فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

بخشی از موفقیت نسبی تیم‌های فوتبال آسیایی‌ها در جام جهانی 2010 به نام کسانی نوشته می‌شود که معمولاً در لیست متهمین قرار دارند.

سه مربی چهار تیم آسیایی حاضر در آفریقای جنوبی آسیایی بودند که این هم از نکات دیگر این بازی‌ها بود. هو جونگ مو مربی کره جنوبی، تاکشی اوکادا مربی ژاپن و کیم جونگ هو مربی کره شمالی هر سه متعلق به فوتبال کشورهای خود هستند.

اما آینده این مربیان به کجا می رسد؟ پیم وربیک که قبل از جام اعلام کرده بود بعد از بازیها کارش به پایان می رسد.

هو جونگ مو هم ممکن است از کره جنوبی جدا شود. " فدراسیون کره جنوبی کمیته فنی برگزار می کند و تا روز 10 جولای نام مربی آینده را اعلام خواهد کرد". این حرف های رئیس فدراسیون چو چونگ یون است که در یوناپ نیوز منتشر شد.

کره جنوبی در مرحله شانزدهم و بعد از باخت 2-1 برابر اروگوئه از ادامه مسیر بازماند.

اواکادا باهوش تاکنون جز این ها حرفی نزده است:" من احتیاج به زمان دارم. اما فکر نمی کنم کار زیادی مانده باشد که بخواهم انجام بدهم".

او این حرف ها را بعد از باخت 5-3 ژاپن در مرحله شانزدهم در ضربات پنالتی برابر پاراگوئه اعلام کرد.

کره شمالی حرفی از تغییر مربی یا برکناری کیم جونگ هو نزده که این به معنی ادامه کار مربی فعلی خواهد بود. در استرالیا نام پاول گوین مربی سابق گلاسکو رنجرز و مربی کامرون در جام جهانی بر سر زبان هاست.

فرانک لوی رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا در مصاحبه با روزنامه سیدنی مورنینگ درباره جانشین وربیک گفته است:" بگذارید این را بگویم. مربی بعدی از بین مربیان 32 تیم حاضر در آفریقای جنوبی خواهد بود؟ جواب بله است. ما فعلا لیست نفرات مورد علاقه را آماده کرده ایم و اگر تصمیم اشتباهی بگیریم برای مدتی طولانی به دردسر خواهیم افتاد".

پیم وربیک قرار است به مراکش برود تا مدیر ورزش جوانان کشور شود.


[ دوشنبه 89/4/21 ] [ 10:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

میروسلاو کلوزه که تنها یک گل با رکورد رونالدوی برزیلی فاصله داشت تا بهترین گلزن تاریخ فوتبال جام جهانی لقب بگیرد، به دلیل آسیب دیدگی دیدار مقابل اروگوئه را از دست داد و نتوانست به این مهم دست پیدا کند.

کلوزه که در جام جهانی 2010 چهار گل به ثمر رسانده بود، این فرصت را داشت که با گلزنی در آخرین دیدار آلمان در جام جهانی با رکورد افسانه ای رونالدوی برزیلی برابری کند. اما آسیب دیدگی از ناحیه کمر مانع از حضور او در دیدار رده بندی شد.

رونالدو درباره عملکرد کلوزه گفت: می خواهم به او تبریک بگویم. او واقعا فوق العاده کار کرد. از این که نتوانست مقابل اروگوئه به میدان برود متاسفم.

ستاره سال های نه چندان دور فوتبال برزیل در ادامه افزود: اگر کلوزه رکورد من را پشت سر می گذاشت، اصلا ناراحت نمی شدم. من در زمان خودم تاریخ‌ساز شدم. اکنون نوبت دیگران است به موفقیت دست پیدا کنند.

رونالدو در طی حضور در سه جام جهانی 15 گل به ثمر رسانده بود. اوج درخشش رونالدو کسب عنوان آقای گلی و قهرمانی در جام جهانی 2002 کره و ژاپن بود.


[ یکشنبه 89/4/20 ] [ 11:1 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال پس از شکست مقابل اسپانیا و حذف از جام جهانی با ابراز رضایت از تلاش بازیکنانش، اسپانیا را شایسته‌ی حضور در مرحله بعد دانست.

دیدار تیم‌های پرتغال و اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی سه‌شنبه شب برگزار شد که در پایان پرتغال با یک گل تن به شکست داد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

"کارلوس کرش" در نشست خبری بعد از بازی به خبرنگاران گفت: اسپانیا بهتر از ما توپ را در زمین به گردش درآورد. آنها در اکثر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند و در نهایت از این برتری خود هم استفاده کردند. البته ما هم موقعیت‌هایی داشتیم اما نتوانستیم گل بزنیم.

سرمربی پرتغال در ادامه افزود: اینکه نتوانستیم غیر از دیدار مقابل کره شمالی گلی به ثمر برسانیم شرم‌آور است. البته در این دیدار خوب بازی کردیم. بازیکنان با جنگندگی تمام در تمام دقایق بازی برای کسب پیروزی تلاش کردند اما، این‌کار مقابل اسپانیا به هیچ وجه آسان نبود، اما این مسئله به هیچ وجه از ارزش تلاش بازیکنان من کم نمی‌کند. از همه آنها متشکرم و به آنها تبریک می‌گویم. هواداران هم اگر از بابت حذف پرتغال ناراحت هستند اما باید شرایط ما را درک کنند.

سرمربی پرتغال در پایان گفت: در مرحله نخست قصد داشتیم با خنثی کردن حملات اسپانیا در ضد حمله به این تیم ضربه بزنیم. چند موقعیت هم داشتیم اما نتوانستیم استفاده کنیم تا اینکه در نیمه دوم گل خوردیم و این کار را برای ما بسیار دشوار کرد.


[ شنبه 89/4/19 ] [ 7:32 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

اسپانیا با کنار زدن پرتغال راهی دور یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 شد.

دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با حذف پرتغال و راهیابی اسپانیا به دور سوم این رقابت ها به پایان رسید.

در آخرین دیدار دور دوم رقابت ها در آفریقای جنوبی اسپانیا با تک گل داوید ویا توانست پرتغال را شکست داده و در جمع هشت تیم پایانی جام نوزدهم جای بگیرد.

ویا با گل دقیقه 63 خود ماتادورها را به دور بعد فرستاد و خودش هم با 4 گل زده در کنار گونسالو هیگوآین آرژانتینی در صدر جدول بهترین گلزنان جام جهانی ایستاد.

اسپانیا با کنار زدن کریستیانو رونالدو و همبازیانش در دور یک چهارم نهایی با پاراگوئه دیدار خواهد داشت که ساعاتی پیش ژاپن را در ضربه های پنالتی حذف کرد.

هکتور بالداسی، داور آرژانتینی مسابقه در ورزشگاه گرین پوینت شهر کیپ تاون در دقیقه 90بازی کوشتا، بازیکن پرتغال را با کارت قرمز خود از میدان اخراج کرد.


[ شنبه 89/4/19 ] [ 7:30 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

دیوید بکام تیم مورد علاقه ی خود در جام جهانی را اعلام کرد.

ستاره‌ تیم ملی فوتبال انگلیس که به علت مصدومیت نتوانست کشورش را در مسابقات جام جهانی 2010 همراهی کند و در طول رقابت ها نیز به عنوان عضوی از کادر فنی با شور و حال خاصی در کنار زمین به بازیکنان تیمش انرژی و روحیه می داد و در پایان نیز شاهد حذف تیمش از مسابقات بود، پس از مشخص شدن فینالیست های جام ، تیم مورد علاقه ی خود را اعلام کرد که طبق معمول اظهارات او در مرکز توجه رسانه ها قرار گرفت و بکام نشان داد که به عنوان یک چهره خبرساز می تواند در هر زمانی در راس خروجی سایت ها و خبرگزاری‌ها قرار گیرد.

در تیم بکام نام 3 بازیکن از اروگوئه و غنا به چشم می خورد که از نکات جالب این فهرست است.

ترکیب تیم رویایی دیوید بکام به همراه توضیحات خود او بدین شرح است:

1- فرناندو موسلرا ( اروگوئه ): دروازه بان لاتزیو را چند ماه پیش هنگامی که نخستین بازی های ملی خود را انجام می داد پیدا کردم. او با اروگوئه در مرحله گروهی هیچ گلی نخورد و با مهار دو پنالتی از بازیکنان غنا نشان داد که برای ورود به مراتب بالاتر توانایی دارد.

2- سرخیو راموس ( اسپانیا ): مدتی با سرخیو در مادرید همبازی بوده ام و می توانم بگویم که او یکی از مطمئن ترین مدافعانی است که تاکنون کنار او بازی کرده ام.او از اضافه شدن به حمله لذت می برد و هر زمان که موقعیت داشته باشد اقدام به شوتزنی می کند. سرخیو تا به امروز عملکرد شگفت انگیزی در جام جهانی داشته است.

3- اشلی کول ( انگلیس ): من از بازی فابیو کونترائو نیز لذت بردم اما برای من بهترین دفاع چپ در جهان است. او هیچ وقت از دویدن خسته نمی شود و عاشق حمله کردن به قلب دفاع حریف است. از نظر من اشلی بهترین بازیکن انگلیس در این جام بود.

4- کارلس پویول ( اسپانیا ): بازی نیمه نهایی نشان داد که او چقدر برای اسپانیا اهمیت دارد. او نه تنها از لحاظ دفاعی قوی بود بلکه تک گل سرنوشت ساز اسپانیا را که منجر به صعود آنها به فینال شد به ثمر رساند. من قبلا در مقابل او بازی کرده ام. او علاوه بر قدرت طبیعی ای که دارد از روحیه بالا و موثری نیز برخوردار است. همکاری او با جرارد پیکه برای اسپانیا حیاتی بوده است.

5- جان منساه ( غنا ): کاپیتان غنا بسیار مستحکم بود و توانست با تیمش تا یک چهارم نیز پیش رود اما در آنجا با بدشانسی مغلوب اروگوئه شد. او رهبر تیمش است و برای دفاع از دروازه ی خود از جان مایه می گذارد.

6- باستین شواین اشتایگر ( آلمان ): تاکنون جام جهانی موفقی داشته و به ویژه در برابر انگلیس بسیار موثر بود.او تمام ویژگی های یک هافبک مدرن را داراست.

7- وسلی اسنایدر ( هلند ): یک بازیساز ماهر که فصل درخشانی در تیم باشگاهی و ملی خود پشت سر گذاشته است. اسنایدر یک چشم برای پاس دادن توپ های کشنده دارد. او فراتر از حد یک هافبک حرفه ای در جام جهانی گل زده است. در فینال نیز اسنایدر اولین فردی است که باید او را تماشا کرد.

8- ژاوی ( اسپانیا ): می شود ژابی آلونسو یا آندرس اینیستا را نیز انتخاب کرد اما من عاشق دیدن بازی ژاوی ام. هر تیمی به یک ژاوی نیاز دارد. او مرکز ثقل اسپانیا و بارسلونا است. قدرت دید و قدرت پاس دادن او نیز فوق العاده است. ژاوی در تنگ ترین موقعیت ممکن توپ را حفظ می کند و برای من اصلی ترین مرد اسپانیا است.

9- توماس مولر (‌ آلمان ): نام او را قبلا زیاد نشنیده بودم اما 4 گل و 3 پاس گل در 5 بازی آن هم در سن 20 سالگی فوق العاده است. محرومیت او در نیمه نهایی برای آلمان گران تمام شد چرا که آنها قدرت تمام کنندگی خود را از دست دادند.

10- دیه گو فورلان ( اروگوئه ): مهاجمی که هر سال بهتر و بهتر می شود. خوشبختانه من در یونایتد در کنار او بازی می کردم و می دیدم که چقدر خوب بازی می کند. او اکنون اعتماد به نفس بالایی دارد چرا که هم در لالیگا و هم حالا در جام جهانی با 4 گل و چندین پاس گل از بهترین گلزنان است.

11- داوید ویا ( اسپانیا ): بهترین گلزن جام و یکی از برترین تمام کنندگان جهان است. او با هر دو پایش دروازه حریف را ویران می کند. این که فکر کنیم او به تیمی چون بارسلونا که خود بسیار قدرتمند است، پیوسته بسیار وحشتناک است.

ذخیره ها:

مایکل برادلی ( آمریکا ): آمریکا تیم خوبی بود اما کمی بدشانس بود و نتوانست به مراحل بالاتر صعود کند.از میان امریکایی ها بازی او توجه من را به خود جلب کرد.

مایکون ( برزیل ): برزیل همیشه بال های کناری قدرتمندی می سازد و من خوش شانس بوده ام که توانسته ام در کنار یکی از آنها بازی کنم، روبرتو کارلوس در مادرید. مایکون یکی دیگر از این بال ها است که علاوه بر برزیل در اینتر نیز موفق بود.

لیونل مسی: ( آرژانتین ): چگونه می توان بهترین بازیکن جهان را در فهرست خود جای نداد؟ مسی در این جام غیر از گل زدن همه کار کرد.بازی او تماشایی است.


[ شنبه 89/4/19 ] [ 7:28 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

پاراگوئه با شکست ژاپن در ضربه های پنالتی راهی دور یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 شد.

دیدار دو تیم در ورزشگاه لوفتوس فرزفلد شهر پرتوریا در پایان 120 دقیقه تلاش بدون گل پایان یافت. در ضربه های پنالتی کومانو نتوانست ضربه خود را به گل تبدیل کند تا به این ترتیب آسیا نماینده ای در دور یک چهارم نهایی نداشته باشد.

بارتو، باریوس، ریوروس، والدس و کاردوسو هر 5 پنالتی پاراگوئه را به گل تبدیل کردند. اندو، هاسبه و هوتدا هم در زدن پنالتی هایشان موفق عمل کردند.

پاراگوئه در یک چهارم نهایی با برنده بازی اسپانیا - پرتغال بازی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ جمعه 89/4/18 ] [ 3:2 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

در آخرین لحظات حضور تیم ملی فوتبال انگلیس در آفریقای جنوبی،‌اعضای این تیم مورد دستبرد سارقان قرار گرفتند.

پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرد که در آخرین لحظات حضور تیم ملی انگلیس در این کشور، نظافتچی‌های هتل محل اقامت این تیم وسایل اعضای تیم ملی انگلیس را مورد دستبرد قرار داده‌اند وحتی به زیرپیراهنی بازیکنان این تیم هم رحم نکرده‌اند!

این دزدان پیراهن بازیکنان تیم ملی انگلیس را هم به سرقت برده‌اند اما، بنا به اعلام پلیس آفریقای جنوبی پس از تماشای تصاویر دوربین مداربسته، این دزدان شناسایی و دستگیر شده‌اند و اکثر موارد مسروقه کشف شده‌اند.


[ جمعه 89/4/18 ] [ 2:44 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

برزیل با شکست شیلی در جمع هشت تیم پایانی جام جهانی 2010 قرار گرفت.

برزیل و شیلی در ورزشگاه الیس پارک ژوهانسبورگ برگزارکننده یکی از هشت دیدار دور یک هشتم نهایی جام نوزدهم در آفریقای جنوبی بودند.

در این مسابقه که میان دو تیم از آمریکای جنوبی به قضاوت هاوارد وب از انگلیس انجام شد، برزیل با نتیجه 3 بر صفر پیروز از میدان خارج و حریف هلند در دور یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 شد.

ژوآن (30)، لوئیس فابیانو (38) و روبینیو (59) برای سلسائو در این مسابقه گلزنی کردند.

داور انگلیسی مسابقه برای اداره اش 5 بار از کارت زرد خود استفاده کرد که سهم برزیل 2 اخطار بود. کاکا و رامیرس اخطاری های زردپوشان در این مسابقه بودند.

اسپانیا - پرتغال و پاراگوئه - ژاپن دیدارهای باقیمانده دور یک هشتم نهایی جام جهانی به میزبانی قاره سیاه هستند.

 

 

 

 

 

 


[ جمعه 89/4/18 ] [ 2:43 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی هلند راهی دور یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی شد.

نارنجی‌پوشان با پیروزی دو بر یک برابر اسلواکی توانستند راهی یک چهارم نهایی رقابت‌ها در آفریقای جنوبی بشوند.

هلند با گل‌های وزلی اسنایدر و آرین روبن توانست دیگر نماینده اروپا در دور یک هشتم را کنار بزند.

ویتک در دقیقه 94 و از روی نقطه پنالتی تنها توانست یکی از گل‌های زده هلند را جبران کند.

این دیدار در ورزشگاه شهر دوربان و به داوری ماینکو از اسپانیا برگزار شد.

 

 

 

 

 

 


[ جمعه 89/4/18 ] [ 2:37 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سرانجام 6 تیر ماه ـ بازی‌های جام‌جهانی بعد بحث‌وگفت‌وگوهای فراوان فقط در سینما «آزادی» پخش شد.

رضا سعیدی‌پور مدیر این سینما گفت: با آغاز مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی، شب گذشته با مسابقه آلمان و انگلیس نمایش این مسابقات را در سینما آزادی آغاز کردیم و استقبال بسیار خوبی هم صورت گرفت.

وی افزود: با وجود این‌که اطلاع‌رسانی ما صرفا بر روی ال‌سی دی مقابل سینما صورت گرفت اما افراد زیادی تماشاگر این مسابقه بودند که با تهیه بلیط 4000 تومانی و استفاده رایگان از کافی‌شاپ سینما مسابقه‌ فوتبال را در جو بسیار مهیج و مطلوب در سالن شهر هفتم دیدند.

سعیدی‌پور از ادامه نمایش مسابقات فوتبال تا مرحله فینال خبر داد و گفت: هرچه جلوتر می‌رویم سالن بزرگتری را به این امر اختصاص می‌دهیم و برای بازی آرژانتین _ آلمان مسابقه را در سالن آزادی نمایش خواهیم داد.

گفتی است؛ در ساعت 23 شب گذشته بازی آرژانتین _ مکزیک نیز در این سینما نمایش داده شد.

اما امیرحسین علم‌الهدی مدیر پردیس سینمای پارک «ملت» درباره‌ نمایش مسابقات فوتبال در پردیس‌های سینمایی گفت: امروز قرار است وزارت ارشاد نظر نهایی خودش را به ما اعلام کند.

 

 


[ جمعه 89/4/18 ] [ 2:25 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب