فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


المپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

در پایان یازدهمین روز بازی‌های المپیک پکن نام ایران در فهرست تیم های صاحب مدال جای گرفت.

نشان برنز مراد محمدی در وزن 60 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد بازی های المپیک پکن نام ایران را پس از10 روز در فهرست تیم های صاحب مدال جای داد.

ایران با این نشان همراه با مصر، لتونی، مراکش، مکزیک، تاجیکستان و توگو در مکان 69 این جدول جای گرفت.

چین با 43 نشان طلا در این جدول همچنان صدرنشین است.

رده بندی 15 تیم نخست:

1. چین: 43طلا، 14نقره، 19برنز

2. آمریکا: 26طلا، 26نقره، 27برنز

3. انگلیس: 16طلا، 9نقره، 8برنز

4. استرالیا: 11طلا، 12نقره، 12برنز

5. آلمان: 11طلا، 8نقره، 9برنز

6. روسیه: 10طلا، 14نقره، 18برنز

7. کره جنوبی: 8طلا، 10نقره، 6برنز

8. ژاپن: 8طلا، 6نقره، 8برنز

9. ایتالیا: 6طلا، 6نقره، 7برنز

10. اوکراین: 5طلا، 4نقره، 8برنز

11. فرانسه: 4طلا، 11نقره، 14برنز

12. هلند: 4طلا، 5نقره، 4برنز

13. رومانی: 4طلا، 1نقره، 3برنز

14. اسپانیا: 3طلا، 4نقره، 2برنز

15. لهستان: 3طلا، 4نقره، یک برنز

.

.

.

69. مصر: یک برنز

69. ایران: یک برنز

69. لتونی: یک برنز

69. مراکش: یک برنز

69. مکزیک: یک برنز

69.تاجیکستان: یک برنز

69. توگو: یک برنز


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 1:10 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آرژانتین با شکست برزیل حریف نیجریه در دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال المپیک پکن شد.

آرژانتین در دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال المپیک بیست و نهم، در ورزشگاه کارگران شهر پکن توانست برزیل را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد تا برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در آتن تنها یک گام دیگر پیش رو داشته باشد.

سرجیو آگرو (53 و 58) و خوان رومان ریکلمه (76 پنالتی) در این دیدار برای آرژانتین گلزنی کردند تا این تیم در حضور "دیگو آرماندو مارادونا" اسطوره‌ی فوتبال آرژانتین که در ورزشگاه حضور داشت بتواند برزیل رقیب دیرینه‌اش را شکست دهد و رویای رسیدن به نخستین نشان طلا برای سلکائو را نابود کند.

برزیل در حالی در این دیدار شکست خورد که رونالدینو و دیگو نتوانستند برای تیمشان کاری از پیش ببرند.

ضعف خط حمله‌ی برزیل باعث شد تا کارلوس دونگا از "پاتو" مهاجم میلان هم برای ترمیم خط حمله‌اش استفاده کند اما ناهماهنگی بازیکنان برزیل مانع از آن شد که این تیم بتواند گل‌های عقب افتاده را جبران کند.

شاگردان دونگا پس از دریافت گل سوم روحیه خود را به کلی از دست دادند تا آنجا که داور بازی لوکاس و تیاگو نوس را در دقایق 82 و 84 به دلیل خطای خشن بر روی بازیکنان آرژانتین از زمین مسابقه اخراج کرد.

به این ترتیب برزیل برای رسیدن به نخستین نشان طلای رقابت‌های فوتبال در بازی‌های المپیک باید چهار سال دیگر صبر کند. این تیم تاکنون نتوانسته است این نشان را به دست بیاورد.

پیش از این دیدار نیجریه با نتیجه 4 بر یک از سد بلژیک گذشت و به دیدار پایانی راه یافت.

آدفمی (17)، اوگبوکه (52، 72) و اوکونکوو (78) برای نیجریه و سیمن (88) برای بلژیک در این دیدار گلزنی کردند.

عکس هایی از این بازی:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 12:51 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کشتی آزاد، تکواندو و دوومیدانی رشته هایی هستند که ورزشکاران کاروان ایران در دوازدهمین روز المپیک در آنها به پیکار حریفان خود خواهند رفت.

در کشتی آزاد و در وزن 66 کیلوگرم که 21 نفر حضور دارند، مهدی تقوی در دور اول استراحت می‌کند و در دور دوم به مصاف "هایسلان گارسیا" از کانادا می‌رود. وی در صورت پیروزی، در دور سوم باید با برنده‌ی فینالیست‌های مسابقات جهانی باکو یعنی "رمضان شاهین" قهرمان جهان از ترکیه و "گیندری گارزون" از کوبا مبارزه کند.

"سرافیم بارزاکوف" بلغاری نیز در این سمت جدول قرار دارد.

همچنین در وزن 74 کیلوگرم که 21 نفر کشتی می‌گیرند، میثم مصطفی جوکار پس از استراحت در دور اول باید به مصاف "کریل ترزیف" از بلغارستان برود.

حریف بعدی وی در صورت پیروزی به احتمال فراوان "ابراگیم آلداتوف" دارنده‌ی مدال‌های طلا و نقره‌ی جهان از اوکراین خواهد بود.

همچنین "بوایسار سایتی‌اف" دارنده‌ی هشت طلای جهان و المپیک از روسیه و "ایوان فوندورا" نفر سوم المپیک آتن از کوبا در این سمت جدول به رقابت می‌پردازند.

رقابت‌های کشتی از ساعت 9:30 صبح به وقت محلی آغاز می‌شود.

**تکواندو

ساعت 9 صبح فردا سارا خوش جمال فکری و رضا نادریان در اوزان اول زنان و مردان تکواندو به روی شیاپ چانگ می روند.

رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک پکن از چهارشنبه در سالن ورزشی دانشگاه علوم و فناوری پکن برگزار خواهد شد که در نخستین روز پیکارها، نمایندگان تکواندو ایران در وزن اول المپیک به روی شیاپ چانگ خواهند رفت.

براساس قرعه‌کشی انجام شده در رقابت‌های وزن اول بانوان (49- کیلوگرم)، سارا خوش جمال فکری در نخستین گام به مصاف "قیزلان تودالی" از مراکش خواهد رفت و در صورت پیروزی برابر این حریف گمنام، دومین مسابقه‌ی خود را برابر برنده‌ی رقابت "گلادیس مورا" از کلمبیا و "چون شویانگ" از چین تایپه برگزار خواهد کرد.

در رقابت‌های گروه مردان نیز رضا نادریان نخستین مسابقه‌ی خود را برابر "مارسیو فریرا" از برزیل انجام خواهد داد و در صورت پیروزی در دومین گام با برنده‌ی مسابقه‌ی "آلفونسو مارتینز" از بلیز و "خوان آنتونیو راموس" تکواندوکار کهنه‌کار اسپانیایی روبرو خواهد شد.

"راموس" در رقابت‌های المپیک آتن به مقام چهارم رسیده بود و در مسابقات جهانی 2007 چین به مدال طلا دست یافت.

**دوومیدانی

سجاد مرادی و احسان مهاجرشجاعی هم در مرحله‌ی مقدماتی دوی 800 متر ساعت 19 به وقت محلی به رقابت با حریفان شان خواهند پرداخت.


[ چهارشنبه 87/5/30 ] [ 12:40 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

"مراد محمدی" صاحب مدال برنز بازی‌های المپیک پکن شد.

دیدار رده‌بندی وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک برگزار شد که مراد محمدی دارنده‌ی مدال‌های طلا و برنز جهان در مصاف با "سلیم‌خان حسین‌اف" کشتی‌گیر داغستانی الاصل آذربایجان در دو تایم به برتری 5 بر یک رسید تا طلسم ناکامی‌های کاروان ایران شکسته شود و به مدال برنز المپیک برسد.

محمدی در تایم اول در کلینچ دو بر صفر به برتری رسید و در تایم دوم با زیرگیری و به پل بردن حریف در نهایت 3 بر یک برنده شد تا نخستین مدال آور کاروان ایران لقب گیرد.

مراد محمدی: امروز سوار بر اسب مراد شدم! خوشحالم که دست خالی به ایران برنمی‌گردم

 

photo 

 

 

photo

 

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 5:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رشید شریفی در گروه B دسته 105+ وزنه برداری المپیک اول شد.

مسابقات گروه B دسته 105+ وزنه برداری المپیک برگزار شد که "رشید شریفی" جانشین حسین رضازاده در تیم ایران با مجموع 426 کیلوگرم اول شد و باید به انتظار رقابت های گروه A بنشیند.

با توجه به رکور‌های ورودی وزنه‌برداران گروه A، شانس مدال گرفتن شریفی بسیار کم است. در این گروه رکورد ورودی پنج وزنه بردار بیشتر از مجموع "رشید شریفی" است.

شریفی در رقابت های امروز در یک ضرب وزنه های 188، 192 و 196کیلویی را مهار کرد. وی در دو ضرب وزنه 230 کیلویی را بالای سر برد اما، دو بار در مهار وزنه 238 کیلویی ناموفق ظاهر شد.

در این گروه پس از شریفی، آلمیر ولاگیچ از آلمان با مجموع 413 کیلو دوم شد و دامون کلی استرالیایی با 386 کیلو در جایگاه سوم قرار گرفت.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 5:15 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

دو ملی‌پوش کشتی آزاد ایران حریفان خود را در المپیک شناختند.

وزن کشی دو وزن 66 و 74 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک انجام شد که مهدی تقوی و میثم مصطفی‌جوکار نیز همانند ملی‌پوشان روز نخست با قرعه‌ای دشوار مواجه شدند.

در وزن 66 کیلوگرم که 21 نفر حضور دارند، مهدی تقوی در دور اول استراحت می‌کند و در دور دوم به مصاف "هایسلان گارسیا" از کانادا می‌رود. وی در صورت پیروزی، در دور سوم باید با برنده‌ی فینالیست‌های مسابقات جهانی باکو یعنی "رمضان شاهین" قهرمان جهان از ترکیه و "گیندری گارزون" از کوبا مبارزه کند.

"سرافیم بارزاکوف" بلغاری نیز در این سمت جدول قرار دارد.

همچنین در وزن 74 کیلوگرم که 21 نفر کشتی می‌گیرند، میثم مصطفی جوکار پس از استراحت در دور اول باید به مصاف "کریل ترزیف" از بلغارستان برود.

حریف بعدی وی در صورت پیروزی به احتمال فراوان "ابراگیم آلداتوف" دارنده‌ی مدال‌های طلا و نقره‌ی جهان از اوکراین خواهد بود.

همچنین "بوایسار سایتی‌اف" دارنده‌ی هشت طلای جهان و المپیک از روسیه و "ایوان فوندورا" نفر سوم المپیک آتن از کوبا در این سمت جدول به رقابت می‌پردازند.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 5:2 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

ایران در روز نخست مسابقات کشتی آزاد شانس کسب یک مدال برنز دارد.

رقابت‌های صبح روز نخست مسابقات کشتی آزاد المپیک برگزار شد که در وزن 55 کیلوگرم، توموهیرو ماتسوناگا از ژاپن و هنری سهودو از آمریکا به مسابقه فینال راه یافتند. در 60 کیلو نیز ماولت باتیروف از روسیه و واسیلی فدروشین از اوکراین برای کسب مدال طلا مبارزه خواهند کرد.

مراد محمدی نماینده وزن 60 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل ماولت باتیروف از روسیه قرار گرفت که در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر شکست خورد تا به دیدار رده‌بندی راه یابد.

photo 

محمدی که مدال‌های طلا و برنز جهان را در کارنامه دارد، در کشتی‌های قبلی خود ابتدا 9 بر صفر (7 – 0 و 2 – 0) ابراهیم مدنی از مصر را مغلوب کرد و سپس دو بر صفر (1-0 و 1-0) سعید آذربایجانی کشتی‌گیر ایرانی الاصل کانادا را از پیش رو برداشت اما، در نیمه نهایی به باتیروف باخت. در دیگر دیدار نیمه نهایی وزن 60 کیلو واسیلی فدروشین اوکراینی 4 – 2 (3-2 و 1-0) کنیچی یوموتو از ژاپن را شکست داد.

در نیمه نهایی وزن 55 کیلو نیز توموهیرو ماتسو ناگای ژاپنی شگفتی ساز شد و در حالی که تایم اول را از بسیک کودوخوف قهرمان سال 2007 جهان از روسیه برده بود، در تایم دوم حریف را ضربه کرد و به فینال راه یافت. ماتسوناگا در یک چهارم نهایی هم دلشاد منصوراف دارنده دو مدال طلای جهان از ازبکستان را در سه تایم 4-3 (1-2، 1-0 و 2-1) مغلوب کرد تا پدیده روز نخست رقابت‌ها باشد. با شکست کودوخوف در نیمه نهایی، عباس دباغی ملی‌پوش وزن 55 کیلوگرم ایران نیز حذف شد.

photo

دباغی در کشتی نخست خود فردی سرانو از کلمبیا را در سه تایم 7-2 (1-0، 1-1 و 5-1) شکست داده بود اما، در دور بعد 7- صفر (6-0 و 1-0) به بسیک کودوخوف روس باخت.

در وزن 55 کیلو هنری سهودو از آمریکا حریف ماتسو ناگای ژاپنی در فینال شد. سهودوی 21 ساله در نیمه نهایی در یک مسابقه جذاب و دیدنی که 24 امتیاز رد و بدل شد در سه تایم (3-5، 4-3 و 5-4) نامیک سودیموف از آذربایجان را شکست داد.

photo

سایر نتایج مهم صبح روز نخست مسابقات کشتی ‌آزاد المپیک به ترتیب زیر است:

55 کیلو:

هنری سهودو (آمریکا) 7 – رادوسلاو ولیکوف (بلغارستان) 6

بسیک کودوخوف (روسیه) 2 – بایارا ناران باتار (مغولستان) صفر

دلشاد منصوراف (ازبکستان) 2 – رضوان گاجیف (بلاروس) یک

توموهیرو ماتسوناگا (ژاپن) 4 – دلشاد منصوراف (ازبکستان) 3

60 کیلوگرم:

واسیلی فدروشین (اوکراین) 11 – مایک زادیک (آمریکا) صفر

ماولت باتیروف (روسیه) 6 یاندرو کوئینتانا (کوبا) یک

ماولت باتیروف (روسیه) 3 – مراد رمضان‌اف (مقدونیه) صفر

واسیلی فدروشین (اوکراین) 3 – بازار بازارقلی‌اف (قرقیزستان) یک

photo


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 4:28 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

نمایندگان تکواندو ایران در بازی‌های المپیک پکن، مجموعا با قرعه‌ای قابل قبول و حتی آسان در وزن سوم روبرو شده‌اند.

64 ورزشکار گروه مردان و 64 ورزشکار گروه بانوان هر کدام در چهار گروه وزنی و جداول 16 نفره تقسیم شده‌اند و اعطای مدال برنز سومی مشترک، امکان کسب مدال را برای تکواندوکاران مستعد تا حد زیادی افزایش داده است.

از نکات قابل توجه در مسابقات وزن سوم (80-) کیلوگرم، عدم مصاف هادی ساعی و "استیون لوپز" آمریکایی تا دیدار فینال است.

"استیون لوپز"، دارنده دو مدال طلای المپیک و چندین عنوان قهرمانی جهان از جمله قهرمانی جهان در سال 2007 در جدول دوم، نخستین مسابقه خود را برابر "بحری‌ تان‌ ریکولو"، چهره شاخص تکواندو ترکیه و قهرمان وزن ششم جهان در سال 2007 انجام خواهد داد.

"بحری"در مسابقات جهانی 2007 چین به مدال طلا رسید و در آتن به مدال نقره دست یافت.

مصاف "لوپز" و "بحری" به منزله یک فینال زودرس و یادآور بازی نهایی وزن سوم المپیک آتن است.

"آرون کوک" انگلیسی و "مائورو سارمنیتو" ایتالیایی از چهره‌های شاخص جداول یک و دو هستند که در صورت راهیابی ساعی به فینال، نماینده ایران با هیچ کدام از آنها تا قبل از این مرحله مصاف نخواهد کرد.

در جداول سه و چهار، به ترتیب "راشد احمداف"، تکواندوکار آذربایجانی و هادی ساعی دو چهره شاخص این جدول‌ها هستند که ساعی در گام اول با حریفی از نپال و "راشد احمداف" با "عبدالقادر حکمت سرحان"، حریف قطری مصاف خواهند کرد.

"عبدالقادر" همان تکواندوکاری است که با ناداوری داوران، فینال وزن ششم بازی‌های آسیایی دوحه را در مقابل مهدی بی‌باک به سود خود به پایان رساند.

در صورت پیروزی ساعی برابر حریف چینی در دور دوم و پیروزی راشد احمداف در این مرحله برابر برنده مسابقه حریف کانادایی و پرتغالی، این تکواندوکار آذربایجانی سخت‌ترین حریف ساعی تا قبل از فینال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، محاسبات روی کاغذ حاکی از انجام مسابقه فینال بین ساعی و لوپز خواهد بود.

در بخش مسابقات بانوان، سارا خوش جمال فکری دور اول با حریفی از مراکش دیدار خواهد کرد. وی در صورت پیروزی با برنده کلمبیا – چین تایپه مصاف خواهد کرد که مسابقه آسانی نخواهد بود.

حتی اگر خوش جمال بتواند حریف تایپه‌ای را نیز شکست دهد، کانادا و چین دو حریف عمده وی در مراحل بعدی خواهند بود. به همین دلیل نمی‌توان با اطمینان از کسب مدال در این وزن سخن گفت.

مسابقات وزن اول گروه مردان (58-) کیلوگرم نیز با شرایط خاص خود همراه است. رضا نادریان نماینده ایران در این وزن ابتدا با حریفی از برزیل روبرو خواهد شد و در صورت کسب پیروزی، دومین مسابقه خود را مقابل "راموس" از اسپانیا برگزار می‌کند.

راموس قهرمان جهان در سال 2007، چهره شاخته شده‌ای در تکواندو جهان است که نادریان کار آسانی را برابر وی در پیش نخواهد داشت.

تکواندوکاران چین تایپه، فیلیپین، تایلند، انگلستان و مکزیک نیز دیگر حریفان سرشناس این گروه هستند که در مجموع کار دشواری را پیش روی تکواندوکار المپیکی ایران قرار داده‌اند.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 4:23 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

افشین نوروزی تنها نماینده‌ی پینگ‌پنگ ایران و آسیای میانه در نخستین دیدارش با شکست مقابل حریفی از ایتالیا از دور رقابت‌ها کنار رفت.

افشین نوروزی پینگ پنگ المپیکی کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در مرحله‌ی مقدماتی به مصاف "بوبسیکا" بازیکن 23 ساله‌ی رومانی الاصل ایتالیا با رنکینگ 112 جهان رفت و با حساب 4 بر 2 مغلوب شد.

افشین نوروزی به ترتیب با نتایج 11 - 7؛ 12 - 10؛ 11 - 6؛ 11 - 9؛ 11 - 4؛ 12 - 10 مغلوب حریف ایتالیایی شد.

بر این اساس تنها نماینده‌ی پینگ پنگ ایران و آسیای میانه در بیست و نهمین دوره از بازی‌های المپیک پکن از دور رقابت‌ها حذف شد.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 4:18 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

جوان‌ترین عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک پکن با قرعه‌ای بسیار دشوار روبرو شد و پس از پیروزی مقابل حریف کلمبیایی، از بسیک کودوخوف قهرمان سال 2007 جهان از روسیه شکست خورد تا از دور رقابت‌ها کنار رود.

عباس دباغی ، ملی‌پوش 21 ساله وزن 55 کیلوگرم کشتی آزاد ایران درمورد کشتی خود با حریف روسی گفت: حریفم بسیار قوی بود اما، در تایم اول دو امتیازم را ندادند. وقتی این مساله به وجود آمد از لحاظ روحی تعادلم بر هم ریخت و با داوری هم نمی‌شود کاری کرد.

وی هم‌چنین گفت: از این اتفاقی که افتاد، ناراحتم. داوران حقم را ندادند.


[ سه شنبه 87/5/29 ] [ 4:17 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب