فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

پس از شکست مفتضحانه انگلیس برابر آلمان رسانه‌های انگلیسی به طرز شدیدی از فابیو کاپلو سرمربی ایتالیایی تیمشان انتقاد کردند.

شکست 4 بر یک انگلیس برابر رقیب قدیمی آلمان خشم رسانه‌های بریتانیایی را به دنبال داشته است. اگرچه پیش از شروع جام رسانه‌های انگلیسی از تیمشان به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی در جام نوزدهم نام می‌بردند، اما این شکست تمامی آرزوهای آنها را بر باد داد.

روزنامه‌ی سان با تیتر "رویا به پایان رسید" نوشت، وقت رفتن فابیو است. فابیو برو، بازیکنانت را هم با خودت ببر. تری ونه بلز سرمربی تیم انگلیس در یورو 96 دریادداشتی که برای این روزنامه نوشته معتقد است که از ابتدا انتخاب کاپلو اشتباه بود.

روزنامه میرر هم با تیتر "فابیو برو" نوشت؛ پس از شکست خجالت آور برابر آلمان کاپلو باید اخراج شود.

دیگر رسانه‌های انگلیسی هم انتقادهای بسیاری را به کاپلو دیگر بازیکنان این تیم وارد کردند.

بخش ورزشی بی‌بی‌سی انگلیسی هم با براه انداختن موج جدیدی خواستار استفاده از داوران خط در رقابت‌های آتی جام جهانی شد که در این بین این رسانه گفت‌وگویی را با دبیرکل فیفا در این باره انجام داد.

سایت اینترنتی روزنامه گاردین هم اعلام کرد که فابیو کاپلو تا پیش از جلسه مهم امشب حاضر به کناره‌گیری‌ از سمتش نیست. روزنامه ایندیپندنت هم کاپلو را "فردی غیرقابل پیش‌بینی"خواند که ممکن است حتی در سمتش باقی بماند.


[ جمعه 89/4/18 ] [ 2:7 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آرژانتین با شکست مکزیک، حریف آلمان در دور یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شد.

مردان دیگو مارادونا همانند چهار سال پیش توانستند مکزیک را در دور یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی شکست داده و راهی دور بعد شوند.

در دیدار آلبی سلسته برابر آستک‌ها که به قضاوت روبرتو روزتی از ایتالیا در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ انجام شد، مردان مارادونا با نتیجه 3 بر یک پیروز از میدان خارج شدند.

کارلوس توس دوبار در دقیقه‌های 26 و 52 و گونسالو هیگوآین در دقیقه 33 برای آرژانتینی‌ها گلزنی کردند. تک گل مکزیک را هم هرناندس در دقیقه 71 به ثمر رساند.

در حالی که هیگوآین با این گل تعداد گل‌های زده خود در آفریقای جنوبی را به عدد چهار رساند و به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان رقابت‌ها ایستاد، لیونل مسی هنوز نتوانسته است برای تیمش در چهار دیدار انجام شده، گلزنی کند.

دیدار مکزیک ـ آرژانتین هم از اشتباه داوری بی‌نصیب نبود. داور ایتالیایی میدان در نیمه نخست در حالی گل توس را پذیرفتند که در تصاویر تلویزیونی او در موقعیت آفساید قرار داشت. بازیکنان مکزیک دقایقی پس از این گل به تصمیم داور اعتراض داشتند اما روزتی پس از مشورت با کمک دوم خود تصمیمش درباره پذیرفتن گل را تغییر نداد. این اعتراض در پایان هر دو نیمه با پرخاش بازیکنان مکزیک به تیم داوری ادامه داشت.

آرژانتین با این برد در دور یک چهارم نهایی با آلمان روبه‌رو می‌شود.

ژرمن‌ها در یکی از دیدارهای کلاسیک جام جهانی توانستند انگلیس را با نتیجه چهار بر یک شکست دهند.


[ جمعه 89/4/18 ] [ 1:47 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

حسن کامرانی‌فر، تنها نماینده فوتبال ایران در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، امشب به مشهد باز می‌گردد.

کامرانی‌فر، کمک داور بین‌المللی مشهدی که به عوان تنها نماینده فوتبال ایران در جام جهانی حاضر بود، با آغاز مرحله نیمه نهایی این جام امشب وارد مشهد خواهد شد.

کمک داور بین‌المللی کشورمان ساعت 23 امشب با پرواز شماره 322 از کشور بحرین به مشهد خواهد آمد و در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد این شهر مورد استقبال مسوولان ورزش و فوتبال استان خراسان رضوی قرار خواهد گرفت.

کامرانی‌فر در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دو دیدار تیم‌های فرانسه و مکزیک و سوییس و شیلی، در مرحله گروهی این جام قضاوت موفقی داشت که به دلیل این موفقیت مورد تشویق مسوولان فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا قرار گرفت.

وی در دیدار تیم‌های هلند و برزیل نیز به عنوان کمک داور ذخیره حاضر بود.


[ سه شنبه 89/4/15 ] [ 9:33 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

 

دیدار کلاسیک دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 با برتری آلمان به پایان رسید.

ژرمن‌ها در سومین دیدار دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 توانستند انگلیس را با نتیجه 4 بر یک شکست داده و راهی جمع هشت تیم پایانی رقابت‌ها در آفریقای جنوبی شوند.

در این دیدار که در ورزشگاه مانگوآنگ شهر بلوم فونتین و به قضاوت جرج لاریوندا از اروگوئه برگزار شد، آلمان با گل‌های میروسلاو کلوزه (20)، لوکاس پودولسکی (32) و توماس مولر (67 ،‌ 70) به پیروزی رسید.

تک گل انگلیس را در این مسابقه ماتیو آپسون در دقیقه 37 به ثمر رساند.

دیدار کلاسیک جام جهانی در آفریقای جنوبی از اشتباه داوری عاری نبود. در نیمه نخست در حالی که شوت فرانک لمپارد از خط دروازه عبور کرده بود نه داور و نه کمک دوم او، متوجه این موضوع نشدند.

این صحنه تکراری از تاریخ در جام‌های جهانی بود. انگلیس در فینال جام جهانی 1966 با ضربه‌ای مشابه که از سوی داور بلغارستانی گل اعلام شد، تنها قهرمانی خود در جام‌های جهانی را جشن گرفت.

مردان یوآخیم لو با این پیروزی، راهی دور یک چهارم نهایی شدند و با برنده دیدار آرژانتین ـ مکزیک پیکار خواهند داشت.

این دیدار پرهیجان تنها دو کارت زرد داشت که سهم هر تیم یک اخطار بود. آرنه فریدریش از آلمان و گلن جانسون از انگلیس اخطاری‌های بازی بودند.


[ چهارشنبه 89/4/9 ] [ 12:16 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مهاجم تیم ملی آرژانتین با خنده‌دار خواندن مقایسه لیونل مسی و وین رونی، هموطنش را بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان دانست.

دیگو میلیتو آرژانتینی که به همراه اینتر "سه گانه" را در فصل گذشته فتح کرد معتقد است لیونل مسی به مراتب کیفیت بیشتری نسبت به وین رونی مهاجم تیم ملی انگلیس دارد.

میلیتو در گفت‌وگو با روزنامه دیلی استار ساندی عنوان کرد: وقتی که می‌شنویم انگلیسی‌ها یا دیگران رونی را با مسی مقایسه می‌کنند، نمی‌توانیم جلوی خنده خود را بگیریم. رونی بازیکن بسیار خوبی است و هیچ کس در این مساله تردیدی ندارد اما اینکه او را در سطح بازیکنی مانند مسی قرار دهیم، اصلا معقول و منطقی نیست.

میلیتو در ادامه افزود: زمانی به ارزش‌های مسی پی خواهیم برد که فوتبال را کنار بگذارد. شاید در آن لحظه باشد که همه بگویند بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. چگونه بازیکنی مانند رونی را با او مقایسه می‌کنند در حالی که او هیچ افتخاری فردی به دست نیاورده است.

دیگو میلیتو درباره بازیکنانی مانند کاکا یا کریستیانو رونالدو گفت: برخی از کارشناسان مسی را با رونالدو یا کاکا مقایسه می‌کنند با وجود این که به نظر من مسی از این دو بازیکن هم بهتر است اما این مقایسه تا حدی قابل قبول است ولی درباره مقایسه مسی با وین رونی، به هیچ وجه نمی‌توانم این مساله را در ذهنم هضم کنم.

ستاره آرژانتینی تیم اینتر بار دیگر تاکید کرد: رونی بازیکن باکیفیت و جنگنده‌ای است. شاید به راحتی بتوان او را در بین 20 بازیکن برتر دنیا قرار داد اما رده یک کجا و رده بیست کجا. او حتی نزدیک مسی هم نیست و راه زیادی دارد که بتواند جای مسی را پر کند زیرا اصولا مسی توانایی‌هایی دارد که در دنیا بی‌نظیر است.

دیگو میلیتو درخصوص احتمال رویارویی با انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی عنوان کرد: بله احتمال همه چیز وجود دارد. اگر انگلیس آلمان را شکست دهد، با پیروزی احتمالی ما مقابل مکزیک باید به مصاف انگلیس برویم اما فکر نمی‌کنم رونی نیازی به یارگیری داشته باشد. در حالی که مسی در هر بازی 5 یا 6 مدافع را دور و بر خود می‌بیند و این کار را برای او بسیار دشوار می‌کند با این وجود پس از سه بازی در جام جهانی، کاملا مشخص شده است که کدام یک از این بازیکنان، در وضعیت بهتری قرار دارند.

میلیتو با تمجید از خصوصیات اخلاقی مسی گفت: او بازیکن بسیار فروتن و متواضعی است. زمانی به من گفت تا وقتی جام جهانی را فتح نکرده، نمی‌توان او را بازیکن بزرگی به حساب آورد اما من همین الان با اطمینان می‌گویم او یکی از ستاره‌های بی‌بدیل فوتبال دنیاست.

با وجود موضع‌گیری شدید میلیتو علیه رونی، مسی درباره نمایش کم فروغ رونی در جام جهانی نظر دیگری دارد و معتقد است مهاجم شیاطین سرخ می‌تواند با پشت سر گذاشتن فشارها، به ناکامی در جام جهانی پایان دهد.

نابغه 22 ساله باشگاه بارسلونا درباره رونی گفت: رونی باید با این تفکر وارد میدان شود که در یکی از بازی‌های پیش فصل کم اهمیت منچستریونایتد بازی می‌کند. اگر فشار و استرس از روی او برداشته شود، مطمئنا رونی می‌تواند یکی از بهترین بازیکنان جام نوزدهم باشد.


[ چهارشنبه 89/4/9 ] [ 12:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

غنا حریف اروگوئه در دور یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2010 شد.

غنا با شکست دادن آمریکا راهی دور بعد رقابت های جام نوزدهم در آفریقای جنوبی شد.

دیدار دو تیم که از دور یک هشتم نهایی جام جهانی در ورزشگاه رویال بافوکنگ شهر روستنبرگ و با قضاوت ویکتور کاسای از مجارستان برگزار می شد، در پایان وقت قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

کوین پرینس بوآتنگ در دقیقه 5 غنا را از حریف پیش انداخت. اما در ادامه و در دقیقه 62 لاندون دانوان از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. این نتیجه تا پایان نود دقیقه تغییری نکرد و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

در دقیقه سوم نیمه نخست وقت های اضافی ژیان بار دیگر غنا را از آمریکا پیش انداخت. آفریقایی ها این بار از برتری خود به خوبی دفاع کردند و با حذف آمریکا راهی جمع 8 تیم پایانی شدند.

تنها نماینده باقیمانده قاره سیاه در جام نوزدهم در دور یک چهار نهایی با اروگوئه رو به رو خواهد شد که با شکست 2 بر یک کره جنوبی در نخستین دیدار دور یک هشتم نهایی راهی دور بعد شد.

بیل کلینتون رییس جمهور پیشین آمریکا از تماشاگران ویژه دیدار آمریکا - غنا بود. او برای رسیدن میزبانی جام جهانی 2018 و یا 2022 به آمریکا تلاش می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ چهارشنبه 89/4/9 ] [ 10:46 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

لوئیس سوآرس اروگوئه را به دور یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 رساند.

نخستین دیدار دور یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی با دوئل تیم‌های اروگوئه و کره‌جنوبی آغاز شد.

در این دیدار که به داوری ولفگانگ اشتارک از آلمان در ورزشگاه نلسون ماندلای شهر پورت الیزابت انجام شد، اروگوئه توانست با پیروزی 2 بر یک برابر حریف آسیایی خود به دور یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

در این بازی در زیر بارش شدید باران انجام شد، لوئیس سوآرس با گل‌های دقیقه 8 و 80 خود اروگوئه را به جمع هشت تیم پایانی رقابت‌ها برد. تک گل دقیقه 68 لی اگرچه کره جنوبی را یک بار به بازی برگرداند؛ اما در نهایت این مردان اسکارتابارس بودند که موفق از میدان خارج شدند.

اروگوئه در دور یک چهارم نهایی با برنده مسابقه آمریکا - غنا پیکار خواهد داشت؛ که در دومین مسابقه دور یک هشتم نهایی با یکدیگر روبرو خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ چهارشنبه 89/4/9 ] [ 10:26 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

با پایان یافتن مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ‌2010 آفریقای جنوبی با توجه به آمار و ارقام، نکات جالبی از این رقابت‌ها به دست می‌آید.

با گذشت ‌15 روز از جام جهانی و انجام ‌48 مسابقه، چهره تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. بررسی اعداد و آمار مربوط به مرحله گروهی این رقابت‌ها خالی از لطف نیست.

آمریکای جنوبی: سلطان جدید فوتبال با میانگین ‌27/2 امتیاز در هر بازی

تیم‌های قاره آمریکای جنوبی در ‌15 مسابقه خود در مرحله گروهی جام جهانی ‌35 امتیاز به دست آوردند که آمار بسیار خوبی است. تیم‌های برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه با اقتدار به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شدند. تیم‌ شیلی هم با ‌6 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به اسپانیا به عنوان تیم دوم گام به مرحله بعدی رقابت‌ها گذاشت. نمایش مقتدرانه تیم‌های آمریکای جنوبی احتمالا باعث افزایش سهمیه این قاره در جام‌های جهانی آینده خواهد شد.

اروپا: غول‌های ضعیف با میانگین ‌38/1 امتیاز در هر بازی

این آمار برای تیم‌های اروپایی که همواره بهترین نتایج را در جام‌های جهانی گرفته‌اند باور کردنی نیست. تیم‌های قاره سبز در جام جهانی ‌2010 آفریقای جنوبی از ‌29 مسابقه در مقابل تیم‌های سایر قاره‌ها تنها ‌40 امتیاز کسب کرده‌اند.

هلند تنها تیمی بود که تمام دیدارهایش را با پیروزی پشت سر گذاشت. پرتغال و اسپانیا هم به نسبت عملکرد خوبی داشتند اما در سوی مقابل ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه در ‌12 مسابقه ‌13 امتیاز کسب کردند که این آمار اصلا قابل توجه نیست. نتایج ضعیف قاره اروپا زمانی بیشتر به چشم خواهد آمد که با توجه به رده‌بندی فیفا خواهیم دید تیم‌های رده دوم، پنجم،‌ ششم، هشتم و نهم از این قاره انتخاب شده‌اند.

آسیا ـ‌ اقیانوسیه: آغاز عصر شکوفایی ‌13/1 امتیاز در هر بازی

نیوزیلند به عنوان نماینده اقیانوسیه بدون تردید یکی از پدیده‌های این دوره از رقابت‌ها بود. کسب نتیجه مساوی مقابل ایتالیا که منجر به حذف قهرمان جهان از گردونه مسابقه‌ها شد، یکی از شگفتی‌های جام نوزدهم را رقم زد. کره جنوبی و ژاپن هم با نمایش مقتدرانه در گروه‌های دوم و پنجم نشان دادند که عصر جدیدی در فوتبال آسیا آغاز شده است. استرالیا هم پس از شکست تحقیرآمیز در دیدار نخست، نشان داد این نتیجه تا حدی اتفاقی بوده است. کره شمالی نیز تنها در دیدار اول مقابل برزیل بود که با دفاع چند لایه با کمترین اختلاف ممکن مغلوب تیم اول رده‌بندی فیفا شد. اگر نتایج تیم کره شمالی نبود بی‌شک امتیاز تیم‌های آسیایی از این هم فراتر می‌رفت. حضور تیم‌های کره جنوبی و ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی نویدبخش آغاز عصر جدیدی در فوتبال قاره کهن است.

آمریکای شمالی و مرکزی: ‌11/1 امتیاز در هر بازی

سه تیم راه یافته از قاره آمریکای شمالی و مرکزی ‌10 امتیاز در ‌9 مسابقه به دست آوردند. آمریکا با گل دیرهنگام در دقیقه ‌91 در آخرین لحظات مسافر مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ‌2010 شد.

مکزیک چندان انتظارها را برآورده نکرد و با کسب ‌4 امتیاز و تنها به لطف تفاضل گل نسبت به آفریقای جنوبی به عنوان تیم دوم پس از اروگوئه به جمع ‌16 تیم پایانی راه یافت.

هندوراس هم نتایجی فراتر از انتظار نگرفت و تنها در آخرین دیدار توانست با تساوی مقابل سوئیس مانع از صعود این تیم به دور بعد شود.

آفریقا: ناامیدی محض ‌8/0 امتیاز در هر بازی

با توجه به اینکه جام جهانی ‌2010 در یک کشور آفریقایی برگزار می‌شد، بیشتر کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های آفریقایی بتوانند نسبت به دوره‌های گذشته عملکرد بهتری داشته باشند اما با پایان مرحله گروهی و صعود تنها یک تیم (غنا)‌ به دور یک هشتم نهایی جام جهانی، مشخص شد کشورهای آفریقایی راه زیادی تا رسیدن به ابرقدرت‌های فوتبال دارند. کسب ‌14 امتیاز در ‌18 مسابقه به هیچ وجه آمار قابل قبولی برای قاره سیاه نیست. غنا تنها تیمی است که امید را برای این قاره زنده نگه داشته است. غنایی‌ها در گروه چهارم با ‌4 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استرالیا، به جمع ‌16 تیم پایانی این رقابت‌ها راه یافتند.

تیم‌های الجزایر، نیجریه، کامرون و آفریقای جنوبی هرگز نتوانستند انتظارها را برآورده کنند و وداعی زودهنگام با جام نوزدهم داشتند. باید دید تیم‌های قاره سیاه برای جام جهانی ‌2014 برزیل چه برنامه‌ای خواهند داشت.

اعداد مرحله گروهی:

صفر: کمترین گل زده توسط تیم‌های الجزایر و هندوراس که عنوان ضعیف‌ترین خط حمله این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

صفر: کمترین گل خورده توسط تیم‌های پرتغال و اروگوئه که عنوان بهترین خط دفاعی را از آن خود کردند.

یک: سوئیس عاشق عدد یک بود. آن‌ها یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست به دست آوردند. یک بار موفق به گلزنی شدند و یک گل هم از خط دروازه‌شان گذشت.

دو: تعداد گل‌های کشورهای قاره آمریکا که پذیرفته نشد.

هفت: بهترین خط حمله با هفت گل به آرژانتین و پرتغال رسید با این تفاوت که پرتغال این هفت گل را در یک مسابقه به ثمر رساند.

دوازده: ضعیف‌ترین خط دفاع متعلق به کره شمالی است. آن‌ها مقابل برزیل تنها ‌2 گل پذیرفتند اما در دو دیدار بعدی، ده بار توپ از خط دروازه‌ی آن‌ها عبور کرد.

صد و یک: در چهل و هشت دیدار مرحله گروهی جام جهانی، صد و یک بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که به طور میانگین ‌1/2 گل برای هر بازی ثبت شد.


[ چهارشنبه 89/4/9 ] [ 10:22 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کارشناسان با مشخص شدن چهره 16 تیم پایانی جام جهانی 2010، یازده بازیکن برتر تیم‌های حذف شده را انتخاب کردند.

با پایان یافتن مرحله گروهی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، نیمی از تیم‌های راه یافته به این رقابت‌ها از صعود به مرحله بعد باز ماندند اما در بین تیم‌های حذف شده هم بازیکنانی وجود داشتند که با درخشش در ترکیب تیم‌شان نظر کارشناسان را به خود جلب کردند.

* دروازه‌بان: سمیر هندانوویچ (اسلونی)

وینسنت انیه آما دروازه‌بان تیم ملی نیجریه در دیدار مقابل آرژانتین نمایش پرفروغی داشت و بی‌تردید ستاره میدان بود و با عملکرد فوق‌العاده خود تحسین مارادونا و لیونل مسی را هم برانگیخت اما در مجموع سه دیدار این هندانوویچ بود که با واکنش‌های بموقع، هوش و ذکاوت خود را به رخ همگان کشید. واکنش استثنایی او در دیدار مقابل انگلیس و مهار شوت سنگین رونی، یکی از زیباترین صحنه‌های جام نوزدهم را رقم زد.

Convincing wins send duo top

مدافع راست: لوک ویلشر (استرالیا)

گل زیبای "تیم کیهیل" در دیدار مقابل صربستان شاید یکی از زیباترین گل‌های مرحله گروهی جام جهانی را رقم زد اما نمی‌توان از عملکرد فوق‌العاده ویلشر و تاثیر آن روی این گل یاد نکرد. زمانی که استرالیا با اخراج هری کیول ده نفره مقابل غنا به بازی ادامه داد، تلاش و جنگندگی ویلشر مانع از برتری تیم آفریقایی شد. آمار اعلام شده توسط کارشناسان فیفا به تنهایی گویای دوندگی و تلاش فوق‌العاده این بازیکن است: 33 کیلومتر در 3 بازی.

مدافع میانی: استفان گریچینگ (سوئیس)

در این دوره از رقابت‌های جام جهانی انتقادهای زیادی نسبت به سبک بازی سوئیس صورت گرفت اما این مساله باعث نمی‌شود که از درخشش بازیکنانی مانند گریچتینگ غافل شویم. این مدافع یکی از ارکان اصلی پیروزی سوئیس مقابل اسپانیا بود که به هافبک‌های خلاق این تیم اجازه خودنمایی نداد. اگر سوئیس به دور بعدی رقابت‌ها راه می‌یافت، بی‌شک از او بیشتر می‌شنیدیم.

مدافع میانی: رایان نیلسن (نیوزیلند)

نیلسن با درخشش در خط دفاع، یکی از پدیده‌های نیوزیلند در جام جهانی بود. البته دو مدافع کناری او هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و این کار را برای انتخاب یک مدافع بسیار دشوار کرد اما رایان نیلسن با اعتماد به نفس و خونسردی به راحتی هدایت خط دفاعی این تیم را بر عهده گرفت به گونه‌ای که تیمی که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در مرحله نهایی جام جهانی شمرده می‌شد، تنها دو گل در این رقابت‌ها دریافت کرد. اوج شاهکار تیم نیوزیلند کسب نتیجه تساوی یک بر یک مقابل ایتالیا، قهرمان جهان در سال 2006 بود. نیلسن در صورتی که به روند پیشرفت خود ادامه دهد، بزودی می‌تواند در یکی از باشگاه‌های مطرح اروپایی توپ بزند.

مدافع چپ: جی یون نام (کره شمالی)

نمایش مدافع سرسخت کره‌ای در دیدار مقابل برزیل زبانزد عام و خاص بود. در این دیدار جمعی از بهترین بازیکنان دنیا نتوانستند خطرات زیادی روی دروازه کره شمالی ایجاد کنند. جی یون نام در این دیدار تک گل کره‌ای‌ها را هم به ثمر رساند تا یکی از لحظات تاریخی فوتبال کره شمالی رقم بخورد. کره شمالی در دو دیدار بعدی خود مقابل تیم‌های پرتغال و ساحل عاج مجموعا ده گل پذیرفت اما درخشش فوق‌العاده یون نام فراموش نخواهد شد.

هافبک میانی: سیمون الیوت (نیوزیلند)

به عقیده برخی کارشناسان، یحیی توره از تیم ساحل عاج هم می‌توانست در این پست انتخاب شود اما با توجه به اینکه این بازیکن در تیم برجسته‌ای مانند بارسلونا بازی می‌کند، انتظار از او در همین اندازه است اما سیمون الیوت که پیش از این در دنیای فوتبال چندان شناخته شده نبود، با درخشش در جام جهانی تحسین کارشناسان را برانگیخت. جنگندگی خاص او در خط هافبک کار را برای بازیکنان خط میانی ایتالیا بسیار سخت و دشوار کرد.

هافبک چپ: کالو اوچه (نیجریه)

نیجریه احتمالا بابت حذف از جام جهانی بسیار متاسف خواهد بود. این تیم در هر سه دیدار در مرحله گروهی فرصت‌های گلزنی بسیار زیادی را از دست داد اما اوچه یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. البته این بازیکن هم یک فرصت طلایی را در واپسین دقایق دیدار مقابل آرژانتین از دست داد. هافبک تیم آلمریا دو گل از سه گل نیجریه در جام جهانی را به ثمر رساند و نقش مهمی در ترکیب تیمش داشت.

پیستون راست: میلوس کراسیچ (صربستان)

در این پست بازیکنان خوب و باکیفیتی حضور داشتند که می‌توان به دنیس رومدال از دانمارک اشاره کرد اما کراسیچ در جام جهانی یکی از بی‌نقص‌ترین بازی‌ها را به نمایش گذاشت و شرایط را برای حریفان بسیار دشوار کرد. گل برتری صربستان مقابل آلمان حاصر تلاش فوق‌العاده کراسیچ بود. هافبک تیم زسکا مسکو در فصل گذشته هم عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشته بود.

پیستون چپ: شابالالا (آفریقای جنوبی)

شابالالا با گلزنی در دیدار افتتاحیه، اولین گلزن رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی لقب گرفت. البته آفریقایی‌ها نتوانستند از گروه خود صعود کنند اما شابالالا در هر سه دیدار این تیم عملکرد قابل قبولی داشت و نشان داد یک سر و گردن از سایر بازیکنان بالاتر است. شابالالا در دیدار مقابل مکزیک هم چند موقعیت خوب برای خودش به وجود آورد اما نتوانست به خوبی از آن استفاده کند. در صورتی که آفریقای جنوبی به مراحل بالاتر راه می‌یافت شابالالا بی‌تردید یکی از گزینه‌های کسب عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها بود.

مهاجم: یونگ تائسه (کره شمالی)

یکی از پدیده‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تائسه بود که بارها مدافعان تیم برزیل را آزار داد. به عقیده بسیاری از کارشناسان در صورتی که تائسه در هر تیم دیگری به میدان می‌رفت می‌توانست آینده بسیار درخشانی را از آن خود کند. تائسه در جام جهانی موفق به گلزنی نشد اما همواره در خط حمله کره شمالی خطرناک نشان داد.


[ چهارشنبه 89/4/9 ] [ 10:1 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: حیدری خودش تمایلی به ماندن در استقلال نداشت.

بهتاش فریبا اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود خسرو حیدری 24 ساعت منتظر باشگاه استقلال بود و وقتی دید جوابی نمی‌گیرد به سپاهان پیوست، درست نیست. تنها من دو بار با خسرو حیدری صحبت کردم. مطمئنم باشگاه هم با او تماس داشته اما خودش تمایل به حضور در استقلال نداشت. مظلومی هرچه سعی کرد با حیدری تماس بگیرد، نتوانست حتی پیامکی هم برای او فرستاد اما، جوابی نگرفت.

وی در مورد شایعه جدایی فرهاد مجیدی از این تیم و پیوستنش به استیل آذین نیز گفت: من نتوانستم با مجیدی صحبت کنم چرا که او در مسافرت برون مرزی است. تنها می‌دانم که در صحبتی با فتح‌الله‌زاده، سرپرست باشگاه گفته دوشنبه به ایران می‌آید. هرچند به نظر نمی‌رسد کسی که این همه سال برای استقلال زحمت کشیده، در دو سه سال آخر فوتبالش، قصد ترک این باشگاه را داشته باشد.

مربی تیم استقلال تهران در مورد اینکه بازیکنان بزرگی از این تیم جدا شده‌اند، آیا این مساله در فصل بعد استقلال را با مشکل مواجه می‌کند؟ گفت: بازیکنانی که جدا شده‌اند سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده‌اند اما تشخیص دادند که جدا شوند. این طبیعی است که وقتی بازیکنی می‌رود بازیکن دیگری جایگزین او شود. اگر این طور نبود، من، مظلومی و فکری هم‌اکنون هم باید بازی می‌کردیم. مطمئنم کسانی که جذب استقلال شده‌اند، بهتر از بازیکنان قبلی هستند و می‌توانند جای آن‌ها را پر کنند.

فریبا در مورد تمرین‌های تیم استقلال گفت: از امروز اردوی یک هفته‌ای ما در کردان آغاز می‌شود و پس از آن بازگشت از آنجا سه روز در تهران خواهیم بود. اردوی 9 روزه در سرعین اردوی بعدی بازیکنان است.

مربی تیم استقلال با اشاره به اینکه قرارداد مجتبی جباری و آرش برهانی با این تیم تمدید شده است، گفت: شیرزاد و دسوزا از همان ابتدا در تمرینات حاضر بودند. میداودی و مبعلی هم از سه روز پیش تمرینات‌شان را شروع کردند.


[ چهارشنبه 89/4/9 ] [ 9:54 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب