فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

لیونل مسی اخیرا فاش کرد چندین بار بوسیله پیامک از فابرگاس خواسته است هرچه سریع‌تر به بارسلونا بازگردد.

نابغه 22 ساله آرژانتینی، هافبک کاتالانی تیم آرسنال را به حضور در رختکن نیوکمپ تشویق کرده است.

باشگاه بارسلونا پیش از این با ارائه پیشنهادی به مبلغ 30 میلیون پوند خواهان به خدمت گرفتن سسک فابرگاس ستاره بی‌چون و چرای توپچی‌های لندن شده بود اما این انتقال با وجود رضایت قلبی فابرگاس با مخالفت سران باشگاه آرسنال روبه‌رو شد.

بهترین بازیکن جهان در سال 2009 درباره سسک فابرگاس گفت: دوست دارم سسک هرچه زودتر به بارسا بازگردد. او فوتبالش را در ایالت کاتالان آغاز کرده و بالاخره باید روزی به اینجا بیاید. من بخوبی او را می‌شناسم و می‌دانم که می‌تواند در ترکیب بارسا موثر باشد.

لیونل مسی با اشاره به تجربه بازگشت پیکه از منچستر یونایتد گفت: زمانی که به بارسا آمدم، جرارد پیکه که به صورت قرضی به منچستر رفته بود، به بارسا بازگشت و کاملا متحول شد. به نظر من سسک هم باید از تجربه خوشایند پیکه استفاده کند.

مسی در ادامه گفت: تمام تلاشم را می‌کنم تا فابرگاس را متقاعد کنم به بارسا بیاید. در چند روز اخیر چندین بار به او پیامک دادم و توصیه کردم که هرچه زودتر تصمیمش را بگیرد و به کشورش بازگردد.

پیامک‌های مسی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی داشته است.

هفته گذشته ساندرو راسل که جانشین خوآن لاپورتا شد، درباره انتقال سسک فابرگاس گفت: ما خواهان به خدمت گرفتن فابرگاس هستیم اما به نظر سران باشگاه آرسنال هم احترام می‌گذاریم.


[ جمعه 89/4/4 ] [ 2:54 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

اتحادیه فوتبال انگلیس بعد از حمله یک هوادار خشمگین انگلیسی به بکام رسما به فیفا شکایت کرد.

درپایان دیدار تیم های الجزایر و انگلیس یکی از هواداران خشمگین انگلیسی قصد داشت با ورود به رختکن انگلیس به دیوید بکام حمله کند که با دخالت نیروهای امنیتی قضیه خاتمه یافت.

بعد از دیدار انگلیس مقابل الجزایر بازیکنان در حال ورود به رختکن بودند که یکی از هواداران انگلیسی از چنگ پلیس گریخت و قصد داشت به سمت بکام حمله ور شود اما سرانجام نیروهای امنیتی او را دستگیر کردند.

اما با این وجود مسئولان تیم انگلیس از عملکرد نیروهای امنیتی رضایت ندارند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال انگلیس بعد از بازی گفت: از این مساله به فیفا شکایت کرده ایم و روز شنبه هم کتبا موضوع را به اطلاع فیفا خواهیم رساند.

این سخنگو در ادامه افزود: خوشبختانه آسیبی به دیوید بکام وارد نشد، اما این مساله اصلا قابل قبول نیست و حتما آن را پیگیری خواهیم کرد.


[ جمعه 89/4/4 ] [ 2:51 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پزشکان ایتالیایی بعد از بررسی وضعیت بوفون اعلام کردند سنگربان ایتالیا از ناحیه دیسک کمر دچار آسیب دیدگی جدی شده و باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

بوفون در اولین دیدارایتالیا مقابل پاراگوئه به میدان رفت اما به دلیل آسیب دیدگی در بین دو نیمه تعویض شد.

بوفون بعد از پایان دیدار مقابل پاراگوئه گفته بود آسیب دیدگی اش چندان جدی نیست و می تواند بعد از دو روز به تیم بازگردد.

اما پزشکان بعد از بررسی اسکن کمر بوفون اعلام کردند این دروازه بان مشکل دیسک دارد و باید کمرش را به تیغ جراحی بسپارد.

به گفته پزشکان بوفون بعد از عمل جراحی حداقل 4 ماه از میادین به دور خواهد بود.

بوفون بعد از اطلاع از وضعیت آسیب دیدگی اش گفت: شرایط بسیار حساسی است. نمی خواهم تیم را تنها بگذارم. تا پایان جام جهانی در آفریقا خواهم ماند و سپس به ایتالیا می روم و با پزشکان مشورت می کنم.

در صورتی که بوفون بعد از جام جهانی تحت عمل جراحی قرار گیرد حدودا نیمی از رقابت‌های سری A را از دست خواهد داد.


[ جمعه 89/4/4 ] [ 2:50 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آمریکا بار دیگر از یک شکست در جام جهانی گریخت.

عصر جمعه در نخستین دیدار گروه سوم رقابت‌های جام جهانی 2010، تیم‌های ملی فوتبال اسلونی و آمریکا در ورزشگاه الیس پارک شهر ژوهانسبورگ به دیدار هم رفتند. اسلونی که در دیدار نخست خود برابر الجزایر به پیروزی رسیده بود در مسابقه برابر آمریکا هم تا آستانه رسیدن به دومین بردش در جام جهانی پیش رفت؛ اما نتوانست از برتری 2 بر صفر خود برابر آمریکا دفاع کند و در نهایت به تساوی 2 بر 2 و تقسیم امتیازهای بازی بسنده کرد.

در این مسابقه ابتدا بیرسا در دقیقه 13 اسلونی را از آمریکا پیش انداخت. لیو بیانکیچ در دقیقه 42 برتری اسلونی را به دو گل رساند؛ اما آمریکا در نیمه دوم همانند بازی با انگلیس توانست از شکست رهای یابد. مردان باب بردلی که در بازی نخست خود برابر انگلیس مدعی از شکست یک بر صفر به یک تساوی یگ بر یک دست یافته بودند در این مسابقه هم توانستند از شکست نجات یابند. لاندون دانوان در دقیقه 48 با گلزنی خود امیدواری آمریکایی‌ها را در شروع نیمه دوم افزایش داد. بردلی در فاصله هشت دقیقه مانده به پایان مسابقه گل تساوی را برای آمریکایی‌ها به ثمر رساند تا دومین امتیاز این تیم در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به دست بیاید.

کومان کولیبالی داور اهل مالی مسابقه 31 بار به نشانه خطای بازیکنان دو تیم در سوت خود دمید و پنج بار هم از کارت زرد خود استفاده کرد که سهم بازیکنان اسلونی چهار کارت زرد بود. این داور در یکی از تصمیم‌های مشکوت خود گل سوم بازیکنان آمریکا را مردود اعلام کرد.

در دیگر دیدار این گروه جمعه شب انگلیس و الجزایر به دیدار هم خواهند رفت.

درجدول رقابت‌های گروه سوم اسلونی با 4 امتیاز صدرنشین است، آمریکا با دو امتیاز در مکان دوم جای دارد و انگلیس و الجزایر هم با یک بازی کمتر در مکان‌های سوم و چهارم قرار دارند.


[ جمعه 89/4/4 ] [ 2:37 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آلمان دومین دیدار خود در جام جهانی 2010 را با شکست پشت سر گذاشت.

عصر جمعه در بیست و یکمین دیدار از جام جهانی 2010 تیم ملی آلمان و صربستان از گروه چهارم به دیدار هم رفتند. در این دیدار که آلبرتو اوندیانو از اسپانیا قضاوتش را بر عهده داشت، صربستان با تک گل دقیقه 38 یووانوویچ توانست آلمان را شکست دهد.

در این مسابقه که در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت الیزابت انجام شد داور اسپانیایی مسابقه بارها و بارها از کارت زرد خود استفاده کرد. او در دقیقه 37 میروسلاو کلوزه مهاجم تیم ملی آلمان را از بازی اخراج کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 


[ جمعه 89/4/4 ] [ 2:32 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

شبکه‌ سه سیما هفته آینده 17 مسابقه فوتبال را زنده و در قالب برنامه «یک جهان، یک جام» پخش می‌کند. هم‌چنین از روز سه‌شنبه (اول تیر ماه) به دلیل برگزاری همزمان مسابقات، شبکه سه یکی از دو مسابقه را زنده پخش می‌کند و دیگری را با تاخیر به روی آنتن می برد.

دبیر شورای هماهنگی ورزش صداوسیما پیش از این از پخش زنده 56 مسابقه فوتبال در خلال بازی‌های جام‌جهانی خبر داده و در عین حال گفته‌است: تمام این بازی‌ها به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش خواهند شد.

وی گفته است که از بین بازی‌های جام‌جهانی، هشت بازی به دلیل اینکه همزمان برگزار می‌شوند، با کم‌ترین تأخیر از شبکه سه سیما پخش خواهند شد.

بر این اساس روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته آینده، هشت بازی که با تاخیر به روی آنتن شبکه سه می‌روند، انجام خواهند شد و پس از آن مسابقات یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال ‌2010 آفریقای جنوبی آغاز می‌شود که طی آن هر روز دو مسابقه ساعات 18 و 30 دقیقه و 23 زنده به روی آنتن می روند.

برنامه پخش زنده بازی‌های جام جهانی درهفته آینده عبارت است از:

شنبه (29 خرداد ماه) ساعت ‌16 دیدار تیم‌های هلند و ژاپن پخش می‌شود.

ساعت 18 و 30 دقیقه این روز نیز بازی تیم‌های غنا و استرالیا به روی آنتن می‌رود. شبکه سه، شنبه شب ساعت 23 مسابقه کامرون و دانمارک را پخش خواهد کرد.

یکشنبه (‌30 خرداد ماه)، سه دیدار میان تیم‌های اسلواکی و پاراگوئه، ایتالیا و نیوزلند و برزیل و ساحل عاج به ترتیب ساعت ‌16،‌ 18 و 30 دقیقه و 23 به روی آنتن شبکه سه می‌رود.

تلویزیون دوشنبه (‌31 خرداد ماه) ساعت ‌16 مسابقه پرتغال و کره شمالی را زنده پخش می‌کند. بازی تیم‌های شیلی و سوئیس ساعت ‌18 و 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود. دوشنبه ساعت ‌23 همچنین دیدار اسپانیا و هوندراس زنده پخش خواهد شد.

سه‌شنبه (‌اول تیر ماه) بازی‌های مکزیک و اروگوئه، فرانسه و آفریقای جنوبی ، همزمان ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌شوند که شبکه سه دیدار مکزیک و اروگوئه را با تاخیر ساعت 21 به روی آنتن می‌برد. در این روز همچنین دو دیدار نیجریه و کره جنوبی و یونان و آرژانتین همزمان ساعت 23 برگزار می‌شوند که باز هم یکی از بازی‌ها زنده پخش خواهد شد.

روز چهارشنبه (2 تیر ماه) نیز وضعیت به همین منوال است و ساعت ‌18 و 30 دقیقه دو دیدار اسلونی و انگلیس و آمریکا و الجزایر همزمان برگزار می‌شود که شبکه سه یک مسابقه را زنده پخش خواهد کرد و مسابقه آمریکا و الجزایر را با تاخیر به روی آنتن می‌فرستد. ساعت ‌23 این روز هم تیم‌های استرالیا و صربستان و غنا و آلمان به مصاف هم می‌روند که یکی از دیدارها زنده پخش می‌شود.

پنجشنبه (3 تیر ماه) – ساعت ‌18 و 30 دقیقه بازی اسلواکی و ایتالیا و پاراگوئه و نیوزلند برگزار می‌شوند که دیدار پاراگوئه و نیوزلند با تاخیر ساعت 21 پخش خواهد شد. ساعت ‌23 هم بازی دانمارک و ژاپن و کامرون و هلند همزمان است.

چهار دیدار پرتغال و برزیل، کره شمالی و ساحل عاج، شیلی و اسپانیا و سوئیس و هندوراس جمعه برگزار می‌شود که دو دیدار ساعات 18 و 30 دقیقه و 23 زنده پخش می‌شوند.


[ سه شنبه 89/4/1 ] [ 3:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

نخستین ممنوعیت ها در استفاده از گوگوزلا در شهرهای آلمان اعمال شد.

مسئولان نمایش همگانی رقابت های جام جهانی 2010 در شهرهای آلمان همانند "تسویکاو" اعلام کردند، به دلیل خطراتی که صدای این بوق برای شنوایی افراد دارد، استفاده از گوگوزلا را به هنگام نمایش عمومی بازی ها قدغن اعلام کرده اند.

انتقاد از گوگوزلا اکنون جنبه ای پزشکی هم یافته است و آنها هم به صف مخالفان بوق پر سر و صدای هواداران فوتبال در آفریقای جنوبی پیوسته اند. در شهر یاد شده گوگوزلای تماشاگران پیش ازآغاز دیدار تیم های ملی آلمان و استرالیا از آنها گرفته شد. یکی از مسئولان اعلام کرده است، به هنگام پخش دیگر بازی ها هم این ممنوعیت ادامه خواهد یافت.


[ سه شنبه 89/4/1 ] [ 3:31 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

گونسالو هیگوآین پس از هت تریک در دیدار تیم های ملی فوتبال آرژانتین و کره جنوبی به عنوان بازیکن برتر میدان شناخته شد.

مهاجم باشگاه رئال مادرید پس از پایان این مسابقه گفت: "هیچ چیز زیباتری از این که در نخستین جام جهانی ات سه گل به ثمر برسانی، وجود ندارد. ما خوشحال و راضی هستیم، چرا که از هر نظر بازی فوق العاده ای را به نمایش گذاشتیم."

هیگوآین ادامه داد: "خوب بازی کردیم ،برای خودمان فرصت های گلزنی را به وجود آوردیم و متقاعد کننده ظاهر شدیم. ما شایسته پیروزی بودیم و باید در همین مسیر بمانیم. باور داریم که می توانیم جام جهانی باشکوهی را داشته باشیم."

نیکلاس بوردیسو هم پس از پایان مسابقه گفت: "کره آن چنان که انتظارش را داشتیم، قدرتمند نبود. با این حال این به خاطر عملکرد خود ماست، چون اغلب صاحب توپ بودیم و زمانی که موقعیت به وجود می آمد، ضربه خودمان را وارد می آوردیم."

این بازیکن که در نیمه نخست مسابقه جانشین والتر ساموئل آسیب دیده در قلب خط دفاع آلبی سلسته شد، ادامه داد: "زمان تعویض چه احساسی داشتم؟ کاملا معمولی و عادی. چون وقتی تیم در شرایط خوبی است، فرد متوجه تعویض و جابه جایی نمی شود."

 


[ سه شنبه 89/4/1 ] [ 3:29 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آرژانتین با شکست 4 بر یک کره جنوبی و رسیدن به دومین پیروزی خود در جام جهانی 2010 در یک قدمی حضور در دور یک هشتم نهایی این رقابت ها قرار گرفت. آلبی سلسته در حالی با هت تریک گونسالو هیگوآین و گل به خودی پارک چو یونگ حریف آسیایی اش را از پیش رو برداشت که هنوز نام لیونل مسی در فهرست گلزنان جام جهانی 2010 به ثبت نرسیده است.

فرانک دی بلیکر، داور بلژیکی راس ساعت 13:30 دقیقه (به وقت محلی) به نشانه آغاز بازی تیم های ملی فوتبال آرژانتین و کره جنوبی در سوت خود دمید.

در نیمه نخست این دیدار که دومین بازی دو تیم حاضر در گروه دوم جام نوزدهم بود و در ورزشگاه ساکر سیتی شهر ژوهانسبورگ انجام شد، آلبی سلسته با گلزنی پارک چو یونگ (17، گل به خودی) و گونسالو هیگوآین (33) دو بر یک به پیروزی رسید. تک گل کره جنوبی در تنها دقیقه وقت تلف شده اعلام شده از سوی داور بازی برای نیمه نخست و روی اشتباه مرگبار مارتین دمیکلیس در قلب خط دفاع آرژانتین به ثمر رسید.

لی چونگ یونگ با ربودن توپ مدافع بایرن مونیخ دروازه آرژانتین را باز کرد تا آسیایی ها امیدوارانه به رختکن بروند.

قاضی میدان در 45 دقیقه نخست 18 بار به نشانه خطای بازیکنان در سوت خود دمید و 2 بار هم از کارت زرد خود استفاده کرد که هر دو بار مخاطب او بازیکنان تیم ملی فوتبال کره جنوبی بودند.

حادثه مهم این نیمه آسیب دیدگی و تعویض اجباری والتر ساموئل، مدافع میانی آرژانتین بود که به ناچار جای خود را نیکولا بوردیسو داد. بوردیسو در حالی در قلب دفاع جانشین مدافع اینتر شد که پست مورد علاقه او نیست. دیگو مارادونا در فهرست بازیکنان اصلی خود پیش از شروع مسابقه نیز مجبور به تغییر و جا به جایی بازیکنانش بود. خوان سباستین ورون، بازیکن خط میانی قهرمان جام های جهانی 1978 و 1986 که در بازی نخست آرژانتین برابر نیجریه به میدان رفته بود، به ناچار جای خود را در ترکیب اولیه به ماکسی رودریگس از لیورپول داده بود.

نیمه دوم با یک تعویض برای آسیایی ها آغاز شد. کیم نام در این نیمه جایگزین کی سونگ یوئنگ شد. گوتیرس و ماسکرانو در فاصله ای کمتر از 2 دقیقه در شروع نیمه دوم از داور اخطار گرفتند. گوتیرس با این کارت زرد دو اخطاره شد و بازی سوم آرژانتین برابر یونان را از دست داد. گابریل هاینسه، زننده تک گل سه امتیازی بازی نخست آرژانتینی ها نیز از جمله بازیکنان اخطاری بازی در نیمه دوم بود. دی بلیکر در نیمه دوم به بازیکنان کره جنوبی کارت زرد خود را نشان نداد. او روی هم 29 بار خطای بازیکنان دو تیم را اعلام کرد.

کره جنوبی نیمه دوم را بهتر آغاز کرد ولی در نهایت نتوانست از از این برتری به گل تساوی برسد. در مقابل این آرژانتین بود که برتری اش را دو برابر کرد. گونسالو هیگوآین، مهاجم رئال مادرید با گل های دقایق 76 و 81 نخستین هت تریک جام نوزدهم را به نام خود رقم زد و در صدر جدول برترین گلزنان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ایستاد.

تلاش کارلوس توس، مهاجم منچستر سیتی در ترکیب آرژانتینی ها بسیار ملموس بود. او تلاش زیادی داشت تا از زیر سایه نام لیونل مسی بیرون بیاید و در 76 دقیقه ای که در میدان بود، پر تلاش و فعال تر از مسی به نظر می رسید. کک آرژانتینی با وجود ناکامی در گلزنی در گل های به ثمر رسیده تیمش در برابر کره جنوبی نقشی اساسی داشت.

مارادونا در این بازی سرخیو آگرو را را نیز به میدان فرستاد تا دامادش هم در این برد پر گل نقش آفرین و نه نیمکت نشین باشد. او در دقیقه 82 جای هیگوآین را گرفت.

از نکات قابل توجه این بازی هیاهوی هواداران تیم ملی فوتبال آرژانتین بود که در بخش هایی از زمان مسابقه بلند تر از صدای گوشخراش گوگوزلا به گوش می رسید. در یکی از صحنه های جالب توجه بازی دیگو آرماندو مارادونا سرمربی تیم ملی آرژانتین پس از به ثمر رسیدن گل نخست بازی کسی را در نیمکت آرژانتین برای تقسیم شادی پیدا نکرد. اصرار او برای آن که با دیگر اعضای کادر مربیان به جشن و شادی بپردازد، بسیار جالب بود.

به این ترتیب آرژانتین با 6 امتیاز از 2 بازی پیش از مسابقه چهارم این گروه میان یونان و نیجریه به تنهایی در صدر جدول این گروه ایستاد.

 

 

 

 


[ سه شنبه 89/4/1 ] [ 3:26 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مکزیک نایب قهرمان جام جهانی 2006 آلمان را شکست داد.

آستک ها در دومین مسابقه خود در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی توانستند، با 2 گل فرانسه را شکست دهند.

در این دیدار که در ورزشگاه پیتر موکابای شهر پولوکوانه و به داوری خلیل ابراهیم الغمدی از عربستان انجام شد، مکزیک با گل های هرناندس (64) و کواتموک بلانکو (79، پنالتی) از سد خروس ها عبور کرد و به خاطر تفاضل گل کمتر پایین تر از اروگوئه 4 امتیازی در مکان دوم جدول گروه نخست رقابت های جام جهانی 2010 ایستاد.

مکزیک در آخرین بازی خود در این گروه با اروگوئه بر سر صدرنشینی جدال سختی خواهد داشت. فرانسه هم با آفریقای جنوبی بر سر بقا در رقابت ها خواهد جنگید.

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 89/4/1 ] [ 3:24 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب