فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


ایران با شکست کره شمالی 4امتیازی شد. - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 توانست کره‌ی شمالی را شکست دهد.

شاگردان علی دایی که در دیدار نخست خود برابر عربستان به تساوی دست یافته بودند در بازی دوم توانستند با گلزنی مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام 2 بر یک کره‌ی شمالی را در استادیوم آزادی شکست دهند.

تیم ملی ایران با این پیروزی 4 امتیازی شد و با تفضل گل کمتر نسبت به تیم‌های کره‌ی‌جنوبی و عربستان در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. کره‌شمالی نیز با 4 امتیاز در مکان چهارم و امارات نیز بدون امتیاز قعرنشین است.

نیمه‌ی نخست:

ایران با سید مهدی رحمتی، سید هادی عقیلی، سید جلال حسینی، ستار زارع، حسین کعبی، مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام، مسعود شجاعی، مجتبی جباری، غلامرضا رضایی و رسول خطیبی وارد زمین بازی شد.

دیدار تیم‌های ملی ایران و کره‌ی شمالی در حالی شروع می‌شود که شاگردان علی دایی با لباس‌های یکدست سفید برابر قرمز پوشان کره‌ی شمالی حاضر شده‌اند.

در ترکیب تیم ملی ایران از پرسپولیس قهرمان لیگ هفتم باشگاه‌های ایران بازیکنی دیده نمی‌شود. هادی عقیلی که گفته می‌شد به دلیل دو اخطاره بودن در این دیدار حضور ندارد با حکم کنفدراسیون فوتبال ایران اجازه‌ی بازی را یافت.

تیم ملی ایران خیلی زود توانست از حریفش پیش بیافتد، تماشاگران حاضر در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران تنها یازده دقیقه منتظر گشوده شدن دروازه‌ی کره‌ی شمالی بودند .

مهدی مهدوی کیا کاپیتان تیم ملی ایران در صدو چهارمین بازی ملی‌اش توانست یازدهمین گل ملی اش را به ثمر برساند.

مجتبی جباری بازیکن خط میانی تیم ملی با سانتر خود بازیکن اینتراخت فرانکفوت را در محوطه‌ جریمه صاحب موقعیت مناسبی کرد تا ضربه‌ی سر مهدوی کیای کوتاه قامت با اشتباه دروازه‌بان کره‌ی شمالی همراه شود و در نهایت از خط دروازه‌ی کره‌ی شمالی عبور کند.

پس از این گل هم بازیکنان ایران چند بار دیگر می‌توانستند گل زنی کنند اما تعلل بازیکنان خط حمله مانع از این امر شد.

رسول خطیبی اگرچه یک بار در وقت های اضافی اعلام شده از سوی داور در نیمه‌ی نخست توانست توپ را وارد دروازه‌ی حریف کند اما داور عمانی بازی ضربه‌ی او را به درستی آفساید تشخیص داد.

این تنها موقعیت از دست رفته‌ی سفید پوشان ایران نبود، خطیبی،‌عقیلی،‌ جباری بازیکنانی بودند که می‌توانستند تعداد گل‌های به ثمر رسیده در نیمه‌ی نخست را افزایش دهند اما اینگونه نشد. دو تیم قلب خط دفاعی حریف را نقطه‌ی ضعف آنها تشخیص داده و با پاس های پشت دفاع سعی در به دست آوردن موقعیت گلی زنی داشتند.

کره‌ی شمالی هم در این نیمه‌ می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند بهترین فرصت گل زنی کره‌ی شمالی با اشتباه بازیکنان ایران و لو دادن توپ از سوی آنها صورت گر فت اما تعلل مهاجم کره‌ی شمالی مانع از گشوده شدن دروازه‌ی مهدی رحمتی شد.

خطیبی هم در موقعیتی مشابه از دو قدمی دروازه نتوانست سانتر مسعود شجاعی را به گل دوم ایران تبدیل کند تا توپ تنها عرض دروازه را طی کند.

نیمه دوم:

کره‌ی شمالی که امیتاز‌های بازی را از دست رفته می‌بیند دست به بازی تهاجمی می‌زند. قرمز پوشان میدان در شروع نیمه‌ی دوم چند بار روی دروازه‌ی ایران خطرناک ظاهر می‌شوند و در چند صحنه رحمتی سنگربان ایران را وادار به واکنش می‌کند.

شوت از راه دور یکی از حربه‌های طوفان زرد آسیا است. به نظر می‌رسد کره‌یی‌ها پس از گذشت یک نیمه با جو ورزشگاه نیز آشنا شده‌اند و راحتر می‌توانند کارهای تاکتیکی‌ خود را اجرا کنند. آنها یک بار با شوت از راه دور تا آستانه‌ی گشودن دروازه‌ی ایران پیش می‌روند اما، رحمتی به خوبی از دروازه‌اش حفاظت می‌کند.

همکاری لژیونرهای اسپانیایی ایران گل دوم تیم دایی را شکل می‌دهد

جواد نکونام در دقیقه‌ی 65 بازی روی سانتر مسعود شجاعی دروازه‌ی کره‌ی شمالی را باز کرد. چند دقیقه بعد از این گل رضایی می‌توانست دروازه‌ی حریف را بازکند اما، حرکت پا به توپ او به ثمر نمی‌رسد و بازیکن باشگاه صبا از زدن ضربه‌ی آخر ناکام می‌ماند.

شش دقیقه پس از گل دوم ایران دروازه‌ی سید مهدی رحمتی باز می‌شود.

"جونگ تای‌سی" بازیکن شماره‌ی دوازده‌ی کره‌ی شمالی ضربه‌ی ایستگاهی فرستاده شده به محوطه‌ی جریمه‌ی ایران را با ضربه‌ی سر به دروازه‌ی ایران می‌فرستد.

خط دفاعی ایران در صحنه‌ی به ثمر رسیدن گل کره‌ی شمالی تنها تماشاگر بازیکنان حریف بود. رحمتی در ادامه دوبار با واکنش خوب مانع به تساوی کشیده شدن بازی شد .علی دایی برای کاستن از فشار حریف دست به تعویض زد و فریدون زندی و سیدمهدی سیدصالحی را به جای مجتبی جباری و رسول خطیبی به میدان فرستاد. مازیار زارع هم آخرین تعویضی دایی بود هافبک شمالی تیم ملی ایران در نخستین بازی ملی خود جانشین غلامرضا رضایی در ترکیب شد.

مهدوی‌کیا کاپیتان ایران در پایان دیدار با کره‌ی شمالی بهترین بازیکن میدان شناخته شد. این بازیکن در دقیقه‌ی پایانی بازی از نیمه‌ی زمین خودی استارت زد تا آمادگی بدنی‌اش را نیز نشان دهد.

در دقایق پایانی بازی کره‌ی شمالی تمام تلاش خود را بر ای به تساوی کشیدن بازی به خرج داد اما، در نهایت نتوانست بیش از یک بار دروازه‌ی رحمتی را باز کند.

 

 

 

 

 

 

 

 


[ پنج شنبه 87/7/25 ] [ 2:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب