فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


المپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

روسیه با شش مدال قهرمان کشتی آزاد المپیک شد و ایران تنها با یک برنز مراد محمدی در رده یازدهم قرار گرفت.

در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد المپیک پکن، "رواز میندوراشویلی" از گرجستان در 84 کیلو، "شیروانی مراداف" از روسیه در 96 کیلو و "آرتور تایمازوف" ازبکستانی در 120 کیلو قهرمان شدند.

تیم ایران هم با شکست رضا یزدانی، سعید ابراهیمی و فردین معصومی به تنها مدال برنز مراد محمدی قناعت کرد تا بدترین نتیجه تاریخ کشتی آزاد ایران در 36 سال اخیر رقم بخورد.

در پایان مسابقات کشتی آزاد المپیک، روسیه با سه طلا، یک نقره و دو برنز به عنوان قهرمانی رسید و ازبکستان با یک طلا و یک نقره دوم شد. گرجستان، ترکیه و آمریکا نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. ایران در جدول رده‌بندی مدال‌ها با یک برنز در کنار هند، اسلواکی، بلاروس و آذربایجان در ته جدول یعنی رده یازدهم قرار گرفت.

رده‌بندی کامل مسابقات کشتی آزاد المپیک به ترتیب زیر است:

55 کیلوگرم:

1- هنری سهودو (آمریکا) 2- توموهیرو ماتسوناگا (ژاپن) 3- رادوسلاو ولیکوف (بلغارستان) و بسیک کودوخوف (روسیه) 5- دلشاد منصوراف (ازبکستان) و نامیک سودیموف (آذربایجان) 7- رضوان گاجیف (بلاروس) 8- بساریون گوچاشویلی (گرجستان) 9- کیم هیوساب (کره‌جنوبی) 10- عباس دباغی (ایران)

60 کیلوگرم:

1- ماولت باتیروف (روسیه) 2- واسیل فدروشین (اوکراین) 3- مراد محمدی (ایران) و کنیجی یوموتو (ژاپن) 5- سلیم خان حسین‌اف (آذربایجان) و بازار بازارقلی‌اف (قرقیزستان) 7- مراد رمضان‌اف (مقدونیه) 8- یاندرو کوئینتانا (کوبا) 9- یوگشوار دات (هند) 10- سعید آذربایجانی (کانادا)

66 کیلوگرم:

1- رمضان شاهین (ترکیه) 2- آندری استادنیک (اوکراین) 3- سوشیل کومار (هند) و اوتار توشیاشویلی (گرجستان) 5- گیندری گارزون (کوبا) و لئونید اسپریدونوف (قزاقستان) 7- ا میربک فارنیف (روسیه) 8- باتزوریگ (مغولستان) 9- آلبرت باتیروف (بلاروس) 10- مهدی تقوی (ایران)

74 کیلوگرم:

1- بوایسار سایتی‌اف (روسیه) 2- سوسلان تیگیف (ازبکستان) 3- مراد گایداروف (بلاروس) و کریل ترزیف (بلغارستان) 5- ایوان فوندورا (کوبا) و استفان گیورگیتا (رومانی) 7- بن آسکرن (آمریکا) 8- آرسن گیتینوف (قرقیزستان) 9- امزاریوس بنتینیدیس (یونان) 10- احمد گولهان (ترکیه)

 

84 کیلوگرم:

1- رواز میندوراشویلی (گرجستان) 2- یوسف عبدالسلام‌اف (تاجیکستان) 3- تراس دانکو (اوکراین) و گئورگی کتویف (روسیه) 5- سرهات بالجی (ترکیه) و دیوید بیچینلشویلی (آلمان) 7- نوروز تمرزاف (آذربایجان) 8- ینوکیان (ارمنستان) 9- زائوربک سوخیف (ازبکستان) 10- رینرس سالاس (کوبا) 11- رضا یزدانی (ایران)

96 کیلوگرم:

1- شیروانی مراداف (روسیه) 2- تیمواز تیگیف (قزاقستان) 3- گئورگی گوگشلیدزه (گرجستان) و ختاگ گازیموف (آذربایجان) 5- میشل باتیستا (کوبا) و گئورگی تیبیلوف (اوکراین) 7- قربان قربان‌اف (ازبکستان) 8- گرگلی کیس (مجارستان) 9- هاکان کوچ (ترکیه) 10- سعید ابراهیمی (ایران)

 

 

120 کیلوگرم:

1- آرتور تایمازوف (ازبکستان) 2- بختیار احمداف (روسیه) 3- دیوید موسل بز (اسلواکی) و مرید موتالیموف (قزاقستان) 5- دیسنی رودریگز (کوبا) و فردین معصومی (ایران) 7- استیوموکو (آمریکا) 8- آئوبلی (مجارستان) 9- آیدین پولاتچی (ترکیه) 10- لی‌لیانگ (چین)

رده‌بندی مدالی:

1- روسیه- 3 طلا، یک نقره، 2 برنز

2- ازبکستان – یک طلا، یک نقره

3- گرجستان – یک طلا، 2 برنز

4- ترکیه – یک طلا

4- آمریکا – یک طلا

6- اوکراین – دو نقره، یک برنز

7- ژاپن – یک نقره، یک برنز

7- قزاقستان – یک نقره، یک برنز

9- تاجیکستان – یک نقره

10- بلغارستان – 2 برنز

11- ایران – یک برنز

11- آذربایجان – یک برنز

11- بلاروس – یک برنز

11- هند – یک برنز

11- اسلواکی – یک برنز


[ جمعه 87/6/1 ] [ 11:32 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی کشتی آزاد ایران با 10 برد و 8 شکست صاحب تنها یک مدال برنز در المپیک پکن شد.

عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در المپیک پکن مایوس کننده بود و در حالی که پس از ناکامی تمامی رشته‌ها، همه نگاه‌ها به کشتی آزاد بود، تنها مراد محمدی صاحب یک مدال برنز شد. با این وضعیت، دومین نتیجه ضعیف تاریخ کشتی آزاد ایران در دوران المپیک رقم خورد.

در تاریخ المپیک‌ها، تنها در 1948 لندن که نخستین حضور ایران بود، کشتی آزاد مدالی نگرفت و پس از آن در المپیک 1972 مونیخ و 2008 پکن تنها یک مدال برنز نصیب کشتی آزاد شده است که بدترین نتایج تاریخ محسوب می‌شوند.

کارنامه کشتی‌گیران آزاد در المپیک پکن به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: عباس دباغی(دهم)

دور اول: فردی سرانواز کلمبیا را در سه تایم (0-1، 1-1 و 5-1) شکست داد

دور دوم: مقابل بسیک کودوخوف از روسیه 7- صفر (0-6 و 0-1) مغلوب شد.

60 کیلوگرم: مراد محمدی(سوم)

دور اول: حسن مدنی از مصر را 9 – صفر (7-0 و 2-0) برد.

دور دوم: سعید ‌آذربایجانی از کا نادا را 2 – صفر (1-0 و 1-0) شکست داد.

نیمه نهایی: 2- صفر (0-1 و 0-1) مقابل ماولت باتیروف از روسیه مغلوب شد.

رده‌بندی: با نتیجه 5- یک (2- 0 و 3- 1) سلیم‌خان حسین اف از آذربایجان را از پیش‌رو برداشت.

66 کیلوگرم: مهدی تقوی(دهم)

دور اول: هایسلان گارسیا از کانادا را در سه تایم (0-1، 1-1 و 2-0) شکست داد.

دور دوم: مقابل رمضان شاهین از ترکیه 4 – صفر (0-3 و 0-1) مغلوب شد.

دور سوم: برابر گیندری گارزون از کوبا در سه تایم (4-1، 0-2 و 0-2) مغلوب شد.

74 کیلوگرم: میثم مصطفی‌جوکار(نوزدهم)

دور اول: با نتیجه 6-1 (0-3 و 1-3) به کریل ترزیف از بلغارستان باخت و حذف شد.

84 کیلوگرم: رضا یزدانی(یازدهم)

دور اول: با نتیجه 4 – 1 (1-0 و 3-1) برابر رادوسلاو هربیک از لهستان به پیروزی رسید.

دور دوم: مقابل نوروز تمرزاف از آذربایجان ضربه شد.

96 کیلوگرم: سعید ابراهیمی(دهم)

دور اول: مصطفی امارا از مصر را 7-4 (4-3 و 2-1) برد.

دور دوم: 4 – صفر (0-3 و 0-1) به گئورگی گوگشلیدزه از گرجستان با خت.

120 کیلوگرم: فردین معصومی(پنجم)

دور اول: لارنس مندوزا از مکزیک را 12- صفر (6-0 و 6-0) شکست داد.

دور دوم: مقابل بختیار احمداف از روسیه ضربه شد.

دور سوم: بوجیدار بویاجیف از بلغارستان را در سه تایم (0-1، 2-0 و 4-2) مغلوب کرد.

دور چهارم: استیو موکو از آمریکا را 7-2 (3-1 و 4-1) از پیش رو برداشت.

رده‌بندی: 9-4 (3-8 و 1-1) مغلوب مرید موتالیموف از قزاقستان شد.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 4:43 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

در ادامه‌ی پیکارهای وزن سوم تکواندو المپیک، هادی ساعی توانست در مسابقه‌ای حساس و با استفاده از تجارب خود تکواندوکار چین را مغلوب کرده و به مرحله‌ی نیمه نهایی راه یابد.

ساعی که نخستین مسابقه‌ی خود را برابر "بیستا دیپاک" از نپال با نتیجه‌ی هفت بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشته بود، دومین مسابقه‌ی خود در مرحله‌ی یک چهارم نهایی را برابر "ژوگو" از چین برگزار کرد.

راند اول این مسابقه که تکواندوکار چینی از حمایت کامل تماشاگران میزبان سود می‌برد، با حساب تساوی صفر - صفر به پایان رسید. در راند دوم ساعی با یک امتیاز از حریف خود پیش افتاد و در راند سوم در حالی که تکواندوکار چینی بر شدت حملات خود افزوده بود، ساعی با رعایت اصول حرفه‌ای‌گری مسابقه را با حساب 3 بر 2 بسود خود به پایان رساند تا راهی مرحله‌ی نیمه نهایی شود.

در این مرحله نماینده‌ی تکواندو ایران مسابقه‌ی حساسی را با راشد احمداف تکواندوکار آذربایجانی برگزار خواهد کرد.

از نکات قابل توجه در مسابقات امروز شکست استیون لوپز از امیدهای قهرمانی المپیک برابر "مائورو سارمنتیو" از ایتالیا بود که به این ترتیب اگر هادی ساعی موفق به شکست راشد احمداف شود، دیدار فینال را برابر برنده‌ی مسابقه‌ی "آرون کوک" از انگلستان و حریف ایتالیایی برگزار خواهد کرد.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 4:35 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هادی ساعی نماینده‌ی وزن سوم تکواندو ایران در المپیک پکن، مسابقه‌ی نخست خود را با امتیاز فنی و نتیجه هفت بر صفر برابر حریف نپالی پشت سر گذاشت.

ساعی در نخستین مسابقه برابر "بیستا دیپاک" از نپال قرار گرفت که در اواسط راند سوم به دلیل دستیابی به امتیاز هفت بر صفر و اختلاف هفت امتیازی با حریف، داور مسابقه را قطع و ساعی به عنوان فرد برنده‌ی این مسابقه اعلام شد.

در ادامه‌ی این رقابت‌ها نماینده‌ی تکواندو ایران، دومین مسابقه‌ی خود را برابر "ژوگو" تکواندوکار چینی دارنده‌ی مقام پنجم مسابقات جهانی 2007 چین و نایب قهرمان آسیا در سال 2008 برگزار خواهد کرد.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 4:30 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

یکشنبه آینده‌، بازی‌های المپیک پکن با مراسم ویژه‌ای به پایان می‌رسد. شاید نباید انتظار داشت که مراسم پایانی هم‌چون مراسم گشایش این بازی‌ها باشکوه باشد. ولی خبرهای محرمانه‌ای که تا کنون به بیرون درز کرده، بیانگر آن است که چینی‌ها دوباره برای شگفت‌زده کردن جهانیان نقشه‌هایی دارند.

گفته می‌شود که دیوید بکام، ستاره‌ی فوتبال انگلستان، به‌عنوان نماینده‌ی کشور خود ـ که المپیک سال 2012 را در لندن برگزار خواهد کرد ـ در مراسم پایانی المپیک پکن حضور خواهد داشت. افزون بر وی، قرار است پلاسیدو دومینگو، خواننده‌ی پرآوازه‌ی اسپانیایی اپرا و یکی از بهترین تنورهای جهان، در کنار سنگ زویینگ، سوپرانیست چینی، برنامه اجرا کند.

مراسم گشایش بازی‌های المپیک پکن که ژانگ ییمو، کارگردان نامدار چینی، صحنه‌گردانی آن را برعهده داشت، در سراسر جهان، دو میلیارد بیننده‌ی تلویزیونی داشت. حال گفته می‌شود که در مراسم پایانی، 350 ورزشکار کونگ‌فو به هنرنمایی خواهند پرداخت و 60 ویلون‌نواز چیره‌دست چینی، توانایی‌های خود را نشان خواهند داد.

مراسم پایانی در ورزشگاه آشیانه‌ی پرنده‌ی پکن، به احتمال بسیار زیاد جسورانه‌تر از مراسم گشایش خواهد بود، زیرا تمرین عمومی برای آن انجام نگرفته است. این مراسم هشت ساعت پس از رسیدن نفر اول دو ماراتن مردان به ورزشگاه پکن آغاز خواهد شد. بنابراین فرصت چندانی برای تمرین عمومی باقی نیست و کونگ‌فوکاران و ویلون‌نوازان باید تمرین های خود را در محل‌های دیگری انجام دهند و آرزو کنند که در برابر بیش از 90 هزار تماشاگر همه‌چیز خوب پیش برود.

پرچم در پایان به لندن می‌رود

قرار است در نمایش هشت‌دقیقه‌ای تبلیغ المپیک برای لندن، دیوید بکام ایفای نقش کند. به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، این ورزشکار 33 ساله، بر روی یک اتوبوس دوطبقه‌ی سرخ‌رنگ که نماد شهر لندن است، دور ورزشگاه پکن خواهد گشت.

از دیگر برنامه‌های هنری این مراسم، می‌توان به هنرنمایی دیوید پیج، گیتاریست نامدار، در همراهی با لئونا لوییس، خواننده‌ی پاپ، اشاره کرد. گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا، در مراسم پایانی بازی‌های المپیک پکن شرکت خواهد داشت.

به نوشته ی پایگاه اینتر نتی "دویچه وله"در پایان مراسم یادشده، بوریس جانسون، شهردار لندن، پرچم المپیک را از ژاک روگ، رئیس کمیته‌ی بین‌المللی المپیک، تحویل خواهد گرفت. ژانگ ییمو، صحنه‌گردان مراسم پایانی، گفت: «ما می‌خواهیم در مراسم پایانی فضای شادی خلق کنیم».

بزرگترین خطری که مراسم پایانی را تهدید می‌کند، هوای بارانی است. "هواسازان" چینی در مراسم گشایش بازی‌های المپیک توانستند در یک ماموریت سخت، از متراکم‌شدن ابرها بر فراز پکن و ریزش باران جلوگیری کنند. قرار است در صورت بارندگی، بخش‌هایی از مراسم پایانی بازی‌های المپیک تغییر کند یا از برنامه حذف شود. به هر حال "هواسازان" چینی، این بار نیز تلاش خود را خواهند کرد.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 4:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

"اوساین بولت" بار دیگر در بازی‌های المپیک پکن خبر ساز شد.

این دونده‌ی اهل جامائیکا با قهرمانی در رقابت‌های 200 متر مردان طلای دیگری را برای خود و کشورش به ارمغان آورد. او در رقابت‌های 100 و 200 متر دوومیدانی مردان بازی های المپیک پکن به مدال طلا دست یافت و در هر دو رشته توانست رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

به این ترتیب بولت اولین دونده‌ای است که از آغاز رقابت‌های نوین المپیک یعنی از سال 1896 تا کنون توانسته است با دو رکورد شکنی به مدال طلا دست یابد.

این ورزشکار در حالی در رشته‌ی 200 متر به قهرمانی رسید که توانست پس از دوازده سال رکورد مایکل جانسون آمریکایی را بشکند.

سریعترین مرد جهان در فینال 200 متر مردان در حالی به خط پایان رسید که با نفر دوم فاصله‌ی پنج متری داشت، او در حضور 91 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه پکن 19 ثانیه و سی صدم ثانیه پس از استارت به خط پایان رسید.

قهرمانی او با جشن تولد 22 سالگی‌ اش همراه بود. یکصد دقیقه پیش از فرا رسیدن بیست و دومین سال روز تولدش توانست دومین نشان طلا را به گردن بیاویزد.

بن جانسون در سال 1996 توانسته بود پس از گذشت 19 ثانیه و 32 صدم ثانیه به خط پایان برسد، این رکورد پس از دوازده سال به دست بولت شکسته شد، آن‌هم با اختلاف دو صدم ثانیه.

جانسون درباره‌ی این دونده گفت: "بولت یکی از بزرگترین استعدادهایی است که تا کنون وجود داشته است. او شنبه در رقابت 4در 100 متر مردان هم یکی از مدعیان است و با قهرمانی در این رشته می‌ تواند همانند کارل لویس به سه نشان طلا در یک دوره از بازی‌های المپیک دست یابد."

آخرین بار لویس در سال 1984 در بازی‌های المپیک لوس آنجلس توانسته بود به سه نشان طلا دست یابد.

کاشف آوساین یک مربی کریکت بود، بولت زمانی که تنها پانزده سال سن داشت در رقابت‌های زیر 18 سال قهرمان جهان شد. پدرش آن روزها گفته بود کسی نمی‌تواند او را متوقف کند و در سال 2008 دیگر کسی نیست که بتواند چنین کند.

روزنامه‌ی چینی چاینادیلی دقایقی پس از قهرمانی او در رقابت‌های 200 متر تیتر زد: "اگه می‌تونی منو بگیر" (catch me if you can).


[ جمعه 87/6/1 ] [ 4:21 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در سومین روز از پیکارهایی تکواندوی بازی‌های المپیک پکن، "استیون لوپز" تکواندوکار سرشناس آمریکایی و دارنده‌ی دو مدال طلای المپیک، درنخستین مسابقه‌ی خود "بحری تان ریکولو" از ترکیه را شکست داد.

در این مسابقه که حکم یک فینال زودرس پیکارهای وزن سوم المپیک را داشت، لوپز در شرایطی که راند دوم را با اختلاف یک امتیاز واگذار کرده بود، در راند سوم توانست با نتیجه‌ی 4 بر یک حریف ترکیه‌ای را مغلوب کند تا مطابق با پیش‌بینی‌های انجام شده، مدعی اول حضور در فینال و مصاف احتمالی با "هادی ساعی" باشد.

"لوپز" دوردوم با "مائورو سارمینتو" از ایتالیا مسابقه آسانی را برگزار خواهد کرد. این حریف ایتالیایی در مسابقات جهانی 2007 به مقام پنجم دست یافته است.

همچنین حریف درو سوم "لوپز"برنده مسابقه "کارلوس واسکوئز" از ونزوئلا و "آرون کوک" انگلیسی است.

"واسکوئز" عنوان سومی مسابقات جهانی 2005 مادرید را در کارنامه دارد. "کوک" نیز در مسابقات جهانی 2007 چین در رده هفدهم قرار گرفته بود.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 4:2 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

ژ

"احسان پیغمبری" تالوکار ایران در دومین روز تورنمنت ووشو ‌‌2008 پکن به مدال برنز فرم چانگ چوان دست یافت.

پیغمبری در فرم چانگ چوان (مشت شمالی) موفق به کسب امتیاز ‌‌59/9 و جایگاه سومی مسابقات این بخش شد.

تالوکاران چین با امتیاز ‌‌83/9 و روسیه با امتیاز ‌‌63/9به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کردند، ضمن این که ژاپن با امتیاز ‌‌89/9 چهارم شد و میانمار با ‌‌37/9در رده پنجم قرار گرفت.

از نکات قابل توجه در حاشیه این مسابقات حضور "ژاک روگ" رئیس کمیته بین المللی المپیک و "جت لی" از قهرمانان شاخص ووشوی جهان در سالن برگزاری رقابت ها و اهدای مدال توسط آنها بود.

امروز در ادامه رقابت های ووشوی ‌‌2008 پکن که در حاشیه بازی‌های المپیک برگزار می شود، فرزانه دهقان در پیکارهای ‌‌52- کیلوگرم سانشوی بانوان به مصاف حریفی از برزیل می رود و "حسین اجاقی" در مسابقات سانشوی ‌‌85- کیلوگرم مردان با سانشو کاری از سوئیس مسابقه خواهد داد.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 3:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سایت رسمی بازی های المپیک پکن، "هادی ساعی" دارنده مدال طلای وزن دوم المپیک آتن و"استیون لوپز" دارنده مدال طلای وزن سوم المپیک آتن را دو مدعی اصلی کسب طلای این دوره از بازی ها دانست.

در گزارش این سایت آمده است: «استیون لوپز، دارنده دو مدال طلای المپیک و چهار عنوان قهرمانی متوالی جهان، بی تردید قدرتمندترین مدعی کسب مدال طلای وزن سوم المپیک است.»

در ادامه متن این گزارش آمده است: « البته لوپز، یک تکواندوکار کهنه کار و قدرتمند ایرانی به نام هادی ساعی، دارنده هفت عنوان جهانی و طلای المپیک 2004 آتن را در پیش خواهد داشت.»

در این گزارش از "بحری تان ریکولو"تکواندوکار ترکیه ای که مدال نقره المپیک آتن و قهرمانی سال 2007 جهان را در کارنامه دارد، به عنوان یک مدعی کسب عنوان قهرمانی نام برده شده است.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 3:47 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سیزدهمین روز المپیک پکن در حالی به پایان رسید که یک نشان برنز تنها دستاورد کشتی ایران از المپیک بود.

در سیزدهمین روز المپیک بیست و نهم سه کشتی گیر و یک دونده ی کاروان ورزشی ایران به رقابت با حریفان پرداختند.

*** کشتی آزاد:

تیم ملی کشتی آزاد ایران تنها با تک مدال برنز "مراد محمدی" به کار خود در المپیک پکن پایان داد.

در مسابقه‌ی رده‌بندی وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک، فردین معصومی مقابل مرید موتالیموف از قزاقستان قرار گرفت و در تایم اول در یک مبارزه پر افت و خیز 8-3 شکست خورد. در تایم دوم "معصومی" در حالی که یک بر صفر پیش بود، بر روی اشتباه خودش در ثانیه پایانی خاک شد و 1-1 بازنده شد تا پنجم شود.

معصومی پیش از این در مسابقه اول حریف مکزیکی را برده بود، اما در کشتی دوم خود نتوانست انتظارها را برآورده کند و در پیکار با بختیار احمداف از روسیه در همان تایم اول با فن کول انداز ضربه شد. اما در ادامه احمداف از روسیه هفت بر صفر مرید موتالیموف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد تا با راهیابی این کشتی گیر روس به فینال، معصومی در گروه بازنده ها برای مدال برنز کشتی بگیرد. فردین در گروه بازنده‌های وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد ابتدا به مصاف "بوجی‌دار بویاجیر" از بلغارستان رفت که در سه تایم به برتری رسید. معصومی تایم اول را یک بر سه واگذار کرد اما، توانست تایم دوم را دو بر صفر به سود خود پایان دهد و در تایم سوم در حالی که دو بر صفر عقب افتاده بود، با یک خاک و بارانداز نتیجه را عوض کرد و در نهایت به پیروزی چهار بر دو رسید. استیو موکو از آمریکا حریف بعدی ملی پوش ایران پیش از دیدار رده بندی بود که معصومی در آن در دوتایم هفت بر دو ( سه یک و چهار یک ) به برتری رسید.

در وزن 84 کیلوگرم رواز میندوراشویلی از گرجستان 9-3 (2-3، 3-0 و 4-0) یوسف عبدالسلام اف از تاجیکستان را شکست داد و قهرمان المپیک شد. گئورگی کتویف از روسیه در سه تایم (3-0، 0-2 و 2-2) به سختی از سد دیوید بیچیناشویلی از آلمان گذشت و سوم شد. دیگر برنز این وزن نصیب تاراس دانکو از اوکراین شد که 3-0(1-0 و 2-0) سرهات بالجی از ترکیه را مغلوب کرد.

رضا یزدانی ملی پوش وزن 84 کیلوگرم کشتی آزاد ایران که در دور اول حریف لهستانی را برده بود و سپس برابر نوروز تمرزاف آذربایجانی ضربه شد، با شکست تمرزاف در یک چهارم نهایی مقابل گئورگی کتویف از روسیه، دیگر شانسی برای کسب مدال نداشت و حذف شد.

طلای وزن 96 کیلو نیز به روسیه رسید. شیروانی مراداف موفق شد 2-0 (1-0 و 1-0) تیموراز تیگیف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید. گئورگی گوگشلیدزه از گرجستان هم میشل باتیستای کوبایی را ضربه کرد و سوم شد. ختاگ گازیموف نیز با پیروزی 7-0 (5-0، 2-0) مقابل گئورگی تیبیلوف از اوکراین دیگر برنز این وزن را گرفت. در واقع هر چهار مدال آور این وزن روسی الاصل هستند.

سعید ابراهیمی نماینده 96 کیلوگرم ایران در اولین کشتی خود "مصطفی امارا" از مصر را در دو تایم 6-4 (4-3، 2-1) شکست داد اما، مقابل گئورگی گوگشلیدزه گرجستانی کاری از پیش نبرد و در دو تایم 4-0(3-0 و 1-0) مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

*** دوومیدانی

سجاد مرادی، قهرمان و رکوردار دوی 800 متر ایران پس از پایان تلاش 24 دونده در مرحله‌ی نیمه نهایی دوی 800 متر در جایگاه نهم قرار گرفت. در حالی که از بین 24 دونده حاضر در مرحله‌ی نیمه نهایی دو 800 متر بازی‌های المپیک تنها 8 دونده راهی مرحله‌ی فینال می‌شدند، سجاد مرادی با قرار گرفتن در جایگاه نهم از صعود به مرحله‌ی فینال بازماند.

در این رقابت دوندگان کنیا، سودان، بحرین، الجزایر، کانادا و اسپانیا به فینال راه یافتند.

سجاد مرادی با زمان یک دقیقه و 46 ثانیه و 8 صدم ثانیه نهم شد. او در حالی در این مرحله عنوان نهمی را کسب کرد که بالاتر از قهرمانان جهان و المپیک سال های گذشته همچون یوری بارزاکوفسکی از روسیه، ویلفرد بونگی از کنیا و مولاوی از آفریقای جنوبی و بسیاری از قهرمانان آسیا، آفریقا و اروپا قرار گرفت اما از صعود به فینال بازماند.

پیش از مرادی، هیچ کدام از دو و میدانی کاران ایرانی که از بازی‌های 1952 هلسینکی در بازی های المپیک شرکت کرده اند، نتوانسته بودند، به فینال هیچ کدام از مواد المپیک راه یابند.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 2:8 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب