسیه هفت بر صفر مرید موتالیموف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد که با راه یابی این کشتی گیر روس به فینال، معصومی در گروه بازنده ها برای مدال برنز کشتی خواهد گرفت. معصومی در دور قبل مقابل احمداف ضربه شده بود.

پیش از این رضا یزانی در 84 کیلو و سعید ابراهیمی در 96 کیلو حذف شده بودند تا معصومی آخرین شانس مدال کشتی آزاد ایران در المپیک باشد.

تا به حال ورزش ایران تنها توسط مراد محمدی صاحب یک مدال برنز شده است.


[ پنج شنبه 87/5/31 ] [ 5:41 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

به دنبال حذف رضا یزدانی، سعید ابراهیمی هم با المپیک خداحافظی کرد.

در مرحله نیمه نهایی وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک، تیموراز تیگیف از قزاقستان دست به کار بزرگی زد و در سه تایم گئورگی گوگشلیدزه گرجستانی راشکست داد تا فینالیست شود. با شکست گوگشلیدزه، سعید ابراهیمی که مغلوب این کشتی گیر شده بود با المپیک خداحافظی کرد.

پیش از این رضا یزدانی ملی پوش وزن84 کیلو نیز حذف شده بود.

اگر ملی پوش وزن 120 کیلوی روسیه فینالیست شود، فردین معصومی شانس کسب مدال برنز خواهد داشت.


[ پنج شنبه 87/5/31 ] [ 5:39 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب