فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


خبر های مقدماتی جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

زننده‌ی گل دوم ایران برابر کره‌شمالی گفت: کسب چهار امتیاز از دو بازی ابتدایی می‌تواند ذخیره خوبی برای تیم ملی ایران باشد.

جواد نکونام در جمع خبرنگاران گفت: خدا رو شکر توانستیم در بازی دشوار برابر کره‌شمالی به سه امتیاز کامل بازی دست یابیم. بیشتر زمان بازی در اختیار تیم ما بود و بعد از گل دوم می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم به کره‌شمالی بزنیم.

وی افزود: بعد از گل دومی که به ثمر رسانیدم کره‌شمالی چیزی برای از دست دادن نداشت، بنابراین آن‌ها ما را تحت فشار قرار دادند که گلی هم که دریافت کردیم به دلیل همین فشار بود.

وی با اشاره به بازی با عربستان گفت: یک امتیازی که در ریاض کسب کردیم ارزشش را در روز آخر مسابقات نشان خواهد داد، اگر بتوانیم امارات را در خانه‌اش شکست دهیم مطمئن باشید بیش از پایان مسابقات صعود‌مان را قطعی خواهیم کرد.

نکونام درباره‌ی گلی که به ثمر رساند،‌گفت: خوشحالم که توانستم کار دیگر بازیکنان را تکمیل کنم امیدوارم کسب چنین نتایجی دربازی‌های آینده ادامه داشته باشد.

بازیکن ایرانی اوساسونا درباره‌ی اخراج سیگاندا و حضور کاماچو در این تیم گفت: رفتن سیگاندا اتفاق خیلی بدی بود چنین اتفاقی را انتظار نداشتم و زمانی که در ایران بودم این خبر را شنیدم با این حال تمام تلاشم را می‌کنم به روندی که در پیش گرفتم ادامه دهم.


[ پنج شنبه 87/7/25 ] [ 3:34 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

کنفرانس مطبوعاتی ‌"کیم جونگ هون"، با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

در حالی که از سوی فدراسیون فوتبال یک مترجم برای ترجمه سرمربی تیم ملی کره شمالی انتخاب شده بود، دایی مجبور شد خودش صحبت‌های مربی کره‌شمالی را ترجمه کند. ضعف مترجم سرانجام موجب شد که یکی از خبرنگاران ادامه صحبت‌های سرمربی کره‌شمالی را به فارسی برگرداند.

سرمربی تیم ملی کره‌شمالی درمورد بازی با ایران گفت:‌ ایران تیم بسیار قدرتمندی است ما بازی دشواری برابر این تیم داشتیم به اعتقادم باید بازی با نتیجه یک بر یک به پایان می‌رسید. شرایط سختی در تهران داشتیم.

وی افزود: در بازی با ایران فرصت‌های بسیاری برای گلزنی داشتیم اما متاسفانه نتوانستیم گلزنی کنیم. ما بازی به بازی بهتر می‌شویم.


[ پنج شنبه 87/7/25 ] [ 3:32 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از امروز به فکر بازی با امارات هستیم.

علی دایی پس از پیروزی دو بر یک تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌شمالی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره ایرادات خط دفاعی پرسید، گفت: دوست دارم در ابتدا از مدیریت ورزشگاه آزادی تشکر کنم که برای اولین بار چنین امکاناتی را برای خبرنگاران در ورزشگاه‌ها ایجاد کرده، سپس دوست دارم از تماشاگران ایرانی تشکر کنم که 90 دقیقه تیم را تشویق کردند. تیم ما با حمایت‌ آنها بود که توانست در بازی امروز موفق شود.

وی افزود: تیم ملی در نیمه اول عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با کره‌شمالی داشت و در این نیمه موقعیت‌های فراوانی داشتیم که در بسیاری از آنها نتوانستیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم. پس از آنگه گل اول را زدیم بازیکنان ما ناخودآگاه به عقب کشیدند.

وی افزود: در نیمه دوم پس از آنکه گل زدیم فشار حریف طبیعی بود که مهدی رحمتی با واکنش‌های بسیار خوب این موقعیت‌ها را از آنان گرفت. با سوال شما موافقت نیستیم که در ما در عمق خط دفاعی ایراد داشته ما در خط دفاعی تنها یک و دو مورد اشتباه داشتیم و در بقیه دقایق بازیکنان در خط دفاع عملکرد خوبی داشتند گلی هم که از حریف دریافت کردیم بر روی ضربه‌ی سر عالی بازیکن کره بود. نباید از یاد برد که کره‌شمالی امارات را در زمین خودش شکست داده و با کره‌جنوبی در زمین بی‌طرف مساوی کرده است. کره‌شمالی تیم بزرگی است و من به آن‌ها احترام می‌گذارم، این بازی سخت‌ترین دیداری بود که من با پیراهن تیم ملی داشتم.

دایی در پاسخ به این سوال که عملکرد مهدی مهدوی‌کیا را چطور می‌بینید؟ گفت: مهدی مانند بازیکنان دیگر عملکرد خوبی داشت همه بازیکنان زحمت کشیدند و مهدی هم نقش خیلی خوبی ایفا کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود عملکرد خوب غلام‌نژاد از او در این بازی استفاده نکردید؟ گفت: کعبی بازیکن باتجربه‌ای است و ما به بازیکنان باتجربه نیاز داریم نمی‌دانم چگونه این دوگانگی نظرات را باور کنم وقتی غلام‌نژاد را بازی دادم خیلی‌ها به این مساله اعتراض کردند اما، حالا که از او استفاده نکردم به این مساله انتقاد می‌کنید. غلام‌نژاد در بازی با عربستان یکی از بهترین‌های ما بود اما، برای این بازی کعبی آماده‌تر از او بود و عملکرد بسیار خوبی داشت.

خبرنگاری پرسید، سرنوشت این گروه را چطور پیش‌بینی می‌کنید که دایی گفت: زمانی که قرعه‌کشی این گروه انجام شد گفتم که در گروه سختی قرار داریم و باید حواس‌مان به تمام تیم‌ها باشد بسیار خوب می‌شود اگر بتوانیم در امارات این تیم را شکست داده و سه امتیاز را بگیریم. اگر این اتفاق بیفتد با یک بازی در تهران می‌توانیم فاصله‌مان را با دیگر تیم‌ها زیاد کنیم.

خبرنگار دیگری با انتقاد از خط حمله تیم ملی نظر سرمربی تیم ملی را در این باره جویا شد که دایی گفت:‌ خط حمله عملکرد بسیار خوبی داشت و با توجه به داشته‌هایمان از بازی رضایی و خطیبی رضایت دارم.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانید همین نتیجه را در کره‌شمالی تکرار کنید، گفت: باید بازی به بازی فکر کنیم بازی بعدی ما با امارات است از همین امروز به فکر بازی 29 آبان برابر امارات هستیم.

وی درباره احتمال دعوت از بازیکنان جدید برای بازی با امارات گفت: ما لیگ برتر را به خوبی زیر نظر داریم و قطعا بازیکنانی که خوب باشند را به تیم ملی اضافه می‌کنیم.

خبرنگار دیگری با انتقاد مجدد از خط حمله تیم ملی از دایی درباره نارضایتی تماشاگران از عملکرد رسول خطیبی پرسید که دایی هم در پاسخ گفت: اگر این خط حمله کمی خوش شانس بود هر دو بازیکن خط حمله ما می‌توانستند گلزنی کنند. در فوتبال مدرن این طور نیست که فقط مهاجمان گلزنی کنند گلی که خوردیم، تمام تیم خورد و گلی که زدیم توسط همه بازیکنان به ثمر رسید. به نظرم باید شما از بازیکنان تشکر کنید و به آن‌ها خسته نباشید بگوید متاسفم برای طرح چنین سوالاتی. خطیبی خیلی خوب تلاش کرد ولی تنها گل نزد.

خبرنگاری عملکرد دایی در خط حمله تیم ملی را با نمایش خطیبی مقایسه کرد که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت:‌ خصوصیت من با خطیبی تفاوت بسیاری دارد، خطیبی بازیکنی سرعتی و تکنیکی است و من خصوصیات خودم را داشتم باید به بازیکنان فرصت بیشتری داد.


[ پنج شنبه 87/7/25 ] [ 3:31 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

کره‌ی جنوبی در دومین دیدارش از مرحله‌ی گروهی جام جهانی 2010 امارات را شکست داد.

در روزی که عربستان سعودی به حکم قرعه استراحت داشت، کره‌ی جنوبی توانست امارات را با نتیجه‌ی4 بر یک شکست دهد.

در این بازی لی(20،81) و پارک(25) و هویی(89) برای کره‌ی جنوبی و حمادی (73) برای امارات گل زنی کردند.

در حال حاضر ایران و عربستان، کره شمالی و جنوبی و عربستان چهار امتیازی خواهند شد.

 

 

 


[ پنج شنبه 87/7/25 ] [ 2:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مهدی مهدوی‌کیا هم به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم های ایران و کره‌ی شمالی انتخاب شد.

کاپیتان تیم ملی ایران و زننده‌ی گل نخست بازی ایران برابر کره‌ی شمالی از سوی کمیته‌ی فنی رقابت‌ها به عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران و کره‌ی شمالی برگزیده شد.

این صدوچهارمین بازی لژیونر بوندسلیگای ایران بود.


[ پنج شنبه 87/7/25 ] [ 2:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 توانست کره‌ی شمالی را شکست دهد.

شاگردان علی دایی که در دیدار نخست خود برابر عربستان به تساوی دست یافته بودند در بازی دوم توانستند با گلزنی مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام 2 بر یک کره‌ی شمالی را در استادیوم آزادی شکست دهند.

تیم ملی ایران با این پیروزی 4 امتیازی شد و با تفضل گل کمتر نسبت به تیم‌های کره‌ی‌جنوبی و عربستان در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. کره‌شمالی نیز با 4 امتیاز در مکان چهارم و امارات نیز بدون امتیاز قعرنشین است.

نیمه‌ی نخست:

ایران با سید مهدی رحمتی، سید هادی عقیلی، سید جلال حسینی، ستار زارع، حسین کعبی، مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام، مسعود شجاعی، مجتبی جباری، غلامرضا رضایی و رسول خطیبی وارد زمین بازی شد.

دیدار تیم‌های ملی ایران و کره‌ی شمالی در حالی شروع می‌شود که شاگردان علی دایی با لباس‌های یکدست سفید برابر قرمز پوشان کره‌ی شمالی حاضر شده‌اند.

در ترکیب تیم ملی ایران از پرسپولیس قهرمان لیگ هفتم باشگاه‌های ایران بازیکنی دیده نمی‌شود. هادی عقیلی که گفته می‌شد به دلیل دو اخطاره بودن در این دیدار حضور ندارد با حکم کنفدراسیون فوتبال ایران اجازه‌ی بازی را یافت.

تیم ملی ایران خیلی زود توانست از حریفش پیش بیافتد، تماشاگران حاضر در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران تنها یازده دقیقه منتظر گشوده شدن دروازه‌ی کره‌ی شمالی بودند .

مهدی مهدوی کیا کاپیتان تیم ملی ایران در صدو چهارمین بازی ملی‌اش توانست یازدهمین گل ملی اش را به ثمر برساند.

مجتبی جباری بازیکن خط میانی تیم ملی با سانتر خود بازیکن اینتراخت فرانکفوت را در محوطه‌ جریمه صاحب موقعیت مناسبی کرد تا ضربه‌ی سر مهدوی کیای کوتاه قامت با اشتباه دروازه‌بان کره‌ی شمالی همراه شود و در نهایت از خط دروازه‌ی کره‌ی شمالی عبور کند.

پس از این گل هم بازیکنان ایران چند بار دیگر می‌توانستند گل زنی کنند اما تعلل بازیکنان خط حمله مانع از این امر شد.

رسول خطیبی اگرچه یک بار در وقت های اضافی اعلام شده از سوی داور در نیمه‌ی نخست توانست توپ را وارد دروازه‌ی حریف کند اما داور عمانی بازی ضربه‌ی او را به درستی آفساید تشخیص داد.

این تنها موقعیت از دست رفته‌ی سفید پوشان ایران نبود، خطیبی،‌عقیلی،‌ جباری بازیکنانی بودند که می‌توانستند تعداد گل‌های به ثمر رسیده در نیمه‌ی نخست را افزایش دهند اما اینگونه نشد. دو تیم قلب خط دفاعی حریف را نقطه‌ی ضعف آنها تشخیص داده و با پاس های پشت دفاع سعی در به دست آوردن موقعیت گلی زنی داشتند.

کره‌ی شمالی هم در این نیمه‌ می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند بهترین فرصت گل زنی کره‌ی شمالی با اشتباه بازیکنان ایران و لو دادن توپ از سوی آنها صورت گر فت اما تعلل مهاجم کره‌ی شمالی مانع از گشوده شدن دروازه‌ی مهدی رحمتی شد.

خطیبی هم در موقعیتی مشابه از دو قدمی دروازه نتوانست سانتر مسعود شجاعی را به گل دوم ایران تبدیل کند تا توپ تنها عرض دروازه را طی کند.

نیمه دوم:

کره‌ی شمالی که امیتاز‌های بازی را از دست رفته می‌بیند دست به بازی تهاجمی می‌زند. قرمز پوشان میدان در شروع نیمه‌ی دوم چند بار روی دروازه‌ی ایران خطرناک ظاهر می‌شوند و در چند صحنه رحمتی سنگربان ایران را وادار به واکنش می‌کند.

شوت از راه دور یکی از حربه‌های طوفان زرد آسیا است. به نظر می‌رسد کره‌یی‌ها پس از گذشت یک نیمه با جو ورزشگاه نیز آشنا شده‌اند و راحتر می‌توانند کارهای تاکتیکی‌ خود را اجرا کنند. آنها یک بار با شوت از راه دور تا آستانه‌ی گشودن دروازه‌ی ایران پیش می‌روند اما، رحمتی به خوبی از دروازه‌اش حفاظت می‌کند.

همکاری لژیونرهای اسپانیایی ایران گل دوم تیم دایی را شکل می‌دهد

جواد نکونام در دقیقه‌ی 65 بازی روی سانتر مسعود شجاعی دروازه‌ی کره‌ی شمالی را باز کرد. چند دقیقه بعد از این گل رضایی می‌توانست دروازه‌ی حریف را بازکند اما، حرکت پا به توپ او به ثمر نمی‌رسد و بازیکن باشگاه صبا از زدن ضربه‌ی آخر ناکام می‌ماند.

شش دقیقه پس از گل دوم ایران دروازه‌ی سید مهدی رحمتی باز می‌شود.

"جونگ تای‌سی" بازیکن شماره‌ی دوازده‌ی کره‌ی شمالی ضربه‌ی ایستگاهی فرستاده شده به محوطه‌ی جریمه‌ی ایران را با ضربه‌ی سر به دروازه‌ی ایران می‌فرستد.

خط دفاعی ایران در صحنه‌ی به ثمر رسیدن گل کره‌ی شمالی تنها تماشاگر بازیکنان حریف بود. رحمتی در ادامه دوبار با واکنش خوب مانع به تساوی کشیده شدن بازی شد .علی دایی برای کاستن از فشار حریف دست به تعویض زد و فریدون زندی و سیدمهدی سیدصالحی را به جای مجتبی جباری و رسول خطیبی به میدان فرستاد. مازیار زارع هم آخرین تعویضی دایی بود هافبک شمالی تیم ملی ایران در نخستین بازی ملی خود جانشین غلامرضا رضایی در ترکیب شد.

مهدوی‌کیا کاپیتان ایران در پایان دیدار با کره‌ی شمالی بهترین بازیکن میدان شناخته شد. این بازیکن در دقیقه‌ی پایانی بازی از نیمه‌ی زمین خودی استارت زد تا آمادگی بدنی‌اش را نیز نشان دهد.

در دقایق پایانی بازی کره‌ی شمالی تمام تلاش خود را بر ای به تساوی کشیدن بازی به خرج داد اما، در نهایت نتوانست بیش از یک بار دروازه‌ی رحمتی را باز کند.

 

 

 

 

 

 

 

 


[ پنج شنبه 87/7/25 ] [ 2:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

بازی های مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره آمریکای جنوبی با پیروزی تیم های آرژانتین و پاراگوئه دنبال شد.

در این دیدارها که بامداد روز یکشنبه تیم آرژانتین با دو گل دقایق 5 و 12 "لیونل مسی" و "سرخیو آگرو" در برابر تک گل دقیقه 39 "لوگانو" حریف خود اوروگوئه را از پیش رو برداشت.

پاراگوئه با تک گل دقیقه 8 سالوادور کاباناس کلمبیا را شکست داد و بولیوی هم با نتیجه 3 بر صفر پرو را در هم کوبید.


[ یکشنبه 87/7/21 ] [ 11:49 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

بازی های مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره اروپا شنبه شب با برگزاری 24 دیدار دنبال شد.

در این دیدارها تیم های اسپانیا، هلند و آلمان برابر حریفان خود به پیروزی دست یافته و ایتالیا و فرانسه در خانه حریفان متوقف شدند.

نتیجه دیدارهای شنبه شب به شرح زیر است:

فنلاند یک

آذربایجان صفر

اسکاتلند صفر

نروژ صفر

جزایر فارو یک

اتریش یک

سوئیس 2

لیتوانی یک

انگلیس 5

قزاقستان یک

ولز 2

لیختن اشتاین صفر

گرجستان یک

قبرس یک

اوکراین صفر

کرواسی صفر

مجارستان 2

آلبانی صفر

دانمارک 3

مالت صفر

سوئد صفر

پرتغال صفر

ترکیه 2

بوسنی و هرزگوین یک

لوکزامبورگ 3

رژیم اشغالگر صهیونیستی یک

صربستان 3

لتونی صفر

بلغارستان صفر

ایتالیا صفر

یونان 3

مولداوی صفر

سن مارینو یک

اسلوواکی 3

لهستان 2

جمهوری چک یک

رومانی 2

فرانسه 2

آلمان 2

روسیه یک

هلند 2

ایسلند یک

اسلوونی 2

ایرلند شمالی یک

بلژیک 2

ارمنستان یک

استونی صفر

اسپانیا 3

سایر بازی ها چهارشنبه این هفته دنبال می شود.


[ یکشنبه 87/7/21 ] [ 11:47 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

دونادونی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا در آستانه‌ی سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال عربستان قرار دارد.

برخی از سایت‌های ورزشی عربی با بیان این‌که مسولان فوتبال عربستان مذاکرات مخفی خود را با این مربی سرشناس ایتالیایی آغاز کرده‌اند، از حضور قریب الوقوع "دونادونی" در عربستان و جایگزین وی به جای ناصر الجوهر در تیم ملی عربستان خبر داده‌اند.

تیم ملی عربستان با هدایت "الجوهر" هم اکنون با 4 امتیاز به همراه تیم ملی کره شمالی در صدر جدول گروه دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار دارد.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 4:26 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رنه سیموئز از سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال جاماییکا اخراج شد.

این سرمربی برزیلی که سابقه مربیگری در تیم المپیک ایران را هم در کارنامه دارد، به دلیل شکست دو بر صفر تیم ملی جاماییکا برابر هندوراس در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 در منطقه کونکاکاف توسط فدراسیون فوتبال جاماییکا کنار گذاشته شد.

در حالی "سیموئز" از مربیگری جاماییکا اخراج می‌شود که او تنها 9 ماه از شروع مربی‌گری‌اش در این تیم می‌گذشت. این مربی برزیلی چهارم دسامبر سال گذشته میلادی با امضای قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی جاماییکا را بر عهده گرفته بود.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 3:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب