فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


خبر های لیگ های جهان2008-2009 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

 

زلاتان ابراهیموویچ به عنوان بهترین بازیکن سری A شناخته شد.

مهاجم سوئدی اینتر عنوان مرد سال 2008 فوتبال ایتالیا را به خود اختصاص داد.

این انتخاب از سوی اتحادیه‌ی بازیکنان حاضر در فوتبال ایتالیا (AIC) صورت گرفت. در این انتخاب آلساندرو دل‌پیرو کاپیتان یوونتوس به عنوان بهترین بازیکن ایتالیایی و چزاره پراندلی از فیورنتینا به عنوان بهترین مربی سال 2008 ایتالیا برگزیده شدند.

در فصل گذشته‌ی رقابت‌های سری A ابراهیموویچ در 26 بازی توانست 17 بار گلزنی کند و اینتر به لطف گل‌های او بار دیگر قهرمان سری A شد.

او در فصل جاری هم در 19 بازی توانسته است 12 بار برای تیم ژوزه مورینیو گلزنی کند. نراتزوری هم اکنون بالاتر از یوونتوس صدرنشین جدول رقابت‌هاست.

ابراهیموویچ همچنین با دریافت حقوق 12 میلیون یورو پردرآمدترین فوتبالیست دنیا نیز شناخته می‌شود.

این در حالی است که با پیوستن کاکا به منچسترسیتی او می‌توانست درآمدی بیشتر از زلاتان داشته باشد. گفته می‌شود حقوق کاکا در سیتی 25 درصد بیشتر از درآمد کنونی زلاتان بود.


[ جمعه 87/11/4 ] [ 12:20 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

با گذشت 22 هفته از فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر منچستریونایتد برای نخستین بار صدرنشین این رقابت‌ها شد.

صدرنشینی شیاطین سرخ، مدافع عنوان قهرمانی در فصل جاری رقابت‌ها در حالی رخ می‌دهد که این تیم یک بازی عقب افتاده را نیز در کارنامه دارد.

تساوی یک بر یک دوشنبه شب لیورپول و اورتون در آنفیلد باعث شد تا شاگردان سرآلکس فرگوسن که پس از برد یک بر صفر عصر شنبه برابر بولتون به طور موقت در صدر جدول قرار گرفته بودند، جایگاهشان را در صدر جدول همچنان حفظ کنند.

لیورپول که با پیروزی در داربی این شهر برابر اورتون می‌توانست در صدر قرار بگیرد، پس از توقف یک بر یک به خاطر تفاضل گل کمتر خود در مکان دوم جای گرفت.

در این دیدار شاگردان رافائل بتیس تا دقیقه 87 با تک گل کاپیتان خود، استیون جرارد (69) پیروز میدان و صدرنشین جدول بودند. اما، گل دقیقه 87 تیم کاهیل استرالیایی با ضربه سر خود همه چیز را برای هواداران لیورپول در ورزشگاه آنفیلد خراب کرد.

به این ترتیب در پایان هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر منچستریونایتد با 21 بازی و 47 امتیاز برای نخستین بار در فصل جاری در صدر جای گرفت.

لیورپول با همین امتیاز از 22 بازی در مکان دوم ایستاد، چلسی و آستون ویلا هم با 45 و 44 امتیاز سوم و چهارم هستند.


[ جمعه 87/11/4 ] [ 12:13 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

"آلفونسو پرس بورول" داور دیدار یکشنبه شب رئال مادرید و اوساسونا محروم شد.

این داور که با اشتباه‌های فاحش خود نقش مهمی در تغییر نتیجه‌ی بازی داشت، از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا تا اطلاع بعدی از انجام قضاوت محروم شد.

بورول در دیدار یکشنبه رئال و اوساسونا که با برتری سه بر یک کهکشانی‌ها همراه بود، از اعلام دو ضربه‌ی پنالتی به سود تیم جواد نکونام و مسعود شجاعی خودداری کرد و در عین حال یکی از بازیکنان اوساسونا را به اشتباه از بازی اخراج کرد.

او که نقش مهمی در پیروزی رئال مادرید داشت، قرار بود چهارشنبه شب دیدار مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا میان اسپانیول و بارسلونا را سوت بزند اما، فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از تصمیم‌گیری‌های اشتباه او این کار را به مونیس فرناندس واگذار کرد.

پرس دومین داوری است که پس از قضاوت بازی‌های رئال مادرید با محرومیت مواجه می‌شود. پیش از این آلوارس ایسکوئیدرو که قضاوت دیدار رئال مادرید و آتلتیک بیلبائو را برعهده داشت، از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا محروم شد.


[ جمعه 87/11/4 ] [ 12:10 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

 

هفته‌ی نوزدهم رقابت‌های لالیگا با گلزنی دوباره‌ی «جواد نکونام» همراه بود. بازیکن خط میانی اوساسونا و تیم ملی ایران این‌بار در ورزشگاه «سانتیاگو برنابئو» دروازه‌ی «ایکرکاسیاس» سنگربان رئال مادرید و تیم‌ ملی اسپانیا را باز کرد.

 یکشنبه شب در ادامه‌ی هفته‌ی نوزدهم رقابت‌های فوتبال دسته‌اول باشگاه‌های اسپانیا رئال مادرید میزبان اوساسونای قعرنشین بود.

در این دیدار که آخرین‌بازی دو تیم از دور رفت رقابت‌های لالیگا به شمار می‌رفت، رئال مادرید در پایان توانست شاگردان آنتونیو کاماچو، سرمربی اوساسونا را با گل‌های «سرخیو راموس»(49) و «گونسالو هیگوآین»(63) و «آرین روبن»(89) با نتیجه‌ی 3 بر یک از پیش‌رو بردارد.

این بار اشتباه «روبرتو فرناندس آلوایروس»، سنگربان اوساسونا و البته «آلفونسو پرس بورول» داور بازی به یاری کهکشانی‌ها آمد.

داور بازی در این مسابقه از اعلام دو ضربه‌ی پنالتی به سود اوساسونا خودداری کرد و با دادن کارت‌های اشتباه «خوان فران» بازیکن اوساسونا را نیز از زمین مسابقه اخراج کرد تا اوساسونا در ده دقیقه پایانی ده نفره بازی کند.

 

 

این نتیجه در حالی رقم خورد که اوساسونا جواد نکونام و مسعود شجاعی، لژیونرهای ایرانی‌اش را از ابتدا در ترکیب می‌دید، همچون دیدار هفته‌ی پیش خود برابر بارسلونا ابتدا از حریف صاحبنامش پیش افتاده بود.

نکونام، هافبک دفاعی اوساسونا نیز در دقیقه‌ی 19 زننده‌ی گل نخست بازی بود. این گل او که با ضربه‌ی سر به ثمر رسید، پنجمین فصل نکونام در فصل جاری رقابت‌های لالیگا بود. بازیکن ایرانی اوساسونا در حال حاضر بهترین گلزن باشگاهش نیز به شمار می‌آید. او علاوه بر این گل در جریان بازی هم بازیکن موثری نشان داد و نمایش خوبی داشت.

 

مسعود شجاعی، دیگر بازیکن ایرانی اوساسونا هم در این بازی اثرگذار نشان داد و در چند صحنه قوهای سپید مادریدی را مقهور تکنیک بالای خود نیز کرد.

شجاعی در این بازی از داور مسابقه کارت زردی را هم دریافت کرد تا عادت قدیمی خود، دریافت اخطارهای بی‌دلیل را ترک نکرده باشد.

نکونام و شجاعی در این بازی تا پایان در میدان حاضر بودند.

این شکست باعث شد تا اوساسونا با 13 امتیاز همچنان قعرنشین جدول رقابت‌های لالیگا باقی‌بماند. رئال با این برد 38 امتیازی شد.


[ جمعه 87/11/4 ] [ 11:57 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سنگربان ملی‌پوش رئال مادرید امیدوار است تا سال جدید میلادی برای کهکشانی‌ها پر از موفقیت باشد.

ایکر کاسیاس در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه رئال مادرید اظهار کرد: «امیدوارم بتوانیم سال 2009 را به یک سال فراموش نشدنی برای هواداران تبدیل کنیم.»

کاسیاس فصل گذشته ضمن کسب مقام قهرمانی فصل گذشته لالیگا در کنار هم تیمی‌های خود توانست جایزه زامورا که به بهترین دروازه‌بان رقابت‌های لالیگا اعطا می‌شود را از آن خود کند. او که سال 2008 را چندان خوب آغاز نکرده بود طی دو دیدار گذشته رئالی‌ها برابر بارسلونا و والنسیا درخشش خیره کننده‌ای از خود نشان داده است.


[ یکشنبه 87/10/8 ] [ 12:5 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت های جام جهانی باشگاه ها در سال 2008 با قهرمانی تیم منچستر یونایتد به پایان رسید.

این رقابت ها یکشنبه شب با برتری یک بر صفر منچستر یونایتد برابر لیگا دکوئیتو خاتمه یافت که وین رونی مهاجم جوان یونایتدها تک گل تیمش را برابر حریف اکوادوری به ثمر رساند.

رونی که در پایان مسابقات این دوره به عنوان بهترین بازیکن رقابت ها شناخته شد، پس از قهرمانی گفت و گویی با سایت فیفا انجام داده که در زیر می آید:

* در پایان بازی هواداران سرودهایی سر می دادند که در آن از منچستر یونایتد به عنوان قهرمان انگلیس، قهرمان اروپا و قهرمان جهان یاد می کردند. چه حسی نسبت به این مساله داری؟

خوشحالم. قهرمان جهان شدن حس فوق العاده ای به همراه دارد. پس از 10 نفره شدن، بازی دشواری داشتیم که پیروزی در این دیدار باعث خوشحالی زیاد من شد. قهرمانی در این رقابت ها دستاورد بزرگی برای من و کل باشگاه محسوب می شود. برای کسب عناوین به منچستر آمدم، بنابراین قهرمانی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و اکنون جام جهانی باشگاه ها در یک سال بی تردید استثنایی است. همه ما از بابت آن احساس غرور می کنیم.

*در مورد عملکرد تیم "لیگا دکوئیتو" چه نظری دارید؟

آنها تیم خوبی بودند، خوب توپ را به گردش در می آوردند و پس از اینکه 10 نفره شدیم حفظ توپ کرده و کار را برای ما سخت کردند. آنها با آبرو ظاهر شدند. با این حال، فکر می کنم ما فرصت های بهتری به وجود آوردیم در نتیجه با وجود 10 نفره شدن احساس خوش بینانه ای داشتیم. از طرفی، تیم ما بسیار خوب دفاع می کند و من همواره احساس می کردم که تیم ما قابلیت پیروزی در این دیدار را دارد و در نهایت هم همین اتفاق رخ داد.

*به هر حال، در مواقع نیاز هم دروازه بان شما وظیفه اش را به خوبی انجام داد.

ادوین (فان در سار) فوق العاده بود. او همانند بازی نخست واکنش های فوق العاده ای از خود نشان داد. او یک دروازه بان در سطح جهانی است. با وجود "فان در سار" ما می دانیم که پس از به ثمر رساندن گل، او از دروازه تیم به خوبی محافظت خواهد کرد. حضور فان در سار در ترکیب تیم تاثیر بسیاری دارد.

* در مورد "خوسه سوالوس" دروازه بان حریف چه نظری داری؟ وقتی او چندین بار مانع از گلزنی‌ات به ویژه در نیمه نخست شد، آیا با خود فکر کردی که شاید امشب شب ناکامی برای شما باشد؟

او چند واکنش بسیار خوب از خود نشان داد اما من می دانستم که اگر ما به تلاش هایمان ادامه دهیم فرصت هایی بدست خواهیم آورد و من مصمم به گلزنی روی یکی از همین فرصت ها بودم. خوشبختانه، توانستم تک گل تیم را به ثمر برسانم.

*شما هر زمان که در این رقابت ها به میدان رفته اید شور و علاقه بسیاری از خود نشان داده اید.

من از فوتبال بازی کردن لذت می برم. هرگز علاقه ای به نیمکت نشینی ندارم، در نتیجه زمانی که در بازی نخست حضور نداشتم به سراغ مربی رفتم تا از او بپرسم که آیا می توانم به میدان بروم یا نه؛ خوشبختانه او به من اجازه حضور در زمین را داد و از بابت بازی برابر گامبا بسیار لذت بردم. سفر خوبی را تجربه کردیم و همه چیز با قهرمانی ارزش پیدا کرد.

* این مسابقات منتقدان بسیاری به همراه داشته است. چه پاسخی برای این افراد دارید؟

شک ندارم افرادی که می گویند این تورنمنت بی ارزش است کسانی هستند که در اینجا حضور ندارند. مطمئن هستم که هر باشگاهی علاقمند به قهرمانی در این رقابت ها است. بی تردید اگر چلسی قهرمان اروپا می شد آنها علاقمند به حضور در این مسابقات بودند. ما از بابت قهرمانی در این رقابت ها احساس غرور می کنیم. برای قهرمانی به ژاپن آمدیم و همین کار را هم کردیم.

* از اینکه به عنوان بهترین بازیکن این دوره از رقابت ها شناخته شدید، چه احساسی دارید؟

مسلماً کسب عنوان بهترین بازیکن رقابت ها فوق العاده است. خوشحالم و می خواهم این جایزه را با ارزش بشمارم. از زمانی که به منچستر یونایتد آمده ام، پیشرفت کرده ام و در چند سال گذشته ما به عناوینی دست یافته ایم که اصلی ترین مساله برای باشگاه به حساب می آیند. اگر بتوانیم به روند فعلی ادامه دهیم و مانند تیم کنونی به پیشرفت ادامه دهیم، آنگاه می توانیم عناوین بیشتری هم بدست آوریم.

* شما به قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها دست یافته اید. شک ندارم که اکنون در اندیشه کسب عنوان بهترین بازیکن در رقابت های جام جهانی هستید.

اگر بتوانم به همراه انگلیس در جام جهانی بعدی به این عنوان دست پیدا کنم، بسیار شورانگیز خواهد بود. ما برای قهرمانی در جام جهانی تلاش می کنیم، بنابراین امیدوارم بتوانیم در آفریقای جنوبی خوب ظاهر شویم.


[ سه شنبه 87/10/3 ] [ 12:6 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo 

سرمربی جنجالی اینتر یک بار دیگر از "زلاتان ابراهیموویچ" به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر جهان یاد کرد.

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی اینتر و هموطن "کریستیانو رونالدو" مرد سال فوتبال اروپا در سال 2008 گفت: «رونالدو بازیکن خوبی است اما بهترین نیست. او امسال شایسته دریافت توپ طلا بود چرا که تیمش به قهرمانی در اروپا و انگلیس دست یافت و رونالدو گل های بسیاری به ثمر رساند.»

مورینیو خاطرنشان کرد:‌ «زمانی که به ارزش های یک بازیکن می اندیشم، نام هایی همچون کاکا، ابراهیموویچ و مسی به ذهنم خطور می کنند نه نام رونالدو. مسی یک پدیده است اما از نظر من ابراهیموویچ بهترین است.»

مورینیو در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف منچستر یونایتد برود و تقابل کریستیانو رونالدو مقابل اینتر می تواند از نکات جالب این دیدار باشد


[ دوشنبه 87/10/2 ] [ 12:46 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

سرمربی میلان پس از پیروزی پرگل این تیم برابر اودینزه به تمجید از عملکرد تیمش پرداخت.

کارلو آنجلوتی پس از پیروزی 5 بر یک میلان برابر اودینزه گفت: «تفاوت عملکرد تیم ما در این بازی نسبت به بازی های قبلی پیشرفت آندرا پیرلو بود که با نظم و ترتیب و تداوم ظاهر شد.»

آنجلوتی ادامه داد: «سال گذشته ما اغلب در بازی های خارج از خانه پیروز می شدیم و در خانه بازی ها را واگذار می کردیم. امسال این مساله برعکس شده است و امشب شما میلان واقعی را دیدید. ما تیم شکست ناپذیری نیستیم و این مساله به ویژه در بازی های خارج از خانه ما به چشم خورده است اما در سن سیرو امسال به مراتب بهتر هستیم.»

میلانی ها پس از گذشت 17 هفته از رقابت های سری A اکنون با 33 امتیاز پس از میلان و یوونتوس در رده سوم جدول رده بندی قرار دارند.


[ دوشنبه 87/10/2 ] [ 12:45 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

 

"لاسانا دیارا" به تیم رئال مادرید پیوست.

هافبک دفاعی پورتس موث با قراردادی 4 سال و نیمه به مبلغ 20 میلیون یورو راهی تیم اسپانیایی شد.

دیارا در سال 2005 پا به فوتبال انگلیس گذاشت و به تیم چلسی پیوست. او دو سال بعد راهی آرسنال شد. این بازیکن فرانسوی 12 بازی برای تیم پورتس موث به میدان رفته است.

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 87/10/2 ] [ 12:41 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

هفته هفدهم رقابت های سری A ایتالیا، با وجود اینکه هفته کم گلی بود اما پیروزی پرگلی را برای روسونری به همراه داشت.

هفته هفدهم این رقابت ها یکشنبه شب در حالی به پایان رسید که میلانی ها توانستند با درخشش بازیکنان برزیلی خود به پیروزی پرگل برابر اودینزه دست یابند.

photo

 

photo

 

photo

 

photo 

یوونتوس دیگر تیم مدعی هم توانست در خانه آتالانتا حریف خود را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

photo 

photo 

در پایان هفته هفدهم رقابت های سری A هم اکنون تیم اینتر با 42 امتیاز در صدر ایستاده است. یوونتوس با 36 امتیاز در رده دوم قرار دارد و میلان با 33 امتیاز سوم است.

نتایج دیدارهای یکشنبه شب به شرح زیر است:

*تورینو یک

بیانچی (53)

ناپولی صفر

*سامپدوریا صفر

فیورنتینا یک

مونتولیوو (19)

*لچه صفر

بولونیا صفر

*کیه وو صفر

جنوا یک

اولیورا (89)

*کاتانیا 3

بایوچو (30)، موریموتو (40، 56)

رم 2

ووچینیچ (74)، منز (78)

*کالیاری یک

آکوافرسکا (1)

رجینا

برینزا (60)

*آتالانتا یک

ویری (48)

یوونتوس 3

دل پیرو (30)، لگروتالیه (38)، آمائوری (81)

*میلان 5

پاتو (4، 18)، کاکا (13، 52)، سیدورف (43)

اودینزه یک

دی ناتاله (17)


[ دوشنبه 87/10/2 ] [ 12:39 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب