فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون 88 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم کشتی آزاد ایران در روز نخست جام یاشاردوغو صاحب دو مدال برنز شد.

در اولین روز این تورنمنت بین المللی که در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، فرزان بهرامی در وزن 55 کیلوگرم با سه پیروزی مقابل کشتی‌گیران آذربایجان، فرانسه و بلاروس در دیدار سرگروهی مغلوب نارانباتار از مغولستان شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت و در دیدار رده‌بندی با شکست حریف ترکیه‌ای خود به مدال برنز رسید.

در همین وزن مهران رضا زاده با یک پیروزی و یک شکست مقابل کشتی‌گیران مغولستانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم نیز سعید ریاحی پس از پیروزی مقابل کشتی‌گیر رومانیایی در دیدار دوم خود مقابل حریف روسی خود شکست خورد اما در گروه شانس مجدد با شکست کشتی‌گیرانی از فرانسه، ترکیه و بلغارستان به مدال برنز دست یافت.

امروز(شنبه)، سعید احمدی در 60 کیلو، احسان امینی و حمید کمروند در 84 و محمدرضا آذرشکیب در 120 کیلو به روی تشک می‌روند.

اسامی نفرات برتر مسابقات کشتی آزاد یاشاردوغو در روز نخست به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- محمود ماگومدوف (آذربایجان) 2- بایارا نارانباتار (مغولستان) 3- فرزان بهرامی (ایران) و یوری بولوم (اوکراین)

74 کیلوگرم: 1- انور گدویف (روسیه) 2- کمال مالکوف (روسیه) 3- سعید ریاحی (ایران) و شمس‌الوارا شمس‌الوارایف (آذربایجان)


[ دوشنبه 88/11/26 ] [ 1:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مسولان باشگاه الامارات بسیار امیدوارند مهاجم سابق خود بازهم برای آنها گلزنی کند.

مسولان باشگاه الامارات که به تازگی رضا عنایتی مهاجم تیم استقلال تهران را به خدمت گرفته‌اند بسیار امیدوارند که این مهاجم مانند سال‌های قبل حضور خود در این تیم بازهم برای تیمشان گلزنی کرده و باعث بقای این تیم در لیگ برتر امارات گردد.

رضا عنایتی در فصل‌های 2007-2008 و 2006-2007 مجموعا 26 گل در هر فصل 13 گل را برای تیم الامارات به ثمر رساند و علاوه برگلزنی در این تیم وظیفه کاپیتانی این تیم را برعهده داشت.

بر هیمن اساس مسولان و هواداران تیم الامارات از این بازیکن خاطرات بسبار خوبی را دارند و بازهم به گلزنی بازیکن و کاپیتان سابق ایرانی امیدوارند.

تیم الامارات در دیدار این هفته خود در لیگ برتر امارات عصر جمعه به مصاف تیم الشارجه خواهد رفت و رضا عنایتی اولین بازی رسمی خود را در این فصل برای این تیم انجام خواهد داد.

الامارات هم اکنون با 6 امتیاز دررده یازدهم جدول رده بندی لیگ برتر امارات قرار دارد.


[ جمعه 88/11/9 ] [ 2:44 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران و ناظران بازی‌های سه بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در روز 30 و 31 ژانویه را اعلام کرد.

والنتین کوالنکو از ازبکستان داوری الکرامه سوریه و الوحده امارات را بر عهده دارد.

بنجامین ویلیامز از استرالیا داور آرمد فورس سنگاپور و سریویجایا اندنزی در روز 30 ژانویه است.

بازی دو تیم دانانگ ویتنام و موانتونگ یونایتد تایلند هم روز 31 ژانویه و با داوری سوبخیدین موهد صالح از مالزی برگزار می شود.


[ جمعه 88/11/9 ] [ 2:41 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

حمید سوریان در جام جهانی کشتی فرنگی در ارمنستان کنار تیم ملی خواهد بود.

حمید سوریان دارنده چهار مدال طلای کشتی فرنگی جهان در وزن 55 کیلوگرم که به تازگی تمرینات خود را آغاز کرده است، در جام جهانی ارمنستان کنار ملی‌پوشان خواهد بود. البته سوریان قصد کشتی گرفتن در جام جهانی را ندارد و تنها برای آنالیز حریفان خود و روحیه دادن به تیم ملی، به ارمنستان می‌رود.

گفتنی است، در وزن 55 کیلوگرم محمد فقیری برای تیم ملی کشتی خواهد گرفت.


[ جمعه 88/11/9 ] [ 1:56 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان گفت: در نیم فصل دوم با اضافه شدن دو بازیکن قطعا به جمع تیم های مدعی صعود به لیگ برتر اضافه خواهیم شد.

فیروز کریمی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: جمعه و در دیدار با مهرکام پارس برای نخستین بار شرایط یک تیم میزبان را خواهیم داشت، چرا که در دیدارهای خانگی اخیر در ورزشگاه سردار جنگل با توجه به دوری از شهر رشت و استقبال اندک تماشاگران به هیچ عنوان چهره یک تیم میزبان را نداشتیم و مسلما با حضور در ورزشگاه عضدی که در مرکز شهر قرار دارد و استقبال بیشتر هواداران از قدرت بیشتری برای پیروزی برخوردار خواهیم شد.

وی تصریح کرد: چمن استادیوم شهید عضدی علی رغم مصنوعی بودن کاملا استاندارد است و از لحاظ کیفیت منطبق با ضوابط فیفا طراحی شده است، تنها مشکل بازیکنان عدم عادت به این نوع چمن است که تلاش می کنیم با چند جلسه تمرین تا پیش از دیدار جمعه با مهرکام پارس بر این قضیه غلبه کنیم.

فیروز کریمی در خصوص حریف جمعه داماش متذکر شد: مهرکام پارس ارائه گر فوتبال زیبایی است که با مشاهده فیلم بازی هایش متوجه شدم دقیقا به مانند داماش است چرا که در چند بازی استحقاق پیروزی داشت ولی با بدشانسی نتیجه را واگذار کرد، روز جمعه با توجه به حضور بهتاش فریبا که از فنی ترین مربیان ایران به شمار می رود و بازیکنان خوب مهرکام پارس کار ساده ای نخواهیم داشت ولی تلاش می کنیم از وضعیت نابسامان فعلی هرچه زودتر خارج شویم.

کریمی یادآور شد: به طرفداران داماش گیلان قول می دهم در نیم فصل دوم بهتر از نیم فصل اول ظاهر شویم، امیدواریم در دیدار خانگی جمعه تماشاگران رشت لطف خود را از داماش دریغ نکنند تا از این دیدار به سلامت عبور کنیم که در صورت تحقق این مهم از بازیهای نیم فصل دوم همه چیز پای خودمان خواهد بود.

وی با اشاره به استخدام دو بازیکن جدید در نیم فصل گفت: با مصدومیت مجدد دروازه بان برزیلی و اضافه کردن یک دروازه بان کروات، در تعطیلات نیم فصل دو بازیکن جدید در دفاع وسط و خط حمله به مجموعه تیم اضافه خواهند شد تا با توان بیشتری مهیای حضور در ادامه رقابتها شویم.

فیروز کریمی در پایان با اطمینان از صعود داماش به لیگ برتر  خاطرنشان کرد: داماش گیلان صد در صد از این گروه به لیگ برتر خواهد رسید، در مجموع تیمهای دوم هر گروه در دیدار پلی آف شانس صعود به لیگ برتر را خواهند داشت ولی با اطمینان خواهم نوشت که دو تیم از سه تیم صعود کننده به لیگ برتر از گروه داماش گیلان خواهند بود، به همین دلیل اول یا دوم شدن در این گروه هیچ تفاوتی نخواهد کرد و مطمئن باشید داماش در پایان رقابتها لیگ برتری خواهد شد.


[ چهارشنبه 88/10/23 ] [ 10:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم یازده نفره کشتی آزاد داغستان با نفرات سرشناس خود در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان‌پهلوان تختی شرکت می‌کند.

فدراسیون کشتی اعلام کرد، بختیار احمد‌اف نایب قهرمان المپیک 2008 پکن در وزن 120 کیلوگرم، نریمان اسرافیل‌اف و عبداسلام قادس‌اف از جمله کشتی‌گیران سرشناس تیم داغستان هستند که به همراه این تیم به ایران خواهند آمد تا در جام تختی شرکت کنند.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای 28 تا 30 بهمن ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود که تاکنون علاوه بر داغستان، کشورهای ارمنستان و آذربایجان نیز برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

اسامی کشتی‌گیران تیم جهموری داغستان روسیه به شرح زیر است:

1-55 کیلو: اسداللّه لاچین‌اف

2-55 کیلو: الیاس بکبولات‌اف

3-60 کیلو: نریمان اسرافیل‌اف( قهرمان اروپا در سال 2009 و قهرمان جوانان جهان)

4-66کیلو: ماگومدمراد حاجی‌یف( قهرمان جوانان جهان)

5-66 کیلو: دارسان جعفراف ( قهرمان جوانان جهان)

6-66 کیلو: قربان قاضی‌ماگومداف

7-74 کیلو: رشید قربان‌اف( قهرمان جوانان اروپا در سال 2007)

8-84 کیلو: عبدالسلام قادس‌اف( قهرمان جوانان جهان در سال 2008 و نفر پنجم جهانی دانمارک)

9-84 کیلو: حاجی‌مراد نورماگومداف( نفر سوم رقابت‌های قهرمانی روسیه)

10-96 کیلو: ماگومد ماگومداف

11-120 کیلو: بختیار احمداف( نایب قهرمان المپیک پکن)


[ چهارشنبه 88/10/23 ] [ 10:56 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

آقای خاص در نشستی خبری شانس ماندن پاتریک ویرا در اینتر را ناچیز دانست. براین اساس باید پرونده حضور این بازیکن فرانسوی را در نراتزوری بسته شده تصور کرد.

منچسترسیتی و سرمربی ایتالیایی‌اش جدی‌ترین مشتری ویرا هستند.

"مانچینی" و "پاتریک" در اینتر سابقه همکاری با یکدیگر را داشته‌اند. مورینیو در نشست خبری خود درباره بازیکن سابق آرسنال و یوونتوس تورین گفت: «احتمال ادامه حضور او در اینتر بسیار ناچیز است. با این حال تا زمانی که او پیش ماست، روی رفتار حرفه‌ای او حساب می‌کنم.»

حال باید انتظار داشت این هافبک 33 ساله به فوتبال انگلیس و لیگ برتر بازگردد. المپیک لیون و بارسلونا هم دیگر علاقه‌مندان خرید ویرا هستند. او همانند بسیاری دیگر از ستاره‌های پا به سن گذاشته فوتبال می‌خواهد در بازی‌های بیشتری حضور پیدا کند تا یکی از خروس‌ها در جام جهانی 2010 باشد. او در دور رفت رقابت‌های سری A تنها شش بار از ابتدا برای نراتزوری بازی کرد و روی هم رفته 11 بار برای اینتر در این رقابت‌ها به میدان رفت. این تعداد بازی ویرا را از برنامه‌هایش بسیار دور می‌کند. او در سال 2006 و به دنبال تبعید یووه به رقابت‌های سری B به اینتر پیوست و کسی که او را به میلان برد، روبرتو مانچینی بود. فردی که هم اکنون در منچسترسیتی مربیگری می‌کند و دوست دارد ویرا را که با او در سال‌های 2007 و 2008 اسکودتو را بدست آورده بود به جزیره ببرد.

او در لیگ برتر بیش از 400 بار برای آرسنال بازی کرد (2005 تا 1996) و با پیراهن توپچی‌ها روزهای موفقی را تجربه کرد. سه قهرمانی در لیگ برتر و چهار قهرمانی در FACup از جمله موفقیت‌های آن زمان ویرا بودند.

آیا او با 107 بازی ملی به لیگ برتر بازمی‌گردد؟ سیتی به هافبکی که با فرانسه در سال 1998 قهرمان جهان و دو سال بعد قهرمان اروپا شد تا پایان فصل نیاز دارد. مانچو با خوشبینی در این باره گفت: «تمام بازیکنان می‌خواهند به سیتی بیایند. این عادی است. چرا که سیتی باشگاهی بزرگ با آینده‌ای بزرگ است.»

حتی خود مورینیو هم خواب بازگشت به لیگ برتر را می‌بیند. هر چند می‌خواهد تا پایان قراردادش در اینتر بماند: «هیچ و قت کاری را نیمه کاره رها نکرده‌ام. قراردادم با اینتر تا 2012 اعتبار دارد. گفتم شیفته فوتبال انگلیس و شیوه زندگی انگلیسی‌ها هستم. این را هم گفته‌ام که روزی به انگلیس باز خواهم گشت. اما، هنوز زمانش را نمی‌دانم. اما دیر یا زود به انگلیس بازخواهم گشت.»

مارکا از علاقه‌مندی بارسلونا و المپیک لیون به ویرا می‌نویسد. برنارد لاکوم مشاور لیون می‌گوید: «پاتریک کلی پیشنهاد دارد.»

بارسا می‌خواهد او را جانشین یحیی توره و سیدوکیتا کند که به جام ملت‌های آفریقا رفته‌اند. اما لاکوم می‌افزاید: «لیون می‌خواهد قراردادی 18 ماهه را با ویرا امضا کند.»


[ جمعه 88/10/18 ] [ 1:53 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم وردربرمن آلمان قهرمان اولین دوره سوپر جام امارات – آلمان شد.

تیم وردربرمن موفق شد با برتری مقابل تیم العین امارات قهرمانی اولین دوره سوپر جام دو کشور امارات و آلمان شود.

این دوره از رقابتها که با توافق فدراسیون‌های امارات و آلمان تا سال 2016 هر ساله بین قهرمان سوپر جام دو کشور امارات و آلمان برگزار خواهد شد در اولین دوره با قهرمانی نماینده آلمان توام بود.

در این بازی که در ورزشگاه محمد بن زاید شهر العین برگزار شد تیم وردربرمن با دو گل کلادیو پیزارو در دقایق 41 و 44 در مقابل تک گل دقیقه 59 عبدالعزیز فایز به پیروزی دست یافت.

تیم العین یکی از حریفان تیم سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا است.


[ جمعه 88/10/18 ] [ 1:48 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

لوکا تونی به ایتالیا کوچ کرد؛ آلکساندر باوم یوهان به شالکه رفت و آندرس اوتل و برنو نیز از نورنبرگ سر در آوردند. بایرن مونیخ در تعطیلات زمستانی بوندسلیگا در حال پوست انداختن است. اما به راستی "FC هالیوود" به کجا می رود و فان خال و دستیارانش می خواهند با بازیکنانی اندک به کجا برسند؟ آنها چگونه می خواهند در بوندسلیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا به کارشان ادامه بدهند؟

دوباره سر و کله بایرن مونیخ همیشه مدعی پیدا شده است. تیمی که فصل جاری را با هیاهوی فراوان و البته برای هیچ آغاز کرد و تا رده هفتم جدول رقابت های بوندسلیگا نیز افت کرده بود، با سه برد قاطع در پایان دور رفت دوباره در صدر جدول بوندسلیگا و فوتبال اروپا آفتابی شد. حریفانی که مردان فان خال از پیش رو برداشته بودند، یوونتوس مدعی و پرآوازه، بوخوم و سرانجام هرتای قعرنشین بودند. خود مونیخی ها این را می دانند. از همین روست که با اعلام جنگ به سراغ دور برگشت رقابت ها می روند؛ اعلام جنگی که از شروعش چهار بازیکن به یکباره کنار می روند.

لوکا تونی این اجازه را پیدا می کند تا به سرزمینش بازگردد. نورنبرگ، همسایه محتاج هم با سخاوتمندی فراوان مونیخی ها رو به رو شده و آندرس اوتل و برنو را با آغوش باز پذیرا می شود. آلکساندر باوم یوهان نیز خسته از نیمکت نشینی به شالکه می رود. البته تمامی این بازیکنان نیمکت نشین بودند. با این حال واگذار کردن بازیکنی مستعد در خط میانی به حریف مستقیم و مدعی از گلزن کرشن، شالکه، غیرعادی است و بی سابقه. درست در پستی که فلیکس ماگات آشنا همانند گذشته در آنجا با دردسرهایی رو به رو بوده وهنوز هم از پس معمای میانه میدانش برنیامده است. این درست برخلاف سنت دیرینه مونیخی هاست. بایرنی که همواره عادت داشت، ستارگان دیگران را به خدمت گرفته، آنها را تضعیف کرده و تیمش را تقویت کند. حتی اگر به قیمت نیکمت نشینی و نابودی فوتبال آن بازیکن تمام بشود. بدون برنوی قرض داده شده نیز "ادسون برافهاید" نخستین گزینه جانشین برای قرار گرفتن در خط دفاعی شمرده می شود. برافهایدی که به باور بسیاری خریدی از پایه اشتباه از سوی مونیخی ها شمرده می شود. البته اگر مونیخی ها در ادامه به این صرافت نیافتند که بخواهند مدافعی جدید را به آلیانس آره نا ببرند.

بایرن مونیخ اکنون تنها با 18 بازیکن در کادرش رو به روست. با در نظر گرفتن این نکته که باشگاهی بوندسلیگایی به طور متوسط 3 بازیکنش را در اختیار ندارد، پس باید انتظار داشت که اوضاع برای بایرن خیلی زودتر از آنچه تصور می شود، سخت خواهد شد. با این حال لوئیس فان خال کادر کنونی اش را مناسب ارزیابی کرده و وجود بازیکنان بیشتر را خوب نمی داند.

داشتن و بودن استعدادهایی از تیم دوم همانند مهمت اکیچی، دیگو کنتنتو و داوید آلابا می تواند عصای دست مربی هلندی باشد. فان خال پیش از این هم با میدان دادن به جوانانی چون توماس مولر و هولگر بادشتوبر نشان داد که روی جوان ها حساب ویژه ای بازکرده و می تواند با دادن اعتماد به نفس به آنها از آنها آنچه را که می خواهد، ببیند. اکنون با بودن این دو در کنار فیلیپ لام و باستین شواین اشتایگر تعداد استعدادهای خودساخته بایرن در ترکیب اصلی این تیم دو برابر شده است. البته بایرنی ها در جدول سنی تیم های بوندسلیگایی در رده چهاردهم جای دارند و خیلی هم جوان به شمار نمی آیند.

راه مونیخی ها در به خدمت گرفتن ستارگان جهانی چون فرانک ریبری و آرین روبن و همزمان با آن به کار گیری از استعدادهای پرورش یافته خودی تازه آغاز شده است. این تازه اعلام جنگ و شیپور آماده باش مونیخی هاست که به گوش می رسد. نبردی برای برتری در بوندسلیگا همانند سال های گذشته.

کاهش دستمزدها اما نه برای ریبری

این همه برنامه های پیش روی مونیخی ها نیست. به گفته کریستین نرلینگر مونیخی ها در نظر دارند تا ساختار پرداخت هایشان را نیز دگرگون کرده و بر همین اساس دستمزد بازیکنان کاهش خواهد یافت. مدیر ورزشی بایرن فرانک ریبری را از این تغییرات مستثنی دانست: "تلاش داریم دستمزدها را کاهش دهیم. دستمزدهایی که سر به فلک می کشند."

مونیخی ها در ابتدای این فصل 35 میلیون یورو را صرف خرید ماریو گومس کردند و 24 تا هم برای بردن روبن به بوندسلیگا پرداختند. این بدان معناست که آنها به حد مرزی خودشان رسیده اند.

در این میان ریبری می تواند آسوده خاطر باشد چرا که این بازیکن فرانسوی با خطر کاهش دستمزدش رو به رو نیست. نرلینگر در باره بازیکن آسیب دیده بایرن عنوان کرد: "هر پرونده جداست و باید آن را به طور مجزا دید." قرارداد بایرن – ریبری تا 30 ژوئن 2011 اعتبار دارد و قراردادی جدید با دستمزدی بیشتر در انتظار این بازیکن جدایی طلب است. بازیکن دهه 90 بایرن افزود: "ما با او در بهار آتی بر سر تمدید قرارداد صحبت خواهیم کرد و بدیهی است بر سر او و نگه داشتنش در مونیخ مبارزه خواهیم کرد."


[ جمعه 88/10/18 ] [ 1:34 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

نظیر مانکیف قهرمان وزن 55 کیلوگرم المپیک پکن از روسیه و رقیب حمید سوریان به صحنه کشتی بازگشت.

مانکیف که یک سال به خاطر مصدومیت زانو از صحنه رقابت‌ها دور بود، گفت: «مصدومیتم به پایان رسیده و از جام "پادوبنی" کشتی می‌گیرم. دوست ندارم از 55 کیلو به وزن بالاتر بروم ولی بیش از دو بار در سال هم نباید وزن کم کنم.»

مانکیف که در این مدت در یک مسابقه تلویزونی شرکت می‌کرده، ادامه داد: «این مسابقه خطرناک نبود و بعضی صحنه سازی‌ها مانند آمدن آمبولانس پس از انجام حرکات خطرناک بیشتر نمایشی بود. البته دیگر استراحت تمام شده و باید کشتی بگیرم.»

وی همچنین درمورد عملکرد برادرش "بخان" که در مسابقات جهانی دانمارک جانشین وی شد، گفت: «او جوان است و به اعتماد به نفس نیاز دارد. البته از ناحیه شانه آسیب دیده و پس از مسابقات جهانی نتوانست تمرین کند. من در جام پادوبنی هم برای خودم کشتی می‌گیرم و هم برای او!»

اسلام بک اکبیف قهرمان وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان و المپیک دیگر غایب بزرگ جام پادوبنی خواهد بود. این کشتی‌گیر روسی احتمالا در جام جهانی ارمنستان در دو ماه دیگر کشتی خواهد گرفت.


[ جمعه 88/10/18 ] [ 1:30 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب