فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون90 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

Victor Valdes of FC Barcelona gives instructions during the La Liga mat

ویکتور والدس روز گذشته با بازی مقابل ویارئال با رکورد تعداد بازی های آندونی سوبیسارتا که بیشترین تعداد بازی را به عنوان دروازه بان برای بارسا انجام داده برابری کرد.

سوبیسارتا در بین سال های 1986 تا 1994 ، 410 بازی رسمی برای بارسا انجام داده و والدس بعد از پیروزی 5 بر صفر مقابل ویارئال دقیقا به این رکورد دست یافت.

والدس در گفتگو با وب سایت رسمی بارسا گفت:" امروز، روز ویژه ای برای من است. افتخار می کنم که به تعداد بازی های سوبیسارتا رسیده ام. وقتی اولین بازی ام را برای بارسا انجام دادم هرگز فکر نمی کردم به این رکورد برسم."

والدس 29 ساله از سال 2002 تا به حال دروازه بان بارسا بوده و در این مدت 296 بازی در لالیگا، 82 بازی در لیگ قهرمانان اروپا، 12 بازی در کوپا دل ری، 4 بازی در جام باشگاه های جهان، 5 بازی در جام یوفا، 8 بازی در سوپرکاپ اسپانیا و 3 بازی در سوپرکاپ اروپا برای بارسا انجام داده است.

والدس در این 410 بازی 323 گل دریافت کرده است و چهار بار هم جایزه زامورا که به دروازه بانی که کمترین گل را در یک فصل رقابتهای لالیگا دریافت کند تعلق می گیرد، را کسب کرده است.


[ چهارشنبه 90/6/9 ] [ 3:17 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

عادل فردوسی‌پور به طور شفاف دستمزد خود و بودجه‌ی برنامه ‌«نود» را اعلام کرد.

عادل فردوسی‌پور در برنامه‌ی «نود» که شامگاه دوشنبه ـ هفتم شهریور ماه ـ به روی آنتن رفت، با اشاره به مطالبی که برخی رسانه‌ها درباره‌ی دستمزد میلیاردی وی اعلام کرده بودند، به شفاف‌سازی دستمزد خود و بودجه‌ی «نود» پرداخت.

مجری و تهیه‌کننده «نود» ورزشی تلویزیون گفت: بودجه‌ی سالانه برنامه «نود» 261 میلیون و 516 هزار تومان است.

او همچنین اعلام کرد که در طول یک سال 37 برنامه از «نود» پخش می‌شود و سقف هر برنامه 120 دقیقه است؛ بر این اساس، تلویزیون به پخش بیش از 120 دقیقه از این برنامه در یک روز، پولی اختصاص نمی‌دهد.

فردوسی‌پور همچنین گفت که 257 میلیون و 800 هزار تومان صرف برنامه سال گذشته‌ی «نود» شده است که از این هزینه 14 میلیون برای دکور، هشت میلیون برای تیتراژ و 13 میلیون برای تجهیزاتی مثل کامپیوتر و LCD و ... صرف شده است و مابقی هم برای سفرهای داخل و خارج شهر و ... صرف شده است.

فردوسی‌پور دستمزد ماهیانه خود را یک و نیم میلیون تومان اعلام کرد که این دستمزد بابت تهیه‌کنندگی، اجرا و نویسندگی برنامه «نود» به او پرداخت می‌شود.

عادل فردوسی‌پور در برنامه شامگاه گذشته «نود» به بینندگانش متذکر شد که از برگزاری مسابقات پیام کوتاه و درآمدهای ناشی از پخش آگهی‌های بازرگانی قبل و بعد از «نود»، ‌هیچ مبلغی به او و برنامه‌اش تعلق نمی‌گیرد.


[ چهارشنبه 90/6/9 ] [ 2:53 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم فوتبال جدیدالتاسیس سیاه‌جامگان خراسان روز پنجشنبه هفته جاری در دیداری تدارکاتی میزبان پرسپولیس تهران خواهد بود.

این بازی تنها دیدار تدارکاتی قرمزپوشان در مشهد خواهد بود که از ساعت 17 عصر پنجشنبه در مشهد آغاز خواهد شد.

پرسپولیس در این دیدار کلیه بازیکنان، غیر از چهار ملی‌پوش خود را در اختیار خواهد داشت و سیاه جامگان نیز با حضور بازیکنان جوان و بومی خود به مصاف قرمزهای تهرانی خواهد رفت.

تیم فوتبال سیاه‌جامگان به سرمربیگری کاظم غیاثیان و مدیریت فنی خداداد عزیزی نماینده خراسان رضوی در مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور است.


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 2:35 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

بار دیگر اتخاذ قانونی در فوتبال ایران موجب انتقادهای دوباره‌ای از وضع آشفته و پرحاشیه آن شد. سازمان لیگ اعلام کرد، بنابر مصوبه ابلاغ شده کمیته آموزش فدراسیون، مربیان بالای 65 سال نمی‌توانند به عنوان سرمربی در تیم‌ها فعالیت کنند! شرط فوق در میان صلاحیت‌های عمومی مربیان به چشم می‌خورد اما به دلیل آن که هنوز تیمی اقدام به استفاده از مربیان بالای 65 سال نکرده، حساسیت‌زا و حتی رسانه‌ای نشده بود. بعد از آن که تیم‌های مس کرمان و مس سرچشمه با برکناری مربیان‌شان تصمیم به جذب میروسلاو بلاژویچ 76 ساله و اصغر شرفی 68 ساله کردند، عزیز محمدی از جدی بودن قانون فوق پرده‌برداری کرد؛ قانونی که نه در قوانین فیفاست و نه به عنوان مقررات اختیاری در هیچ کشوری استفاده می‌شود!

اصلا مشخص نیست پایه این تصمیم چه بوده و معیار عددی 65 سال چطور انتخاب شده و چرا در این مقطع باید اجرا شود؟ این سوالات و ابهامات فراوان دیگری هستند که پاسخ منطقی برایشان دریافت نمی‌شود! بی‌شک فعالیت مربیان بزرگی چون الکس فرگوسن، اوتمار هیتسفلد، لوییس آراگونس و کارلوس آلبرتو پریرا در بالاترین سطح فوتبال دنیا که اتفاقا با درخشش بعضی از آنها هم همراه است دلیل محکمی برای نقض مقررات جدید فدراسیون است.

اما دبیر کمیته آموزش فدراسیون معتقد است به رغم آن که قانون منع فعالیت مربیان بالای 65 سال در هیچ کجای دنیا وضع نشده اما شرایط فوتبال ایران به گونه‌ای است که این قانون به نفع آن خواهد بود!

غلامرضا جباری در گفت و گو درباره ابهامات پیرامون قانون منع فعالیت مربیان بالای 65 سال در مسابقات لیگ برتر به سوالات مختلف پاسخ داد که در زیر می‌آید:

* این قانون از کی و چرا از سوی کمیته آموزش وضع شد؟

این تصمیم پیش از شروع مسابقات لیگ در کمیته آموزش گرفته و به سازمان لیگ ابلاغ شد، اما شاید به دلیل این که ضابطه زیر 65 سال بودن مربیان در جلوی صلاحیت‌های عمومی‌شان درج شده بود، این مساله تاکنون رسانه‌ای نشده است یا شاید هم تاکنون بحث حضور مربیان بالای 65 سال در تیم‌های لیگ برتری نبوده که این مساله به میان نیامده است. اعضای کمیته آموزش تشخیص دادند که به جهت شکوفا شدن استعدادهای مربیان جوان این قانون وضع شود؛ ضمن این که مربیان بالای 65 سال هم دیگر می‌توانند در کسوت‌های چون مدیر فنی و ... به تیم‌ها کمک کنند.

* این قانون در قوانین فیفا هم وجود دارد؟

خیر. این موضوع در قوانین فیفا نیست، اما فیفا در یک سری موارد دست کشورها را باز گذاشته تا بنابر شرایط داخلی فوتبالشان مقرراتی را وضع کنند. بنابر این اختیار کمیته آموزش تصمیم فوق را گرفت. ما در قوانین قطعی تابع فیفا هستیم.

* مگر وضع داخلی فوتبال ایران چگونه است که این قانون وضع شد؟

در حال حاضر ما 250 نفر مربی زیر 50 سال با مدرک A داریم که اکثر آن‌ها بیکار هستند. آیا صلاح است آن‌ها بیکار باشند، اما مربیان بالای 65 سال در فضای پر استرس مربیگری کار کنند؟ بهتر است این دسته از مربیان از کارشان خداحافظی کرده و در سمت‌های دیگر مشغول فعالیت شوند. در حال حاضر فیفا برای کار تدریس که استرس فوق العاده کمتری نسبت به مربیگری دارد، شرط سنی زیر 60 سال را تعیین کرده است. ما شک نداریم در آینده‌ای نزدیک فیفا قانون منع فعالیت مربیان بالای 65 سال را وضع کرده و به تمام دنیا ابلاغ می‌کند.

* اکنون چند کشور دنیا این قانون را برای فوتبال داخلی‌شان وضع کرده‌اند؟

هنوز غیر از ایران هیچ کشوری این قانون را وضع نکرده است، ما هم با توجه به شرایطی که داریم اقدام به این کار کردیم.

* آیا بهتر نبود به جای منع فعالیت مربیان بالای 65 سال قوانینی وضع کنید که تیم‌ها به استفاده از مربیان جوان‌تر ترغیب شوند؟

این کار را هم می‌توان انجام داد، اما به هر حال در شرایط فعلی کمیته آموزش به نتیجه‌ رسید این قانون می‌تواند برای مربیگری در فوتبالمان مفید باشد. ما معتقدیم مربیان بالای 65 سال به دلیل کهولت سن خلاقیت‌های به مراتب پایین‌تری نسبت به مربیان جوان دارند و تحمل فشار و استرس ناشی از کار برای سلامتی‌شان مضر است.

* آیا فعالیت و توانایی‌های مستمر مربیان صاحب نامی چون الکس فرگوسن، اوتمارهیتسفلد، کارلوس آلبرتو پریرا، ماریو زاگالو، لوییس آراگونس و ... دلیلی بر نقض ادله کمیته آموزش نیست؟

باید گفت مربی‌ای چون فرگوسن از چه زمانی کارش را در منچستریونایتد شروع کرده است. او 20 سال در یک تیم کار کرده و اکنون هم کار می‌کند. اما به طور مثال مربی بزرگی چون محمود یاوری که شاید بالای 40 سال سابقه مربیگری داشته باشد، توانسته است تنها چند سال در یک تیم دوام بیاورد؟ باید پرسید میانگین سنی مربیان شاغل در اروپا چند سال است؟

* قطعا فرگوسن با خروج احتمالی از منچستر، خواهان زیادی خواهد داشت و ممکن است بتواند در هر تیمی کار کند؟

فکر نمی کنم او بعد از آن که از منچستر خارج شود، بتواند در هر تیمی دیگری کار کند! اگر او این کار را انجام دهد، بی‌شک به مربیان جوان خیانت کرده است! در حال حاضر داوران هم حتی اگر 45 سال و یک روز سن داشته باشند، نمی‌توانند فعالیت کنند و بازنشسته خواهند شد. می بینیم که داوری هم محدودیت سنی دارد.

* اما واضح است که لازمه کار داوری آمادگی بدنی بالای آن‌ها است؟

درست است، اما سن که بالا می‌رود استرس برای بدن خطرناک می‌شود. با بالا رفتن سن نورون‌های بدن ما رو به زوال می‌رود. به طور مثال اگر بدنمان یک میلیارد نورون داشته باشد، در سن و سال بالا تعدادش به سه میلیون نورون می‌رسد. نورون‌ها در بدن هستند که خلاقیت‌های ذهنی و فکری را ایجاد می‌کنند. مربی که بالای 65 سال سن دارد و از نورون کمی بهره می‌برد، دیگر خلاقیتی برایش نمی ماند و بیشتر رو به تجربیات گذشته و استفاده از برنامه‌های قبلی‌اش می‌کند. اقداماتش تکراری می‌شود و اصلا خنده دار است او بخواهد با لباس ورزشی به درون زمین رفته و تمرین بازیکنان را زیر نظر بگیرد.

* ممکن است فیفا هیچ وقت قانون شما را به کار نگیرد؟

ما زمانی گفتیم که مربیانی می‌توانند در لیگ برتر کار کنند که مدرک A داشته باشند، آن زمان خیلی‌ها به کمیته آموزش ایراد گرفتند، اما بعد از مدت کوتاهی دیدیم قانونی وضع شد که فقط مربیانی که مدرک مربیگری A دارند می‌توانند در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی کار کنند. اصلا می خواهم بپرسم شما اگر تیمی داشته باشید، ترجیح می دهید هدایت آن را به مربی جوان و خلاقشان گوآردیولا بسپارید یا از زاگالو مسن استفاده کنید؟

*بی‌شک ممکن است استفاده از فرگوسن با تجربه را به خیلی از مربیان جوان صاحب نام ترجیح دهم!

به هر شکل ما مضرات فعالیت مربیان بالای 65 سال را بیشتر از فواید آن دیدیم، برای ما سلامت مربیان بسیار مهم است. همان الکس فرگوسن اگر آن آدامس بزرگ را مدام نجود، استرس بیچاره‌اش می‌کند. از نظر ما در کل دنیا باید مربیان بالای 65 سال بازنشسته شوند.

* چند نفر از اعضای کمیته آموزش در وضع این قانون سهیم بودند؟

اعضای کمیته آموزش متشکل از پنج نفر عبارتند از مرتضی محصص، فریدون معینی، دکتر خبیری، دکتر احسانی و احمد خدادادی. البته خبیری در جلسه‌ای که این قانون وضع شد، شرکت نداشت.

* مگر چند مربی بالای 65 سال دارای مدرک A اکنون در فوتبال ما شاغل هستند؟ آیا بهتر نبود این تصمیم در مقطع کنونی گرفته نمی‌شد؟

مربیان اندکی هستند که این شرایط را دارند، اما در آینده هر مربی می‌تواند به وضعیت فوق برسد. همچنین قانون درباره مربیان ایرانی و خارجی صدق خواهد کرد و هیچ تفاوتی میان آن‌ها قائل نمی‌شویم.

* با این وضعیت در لیگ امسال تیم مس کرمان نمی‌تواند از میروسلاو بلاژویچ به عنوان سرمربی استفاده کند‌، یا اصغر شرفی نمی‌تواند مربی تیم مس سرچشمه شود؟

این قانون وضع و ابلاغ شده است، اما فکر می‌کنم بتوان حداقل برای امسال نسبت به آن اغماض کرد. بدون تردید در صورتی که درخواست‌های متعددی به کمیته آموزش برای لغو قانون انحصارا در لیگ امسال به دستمان برسد، می‌توان پس از نتیجه‌ گیری در جلسه کمیته اجرای قانون را به سال آینده موکول کرد؛ آن هم فقط به خاطر این که قانون جدید بوده و تیم‌ها غافلگیر شدند، البته اصغر شرفی به رغم این که از مربیان بزرگ ما است و سوابق بسیار خوبی دارد، مدرک A مربیگری ندارد، اما او همواره از با تجربه‌ترین مربیان فوتبال ایران است.

* فکر نمی کنید تیم‌ها ممکن است با معرفی کردن سرمربی بالای 65 سالشان به سازمان لیگ به عنوان سرپرست تیم یا سمت‌های دیگر، عملا قانون شما را دور بزنند؟

این کار را می‌توانند انجام دهند. اما از نظر حرفه‌ای اقدام درستی نکرده‌اند. فکر می‌کنید فرگوسن قبول می‌کند با کارت سرپرستی تیم روی نیمکت بنشیند و مربیگری کند؟


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 2:27 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان در آرژانتین در گیم پنجم مغلوب برزیل شد و در جایگاه دهم این رقابت‌ها ایستاد تا روند ناموفق بودن والیبال ایران در همه‌ی رده‌های سنی کامل شود.

ملی‌پوشان والیبال ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان به مصاف تیم برزیل رفتند.

این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر2 و امتیاز‌های (39-37، 26-28، 26-24، 18-25، 15-11) به نفع برزیل پایان یافت و بدین ترتیب تیم ملی نوجوانان ایران در رتبه دهم این رقابت‌ها جای گرفت.

تیمهای پایه ایران پیش از رقابتهای قهرمانی جوانان و نوجوانان در رنکینگ چهارم قرار داشتند، اما حالا با این نتایج شاهد سقوط جایگاه ایران در بین سایر تیمهای جهان خواهیم بود.

 رده بندی نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان :

1.صربستان
2. اسپانیا
3. کوبا
4. فرانسه
5. آرژانتین
6 بلغارستان
7.یونان
8. چین
9 برزیل
10. ایران
11. امریکا
12. مصر
13. روسیه
14. کره جنوبی
15. پورتوریکو
16. تونس


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 2:22 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Barcelona

مدافع برزیلی تیم فوتبال بارسلونا در آستانه ی آغاز لالیگا مصدوم شد تا نگرانی های گواردیولا برای استحکام خط دفاعی اش بیشتر شود.

آدریانو که در دیدار سوپرجام اروپا به دلیل آسیب دیدگی از دقیقه ی 62 زمین مسابقه را ترک کرده بود به بازی اول این تیم مقابل ویارئال هم نخواهد رسید تا گواردیولا که پویول و مکسول را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد برای چینش بازیکنان خود در خط دفاع به دردسر بیفتد.

کادر پزشکی باشگاه بارسلونا اعلام کرده آدریانو دچار کشیدگی عضله همسترینگ پای راست شده و نمی تواند در دیدار دوشنبه تیم های بارسلونا و ویارئال تیمش راه همراهی کند.

به مشکلات بارسلونا علاوه بر مصدومیت مکسول و پیکه باید آسیب دیدگی پیکه و محرومیت دنی الوس را هم اضافه کرد. به این ترتیب شاید مربی جوان بارسلونا تصمیم بگیرد از مدافعان جوان تیم دوم خود مانند بارترا استفاده کند. کاری که در فصل گذشته هم چند بار انجام داد.

رقابت های لالیگا که پیش از این به دلیل اعتصاب بازیکنان به پرداخت نشدن حق و حقوق معوقه ی خود به تعویق افتاده بود، شنبه شب با انجام سه دیدار از هفته ی دوم آغاز شد. بارسلونا کارش را برای دفاع از عنوان قهرمانی دوشنبه مقابل ویارئال آغاز خواهد کرد.


[ دوشنبه 90/6/7 ] [ 1:30 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

 Edin Dzeko of Manchester City celebrates scoring his team

سرمربی تیم فوتبال تاتنهام از سمیر نصری به دلیل آنچه پول پرستی خواند، انتقاد کرد.

باشگاه آرسنال در فصل نقل و انتقالات تابستانی مورد هجوم تیم های دیگر قرار گرفت و دو بازیکن اصلی و کلیدی این تیم به نام های فابرگاس و نصری از جمع لندنی ها جدا شدند.

هافبک فرانسوی پس از جدایی از لندن عنوان کرده بود: باشگاه منچسترسیتی بیشترین تعداد بازیکن را در اختیار دارد و این موضوع را زمانی که فصل گذشته بالاتر از آرسنال قهرمان جام حذفی شد به اثبات رساند. این وضعیت نشان می دهد که منچسترسیتی در جایگاه بالاتری نسبت به آرسنال ایستاده است و بررسی واقع بینانه این موضوع را ثابت می کند. امیدوارم امسال قهرمان شویم.

با این وجود هری ردنپ که چندان با عقاید نصری موافق نیست، عنوان کرد: من فکر نمی کنم وضعیت این گونه که او توصیف کرده باشد. او اگر دنبال تیم بهتر و رسیدن به قهرمانی بود، می توانست به منچستریونایتد برود.

وی ادامه داد: البته نصری از ابتدا این قصد را داشت که به منچستریونایتد برود، اما باشگاه منچسترسیتی ناگهان وارد عمل شد و مبلغ بسیار زیادی را به او پیشنهاد داد. نصری هم به منچسترسیتی رفت. تمام ماجرا همین است. نصری به خاطر پول از آرسنال جدا شد.

سرمربی تیم تاتنهام در حال حاضر معتقد است تیم دوم شهر منچستر بازیکنان بهتری حتی نسبت به بارسلونا دارد. وی درباره این موضوع گفت: آنها با این بازیکنانی که جذب کرده اند قطعا در لیگ قهرمانان اروپا هم می توانند مدعی باشند. آنها می توانند در هر جامی با هر تیمی رقابت کنند چرا که جمعی از بهترین بازیکنان جهان را به خدمت گرفته اند.

ردنپ با اشاره به وضعیت مناسب مالی باشگاه هم گفت: اگر مالکان باشگاه بخواهند در این تیم بمانند که به نظر می رسد چنین قصدی هم داشته باشند، من فکر می کنم بتوانند قهرمان لیگ برتر شوند. وضعیت تیم آنها اکنون به گونه ای است که هر بازیکنی دوست دارد برای منچسترسیتی بازی کند و این واقعا نگران کننده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به نظر من آنها در حال حاضر بهترین ترکیب از بازیکنان برتر جهان را در اختیار دارند. شاید بازیکنی مثل مسی در ترکیب آنها نباشد. اما به نظر من آنها از بارسلونا قوی تر شده اند چرا که در هر دو پستی دو بازیکن دارند که در کلاس جهانی بازی می کنند. در خط حمله حضور بازیکنانی مانند توس، آگرو و ادین ژکو و پشت سر آنها داوید سیلوا واقعا خیره کننده است.


[ شنبه 90/6/5 ] [ 3:45 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Valencia

خوان ماتا، خرید جدید چلسی، از اینکه آبی ها در لیگ قهرمانان با تیم سابقش، والنسیا، هم گروه شده اند، ابراز خوشحالی کرد.

او در گفتگو با نشریه سان گفت:" رفتن به زمین تمرین والنسیا و خداحافظی کردن با هم تیمی ها برایم بسیار ناراحت کننده بود. من به آنها گفتم فوق العاده خواهد بود اگر در

لیگ قهرمانان با هم روبرو شویم.

من در والنسیا خانه دارم و دوستان و خانواده ای که فوق العاده از من حمایت می کنند. هرگز فکر نمی کردم از والنسیا جدا شوم  اما وقتی باشگاهی مانند چلسی شما رامی

خواهد، به یک چالش جدید فکر خواهید کرد.

این طور نبوده که من والنسیا را به خاطر پول ترک کرده باشم. دوست دارم هواداران همیشه من را به عنوان بازیکنی که تمام تلاشش را برای باشگاه انجام داده، به یاد داشته

باشند."

ماتا در 174 دیداری که برای والنسیا به میدان رفت، 46 بار گلزنی کرد و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در کوپا دل ری 2008 داشت.

او هنوز برای چلسی به میدان نرفته اما ممکن است دیدار این هفته مقابل نوریچ سیتی، اولین بازی او برای آبی ها باشد.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 9:4 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Barcelona

هافبک آبی ـ اناریها بر این باور است که اختلاف بین بازیکنان رئال مادرید و بارسلونا محدود به رویارویی دو تیم می‌شود.

آندرس اینیستا هافبک خوش‌تکنیک بارسلونا در گفت و گو با روزنامه فرانسوی (10 فوتبال) تاکید کرد که اختلافها و درگیری‌های بین بازیکنان رئال مادرید و بارسلونا در همان لحظه

بازی به پایان می‌رسد و تاثیری در عملکرد بازیکنان در میادین جهانی نخواهد داشت چرا که آنها در تیم ملی فقط نماینده یک رنگ و آن هم قرمز «لاروخا» هستند.

وی درباره دیوانه‌ترین بازیکنی که با وی برخورد کرده است، گفت: با بسیاری از بازیکنان برخورد داشته‌ام. بر این باورم که دنی آلوس دیوانه‌ترین آنها است. تمام بازیکنان بارسلونا

عاشق او هستند، چرا که او در رختکن بسیار دوست‌داشنی و شوخ است و در زمین بازی یک مبارز به تمام معنا است.

فدراسیون فوتبال فرانسه در نظر دارد که فاکتورهایی را برای حضور بازیکنان در لیگ این کشور معین کند که یکی از این فاکتورها وزن و قد بازیکنان است، چنانکه به بازیکنان کوتاه‌قد

اجازه شرکت در بازیهای باشگاهی داده نمی‌شود. اینیستا درباره این قانون گفت: اگر پسری داشته باشم اجازه نخواهم داد در باشگاهی که به خاطر کوتاهی قدش استعدادش

نادیده گرفته می‌شود، بازی کند. این قانون نمی‌تواند درست باشد چگونه فدراسیون فوتبال فرانسه به آن فکر می‌کند؟

اگر اینچنین قانونی وضع شود، ستارگانی چون مارادونا و مسی و ژاوی را در فوتبال نخواهیم دید.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 5:25 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فدراسیون جهانی کشتی ترکیب تیم های شرکت کننده در مسابقات جهانی را اعلام کرد.

از دو هفته دیگر مسابقات جهانی کشتی در استانبول ترکیه آغاز می‌شود که فیلا ترکیب تیم های حاضر از جمله ایران را اعلام کرد. این در حالی است که فدراسیون کشتی

ایران هنوز رسما اسامی را اعلام نکرده است اما تیم های ملی ایران با نفرات زیر به مسابقات جهانی می‌رود:

کشتی آزاد:

55 کیلوگرم: حسن رحیمی

60 کیلوگرم: مصطفی آقاجانی

66 کیلوگرم: مهدی تقوی

74 کیلوگرم: صادق گودرزی

84 کیلوگرم: علیرضا گودرزی

96 کیلوگرم: رضا یزدانی

120 کیلوگرم: فردین معصومی

کشتی فرنگی:

55 کیلوگرم: محسن حاجی‌پور

60 کیلوگرم: امید نوروزی

66 کیلوگرم: سعید عبدولی

74 کیلوگرم: فرشاد علیزاده

84 کیلوگرم: حبیب ا... اخلاقی

96 کیلوگرم: قاسم رضایی

120 کیلوگرم: بشیر باباجان زاده


[ جمعه 90/6/4 ] [ 5:22 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب