فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


خبر های مقدماتی جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

 

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر کره جنوبی شانس حضور خود را در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به حداقل ممکن رساند.

تساوی یک بر یک ایران در کره جنوبی باعث شد که فرصت حضور مستقیم در جام جهانی 2010 برای سفیدپوشان ایران از دست برود و اکنون تنها باید به انتظار رقم خوردن نتیجه دلخواه در بازی تیم‌های ملی عربستان و کره شمالی بود تا به عنوان تیم سوم به رقابت‌های پلی آف راه پیدا کنیم.

در این دیدار ابتدا مسعود شجاعی در دقیقه 51 با اشتباه مدافع و دروازه‌بان کره جنوبی دروازه این تیم را باز کرد اما در ادامه در دقیقه 82 پارک جی سونگ بازی را به تساوی کشاند تا تیم ملی ایران پس از 38 سال نتواند در سئول به پیروزی برسد.

کره شمالی با تساوی بدون گل در عربستان بعد از 44 سال بار دیگر به جام جهانی رفت و تیم ملی فوتبال ایران در حالی که می‌توانست راحت‌تر از هر دوره‌ی دیگری به جام‌جهانی فوتبال برود از رسیدن به رقابت‌های جام‌جهانی آفریقای جنوبی بازماند.

در آخرین بازی گروه دو انتخابی جام جهانی 2010 در آسیا دو تیم عربستان و کره شمالی در ورزشگاه شاه فهد به مصاف هم رفتند که درپایان به تساوی بدون گل رسیدند.

بعد از تساوی 1-1 ایران در کره جنوبی، یک برد می توانست یکی از دو تیم عربستان و کره شمالی را به طور مستقیم به جام جهانی برساند و باعث حذف دیگری شود اما، با تساوی به دست آمده دو تیم شانس حضور در آفریقای جنوبی را زنده نگه داشتند.

عربستان در اغلب دقایق بازی بر زمین مسلط بود اما، کره شمالی با همان سیستم دفاعی خود راه نفوذ میزبان را سخت کرده بود.

کره شمالی در دقایق تلف شده بازی کیم یونگ جون را هم با کارت قرمز از دست داد اما توانست با همین یک امتیاز پایین تر از کره جنوبی به عنوان تیم دوم گروه دو به جام جهانی راه پیدا کند.

به این ترتیب عربستان تیم سوم شد تا در دو بازی رفت و برگشت پلی آف در ماه شهریوربا بحرین روبرو شود.

ایران هم در مقام چهارم گروه پنج تیمی از رسیدن به جام جهانی 2010 بازماند و همراه امارات که حذف زودهنگامی داشت برای چهار سال از مهمترین تورنمنت جهان دور ماند.

برنده دیدار پلی آف آسیا با نیوزلند دو دیدار رفت و برگشت برگزار می کند تا تیم برنده در آفریقای جنوبی باشد.


[ چهارشنبه 88/4/3 ] [ 12:7 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

گل علی کریمی در دیدار چهارشنبه ایران برابر امارات متحده عربی از رقابت های گروه دوم انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، دویستمین گل ایران در تاریخ 36 ساله حضورش در رقابت های مقدماتی جام جهانی بود.

پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال در پایان دیدار ایران - امارات نوشت: "ایران با گل کریمی نخستین تیم آسیایی است که به آمار 200 گل زده در این رقابت ها دست پیدا می کند."

فیفا در گزارش خود از بازی های چهارشنبه ی تیم های آسیایی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 نیز نوشت: "ایران همچنان می تواند امیدوار بماند. از آنجا که این تیم با گل علی کریمی در تهران امارات را شکست داد،‌ رقابت ها در گروه دوم آسیا بر سر جایگاه دوم این گروه همچنان داغ و پر هیجان دنبال خواهد شد. در این گروه کره جنوبی بلیت ورود به جام جهانی را به دست آورده است."

FIFA.com همچنین نوشت: "ایرانی ها با پیروزی نزدیک برابر امارات که نخستین بردش پس از چهار بازی بود،‌ هنوز هم می توانند به حضور در رقابت های جام جهانی آفریقای جنوبی امیدوار باشند. شاگردان افشین قطبی در این بازی به هر سه امتیاز مسابقه نیاز حتمی داشتند و برای همین هم گل جنجالی کریمی تعیین کننده بود. نیمه نخست بازی چندان پرهیجان نبود. میزبان در این نیمه به ندرت توانست دفاع حریفش را تحت فشار قرار دهد. هشت دقیقه پس از شروع نیمه دوم علی کریمی،‌ بازیکن سال های پیش بایرن مونیخ، پاسی را از آندرانیک تیموریان در بیرون محوطه جریمه دریافت کرد و پس از عبور از چندین مدافع توپ را با پای چپ از کنار ماجد ناصر دروازه بان امارات به تور دروازه ی این تیم دوخت.

ایران به لطف این پیروزی، دوباره در کنار عربستان سعودی و کره شمالی، دو مدعی دیگر صعود از این گروه قرار گرفت.

چنانچه ایرانی ها در آخرین بازی شان در کره جنوبی به پیروزی برسند،‌ آنوقت دست کم در گروهشان می توانند به عنوان سوم دست پیدا کنند."

این پایگاه اینترنتی درباره ی علی کریمی نیز نوشت: "کریمی 30 ساله باز هم خودش را به عنوان بازیکنی کلیدی برای ایران اثبات کرد. او در بازی قبلی ایران برابر کره شمالی هم عملکرد قدرتمندانه ای را از خود بروز داده بود. کریمی با گل تماشایی و پیروزی بخش خود برابر امارات توانست جایگاهش را در تیم افشین قطبی همچنان مستحکم کند."

پایگاه اینترنتی "کیکر" هم درباره بازی ایران - امارات نوشت: "ایران با کمک علی کریمی پیروز شد. این تیم با پیروزی نزدیک برابر امارات اکنون باید در کره جنوبی برای بردن به میدان برود،‌ تا بلیت حضورش در دیدارهای پلی آف را قطعی کند."

کیکر همچنین نوشت: "چه تیمی در گروه B همسفر کره جنوبی خواهد بود؟ پاسخ این پرسش در روز پایانی روشن خواهد شد. برنده ی بازی عربستان سعودی - کره شمالی راهی جام جهانی خواهد شد ولی تساوی این بازی می تواند به سود ایران تمام بشود. تیم چهارم گروه دو در تهران و برابر تماشاگران خودی امارات را با گل علی کریمی، بازیکن سابق بایرن مونیخ با اختلاف ناچیز برد. ایران با موفقیت زیر نظر قطبی اکنون پیش از رقابت روز پایانی مرحله انتخابی درکره جنوبی در جدول با تیم های کره شمالی و عربستان سعودی یک امتیاز فاصله دارد. پیروزی بر صدرنشین گروه و میزبن جام جهانی 2002 می تواند دست کم حضور در رقابت پلی آف را برای ایران قطعی کند. پس از صعود کره جنوبی رقابت ها در گروه 2 بر سر بلیت جام جهانی آفریقای جنوبی تا پایان پر هیجان در جریان خواهدبود."


[ جمعه 88/3/22 ] [ 12:0 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در آمریکای جنوبی با پیروزی برزیل و شکست آرژانتین ادامه یافت.

زرد پوشان برزیل با شکست پاراگوئه گام مهمی برای صعود به رقابت های جام جهانی 2010 برداشتند. آرژانتین هم به دنبال شکست مقابل اکوادور خطرحذف از رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را بیش از هر زمان دیگری احساس می کند.

گل های روبینیو و نیلمار شاگردان کارلوس دونگا را در برابر سرسخت ترین حریف آنها در این گروه به پیروزی دو بر یک رساند. برزیل با برتری برابر پاراگوئه درصدر جدول رقابت های منطقه ی آمریکای جنوبی ایستاد و دریک قدمی صعود به رقابت های جام جهانی 2010 قرارگرفت.

قهرمان پنج دوره ازرقابت های جام جهانی ابتدا در دقیقه 24 دروازه اش را باز شده دید.کاناسگل بازیکن پاراگوئه در میانه نیمه نخست دروازه ژولیو سزار را گشود. پنج دقیقه پیش از پایان نیمه نخست روبینیو سانتر آلوس را با به گل تساوی تبدیل کرد. شاگردان دونگا در نیمه دوم هم بازی را دردست داشتند و موقعیت های گل زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردند. بعد از گذشت چهار دقیقه از این نیمه دوم نوبت به نیلمار رسید تا توپ برگشت داده شده از سوی دفاع پاراگوئه را داخل دروازه این تیم کند. دقایقی بعد روبینیو بهترین بخت ممکن را برای ثبت گل سوم برزیل را از دست داد، ‌تا این بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

چنانچه برزیل در بازی آینده خود در سپتامبر مقابل آرژانتین به پیروزی برسد، صعود خود به رقابت های جام جهانی 2010 را تضمین می کند.

درمقابل با شکست 2 برصفر برابر اکوادور کار آرژانتین برای صعود سخت شد. این تیم در کیتو مقابل اکوادو شکست خورد تا راه سختی را برای صعود به رقابت های جام جهانی سال آینده پیش رو داشته باشد. این درحالی بود که بازیکنان آرژانتین می دانستند در صورت پیروزی در این دیدار، شانس زیادی برای صعود به جام جهانی خواهند داشت و برای همین از ابتدای مسابقه حریف را تحت فشار قراردادند. حمله های متعدد آرژانتین نتیجه ای نداشت و شاگردان مارادونا در ورزشگاه آتائولپا و ارتفاع بیش از حد شهر کیتو از سطح دریا با گذشت دقایق خسته تر نشان می دادند.

در دقیقه هفتاد ویک میزبان با شوت محکم آیووی گل برتری را مقابل سفید و آبی پوشان به ثمر رساند. مارادونا بعد از دریافت این گل، خوان سباستین ورون را هم به جمع هافبک های تیمش اضافه کرد ولی او هم نتوانست تغییری در سیستم بازی آرژانتین ایجاد کند. پالاسیوس دومین گل اکوادور را در دقیقه هشتاد وسوم با استفاده از غفلت خط دفاعی آرژانیتن به ثمر رساند تا جبران دو گل دردقایق پایانی برای میهمان سخت و غیرممکن شود.

بازی در پایان با همین دوگل به نفع اکوادور پایان یافت تا مارادونا و تیمش راه دشواری را برای صعود به دور پایان در پیش داشته باشند.

نتایج رقابت های چهارشنبه

برزیل 2 - پاراگوئه یک

اکوادور 2 - آرژانتین صفر

کلمبیا یک - پرو صفر

ونزوئلا 2 - اروگوئه 2

شیلی 4 - بولیوی صفر

جدول رقابت ها در پایان روز چهاردهم رقابت های انتخابی جام جهانی 2010 در منطقه آمریکای جنوبی

1- برزیل 27 امتیاز

2- شیلی 26 امتیاز

3- پاراگوئه 24 امتیاز

4- آرژانتین 22 امتیاز

5- اکوادور 20 امتیاز

6- اروگوئه 18 امتیاز

7- کلمبیا 17 امتیاز

8- ونزوئلا 17 امتیاز

9- بولیوی 12 امتیاز

10- پرو 7 امتیاز

در آمریکای جنوبی چهار تیم نخست به طور مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد. تیم پنجم در دیدار پلی‌آف با تیم چهارم منطقه‌ی آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه‌ی دریایی کارائیب بر سر یک سهمیه دیگر مبارزه خواهد کرد.

 

 


[ جمعه 88/3/22 ] [ 11:56 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

همزمان با آسیا و آمریکای جنوبی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره اروپا نیز پیگیری شد.

پیروزی پر گل انگلیس برابر آندورا و برد هلند برابر نروژ و همچنین پیروزی روسیه در خانه فنلاند از مهم ترین نتایج دیدارهای چهارشنبه شب مقدماتی جام جهانی 201 در اروپا بودند.

نتیجه دیدارها:

گروه یک

سوئد 4 - مالت صفر

گروه چهار

فنلاند صفر - روسیه 3

گروه شش

اوکراین 2 - قزاقستان یک

انگلیس 6 - آندورا صفر

گروه هفت

جزایر فارو صفر - صربستان 2

گروه نه

مقدونیه 2 - ایسلند صفر

هلند 2 - نروژ صفر

 

 

 

 

 

 


[ جمعه 88/3/22 ] [ 11:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

در رقابت های انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در قاره ی آسیا استرالیا، ژاپن و کره جنوبی صعود خود را قطعی کرده اند. در گروه 2 هنوز یک سهمیه برای صعود مستقیم به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی باقیمانده است و البته در هر دو گروه جدال برای به دست آوردن سهمیه پلی آف ادامه دارد.

عصرچهارشنبه روز نهم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره آسیا انجام شد و این نتایج به دست آمد:

گروه یک :

ژاپن 1 – 1 قطر

استرالیا 2 – 0 بحرین

برنامه دیدارهای پایانی

چهارشنبه 27 اردیبهشت

استرالیا - ژاپن

بحرین - ازبکستان

جدول گروه یک

1- استرالیا 7 بازی 17 امتیاز

2- ژاپن 7 بازی 15 امتیاز

3- بحرین 7 بازی 7 امتیاز

4- قطر 8 بازی 6 امتیاز

5- ازبکستان 7بازی4 امتیاز

گروه 2 :

ایران 1 – 0 امارات

کره جنوبی 0 – 0 عربستان

برنامه دیدارهای پایانی

چهارشنبه 27 اردیبهشت

کره جنوبی - ایران

عربستان صعودی - کره شمالی

جدول گروه 2

1- کره جنوبی 7 بازی 15 امتیاز

2- کره شمالی 7 بازی 11 امتیاز

3- عربستان صعودی 7 بازی 11 امتیاز

4- ایران 7 بازی 10 امتیاز

5- امارات 8 بازی یک امتیاز

در گروه یک بحرین و ازبکستان برای جایگاه سومی و سهمیه پلی آف مبارزه می کنند. و در گروه 2 سه تیم کره شمالی،‌ عربستان صعودی و ایران برای مکان دوم به پیکار رقیبان شان می روند. پیروزی ایران برابر کره جنوبی در صورتی که با تساوی دیدار کره شمالی و عربستان همراه شود،‌ صعود مستقیم شاگردان افشین قطبی به آفریقای جنوبی را در پی دارد. ولی با برد کره شمالی و یا عربستان، ایران در صورت پیروزی بر کره جنوبی به عنوان تیم سوم به بازی پلی آف خواهد رفت.


[ جمعه 88/3/22 ] [ 11:25 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

با انجام چهار دیدار، روز هفتم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا ادامه پیدا کرد.

در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 در منطقه آسیا چهار دیدار برگزار شد که تنها دو تیم ایران و استرالیا در این چهار دیدار به پیروزی رسیدند.

در گروه اول استرالیا که هفته قبل به جام جهانی صعود کرد، امروز با نتیجه دو بر صفر بر ابر بحرین به پیروزی رسید. در دیگر دیدار این گروه ژاپن- نخستین تیم صعود کننده به جام‌جهانی، با نتیجه صفر بر صفر برابر قطر متوقف شد.

در گروه دوم تیم ایران با تک گل علی‌کریمی سه امتیاز حساس دیدار برابر امارات را کسب کرد تا امیدوارتر به سئول سفر کند.

دو تیم عربستان و کره‌جنوبی هم در سئول با نتیجه صفر بر صفر به تساوی دست یافتند.

photo 


[ جمعه 88/3/22 ] [ 11:21 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: می‌توانیم به عنوان تیم دوم از این گروه به جام جهانی صعود کنیم.

مهدی مهدوی‌کیا در جمع خبرنگاران گفت: نیمه اول دو تیم تحت تاثیر وزش باد، بازی خوبی انام ندادند. امارات هم بسیار تدافعی بازی می‌کرد و این کار را بسیار سخت کرد. آنها می‌خواستند با حداقل گل در ایران شکست بخوردند و این اتفاق هم افتاد. مهم این بود که بتوانیم سه امتیاز این بازی حساس را کسب کنیم، با سه امتیاز ما شانس بیشتری برای صعود به جام جهانی پیدا کردیم.

مهدوی‌کیا افزود: می‌توانیم کره‌جنوبی را در سئول شکست دهیم، با این حال سرنوشت ما تا حدودی در بازی عربستان و کره‌شمالی رقم می‌خورد، امیدوارم که بتوانیم در نهایت به جام جهانی صعود کنیم.

وی درباره تعویض خود بین دو نیمه گفت: به هر حال این نظر سرمربی تیم ملی بود که من را از ترکیب بیرون آورد، هفته گذشته دچار آسیب دیدگی از ناحیه کمر شدم و به همین دلیل در نیمه دوم توسط سرمربی تیم تعویض شدم.


[ جمعه 88/3/22 ] [ 11:16 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

علی کریمی گفت: سه امتیاز بسیار مهمی بود که خوشبختانه توانستیم آن را کسب کنیم.

گلزن تیم ملی در دیدار برابر امارات در جمع خبرنگاران گفت: بازی بسیارسختی بود؛ امارات با شیوه تدافعی بازی می‌کرد و تا قبل از اینکه بتوانیم به گل برسیم آن‌ها بسیار بسته بازی می‌کردند. خوشبختانه سه امتیاز حیاتی این بازی را کسب کردیم و حالا می‌توانیم امیدوارنه‌تر به سئول برویم.

وی درباره دیدار با کره‌جنوبی گفت: هیچ چیز غیرممکن نیست، عربستان در سئول و در شرایطی که 10 نفره بود توانست یک امتیاز از کره‌جنوبی بگیرد. ما کمتر از عربستان نیستیم و می‌توانیم به امتیازهای لازم در کره‌جنوبی دست یابیم.

کریمی درباره گلزنی و حضور خود در این بازی گفت: اسم‌ها دیگر در فوتبال بازی نمی‌کنند، گلی هم که من زدم حاصل تلاش تمام بازیکنان بود.


[ جمعه 88/3/22 ] [ 11:13 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی مقابل تیم امارات گفت: اگر کسی بتواند در کره‌جنوبی این تیم را شکست دهد آن فرد افشین قطبی است.

افشین قطبی در ادامه اظهار کرد: بسیار خوشحالم که این پیروزی را به دست آوردیم و باید این پیروزی شیرین را به همه مردم ایران تبریک بگویم.

وی ادامه داد: ما استرس زیادی داشتیم و این استرس زیاد کار را برای تیم ما سخت کرده است. این فشار روانی باعث شد تا در برخی از صحنه‌های بازی نتوانیم خوب کار کنیم اما خیلی خوشحالم که سه امتیاز بازی را کسب کردیم. اما به طور کلی در بازی صحنه‌های خوبی را داشتیم. من از عملکرد شاگردانم راضی هستم که این پیروزی را کسب کردیم.

قطبی با بیان اینکه پیروزی برابر کره‌جنوبی شیرین‌تر خواهد بود، خاطر نشان کرد: اگر کسی بتواند این پیروزی را به دست بیاورد آن فرد افشین قطبی است. من سال‌ها در کره جنوبی بودم و آنجا را خوب می‌شناسم. از همه تشکر می‌کنم و امیدوارم که مردم ما را حمایت کنند.

سرمربی تیم فوتبال ایران با بیان اینکه از روز اول می‌دانستم کار سختی را پیش رو دارم، ادامه داد: از روز اول که آمدم می‌دانستم که کار بزرگی را در پیش رو دارم، بعد از سه بازی حداقل هفت امتیاز کسب می‌کردیم، ما می‌خواستیم در کره‌شمالی پیروز باشیم اما این اتفاق برای بازی آخر افتاد که شیرینی‌اش بیشتر شود، همانند پرسپولیس که سال گذشته در بازی آخر قهرمان لیگ شد.

وی در مورد تعویض‌هایش گفت: در ابتدای بازی احساس می‌کردم تیم امارات خیلی بسته بازی می‌کند، بنابراین خعلتبری را که فوتبال باانرژی دارد برای مقابله ترکیبی وارد زمین کردم. در بخش دیگری از بازی نیز ما به سرعت آرش برهانی نیاز داشتیم، همچنین در هنگام تعویض سوم هم تیم نیاز به تحرک بیشتر داشت که خسرو حیدری را وارد زمین کردیم، فکر می‌کنم هر سه این تعویض‌ها برای تیم خوب بود.

وی در مورد علت بازی ندادن فریدون زندی هم گفت: ما هفتاد میلیون نفر جمعیت داریم که همه آن‌ها می‌توانند در تیم ملی بازی کنند، همچنین ما هم‌اکنون می‌توانیم در نیمه اول یک تیم و در نیمه دوم یک تیم دیگر را وارد زمین کنیم. نکته سوم اینکه زندی باید یا به جای علی کریمی بازی می‌کرد یا در کناره‌ها که در همه این پست‌ها بازیکنان ما خیلی خوب کار می‌کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان در مورد اهمیت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: انتخابات یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای مردم است و فکر می‌کنم که همه باید در انتخابات شرکت کنند. من هم در انتخابات شرکت می‌کنم و این یک لطف خداوندی برای ایرانی‌ها است.


[ جمعه 88/3/22 ] [ 11:8 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

 

علی کریمی بهترین بازیکن دیدار تیم‌های فوتبال ایران و امارات شد.

در پایان دیدار تیم‌های فوتبال ایران و امارات از سری رقابت‌های راهیابی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در تهران، علی کریمی به عنوان بهترین بازیکن زمین برگزیده شد.

این درحالی است که کریمی تک گل بازی را برای تیم ایران به ثمر رساند.


[ جمعه 88/3/22 ] [ 11:1 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب