فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

در فاصله پنج روز مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها با انجام دیدارهای دوستانه در پی افزایش آمادگی تیم‌هایشان هستند.

شنبه شب 9 دیدار دوستانه در نقاط مختلف جهان برگزار شد که در یکی از مهمترین دیدارها ایتالیا نایب قهرمان جهان پس از شکست ناامیدکننده برابر مکزیک، برابر سوئیس با نتیجه یک بر یک متوقف شد. هلند با نتیجه 6 بر یک برابر مجارستان به پیروزی دست یافت.

آفریقای جنوبی میزبان جام جهانی با نتیجه یک بر صفر دانمارک را شکست داد. ایالات متحده با نتیجه 3 بر یک مقابل استرالیا به پیروزی رسید. لتونی یک بر صفر به غنا باخت. اسلواکی 3 بر صفر کاستاریکا را شکست داد. الجزایر هم با نتیجه یک بر صفر برابر امارات به پیروزی رسید. هندوراس با 3 گل مقابل رومانی شکست خورد و صربستان هم با نتیجه 4 بر 3 از سد کامرون گذشت.


[ یکشنبه 89/3/16 ] [ 11:33 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم‌های فرانسه، اروگوئه، کره جنوبی و مکزیک وارد آفریقای جنوبی شدند.

کمیته برگزاری رقابت‌های جام جهانی اعلام کرد که تیم‌های فرانسه، اروگوئه، کره جنوبی و مکزیک وارد آفریقای جنوبی محل برگزاری این رقابت‌ها شدند.

مسوول اجرایی کمیته برگزاری رقابت‌های جام جهانی گفت: بسیار خوشحالیم که سه تیم هم گروه کشورمان امروز وارد آفریقای جنوبی شدند. ما به اعضای تیم‌های فرانسه، مکزیک و اروگوئه خوش‌آمد می‌گوییم. همچنین به کره جنوبی میزبان جام جهانی 2002 برای ورود به آفریقای جنوبی خوش‌آمد می‌گوییم.

هوجونگ مو سرمربی تیم ملی کره پس از ورود به آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: این برای سومین بار است که به آفریقای جنوبی سفر می‌کنم. امیدوارم که بتوانیم در جام جهانی قدرتمان را نشان دهیم. تمامی بازیکنان در شرایط خوبی قرار دارند و آنها مشتاق‌اند تا تیمشان را تا مراحل پایانی ببرند.

سرمربی تیم ملی اروگوئه هم پس از ورود به خاک کره جنوبی خوشحالم که سرانجام وارد آفریقای جنوبی شدیم. رویای ما قهرمانی در جام جهانی است. با این حال ما به بازی نخست‌مان برابر فرانسه فکر می‌کنیم.


[ یکشنبه 89/3/16 ] [ 11:29 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

اسکن پای آسیب دیده آرین روبن مشخص می‌کند که آیا ستاره هلندی می‌تواند تیم ملی کشورش را در جام جهانی 2010 همراهی کند یا خیر؟

آرین روبن ستاره تیم ملی هلند در جریان دیدار شنبه شب تیمش برابر مجارستان از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد و مجبور شد در دقیقه 85 به دلیل آسیب دیدگی زمین بازی را ترک کند.

برت فن مارویک مربی تیم ملی هلند درباره وضعیت ستاره تیمش به خبرنگاران گفت: او درد شدیدی را احساس می‌کند با این حال ما امیدواریم که او را از دست ندهیم. با این حال باید منتظر بمانیم. من می‌توانم 24 ساعت پیش از نخستین دیدار تیمم در جام جهانی بازیکن دیگری را جایگزین روبن کنم. اما تا آن زمان او همچنان در لیستمان قرار دارد.

قرار است امروز از پای آسیب دیده روبن عکس‌برداری شود. نتیجه این آزمایش مشخص می‌کند که آیا روبن می‌تواند لاله‌های نارنجی را در جام جهانی همراهی کند یا خیر؟

تیم ملی هلند 24 خرداد در نخستین دیدار خود در جام جهانی رودرروی دانمارک قرار خواهد گرفت.


[ یکشنبه 89/3/16 ] [ 11:23 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

قرار گرفتن آرژانتین، نیجریه و یونان در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی فوتبال هر علاقه‌مند این ورزش را به یاد جام جهانی 1994 آمریکا می‌اندازد. حضور این سه به نوعی بیانگر تکرار تاریخ در رقابت‌های جام جهانی است.

آرژانتین، نیجریه، کره جنوبی و یونان چهار تیم تشکیل دهنده گروه دوم رقابت‌های جام جهانی آفریقای جنوبی هستند.

** آرژانتین

همه نگاه‌ها به لیونل مسی است. از این گذشته دیگو مارادونا هم در روی نیمکت مربی‌گری این تیم می‌نشیند و بسیاری از نگاه‌ها را به خود معطوف خواهد کرد. مارادونایی که باید میان ستارگان پرفروغش در خط حمله و مدافعان نه چندان مطمئن خود، تعادل مناسبی را برقرار کند.

* عملکرد

آرژانتین با دو قهرمانی در جام‌های جهانی برای پانزدهمین بار به این رقابت‌ها پای می‌گذارد. 1978 در رقابت‌هایی که در خانه برگزار شد، نخستین عنوان جهانی "آلبی سلسته" رقم خورد. 8 سال بعد با پیروزی 3 بر 2 برابر آلمان در مکزیک دومین عنوان برای آرژانتین به دست آمد.

این تیم آمریکای جنوبی چهار سال بعد هم می‌توانست سومین عنوانش را در جام‌های جهانی به دست بیاورد اما ضربه پنالتی آندریاس برمه آه و افسوس آرژانتینی‌ها و اشک‌های مارادونا را به بار آورد.

آرژانتین در جام‌های جهانی 1958 ، 1962 و 2002 در همان دور گروهی به کارش پایان داد.

* مربی

دیگو مارادونا می‌خواهد از مردانش قهرمانانی بسازد. او می‌گوید دوست دارم پس از 24 سال دوباره با جام به آرژانتین بازگردم.

این گفته‌های یک مربی جنجالی است که اکنون می‌خواهد به عنوان مربی هم قهرمانی جهان را جشن بگیرد. او در جام جهانی 1986 مکزیک به عنوان بازیکنی بی‌نظیر سهمی بسیار بزرگ در دومین و آخرین قهرمانی آرژانتین در جام‌های جهانی داشت.

* ستاره

لیونل مسی ستاره بارسلونا تاکنون در پیراهن تیم ملی آرژانتین درخششی نداشته است. این بازیکن 22 ساله چهار سال پیش در آلمان تنها بازیکنی جانشین بود و اکنون می‌خواهد ثابت کند که چرا رقم فسخ قرارداد او با بارسلونا 250 میلیون یوروست.

* پیش‌بینی

نه به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در آفریقای جنوبی اما رسیدن به نیمه نهایی چیزی است که می‌توان در مورد آرژانتین انتظارش را داشت. دست کم پس از پیروزی متقاعد کننده یک بر صفر برابر آلمان در مونیخ در بازی دوستانه‌ای که 3 مارس 2010 انجام شد، خوش‌بینی‌ها در مورد آرژانتین را افزایش داد. مسابقه‌ای که باعث شد تا بسیاری روند پرفراز و نشیب آرژانتین در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را به فراموشی بسپارند. رقابت‌هایی که آرژانتین در روز پایانی توانست بلیت حضور در آفریقا را از آن خود کند.

** نیجریه

فدراسیون فوتبال نیجریه در تصمیمی دور از ذهن عنوان کرده است که هدف تیم ملی فوتبال این کشور رسیدن به دور نیمه نهایی خواهد بود و اگر این گونه نشود، آن وقت لارس لاگربک، بیست و چهارمین مربی خارجی این تیم از سال 1949، باید چمدانش را به مقصد اروپا ببندد.

* عملکرد

نیجریه برای چهارمین بار در جام جهانی حاضر می‌شود. عقاب‌ها در جام جهانی 1994 آمریکا نخستین حضور خود را در جام جهانی تجربه کردند. حضوری که تا دور یک هشتم نهایی ادامه داشت و تنها با شکست 2 بر یک برابر ایتالیا در وقت‌های اضافه پایان یافت. چهار سال بعد دانمارک ایستگاه آخر این تیم در دور یک هشتم نهایی بود.

*‌ مربی

لارس لاگربک سوئدی تازه از فوریه 2010 روی نیمکت این تیم آفریقایی می نشیند. او جانشین شیبو آمودو شده است. مربی 61 ساله‌ای که کشورش را در جام‌های جهانی 2002 و 2006 مربی‌گری کرده و در دوره قبل در دور یک هشتم نهایی برابر آلمان میزبان ناچار به خداحافظی از رقابت‌ها شده بود.

* ستاره

اکنون که از جان اوبی میکل، هافبک چلسی در جمع عقاب‌ها خبری نیست، نوبت به ستارگانی می‌رسد که در بوندسلیگا توپ می‌زنند. چیندو اوبازی (هوفنهایم) و اوبافمی مارتینز

(ولفسبورگ) ستارگان نیجریه در جام جهانی خواهند بود.

* پیش‌بینی

لاگربک می‌تواند روی بازیکنان استثنایی خود حساب کند اما این تیم پرستاره از فقدان روحیه تیمی رنج می‌برد. عنصر خلاقیت و همچنین بازیکنانی تعیین کننده در میدان عواملی هستند که نیجریه در میدان از آن‌ها برخوردار نیست. به این ترتیب تنها قرار گرفتن در مکان سوم جدول برای نیجریه در نظر گرفته می‌شود. درست همانند سال 2002.

** کره جنوبی

رسیدن به یک هشتم نهایی هدف بزرگ آسیایی‌هاست. این تیم قرار است با داشتن خط میانی فوق‌العاده به رهبری پارک جی سونگ از منچستر یونایتد به این هدف دست پیدا کند.

* عملکرد

کره جنوبی برای هشتمین بار مسافر جام جهانی می‌شود. بزرگ‌ترین افتخار این تیم رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی 2002 در خانه بود. جایی که با شکست یک بر صفر برابر آلمان رسیدن به دیدار پایانی ناممکن شد. در رده‌بندی هم شکست 3 بر 2 برابر ترکیه باعث شد تا ساکنان نیمه جنوبی شبه جزیره کره، از رسیدن به عنوان سوم جام جهانی محروم بمانند. در هفت دوره دیگر رسیدن به مرحله‌ای فراتر از دور گروهی رویای چشم بادامی‌ها بوده است. در جام جهانی 2006 هم تنها برد 2 بر یک برابر توگو برای کره‌ای‌ها کافی به نظر می‌رسید.

* مربی

هو جونگ موی 55 ساله می‌گوید هدف ما رسیدن به یک هشتم نهایی است. او برای سومین بار سکان هدایت کره‌ای‌ها را بر عهده دارد. سومین بار پس از سال‌های 1995 و 1998 تا 2000.

* ستاره

لژیونرهای اروپایی به کاپیتانی و فرماندهی پارک جی سونگ از منچستریونایتد در آفریقای جنوبی قرار است امید نخست "جنگندگان تائه گوک" باشند.

* پیش‌بینی

کره جنوبی رقابت‌های مقدماتی را بدون دردسر به پایان رساند. دو تساوی بدون گل برابر همسایگان شمالی، برای رسیدن به جام جهانی کافی بود. بخش بزرگی از بازیکنان این تیم هنوز در کشور خودشان توپ می‌زنند اما رفته رفته پای آن‌ها به باشگاه‌های اروپایی باز می‌شود. قدرت دوندگی و جنگندگی در کنار پارک جی سونگ که از سوی هوادارانش با عنوان "پارک سه ششه" خوانده می‌شود، برگ‌های برنده کره‌ی جنوبی است.

در خط حمله هم حضور بازیکنی با نام چو یونگ پارک می‌تواند مکان دوم را برای کره جنوبی پس از آرژانتین در پایان دور گروهی به همراه داشته باشد.

** یونان

اتو ره هاگل پس از دست رفتن جام جهانی 2006 و حذف ناامید کننده از یورو 2008 دوباره با یونان در رقابتی مهم حاضر می‌شود: در جام جهانی آفریقای جنوبی.

* عملکرد

یونان برای دومین بار در جام جهانی حاضر می‌شود. آن‌ها در 1994 آمریکا با سه شکست و دریافت 10 گل خورده، خاطره خوشی از جام‌های جهانی ندارند. آیا مردان "شاه اوتو" در جام جهانی سرانجام پایشان به گلزنی باز می‌شود؟

* مربی

ره هاگل آلمانی از سال 2001 هدایت یونانی‌ها را بر عهده دارد و این تیم را در یورو 2004 به قهرمانی اروپا رسانده است.

* ستاره

اگر ارزیابی‌ها بر اساس عملکرد بازیکنان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باشد، آن وقت تئوفانیس گکاس با 10 گل زده موفق‌ترین و برجسته‌ترین بازیکن یونان در اروپا خواهد بود. آنجلوس کاریستئاس و نیکوس لیبرو پولوس از فرانکفورت می‌توانند برگ‌های برنده ره هاگل باشند. همچنین نباید جورجوس کاراگونیس را فراموش کرد. بازیکن پاناتینایکوس یونان که در زدن ضربه‌های ایستگاهی بازیکنی متخصص به شمار می‌آید.

* پیش‌بینی

یونان نقشی فراتر از یک تیم کم‌شانس را ایفا نخواهد کرد. شیوه بازی ره هاگل که بازی کنترل شده تهاجمی است، در گروه پر از مدعی B برای ادامه رقابت‌ها کافی نخواهد بود. هلاس در پایان تنها قعرنشین گروه خواهد بود.


[ یکشنبه 89/3/16 ] [ 11:19 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
کامرانی فر نماینده داوری ایران در جام جهانی فوتبال به عنوان کمک داور ذخیره دیدار تیم‌های آرژانتین و نیجریه در جام جهانی 2010 انتخاب شد.

داوران مرحله گروهی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از سوی مسئولان برگزاری مسابقات انتخاب شدند که بر این اساس حسن کامرانی‌فر به عنوان کمک داور ذخیره بازی آرژانتین و نیجریه انتخاب شد.

این مسابقه از گروه B روز 22 خرداد در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

اسامی تیم داوری این مسابقه:

داور: وولفگانگ استارک (آلمان)

کمک داور اول: سالور ین هدریک (آلمان)

کمک داور دوم: پیکل مایک (آلمان)

داور چهارم: خلیل القندی (عربستان)

کمک داور ذخیره: حسن کامرانی فر (ایران)


[ یکشنبه 89/3/16 ] [ 11:13 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تمامی مسابقات فوتبال جام جهانی ‌2010آفریقای جنوبی به صورت زنده از رادیو پخش خواهد شد.

طبق برنامه زمان بندی مسابقات که از سوی روابط عمومی رادیوورزش اعلام شده است، هر روز سه مسابقه فوتبال درساعات ‌16، ‌18 و ‌30 دقیقه و ‌23 به روی آنتن می‌رود.

این مسابقات توسط خسرو والی زاده، مهرزاد عطاران، بهرام سلطانپور، علی اکبر ارمنده، کامران جعفری، مهدی شکری، مهرداد فرشیدی و حمید خواجه خباز گزارش خواهد شد وهر بازی توسط کارشناسان فوتبال مورد تحلیل وبررسی قرار خواهد گرفت.

شبکه رادیویی ورزش در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی اقدام به برگزاری دو مسابقه مختلف با جوایز ارزنده برای شنوندگان خود خواهد کرد. علاقمندان به فوتبال می‌توانند قبل از هر بازی نتیجه را از طریق تلفن یا سامانه پیام کوتاه پیش‌بینی کرده وبه قید قرعه برنده جوایز این شبکه باشند؛ ضمن اینکه مسابقه دیگری نیز طراحی شده‌است که در آن شنوندگان باید تیم‌های صعودکننده به مراحل بالاتر و در نهایت دو تیم فینالیست و قهرمان مسابقات را پیش‌بینی کنند که به بهترین پیش‌بینی‌ها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

شبکه رادیویی ورزش بر روی موج FM ردیف ‌102/5 در سراسر ایران شنیده می‌شود.


[ جمعه 89/3/14 ] [ 9:34 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایتالیا،‌ آتزوری را در جام جهانی 2010 مدعی رسیدن به عنوان قهرمانی ندانست.

فابیو کاناوارو رهبر خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایتالیا در گفت‌وگو با روزنامه ورزشی گاتزتا دلو اسپورت چاپ ایتالیا درباره شانس قهرمانی لاجوردی پوشان گفت: به عقیده من مدعیان همچون همیشه همان تیم‌های همیشگی هستند، برزیل، انگلیس، اسپانیا، آرژانتین و آلمان. بهتر است ما با عنوان مدعی، رقابت‌ها را شروع نکنیم آن وقت خواهیم دید که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

کاناوارو در این گفت‌وگو همچنین با رد انتقادها از مارچلو لیپی به خاطر فهرست اخیر بازیکنان تیم ملی فوتبال ایتالیا ابراز داشت: من 36 سال دارم. دیگران 32 و 33 ساله هستند. من با 32 سال قهرمان جام جهانی شدم. بازیکن با 30 سال سن پخته‌تر و باتجربه‌تر است. در جام جهانی تجربه، ارزش والایی دارد.

سن بالای برخی از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایتالیا، باعث درآمدن صدای منتقدان آتزوری شده است.


[ جمعه 89/2/24 ] [ 5:15 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مراسم رسمی ارائه درخواست میزبانی جام‌های جهانی 2018 و 2022 از سوی نامزدهای میزبانی به فیفا در حال برگزاری است.

نمایندگانی از استرالیا،‌ انگلیس، هلند ـ بلژیک، ژاپن، کره، قطر،‌ روسیه، اسپانیا ـ پرتغال و آمریکا در مرحله ماقبل پایانی ارائه درخواست میزبانی که در ژانویه 2009 آغاز شده بود، حاضر هستند.

تصمیم‌گیری‌ نهایی درباره اعطای میزبانی جام‌های جهانی 2018 و 2022 از سوی کمیته اجرایی فیفا در ماه دسامبر صورت خواهد گرفت.

انگلیس، اسپانیا و آمریکا سه کشوری هستند که پیش از این جام‌های جهانی 1966، 1982 و 1994 را برعهده داشته‌اند.

کره و ژاپن هم در سال 2002 به طور مشترک میزبانی بزرگ‌ترین رخداد فوتبالی جهان را بر عهده داشتند.

دیگر نامزدهای میزبانی جام جهانی تاکنون این رقابت را در کشورهای خود تجربه نکرده‌اند.

دیوید بکام ستاره خط میانی تیم ملی انگلیس، یوهان کرایف، اسطوره فوتبال هلند و فرانک لوی، رییس فدراسیون فوتبال استرالیا به سوییس سفر کردند تا با حضور در خانه فیفا، درخواست میزبانی کشورهای خود را ارائه بدهند. رود گولیت نیز دیگر نماینده هلند در این مراسم است.

موتو آکی اینوکای رییس فدراسیون فوتبال ژاپن، نماینده این کشور در این مراسم بود. سونگ جو هان هم نمایندگی کره را در این مراسم بر عهده داشت و سندهای لازم را به مسوولان فیفا ارائه داد.

بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته، کشورها به ترتیب زیر سندهای درخواست میزبانی جام جهانی را ارائه خواهند داد.

استرالیا ساعت 9 تا 9 و 15 دقیقه

انگلیس ساعت 9 و 45 دقیقه تا 10

هلند ـ بلژیک ساعت 10 و 30 تا 10 و 45 دقیقه

ژاپن ساعت 11 و 15 تا 11 و 30 دقیقه

کره جنوبی ساعت 12 تا 12 و 15 دقیقه

قطر ساعت 14 تا 14 و 15 دقیقه

روسیه ساعت 14 و 45 دقیقه تا 15

اسپانیا ـ پرتغال 15 و 30 تا 15 و 45 دقیقه

آمریکا 16 و 15 تا 16 و 30 دقیقه


[ جمعه 89/2/24 ] [ 5:12 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

آتزوری در جام جهانی 2010 نه فرانچسکو توتی را با خود به همراه دارد و نه آلساندرو دل‌پیرو را.

مارچلو لیپی سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا در فاصله یک ماه مانده به رقابت‌های جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، فهرست ابتدایی بازیکنانش را برای این رقابت‌ها انتشار داد.

در فهرست اولیه سرمربی لاجوردی پوشان، نام بازیکنان بزرگی همچون فرانچسکو توتی، آلساندرو دل پیرو و لوکا تونی دیده نمی‌شود. لیپی برای دفاع از عنوان قهرمانی، روی بازیکنانی همچون جوزپه روسی حساب می‌کند.

او در گذشته همواره با این اتهام روبه‌رو بود که بازیکنان یوونتوس را به دیگر بازیکنان ایتالیایی ترجیح می‌دهد. بازیکنان اینتر قهرمان چند فصل اخیر رقابت‌های سری A در کادر اولیه لیپی که قرار است در روز نخست ژوئن 2010 به 23 نفر کاهش یابد، کمترین سهم را در میان ملی‌پوشان ایتالیا خواهند داشت، همین موضوع در کنار نام 7 یوونتوسی برای او دردسرساز خواهد شد.

لیپی در کنار ستارگان روی نام بازیکنان جنجالی همچون ماریو بالوتلی و یا آنتونیو کاسانو خط کشید. لوکاتونی هم که با امید دیده شدن بیشتر به فوتبال ایتالیا و باشگاه رم بازگشت نتوانست سرمربی سال‌های پیش یوونتوس را قانع کند او را با خود به جام جهانی ببرد.

تونی یکی از دلایل قهرمانی ایتالیا در جام جهانی 2006 بود. در فهرست اولیه لیپی نام 10 بازیکن حاضر در جام جهانی 2006 نیز دیده می‌شود. از جمله جان لوئیجی بوفون،‌ فابیو کاناوارو و آندره آ پیرلو. مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی در گروه F با تیم‌های ملی پاراگوئه، نیوزیلند و اسلواکی هم‌گروه است.

فهرست اولیه تیم ملی فوتبال ایتالیا:

دروازه‌بان‌ها:

جان لوئیجی بوفون (یوونتوس)، مورگان ده سانتیس (ناپولی)، فدریکو مارچتی (کالیاری)، سالواتوره سیریجو (پالرمو)

مدافعان:

سالواتوره بوچتی (جنوا)، لئوناردو بونوچی (باری)، فابیو کاناوارو (یوونتوس)، ماتیا کاسانی (پالرمو)، جورجو کیلینی (یوونتوس)، دومنیکو کریسکیتو (جنوا)، فابیو گروسو (یوونتوس)، کریستین ماجو (ناپولی)، جان لوکا زامبوروتا (میلان)

هافبک‌ها:

مائورو کامورانزی، آنتونیو کاندروا (هردو از یوونتوس)، آندره آ کوسو (کالیاری)، دنیله ده روسی (رم)، گنارو گاتوزو (میلان)، کلودیو مارکیزیو (یوونتوس)، ریکاردو مونتو لیوو (فیورنتینا)، آنجلو پالومبو (سامپدوریا)، سیمونه پپه (اودینزه)، آندره آ پیر لو (میلان)

مهاجمان

مارکو بوریلو (میلان)، آنتونیو دی ناتاله (اودینزه)، آلبرتو جیلاردینو (فیورنتینا)، وینچنزو یاکینتا (یوونتوس)، جیام پائولو پاتزینی (سامپدوریا)، فابیو کوالیارلا (ناپولی)، جوزپه روسی (ویا رئال)


[ جمعه 89/2/24 ] [ 5:0 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

کریم بنزما، پاتریک ویرا و سمیر نصری جایی در ترکیب تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی آفریقای جنوبی ندارند.

ریموند دومنک، سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه فهرست اولیه بازیکنان مورد نظرش برای حضور در جام جهانی نوزدهم فوتبال را انتشار داد. در این فهرست نام بازیکنانی چون کریم بنرما(رئال مادرید)، پاتریک ویرا(منچسترسیتی) و سمیر نصری(آرسنال) دیده نمی‌شود.

فرانک ریبری(بایرن مونیخ)، فلورنت مالودا(چلسی)،جرمی تولالان(لیون) و تیری آنری(بارسلونا) همگی در فهرست 30 نفره دومنک حضور دارند. مربی خروس‌ها با انتشار این فهرست شگفتی فراوانی را رقم زد. او در اصل قصد داشت بدون درنگ فهرست 23 نفره و نهایی بازیکنانش را انتشار دهد اما، در نهایت از این کار چشم پوشید.

شگفتی بزرگ لیست دومنک عدم حضور بنزمای 22 ساله از رئال مادرید است. او پس از حضور در سانتیاگو برنابئو در تابستان گذشته در 26 بازی فصل اخیر لالیگا تنها 8 بار موفق به گلزنی برای کهکشانی‌ها شده است. دومنک درباره علت تصمیم‌گیری‌اش گفت: هر انتخاب عذاب‌هایش را نیز در پی دارد.

او هم‌چنین عنوان کرد که در این انتخاب ویژگی‌های فردی را نیز در نظر گرفته است:" مجموعه‌ای از عوامل در این دعوت نقش دارند. این‌که بازیکنان باید از نظر بدنی آماده باشند، بدیهی است. با این حال بازیکن دو ماه تمام را در کنار دیگران سپری می‌کند. از همین رو باید با دیگران تفاهم داشته باشد و بتواند در کنار آنها زندگی کند.

به گفته او، بنزما و نصری آینده‌ای باشکوه را در پیش دارند اما هنوز زمان آنها فرا نرسیده است. در فرانسه دومنک را به خاطر رفتار خاصش «پروفسور دیوانه» می‌نامند.

سدریک کاراسو، مارک پلانوس(هر دو از بوردو)، عادل رامی(لیل)، یان ام ویلا(رن) و متیو والبوئنا (المپیک مارسی) جدیدترین بازیکنان خروس‌ها هستند که تاکنون هیچ‌گاه پیراهن تیم ملی قهرمان جام جهانی 1998 فرانسه را به تن نکرد‌ه‌اند.

فهرست 30 نفره دومنک:

دروازه‌بان‌ها:

هوگو لیوریس (المپیک لیون)، استیو مانداندا (المپیک مارسی)، سدریک کاراسو(بوردو)، میکائیل لاندرو(لیل)

مدافعان:

آنتونی رویلره(لیون) ، باکاری سانیا، ویلیام گالاس، گائل کلیچی (همگی از آرسنال) ، رودفانی(رن)، اریک آبیدال(بارسلونا)، سباستین اسکیلاچی( سویا) ، پاتریس اورا(منچستر یونایتد)، مارک پلانوس(بوردو)، عادل رامی(لیل)

مهاجمان:

تیری آنری(بارسلونا)، نیکولا آنلکا(چلسی)، جبرئیل سیسه(پاناتینایکوس)، سیدنی گووو(لیون)، آندره پیر گیکانک(تولوز)، میتو والبوئنا، حاتم بن عرفا (هر دو از مارسی)، جیمی بریان (رن).


[ جمعه 89/2/24 ] [ 4:56 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب