فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون90 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم ملی جوانان ایران در مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان از امریکا شکست خورد.

ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله دوم از مسابقات قهرمانی جوانان جهان در برزیل برابر تیم امریکا با نتیجه (3 بر یک) تن به شکست دادند.

 

بازیکنان ایران در گیم اول یک والیبال بی‌نقص را به نمایش گذاشتند اما در گیم‌های بعدی بسیار ضعیف ظاهر شدند تا تیم امریکا این بازی را با امتیاز‌های (25-22 ،20-25 ،15-25 ،17-25 ) به سود خود به پایان ببرد.

ترکیب تیم ایران را در آغاز این دیدار بازیکنانی چون فرهاد سال‌افزون، حامد باقرپور ، پوریا فیاضی، امیر غفور، سجاد دهنوی و سعید شیرود قربانی تشکیل می‌دادند و در طول بازی نیز حامد تاریوردی و مجتبی میرزاجانپور به میدان آمدند.

 

تیم ملی والیبال جوانان ایران فردا در دومین بازی از مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به مصاف تیم قدرتمند روسیه می‌رود.


[ شنبه 90/5/15 ] [ 2:6 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مهاجم فرانسوی تیم فوتبال رئال مادرید اطمینان دارد می تواند در کنار همبازی‌هایش نتایج قابل قبولی را برای رئال مادرید در فصل آتی رقابت‌های فوتبال رقم بزند.

کریم بنزما درباره‌ی وضعیتش در آستانه‌ی آغاز رقابت‌های فصل جدید فوتبال گفت: نسبت به گذشته احساس بسیار بهتری دارم. از هیچ چیز هم ناراضی نیستم. برای سومین سال حضورم در رئال مادرید آماده می شوم و شک ندارم که می توانم به کمک سایر بازیکنان نتایج خوبی را برای هواداران رقم بزنیم.

 

بنزما درباره‌ی میزان آمادگی‌اش هم عنوان کرد: در تمرین وضعیت خوبی داشته‌ام. با کریستیانو رونالدو به خوبی هماهنگ شده‌ام. او هم در تمرین و هم بیرون از زمین چمن رابطه‌ی دوستانه‌ای با من دارد. حالا باید همه‌ی تلاشم را انجام بدهم تا بتوانم بازی‌های خوبی انجام بدهم.

 

مهاجم رئال مادرید در پایان از اظهار نظر درباره‌ی فینال سوپرجام مقابل بارسلونا خودداری و با بیان این که ترجیح می دهد از الان به بارسلونا فکر نکند به سوال خبرنگاران پاسخ نداد.


[ شنبه 90/5/15 ] [ 1:57 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

فصل یازدهم لیگ برتر در حالی سه شنبه شب با انجام هشت دیدار آغاز شد که از جمع 18 تیم حاضر در رقابت‌ها سه تیم مس سرچشمه، فجرسپاسی شیراز و داماش گیلان به تازگی به جمع تیم‌های لیگ برتری پیوسته‌اند. در این میان آنچه شاید از نظرها دور باشد سرنوشت سه تیمی است که در پایان فصل دهم لیگ برتر جای خود را به تازه واردان دادند؛ پاس همدان، پیکان قزوین و استیل آذین تهران. در این گزارش سعی شده است وضعیت کنونی این سه تیم سقوط کرده بررسی شود.

تیم‌های پاس همدان، پیکان قزوین و استیل آذین تهران فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال حضور داشتند، اما گرمای تنور داغ رقابت‌ها را تاب نیاورده و طعم تلخ سقوط به دسته پایین تر را چشیدند. در بین این سه تیم، سقوط پاس و پیکان که حاصل یک تجربه منحصر به فرد در فوتبال ایران بودند، بیش از سقوط تیم سوم حائز اهمیت است.

این دو تیم که یک بار از تهران به شهرستان منتقل شده بودند و جنجال‌های طولانی مدتی را وارد فضای فوتبال کشور کردند، اکنون باید در لیگ آزادگان حضور پیدا کنند و اقبال خود را برای حضوری دوباره در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی کشور بیازمایند.

** پاس همدان، هر روز بدتر از دیروز

در بین سه تیم سقوط کننده به دسته اول فوتبال، نماینده همدان بیش از سایرین تلخی سقوط را چشید. این تیم در حالی در پایان فصل دهم لیگ برتر با واقعیت سقوط آشنا شد که تا چند ثانیه مانده به پایان بازی‌های هفته آخر لیگ برتر در این رقابت‌ها ماندنی شده بود و تنها گل ثانیه‌های پایانی بهمن طهماسبی به شاهین بوشهر بود که سند سقوط پاس به دسته پایین‌تر را امضا کرد.

تیم فوتبال پاس یکی از پر افتخارترین تیم‌های فوتبال ایران است. این تیم تاکنون پنج بار قهرمان رقابت‌های لیگ سراسری کشور شده است و یک بار هم به قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا دست پیدا کرده است، البته این افتخارات زمانی به دست آمده است که پاس نماینده تهران بود و یکی از قطب‌های فوتبال ایران.

سال 1386، جامعه فوتبال شاهد یک اتفاق منحصر به فرد در فوتبال ایران و بلکه دنیا بود. در آن سال و در حالی که نیروی انتظامی به یک باره تصمیم به انحلال تیم فوتبال پاس گرفته بود، استانداری همدان امتیاز این تیم را خریداری کرد تا از آن پس نام تیم به «پاس همدان» تغییر کند. این اتفاق شروعی بود بر انتقال راه‌آهن به شهرری، صبا به قم و پیکان به قزوین. روندی که چندی پیش نیز نزدیک بود با انتقال نفت تهران به اراک وارد فاز جدیدی شود. در آن زمان انتقال تیم‌های تهرانی به شهرهای دیگر موافقانی داشت که با استدلال‌های گوناگون خود این حرکت را توجیه می‌کردند؛ استدلال اصلی آن‌ها وجود تماشاگران زیاد برای تیم‌های تهران در شهرستان‌ها به شرط انتقال آن بود.

این ادعا در سال نخست انتقال پاس به همدان، رنگ واقعیت به خود گرفت و بازی‌های این تیم در همدان با حضور بیش از شش تا هفت هزار نفر برگزار شد، اما رفته رفته از تعداد این تماشاگران کاسته شد تا در نهایت در سال سقوط، بازی‌های پاس با حضور تنها چند صد تماشاگر برگزار شود. هر چند در بازی پایانی این تیم برابر استقلال که می توانست به ماندگاری پاس در لیگ برتر بینجامد بار دیگر حضور بیش از 9 هزار نفر تماشاگر، سال‌های خوب این تیم در همدان را در اذهان تداعی کرد.

در هر حال پاس به لیگ آزادگان سقوط کرد تا اندک بازیکنان نام آشنای این تیم که از دوران هجرت ستاره‌ها باقی‌مانده بودند نیز، سرود جدایی سر بدهند.

این تیم امسال قرار است با هدایت فراز کمالوند که سابقه هدایت تراکتورسازی را در صعود به لیگ برتر دارد، تلاش کند بار دیگر به لیگ برتر باز گردد، اما این تیم با مربی جدیدش مانعی بزرگ برای نیل به این هدف پیش رو دارد؛ بحران مالی.

مشکلات مالی باشگاه پاس همدان در حالی به نقطه اوج خود می‌رسد و طلبکاران این باشگاه را به طلب حق خود وامی دارد که تیم پاس برای آماده سازی خود به ترکیه سفر کرده است. اعضای هیات مدیره باشگاه همانند مردم همدان نسبت به این گونه هزینه‌ها موضع گرفته اند و می‌گویند وقتی راه‌آهن در اردبیل و استقلال در کیش اردو می‌زند، چه دلیلی دارد پاس با این همه مشکل مالی راهی آنکارا و منطقه گران قیمت پاتالیا شود؟ این اعتراض‌ها سال گذشته نیز به دلیل برگزاری اردوی پاس در هلند شکل گرفته بود.

همچنین از باشگاه پاس خبر می‌رسد، عباس صوفی - مدیر عامل این باشگاه استعفای خود را به هیات مدیره کرده تحویل داده است، ولی هنوز پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده است.

** پیکان قزوین، خروج از جاده لیگ برتر و سقوط

پیکان علاوه بر این که نام اتومبیل قدیمی ساخت ایران است، نام تیمی است که آن را هم‌خانواده‌ پرسپولیس تهران می‌دانند. روزگاری اکثر ستاره‌های پرسپولیس از پروین گرفته تا سایر دوستانش از تیم سرخ‌پوش پایتخت کوچ کردند و راهی پیکان شدند و چندی بعد بازگشتند.

پیکان هیچگاه در فوتبال ایران به مقام قهرمانی یا مانند آن نرسیده است، اما تا جایی که یادها و خاطره‌ها یاری می‌کند در جمع تیم‌های لیگ برتر حضور داشته است. پیکان هم مانند پاس روزگاری تیم تهران بود، ولی پس از شروع دوران نقل و انتقالات باشگاه‌ها، پیکان هم راهی قزوین شد تا مردم این شهر هم صاحب یک تیم در لیگ برتر شوند، اما مردم قزوین نشان دادند به وجود تیمی در لیگ برتر احساس نیاز نمی کنند؛ این مساله را فضای خالی ورزشگاه شهید رجایی قزوین ثابت می‌کرد.

امسال اما پیکان قصد دارد با هدایت یکی از مربیان نام آشنای فوتبال ایران قدم در راه صعودی دوباره به لیگ برتر بگذارد. فرهاد کاظمی پس از سرمربیگری تیم‌های بهمن کرج، سپاهان اصفهان و پاس تهران، اینک امید زیادی دارد که به همراه پیکان به لیگ برتر راه پیدا کند.

** استیل آذین، کهکشان بی‌ستاره

استیل آذین تهران تولدی پر هیاهو و خبرساز داشت. حسین هدایتی که از متمولین فوتبال‌دوست ایران است، تصمیم به خرید امتیاز یک تیم فوتبال گرفت. او استیل آذین را خرید و با این تیم راهی مسابقات لیگ آزادگان شد. در تیم او بازیکنان قدیمی پرسپولیس حضور داشتند که خاطره پرسپولیس سال‌های قبل را در ذهن هواداران زنده می‌کرد. بازیکنان نظیر ابراهیم اسدی و کاپیتانی حامد کاویانپور. استیل آذین پس از دو سال به لیگ برتر صعود کرد و در سال اول حضورش در لیگ برتر حضوری پررنگ داشت. مسئولان این تیم قصد داشتند در سال دوم حضورشان در لیگ برتر به رویای قهرمانی دست پیدا کنند و نام خود را جاودانه سازند. هدف آن‌ها در چند هفته اول لیگ دهم کاملا دست یافتنی بود، چرا که آن‌ها مقتدرانه در صدر جدول حضور داشتند، ولی در پایان فصل رویای آن‌ها در حد رویا باقی‌ماند و رنگ حقیقت به خود نگرفت.

کارشناسان فوتبال دلایل متعددی را برای سقوط استیل آذین پرستاره متصور هستند؛ کارشناسان، وجود ستاره‌های زیاد ، نبود یک مربی بزرگ، نداشتن مدیریت مقتدر و برخی حتی مجموعه‌ای از این‌ها را دلیل سقوط کهکشانی‌ها عنوان می‌کنند ، اما آنچه مسلم است واقعیت سقوط تیمی است که با حجم زیادی از تبلیغات و هزینه‌های سرسام آور شکل گرفت، ولی همچون کشتی مجلل توفان زده‌ای با برخورد به صخره‌های ساحل مشکلات تیم داری، در دریای سقوط و فراموشی غرق شد.

هومن افاضلی ، مربی پیشین تیم ملی فوتبال امید قصد دارد امسال با هدایت استیل آذین بار دیگر این تیم را به لیگ برتر برساند. افاضلی اما سرمربی استیل آذین "تهران" نیست، او سرمربی استیل آذین "سمنان" است. تیم پر ستاره فصل گذشته تهران با سقوط به لیگ آزادگان به سمنان منتقل شد تا هدیه هدایتی به مردم این شهر لقب بگیرد.

باشگاه استیل آذین این روزها سرگرم میزبانی از پیشکسوتان پرسپولیس است. جایی که علی پروین، امیر عابدینی، همایون بهزادی و یاران قدیمی‌شان قصد دارند با تشکیل اعتلافی از پیشکسوتان پرسپولیس برای خرید امتیاز این باشگاه اقدام کنند.


[ شنبه 90/5/15 ] [ 1:51 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ستاره‌ی آرژانتینی تیم پالرمو با حضور در تیم پاری سن ژرمن گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ لیگ فرانسه خواهد بود.

کار انتقال خاویر پاستوره به پاری سن ژرمن دقایق پایانی‌اش را طی کرده تا هافبک مهاجم پالرمو با قراردادی به ارزش 43 میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ لاشامپیونه لقب گیرد.

پیش از این باشگاه چلسی هم یکی از گزینه‌هایی بود که برای خرید این بازیکن پیشنهاد داده بود، هرچند پیشنهاد بالای باشگاه فرانسوی حضور پاستوره در استمفوردبریج را منتفی کرده است.

پاستوره درباره‌ی وضعیت انتقالش به پاری سن ژرمن عنوان کرد: تقریبا می‌توانم بگویم همه چیز به پایان رسیده و یک سری مسائل بسیار جزئی باقی مانده است. باید برای گذراندن آزمون پزشکی و البته توافق بر سر مسائل جزئی به فرانسه سفر کنم. امیدوارم بتوانم بخشی از باشگاه جدیدم باشم و نتایج خوبی با این تیم به دست بیاورم. پاری سن ژرمن باشگاه بزرگی است و میراث ارزشمندی در تاریخ این باشگاه ثبت شده است.

باشگاه پاری سن ژرمن که با بنیاد قطری قرارداد مالی امضا کرده از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند برای احیای دوباره در لیگ فرانسه ستاره‌های تیم‌های دیگر را جذب کند. برباتف، مهاجم بلغاری شیاطین سرخ هم یکی دیگر از گزینه‌های مورد علاقه‌ی سران این باشگاه است.

پاستوره‌ درباره‌ی اشتیاقش برای پیوستن به این باشگاه گفت: در این مدت با مدیر برنامه‌هایم صحبت زیادی داشتم و به این نتیجه رسیدم که این انتقال از هر نظر به سود من خواهد بود. اشتیاق زیادی دارم که هر چه زودتر کار را با تیم جدیدم آغاز کنم و وارد فاز جدیدی از زندگی‌ام شوم. هدف من قهرمانی درلیگ و جام حذفی است. تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا در تمام بازی‌ها بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم.


[ پنج شنبه 90/5/13 ] [ 1:43 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پس از برتری سه بر صفر تیم والیبال پیکان برابر نماینده قزاقستان و قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، چهار بازیکن این تیم در لیست بهترین‌های آسیا قرار گرفتند.

تیم والیبال پیکان که بدون شکست به فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان راه یافته بود، برابر نماینده قزاقستان نیز در سه گیم پیاپی به پیروزی رسید و برای هفتمین بار در آسیا قهرمان شد.

در پایان این رقابت‌های مسئولان کنفدراسیون والیبال آسیا نام بهترین بازیکنان این دوره از رقابت‌ها را اعلام کردند که در این میان نام چهار والیبالیست ایرانی نیز عنوان شد.

حمزه زرینی (ارزشمندترین بازیکن)، حسام بخششی (بهترین مدافع)، مهدی بازارگرد (بهترین اسپکر)، امیر حسینی (بهترین سرویس زن) از تیم پیکان و شون ایمامورا (بهترین پاسور) و یوسوکی اینویی (بهترین لیبرو) از ژاپن به عنوان برترین بازیکنان آسیا معرفی شدند.

پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان در پایان این رقابت‌ها با قدردانی از زحمات بازیکنانش عنوان کرد که از این پس برای موفقیت در جام باشگاه‌های جهان تمام توان خود را به کار خواهد بست.


[ دوشنبه 90/5/10 ] [ 1:48 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

حامد حدادی ملی پوش بسکتبال ایران که در تیم ممفیس آمریکا بازی می‌کند، با پیشنهاد وسوسه‌انگیزی برای حضور در لیگ چین روبه رو شده است.

با توجه به ادامه تحریم بازیکنان NBA در آمریکا حدادی می‌تواند فصل آینده را در لیگ بسکتبال چین دنبال کند. حامد حدادی انتخاب بسیار خوبی برای باشگاه چینی خواهد بود. حامد حدادی در سال 2008 قراردادی سه ساله با باشگاه ممفیس داشت و هم‌اکنون نیز قراردادش را یک سال دیگر تمدید کرده است و اگر تصمیم بگیرد که ادامه فعالیت حرفه‌ایش رادر چین دنبال کند می‌تواند برای حضور در تیم استفان مورباری ماهانه 200 هزار دلار درآمد داشته باشد.

حضور در لیگ CBA چین می‌تواند برای حدادی یک تجربه جذاب در بین بسکتبالیستهای سرعتی چین باشد.

اگر حامد حدادی به عنوان نخستین بازیکن NBA عازم چین شود می تواند راه ورود دیگر بازیکنان را به این کشور هموار کند.

طبق قانون بسکتبال چین هر تیمی باید از دو بازیکن خارجی خود در میدان استفاده کند که این بازیکن خارجی مشمول بسکتبالیستان آسیایی نمی‌شود. در این شرایط حامد حدادی که یک بازیکن ایرانی محسوب می‌شود می‌تواند بدون هیچ محدودیت زمانی در میدان حاضر باشد.

این پیشنهاد در حالی است که باشگاه ممفیس در ماه جون قرارداد بازیکن ایرانی‌اش را تمدید کرده و او نمی‌تواند به عنوان بازیکن آزاد به باشگاه دیگری بپیوندد.


[ دوشنبه 90/5/10 ] [ 1:47 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Iran

تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از سوم شهریور آغاز می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه پنجم کنار تیمهای قطر، بحرین و اندونزی قرار گرفت که بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فیفا باید در نخستین گام یازدهم شهریور در ورزشگاه آزادی رودروی اندونزی قرار گیرد.

بر اساس این برنامه‌ریزی، کارلوس کی‌روش تصمیم گرفته اردوی تیم ملی را جهت انجام این بازی سوم شهریور آغاز کند.

این اردو پس از هفته پنجم لیگ برتر در کمپ تیمهای ملی آغاز خواهد شد و تا یازدهم شهریور ادامه خواهد داشت. تیم ملی پس از پایان اردو در روز یازدهم شهریور به مصاف اندونزی می‌رود و پس از این بازی تیم ملی دوازدهم شهریور برای رویارویی با تیم ملی قطر عازم دوحه خواهد شد.


[ دوشنبه 90/5/10 ] [ 1:46 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Chris Smalling #12 (L) celebrates with teammate Michael Owen #7 (R) of Manchester United

منچستریونایتد در دیداری دوستانه در آمریکا موفق شد بارسلونا را شکست دهد و انتقام فینال لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد.

دیدار دوستانه منچستریونایتد و بارسلونا در تور تابستانی آمریکا با پیروزی دو بر یک شیاطین سرخ به پایان رسید.

بارسلونا که در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته در ومبلی شاگردان فرگوسن را سه بر یک شکست داده بود، در این دیدار مقابل مردان فرگوسن زانو زد.

در این دیدار ابتدا منچستریونایتد در دقیقه 22 توسط لوئیس نانی بازیکن پرتغالی خود دروازه‌ آبی ـ اناری‌ها را باز کرد و نتیجه‌ بازی در نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید. در نیمه دوم این شاگردان پپ گوآردیولا بودند که بهتر ظاهر شدند و در دقیقه 70 توسط تیاگو آلکانترا، ستاره جوان خود دروازه‌ ده‌خیا دروازه‌بان جدید شیاطین سرخ را باز کردند، اما شادی آبی ـ اناری‌ها طولی نکشید و تنها شش دقیقه بعد مایکل اوون گل دوم منچستر را به ثمر رساند تا انتقام شکست لیگ قهرمانان از بارسلونا بگیرند.

این دیدار در چارچوب بازی‌های آمادگی پیش از فصل دو تیم در ورزشگاه 81 هزار نفری ویدکس ویلد ایالت ماریلند برگزار شد.

Andreu Fontas of Barcelona and Wayne Rooney of Manchester United go after the ball

David De Gea #1 of Manchester United

 


[ دوشنبه 90/5/10 ] [ 1:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

Lionel Messi of Argentina during  the match between Argentina v Costa

بهترین بازیکن دو سال اخیر فوتبال جهان به دنبال انتقادهای اخیر سکوت خود را شکست و زبان به شکایت و شکوه گشود.

 

وقتی از لیونل مسی، ستاره آرژانتینی این روزهای جهان فوتبال سخن به میان می‌آید، همه از آرامش و خونسردی او به هنگام مواجه با مشکلات و سنگ پراکنی مخالفان صحبت می‌کنند، اما در جریان رقابت‌های کوپا آمریکا کارد به استخوان مسی رسید و وی نامه‌ای را خطاب به آرژانتینی‌ها، طرفدارانش، مارادونا و فدراسیون فوتبال آرژانتین نوشت که به شرح زیر است:

طرفداران آرژانتین،

 این نامه را برای شما می نویسم، حال آن که گوش‌هایم پر از پژواک شعارها و فریادهای توهین آمیز شما به من بعد از بازی مقابل کلمبیا است. واکنش شما مرا به نوشتن این نامه سوق داد. احساس تاسف می‌کنم، اما ناگزیرم که بگویم آرژانتین را دوست دارم ، اما از آرژانتینی‌ها به تنگ آمده‌ام. از مقایسه بین مسی آرژانتین و مسی بارسلونا خسته شده ام. اطمینان دارم که هم تیمی‌هایم نیز از مقایسه خودشان با ستارگان گذشته احساس ناراحتی و بیزاری خواهند کرد.

 مارادونا

 از مقایسه با مارادونا خسته شده ام. تماشاگران چه چیزی از من می‌خواهند ؟ چرا مرا درک نمی کنند؟ من فقط جوانی هستم که صبح از خواب بیدار می‌شود و روز را با انجام کارهای خوب سپری می‌کند، چیزی بیشتر از این نیستم، چرا دست از مقایسه ام بر نمی‌دارند؟

 فدراسیون فوتبال آرژانتین

اگر تماشاگران و یا فدراسیون فوتبال آرژانتین می توانستند مشکل خود را بررسی و برای آن راه برون رفت بیابند، هرگز مرا سرزنش نمی‌کردند. اگر فدراسیون فوتبال آرژانتین تیم ملی را خوب مهیای این رقابت‌ها می‌کرد و برای قهرمانی و کسب جام فقط به یک بازیکن اتکا نمی کرد، مطمئنا آرژانتین نه تنها قهرمان این رقابت‌ها، بلکه بر بام فوتبال جهان نیز تکیه می‌زد.

مسی در پایان نامه خود نوشت: امروز تنها یک چیز از شما می خواهم و آن این که من و خانواده‌ام‌ را رها کنید تا با آرامش زندگی کنیم.

Lionel Messi of Argentina during a match as part of Group A of Copa America 2011


[ چهارشنبه 90/5/5 ] [ 4:31 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Iran

این روزها حرف و حدیث‌های زیادی درباره کاپیتانی تیم ملی مطرح شده. یکی از حر‌ف‌های کارلوس کی‌روش به این نتیجه‌ می‌رسد که جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی است و دیگری می‌گوید این حق علی کریمی است که به خاطر سن و سال بیشترش کاپیتان تیم ملی باشد. البته جالب واکنش این دو است. علی کریمی گفته به دنبال بازوبند کاپیتانی تیم ملی نیست و جواد نکونام هم در اولین اظهار نظرش به ایسنا می‌گوید بازوبند کاپیتانی چیزی نیست که بین او و کریمی فاصله بیندازد.

درباره سوال‌های پر تعدادی که این روزها حول و حوش‌اش مطرح است، پاسخ گفت؛ از تمدید قرار داد با اوساسونا تا انتقادهای مطرح شده به تیم ملی پس از بازی با ماداگاسکار.

* وقتی از ایران رفتید، غیر از مصاحبه‌ای که با روزنامه محلی پمپلونا داشتید، صحبت دیگری نداشته‌اید. اوضاع و احوال اوساسونا پیش از فصل چه طور پیش ‌می‌رود؟

از روزی که به اسپانیا بازگشتم تمرینات تیم صبح و بعد از ظهر دنبال می‌شود. حدود 10 روز در اسپانیا تمرین کردیم و امروز هم به ایتالیا می‌رویم. در آنجا با تیم‌های لاتزیو، پارما، ورونا و یک تیم دسته دومی ایتالیا بازی داریم و رفته رفته آماده حضور در لیگ می‌شویم. این فصل مسابقات زودتر شروع می‌شود و باید خودمان را زودتر آماده کنیم.

* فصل قبل مسابقات را خوب به پایان بردید. معمولا در این چند ساله این طور بوده که اوساسونا در روزهای آخر برای ماندن تلاش کرده‌ است. فکر می‌کنید فصل جدید برای اوساسونا چطور پیش برود؟

ما 2 بازیکن اصلی‌مان را از دست داده‌ایم، اما در مقابل یکسری بازیکن گرفته‌ایم. آن‌ها هم بازیکنان خوبی هستند که قطعا می‌توانند به اوساسونا کمک کنند. هنوز نیاز داریم دو بازیکن دیگر به تیم‌مان اضافه شوند. به هر حال فکر می‌کنم سیاست باشگاه این طور باشد که نسبت به فصل قبل عملکرد بهتری داشته باشیم.

* معمولا اوساسونا در میانه‌های جدول است و نشده تیم شما شانس حضور در لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان را داشته باشد. فکر می‌کنید با این تغییر و تحولات می‌توانید به یکی از این دو رقابت‌ مهم برسید؟

بستگی به این دارد که چه بازیکنانی به تیم ما اضافه شوند. 40 روز تا پایان فصل نقل و انتقالات اروپایی وقت باقی‌مانده. قطعا اگر بازیکنان خوبی را جذب کنیم می‌توانیم شانس حضور در مسابقات اروپایی را هم پیدا کنیم.

* اگرچه 40 روز تا پایان فصل نقل و انتقالات باقی‌مانده اما شما و مسعود سجاعی خیلی زود با اوساسونا تمدید کردید.

از فصل قبل که قراردادم رو به پایان بود، گفت‌وگو‌های من با اوساسونا برای تمدید قرار داد آغاز شد. من به غیر از دو پیشنهاد که از اسپانیا داشتم، از خارج از اسپانیا و چند تیم عربی هم با پیشنهادهایی مواجه بودم، اما با توجه به شرایط اوساسونا ترجیح دادم، آنجا بمانم. فکر می‌کنم انتخابم اشتباه نبود. 5 سال در این تیم بودم و شناخت کاملی بین دو طرف وجود داشت.

* علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان تصمیم گرفتند در آخرین سال‌های بازیگریشان در ایران بازی کنند. احتمال دارد شما بعد از این دو فصل به ایران بیایید؟

خودم دوست دارم شرایط طوری رقم بخورد که در دو، سه سال آخر فوتبالم به ایران بیایم و با توجه به تجربیاتی که از حضور در فوتبال اروپا دارم به فوتبال ایران کمک کنم. خودم دوست دارم در یکی از دو تیم پایتخت بازی کنم؛ اگر پاس وجود داشت، انتخابم پاس بود، اما با این وضعیت می‌خواهم در یکی از دو تیم پایتخت بازی کنم. به هر حال همه توجه‌ها در فوتبال ایران بر روی این دو تیم است. در شرایطی که اگر توجه رسانه‌ای بین همه تیم‌ها وجود داشت، فوتبال ایران با حال و روز بهتری روبرو بود.

* بعد از بازی با ماداگاسکار انتقادهای زیادی نسبت به عملکرد تیم ملی مطرح شده. واقعا تیم ملی انقدر بد بود که این همه انتقاد به وجود آورد؟

من بازی با ماداگاسکار و مالدیو را دیدم. زمان بازی با ماداگاسکار که در تهران بودم. به هر حال وقتی تیمی که در اردوی بدنسازی است برای خارج شدن از شرایط بدنسازی و رسیدن به وضعیت بازی به دیدار دوستانه نیاز دارد. بازی با ماداگاسکار چنین شرایطی داشت و باید بدن بازیکنان که در اردوی زیر فشار بدنسازی بود به شرایط بازی می‌رسید. طبیعی بود که تیم با چنین وضعیتی روبرو باشد. ما در اوساسونا در دوران بدنسازی با یک تیم دسته دومی مساوی کردیم. طبیعی است که اگر در شرایط عادی با این تیم روبرو می‌شدیم به راحتی آن‌ها را شکست می‌دادیم، اما به هر حال در دوران بدنسازی بودیم و در چنین شرایطی این نتیجه‌ دور از ذهن نبود. نباید به خاطر بازی با ماداگاسکار به تیم ملی انتقاد کرد. نباید کسی را تحت فشار قرار دهیم، مطمئن باشید این تیم در آینده، تیم بسیار قدرتمندی می‌شود. تیم ملی ما مربی بزرگی مثل کی‌روش دارد و باید به او زمان بدهیم. سود موفقیت تیم ملی برای همه است. امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد که تیم ملی نتایج خوبی بگیرد.

* به هر حال انتقادهای زیادی مطرح شد. فکر می‌کنید این انتقادها تا چه حد عادلانه بود و آیا بازیکنان با این حرف‌ها تحت فشار قرار نگرفتند؟

بازیکنان تیم ملی از زمان بازی با ماداگاسکار تا دیدار با مالدیو تحت فشار بودند. متاسفانه یکسری افراد هستند که تحت هر شرایطی انتقاد می‌کنند. فرقی هم ندارد چه کسی سرمربی تیم ملی است. وقتی بلاژویچ یا برانکو انتخاب شدند، این افراد گفتند که اینها مربی نیستند. وقتی فدراسیون به مربی داخلی روی آورد و قلعه نویی، دایی و قطبی انتخاب شدند، باز هم این افراد انتقاد کردند. این حرف‌ها به سود فوتبال ایران نیست. یکسری افراد به خاطر مصالح خودشان این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. چیزی که تیم ملی به آن نیاز دارد، آرامش است.

* شما که با کی‌روش کار کرده‌اید، نشانه‌های مثبتی از روند تیم ملی احساس کرده‌اید؟

قطعا این نشانه‌های مثبت در آینده بیشتر نمایان می‌شود. با یکی، دو هفته نمی‌شود درباره تغییرات صحبت کرد. وقتی یک مربی خارجی به ایران می‌آید، باید به او زمان داد. اما اگر شما همین حالا هم با بازیکنان درباره تمرینات کی‌روش صحبت کنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها به خوبی به تغییرات اشاره می‌کنند.

* بحثی که در روزهای اخیر پیرامون شما مطرح شد، به عدم همراهی‌تان با تیم ملی به اردوی اتریش مربوط می‌شد. ضمن این که عکس‌هایی از شما منتشر شد که در تهران و در کمپ تیم‌های ملی گل کوچک بازی می‌کردید و انتقادهایی را به همراه داشت.

در مورد اردوی اتریش باید بگویم، قبل از این اردو یک اردوی سه روزه در تهران داشتیم. با کی‌روش صحبت کردم. گفتم با توجه به نظر باشگاه اوساسونا بین اردوی اتریش و بازی با ماداگاسکار باید یکی از این دو را انتخاب کنم که کی‌روش گفت که بازی با ماداگاسکار چون نخستین دیدار دوستانه‌مان است، اهمیت بیشتری دارد. او از من خواست برای بازی با ماداگارسکار در کنار تیم باشم و سپس برای بازی با مالدیو دوباره به تیم ملی ملحق شوم. اما هیچ کس نمی‌دانست بازی با مالدیو جزو روزهای فیفا نیست. تیم که به اتریش رفت بر اساس برنامه تمرینی که اوساسونا به من داده بود، تمرین کردم. در یکی از تمرینات عکاسی را دیدم که برای عکاسی از تمرینات تیم جوانان به کمپ آمده بود و داشت به صورت پنهانی از من عکس می‌گرفت. به او گفتم که چرا از من عکس‌ می‌گیری؟ که او گفت من عکس نمی‌گیرم. چند دقیقه بعد دیدم خبری منتشر شده که نکونام دارد، گل کوچک بازی می‌کند. برای من باعث افتخار است، در شرایطی که باید دوران استراحتم را پشت سر می‌گذاشتم،‌ تمرین می‌کردم و این هیچ ایرادی ندارد. یک روز قبل از این که تیم به اردو برگردد من به همراه حاج صفی تمریناتم را آغاز کردم تا این که یک روز قبل از بازی با ماداگاسکار متوجه شدیم که این بازی هم در روز فیفا نیست. پس از آن با اوساسونا صحبت کردم تا بتوانم اجازه حضور در این بازی را بگیرم. اما اوساسونا اجازه نداد. آن‌ها می‌خواستند تیم را برای فصل بعد آماده کنند. به من گفتند که برای بازی‌های بعدی مشکلی نداری، اما نمی توانی در این بازی حاضر باشی. فدراسیون فوتبال و کی‌روش هم لطف کردند برای این که تعامل دو طرفه همچنان وجود داشته باشد، اجازه دادند من به اسپانیا بازگردم. به هر حال این اشتباهی بود که توسط فیفا به وجود آمده بود و طبیعی بود که کی‌روش ناراحت شود. شما فرض کنید به جای مالدیو، تیم ملی با حریف قدرتمندتری روبرو می‌شد. من نبودم، یکی، دو بازیکن دیگر هم مصدوم بودند. باید به کارلوس کی‌روش حق داد که در این شرایط ناراحت باشد. تیم ملی پس از بازی با ماداگاسکار زیر فشار زیادی بود. در بازی با مالدیو از 20 موقعیتی که به دست آوردیم، چهار گل به ثمر رساندیم که این به خاطر استرس بعد از بازی با ماداگاسکار بود. امیدوارم همه به کی‌روش کمک کنیم تا تیم قدرتمندی بسازد. اگر رسانه‌ها یار دوازدهم باشند، موفقیت حتمی است و اگر این حمایت وجود نداشته باشد، شرایط سخت می‌شود.

* بعد از بازی با مالدیو بحث‌های زیادی درباره بازوبند کاپیتانی تیم ملی مطرح شد. علی کریمی می‌گوید برایش بازوبند تیم ملی اهمیتی ندارد. شما نظرتان چیست؟ آیا این مساله برای شما مهم است؟

من تا به حال نه برای بازوبند تیم ملی صحبتی کرده‌ام و نه بازوبند برایم اهمیت دارد. رفاقت من و کریمی به امروز و دیروز بر نمی‌گردد. من و علی 16 ـ 17 سال پیش زمانی که در تیم ملی نوجوانان حضور داشتیم، با هم رفاقت پیدا کردیم. زمان قطبی وقتی کریمی برای یک بازی به تیم ملی دعوت شد، پیش من آمد و گفت جواد تو بازوبند را ببند که من هم گفتم ما با هم این حرف‌ها را نداریم. من همیشه به بزرگ‌تر خود احترام می گذارم. علی کریمی افتخار فوتبال ایران است و اگر او بازوبند تیم ملی را ببندد انگار من بسته‌ام. ضمن این که شخصیت کریمی را هم می‌دانم، اگر قرار باشد من بازوبند را ببندم علی اولین نفری است که بازوبند را به من می‌دهد. چیزی که برای ما اهمیت دارد موفقیت تیم ملی است. هیچ کدام‌مان به بازوبند فکر نمی‌کنیم. بازوبند چیزی نیست که بین من و علی فاصله بیاندازد. چه علی کاپیتان باشد و چه من و چه کس دیگری برای من و علی تنها موفقیت تیم ملی مهم است و فقط به این فکر می‌کنیم.


[ چهارشنبه 90/5/5 ] [ 4:27 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب