فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


خبر های مقدماتی جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

photo

در ادامه دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2010 در منطقه آمریکای جنوبی برزیل و آرژانتین برابر حریفان خود متوقف شدند.

چهارشنبه شب چهار دیدار برگزار شد که در آنها برزیل با تساوی صفر-صفر در خانه برابر بولیوی متوقف شد.

آرژانتین در خانه پرو تن به تساوی یک-یک داد. برای تیم میزبان در این دیدار یوهان فانو در دقیقه 94 و برای آرژانتین استبان کامبیاسو در دقیقه 84 گلزنی کردند. شیلی با نتیجه پرگل 4 بر صفر کلمبیا را در هم کوبید. برای شیلی در این دیدار جارا، سوآزو، فوئنتس و فرناندس به ترتیب در دقایق 26،38،48 و 70 گلزنی کردند. در آخرین دیدار چهارشنبه شب، اوروگوئه در خانه بدون گل برابر اکوادور مساوی کرد.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 2:36 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در قاره آسیا چهارشنبه شب با انجام چهار بازی پیگیری شد.

در این دیدارها عربستان سعودی در خانه حریف خود امارات متحده عربی با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. برای عربستان در این دیدار عبدو عاتف در دقیقه 68 و احمد فرایدی در دقیقه 73 گل زدند. تک گل اماراتی ها را هم سوبیت خاطر در دقیقه 23 وارد دروازه حریف کرد.

در دیگر دیدارها، قطر در خانه برابر بحرین تن به تساوی یک-یک داد. سباستین کوئینتانا در دقیقه 5 برای قطر و عبدالله فتادی در دقیقه 66 برای بحرین گلزنی کردند.

استرالیا با تک گل دقیقه 26 اسکات چیپرفیلد توانست یک پیروزی خارج از خانه برابر ازبکستان بدست بیاورد.

در آخرین دیدار چهارشنبه شب هم کره شمالی و کره جنوبی به تساوی یک-یک برابر یکدیگر دست یافتند. این بازی که به میزبانی کره شمالی انجام می شد به دلیل مشکل های میان دو کره در ورزشگاه شانگهای که یک ورزشگاه بی طرف بود برگزار شد. تک گل کره شمالی در این دیدار را هونگ یونگ جو در دقیقه 64 از روی نقطه پنالتی و تک گل کره جنوبی را کی سونگ یوئنگ در دقیقه 69 به ثمر رساندند.


[ جمعه 87/6/22 ] [ 2:33 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چهارشنبه شب دنبال شد و در قاره اروپا، تیم های انگلیس و اسپانیا از سد حریفان خود عبور کردند.

در این دیدارها انگلیس توانست انتقام سختی از کرواسی در خانه حریف بگیرد، اسپانیا حریف خود ارمنستان را درهم کوبید و آلمان برابر میزبان خود فنلاند متوقف شد. نتایج دیدارهای چهارشنبه شب به شرح زیر است:

اسپانیا 4

کاپدویا (6)، ویا (15،79)، سنا (81)

ارمنستان صفر

پرتغال 2

نانی (42)، دکو (86 پنالتی)

دانمارک 3

بنتنر (84)، پولسن (90)، ینسن (90)

فرانسه 2

photo

آنری (55)، آنلکا (63)

صربستان 1

ایوانویچ (77)

کرواسی 1

ماندزوکیچ (78)

photo

انگلیس 4

والکات (26،58،89)، رونی (63)

ایتالیا 2

دروسی (17،89)

گرجستان صفر

ایرلند شمالی صفر - جمهوری چک صفر

آلبانی 3

بوگدانی (45)، دورو (83)، دالکو (90)

مالت صفر

لهستان 2

اسمولارک (35)، لواندووسکی (69)

سن مارینو صفر

هلند 2

هایتینگا (46)، فان در فارت (60)

مقدونیه یک

پاندوف (78 پنالتی)

اسکاتلند 2

برادفوت (18)، مک فادن (60)

ایسلند یک

گودیانسن (75 پنالتی)

سوئیس یک

انکوفو (43)

لوکزامبورگ 2

استراسر (28)، لوک (86)

بوسنی و هرزگوین 7

میسیمویچ (25،39،57)، موسلیمویچ (58)، زکو (60،72)، ایبریسیچ (85)

استونی صفر

سوئد 2

کالستروم (55)، هولمن (64)

مجارستان یک

رودولف (93)

لتونی صفر

یونان 2

گکاس (17،50)

ترکیه یک

امره (74)

بلژیک یک

سونک (31)

فنلاند 3

یوهانسون (34)، وایرینن (44)، سولاند (54)

آلمان 3

کلوزه (38،45،83)

لتونی 2

دنیلویشس (53)، استانکویشس (58)

اتریش صفر

مولداوی یک

پیکوسیاچ (1)

رژیم اشغالگر 2

گولان (40)، صابان (45)

مونته نگرو صفر

ایرلند صفر

آندورا یک

پوجول (66)

بلاروس 3

ورخووستوف (37)، رودیونوف (79)، گلب (89)

قزاقستان یک

اوستاپنکو (68)

اوکراین 3

نازارنکو (45،80)، شوچنکو (54)

جزایر فارو صفر

رومانی یک

کوسیچ (59)

آذربایجان صفر

لیختن اشتاین صفر

روسیه 2

پاولیوچنکو (22 پنالتی)، پوگربنیاک (82)

ولز یک

لدلی (67)


[ جمعه 87/6/22 ] [ 2:30 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در کنار قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا، شامگاه چهارشنبه (10 سپتامبر) در آمریکای لاتین نیز تیم‌های مختلف برای کسب چهار بلیت حضور در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به دیدار هم می‌روند. در پایان روز هفتم این رقابت ها پاراگوئه صدرنشین است.

برخلاف آسیا یا اروپا که رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آنجا در چند گروه برگزار می‌شود، در آمریکای لاتین ده تیم هم گروه هستند و در هجده بازی به پیکار هم می‌روند. در این منطقه تیم‌های پرو، بولیوی، اکوادور، کلمبیا، برزیل، شیلی، پاراگوئه، آرژانتین، اوروگوئه و ونزوئلا برای حضور در جام جهانی فوتبال برابر هم قرار می‌گیرند.

در پایان هفتمین دور این رقابت‌ها، تیم‌های آرژانتین و پاراگوئه در بوینس آیرس به تساوی یک بر یک بسنده کردند. اکوادور برابر بولیوی با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت. کلمبیا با نتیجه‌ی یک بر صفر بازی را در بوگوتا به اورگوئه واگذار کرد. ونزوئلا در لیما با نتیجه‌ی یک بر صفر به پرو باخت و برزیل با نتیجه‌ی 3 بر صفر در سانتیاگو د شیله، شیلی را شکست داد.

بدین‌ترتیب پاراگوئه با وجود تساوی برابر آرژانتین، در پایان این روز از رقابت‌ها با 14 امتیاز صدرنشین جدول رقابت ها در منطقه‌ی آمریکای لاتین باقی ماند.

نلسون والدس، مهاجم پاراگوئه که در دورتموند توپ می‌زند، ‌گفت: « با این تساوی، امتیاز بسیار مهمی را از دست دادیم. اما آن‌چه که مرا بیشتر از این عصبانی می‌کند، استفاده نکردن از شانس‌هایمان بود» . این پنجمین تساوی دو تیم در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است.

اما در هشتمین روز رقابت‌های آمریکای لاتین چهارشنبه (10 سپتامبر) پاراگوئه مقابل ونزوئلا قرار می‌گیرد. پاراگوئه در حالی به دفاع از صدرنشینی‌اش می‌اندیشد که ونزوئلا در رده‌ی هشتم این گروه تنها با دو پیروزی، یک تساوی و 4 شکست هفت امتیاز به دست آورده است.

چهره‌ی کم‌فروغ مدعیان

اما آرژانتین که تا کنون دو بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خودکرده و یکی از نمایندگان دائمی آمریکای لاتین به شمار می‌آید، هنوز تا پایان هفته‌ی هفتم چهره‌ی درخشانی از خود ارائه نکرده است. خطای گابریل هاینسه، مدافع آرژانتینی، در دیدار با پاراگوئه و در دقیقه‌ی سیزدهم منجر به گشودن دروازه‌ی خودی شد و کارلوس توس هم در دقیقه‌ی سی و یکم با دریافت کارت قرمز مجبور به ترک زمین بازی شد.

آرژانیتن در چهار دیدار گذشته هنوز طعم پیروزی را نچشیده است. با این حال این تیم با سه پیروزی، سه شکست و یک تساوی و در مجموع با دوازده امتیاز، با اختلاف یک گل کمتر نسبت به برزیل، در رتبه‌ی سوم این گروه ایستاده است. ملی‌پوشان آرژانتین در دور بعدی در شهر لیما میهمان تیم ملی پرو خواهند بود. کارلوس زامبرانو، مدافع پروئی که در شالکه بازی می‌کند، می‌گوید: «مسی خدا نیست. من زندگی را بر او سخت خواهم کرد. پرو برای آخرین بار در سال 1985 بود که موفق شد آرژانیتن را به زانو درآورد».

اما در برزیل دیگر حتی کار به جایی کشید که لوئیز لولا داسیلوا، رئیس جمهور این کشور، نیز زبان به شکوه گشود. برزیل تا پیش از دیدار با شیلی در رتبه‌ی ششم جدول قرار داشت که به معنی فرارسیدن آخرالزمان برای فوتبال این کشور است. کارلوس دونگا، سر مربی تیم ملی که در برزیل به آن "سلکائو" گفته می‌شود، در معرض شدیدترین انتقادها قرار داشت و با این فشار سنگین بود که ابرستارگان برزیلی، فوتبالی را از خود در شیلی ارائه کردند که این تیم را به جایگاه واقعی آن بازگرداند. برزیل با دو گل لوئیز فابیانو در دقایق بیستم و هشتاد و دوم و هم‌چنین با گل روبینیو در دقیقه‌ی چهل و چهارم، در حضور بیش از شصت هزار نفر، به رتبه‌ی دوم گروه صعود کرد. این تیم در حالی با نتیجه 3 بر صفر برابر شیلی به پیروزی دست یافت که رونالدینو نیز یک پنالتی را به هدر داده بود. برزیل در این دور از رقابت‌ها در ریودوژانیرو میزبان ملی‌پوشان بولیوی خواهد بود.

بولیوی در رده‌ی دهم جدول قرار دارد و با یک پیروزی، یک تساوی و پنج شکست تنها چهار امتیاز به دست آورده است.

در دیگر رقابت‌های باقیمانده از این دور، اورگوئه به پیکار اکوادور می‌رود. به نوشته ی پایگاه اینترنتی "دویچه وله" اروگوئه اکنون با یازده امتیاز در رتبه‌ی چهارم جدول قرار دارد و در تعقیب آرژانتین است. در دیدار بعدی این گروه، شیلی و کلمبیا به دوئل مستقیم می‌پردازند. هر دو تیم با کسب ده امتیاز در رتبه‌های پنجم و ششم این گروه قرار دارند.


[ پنج شنبه 87/6/21 ] [ 1:38 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

هافبک کلیدی چلسی دچار پارگی رباط صلیبی شد.

"مایکل اسین" هفته گذشته در دیدار تیم ملی کشورش غنا دچار آسیب دیدگی شد و رباط صلیبی پاره کرد. این هافبک جوان که به آقای خواب معروف است هفته آینده تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت تا به طور دقیق مشخص شود که تا چه مدت بایستی به دور از میادین باشد.

در بیانیه اخیر باشگاه چلسی آمده است:

«او (مایکل اسین) دچار پارگی رباط صلیبی شده است و به محض اینکه ورم پای او فروکش کند تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت. پیش بینی ما این است که این عمل جراحی طی یک هفته آینده انجام شود. در همین حال مایکل در یک مرکز درمانی در کوبهام آب درمانی خود را آغاز کرده است تا پیش از عمل جراحی شرایط او را بهبود بخشد. بازگشت دوباره او و آمادگی کامل این بازیکن تا ماه ها به طول خواهد انجامید.»

آسیب دیدگی "اسین" به یک نگرانی بزرگ برای "لوئیس فلیپه اسکولاری" سرمربی آبی های لندن تبدیل شده است چرا که پیش از این جان اوبی میکل و میشائیل بالاک هم دچار آسیب دیدگی شدند. البته میکل پس از دو هفته حضور نداشتن در ترکیب چلسی برای دیدار روز شنبه این تیم آمادگی خود را بدست خواهد آورد.


[ پنج شنبه 87/6/21 ] [ 1:18 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت های فوتبال مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی با انجام چهار دیدار دنبال شد.

در حالی که برزیل روز شنبه استراحت داشت، آرژانتین در کشور خود برابر پاراگوئه با تساوی یک بر یک متوقف شد. اکوادور، اروگوئه و پرو تیم های پیروز روز هفتم رقابت های انتخابی در آمریکای جنوبی بودند.

نتیجه دیدارها:

آرژانتین 1

سرخیو آگرو (60)

پاراگوئه 1

گابریل هاینسه (12 گل به خودی)

اکوادور 3

فلیپه ساسیدو (21)، ادیسون مندس (48 پنالتی)، کریستین بنیتس (70)

بولیوی 1

خوآکین بوترو (39)

کلمبیا صفر

اروگوئه 1

سباستین واسکس (14)

پرو 1

فرناندو آلوا (38)

ونزوئلا صفر


[ یکشنبه 87/6/17 ] [ 11:0 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در چارچوب رقابت های مقدماتی جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی در قاره اروپا که شنبه شب برگزار شد، ایرلند حریفش را شکست داد و مقدونیه برابر اسکاتلند شگفتی ساز شد.

در این بازی‌ها اوکراین یک بر صفر از سد بلاروس گذشت. نروژ 2-2 برابر ایسلند متوقف شد. ترکیه با نتیجه 2 بر صفر برابر ارمنستان پیروز شد. گرجستان 2 بر یک بازی را به ایرلند واگذار کرد. لیتوانی با همین نتیجه توانست مولداوی را از پیش رو بردارد. اسلواکی هم 2 بر یک حریف خود ایرلند شمالی را شکست داد. لهستان یک- یک برابر اسلوونی متوقف شد. ولز به سختی و با یک گل از سد آذربایجان گذشت و مقدونیه با پیروزی 1 بر صفر برابر اسکاتلند خود را به عنوان یک شگفتی معرفی کرد.

نتیجه سایر دیدارهای شنبه شب به شرح زیر است:

اسپانیا یک - بوسنی و هرزگوین صفر

اتریش 3 - فرانسه یک

بلژیک 3 - استونی 2

آلمان 6 - لیختن اشتاین صفر

صربستان 2 - جزایر فارو صفر

کرواسی 3 - قزاقستان صفر

یونان 3 - لوکزامبورگ صفر

لیتوانی 3 - رومانی صفر

ایتالیا 2 - قبرس یک

بلغارستان 2 - مونته‌نگرو 2

سوئیس 2 - رژیم اشغال‌گر قدس 2

دانمارک صفر - مجارستان صفر


[ یکشنبه 87/6/17 ] [ 10:56 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

 

هفته نخست مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی امشب با برگزاری چهار دیدار در نقاط مختلف قاره آسیا آغاز شد که در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 45/23 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض به مصاف تیم ملی عربستان رفت.

در این دیدار علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان سیدمهدی رحمتی ، سیدجلال حسینی ، هادی عقیلی ، ستارزارع ، مجید غلام نژاد ، جواد نکونام ، آندرانیک تیموریان ، فریدون زندی ، مسعود شجاعی ، غلامرضا رضایی و وحید هاشمیان را از ابتدا به میدان فرستاد و در نیمه دوم رسول خطیبی ، مهرزاد معدنچی و مجتبی جباری را به جای زندی ، رضایی و تیموریان به میدان فرستاد.

در این دیدار سعدالحرثی در دقیقه 29 نیمه اول را به سود عربستان به پایان برد اما در نیمه دوم شاگردان علی دایی فوتبال بهتری را به نمایش گذاشتند و توانستند در دقیقه 83 با ضربه سر کاپیتان جواد نکونام به گل تساوی دست پیدا کنند.

ملی پوشان کشورمان هر چند با کسب یک امتیاز برای صعود به جام جهانی و دیدارهای آینده امیدوار شدند اما در طول 90 دقیقه کم فروغ بودند و نتوانستند فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارند.

قضاوت دیدار تیم های ملی ایران و عربستان بر عهده مارک شیلد از کشور استرالیا بود که در این دیدار به هادی عقیلی و مهرزاد معدنچی از تیم ملی فوتبال کشورمان کارت زرد نشان داد.

در دیگر دیدار برگزار شده این گروه تیم ملی فوتبال کره شمالی موفق شد در زمین امارات برابر تیم ملی این کشور به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کند.

 

 

 

 

 


[ یکشنبه 87/6/17 ] [ 3:14 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6      
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب