فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


المپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

مراد محمدی در مرحله نیمه ‌نهایی کشتی آزاد المپیک شکست خورد.

در مرحله‌ی نیمه‌نهایی وزن 60 کیلوگرم المپیک "مراد محمدی" قهرمان سال 2006 جهان مقابل "ماولت باتیروف" قهرمان سال 2007 جهان از روسیه قرار گرفت که در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر شکست خورد تا به دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز برود. "محمدی" در تایم اول یک بار از تشک خارج شد و در تایم دوم هم خاک شد تا این دیدار را واگذار کند.

حریف محمدی برای کسب مدال برنز یکی از سه کشتی‌گیر بازنده باتیروف یعنی یاندرو کوئینتانا از کوبا، مراد رمضان اف از مقدونیه یا سلیم خان حسین اف از آذربایجان خواهد بود.

پیش از این "عباس دباغی" در 55 کیلو نیز از دور رقابت‌ها حذف شده بود.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 4:7 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

عباس دباغی از دور رقابت‌های کشتی آزاد المپیک حذف شد.

مرحله‌ی نیمه نهایی وزن 55 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک برگزار شد که "توموهیرو ماتسوناگا" از ژاپن در حالی که تایم اول را سه بر صفر از "بسیک کودوخوف" قهرمان جهان از روسیه پیش بود، در تایم دوم با فن رکبی، حریف روس خود را ضربه کرد تا شگفتی ساز روز نخست المپیک باشد.

ماتسوناگا در دور قبل دلشاد منصوراف دارنده دو طلای جهان از ازبکستان را شکست داده بود. با شکست کودوف مقابل حریف ژاپنی، «عباس دباغی» دیگر شانسی برای کسب مدال برنز ندارد و از دور رقابت ها حذف شد.

دیگر فینالیست وزن 55 کیلوگرم هنری سهودو از آمریکا است که در سه تایم نامیک سودیموف آذربایجانی را برد.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 4:6 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

"مراد محمدی" به نیمه نهایی وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پکن راه یافت.

در رقابت‌های وزن 60 کیلوگرم، مراد محمدی دارنده مدال های طلا و برنز جهان در کشتی دوم خود برابر سعید آذربایجانی کشتی‌گیر ایرانی الاصل کانادا قرار گرفت و در لحظات پایانی تایم اول با خاک کردن حریف یک بر صفر پیروز شد.

در تایم دوم هم "محمدی" بار دیگرموفق به خاک کردن حریف شد تا این تایم را هم یک بر صفر پیروز شود و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

بر اساس این گزارش؛ شکست یاندرو کوئینتانا قهرمان وزن 60 کیلوگرم المپیک آتن مقابل ماولت باتیروف دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از روسیه حادثه مهم امروز صبح بود. محمدی در نیمه نهایی با باتیروف روبرو خواهد شد.

هم‌چنین در ادامه‌ی مسابقات کشتی آزاد المپیک و در وزن 55 کیلوگرم، عباس دباغی در کشتی دوم خود به مصاف بسیک کودوخوف قهرمان سال 2007 جهان از روسیه رفت که در دوتایم 6-0 و 1-0 شکست خورد.

دباغی در تایم اول مقهور جو مسابقه و حریف قدرتمند خود شد تا شش بر صفر بازنده شود. در تایم دوم دباغی بسیار بهتر مبارزه کرد و در یک نبرد پایاپای در ثانیه‌های پایانی خاک شد تا یک امتیاز از دست دهد و بازنده شود. در صورت برتری کودوخوف مقابل ماتسوناگا از ژاپن، دباغی در گروه بازنده‌ها برای مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

ماتسوناگا درکشتی دوم خود دلشاد منصوراف دارنده دو مدال طلای جهان از ازبکستان را شکست داد.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 4:3 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
Photos:

عباس دباغی و مراد محمدی اولین کشتی خود در المپیک را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

رقابت های کشتی آزاد المپیک در سالن دانشگاه کشاورزی پکن آغاز شد که در وزن 55 کیلوگرم "عباس دباغی" در اولین مبارزه خود "فردی سرانو" از کلمبیا را در سه تایم شکست داد. دباغی تایم اول را یک بر صفر به سود خود پایان داد اما در آخرین لحظات تایم دوم یک امتیاز از دست داد تا یک بر یک بازنده شود. در شروع تایم سوم دباغی با زیر گیری و اجرای فن سگک چهار بر صفر پیش افتاد و در نهایت به برتری پنج بر یک در این تایم رسید.

هم‌چنین در وزن 60 کیلوگرم، "مراد محمدی" قهرمان سال 2006 جهان در مصاف با "ابراهیم مدنی" از مصر کار دشواری پیش رو نداشت و در دوتایم 7-0 و 2-0 به پیروزی رسید. محمدی در تایم اول با یک خاک و سه بارانداز متوالی به برتری رسید و در تایم دوم هم با دوبار زیرگیری بر حریف غلبه کرد.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 3:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در دهمین روز از بیست و نهمین دوره ی بازی‌های المپیک؛ چین با 39 نشان طلا هم‌چنان به پیشتازی‌اش ادامه می‌دهد.

پس از چین آمریکا با 21، انگلیس با 12 و آلمان با 11 طلا در مکان های دوم تا چهارم جای دارند.

جدول رده بندی 15 تیم برتر:

1. چین: 39 طلا، 14 نقره، 14 برنز

2. آمریکا: 21 طلا، 23 نقره، 26 برنز

3. انگلیس: 12 طلا، 7 نقره، 8 برنز

4. استرالیا: 11 طلا، 10 نقره، 12 برنز

5. آلمان: 9 طلا، 7نقره، 7برنز

6. کره جنوبی: 8 طلا، 9 نقره، 6 برنز

7. ژاپن: 8 طلا، 5 نقره، 7 برنز

8. روسیه: 7 طلا، 13 نقره، 14 برنز

9. ایتالیا: 6طلا، 6 نقره، 6 برنز

10. اوکراین: 5طلا، 3 نقره، 8 برنز

11. فرانسه: 4 طلا، 11 نقره، 13 برنز

12. رومانی: 4 طلا، یک نقره، 3 برنز

13. هلند: 3 طلا، 5 نقره ،‌4 برنز

14. اسپانیا: 3 طلا، 3 نقره، 2 برنز

15. لهستان: 3طلا، 3 نقره، یک برنز


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 2:46 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

در روز یازدهم المپیک (سه شنبه 29 مردادماه) ایران در دو رشته نماینده دارد.

بهکشتی آزاد و تنیس روی میز رشته هایی هستند که نمایندگان ایران در روز یازدهم بازی ها در آن به مصاف حریفان می روند.

*کشتی آزاد:

در وزن 55 کیلوگرم، عباس دباغی در دور اول استراحت می‌کند و سپس به مصاف فردی سرانو از کلمبیا می‌رود.وی در دور سوم با ید با برنده فینالیست‌های مسابقات جهانی باکو یعنی بسیک کودوخوف از روسیه و بایارا نارانباتار از مغولستان پیکار کند. برنده این کشتی در نیمه نهایی احتمالا با دلشاد منصوراف دارنده دو مدال طلای جهان از ازبکستان روبرو خواهد شد.

در وزن 60 کیلوگرم نیز 19 کشتی‌گیر حضور دارند که مراد محمدی قهرمان سال 2006 جهان ابتدا استراحت می‌کند و سپس به مصاف ابراهیم مدنی از مصر می‌رود. وی در دور سوم با برنده سعید آذربایجانی از کانادا و مارتین بربریان ارمنستان مبارزه می‌کند. اگر محمدی با شکست این نفرات به نیمه نهایی راه یابد، حریفش در این مرحله برنده‌ی مسابقه بین ماولت باتیروف قهرمان سال 2007 جهان از روسیه و یاندرو کوئینتانا قهرمان المپیک آتن از کوبا خواهد بود.

*تنیس روی میز

افشین نوروزی در ساعت 10 صبح به وقت محلی به مصاف "میهای بوبوسیا" از ایتالیا می رود و برنده این دیدار با "فدور کوزمین" از روسیه که در دور نخست استراحت خورده است رقابت خواهد کرد.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 2:41 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

نشریه‌ی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در دومین شماره‌ی سال 2008 خود که به صورت ویژه برای بازی‌های المپیک منتشر کرده، از "حسین رضازاده" قهرمان ایرانی به عنوان ورزشکار شکست‌ناپذیر یاد کرده که امیدوار بوده، سومین مدال طلایش را در بازی‌های پکن کسب کند اما، پس از انتشار خبر خداحافظی رضازاده بر روی جلد این مجله به کناره‌گیری او اشاره شده است.

عکس روی جلد آخرین شماره‌ی نشریه‌ی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به "حسین رضازاده" در مسابقات جهانی سال 2006 اختصاص دارد که با تیتر بزرگ نوشته است "رضازاده شکست‌ناپذیر" و پس از آن با خط کوچکتر نوشته شده "آیا رضازاده می‌تواند با کسب سومین مدال طلای المپیک به باشگاه سه‌تایی‌های جهان بپیوندد"؟ اما، متاسفانه همه‌ی امیدها و آرزوهای جامعه‌ی جهانی وزنه‌برداری برای "رضازاده" از بین رفت.

این در حالی است که در صفحه‌ی دوازدهم این نشریه که درمورد رکورد شکن‌های تاریخ وزنه‌برداری گزارش داده، از رضازاده به عنوان یکی از بزرگترین وزنه‌برداران رکوردشکن دنیا یاد کرده است.

هم‌چنین نشریه‌ی فدراسیون‌ بین‌المللی وزنه‌برداری در صفحه‌ی سی‌ام خود با چاپ عکس جشن تولد رضازاده در اردوی تیم‌های ملی، گزارشی را از آخرین وضعیت رضازاده و اینکه به دنبال کسب سومین مدال طلایش در بازی‌های المپیک است را به چاپ رسانده است.

رقابت‌های دسته‌ی 105+ کیلوگرم بازی‌های المپیک پکن فردا (سه شنبه) در غیاب حسین رضازاده برگزار می‌شود.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 2:29 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

در پایان رقابت وزنه‌برداران دسته‌ی 105 کیلوگرم المپیک "محسن بیرانوند" در مکان یازدهم قرار گرفت.

مسابقه‌ی وزنه‌برداران دسته‌ی 105 کیلوگرم عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد و طی آن وزنه‌برداری از کشور بلاروس با شکستن رکوردهای جهان و المپیک در مجموع با رکورد 436 کیلوگرم عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

در این رقابت دو وزنه‌بردار روسی با رکوردهای مجموع 423 کیلوگرم و 420 کیلوگرم به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

این در حالی است که "بیرانوند" نماینده‌ی کشورمان در این وزن با رکورد 390 کیلوگرم عنوان یازدهمی را به خود اختصاص داد.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 2:26 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

محسن بیرانوند دومین وزنه‌بردار ایران در بازی‌های المپیک پکن با رکورد مجموع 390 کیلوگرم در گروه B رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

مسابقه‌های گروه B دسته‌ی 105 کیلوگرم مردان عصر امروز با حضور 10 وزنه‌بردار در شهر پکن برگزار شد و طی آن محسن بیرانوند با بالای سر بردن وزنه‌های 180 کیلو در حرکت یک ضرب و 210 کیلوگرم درحرکت دو ضرب در مجموع با رکورد 390 کیلوگرم عنوان دومی گروه B را کسب کرد.

این در حالی است که وزنه‌بردار یونانی با رکورد مجموع 397 کیلوگرم اول شد و وزنه‌بردار اوکراینی با رکورد مجموع 390 کیلوگرم و وزن بدن بیشتر نسبت به بیرانوند در مکان سوم قرار گرفت.

در گروه A این رقابت‌ها، 10 وزنه‌بردار حضور دارند که پس از رقابت گروه A رده‌بندی نهایی بیرانوند مشخص می‌شود.

یکی از نکات مهم رقابت وزنه‌بردار ایرانی در شروع حرکت دو ضرب بود. بیرانوند در نخستین حرکت دو ضرب وزنه‌ی 210 کیلوگرم را بالای سر برد و مورد تایید قرار گرفت. اما، این رکورد بیرانوند با اعتراض یکی از داوران خطا اعلام شد و بیرانوند دوباره وزنه‌ی 210 کیلوگرم را بالای سر برد. او برای بار سوم نتوانست رکورد 215 کیلوگرم را ثبت کند


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 2:21 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دو ملی‌پوش وزن‌های 55 و 60 کیلوگرم کشتی آزاد حریفان خود را در بازی‌های المپیک پکن شناختند.

هر دو ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در سبک وزن در دورهای مقدماتی حریفان آسانی دارند اما، برای رسیدن به مدال باید رقبای قدرتمندی را پشت سر بگذارند.

در وزن 55 کیلوگرم، عباس دباغی در دور اول استراحت می‌کند و سپس به مصاف فردی سرانو از کلمبیا می‌رود. وی در دور سوم با ید با برنده فینالیست‌های مسابقات جهانی باکو یعنی بسیک کودوخوف از روسیه و بایارا نارانباتار از مغولستان پیکار کند. برنده این کشتی در نیمه نهایی احتمالا با دلشاد منصوراف دارنده دو مدال طلای جهان از ازبکستان روبرو خواهد شد. در واقع تمام مدعیان قهرمانی در سمت جدول دباغی قرار دارند. در این وزن 19 نفر کشتی می‌گیرند.

در وزن 60 کیلوگرم نیز 19 کشتی‌گیر حضور دارند که مراد محمدی قهرمان سال 2006 جهان ابتدا استراحت می‌کند و سپس به مصاف ابراهیم مدنی از مصر می‌رود. وی در دور سوم با برنده سعید آذربایجانی از کانادا و مارتین بربریان ارمنستان مبارزه می‌کند. اگر محمدی با شکست این نفرات به نیمه نهایی راه یابد، حریفش در این مرحله برنده‌ی مسابقه بین ماولت باتیروف قهرمان سال 2007 جهان از روسیه و یاندرو کوئینتانا قهرمان المپیک آتن از کوبا خواهد بود.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 1:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب