فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

قهرمان یورو 2008 با گل های آقای گل همان رقابت ها توانست نخستین برد خود در جام جهانی 2010 را جشن بگیرد.

اسپانیا و هندوراس در الیس پارک ژوهانسبورگ آخرین دیدار دور دوم رقابت های مرحله گروهی جام جهانی 2010 را برگزار کردند.

دراین مسابقه که یوئیچی نیشیمورا از ژاپن قضاوتش را بر عهده داشت، داوید ویا در دقیقه 17 و 51 گل های پیروزی را برای ماتادورها به ثمر رساند. او در نیمه دوم یک ضربه پنالتی را نیز به بیرون زد تا پس از گونسالو هیگوآین، مهاجم تیم ملی آرژانتین نتواند دومین بازیکن جام نوزدهم باشد که در یک مسابقه موفق به زدن سه گل می شود.

در جدول گروه هشتم رقابت های جام جهانی شیلی با 6 امتیاز صدرنشین است. اسپانیا با 3 امتیاز و تفاضل گل بهتر بالاتر از سوئیس دیگر تیم 3 امتیازی این گروه ایستاد. هندوراس هم بدون امتیاز قعر نشین جدول گروه H است.

در روز پایانی رقابت های این گروه اسپانیا با شیلی دیدار دارد و سوئیس با هندوراس پیکار می کند.


[ دوشنبه 89/4/7 ] [ 3:3 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

حسن کامرانی فر ستاره دیدار تیم‌های ملی فوتبال شیلی و سوییس بود.

تیم‌های ملی فوتبال شیلی و سوییس برگزار کننده نخستین دیدار دور دوم رقابت‌های گروه هشتم جام جهانی 2010 بودند. در این مسابقه که در ورزشگاه نلسون ماندلای شهر پورت الیزابت و به قضاوت خلیل الغمدی از عربستان انجام شد، شیلی با تک گل دقیقه 75 گونسالس توانست پیروز از میدان خارج شده و هر سه امتیاز مسابقه را از آن خود کند.

شاگردان مارچلو بیلسا، مربی آرژانتینی شیلی با این پیروزی 6 امتیازی شدند و به تنهایی در صدر جدول گروه H جام جهانی ایستادند.

حسن کامرانی فر کمک‌داور اول این مسابقه بود. او در طول بازی با پرچم‌های درست خود باعث شد تا تیم داوری روز بسیار خوبی را سپری کند. کامرانی فر در نیمه دوم گل بازیکنان شیلی را به درستی مردود اعلام کرد.

او همچنین به هنگام اخراج "بهرامی" بازیکن تیم ملی سوئیس، به درستی پرچم خود را بالا برد.

دیگر دیدار دور دوم این گروه میان تیم‌های اسپانیا و هندوراس برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 89/4/7 ] [ 2:52 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پرتغال برابر کره شمالی جشنواره‌ای از گل به راه انداخت.

تیم‌های ملی فوتبال کره شمالی و پرتغال برگزار کننده چهارمین دیدار گروه هفتم رقابت‌های جام جهانی 2010 بودند.

در این دیدار که در ورزشگاه گرین پوینت شهر کیپ تاون و به قضاوت پابلو پوزو از شیلی برگزار شد، شاگردان کارلوس کرش توانستند حریف آسیایی خود را با 7 گل شکست دهند.

در این دیدار که به نوعی تکرار دیدار دو تیم در جام جهانی 1966 لندن بود، پرتغال با گل‌های میرلس (29)، سیمائو (53)، آلمیدا (56)، تیاگو (60 و 89)، لیدسون (81) و کریستیانو رونالدو (88) به پیروزی رسید.

کره شمالی بر خلاف دیدار نخست خود برابر برزیل هرگز نتوانست نمایش درخور توجهی برابر پرتغال داشته باشد.

پرتغال با این برد چهار امتیازی شد و پایین‌تر از برزیل 6 امتیازی در مکان دوم جدول گروه هفتم رقابت‌های جام جهانی ایستاد. ساحل عاج با یک و کره شمالی بدون امتیاز، در مکان‌های سوم و چهارم جدول این گروه از رقابت‌ها ایستاده‌اند.

در آخرین روز رقابت‌های این گروه برزیل با پرتغال روبه‌رو می‌شود و ساحل عاج با کره شمالی مسابقه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 89/4/7 ] [ 2:31 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ستاره پیشین تیم ملی فرانسه وضعیت اردوی تیم ملی کشورش را اسف‌بار توصیف کرد.

تیم فرانسه در روزهای اخیر با اخراج آنلکا و استعفای مربی بدنساز تیم وارد بحران جدیدی شده است.

ستاره سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه رئال مادرید درباره وضعیت تیم ملی گفت: اخبار بسیار ناامید کننده‌ای از آفریقای جنوبی به گوش می‌رسد. وقتی خبر اخراج آنلکا را شنیدم بسیار ناراحت شدم. اوضاع اصلا بر وفق مراد پیش نمی‌رود. مسائل خصوصی تیم به هیچ وجه نباید از رختکن به بیرون درز پیدا کند.

ستاره تیم ملی فرانسه در جام جهانی 98 در ادامه افزود: با وجود تمام مسائل پیش آمده، من هنوز طرفدار کشورم هستم و دوست دارم در بازی آینده با پیروزی مقابل آفریقای جنوبی راهی مرحله بعد شوم. هنوز همه چیز به پایان نرسیده است. دامن زدن به شایعات و پخش اخبار نادرست بیشترین آسیب را به تیم ملی وارد کرده است.

زین‌الدین زیدان درباره نارضایتی بازیکنان از تاکتیک‌های دومنک گفت: زمانی که در تیم ملی بودم، هرگز برای مربی تعیین تکلیف نمی‌کردم که چه بازیکنی به میدان برود. من تنها به عنوان کاپیتان تلاش می‌کردم تیم را به خوبی هدایت کنم و وظایفم را در زمین به خوبی انجام دهم.

زیدان در انتها با رد شایعه مربی‌گری فرانسه بعد از جام جهانی گفت: به هیچ وجه علاقه‌ای ندارم هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرم.


[ دوشنبه 89/4/7 ] [ 2:25 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

برزیل در دیداری خشن و پر برخورد توانست ساحل عاج را سه بر یک از پیش رو بردارد. بردی که برای سلسائو به قیمت اخراج کاکا تمام شد و با گل های فابیانو (2بار) و الانو به دست آمد.

ورزشگاه ساکر سیتی شهر ژوهانسبورگ میزبان تیم های ملی فوتبال برزیل و ساحل عاج بود. مردان سرزمین قهوه در حالی در دور دوم گروه هفتم رقابت های جام جهانی با دروگبا و یارانش پیکار داشتند که در هیچ از رقابت های خود با حریفی از آفریقا شکت نخورده بودند. پیروزی برابر ساحل عاج کاکا و هم تیمی هایش را به دور یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 می فرستاد. ساحل عاج پس از تساوی بدون گل برابر پرتغال در روز نخست رقابت های گروه شش باید هر سه امتیاز دیدار با سلسائو را از آن خود می کرد.

اسون گوران اریکسون، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحل عاج پیش از مسابقه گفته بود: "به آنها احترام می گذارم، چرا که آنها شاید بهترین تیم دنیا را در اختیار داشته باشند، اما از آنها هراسی ندارم."

برزیل اگر چه بازی نخست خود را با برد پشت سرگذاشت ولی پیروزی نزدیک و خفیف 2 بر یک بر کره شمالی نه چندان مدعی انتقادهای شدیدی را در رسانه ها از این تیم به دنبال داشت. اما این انتقادها باعث نشد تا کارلوس دونگا در ترکیب تیم خود دست ببرد. او همان ترکیب اولیه بازی با کره شمالی را به پیکار ساحل عاج فرستاد و بر خلاف سنت دیرینه برزیل، سیستم دور از انتظار 1-3-2-4 را برای مردانش در نظر گرفته است. سیستمی تنها با یک مهاجم نوک: لوئیس فابیانو.

اریکسون در مقابل یک تغییر را درتیمش به وجود آورده بود و آن قرار دادن دیدیه دروگبا در ترکیب اصلی به جای ژروینیو بود.

80 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه ساکر سیتی شهر ژوهانسبورگ یکی از حساس ترین دیدارهای دور گروهی جام جهانی 2010 را تماشا می کردند.

دیداری که استفان لانوی فرانسوی قضاوتش را بر عهده داشت و روبینیو در همان ثانیه های آغازین آن خطری را روی دروازه ساحل عاج به وجود آورد، در نیمه نخست خود چندان چنگی به دل نزد. نه برزیل فوتبال همیشگی اش را به نمایش گذاشت و نه ساحل عاج توانست انتظارها را برآورده کند. برزیل 2010 به نظر هشت سال به عقب برگشت داشته است. به همان برزیل قهرمان 2002 که فوتبال تماشاگر پسندی را ارائه نمی داد ولی نتیجه می گرفت.

نیمه نخست تنها یک صحنه در خور توجه داشت و آن هم گل تماشایی فابیانو پس از همکاری اش با کاکا بود. شوت روی پای بازیکن سویا در دقیقه 25 به نظر مهارناپذیر می رسید.

لانوی فرانسوی در نیمه نخست یک بار دست به کارت شد و تینه بازیکن ساحل عاج را پس از خطا روی الانو جریمه کرد.

فستیوال برزیلی ها از نیمه دوم و دقیقه 50 شروع شد. از همان دقیقه ای که داور فرانسوی هند فابیانو را دید و خودش را به ندیدن زد! به هر حال که گل دوم زردپوشان دستاورد حرکت انفرادی و برزیلی فابیانو و همکاری داور فرانسوی مسابقه بود. شاید لانوی هم در آن صحنه محو دریبل زیبای فابیانو شده بود و گرنه گل دوم برزیل نباید به شمار می آمد.

سرمربی سوئدی ساحل عاج که همه چیز را از دست رفته می دید، ژروینیو را جانشین آرونا دیندان کرد. دیندان بهترین بازیکن ساحل عاج بود!

تنها 8 دقیقه پس از این تعویض گل سوم برزیل به ثمر رسید. در واقع سومی خطر جدی برزیل روی دروازه ساحل عاج به سومین گل مردان دونگا انجامید. کاکا در محوطه جریمه الانو را صاحب موقعیت خوبی کرد که او هم قدر این موقعیت را دانست و در دقیقه 62 آن را به گل سوم پرافتخارترین تیم جام های جهانی تبدیل کرد. الانو پنج دقیقه بعد به شدت آسیب دید و به ناچار جای خود را به دنی آلوس داد.

بازیکنان ساحل عاج در پایان بازی به خود آمدند. دیدیه دروگبا، کاپیتان ساحل عاج در دقیقه 80 با ضربه سر دروازه ژولیو سزار را باز کرد. گلی که خیلی دیر به ثمر رسید و تنها از سنگینی شکست آفریقایی ها کم کرد.

کیتا، کاکا و تیوته در نیمه دوم اخطاری های میدان لقب گرفتند. در این میان ستاره رئال مادرید 2 بار کارت زرد داور را در مقابل دیدگان خود دید. خشونت در پایان بازی باعث شد تا داور مسابقه بارها در سوت خود بدمد. بازیکنان ساحل عاج با نمایش خود اگر چه نتوانستند اختلاف گل ها را کاهش بدهند، با این حال توانستند کاکا را از بازی با پرتغال محروم کنند. داور فرانسوی و کمک هایش فریب نمایش کیتا را خوردند و کاکا با دریافت کارت زرد دوم زمین مسابقه را ترک کرد. هر چند 10 نفره شدن سلسائو در پایان بازی نمی توانست به ساحل عاج کمکی بکند.

قهرمان 5 دوره جام های جهانی با این برد 6 امتیازی شد و در صدر جدول گروه هفتم جام جهانی ایستاد. ساحل عاج و پرتغال یک امتیازی هستند. کره شمالی که روز دوشنبه با پرتغال پیکار خواهد داشت، بدون امتیاز در قعر جدول ایستاده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 89/4/7 ] [ 2:8 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ایتالیا دومین بازی خود در جام جهانی 2010 را نیز با ناکامی پشت سر گداشت.

تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و نیوزیلند برگزار کننده چهارمین دیدار گروه ششم رقابت‌های جام جهانی 2010 بودند.

این دیدار که به داوری کارلوس باترس از گوآتمالا در ورزشگاه ام بومبلا شهر نلسپرویت برگزار شد، با تساوی یک بر یک دو تیم پایان یافت.

اسملتز در دقیقه 7 نیمه نخست روی اشتباه فابیو کاناوارو، کاپیتان تیم ملی ایتالیا توانست دروازه مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی را باز کند. این برتری تنها 22 دقیقه ادامه داشت. وینچنزو یاکینتا در دقیقه 29 همان نیمه از روی نقطه پنالتی گل مساوی را برای آتزوری به ثمر رساند.

در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم برای گلزنی ثمری نداشت و دیگر توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا دومین نتیجه مساوی مردان مارچلو لیپی در جام جهانی 2010 رقم بخورد. لاجوردی پوشان در بازی نخست خود برابر پاراگوئه همین نتیجه را تکرار کرده بود. ایتالیا برای صعود باید در آخرین دیدارش در گروه اسلواکی را شکست دهد.

در جدول گروه ششم رقابت های جام جهانی پاراگوئه با 4 امتیاز صدرنشین است. ایتالیا و نیوزیلند با 2 امتیاز دوم و سوم هستند. اسلواکی هم با یک امتیاز قعرنشین است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 89/4/7 ] [ 1:57 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پاراگوئه با شکست اسلواکی به تنهایی در صدر جدول گروه ششم رقابت‌های فوتبال جام جهانی 2010 ایستاد.

گل‌های دقایق 27 و 86 ورا و ریوروس باعث شد تا پاراگوئه در دیدار برابر اسلواکی هر سه امتیاز مسابقه را از آن خود کرده و با چهار امتیاز صدرنشین جدول گروه F رقابت‌های جام جهانی 2010 بشود.

پاراگوئه که در دیدار نخست خود با ایتالیا به تساوی یک بر یک دست یافته بود، در دومین مسابقه‌اش در گروه ششم رقابت‌ها در ورزشگاه مانگوانگ شهر بلوم فونتین برابر اسلواکی قرار گرفت و این تیم را با گل‌های ورا (27) و ریوروس (86) دو بر صفر شکست داد.

قضاوت این دیدار را ادی ماله از سیشل بر عهده داشت که در طول 90 دقیقه چهار بار از کارت زرد خود استفاده کرد.

در دیگر دیدار این گروه ایتالیا و نیوزیلند به دیدار هم خواهند رفت. دو تیم از دیدار نخست خود صاحب یک امتیاز هستند.

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 89/4/7 ] [ 1:49 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

دیدار تیم‌های غنا و استرالیا برنده‌ای نداشت.

تیم‌های ملی غنا و استرالیا عصر شنبه برگزار کننده چهارمین دیدار گروه چهارم رقابت‌های جام جهانی 2010 بودند.

دو تیم در حالی برابر هم به میدان رفته بودند که غنا بازی نخست خود را با یک گل از صربستان برده بود و استرالیا برابر آلمان شکست سنگینی را تجربه کرده بود.

دیدار این دو تیم در ورزشگاه رویال بافوکنگ شهر روستنبرگ و به قضاوت روبرتو روزتی از ایتالیا برگزار شد.

نخستین گل مسابقه را کانگروها به ثمر رساندند. هولمان در دقیقه 11 استرالیا را از حریف پیش انداخت اما 14 دقیقه بعد داور مسابقه به نشانه خطای پنالتی در محوطه جریمه استرالیا در سوت خود دمید.

روزتی معتقد بود که هری کیول با استفاده از دست خود روی خط دروازه، مانع از ورود توپ به دروازه تیمش شده است. او علاوه بر اعلام خطای پنالتی، مهاجم شناخته شده‌ی استرالیایی‌ها را نیز با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد.

ژیان با قرار گرفتن در پشت ضربه پنالتی، در بیست و پنجمین دقیقه مسابقه بازی را به تساوی کشاند.

در ادامه تلاش دو تیم برای باز کردن دروازه حریف ثمری نداشت و تساوی یک بر یک و تقسیم امتیازهای بازی سرنوشت پایانی مسابقه بود.

غنا در حالی نتوانست استرالیا را شکست دهد که 65 دقیقه با یک بازیکن بیشتر در مقابل مردان پیم فربیک بازی می‌کرد.

در دیگر دیدار روز دوم گروه چهارم رقابت‌ها، صربستان عصر جمعه با یک گل آلمان را شکست داده بود.

به این ترتیب در جدول این گروه غنا با چهار امتیاز صدرنشین است. آلمان و صربستان با سه امتیاز دوم و سوم هستند. استرالیا هم با تنها یک امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

در آخرین روز رقابت‌های این گروه آلمان با غنا روبه‌رو می‌شود و صربستان با استرالیا پیکار خواهد داشت.


[ جمعه 89/4/4 ] [ 3:1 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

هلند در مصاف برندگان روز نخست رقابت‌های گروه پنجم جام جهانی 2010 پیروز از میدان خارج شد.

ژاپن و هلند در نهمین روز از رقابت‌های جام جهانی 2010 برگزار کننده نخستین دیدار دور دوم بازی‌های گروه E بودند.

در این مسابقه که در ورزشگاه موزس مابهیدا شهر دوربان و به قضاوت هکتور بالداسی برگزار شد، نارنجی‌ها با تک گل دقیقه 53 وزلی اسنایدر به پیروزی رسیده و پس از آرژانتین، دومین تیم رقابت‌های جام نوزدهم لقب گرفتند که توانسته است هر دو دیدار نخست خود را با پیروزی پشت سر بگذارد.

اسنایدر در دقیقه 53 با فرصت‌طلبی خاص خود توانست ریباند مدافعان ژاپن را با شوتی دیدنی به تک گل سه امتیازی مسابقه تبدیل کند. هلند در روز نخست رقابت‌های این گروه هم توانسته بود با دو گل دانمارک را شکست دهد.

در دیگر دیدار روز شنبه، کامرون و دانمارک به دیدار هم خواهند رفت. در جدول رقابت‌های گروه E هلند با 6 امتیاز صدرنشین است و تا حدود زیادی به حضور در جمع 16 تیم پایانی رقابت‌ها امیدوار شده است.


[ جمعه 89/4/4 ] [ 2:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فیفا از عملکرد حسن کامرانی‌فر تقدیر کرد.

پس از برگزاری بازی دو تیم ملی فرانسه و مکزیک، در مورد عملکرد تیم داوری و خصوصا حسن کامرانی فر بحث‌های مختلفی وجود داشت. اما جمعه فیفا در آنالیز داوری روزانه خود مهر تاییدی بر عملکرد تیم داوری زد و این تیم داوری و خصوصا کامرانی فر را مورد تشویق قرار داد.

طی تماسی با محل استقرار داوران و کمک داور ایرانی، جریان کامل بعد بازی فرانسه و مکزیک به این صورت به سایت کمیته داوران خراسان رضوی اعلام شد: "روز جمعه، فیفا به آنالیز عملکرد تیم داوری کامرانی فر پرداخت و پس از بررسی بازی که در حضور تمامی داوران جام جهانی صورت گرفت، تصمیم کمک داور کشورمان به عنوان یک شاهکار داوری یاد شد. همچنین تمامی تصمیمات دیگر این تیم داوری و از جمله اعلام پنالتی به سود تیم مکزیک نیز صحیح اعلام شد.

گارسیا آراندا دبیر کل کمیته داوران فیفا پس از آنالیز گل اول مکزیک که با تصمیم فوق العاده کمک داور ایرانی صورت گرفت، دو بار تقاضای تشویق کامرانی فر را کرد و تا این جای جام جهانی سرنوشت سازترین و سخت‌ترین تصمیم کمک داور، این صحنه اعلام شد.

همچنین عملکرد صحیح تیم داوری باعث خوشحالی مسئولان فیفا و نیز رئیس، دبیر کمیته داوران فیفا، کمیته آموزش و خصوصا اسفندیار بهارمست گشت. به هر حال با عملکرد صحیح تیم داوری، تیم ملی فرانسه وارد وضعیت بحرانی گشت.

در نهایت مسئولان فیفا و کمیته داوران فیفا که از عملکرد این تیم داوری خوشحال هستند، قضاوت دیدار سوئیس و شیلی را که ساعت 18:30 روز دوشنبه برگزار می شود را به این تیم داوری سپردند و مجددا شاهد حضور حسن کامرانی فر خواهیم بود.

با توجه به پیروزی هر دو تیم سوئیس و شیلی در بازی اول، قطعا این دیدار برای هر دو تیم سرنوشت ساز خواهد بود."


[ جمعه 89/4/4 ] [ 2:56 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب