فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


المپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

photo 

مهدی تقوی از رقابت‌های کشتی آزاد المپیک پکن حذف شد.

در مرحله‌ی شانس مجدد مسابقات کشتی آزاد المپیک، در وزن 66 کیلوگرم، مهدی تقوی دارنده‌ی دو مدال طلای جوانان جهان برابر "گیندری گارزون" نایب قهرمان سال 2007 جهان از کوبا قرار گرفت که با وجود پیروزی 4 بر یک در تایم اول، تایم‌های بعدی را با نتایج مشابه 2 بر صفر واگذار کرد تا از دور رقابت‌ها حذف شود.

تقوی در تایم سوم تا آستانه‌ی پیروزی پیش رفت اما، در حالی که باید حریف را خاک می‌کرد، به بیرون از تشک رفت و مقابل حریف پر قدرت کوبایی بازنده شد.

پیش از این میثم مصطفی‌جوکار نیز در همان دور نخست وزن 74 کیلوگرم حذف شده بود.


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 6:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

نماینده‌ی وزن اول تکواندو بانوان ایران در بازی‌های المپیک پکن، دومین مسابقه‌ی خود را در امتیاز طلایی به حریف چین تایپه‌ای واگذار کرد.

سارا خوش جمال فکری که در مسابقه‌ی نخست خود با حساب پنج بر صفر برابر حریف مراکشی به برتری دست یافته بود، در دومین دیدار به مصاف "شوچون یانگ" از چین تایپه رفت.

در شرایطی که حریف چین تایپه‌ای تا ثانیه‌های پایانی راند سوم با امتیاز یک بر صفر از نماینده‌ی ایران پیش بود، به دلیل دریافت اخطار دوم، امتیاز وی کسر و هر دو حریف مساوی شدند.

به این ترتیب مسابقه به راند طلایی کشیده شد که در این مرحله "شوچون یانگ" با اجرای تکنیک "دولیاچاگی" و اصابت ضربه‌ی دو امتیازی وی به سر خوش جمال، مسابقه را به سود خود به پایان رساند.

تکواندوکار چین تایپه دارنده‌ی مدال برنز مسابقات جهانی 2007 چین و طلای قهرمانی آسیا در سال 2008 است.

در صورت راهیابی تکواندوکار چین تایپه به مرحله‌ی پایانی، خوش جمال مسابقات خود را در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز ادامه خواهد داد.

 


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 6:6 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Wrestlers in the men

مهدی تقوی برای ایستادن بر سکوی سوم المپیک باید دو حریف سرسخت را از پیش‌رو بردارد.

در روز دوم مسابقات کشتی آزاد المپیک، مهدی تقوی نماینده وزن 66 کیلوگرم ایران ابتدا هایسلان گارسیا از کانادا را در سه تایم (0-1، 1-1 و 2-0) مغلوب کرد اما، در مصاف با رمضان شاهین قهرمان سال 2007 جهان از ترکیه 4 – صفر (3-0 و 1-0) بازنده شد تا در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف حریف سرسختی به نام گیندری گارزون نایب قهرمان جهان از کوبا رود. تقوی اگر از سد حریف کوبایی بگذرد باید در رده‌بندی با اوتار توشیاشویلی گرجستانی مبارزه کند. توشیاشویلی سرافیم بارزاکوف از بلغارستان را از دور رقابت‌ها حذف کرد.

در 66 کیلو، شاهین از ترکیه و آندری استادنیک اوکراینی فینالیست شدند. حذف ایربک فارنیف روس دیگر حادثه مهم این وزن بود.

photo 

همچنین در وزن 74 کیلوگرم، میثم مصطفی‌جوکار با نمایش ضعیف خود، در همان دور اول با المپیک خداحافظی کرد. جوکار در کشتی اول 6 -1 (3-0 و 3-1) به کریل ترزیف از بلغارستان باخت. اصغر بذری در مسابقات گزینشی این کشتی‌گیر بلغاری را به راحتی برده بود.

در این وزن حوادث متعددی رقم خورد که حذف ابراگیم آلداتوف دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان از اوکراین از آن جمله بود.

اما، بوایسار سایتی‌اف افسانه‌ای با حضور قدرتمندانه خود در المپیک رنگ و بوی خاصی به رقابت‌ها بخشید. دارنده هشت مدال طلای جهان و المپیک از روسیه، ابتدا چو بیونگ کوان از کره‌ی جنوبی را 8-2 برد، سپس احمد گولهان ترک را 5 – صفر مغلوب کرد و با پیروزی 4 - یک مقابل ایوان فوندورا نفر سوم المپیک آتن از کوبا به نیمه نهایی رسید.

سایتی‌اف در این مرحله بار دیگر قدرت خود را نشان داد و کریل ترزیف بلغار را در همان تایم اول ضربه کرد. حریف سایتی‌اف در فینال سوسلان تیگیف از ازبکستان است که توانست مراد گایداروف از بلاروس را شکست دهد.

photo

نتایج د یدارهای مهم و نیمه نهایی وزن‌های 66 و 74 کیلوگرم به ترتیب زیر است:

66 کیلوگرم:

رمضان شاهین (ترکیه) 8 – گیندری گارزون (کوبا) 4

اوتار توشیاشویلی (گرجستان) 5 - سرافیم بارزاکوف (بلغارستان) صفر

آندری استادنیک (اوکراین) 8 – آلبرت باتیروف (بلاروس) 6

لئونید اسپریدونوف (قزاقستان) در سه تایم (0-3، 1-0، 1-0) ایربک فارنیف (روسیه) را مغلوب کرد.

نیمه نهایی:

photo 

رمضان شاهین (ترکیه) 4 – اوتار توشیاشویلی (گرجستان) یک (1-0 و 3-1)

آندری استادنیک (اوکراین) 3 – لئونید اسپریدونوف (قزاقستان) صفر (1-0 و 2-0)

photo 

74 کیلوگرم:

مراد گایداروف (بلاروس) در سه تایم شمس الوار شمس الوارایف (آذربایجان) را شکست داد.

مراد گایداروف (بلاروس) 2 – گلا ساگیراشویلی (گرجستان) صفر

آرسن گیتینوف (قرقیزستان) در سه تایم ابراگیم آلداتوف (اوکراین) را مغلوب کرد. (0-3، 2-1 و 2-1)

ایوان فوندورا (کوبا) 7 – بن آسکرن (آمریکا) یک

کریل ترزیف (بلغارستان) با ضربه فنی از سد آرسن گیتینوف (قرقیزستان) گذشت.

بوایسار سایتی‌اف (روسیه) 5 – احمد گولهان (ترکیه) صفر

بوایسار سایتی‌اف (روسیه) 4 – ایوان فوندورا (کوبا) یک

photo

نیمه نهایی:

سوسلان تیگیف (ازبکستان) 2 – مراد گایداروف (بلاروس) صفر (1-0 و 1-0)

بوایسار سایتی‌اف (روسیه) با ضربه فنی از سد کریل ترزیف (بلغارستان) گذشت.

Belarus


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 5:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

"رضا نادریان" نماینده‌ی وزن اول تکواندو ایران در باز‌ی‌های المپیک پکن در نخستین گام مقابل حریف برزیلی خود شکست خورد.

در نخستین روز از پیکارهای تکواندو المپیک پکن رقابت‌های وزن 58- کیلوگرم گروه مردان برگزار شد و رضا نادریان به مصاف "مارسیو فریرا" نایب قهرمان مسابقات جهانی 2005 مادرید از اسپانیا رفت.

در شرایطی که این مسابقه در راندهای اول و دوم با تساوی 2-2 خاتمه یافته بود، نادریان در راند سوم به دلیل دریافت دو اخطار و واگذاری یک امتیاز به حریف با حساب 3 - یک عقب افتاد و در ادامه حریف برزیلی نیز اخطار دیگری دریافت کرد تا در نهایت نماینده‌ی تکواندو ایران با نتیجه‌ی 2 بر یک این مسابقه را واگذار کند.

در صورتی که حریف برزیلی نادریان به فینال راه پیدا کند،‌ نماینده ایران در جدول بازنده‌ها باقی خواهد ماند.


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 5:46 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

میثم مصطفی جوکار از گردونه‌ی رقابت‌های المپیک حذف شد.

در مرحله‌ی نیمه ‌نهایی وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد "بوایسار سایتی‌اف" دارنده‌ی هشت مدال طلای جهان و المپیک از روسیه موفق شد "کریل ترزیف" بلغاری را در یک دقیقه و 49 ثانیه ضربه کند و به فینال المپیک راه یابد.

با این پیروزی سایتی‌اف، میثم مصطفی جوکار که در کشتی اول به حریف بلغاری باخته بود، از دور رقابت‌ها حذف شد.

حادثه‌ی مهم این وزن شکست "ابراگیم آلداتوف" دارنده‌ی مدال‌های طلا و نقره جهان از اوکراین مقابل آرسن گیتینوف از قرقیزستان بود که البته گیتینوف در دور بعدی به ترزیف باخت.

سایتی‌اف اگر فینال را پیروز شود، سومین طلای المپیک را به کلکسیون افتخارات خود اضافه می‌کند.

photo 


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 5:42 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

"مهدی تقوی" برای مدال برنز المپیک مبارزه خواهد کرد.

در ادامه‌ی مسابقات کشتی آزاد المپیک، رمضان شاهین قهرمان سال 2007 جهان از ترکیه با پیروزی مقابل اوتار توشیاشویلی از گرجستان به فینال وزن 66 کیلوگرم راه یافت تا مهدی تقوی در گروه بازنده‌ها برای مدال برنز کشتی بگیرد.

تقوی که حریف کانادایی را برده و به رمضان شاهین باخته بود، در اولین مبارزه خود در مرحله شانس مجدد حریف سرسختی به نام "گیندری گارزون" از کوبا را پیش رو دارد. گارزون نایب قهرمان سال 2007 جهان است.

فرد پیروز این دیدار باید در رده‌بندی با کشتی‌گیر گرجستانی رودررو شود.


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 5:1 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

دو ملی پوش کشتی آزاد ایران با شکست مواجه شدند.

در ادامه مسابقات کشتی آزاد المپیک پکن، مهدی تقوی ملی پوش وزن 66 کیلوگرم که در مبارزه اول خود "هایسلان گارسیا" از کانادا را شکست داده بود، در مسابقه بعدی برابر "رمضان شاهین" قهرمان سال 2007 جهان از ترکیه قرار گرفت که در دو تایم 3-0 و 1-0 شکست خورد.

تقوی در تایم اول در دو ثانیه به پایان مسابقه سه امتیاز از دست داد و در تایم دوم درحالی که یک بر صفر عقب بود، به پشت حریف رفت اما، نتوانست شاهین را در خاک بنشاند و 1-0 بازنده شد.

در صورت راه یابی شاهین به فینال، تقوی برای مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

اما در وزن 74 کیلوگرم "میثم مصطفی جوکار" در اولین کشتی خود نمایش ضعیفی داشت و مقابل "کریل ترزیف" از بلغارستان در دو تایم 6-1 شکست خورد. جوکار تایم اول را 3-0 و در تایم دوم 3-1 شکست خورد تا در آستانه حذف شدن قرار گیرد، چرا که به نظر نمی رسد این کشتی گیر بلغاری بتواند از سد "ابراگیم آلداتوف" اوکراینی عبور کند.


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 4:58 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

کمیته‌ی ویژه‌ی پنج نفره از سوی کمیته‌ی ملی المپیک، عملکرد ورزشکاران ایران را در بازی‌های المپیک پکن براساس شاخص‌های مختلف از پیش تعیین شده بررسی می‌کنند اما، نکته‌ی بسیار مهم در این بررسی‌ها میزان کارایی و نحوه‌ی نگرش این تیم پنج نفره به رشته‌های مختلف است.

براساس دیدگاه‌های علمی رییس کمیته‌ی ملی المپیک یک گروه پنج نفره شامل اساتید دانشگاه و مسوولان ورزشی برای بررسی عملکرد ورزشکاران ایران در بازی‌های پکن به وجود آمده که مسوولیت این گروه را "کردی" عضو هیات علمی دانشگاه تهران برعهده دارد.

این گروه براساس معیارهای خاص از پیش تعیین شده وضعیت ورزشکاران ما را در زمینه‌های مختلف حین رقابت در بازی‌های المپیک سنجیده و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اما، نکته‌ی مهم اینجاست که این کار نوین که برای نخستین بار در طول بازی‌های المپیک از سوی ایران صورت گرفته، چه میزان در بررسی دقیق عملکرد ورزشکاران ما تاثیر دارد و چه میزان بررسی کنندگان براساس معیارهای شخصی و یا مقایسه‌های سنتی به بررسی عملکرد ورزشکاران می‌پردازند.

یکی از اعضای این تیم درمورد نتیجه‌ی کار احسان حدادی در بازی‌های المپیک اظهار ‌کرد: «مگر ما تا به حال در بازی‌های المپیک در رشته‌ی دوومیدانی مدال گرفته‌ایم که اینجا بتوانیم مدال بگیریم» این در حالی است که احسان حدادی حدود دو ماه پیش در مقابل چشمان هفتاد هزار تماشاگر به رکورد بالاتر از 69 متر رسیده بود و کمترین توقع از احسان این بود که با رکورد 62 متر و 50 سانتی‌متر بتواند به فینال بازی‌های المپیک برسد.

هم‌چنین درمورد "حمید سوریان" و عملکرد او نیز گفته می‌شود که «سوریان هر ساله همین طور کشتی گرفته اما، به دلیل اینکه سطح مسابقه‌های المپیک بالاتر است، اینجا مدال نگرفت.»

با بررسی کارشناسانه و فنی این اظهارنظر یکی از اعضای این تیم پنج نفره به سختی می‌توان به نتیجه‌ی کار این تیم امیدوار بود. چرا که باید عملکرد ورزشکاران را در رشته‌های مختلف براساس مسایل فنی و تخصصی آن رشته بررسی کرد.

بررسی عملکرد ورزشکاران براساس یک‌سری موازین علمی و شاخص‌های نوشته شده در کتاب‌ها به طور حتم نتیجه‌ی عملی چندان مناسبی را در پی نخواهد داشت. به هر حال امیدواریم که کمیته‌ی ملی المپیک براساس سرمایه‌گذاری که در این زمینه کرده و امیدی که رییس کمیته‌ی ملی المپیک به این نتایج بسته، گره‌ای از مشکل شکست‌های پی در پی قهرمانان ما در رقابت‌های بزرگ باز کند و امیدواریم که این تیم کارشناسی براساس موازینی که تنها در کتاب‌ها وجود دارد و کمتر می‌توان شاهد عینی برای آنها یافت، عملکرد قهرمانان را به درستی بررسی کند.

محمدرضا کردی مسوول این طرح گفت: «ما در پی جمع‌بندی نتایج هستیم و تا نتایج این بررسی را جمع‌بندی نکنیم، همه‌ی نتایج ما ناقص است اما، به طور حتم فکر می‌کنم که پیش از اتمام بازی‌های المپیک پکن نتیجه‌ی این طرح مشخص شود و ما امیدواریم تاثیر مثبتی در ورزش قهرمانی داشته باشد.»


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 4:52 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

مهدی تقوی در اولین کشتی خود در المپیک به پیروزی رسید.

مسابقات کشتی آزاد المپیک در وزن‌های 66 و 74 کیلوگرم آغاز شد که مهدی تقوی ملی پوش وزن 66 کیلوگرم ایران پس از استراحت در دور اول، به مصاف "هایسلان گارسیا" از کانادا رفت که در سه تایم 3-2 پیروز شد.

تقوی تایم اول را در کلینچ 1-0 باخت اما، با زیرگیری‌های عالی خود تایم‌های بعدی را 1-1 و 2-0 به سود خود پایان داد و برنده مسابقه شد.

تقوی در دور بعدی باید با رمضان شاهین قهرمان سال 2007 جهان از ترکیه که روسی الاصل است مبارزه کند. شاهین در دور اول در یک مبارزه تماشایی 8-4 (1-0 و 7-4) گیندری گارزون نایب قهرمان جهان از کوبا را مغلوب کرد.


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 4:50 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سارا خوش جمال فکری نماینده تکواندوی ایران در وزن 49- کیلوگرم بازی‌های المپیک در اولین گام به پیروزی دست یافت.

سارا خوش جمال فکری تنها بانوی تکواندوکای ایران در بازی‌های المپیک، صبح امروز در اولین گام موفق شد برابر "قیزلان تودالی" از مراکش به پیروزی دست یابد.

در این مبارزه خوش جمال با نتیجه پنج بر صفر برابر حریف گمنام خود به پیروزی رسید.

خوش جمال فکری امروز باید در مرحله دوم به مصاف شو چون یانگ از چین تایپه برود. حریف دوم خوش جمال در مرحله اول موفق شد با نتیجه یک بر صفر برابر تکواندوکای کلمبیایی به پپیروزی برسد.


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 4:48 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب