فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


چین و مکزیک طلایی آوران روز اول در تکواندو. - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

نخستین روز از پیکارهای تکواندوی بازی‌های المپیک پکن با کسب دو مدال طلای بانوان و مردان برای کشورهای چین و مکزیک به پایان رسید.

در پایان مسابقات تکواندوی وزن اول بانوان (49-) وو جینگ یو از چین به مقام قهرمانی رسید، شرکت کننده‌ی تایلند دوم شد و تکواندو کاران ونزوئلا وکوبا مشترکا سوم شدند.

در مسابقات وزن اول مردان (58-) کیلوگرم پرز از مکزیک به مدال طلا دست یافت تکواندوکار دومینکن نائب قهرمان شد و نمایندگان افغانستان و چین تایپه مشترکا سوم شدند.

از نقاط قابل توجه در پیکارهای روز نخست کسب مدال برنز برای روح الله نیکپای تکواندوی افغانستانی بود که بدین ترتیب اولین مدال تکواندوی افغانستان در المپیک به دست آمد.

سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو در پایان مسابقات روز نخست در گزارشی ویژه عنوان کرد چین کشور میزبان و مکزیک با کسب مدال طلا در روز نخست پیکارها برتری خود را به همگان نشان دادند.

در این گزارش با اشاره به اینکه افغانستان اولین مدال تاریخ المپیک خود را توسط نیکپای در تکواندو به دست آورد گفت وگوهایی را نیز با مدال آوران مسابقات روز نخست انجام داد.

وو جینگ یو تکواندوکا زن چینی که مدال طلای وزن نخست بانوان را به دست آورد در این خصوص گفت:‌مدت های طولانی در انتظار این روز بودم و اینک بسیار هیجان زده‌ام من می خواهم از همه‌ی کسانی که در این راه به من کمک کرده‌اند تشکر کنم این جایزه‌ای است برای همه.

هم‌چنین "پرز" تکواندوکای مکزیکی که مدال طلای وزن مردان را کسب کرد نیز گفت:‌ سرانجام رویای من به واقعیت پیوست من می‌خواهم از همه‌ی کسانی که من را حمایت کردند و همه‌ی کسانی که تکواندو را حمایت کردند تشکر کنم. حریف دیدار فینال من بسیار قدرتمند بود و بسیار حمله کرد. هم‌چنین تاکتیک او نیز بسیار عالی بود.

رضا نادریان و سارا خوش‌جمال فکری دو نماینده‌ی وزن اول تکواندوی ایران در روز نخست از دور مسابقات وداعی زودهنگام داشتند.


[ جمعه 87/6/1 ] [ 1:23 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب