فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


المپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

مراسم قرعه‌کشی مسابقات تکواندو بازی‌های المپیک پکن برگزار شد و سه نماینده‌ی تکواندو ایران در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک پکن از روز چهارشنبه 31 مرداد در سالن ورزشی دانشگاه علوم و فناوری پکن برگزار خواهد شد که در نخستین روز پیکارها، نمایندگان تکواندو ایران در وزن اول المپیک به روی شیاپ چانگ خواهند رفت.

براساس قرعه‌کشی انجام شده در رقابت‌های وزن اول بانوان (49- کیلوگرم)، سارا خوش جمال فکری در نخستین گام به مصاف "قیزلان تودالی" از مراکش خواهد رفت و در صورت پیروزی برابر این حریف گمنام، دومین مسابقه‌ی خود را برابر برنده‌ی رقابت "گلادیس مورا" از کلمبیا و "چون شویانگ" از چین تایپه برگزار خواهد کرد.

در رقابت‌های گروه مردان نیز رضا نادریان نخستین مسابقه‌ی خود را برابر "مارسیو فریرا" از برزیل انجام خواهد داد و در صورت پیروزی در دومین گام با برنده‌ی مسابقه‌ی "آلفونسو مارتینز" از بلیز و "خوان آنتونیو راموس" تکواندوکار کهنه‌کار اسپانیایی روبرو خواهد شد.

"راموس" در رقابت‌های المپیک آتن به مقام چهارم رسیده بود و در مسابقات جهانی 2007 چین به مدال طلا دست یافت.

براساس برنامه‌ی اعلام شده، پیکارهای وزن سوم (80- کیلوگرم) تکواندو المپیک، جمعه یکم شهریور برگزار می‌شود که در این روز، هادی ساعی به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

ساعی که با قرعه‌ی نسبتا آسانی روبه‌رو شده، ابتدا به مصاف "دیپاک" از نپال می‌رود و سپس با برنده‌ی مسابقه‌ی "میگوئل رودریگز فررا" از هندوراس و "گو ژو" از چین مصاف خواهد کرد.

از نکات قابل توجه در مسابقات این وزن، حضور "استیون لوپز" تکواندوکار شاخص آمریکایی و دارنده‌ی دو مدال طلای المپیک در جدول جداگانه‌ی گروه هادی ساعی است. ساعی در صورت پیروزی برحریفان خود تنها در دیدار فینال با لوپز روبرو خواهد شد.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 1:44 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود در المپیک پکن با نتیجه‌ی سنگین 91 بر 57 برابر کرواسی شکست خورد.

در این دیدار که صبح امروز (دوشنبه) در پکن برگزار شد، تیم ملی بسکتبال ایران در حالی که تا پایان نیمه‌ی اول با نتیجه‌ی 51 بر 16 از حریف خود عقب بود، در پایان با نتیجه‌ی 91 بر 57 شکست بسیار سنگینی را برابر کرواسی متحمل شد.

صمد نیکخواه بهرامی با 25 امتیاز و حامد حدادی با 15 امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان ایران در این بازی بودند.

"جواد داوری" در این دیدار از ناحیه سر به شدت دچار آسیب‌دیدگی شد.

نتایج کوارترهای این دیدار:

کواتر نخست:

کرواسی 19 - ایران 8

کوارتر دوم:

کرواسی 35 - ایران 8

کوارتر سوم:

کرواسی 16 - ایران 23

کوارتر چهارم:

کرواسی 21 - ایران 18


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 1:15 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کاوه‌ مهرابی به عضویت کمیسیون ورزشکاران فدراسیون بین‌المللی بدمینتون در آمد .

انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون بین المللی بدمینتون امروز در شهر پکن برگزار شد و کاوه مهرابی تنها بدمینتون باز ایران در بازی های المپیک توانست در میان 172 عضو به انتخاب کمیسیون 5 نفره‌ی ورزشکاران بدمینتون دنیا در آید.

در این کمیته‌ی پنج نفره سه نفر از اعضای قبلی ابقا شده و کاوه مهرابی به همراه یک بدمینتون باز زن استرالیایی به عضویت این کمیته در آمد.


[ دوشنبه 87/5/28 ] [ 1:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

بوکسور وزن 64 کیلوگرم ایران پس از باخت مقابل حریف دومنیکنی خود و ناکامی در کسب مدال گفت: با این شکست دوازده سال زندگی و زحمتم هدر رفت.

مرتضی سپه وند اظهار کرد: من خیلی بد بازی کردم، حریفم چپ گارد بود و من در مبارزه با حریفان چپ گارد مشکل زیادی دارم، برای همین نمی‌توانستم با او خوب رقابت کنم، از طرف دیگر به نظر من او کثیف مبارزه می‌کرد.

وی در مورد اخطارهایی پیاپی که داور به سپه وند می‌داد، گفت: به دلیل اینکه گاردش برای من مناسب نبود به او می‌چسبیدم و داور هم برای همین به من خطا می‌داد اما من مثل همیشه نبودم چرا که کسب مدال برنز برای من اهمیت زیادی داشت، همه‌ی زندگی من به این مدال بستگی داشت.

دوازده سال زحمت کشیده بودم که با این مدال بزرگ بتوانم زندگیم را تغییر دهم اما متاسفانه این‌طور نشد.

وی ادامه داد: من احساس می‌کنم کسی در خراب کردن وضعیت من تاثیر نداشت، من خودم برای خودم استرس ایجاد کرده بودم، آمدم بودم که مدال بگیرم و پول کسب کنم، این مهمترین هدف من بود اما متاسفانه این‌طور نشد.


[ دوشنبه 87/5/28 ] [ 1:22 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

اصغر ابراهیمی بهترین شانس وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پکن در مکان هفتم ایستاد.

مسابقات گروه A دسته‌ی 94 کیلوگرم مردان بازی‌های المپیک پکن عصر امروز با حضور 10 وزنه بردار برگزار شد و طی آن اصغر ابراهیمی از ایران عنوان هفتمی را کسب کرد. در این رقابت ابراهیمی کار خود را با بالای سر بردن وزنه‌ی 180 کیلوگرم در حرکت یک ضرب آغاز کرد اما دو بار پیاپی در مهار وزنه‌های 184 کیلوگرم ناکام ماند.

وی در حرکت دو ضرب هم در ابتدا وزنه 212 کیلوگرم را انتخاب کرد که در نخستین حرکت موفق نبود اما در دومین حرکت موفق به مهار این وزنه شد.

وی در سومین بار در حرکت دو ضرب وزنه 217 کیلوگرم را انتخاب کرد که در مهار آن موفق نبود.

ابراهیمی در نهایت با رکورد مجموع 392 کیلوگرم در مکان هفتم قرار گرفت. در این رقابت "الیا الین" از قزاقستان با بالای سر بردن وزنه‌های 180 و 226 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. سیمون کالچی از لهستان با بالای سر بردن وزنه‌های 179 و 224 کیلوگرم در مجموع با 403 کیلوگرم دوم شد و وزنه‌بردار روسی با رکورد 402 کیلوگرم در حالی که در گروه B وزنه زده بود به مدال برنز دست یافت.


[ دوشنبه 87/5/28 ] [ 1:19 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

"مرتضی سپه‌وند" هم از بازی‌های المپیک پکن حذف شد.

در دور سوم مسابقات بوکس بازی‌های المپیک پکن در وزن 64- کیلوگرم، امروز مرتضی سپه وند با نتیجه‌ی 11 بر 6 مغلوب "فیلیکس دیاز" از جمهوری دومینیکن شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سپه وند در راند اول، 3 بر2 حریف خود را شکست داد اما در راند دوم با ارائه مبارزه‌ی ضعیف 3 بر صفر مغلوب شد. راند سوم برای هر دو بوکسور 2 امتیاز داشت.

سپه وند در راند چهارم ابتدا با کسب یک امتیاز فاصله‌ی خود را کم کرد اما در سی ثانیه‌ی آخر بوکسور دومنیکنی سپه‌وند را در کناره‌ی رینگ گیر انداخت و با زدن چهار ضربه‌ی پیاپی هوک توانست 4 امتیاز دیگر به اندوخته‌ی خود اضافه کند، در نهایت نیز این مبارزه‌ با نتیجه‌ی 11 بر 6 به سود حریف قدرتمند دومنیکنی به پایان رسید.

مهمترین مقام دیاز کسب مکان نهم المپیک آتن و هفدهمی مسابقات جهانی شیکاگو در سال 2007 است.

سپه‌وند با صعود به جمع هشت نفر پایانی وزن 64 کیلوگرم دومین بوکسور تاریخ ایران بود که توانسته بود به این مرحله‌ صعود کند.

بابک مقیمی تنها بوکسور ایرانی بود که پیش از این توانسته بود به جمع هشت نفر پایانی المپیک در آتلانتا صعود کند

photo


[ دوشنبه 87/5/28 ] [ 1:12 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

در روز دهم المپیک (دوشنبه 28 مردادماه) ایران در دو رشته نماینده دارد.

تیم بسکتبال ایران فردا ساعت 5 و 30 صبح به وقت تهران (9 به وقت پکن) با کرواسی مسابقه می‌دهد. این آخرین دیدار ایران در مرحله‌ی گروهی است.

همچنین در وزنه برداری محسن بیرانوند در گروه B دسته‌ی 105 کیلوگرم ساعت 12 به وقت تهران ( 15 و 30 به وقت پکن) به روی تخته خواهد رفت.


[ یکشنبه 87/5/27 ] [ 4:27 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

مایکل فلپس، اسطوره شنای آمریکا و جهان در المپیک پکن اظهار کرد که پیش از آغاز بازی‌ها و در طول برگزاری آن، بیش از 40 آزمایش دوپینگ از وی به عمل آمده است.

فلپس که تاکنون 8 نشان طلای المپیک بیست و نهم را از آن خود کرده است، پس از کسب هشتمین نشان طلای خود در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: از بابت اینکه پیش از آغاز المپیک و در طول برگزاری آن 40 آزمایش دوپینگ از من به عمل آمد خوشحال هستم.

فلپس پس از افتخارهای به دست آمده خود در پکن گفت: نخستین چیزی که اکنون دوست دارم انجام دهم در آغوش گرفتن مادرم است. پس از کسب هشتمین مدال، مادرم ابتدا به من تبریک گفت، سپس شروع به گریه کردن کرد، من هم گریه کردم و خواهرم هم همین کار را کرد. ما در طی این مدت، زمان زیادی را کنار یکدیگر سپری نکردیم. به طور معمول تنها 30 ثانیه مادرم را طی تمام این مدت دیده‌ام. یکی دیگر از کارهایی که واقعاً مشتاق انجام آن هستم 5 دقیقه دراز کشیدن در تخت خودم و داشتن آرامش است.

فلپس که والدینش مدت‌ها پیش از یکدیگر جدا شده‌اند و در حال حاضر با مادرش زندگی می‌کند، در مورد حضور خود در مسابقات جهانی 2009 در رم گفت: مادرم به من گفت که بهتر است به همراه تیم به رم بروم، چرا که او به سفر کردن به این شهر علاقه بسیاری دارد. او فشار زیادی بر روی من وارد کرد.

رکورددار شنای جهان در پایان گفت: چه در داخل استخر و چه در خارج از آن خاطره های بسیاری دارم و خداوند را به خاطر اینکه همه چیز را برای تکامل من فراهم ساخته، شاکرم.


[ یکشنبه 87/5/27 ] [ 4:23 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی جودو ایران در چهارمین حضور المپیکی خود به مدال دست نیافت و به تکرار دو عنوان پنجمی المپیک 2004 آتن قناعت کرد.

نخستین حضور المپیکی جودو ایران به سال 1996 و المپیک آتلانتا بازمی‌گردد که امیرقمی، تک نماینده ایران، با دو برد و دو باخت از گردونه مسابقات حذف شد.

در المپیک 2000 سیدنی، میراسماعیلی و ساریخانی نیز به ترتیب عناوین پنجم و هفتم را کسب کردند، ضمن اینکه میران از دور مسابقات حذف شد.

در المپیک 2004 آتن، جودو ایران با هفت شرکت کننده، توسط حاجی آخوندزاده و میران به دو عنوان پنجمی دست پیدا کرد و سرانجام در المپیک 2008 پکن، علی معلومات و محمدرضا رودکی موفق به کسب دو عنوان پنجمی در اوزان 73- و 100+ کیلوگرم شدند.

حذف حاجی‌آخوندزاده و میراسماعیلی از جمله اتفاقات ناگوار این دوره المپیک برای جودوی ایران بود، زیرا این دو جودوکار از امیدهای اصلی کسب مدال محسوب می‌شدند.

در پیکارهای وزن 60- کیلوگرم مسعود حاجی‌آخوندزاده، ابتدا روک گراک سیچ از اسلوونی را مغلوب کرد ولی در مصاف با مین‌هوچوی از کره با ضربه‌ی فنی شکست خورد.

وی در گروه بازنده‌ها میگوئیل آلبارچین از آرژانتین را شکست داد ولی در مقابل رشیود سوبیروف ازبک شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

در مسابقات 66- کیلوگرم، آرش میراسماعیلی ابتدا توماژ آدامیک از لهستان را مغلوب کرد ولی برابر ما ساتو اوچی‌شیبا از ژاپن مغلوب شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

وی در جدول رپه‌شارژ، خوان ژاکینتو از دومنیکن را شکست داد ولی برابر میرالی شاریپوف از ازبکستان شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

علی معلومات، سومین نماینده جودوی ایران در پیکارهای 73- کیلوگرم، با وجود عدم انتظار از وی؛ اما، شروعی طوفانی داشت و سه پیروزی مقتدرانه برابر یوسوکه کانامورا از ژاپن، ژائو پینا از پرتغال و داتساوا گانتوموراز مغولستان کسب کرد.

وی که در گروه خود اول شده بود، در مسابقه‌ای حساس برای راه یابی به فینال برابر النور ممدلی از آذربایجان شکست خورد و در آخرین مسابقه برای کسب مدال، نتیجه را به گیل هیرولندرو از برزیل واگذار کرد و از کسب مدال بازماند.

حامد ملک‌محمدی نماینده جودو ایران در پیکارهای 81- کیلوگرم ابتدا الجاز سدج از اسلوونی را ضربه فنی کرد ولی در ادامه با دو شکست برابر کامیلو تیاگو از برزیل و الی بیشکوف از آلمان از دور مسابقات حذف شد.

حسین قمی نیز در 90- کیلوگرم با شکست مقابل آندری کاژوسیوناک از بلاروس، با مسابقات جودو المپیک وداع کرد.

سرانجام در پیکارهای 100+ کیلوگرم، محمدرضا رودکی ابتدا دو برد مقتدرانه برابر یوری ریباک از بلاروس و جانسون تورمودور از ایسلند بدست آورد ولی مقابل الشاد گوجه جیانی از گرجستان شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت.

وی در این مرحله دانیل مک کورمیک از آمریکا و سپس تمنوف از روسیه را مغلوب کرد ولی مسابقه حساس برای کسب مدال برنز برابر ویدال برایسون از کوبا را واگذار و از کسب مدال بازماند.

به این ترتیب کاروان شش نفره جودو ایران در المپیک 2008 پکن با کسب 12 پیروزی و یازده شکست به کار خود پایان داد تا از نظر کسب عنوان، نتایج المپیک آتن را تکرار کرده باشد.

برخلاف آنچه کادرفنی تیم ملی جودو پیش از اعزام به بازی‌های المپیک اعلام کرده و حریفان اصلی خود را اروپایی‌ها عنوان کرده بودند، در این دوره چهار مدال طلای المپیک در اوزان 60-، 66-، 100- و 100+ کیلوگرم به آسیایی‌ها رسید، ضمن این که پنج مدال نقره و برنز نیز نصیب آسیایی‌ها شد.

نتایج کلی اوزان هفت‌گانه جودو المپیک پکن در پی می‌آید:

60- کیلوگرم:

1- چوی‌مین‌هو (کره)

2- لودویگ پاشیر (اتریش)

3- ریشود سوبیروف (ازبکستان)، روبن هوکاس (هلند)

66- کیلوگرم:

1- ماساتو اوچی شیبا (ژاپن)

2- بنجامین داربلت (فرانسه)

3- یوردانیس آرنچیبا(کوبا)، چول مین پاک (کره‌شمالی)

73- کیلوگرم:

1- النور ممدلی (آذربایجان)

2- وانگ کی چون (کره)

3- رسول بوکیف (تاجیکستان)، لندرو گیل هیرو (برزیل)

81- کیلوگرم:

1- اولی بیسکوف (آلمان)

2- کیم جائه بوم (کره)

3- کامیلو تیاگو (برزیل)، رومن گونیوک (اوکراین)

90- کیلوگرم:

1- ایراکلی تیسرکیدزه (گرجستان)

2- امربنی خلف (الجزایر)

3- هاشم مصباح (مصر)، سرگئی آشواندن (سوئیس)

100- کیلوگرم:

1- تووشینبایار نایدان (مغولستان)

2- اسکات ژیتکیف (قزاقستان)

3- مولود میرعلیف (آذربایجان)، هنک گردل (هلند)

100+ کیلوگرم:

1- ایشی ساتوشی (ژاپن)

2- عبداله تنگریف (ازبکستان)

3- ویدال برایسون (کوبا)، تدی راینز (فرانسه)

در مسابقات جودوی بازی‌های المپیک پکن، 230 ورزشکار مرد و 156 ورزشکار زن و مجموعا 386 جودوکار از 92 کشور جهان به رقابت پرداختند.


[ یکشنبه 87/5/27 ] [ 4:19 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

ژ

128 تکواندوکار از 64 کشور جهان شمارش معکوس خود را برای رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک پکن،آغازکرده‌اند.

در المپیک پکن 32 مدال تکواندو در چهارگروه وزنی مردان و چهار گروه وزنی بانوان توزیع خواهد شد و سالن ورزشی دانشگاه علوم و فناوری پکن میزبان این مسابقات است.

در هر یک از گروه‌های چهارگانه مردان و بانوان، 16 ورزشکار حضور دارند. از نکات قابل توجه در نحوه توزیع مدال‌های این دوره از رقابت‌های تکواندو المپیک، افزایش 24 مدال المپیک‌های سیدنی و آتن به 32 مدال است زیرا برای نخستین بار، دو مدال برنز برای سومی مشترک پیش‌بینی شده است.

در نخستین روز این رقابت‌ها، مسابقات اوزان 58- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم بانوان برگزار می‌شود که رضا نادریان و سارا خوش جمال فکری نمایندگان تکواندو ایران خواهند بود.

هادی ساعی نیز مسابقات خود را در گروه وزن 80- کیلوگرم، در روز سوم یعنی جمعه یکم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

افغانستان، قرقیزستان، قطر، امارات متحده عربی، بلیز، اکوادور، هندوراس، پرو، پرتغال، سوئیس، جزایر مارشال، گینه‌نو، گابن، گینه، کنیا، مالی، نیجر و سنگال 18 کشوری هستند که برای نخستین بار در رقابت‌های تکواندو المپیک حضور دارند. در بازی‌های المپیک 2000 سیدنی، مجموعا 103 ورزشکار از 51 کشور جهان به رقابت پرداختند و این تعداد به 124 ورزشکار از 60 کشور در بازی‌های المپیک آتن افزایش یافت.

در جمع تکواندوکاران المپیک پکن، هفت ورزشکار سومین حضور متوالی خود را در المپیک تجربه می‌کنند.

استیون لوپز از آمریکا، هادی ساعی از ایران، الکساندروس نیکولایدیس از یونان، آنجل ماتوس از کوبا، یوریکو اکاموتو از ژاپن، آدریانا کارمونا از ونزوئلا و چن ژونگ از چین.

در میان 128 تکواندوکار المپیک پکن، کائولا بن‌همزه، بانوی 17 سال و سه ماهه تونسی جوان‌ترین و یوریکو اوکاموتو با 36 سال و یازده ماه، مسن‌ترین تکواندوکاران معرفی شده‌اند.

در این دوره، بازندگان مرحله نیمه نهایی، برای اولین بار شانس مجددی برای ادامه رقابت‌های خود در گروه بازنده‌ها دارند.


[ یکشنبه 87/5/27 ] [ 4:18 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب