فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون 88 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم فوتبال اینتر میلان ایتالیا در دیدار خداحافظی "نواف التمیاط" تیم الهلال عربستان را شکست داد.

در این دیدار که در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض انجام شد، تیم اینتر میلان در دیدار خداحافظی نواف التمیاط ستاره سابق تیم ملی عربستان و تیم الهلال عربستان موفق شد این تیم عربستانی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

در این بازی تک گل تیم اینتر میلان را دیگو موتو آرژانتینی در دقیقه 84 بازی به ثمر رساند.

تیم الهلال صدرنشین کنونی لیگ عربستان حریف تیم فوتبال مس کرمان در لیگ قهرمانان آسیاست.


[ یکشنبه 88/10/13 ] [ 11:54 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم کشتی فرنگی شهدای نیروی زمینی ارتش از لیگ پنج تیمه فرنگی کنار کشید.

کمیته لیگ فدراسیون کشتی در این مورد اعلام کرد: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش طی نامه‌ای به فدراسیون کشتی درخواست نموده است به علت ترخیص تعدادی از سربازان تیم فرنگی و امکان نداشتن برای جایگزین کردن آنان، تیم شهدای نیروی زمینی ارتش از ادامه مسابقات معاف گردد.

فدراسیون کشتی پس از بررسی لازم با درخواست مذکور موافقت نموده و مسابقات لیگ فرنگی با حضور 4 تیم ادامه خواهد داشت.

بدیهی است برنامه دور برگشت با حضور 4 تیم متعاقبا اعلام می‌شود. ضمن اینکه هفته پنجم از دور رفت بین‌ تیم‌های سونی تهران با گاز کرمانشاه و گاز اردبیل با آنزان ایذه روز 14 دی ماه طبق برنامه برگزار می‌شود.


[ یکشنبه 88/9/29 ] [ 4:30 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی طی حکمی سرپرست فدراسیون وزنه برداری را منصوب کرد.

علی سعیدلو طی حکمی "حسین رضازاده" را به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری منصوب کرد.

در حکم سعیدلو برای رضازاده آمده است: "با توجه به سابقه پهلوانی، قهرمانی و درخشش کم نظیر جناب‌عالی در عرصه‌های جهانی و المپیک و تخصص و انگیزه بالایی که برای توسعه رشته پر طرفدار وزنه‌برداری دارید، به استناد اختیارات ذیل ماده 10 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی جناب‌عالی را به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری منصوب می‌نمایم".

در ادامه این حکم آمده است: "لازم است با هماهنگی ، مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ضمن انجام امور محوله حداکثر ظرف مدت شش ماه نسبت به فراهم نمودن مقدمات و برگزاری انتخابات فدراسیون اقدام کنید".

در پایان حکم آمده است: امید است با اتکال بر خداوند متعال در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و پیروز باشید".


[ یکشنبه 88/9/29 ] [ 4:27 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در پایان مسابقات جام باشگاه‌های جهان و پس از قهرمانی بارسلونا برترین‌های این دوره از رقابت‌ها انتخاب شدند.

لیونل مسی آرژانتینی از بارسلونا اسپانیا – خوان ورون هموطن وی از تیم استودیانتس آرژانتین و ژاوی هافبک تیم بارسلونا به ترتیب به مقام اول تا سوم بهترین بازیکن رسیدند و برنده تندیس ویژه و طلای آدیداس شدند. جایزه ویژه بازی پاک نیز به تیم آتلانته مکزیک اهدا شد.

در این بازی‌ها که شنبه شب با قهرمانی بارسلونای اسپانیا به پایان رسید، استودیانتس آرژانتین دوم شد، پوهانگ استیلرز کره جنوبی سوم شد، آتلانته مکزیک مقام چهارم و اوکلاند سیتی نیوزیلند مقام پنجمی را از آن خود کرد.


[ یکشنبه 88/9/29 ] [ 4:25 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم فوتبال بارسلونا به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان دست یافت.

شنبه شب تیم بارسلونا اسپانیا در فینال جام باشگاه‌های جهان با پیروزی مقابل استودیانتس آرژانتین قهرمانی در جام باشگاههای جهان را جشن گرفت.

در این دیدار که در ورزشگاه شهرک ورزشی زاید شهر ابوظبی و در حضور 50 هزار تماشاگرکه بیشتر آنها را هواداران تیم بارسلونا تشکیل می‌دادند، انجام شد ابتدا در دقیقه 37 پوسیلی تیم استودیانتس را به گل رساند و نیمه اول بازی با برتری تیم آرژانتینی به پایان رسید.

در نیمه دوم و در حالی که تنها یک دقیقه به پایان بازی مانده بود، پدرو رودریگز گل تساوی بخش تیمش را به ثمررساند تا امید به شاگردان گواردیولا رو کند و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد و در دقیقه 110 بازی "لیونل مسی" با گل پیروزی بخش خود یک‌بار دیگر افتخاری را برای باشگاهش رقم بزند.

در این دیدار پربرخورد داور مکزیکی 6 کارت زرد به بازیکنان استودیانتس و 3 کارت زرد را به بازیکنان بارسلونا نشان داد.

با این قهرمانی برای سومین سال متوالی تیم‌های اروپایی قهرمان این رقابت‌ها شدند.

در پنج دوره قبل این بازی‌ها که به میزبانی کشور ژاپن برگزار شد، در سال 2000 کورینتیانس برزیل – سال 2005 سائوپولو برزیل – سال 2006 اینترناسیونال برزیل – سال 2007 آث میلان ایتالیا – سال 2008 منچستر یونایتد انگلیس قهرمان این بازی‌ها شده بودند.

میزبانی سال آینده این رقابت‌ها هم شهر ابوظبی امارات برعهده دارد.

تیم‌های الاهلی دبی نماینده میزبان – پوهانگ استیلرز کره جنوبی قهرمان آسیا – مازیمبی کنگو قهرمان آفریقا – آتلانته مکزیک قهرمان آمریکای مرکزی – استودیانتس آرژانتین قهرمان آمریکای جنوبی – اوکلاند سیتی نیوزیلند قهرمان اقیانوسیه و بارسلونا اسپانیا قهرمان اروپا تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بودند که طی ده روز رقابت تکلیف قهرمان را مشخص کردند.


[ یکشنبه 88/9/29 ] [ 4:24 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

برنامه‌ی بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت چهار جانبه قطر اعلام شد.

تیم ملی فوتبال ایران به همراه تیم های مالی، کره شمالی و قطر میزبان رقابت‌ها در این تورنمنت شرکت خواهد کرد.

این رقابت‌ها به صورت دوره ای انجام خواهد شد و ایران با هر سه تیم روبرو خواهد شد.

* یک‌شنبه 6 دی

ایران – کره شمالی(16:30)

قطر- مالی(18:30)

* چهارشنبه 9 دی

قطر- کره شمالی(16:30)

ایران- مالی(18:30)

* شنبه 12 دی

مالی-کره شمالی(16:30)

ایران- قطر(18:30)


[ جمعه 88/9/27 ] [ 8:26 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فوتبال فرانسه برای بوردو، مدافع عنوان قهرمانی، دو هدیه کریسمس داشت.

یوهان گورکف و لورن بلان، عنوان‌های بهترین بازیکن و مربی سال 2009 فوتبال فرانسه را از آن خود کردند.

سال 2009 برای بوردو سالی بسیار ویژه بود. آنها در بهار این سال قهرمانی در لیگ فوتبال فرانسه را تجربه کردند و اکنون در پایان سال جاری میلادی توانسته‌اند در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر باشند.

لورن بلان سهمی بزرگ در موفقیت‌های بوردو داشت. او از سوی لیگ فوتبال فرانسه عنوان مربی سال را دریافت کرده است. در میان بازیکنان هم گورکف در رقابت با بازیکنانی همانند نیکولا آنلیکا، تیری آنری و هوگو لوریس توانست مرد سال فوتبال فرانسه شناخته شود.


[ جمعه 88/9/27 ] [ 8:23 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

شایعه‌ها می‌گویند خوآن لاپورتا می‌خواهد پسر گمشده بارسلونا را پیش از پایان دوران ریاستش به این باشگاه بازگرداند.

پرونده حضور سسک فابرگاس در بارسلونا همچنان باز است. هواداران آبی ـ اناری‌ها علاقه زیادی دارند تا اسپانیایی آرسنال را بزودی در نوکمپ و در پیراهن بارسلونا ببینند. این بازیکن باارزش، فوتبالش را از بارسلونا آغاز کرد و از همین رو بسیاری بر این باورند که مقصد آتی او نیز همین تیم اسپانیایی خواهد بود.

خوآن لاپورتا رییس باشگاه بارسلونا در اظهار نظری تازه درباره فابرگاس به روزنامه انگلیسی سان گفت: تصمیم گرفته‌ایم که او را به چنگ بیاوریم. هدف ما این است که لندنی‌ها را به فروش او متقاعد کنیم. رقم فسخ قرارداد؟ این در پایان ماه مارس مشخص خواهد شد.

علاقه‌مندی اسپانیایی‌ها به فابرگاس در حالی عنوان می‌شود که خود این بازیکن هم بارها و بارها برای بازگشت به تیم بزرگ ایالت کاتالان اسپانیا ابراز آمادگی کرده است. او در آرسنال هم بازیکن محبوبی به شمار می‌آید و باید دید در پایان این بازیکن 22 ساله کدام مقصد را برای آینده‌اش برمی‌گزیند؛ آرسنال یا بارسلونا.


[ جمعه 88/9/27 ] [ 8:22 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

دومین فهرست محبوب‌ترین بازیکنان سال 2009 اعلام شد و علی کریمی در رده‌ی هشتم محبوب‌ترین بازیکنان جهان قرار گرفت.

فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال دومین بخش از فهرست محبوب‌ترین بازیکنان سال 2009 جهان را منتشر کرد.

براین اساس علی کریمی با کسب 16785 رای در رده‌ی هشتم قرار گرفت. این در حالی است که مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان سابق تیم ملی هم با کسب 6282 رای در رده‌ی بیست و پنجم قرار گرفت.

در بخش بازیکنان آسیایی علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا در رده‌های دوم و پنجم قرار گرفتند.

محبوب‌ترین بازیکن جهان هم کارلوس آلبرتو پاون از هندوراس است. محبوب‌ترین بازیکن آسیایی هم براساس نظرسنجی این سایت "لی‌جین یو" از چین است.


[ شنبه 88/9/14 ] [ 1:52 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

داستان "کک" آرژانتینی به توپ طلای فوتبال اروپا رسید؛ به عنوان برترین بازیکن فوتبال قاره سبز در سال ‌2009. به جایی که حتی "دیگو مارادونا" هم به آنجا نرسید.

‌96 خبرنگار ورزشی از سرتاسر دنیا لیونل مسی را بهترین بازیکن اروپا در سال ‌2009 شناختند. آن هم با ‌240 امتیاز اختلاف با رونالدو. Ballon d Or یا همان توپ طلای اروپا که هر ساله از سوی مجله شناخته شده فرانسوی فرانس فوتبال به برترین بازیکن اروپا داده می شود، از آن ستاره ‌22 ساله و آرژانتینی بارسا شد. به او در دوران کودکی به خاطر جثه کوچکش عنوان "کک" داده شده بود. اما کدام کک می تواند به اندازه او بپرد؟

داستان مسی داستان مردی است که البته هنوز مرد نشده ولی در راه تبدیل شدن به یک افسانه گام بر می دارد. در روزهای قحطی ستارگان در فوتبال جهان کمتر کسی را می توان یافت که از هر سو با تعریف و تمجید رو به رو شود. از کمتر بازیکنی همانند او به خاطر خلاقیت و جذابیت بازی اش ستایش می شود.

**امید آرژانتین

شاید برخی بگویند هت تریک آبی اناری ها در سال گذشته کار خودش را کرد تا مسی اکنون به این عنوان دست پیدا کند. اما لیونل آندرس مسی با عناوینی چون "لئو"، La Pulga و یا "کک" در موفقیت های بی بدیل آبی – اناری ها در سال گذشته نقشی انکار ناشدنی را بر عهده داشت.

لیونل ‌24 ژوئن ‌1987 در سانتافه آرژانتین به دنیا آمد و همچون بسیاری از مردمان سرزمینش از همان آغاز جنون فوتبال داشت.

**مسیدونا

جوانکی با تنها ‌169 سانتی متر قد و قامت مثل هیچکس با فلسفه فوتبال باشگاه بارسلونا عجین شد. می گویند، بارسلونا فراتر از یک باشگاه است همچنان که مسی هم بسیار بیشتر از یک بازیکن عادی فوتبال. او در بارسلونا چشم و چراغ هواداران آبی – اناری هاست، همچنان که در زادگاهش، آرژانتین هم او را امید یک ملت می دانند. مسی درست از روزی که خود را شناخته است، به یاد می آورد که هر لحظه و هر آن با دیگو آرماندو مارادونا مقایسه می شود. با مربی اش در تیم ملی آرژانتین. آن قدر که تازگی ها به عنوان "مسیدونا" نیز رسیده است. او درباره "دیگو" می گوید: "مارادونا پدیده ای منحصر به فرد بود. کامل ترین بازیکن."

**بارسلونا

مسی فوتبالش را در سال ‌1995 و از باشگاه آرژانتینی نیو ولز اولد بویز شروع کرد. او در ‌13 سالگی در سال ‌2000 آمریکای جنوبی را ترک کرد و به باشگاهی با تاریخ و پیشینه طولانی پیوست؛ به بارسلونا. نخست بازی در تیم جوانان کاتالانی‌ها و سپس چشم هایی که استعداد تمام نشدنی او را شناختند... او در مدتی بسیار کوتاه که در نوع خود رکورد به شمار می آید، تیم های دوم و اول جوانان و سپس تیم های سوم و دوم بزرگسالان بارسلونا را تجربه کرد و در فصل ‌2003 – ‌2004 رویای حضورش در تیم اصلی بارسلونا محقق شود. او در ‌16 سالگی در دیداری دوستانه میان بارسا و پورتو پیراهن بارسلونا را به تن کرد.

سرعت و شتاب پیشرفت او در تیم بزرگسالان "بلوگرانا" نیز کاهش نیافت. از بازی در کنار بزرگانی چون رونالدینیو و ساموئل اتوئو و یا تیری آنری چیزهای فراوانی را فرا گرفت. در فصل ‌2004 – ‌2005 برای بارسا در لالیگا به میدان رفت و در ادامه روند متوقف ناشدنی پیروزی هایش با آلبی سلسته در بازی های المپیک آتن نشان طلای رقابت های فوتبال را به گردن آویخت. مسی ‌17 سال و ‌10 ماه و ‌7 روز بیشتر نداشت که دروازه آلباسته را باز کرد تا عنوان جوان ترین گلزن تاریخ رقابت های لالیگا را هم از آن خودش کند.

**آلبی سلسته

درخشش مسی از دید فوتبال آرژانتین هم دور نماند. او در بازی دوستانه برابر اروگوئه نخستین بازی ملی اش را به ثبت رساند. در جام جهانی ‌2006 در آلمان و پس از آن بازیکنی بدون جانشین برای آلبی سلسته به شمار می آید، هر چند او به تازگی انتظارها را در تیم ملی آرژانتین از خود برآورده نکرده است. برای نخستین بار بادها علیه او وزیدن گرفته اند. مارادونا پس از به درد سر افتادن آرژانتین در بازی های انتخابی جام جهانی ‌2010 گفته بود: "ما بهترین بازیکن جهان را در اختیار داریم. اما او چیزی به ما ارائه نمی دهد. او در بارسلونا همه کار می کند و و چهار، پنج بازیکن را در متوقف می کند. اما پیش ما او این کار را با زحمت انجام می دهد." شاید حق با اوست. ‌17 بازی و تنها ‌4 گل زده برای "آلبی سلسته" حق را به مارادونا می دهد. در حالی که مسی در ‌12 بازی برای بارسا ‌7 گل زده است. لئو در سپتامبر گذشته قراردادش را با بارسا تا سال ‌2016 تمدید کرد. مشتری او باید ‌250 میلیون یورو به حساب بارسا واریز کند: "در دنیا باشگاهی وجود ندارد که بتواند به پای بارسا برسد. می خواهم برای همیشه اینجا بمانم."

"وارث مارادونا" در بارسا جزئی انکار ناپذیر است. مربیان او مشکلی با دادن زمان به او برای شکوفا شدن توانایی هایش ندارند. مسی هم اکنون تنها با ‌22 سال سن با بارسا و تیم ملی آرژانتین به قله افتخارات فوتبال رسیده است، اما به پایان راه و ایستگاه آخر نه هنوز ... .

**تقدیم به خانواده

مسی پس از رسیدن به توپ طلای اروپا گفت: "توپ طلا جایزه ویژه ای است. این عنوان برایم افتخار بزرگی است. آن را به خانواده ام که همیشه همراهم هستند، تقدیم می کنم."

**ستایش، ستایش و باز هم ستایش

از تیری آنری، همبازی فرانسوی اش در بارسا گرفته تا دیگو مارادونا همه و همه با صدایی بلند به ستایش مسی می پردازند. آنری می گوید: " مسی مارادوناست. بهترین بازیکن فوتبال که تاکنون دیده ام. بسیار شبیه به او. او کارهایی می کند که تنها خود او می داند چگونه انجام می شوند."

در آرژانتین هر استعداد نوظهوری را جانشین مارادونا می خواندند اما هیچکدام از آنها نتوانستند این گونه باشند. اما مسی داستانی دیگر دارد. بسیاری از منتقدان می گوید او پتانسیل جانشینی دست خدا را دارد. تنها یک افتخار برای مسی باقی مانده و آن هم قهرمانی در جام جهانی فوتبال است.

مارادونا درباره مسی می گوید: "توپ عضوی از بدن اوست. نمی شود آنها را از یکدیگر جدا کرد. او همه ما را جا خواهد گذاشت. همه ما را."

آیا مسی با دستمزد سالانه ‌5/12 میلیون یورو همانند الگو و اسطوره اش روزی جنجالی و خبر ساز خواهد بود؟ در حال حاضر این موضوعی بسیار دور از ذهن می نماید اما، مسی که روزگاری ‌660 یورو از بارسا دستمزد می گرفت، هنوز بسیار جوان است ..

.

**Facebook

قرار بود مرد سال فوتبال اروپا در ساعت ‌2 نیمه شب از سوی فرانس فوتبال معرفی شود. با این حال در سایت رسمی Facebook یک ساعت مانده تا اعلام فرانس فوتبال نام مسی به عنوان منتخب اروپا درج شد. او با ‌473 امتیاز از مجموع ‌480 امتیاز ممکن جای کریستیانو رونالدوی پرتغالی را گرفت. از آنجا که هر خبرنگار می توانست به بازیکن مورد نظرش حداکثر ‌5 امتیاز را بدهد، بیشترین امتیاز ممکن برای هر بازیکن ‌480 بود. در این انتخاب که از سال ‌1956 صورت می گیرد، نام هیچ بازیکنی از فوتبال آلمان دیده نمی شود. ماتیاس سامر در سال ‌1996 آخرین ژرمن صاحب توپ طلا بود. مسی یکشنبه آینده جایزه اش را از فرانسوی ها در پاریس دریافت خواهد کرد. او نخستین آرژانتینی است که به این عنوان دست می یابد. ستاره ای از کاتالان که همانند رونالدینیو، ریوالدو، هریستو استویچکوف و یوهان کرایف به توپ طلای فوتبال اروپا بوسه خواهد زد. بالاتر از کریس رونالدوی ‌233 امتیازی و یا ژاوی ‌170 امتیازی. مسی دو سال پیش مرد شماره ‌3 و سال پیش مرد شماره ‌2 فرانس فوتبال شده بود.

**جدول امتیازها

از سال ‌1995 بازیکنان غیر اروپایی شاغل در باشگاه های اروپا نیز می توانند، در این انتخاب حضور داشته باشند. در میان ده چهره نخست فرانس فوتبال نام ‌5 بازیکن بارسا دیده می شود:

‌1- لیونل مسی – آرژانتین، بارسلونا ‌473 امتیاز

‌2- کریستیانو رونالدو – پرتغال، منچستریونایتد/رئال مادرید ‌233 امتیاز

‌3- ژاوی ـ اسپانیا، بارسلونا ‌170 امتیاز

‌4- آندرس اینیستا - اسپانیا، بارسلونا ‌149 امتیاز

‌5- ساموئل اتوئو- کامرون، بارسلونا/ اینتر ‌75 امتیاز

‌6- کاکا - برزیل، میلان/رئال مادرید ‌58 امتیاز

‌7- زلاتان ابراهیموویچ - سوئد، اینتر/بارسلونا ‌50 امتیاز

‌8- وین رونی - انگلیس، منچستریونایتد ‌35 امتیاز

‌9- دیدیه دروگبا - ساحل عاج، چلسی ‌33 امتیاز

‌10- استیون جرارد، انگلیس، لیورپول ‌32 امتیاز

در رتبه‌های بعدی هم نام این بازیکنان دیده می‌شود:

فرناندو تورس، سسک فابرگاس، ادین ژکو، رایان گیگز، تیری آنری، لوییس فابیانو، نمانیا ویدیچ، ایکر کاسیاس، دیگو فورلان، یوآن گورکوف، آندری آرشاوین، ژولیو سزار، فرانک لمپارد، مایکون، دیگو، داوید ویا، جان تری، فرانک ریبری، یحیی توره، کریم بنزما.

مسی در انتخاب مرد سال فوتبال جهان نیز که پیش از سال نو میلادی در زوریخ انتخاب خواهد شد، مدعی شماره یک است. آیا او در انتخاب فیفا هم مرد ‌94 میلیون دلاری پرتغالی را جا خواهد گذاشت؟ همانند ‌27 مه ‌2009 در ورزشگاه المپیک رم.


[ شنبه 88/9/14 ] [ 1:40 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب