فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


المپیک 2008 پکن - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

فردین معصومی گفت: تمام تلاش خود را انجام دادم اما، قسمت نبود در المپیک مدال بگیرم.

کشتی‌گیر وزن 120 کیلوگرم ایران در رقابت‌های المپیک پکن پس از بازگشت از این رقابت‌ها و در حالی که با چشمانی اشک‌بار سخن می‌گفت، اظهار کرد: خدا می‌داند که تمام تلاش خود را انجام دادم و با هر زحمتی بود برای کسب مدال تلاش کردم. به هیچ عنوان کم فروشی نکردم و از جان مایه گذاشتم. با این حال قسمت نبود و خدا نخواست که مدال کسب کنم.

وی افزود: در مسابقه با کشتی گیر آمریکایی بسیار سرحال بودم، در یک ساعت سه بار کشتی گرفتم اما نمی‌دانم چه شد که در یک قدمی مدال شکست خوردم.

معصومی درباره کشتی رده‌بندی خود نیز گفت: من این حریف را پیش از این در سخت‌ترین شرایط شکست داده بودم اما نمی‌دانم چرا در این مسابقه اشتباه کردم و مقابل او شکست خوردم. در هر صورت تمام تلاشم را انجام دادم تا محبت‌های مردم را جبران کنم اما نتوانستم.

معصومی ادامه داد: می‌خواستم در المپیک پکن مدال بگیرم و از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم اما، به این آرزو نرسیدم و شرمنده مردم ایران شدم.

وی درباره تصمیمش برای خداحافظی از کشتی و یا ادامه حضور در دنیای قهرمانی گفت: اکنون باید فکر کنم و هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفتم.


[ دوشنبه 87/6/4 ] [ 5:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تنها نماینده زن ایران در مسابقات تکواندو المپیک گفت: در این میدان بزرگ تجربه بسیار خوبی اندوختم.

سارا خوش‌جمال فکری پس از بازگشت به ایران اظهار کرد: حضور در المپیک تجربه بسیار خوبی بود و من در این میدان بزرگ فرصتی پیدا کردم که شاید هیچ گاه نصیب ورزشکاری نشود و توانستم با بهترین قهرمانان جهان روبرو شوم.

وی افزود: اکنون تلاش می‌کنم تا با استفاده از تجربیات به دست آمده از مسابقات المپیک پکن نماینده‌ی شایسته‌ای برای کشورمان باشم.

خوش‌جمال فکری درباره رویارویی با حریف تایوانی خود گفت: او حریف بسیار قدرتمندی بود و سابقه قهرمانی جهان را داشت، من با تمام وجود به این مسابقات رفتم تا با مدال به ایران باز گردم اما نشد که امیدوارم در آینده بتوانم برای ایران موفقیت به دست آورم.


[ دوشنبه 87/6/4 ] [ 2:54 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پرافتخارترین ورزشکار ایران در بازی‌های المپیک گفت: قهرمانی در المپیک بسیار دشوار بود اما، تصور می‌کنم استحقاق رسیدن به این عنوان را داشتم.

هادی ساعی پس از کسب دومین مدال طلا و سومین مدال خود در المپیک در فرودگاه امام خمینی (ره)اظهار کرد: بی‌تردید المپیک بزرگترین و دشوارترین رویداد ورزشی است. برای من تمامی دیدارها بسیار دشوار بود اما، تصور می‌کنم کسب مدال طلای المپیک حقم بود.

وی درباره‌ی مبارزه با حریفانش گفت: دیدار با حریف چینی برای من بسیار دشوار بود. چرا که او از امتیاز میزبانی برخوردار بود. به همین دلیل در مبارزه با این حریف با احتیاط کار کردم. در مقابل حریف ایتالیایی در فینال نیز تلاش کردم تا بازی را کنترل کنم و با آن که چهار امتیاز عقب افتادم اما، هرگز به شکست فکر نکردم و خوشبختانه توانستم این حریف را شکست داده و قهرمان شوم.

ساعی درباره‌ی دلیل موفقیت خود در این مسابقات نیز گفت: پیش از اعزام به المپیک پکن در تست آمادگی جسمانی شرکت کردم و در میان تمامی نفرات اعزامی بهترین نتیجه را بدست آوردم. تصور می‌کنم با توجه به رقابت‌های دشوار المپیک همین آمادگی جسمانی به من کمک کرد تا قهرمان شوم.

هادی ساعی درباره‌ی عدم موفقیت بیشتر ورزشکاران ایران در المپیک گفت: تصور می‌کنم تمام ورزشکاران ما تلاش خود را انجام دادند. آنها از نظر آمادگی جسمانی در وضعیت خوبی بودند. اما، احتمال دارد از نظر روحی برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان آمادگی نداشتند و نتوانستند فعل خواستن را صرف کنند. هیچ ورزشکاری برای شکست خوردن به المپیک نمی‌آید. با این حال ورزشکاران ما باید دقت کنند که المپیک با رقابت‌های جهانی تفاوت دارد و یک ورزشکار باید با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کند.

وی ادامه داد: قهرمان شدن در المپیک شاخصه‌های بسیاری دارد و اگر یک ورزشکار حتی یکی از این شاخصه‌ها را نداشته باشد، نمی‌تواند در المپیک موفق شود. بی‌تردید حریفان و رقبای آنها صد درصد ویژگی‌های قهرمانی المپیک را داشته‌اند که توانستند ورزشکاران ایرانی را با وجود تلاش‌شان شکست دهند. البته بدشانسی و اشتباهات فردی نیز وجود داشت.

ساعی افزود: بسیار خوشحالم که توانستم برای ایران در المپیک پکن مدال کسب کنم. تصور می‌کنم حق کاروان ایران بیش از این یک مدال بود. با این حال من تمام تلاش خود را انجام دادم و از اینکه دل هفتاد میلیون ایرانی را شاد کردم، بسیار راضی هستم.

هادی ساعی درباره‌ی تصمیمش از خداحافظی از دنیای تکواندو یا شرکت در المپیک 2012 لندن نیز به ایسنا گفت: در این مورد هنوز تصمیمی نگرفته‌ام و باید بیشتر فکر کنم.

ساعی در ادامه به مسوولان ورزش کشور توصیه کرد تا از همین امروز به فکر المپیک لندن باشند و افزود: در المپیک پکن شاهد بودیم که چه زود دیر می‌شود. ما از همین امروز باید برای چهار سال آینده تلاش کنیم و برنامه ریزی انجام دهیم تا ورزشکاران ایران بتوانند در المپیک آینده مقام بهتری بدست بیاورند.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران درباره‌ی سقوط ایران در جدول رده‌بندی المپیک نیز گفت: در هر صورت همان طور که گفتم کاروان ایران می‌توانست مدال‌های بیشتری بدست آورد اما، شاید قهرمانان ما در این مسابقات در اوج نبودند. در هر صورت آنچه که بر روی کاغذ نوشته می‌شود، در المپیک اتفاق نمی‌افتد. چرا که همه‌ی قهرمانان از سراسر جهان به این مسابقات می‌آیند تا مدال کسب کنند و بی‌تردید آماده‌ترین نفرات به مدال می‌رسند. شاید هم بعضی ورزشکاران ایران از نظر روحی آماده‌ی این مسابقات نبودند.

هادی ساعی همچنین درباره‌ی اقدام برخی گروه‌های سیاسی در انتصاب مدال او به جریان خود نیز گفت: این مدال برای ایران و هفتاد میلیون ایرانی است. آن را به خانواده‌ام و تمام مردم ایران تقدیم می‌کنم.


[ دوشنبه 87/6/4 ] [ 2:49 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

المپیک 2008 پکن به پایان رسید و ایران با یک طلا و یک برنز در مکان پنجاه و یکم قرار گرفت.

 سرانجام المپیک بیست و نهم پس از هجده روز رقابت به پایان رسید که چین با درخشش خیره کننده خود آمریکا را جا گذاشت و با 51 طلا، 21 نقره و 28 برنز بر صدر جهان ایستاد. آمریکا نیز با 36 طلا، 38 نقره و 36 برنز دوم شد و روسیه در روزهای پایانی از زیر سایه بریتانیا بیرون آمد و با 23 طلا، 21 نقره و 28 برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.

87 کشور در المپیک صاحب مدال شدند که ایران با طلای هادی ساعی و برنز مراد محمدی در مکان پنجاه و یکم قرار گرفت.

در روزهای پایانی المپیک در هفت رشته مدال تقسیم شد که در دو ماراتن وانجیرو از کنیا مدال طلا گرفت. در بسکتبال آمریکا با پیروزی 117 بر 108 مقابل اسپانیا قهرمان شد. در بوکس کشورهای تایلند، اوکراین، دومینیکن، بریتانیا، روسیه (دو طلا)، چین (دو طلا)، مغولستان، قزاقستان و ایتالیا مدال‌های طلا را به خود اختصاص دادند. طلای ژیمناستیک ریتمیک به روسیه رسید و در هندبال فرانسه با پیروزی 28 بر 23 مقابل ایسلند قهرمان المپیک شد.

همچنین مدال طلای والیبال به آمریکا رسید که موفق شد سه بر یک برزیل را شکست دهد. مجارستان نیز با پیروزی 14 بر 10 مقابل آمریکا قهرمان واترپلو شد.

رده‌بندی پانزده کشور برتر المپیک 2008 پکن به ترتیب زیر است:

1- چین: 51 طلا، 21 نقره، 28 برنز (مجموع 100)

2- آمریکا: 36 طلا، 38 نقره، 36 برنز (مجموع 110)

3- روسیه: 23 طلا، 21 نقره، 28 برنز (مجموع 72)

4- بریتانیا: 19 طلا، 13 نقره، 15 برنز (مجموع 47)

5- آلمان: 16 طلا، 10 نقره، 15 برنز (مجموع 41)

6- استرالیا: 14 طلا، 15 نقره، 17 برنز (مجموع 46)

7- کره‌جنوبی: 13 طلا، 10 نقره، 8 برنز (مجموع 21)

8- ژاپن: 9 طلا، 6 نقره، 10 برنز (مجموع 25)

9- ایتالیا: 8 طلا، 10 نقره، 10 برنز (مجموع 28)

10- فرانسه: 7 طلا، 16 نقره، 17 برنز (مجموع 40)

11- اوکراین: 7 طلا، 5 نقره، 15 برنز (مجموع 27)

12- هلند: 7 طلا، 5 نقره، 4 برنز (مجموع 16)

13- جامائیکا: 6 طلا، 3 نقره، 2 برنز (مجموع 11)

14- اسپانیا: 5 طلا، 10 نقره، 3 برنز (مجموع 18)

15- کنیا: 5 طلا، 5 نقره، 4 برنز (مجموع 14)


[ دوشنبه 87/6/4 ] [ 2:45 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی بسکتبال در روز درخشش کوبی برایانت، ستاره بی‌چون و چرایش عنوان قهرمانی رقابت‌های بسکتبال بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک پکن را بدست آورد.

تیم ملی بسکتبال آمریکا ظهر امروز (یکشنبه) بوقت تهران در دیدار پایانی بازی‌های بسکتبال المپیک پکن در برابر تیم ملی اسپانیا قهرمان جهان قرار گرفت و در پایان با ارایه یک بازی برتر با نتیجه‌ی 118 بر 107 مقابل این تیم به پیروزی دست یافت.

تیم ملی آمریکا که در طول دیدارش مقابل اسپانیا همواره از حریف پیش بود، در پایان چهار وقت این دیدار به ترتیب با نتایج (38-31)، (31-30)، (22-21) و (27-25) به برتری دست یافت.

آمریکایی‌های بلندآوازه در بسکتبال با درخشش دیوید وید، کوبی برایانت و لبرون جیمز توانستند تیم سخت‌کوش و منظم اسپانیا را از پیش‌رو بردارند و یک مدال طلای دیگر را به افتخارات چندین چندساله خود اضافه کنند.

در سوی دیگر میدان هم فرناندز و پوگسول هر کدام با کسب 22 و 21 امتیاز روز پرباری را پشت سر گذاشتند اما، در نهایت مغلوب تیم سیاه‌پوش آمریکا شدند.

در تیم آمریکا دیوید وید با کسب 27 امتیاز، دو ریباند به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد. این در حالی بود که کوبی برایانت به عنوان بهترین ورزشکار روز شانزدهم بازی‌های المپیک معرفی شد. او با کسب 110 امتیاز در رده‌ی نخست بهترین‌های این روز قرار گرفت.

پیش از این تیم ملی آرژانتین با غلبه بر لیتوانی به مدال برنز مسابقات بسکتبال دست یافته بود. همچنین تیم زنان آمریکا هم برای ششمین بار به مدال طلای این رده دست پیدا کرد.


[ دوشنبه 87/6/4 ] [ 2:28 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی بسکتبال آرژانتین حریف تیم ایران در بازی‌های بسکتبال المپیک پکن به مدال برنز بیست و نهمین دوره این بازی‌ها دست یافت.

تیم ملی بسکتبال آرژانتین از ساعت 8 و 30 دقیقه امروز به وقت تهران در برابر تیم ملی لیتوانی دیگر هم‌گروه ایران در این مسابقات قرار گرفت و در پایان توانست با کسب امتیاز 87-75 مقابل لیتوانی به مدال برنز این دوره از مسابقات دست یابد.

تیم ملی آرژانتین در این دیدار به لطف درخشش دلفینو و لوئیس اسکولا توانست شکست مقابل آمریکا در مرحله‌ی نیمه نهایی مسابقات را با کسب جایگاه سوم المپیک جبران کند. آنها که مدعی اصلی عنوان قهرمانی در این دوره از مسابقات بودند پس از اینکه از راهیابی به دیدار پایانی بازماندند، توانستند در یک بازی کاملا برتر در وقت‌های اول، دوم و سوم دیدارشان برابر لیتوانی به کارشان در جام بیست و نهم خاتمه دهند.

آرژانتین کوارتر نخست را با پیروزی 24 بر 21 به پایان رساند و در وقت‌های دوم و سوم هم با نتایج 22 بر 13 و 22 بر 15 به برتری دست یافت تا در شرایطی که خیالی آسوده برای کسب سکوی سوم مسابقات داشت، در وقت چهارم بازی با نتیجه‌ی 19 بر 26 مغلوب شود.

آرژانتینی‌ها در طول این بازی 52 درصد در پرتاب‌های دو امتیازی و 48 درصد در پرتاب‌های سه امتیازی صاحب موفقیت بود. آنها در مجموع 33 ریباند در طول این دیدار داشتند و در نهایت با کسب امتیازاتی که از سوی دلفینو (20)، اسکولا (16) و نچییونی (14) بدست آمد در پایان خود را در میان افتخارآفرینان کشورشان جای دادند.

دیدار پایانی مسابقات امروز با مصاف تیم‌های آمریکا و اسپانیا برای کسب مدال طلا برگزار می‌شود.


[ دوشنبه 87/6/4 ] [ 1:56 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سایت اتحادیه‌ی تکواندو اروپا در گزارش خود از مسابقات تکواندو بازی‌های المپیک، با ابراز تاسف از حرکت غیر ورزشی تکواندوکار کوبایی نوشت: درروز پایانی مسابقات، شاهد حرکتی ناشی از بازی ناجوانمردانه و رفتار غیرورزشی بودیم که به یک رسوایی بین‌المللی در رسانه‌های گروهی مبدل شد.

در متن این گزارش آمده است: در مسابقه رده‌بندی وزن چهارم مردان، "آنجیل والودیا ماتوس" تکواندوکار کوبایی پس از اینکه به دلیل تاخیر درزمان ورود به مسابقه، از طرف داور وسط رد صلاحیت شد، به داورحمله کرد و با ضربه‌ای به صورت "شاکر چلبات" رییس کمیته داوران اتحادیه تکواندو اروپا، باعث مصدومیت وی شد. مربی و خود این بازیکن به حکم WTF مادام العمر از حضور در مسابقات تکواندومحروم شدند.

هم‌چنین در پایان رقابت‌های چهار روزه تکواندو بازی‌های المپیک پکن، 32 مدال این رقابت‌ها بین 22 کشور جهان تقسیم شد.

در مقایسه با بازی‌های المپیک 2000 سیدنی که در آن رقابت‌ها 18 کشور موفق به کسب مدال المپیکی تکواندو شده بودند، این رقم در المپیک آتن به 13 کشور رسید.

در بین کشورهای حاضر در این دوره از مسابقات تکواندو المپیک، کره‌جنوبی موفق به کسب چهار مدال طلا از مجموع هشت مدال طلای مسابقات شد تا بار دیگر مهر تاییدی بر قدرت مطلق خود در تکواندو جهان زده باشد. مکزیک نیز به دو مدال طلا دست یافت و چین یک طلا و یک برنز کسب کرد. سهم ایران نیز یک مدال طلا بود.

یک مدال نقره و دو برنز توسط آمریکا و در اصل خانواده لوپزکسب کردند و ترکیه نیز یک نقره و یک برنز به‌دست آورد.

کانادا، دومینیکن، یونان، ایتالیا، نروژ و تایلند هر کدام یک مدال نقره کسب کردند. کرواسی و چین تایپه نیز هر کدام دو برنز بدست آوردند.

سهم هشت کشور افغانستان، برزیل، کوبا، فرانسه، انگلستان، قزاقستان، نیجریه و ونزوئلا نیز یک مدال برنز بود. جالب اینجاست افغانستان در نخستین حضور المپیکی خود موفق به کسب یک مدال برنز شد.


[ یکشنبه 87/6/3 ] [ 1:26 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو WTF در گزارش خود از پیکارهای وزن سوم تکواندو المپیک، "هادی ساعی" را برنده‌ی شایسته‌ی مبارزه‌ای دشوار در مصاف با حریف ایتالیایی دانست.

در متن گزارش WTF آمده است: «هادی ساعی از مقام قهرمانی خود در المپیک آتن دفاع کرد. ساعی دارنده‌ی مدال برنز بازی‌های المپیک سیدنی و مدال طلای المپیک 2004 آتن، مبارزه‌ای دشوار برابر مائورو سارمینتو از ایتالیا را با پیروزی پشت سر گذاشت تا به مدال طلای این وزن دست یابد.»

ساعی در پایان این مسابقه گفت: «احساس بسیار خوبی دارم زیرا از سال گذشته به سختی تمرین کرده بودم. من خانه نرفتم و همیشه در تمرینات حاضر بودم. من تنها به خاطر کسب مدال طلا به المپیک آمدم.»


[ یکشنبه 87/6/3 ] [ 1:19 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

"زهرا کریمی" سانشوکار وزن 60- کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریف وینتامی در دیدار فینال، نشان طلا را از آن خود کرد.

زهرا کریمی نماینده‌ی سانشوی کشورمان با پیروزی دو بر یک مقابل حریفی از ویتنام که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه‌ی خود دارد، برای نخستین بار در تاریخ ووشو طلا گرفت.

حسین اوجاقی دیگر سانشو کار کشورمان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه‌ی دنده از حضور در دیدار فینال انصراف داد و به نشان نقره بسنده کرد.

ایران با یک طلا، ‌یک نقره و دو برنز به کار خود در رقابت‌های ووشوی 2008 پکن پایان داد. تیم سانشو ایران در رده بندی نهایی بعد از چین و روسیه در مکان سوم ایستاد.


[ یکشنبه 87/6/3 ] [ 12:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

بانوی قایقران المپیکی ایران گفت: وقتی وارد دهکده شدم و دریاچه قایقرانی را دیدم، صحنه هایی از رقابت، جنگیدن و ورزشکاران حرفه ای را شاهد بودم که حتی در مسابقات جهانی هم شاهد چنین صحنه هایی نبودم و این اعتماد به نفس و انگیزه خاصی در من ایجاد کرد.

هما حسینی که پس از بازی‌های المپیک به کرمانشاه بازگشته است، اظهار کرد: از کوچکترین رفتارهای ورزشکاران حرفه ای در المپیک درس گرفتم و چون با ورزشکاران حرفه ای رقابت می کردم و برای آنان یک رقیب جدی محسوب می شدم تاثیر بسیار زیادی بر روحیه ام گذاشت.

حسینی با اشاره به برآورده شدن توقعات مورد نظر خود در رقابت‌های المپیک، گفت: در دور اول مسابقات به دلیل شرایط نامساعد جوی و آب و هوای شرجی نتیجه خوبی کسب نکردم اما در دور دوم با توجه به شرایط مساعد، بالاترین رکوردی که در مسابقات شانگهای ثبت کرده بودم را چند ثانیه ارتقا دادم و به عنوان بیست و دوم رقابتها دست یافتم که برای خودم رضایت بخش بود.

پرچم دار کاروان ایران در باز‌ی‌های المپیک پکن در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه برای المپیک لندن تنها 23 سال سن خواهم داشت و جوان محسوب می شوم و نیز با توجه به تجربه ای که در المپیک پکن کسب کردم، قصد دارم در المپیک چهار سال بعد با توانایی بیشتر ظاهر شوم.

حسینی گفت: هدف کوتاه مدت من در حال حاضر شرکت در بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو است که امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنم.

وی در پایان ضمن قدردانی از هیات قایقرانی استان و اداره کل تربیت بدنی، گفت: علیرغم اینکه رییس هیات قایقرانی استان یک زن است اما به دلیل مدیریت بالایی که دارد و علیرغم کمبود شدید منابع آبی، قایقرانان زیادی را روانه تیم ملی کرده و طی این مدت حمایتها و مشاوره های زیادی برای من به عمل آورده است.


[ یکشنبه 87/6/3 ] [ 12:41 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب