فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

حتی کمپین بزرگ در برزیل هم نتوانست کارلوس دونگا را متقاعد کند تا رونالدینیو را با خود به جام جهانی 2010 ببرد.

سرمربی تیم فوتبال برزیل، برخلاف تمامی همکارانش فهرست 23 نفره و نهایی بازیکنان مورد نظرش را برای حضور در جام جهانی نوزدهم فوتبال اعلام کرد. در فهرست کارلوس دونگا نام بازیکنانی همچون رونالدینیو، رونالدو و هم‌چنین آدریانو دیده نمی‌شود. پاتو، بازیکن جوان میلان دیگر غایب بزرگ فهرست سلسائو به شمار می‌آید.

شگفتی فهرست 23 نفره برزیل حضور گرافیته مهاجم ولفسبورگ است که جانشین آدریانو شده است. آدریانو به دلیل مشکلات شخصی در ماه‌های اخیر نتوانست فرم خوب سال‌های گذشته‌اش را در آستانه‌ی رقابت‌های جام جهانی پیدا کند.

رونالدینیو مرد سال فوتبال جهان در سال‌های 2004 و 2005 که آخرین بار در آوریل 2009 برای پرافتخارترین تیم ملی فوتبال جهان به میدان رفت، نتوانست نظر دونگا را برای حضور در جام جهانی جلب کند. او که در میلان فصلی موفق را پشت سر گذاشت، امید فراوانی داشت تا بتواند در جام جهانی 2010 حضور داشته باشد. حتی کمپینی هم در برزیل به راه افتاد تا رونالدینیو در تیم ملی برزیل جای داشته باشد اما در نهایت دونگا بر سر حرف خود ایستاد و او را به تیم ملی دعوت نکرد.

ستارگان برزیل در جام جهانی2010 کاکا و لوئیس فابیانو خواهند بود. برزیل روز 27 ماه مه به آفریقای جنوبی سفر خواهد کرد تا بازیکنان این تیم بتوانند با شرایط آب و هوایی در این کشور آفریقایی آشنا شوند. اردوی این تیم در ژوهانسبورگ خواهد بود. برزیل در گروه G رقابت های جام جهانی با تیم‌های کره شمالی، پرتقال و ساحل عاج هم‌گروه است. پرافتخارترین تیم جام‌های جهانی در این دوره هم یکی از مدعیان اصلی به شمار می‌آید.

گرافیته پس از دعوت به تیم ملی برزیل گفت: این باورکردنی نیست. بیش از حد خوشحال هستم، این یکی از به یادماندنی‌ترین لحظه‌های زندگی‌ام است. حتی این‌که در فهرست 23 نفره حضور داشته باشم نیز برایم افتخارآمیز است. حضور در جام جهانی آفریقای جنوبی رویای من بود.

فهرست بازیکنان تیم ملی برزیل

دروازه‌بانان:

خولیو سزار(اینتر)، دونی(رم)، گومس(تاتنهام)

مدافعان:

مایکون(اینتر)، دنی آلوس(بارسلونا)، میشل باستوس(لیون)، ژیلبرتو(کروزیرو)، لوسیو(اینتر)، خوآن(رم)، لوسیانو(بنفیکا)،

تیاگو(میلان)

بازیکنان خط میانی:

ژیلبرتو سیلوا(پاناتینایکوس)، فلیپه ملو(یوونتوس)، رامیرس(بنفیکا)، الانو(گالاتاسرای)، کاکا(رئال مادرید)، خولیو باپتیستا(رم)، کلبرسون(فلامینگو)، ژوسوئه(ولفسبورگ)

مهاجمان:

روبینیو(سانتوس)، لوئیس فابیانو(سویا)، نیلمار(ویارئال)، گرافیته(ولفسبورگ)


[ جمعه 89/2/24 ] [ 4:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تاکی‌شی اوکادا سرمربی تیم ملی ژاپن فهرست 23 نفره این تیم برای حضور در جام جهانی 2010 را به فیفا اعلام کرد.

در فاصله یک ماه مانده تا آغاز رقابت‌های جام جهانی 2010 تاکی‌شی اوکادا فهرست 23 نفره مردان این تیم را برای حضور در این رقابت‌ها به فیفا اعلام کرد.

در این فهرست همان طور که پیش‌بینی می‌شد، نام بازیکنان لژیونر این تیم همچون ماکوتو هاسبه، بازیکن ولفسبورگ، کیسوکه هوندا بازیکن زسکا مسکو، دایسوکه ماتسوی، بازیکن تیم گرومبل بلژیک و تاکایوکی موریموتو و همچنین شونسوکه ناکامورا مشاهده می‌شود.

مارکوس تولیو بازیکن برزیلی‌الاصل تیم ژاپن هم از جمله بازیکنانی است که توسط اوکادا به تیم ملی فراخوانده شده است.

اوکادا پس از اعلام فهرست ژاپن به فیفا، گفت: با این بازیکنان می‌خواهیم عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشیم. از بازیکنانم می‌خواهم که در جام جهانی، ژاپنی بازی کنند.


[ جمعه 89/2/24 ] [ 4:22 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت‌های جام جهانی کمتر از 72 روز دیگر آغاز می شود و تب آن جهان را در بر خواهد گرفت.

جام جهانی با بینندگان میلیاردی اش امواج تلویزیونی را تسخیر خواهند کرد. به همین خاطر فیفا از ماه‌ها پیش برای پخش مستقیم این رقابتها و فروش رایت تلویزیونی جام جهانی کارهای لازم را به خوبی انجام داده و اسپانسرینگ و جذب آگهی های تجاری مدت هاست که به پایان رسیده است. اما خبری که این روزها توجه ها را به خود جلب کرده است امضای قرارداد یک میلیارد دلاری فروش حق پخش این رقابتهاست.

فیفا بالاخره قرارداد یک میلیارد دلاری را برای پخش مسابقات جام جهانی 2010 با برخی شبکه های اروپایی امضا کرد. انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا کشورهایی هستند که با فیفا قرار داد پخش مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را بسته اند. این قرارداد با همکاری اتحادیه رادیو و تلویزیون های اروپا به امضا رسیده و سپس هر کشور به طور مجزا با فیفا قرار داد بسته است.

در این میان گمانه های زیادی برای مبلغ مورد نظر فیفا زده شد اما خبرگزاری آسوشیتدپرس، بالاخره با افشای مبلغ قرارداد به شایعات پایان داد.

این خبرگزاری اعلام کرده است که مبلغ حاصل از قرارداد فیفا با کشورهای اروپایی دوبرابر مبلغی است که از فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات جام جهانی 2006 آلمان به کشورهای اروپایی رسید و این یعنی اینکه این مبلغ یک میلیارد دلار است. چون حق پخش رقابتهای جام جهانی آلمان 500 میلیون دلار بود. البته فیفا فهرستی از کشورهایی که به خرید حق پخش مسابقات جام جهانی 2010 اقدام کرده اند، منتشر کرده و در میان کشورهایی که با فیفا قرار داد امضا کرده اند، نام کشورمان ایران هم به چشم می خورد.

در این فهرست آمده است که صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران ( IRIB) به صورت رایگان بازی ها را برای بینندگانشان پخش می کند و به صورت مستقیم حق پخش را خریداری می کند. البته تنها ایران نیست که این دیدارها را به صورت رایگان برای بینندگانش پخش می کند بلکه در آرژانتین دو شبکه تلویزیونی (کانال 7 و تله فه ) مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 را رایگان برای آرژانتینی ها پخش می کنند. در کنار این دو شبکه، دو شبکه ماهواره و کابلی آرژانتینی هم در ازای دریافت حق اشتراک، این بازی ها را به روی آنتن می برند.

به غیر از ایران و آرژانتین ، کانال اس بی اس استرالیا، لیدر تی وی آذربایجان، بی تی آر سی بلاروس و آر تی اس اچ آلبانی این مسابقات را رایگان پخش می کنند. در برزیل هم دو شبکه مسابقات جام جهانی فوتبال را رایگان پخش می کنند و سه شبکه پولی این مسابقات را به روی آنتن می فرستند.یک شبکه کانادایی هم به دو زبان فرانسه و انگلیسی مسابقات را رایگان پخش می کند.

در آلمان شبکه های ZDF و ARD مسابقات را رایگان به روی آنتن می برند، البته ARD تنها 46 مسابقه را پخش می کند. RTL هم 18 مسابقه را رایگان پخش می کند. شبکه اسکای دوچلند آلمان هم مسابقات را پولی به روی آنتن می برد. در فرانسه دو شبکه تی اف وان و فرانس تلویژن مسابقات را رایگان پخش می کنند. همچنین + Canal هم در ازای دریافت پول مسابقات را به روی آنتن می برد.

شبکه های آمریکایی به سه زبان مسابقات جام جهانی فوتبال را پخش می کنند، کانال ای بی سی به طور رایگان و به زبان انگلیسی مسابقات را به روی آنتن می برد. ای اس پی ان به صورت سه بعدی و پولی این مسابقات را پخش می کند. در آمریکا دو شبکه هم به صورت رایگان و به زبان اسپانیایی مسابقات را پخش می کنند. در انگلیس بی بی سی و آی تی وی رایگان مسابقات جام جهانی فوتبال را پخش می کنند. در کره جنوبی SBS به صورت رایگان و اس بی اس ورزشی در ازای دریافت حق اشتراک این مسابقات را پخش خواهد کرد. ان چی کی و فوجی تی وی ژاپن این مسابقات را رایگان پخش می کنند. در ایتالیا هم شبکه RAI هر روز یک مسابقه فوتبال را رایگان به روی آنتن می برد. شبکه اسکای ایتالیا هم همه مسابقات را پولی پخش می کند.

هم چنین کشورهای پرتغال، انگلیس، آمریکا و مکزیک نیز از طریق اینترنت مسابقات فوتبال را بر روی آنتن می برند. جالب اینجاست که در میان نامهای کشورهای پخش کننده و خریدار امتیاز پخش جام جهانی ، کشورهای عربی دده نمی شوند.

با توجه به اینکه نمایندگان آسیا درجام جهانی 2010از شرق آسیا هستند طبیعی است که کشورهای عربی اشتیاقی به خرید امتیاز پخش دیدارهای جام جهانی نداشته باشند. البته آنها 4 سال پیش هم امتیاز پخش دیدارهای جام جهانی را خریداری نکرده بودند. به هر جهت کشورهایی که این بازیها را رایگان برای بینندگانشان پخش می کنند هزینه های سرسام آوری را پرداخت می کنند تا بینندگان تشنه فوتبالشان را راضی کنند. البته اتحادیه رادیو و تلویزیونهای جهان قوانین سفت و سختی برای رایت بازیهای جام جهانی به اجرا گذاشته تا کشورهایی که خریدار حق پخش هستند یا نیستند نتوانند با پوشاندن آرم شبکه های ماهواره ای یا داخلی که رقابتها را به صورت مستقیم پخش می کنند رقابتها را به صورت مستقیم برای بینندگان کشورشان به صورت غیرمجاز و بدون مجوزهای لازم پخش کنند.

شبکه های تلویزیونی کشورهایی که در اقصی نقاط جهان قصد پخش زنده مسابقات جام جهانی را دارند باید امتیاز پخش بازیها را از اتحادیه رادیو و تلویزیون های اروپایی خریداری کنند.


[ پنج شنبه 89/1/12 ] [ 4:42 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

پس از قرعه کشی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و همگروهی تیم اسپانیا با تیم های سوئیس، هندوراس و شیلی سرمربی این تیم گفت: فعلا به بازی‌های دور اول فکر می‌کنم.

ویسنته دل بوسکه، سرمربی تیم اسپانیا، گمان نمی‌کند این گروه به آن سادگی‌ها که به نظر می‌آید باشد.

این مربی به نشریه AS گفت: «ما نباید از این بابت ناراحت باشیم و البته هیجان‌زده هم نباید باشیم. تیم هندوراس از همه ناشناس‌تر است، اما آن‌ها هم سختی خودشان را دارند. شیلی تیم خوبی است. سوئیس در وضعیت بسیار خوبی است. آن‌ها مربی‌ای نظیر اوتمارهیتسفلد دارند که تیم را بسیار تغییر داده و یک تیم ملی فوق‌العاده ساخته. ما باید خوب خودمان را آماده کنیم.»

تیم اسپانیا در مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی احتمالا با برزیل، پرتغال یا ساحل عاج بازی خواهد کرد، اما ویسنته دل بوسکه نمی‌خواهد به چیز دیگری جز همین دور اول فکر کند. «پیش از همه ما باید بر این سه رقیب بسیار سخت‌مان پیروز شویم. آن‌ها همه سختی‌های خودشان را دارند. این نخستین قدم برای به دست آوردن اعتماد به نفس است.»


[ یکشنبه 88/9/15 ] [ 2:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 2010 انجام شد. تیم های برزیل، پرتغال و ساحل عاج با قرار گرفتن در گروه G ، گروه مرگ این رقابت ها را شکل دادند.

با انجام قرعه کشی، تیم های حاضر در جام جهانی نوزدهم فوتبال حریفان خود در دور گروهی این رقابت ها را شناختند. کارشناسان گروه هفتم این رقابت ها را گروه مرگ نامیدند.

مراسم قرعه کشی در International Convention Centre شهر کاپشتاد آفریقای جنوبی انجام شد. در آغاز مراسم نلسون ماندلا، سیاستمدار برجسته و دارنده جایزه صلح نوبل در ژیامی ویدئویی به جامعه جهانی فوتبال که در آفریقای جنوبی حاضر بودند، خوش آمد گفت. او در سخنانش ابراز کرد: "می خواهیم تلاش کنیم تا جشن باشکوهی را ارائه دهیم."

پس از ماندلا نوبت به یاکوب زوما، رئیس جمهور کنونی آفریقای جنوبی رسید، تا سخنرانی کوتاهی داشته باشد. او در گفته هایش عنوان کرد: "جهانیان از آنچه انجام داده ایم، شگفت زده خواهند شد."

از زمانی که او قدرت را در آفریقای جنوبی به دست گرفت، مراحل آماده سازی پروژه های جام جهانی بر اساس برنامه از پیش طراحی شده پیش رفتند.

سپ بلاتر نیز سومین سخنران مراسم قرعه کشی جام جهانی 2010 بود. رئیس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال گفت: "من از همکاری با میزبان جام جهانی خوشحالم. رفته رفته اعتماد ما به هم بیشتر شد."

در ادامه این مراسم "جان کارلو آبه ته" رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا، جام جهانی را که از 4 سال پیش در دست "آتزوری"، قهرمان جام جهانی 2006 بود، به بلاتر باز گرداند.

نمایش فیلمی از تاریخچه جام جهانی و همچنین مراحل آماده سازی آفریقای جنوبی بخش های دیگر مراسم قرعه کشی جام جهانی نوزدهم فوتبال را تشکیل داد. در یکی از این فیلم ها حیات وحش آفریقای جنوبی حضوری برجسته داشت!

چارلیز ثرون، ستاره هالیوود که در آفریقای جنوبی به دنیا آمده است، در کنار دیوید بکام و هایله گبر سیلاسی، دونده اتیوپیایی و دارنده 2 نشان طلای المپیک در دوهای استقامت، جام اسمیت، کاپیتان تیم ملی راگبی آفریقای جنوبی، ماخایا ان تینی، نخستین بازیکن رنگین پوست تیم ملی کریکت آفریقای جنوبی و همچنین روپه میلا، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال کامرون از جمله مهمانان ویژه مراسم قرعه کشی جام جهانی 2010 بودند؛ مراسمی که 300 میلیون نفر در سرتاسر دنیا آن را به صورت زنده تماشا می کردند. ژروم والکه ، دبیر کل فیفا و ثرون اجرای مراسم قرعه کشی را بر عهده داشتند.

گروهبندی تیم های حاضر در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی:

گروه A

آفریقای جنوبی، مکزیک، اروگوئه، فرانسه

گروه B

آرژانتین، نیجریه، کره جنوبی، یونان

گروه C

انگلیس، آمریکا،‌ الجزایر، اسلوونی

گروه D

آلمان، استرالیا، صربستان، غنا

گروه E

هلند، دانمارک، ژاپن، کامرون

گروه F

ایتالیا، پاراگوئه، نیوزیلند، اسلواکی

گروه G

برزیل، کره شمالی، ساحل عاج، پرتغال

گروه H

اسپانیا، سوئیس، هندوراس، شیلی

photo 

photo 

photo 

دیدار آغازین جام جهانی 2010 روز 11 ژوئن برگزار خواهدشد. آفریقای جنوبی، میزبان جام جهانی در نخستین دیدار این رقابت ها با مکزیک در ژوهانسبورگ رو به رو خواهد شد. دیدار پایانی هم 31 روز بعد - 11 ژ.ئویه - در همین ورزشگاه انجام خواهد شد.

براساس اعلام فدراسیون جهانی فوتبال تیم‌های آفریقای جنوبی، ایتالیا، برزیل، آرژانتین، هلند، آلمان،‌ اسپانیا و انگلیس به عنوان سرگروه انتخاب شده بودند.

همچنین تیم‌های آمریکا، مکزیک، هندوراس، کره شمالی و جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند در سید دو، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، غنا، ساحل عاج، کامرون، نیجریه و الجزایردر سید سه و سرانجام تیم های اروپایی پرتغال، فرانسه، دانمارک، یونان، اسلوونی، اسلواکی، صربستان و سوئیس هم در سید چهارم قرار داشتند. بر این اساس به جز تیم های اروپایی هیچ دو تیمی از یک قاره در دور گروهی با یکدیگر همگروه نمی شدند.


[ شنبه 88/9/14 ] [ 1:56 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   16      
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب