فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

سرمربی تیم ملی هلند استفاده از سایت توییتر، پلی‌استیشن، بازی‌های کامپیوتری و وب‌کم(Webcam) را برای بازیکنان این تیم ممنوع کرد.

"الیا" بازیکن تیم ملی هلند که در اردوی این تیم در جام جهانی حضور دارد، در جریان انجام بازی آنلاین در مقابل حریف مراکشی‌اش از کلمات نژادپرستانه استفاده کرد که این توهین با واکنش "بولهروز" و "آفه‌لای" دیگر بازیکنان هلند که ریشه‌ای مراکشی دارند روبه رو شد.

پس از این اتفاق "برت فن مارویک" سرمربی هلند اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی هلند از این پس تا پایان رقابت‌های جام جهانی 2010 حق استفاده از سایت توییتر، پلی‌استیشن، بازی‌های کامپیوتری و وب‌کم را ندارند.

مارویک گفت: "به بازیکنان آزادی بیش از حدی داده بودم. وقتی آنها نمی‌توانند از این فضا به درستی استفاده کنند، پس همان بهتر که ارتباط‌شان را با بیرون از طریق کامپیوتر و توییتر محدود کنم."

البته این برای نخستین بار نیست که اختلافات داخلی تیم هلند، بلای جان این تیم در رقابت‌های مهم می‌شود.

همچنین پیش از این، مارویک با انتشار اخباری مبنی بر احتمال حمله گروه‌های تروریستی به خانواده بازیکنان هلند، به آنها(خانواده بازیکنان) اجازه سفر به آفریقای جنوبی را نداده بود.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

پس از اشتباه رابرت گرین دروازه‌بان تیم ملی انگلیس تیم هاوارد همتای آمریکایی او گفت که نباید گرین را به خاطر این اشتباه سرزنش کرد.

اشتباه گرین سه امتیاز بازی نخست را از تیم ملی انگلیس گرفت، اما تیم هاوارد دروازه‌بان تیم ملی آمریکا می‌گوید، نباید دروازه‌بان تیم انگلیس را به خاطر این اشتباه سرزنش کرد، چرا که او پس از این اشتباه به خوبی توانست به جریان بازی برگردد: "من شرایط او را درک می‌کنم. وقتی دروازه‌بانی چنین گلی دریافت می‌کند شرایط برای او تغییر می‌کند. اصلا خوب نیست که ببینیم چنین اتفاقی می‌افتد، اما حالا او باید بپذیرد که چنین گلی دریافت کرده است. گرچه باید انتقادهای زیادی از او مطرح شود، اما من فکر می‌کنم او دروازه‌بان خوبی است اگر اشتباهش را کنار بگذاریم می‌بینیم که او موقعیت‌های خوبی را از بازیکنان ما گرفت. مثل آن صحنه که آلتیدور موقعیت خوبی داشت، اما گرین توپ را مهارکرد".

هاوارد درباره عملکرد تیم ملی آمریکا در این بازی گفت: شروع خوبی برای ما در جام جهانی بود. با این حال ما دو بازی بزرگ دیگری هم پیش رو داریم. باید در آن دو دیدار موفق باشیم. دردقایق ابتدایی مقابل انگلیس عملکرد خوبی نداشتیم و کمی عصبانی بازی می‌کردیم و این در عملکردمان هم مشهود بود.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

انگلیس باز هم تاوان اشتباه دروازه بانش را داد.

تیم های ملی فوتبال انگلیس و آمریکا برگزار کننده نخستین دیدار گروه سوم رقابت های جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی بودند.

در این دیدار که به داوری کارلوس سیمون از برزیل در ورزشگاه رویال بافو کنگ شهر روستنبرگ انجام شد، دو تیم در پایان 90 دقیقه مبارزه به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک و تقسیم امتیازهای بازی دست پیدا نکردند.

اگرچه استیون جرارد، کاپیتان انگلیس در چهارمین دقیقه بازی توانست دروازه آمریکا را باز کند، اما اشتباه گرین، سنگربان انگلیس به قیمت از دست رفتن برتری و همچنین روحیه مردان فابیو کاپلو تمام شد. گرین در دقیقه 40بازی نتوانست توپ ساده شلیک شده کلینت دمپسی را مهار کند. به این ترتیب درسرهای انگلیسی ها که سالهاست از داشتن دروازه بانی مطمئن محروم هستند، همچنان بدون تغییر باقی ماند.

الجزایر و اسلوونی یکشنبه دیگر دیدار گروه سوم رقابت های جام جهانی 2010 را برگزار خواهند کرد.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:50 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

دروازه‌بان نیجریه مانع از شکست سنگین این تیم برابر آرژانتین شد.

آرژانتین و نیجریه عصر شنبه برگزار کننده سومین دیدار جام جهانی 2010 بودند.

در این بازی که در ورزشگاه الیس پارک شهر ژوهانسبورگ و به قضاوت ولفگانگ اشتارک آلمانی برگزار شد، آرژانتین با تک گل دقیقه 5 گابریل هاینسه توانست حریف آفریقایی‌اش را از پیش رو بردارد.

به این ترتیب نیجریه در برداشت دیگری از دیدار تکراری‌اش برابر آرژانتین، نتوانست مانع از تکرار تاریخ و شکست برابر این تیم اهل آمریکایی شود.

در این مسابقه انیه آما سنگربان نیجریه ستاره تیمش بود و بارها و بارها مانع از فروریختن دروازه‌اش برابر لیونل مسی و یارانش شد.

اشتارک در این مسابقه دو بار از کارت زرد خود استفاده کرد که سهم هر یک از دو تیم یک کارت زرد بود.

به این ترتیب در پایان روز نخست بازی‌ها در گروه دوم کره جنوبی به لطف پیروزی دو بر صفر برابر یونان، صدرنشین گروه شد. آرژانتین با پیروزی یک بر صفر برابر نیجریه در مکان دوم ایستاد. نیجریه و یونان هم در مکان‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:47 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

یک آسیایی نخستین تیم پیروز جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی لقب گرفت.

عصر یکشنبه با انجام رقابت‌های گروه دو جام جهانی نوزدهم فوتبال در آفریقای جنوبی پیگیری شد.

در ورزشگاه نلسون ماندلای شهر پورت الیزابت تیم‌های کره جنوبی و یونان به دیدار هم رفتند که در پایان این مسابقه تیم آسیایی با شایستگی فراوان توانست قهرمان یورو 2004 را دو بر صفر شکست دهد و نخستین تیم سه امتیازی رقابت‌ها در آفریقای جنوبی باشد.

در این مسابقه که به قضاوت مایکل هستر از نیوزیلند انجام شد، کره جنوبی با گل‌های لی در دقیقه 7 و جی سونگ پارک در دقیقه 52 توانست مردان اتو ره هاگل را شکست دهد.

کره در این مسابقه علاوه بر این دو گل بازی درخور تحسینی را ارائه داد و فرصت‌های گلزنی دیگری را هم داشت که نتوانست از آن‌ها استفاده کند.

یونان در این مسابقه بسیار پایین‌تر از حد انتظار نشان داد و بازیکنان این تیم در دقایقی از مسابقه تاکتیک خاصی برای راهیابی به دروازه تیم آسیایی نداشتند.

تورو سیدیس مدافع یونان تنها بازیکن اخطاری سومین دیدار جام جهانی 2010 در قاره آفریقا بود. دیگر دیدار این گروه تا دقایقی دیگر میان تیم‌های آرژانتین و نیجریه برگزار خواهد شد.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:41 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

قهرمان جام ملت‌های اروپا در حالی در آخرین گروه رقابت‌های جام جهانی 2010 ایستاده است که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در آفریقای جنوبی به شمار می‌آید. 

اسپانیا، سوئیس، هندوراس و شیلی چهار تیم حاضر در گروه H رقابت‌های جام جهانی را تشکیل می‌دهند.

**‌ اسپانیا

ماتادورها برای سیزدهمین بار راهی جام جهانی شده‌اند. آنها مدت‌ها به خاطر فوتبال زیبا و در عین حال موفقیت‌های اندکشان معروف بودند. با این حال این ویژگی‌ها دستخوش دگرگونی شده‌اند. دست کم از 2سال پیش تاکنون اسپانیایی‌ها سرانجام در یورو 2008 توانستند پتانسیل بالای خود در ارائه زیبا را با فوتبال تاثیرگذار ترکیب کرده و طعم قهرمانی در رقابت‌ها به میزبانی اتریش و سوئیس را بچشند. دومین قهرمانی در اروپا پس از سال 1964 به لطف پیروزی یک بر صفر برابر آلمان در دیدار پایانی رقم خورد. اکنون این کشور و این تیم بی‌تاب درخشش در جام جهانی است.

امیدواری‌هایی که به جا درست هستند. کادر موفق سال 2008 که با ارائه فوتبال ترکیبی درخشانش اروپا را به وجد آورد، تنها در پست‌های اندکی شاهد دگرگونی بوده است. حتی جابه‌جایی در نیمکت مربیگری این تیم و نشستن ویسنته دل بوسکه به جای لوئیس آراگونس هم نظم و ساختار اسپانیایی‌ها را عوض نکرد. چنانچه رویای قهرمانی در آفریقای جنوبی به حقیقت بدل شود. آن وقت ژاوی هرناندس، فرناندو تورس و دیگران به تنهایی می‌توانند پاداش بی‌سابقه 550 هزار یورویی را از آن خود کنند.

*‌ عملکرد

با آن که اسپانیا برای سیزدهمین بار راهی جام جهانی می‌شود، اما از آخرین و بزرگترین موفقیت آنها در جام جهانی 60 سال می‌گذرد. این کشور جنوبی اروپا در جام جهانی 1950 اروگوئه به عنوان چهارم رسید. در دیگر دوره‌ها 1934، 1986، 1994 و 2002 یک چهارم نهایی ایستگاه آخر آنها بود.

*‌ مربی

ویسنته دل بوسکه. او بازیکن جوانان رئال مادرید بود. در تیم اصلی این باشگاه نیز توپ زد و 3 بار هم هدایت این باشگاه را برعهده داشت (1994، 1996 و 2003 – 1999). او با موفق‌ترین باشگاه اسپانیا ارتباط تنگاتنگی دارد. بزرگترین موفقیت‌های دوران مربیگری او نیز با قوهای سپید به دست آمده است: قهرمانی در لالیگا و سوپرجام اسپانیا و البته قهرمانی اروپا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان. این مربی 59 ساله در جام جهانی 2010 نخستین رقابت‌ بین‌المللی را به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش تجربه می‌کند.

* ستاره

ژاوی، اینیستا و یا تورس؟ از نظر ما هیچ یک. ما کاسیاس را ستاره اسپانیا می‌دانیم. در تیمی که به خاطر ارائه فوتبال تهاجمی و جذابیتش شناخته شده است، این گزینش بی‌تردید غیرعادی است. با این حال ایکر کاسیاس یک استثناء به شمار می‌آید. واکنش‌های فوق العاده او و خونسری مثال زدنی‌اش در موقعیت‌های تک به تک از این دروازه‌بان 29 ساله بهترین سنگربان جهان را در سال‌های 2008 و 2009 ساخته‌اند. او با بیش از یکصد بازی ملی کاپیتان و در عین حال باتجربه ترین مرد تیم اسپانیا به شمار می‌آید.

*‌ پیش‌بینی

تیمی که از بازیکنان برجسته شاغل در لالیگا و لیگ برتر تشکیل شده است، به ندرت شکست را می‌پذیرد، حفظ توپ، تکنیک و گلزنی ترکیبی را به وجود آورده که در حال حاضر بی‌رقیب می‌نماید. صدرنشینی در گروه دور از ذهن نیست. تصور فینال بدون حضور اسپانیا نیز دشوار به نظر می‌رسد.

**‌ سوئیس

کوهپایه‌نشینان آلپ پس از سرخوردگی شدید در جام ملت‌های اروپا که در سال قبل به میزبانی مشترک آنها و اتریش برگزار شد، اکنون امیدوارند بتوانند راهی دور حذفی رقابت‌های جام جهانی شوند.

حذف در دور گروهی سرنوشت نهایی سوئیس در یورو 2008 بود. مزیت بزرگ این تیم کادری است که از تجربه بین‌المللی فراوانی برخوردار است. بازیکنانی که در بوندسلیگا، لیگ برتر، لالیگا و سری A‌ توپ می‌زنند. اوتمار هیتسفلد می‌تواند کارگردانی تیمی را برعهده داشته باشد که لژیونرهایی از پنج لیگ برتر اروپا در آن حاضر هستند.

*‌ عملکرد

سوئیس اگرچه کشوری چندان فوتبالی نیست، با این حال عملکرد خوبی را در جام جهانی از خود به جای گذاشته است. سه بار حضور در دور یک چهارم نهایی (1934، 1938 و 1954) همراه با دو بار راهیابی به دور یک هشتم نهایی (1994 و 2002) کارنامه این کشور اروپایی در جام‌های جهانی بوده است. سوئیس برای نهمین بار در جام جهانی حاضر می‌شود.

*‌ مربی

سوئیسی‌ها با حضور اوتمار هیتسفلد در نیمکت مربیگری سوئیس که پس از یورو 2008 جایگزین کوبی کوهن شده است، از یک مربی برنده برخوردار هستند. او چه با بوروسیا دورتموند (1997) و چه همراه با بایرن مونیخ (2001) قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است. او به جز باخت 2 بر یک برابر لوکزامبورگ در نخستین بازی‌اش به عنوان مربی "Nati" در دیگر موارد رشته کار را به خوبی در دست داشته است.

*‌ ستاره

الکساندر فرای در یورو 2008 چهره تراژیک تیم ملی کشورش بود. مهاجم و امید نخست سوئیس در همان بازی نخستین دچار آسیب دیدگی شد و با چشمانی گریان زمین مسابقه را ترک کرد. این بازیکن 30 ساله پس از بازی برای بوروسیا دورتموند به کشورش بازگشته و برای FC بازل توپ می‌زند.

او اگرچه در تمرین‌های پایانی آماده سازی پیش از سفر به آفریقای جنوبی دچار آسیب دیدگی شد، با این حال هیتسفلد براین باور است که می‌تواند در جام جهانی روی او حساب کند. اما نه شاید از بازی نخست.

*‌ پیش‌بینی

بازی‌های تدارکاتی چندان خوب پیش نرفتند. از جمله باخت 3 بر یک برابر اروگوئه و یا شکست‌های یک بر صفر برابر نروژ و کاستاریکا. تساوی یک بر یک برابر ایتالیا امیدوارکننده بود. با این همه سوئیس در آفریقای جنوبی تنها 3 بازی را انجام خواهد داد و سپس به خانه بازخواهد گشت.

**‌ هندوراس

این کشور واقع در آمریکای مرکزی از جمله کم شانس‌ترین تیم‌های حاضر در جام نوزدهم به شمار می‌آید. حتی حضور در جام جهانی آفریقای جنوبی نیز برای این کشور 8 میلیون نفری موفقیت بزرگی به شمار می‌آید. آنها تیمی دارند که عمده بازیکنانش را فوتبالیست‌های شاغل در لیگ داخلی هندوراس شکل می‌دهد. تیمی باتجربه اندک حضور در عرصه بین‌المللی. شاید باخت 3 بر صفر برابر رومانی در آخرین بازی تدارکاتی نیز گویای همین نکته باشد.

*‌ عملکرد

هندوراس پس از سال 1982 دومین حضورش را در جام جهانی تجربه می‌کند. آنها در اسپانیا تیمی سختکوش بودند. اسپانیا و ایرلند شمالی را با تساوی یک بریک متوقف کردند و برابر یوگسلاوی وقت نیز تنها با یک گل شکست خوردند تا با احترام فراوان به خانه بازگردند.

*‌ مربی

رینالدو روئدا از سال 2006 مربی این تیم است و اکنون قهرمان ملی به شمار می‌آید. به ویژه پس از آن که این کلمبیایی 53 ساله هندوراس را به آفریقای جنوبی رساند. او در کلمبیا باشگاه‌هایی چون دپورتیوو کالی و ایندپندنته مدلین و همچنین تیم ملی این کشور را (از 2004 تا 2006) هدایت می‌کرد.

*‌ ستاره

دیوید سوآزو یکی از معدود چهره‌های بین‌المللی هندوراس است. مهاجمی که با اینتر قرارداد دارد اما به طور قرضی در جنوا توپ می‌زند. او در سال 2006 بهترین بازیکن خارجی سری A شناخته شد.

*‌ پیش‌بینی

حضور در جام جهانی همه چیز است. این شعار المپیکی به نظر برای هندوراسی‌ها در جام جهانی هم بسنده می‌کند. فقدان تجربه و کلاس بالا باعث می‌شود تا شمار بازی‌های این تیم در آفریقای جنوبی از سه بازی تجاوز نکند. قعرنشین گروه H.

**‌ شیلی

این کشور آمریکای جنوبی اگرچه از جمله بزرگان فوتبال دنیا به شمار نمی‌آید اما روی هم رفته از سابقه‌ای در خور توجه برخوردار است. قرمزها چهار بار در فینال کوپا آمه ریکا حاضر بوده‌اند و در سال 1962 نیز میزبان جام جهانی. شیلی در سال‌های گذشته با ایوان زامورانو و مارچلو سالاس از ستاره‌های برجسته‌ای نیز برخوردار بود.

*‌ عملکرد

سومی جهان در 1962 همه را شگفت زده کرد. آنها در نیمه نهایی 4 بر 2 به برزیل باختند. شیلی روی هم رفته 7 بار در جام جهانی حاضر بوده است. آخرینش 1998 فرانسه.

*‌ مربی

مارچلو بیلسای آرژانتینی از سال 2009 روی نیمکت این تیم می‌نشیند، در حالی که کشورش را از 1998 تا 2004 مربیگری می‌کرد. تیم‌های او به ارائه فوتبالی تهاجمی معروف هستند.

*‌ ستاره

آرتورو ویدال در خط دفاع شیلیایی‌ها به خاطر ارائه بازی تهاجمی از سوی این تیم کار زیادی را پیش ‌رو دارد. این بازیکن 23 ساله در بایرلورکوزن ارزش‌ها و توانایی‌هایش را اثبات کرده است.

*‌ پیش‌بینی

آنها شگفتی ساز شده و با اسپانیا راهی دور دوم رقابت‌ها می‌شوند. ترکیبی از یک مربی باتجربه و تیمی جوان و جویای موفقیت کلید پیروزی شیلیایی‌هاست.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:36 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

پس از تمرینات انفرادی آندره‌س اینیستا بر ابهام‌های حضور این بازیکن در نخستین دیدار اسپانیا در جام جهانی 2010 افزوده شد.

پس از آنکه قهرمان اروپا جمعه عصر به عنوان آخرین تیم وارد آفریقای جنوبی شد، خبرنگاران برای بررسی آخرین وضعیت اسپانیا بر سر تمرین این تیم حاضر شدند. نکته قابل توجهی که آنها دیدند و خیلی سریع این نکته به خبر مهم رسانه‌های جهان تبدیل شد، تمرینات انفرادی آندره‌س اینیتستا بود.

اینیستا که در دیدار دوستانه اسپانیا برابر مجارستان آسیب دیده بود در نخستین تمرین اسپانیا در آفریقای جنوبی به صورت انفرادی تمرین کرد که این مساله ابهام‌ها را برای حضور یا غیبت این بازیکن در دیدار برابر سوییس بیشتر کرد.

با این حال خبر خوشحال کننده برای هواداران اسپانیا، حضور کامل فرناندو تورس در تمرینات این تیم بود. مهاجم تیم ملی اسپانیا که چندی پیش دچار آسیب‌دیدگی شده بود شب گذشته به طور کامل به همراه سایر بازیکنان تمرین کرد.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:33 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

قرار گرفتن برزیل، پرتغال و ساحل عاج در گروه هفتم رقابت‌های جام جهانی، این گروه را به گروه مرگ رقابت‌ها معرفی کرده است.

برزیل، کره ‌شمالی، ساحل عاج و پرتغال چهار تیم حاضر در گروه G‌ رقابت‌های جام جهانی فوتبال هستند. برزیل با پنج عنوان قهرمانی یکی از مدعیان جام جهانی نوزدهم فوتبال به شمار می‌آید.

** برزیل

سلسائو در جام جهانی 2006 در دور یک چهارم نهایی به کار خود پایان داد. این تیم آمریکای جنوبی با شکست یک بر صفر برابر فرانسه، فینالیست رقابت‌ها به کار خود در جام هجدهم پایان داد. طلایی‌پوشان از آن پس تغییر ساختار دادند؛ اما همانند گذشته از تیمی برخوردارند که مدعی قهرمانی در رقابت‌ها به شمار می‌آید. مردان دونگا در رقابت‌های انتخابی به عنوان نخستین تیم منطقه آمریکای جنوبی راهی جام جهانی شدند.

* عملکرد

برزیل تنها کشوری است که در تمامی دوره‌های جام جهانی حضور داشته است. طلایی‌پوشان آخرین بار در سال 2002 در کره و ژاپن به لطف پیروزی 2 بر صفر برابر آلمان در دیدار پایانی قهرمان جام جهانی شدند. ساکنان سرزمین قهوه تاکنون پنج بار قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرده‌اند و از این نظر در میان کشورهای جهان رکورددار به شمار می‌آیند. قهرمانی‌های برزیل در جام‌های جهانی 1958، 1962، 1970، 1994 و 2002 رقم خورده است.

*‌ مربی

کارلوس دونگا از 24 ژوئیه 2006 روی نیمکت مربیگری برزیل می‌نشیند. این مربی 46 ساله در پایان جام جهانی 2006 آلمان جانشین کارلوس آلبرتو پریرا شد. او که در جام جهانی 1994 به عنوان کاپیتان قهرمانی جهان را تجربه کرده است، با برزیل در سال 2009 در آفریقای جنوبی و در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها به مقام قهرمانی رسید.

* ستاره

کاکا باارزش‌ترین بازیکن میزبان جام جهانی 2014 شمرده می‌شود. او فرمانده و مغز متفکر برزیلی‌ها در بخش تهاجمی است و تابستان 2009 در ازای 65 میلیون یورو، میلان را به مقصد رئال‌مادرید ترک کرد. این بازیکن 28 ساله در نخستین فصل حضورش در لالیگا هشت گل به ثمر رساند. کاپیتان برزیل لوسیو است، مدافعی که همراه با اینتر در سری A، کوپا ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا قهرمانی را تجربه کرده است. برزیل ستاره‌های فراوانی را هم با خود به آفریقای جنوبی نبرده است: رونالدینو، رونالدو، آدریانو و پاتو.

* پیش بینی

برزیل در آفریقای جنوبی هم از جمله مدعیان قهرمانی به شمار می‌آید. لوسیو و مایکون در قلب دفاع همراه با خوان و میشل باستوس در کناره‌ها زنجیره‌ی دفاعی محکمی را تشکیل می‌دهند. کاکا، روبینیو و لوئیس فابیانو هم در خط میانی کارهای تهاجمی را بر عهده دارند. برزیل نقطه‌ی ضعفی ندارد و از همین در گروهش صدرنشین خواهد بود.

** کره‌شمالی

ساکنان شمالی شبه جزیره کره ناشناخته‌ترین تیم در آفریقای جنوبی هستند. تیمی که در رقابت‌های گروه B مقدماتی جام جهانی در آسیا هم‌امتیاز با عربستان و تنها به خاطر تفاضل گل بهتر در مکان دوم گروه ایستاد و پس از کره‌جنوبی راهی جام جهانی شد.

* عملکرد

کره‌شمالی در جام جهانی 1966 انگلیس برای نخستین و آخرین بار در جام جهانی حاضر بوده است. این تیم شرق آسیا در آن دوره به لطف پیروزی یک بر صفر برابر ایتالیا در آخرین بازی دور گروهی شگفتی ‌آفرین شد و به مرحله یک چهارم نهایی نیز راه یافت. تنها پرتغال با اوزه بیوی معروف می توانست توفان زرد را متوقف کند.

* مربی

کیم جونگ مون کاپیتان سال‌های پیش تیم ملی فوتبال کره‌شمالی هدایت این تیم را بر عهده دارد. این مربی 53 ساله به پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال گفته بود ما فوتبالی بازی می‌کنیم که از سرعت و تکنیک قابل توجه برخوردار است. فوتبالی که همچنین از شیوه‌های مدرن بازی لبریز است. فوتبالی که توانایی بدنی بالایی را می‌طلبد.

او با معرفی یک بازیکن خط میانی به جای دروازه‌بان سوم پیش از شروع رقابت‌ها جنجال‌آفرین شد. هر چند فدراسیون جهانی فوتبال روی حساب‌های او خط بطلان کشید. بازیکنی که نامش به عنوان دروازه‌بان سوم کره‌شمالی معرفی شده بود، تنها اجازه دارد تا به عنوان دروازه‌بان به میدان برود.

* ستاره

"جونگ تائه سه" را در آسیا "رونی قاره" می‌خوانند. این مهاجم در نظر دارد در هر بازی یک گل را به ثمر برساند. بازیکنی 26 ساله که در بازی تدارکاتی برابر نیجریه زننده یک گل و در بازی برابر یونان زننده هر دو گل تیمش بود. او در لیگ باشگاهی ژاپن و در کاوازاکی فرونتاله توپ می‌زند.

* پیش‌بینی

کره‌شمالی در فهرست خود از بازیکنی بزرگ و یا شناخته شده برخوردار نیست؛ اما نظم و جنگندگی در این تیم حرف او را می‌زند. با این حال این تیم در گروه هفتم رقابت‌ها بدون امتیاز و با قعرنشینی به کار خود پایان خواهد داد چرا که برزیل، پرتغال و ساحل عاج از نقاط ضعف این تیم به سود خود بهره خواهند برد.

** ساحل عاج

آنها قدرتمندترین تیم آفریقا شناخته می‌شوند. به خاطر فوتبال سریع‌شان و همچنین توانایی بالای بدنی‌شان.

* عملکرد

این تیم تنها یک بار تاکنون در جام‌های جهانی حاضر بوده است: 2006 آلمان. آنها در آن دوره نتوانستند از دور گروهی جلوتر بروند. تنها پیروزی آن‌ها در جام جهانی نیز برابر صربستان و مونته‌نگرو رقم خورد. ساحل عاج برابر هلند و آرژانتین بازنده از میدان خارج شد.

* مربی

اسون گوران اریکسون از دو ماه پیش هدایت این تیم آفریقایی را بر عهده دارد. مربی 62 و سوئدی به گفته ساکنان سرزمین ساحل عاج مرد باتجربه‌ای است که می‌تواند از بازیکنان این تیم عملکرد خوبی را بگیرد. او از 2001 تا 2006 هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده داشت و در جام‌های جهانی 2002 و 2006 در دور یک چهارم نهایی برابر حریفانش متوقف شد. اریکسون در آوریل 2009 پس از مدتی کمتر از یک سال از هدایت تیم ملی فوتبال مکزیک برکنار شد. اخراجی که نتیجه‌ی شکست 3 بر یک برابر هندوراس بود.

* ستاره

دیدیه دروگبا از چلسی بازیکنی برجسته در صف این تیم آفریقای غربی است. او پیش از شروع رقابت‌ها از ناحیه‌ی آرنج آسیب دید و حضورش در آفریقای جنوبی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. یحیی توره از بارسلونا، کولو توره از منچسترسیتی و دیدیه زوکورا از سویا دیگر بازیکنان برجسته‌ی ساحل عاج هستند.

* پیش‌بینی

ساحل عاج همانند رقابت‌های چهار سال پیش در گروه مرگ رقابت‌ها قرار گرفته است. این تیم پس از برزیل و پرتغال در گروهش در مکان سوم خواهد ایستاد. با آن که این تیم از بازیکنان بسیار خوبی تشکیل می‌شود؛ اما از نظم و ثبات لازم برخوردار نیست.

** پرتغال

این تیم در اروپا یکی از قدرتمندترین‌ها به شمار می‌آید؛ اما در رقابت‌های انتخابی جام جهانی تا آستانه حذف از رقابت‌ها نیز پیش رفت. جای گرفتن در مکان دوم گروه در رقابت‌های انتخابی پس از دانمارک این تیم را به مسابقه‌های پلی‌آف فرستاد. پرتغال به لطف پیروزی یک بر صفر برابر بوسنی و هرزگوین توانست بلیت حضور در آفریقای جنوبی را به دست بیاورد.

* عملکرد

پرتغال تاکنون چهار بار در جام جهانی حاضر بوده است. آنها در سال 1966 در لندن سوم شدند. در سال 2006 در آلمان در مکان چهارم ایستادند. در آخرین تورنمنت جهانی مردان لوئیس فلیپه اسکولاری، سرمربی وقت پرتغال با شکست 3 بر یک برابر آلمان از رسیدن به عنوان سوم محروم ماندند.

* ستاره

کریستیانو رونالدو مرد سال 2008 فوتبال جهان. مرد 93 میلیون یورویی در فصل نخست حضورش در رئال مادرید 26 گل به ثمر رساند و یازده هم برابر دیگر بازیکنان کهکشانی‌ها گل‌سازی کرد.

* پیش‌بینی

پرتغال با وجود تمامی دردسرهایی که برای رسیدن به آفریقای جنوبی داشت از پتانسیل بالایی برخوردار است. این تیم پس از برزیل در گروهش دوم خواهد شد و به مرحله یک هشتم نهایی راه می‌یابد. هر چند در این دور به اسپانیا برخورده و این پایان کار پرتغال در جام جهانی نوزدهم فوتبال خواهد بود.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:32 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی اروگوئه پس از تساوی تیمش برابر فرانسه گفت که از این نتیجه راضی است و این نتیجه می‌تواند نقشی کلیدی در صعود اروگوئه به مرحله بعد ایفا کند.

اسکار تابارس که تیمش موفق شد شب گذشته فرانسه را با نتیجه صفر بر صفر متوقف کند در نشست پس از بازی گفت: اگر پیشینه تیم ملی فرانسه را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که ما نتیجه خوبی برابر آنها گرفتیم. من از این تساوی خوشحالم و باید بگویم که ما شایسته کسب این نتیجه بودیم.

تابارس با اشاره به تساوی تیم‌های آفریقای جنوبی و مکزیک گفت: حالا ما هم مساوی کردیم. همه چیز در گروه متعادل پیش می‌رود و دیدارهای بعدی ما بسیار حیاتی خواهد بود.

دیگو فورلان که به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد هم گفت: موقعیت چندانی نصیب دو تیم نشد و این کار را بسیار دشوار کرد.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

ریموند دومنک سرمربی تیم ملی فرانسه از تساوی تیمش برابر اروگوئه ناراضی است.

تیم ملی فرانسه جمعه شب در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی برابر تیم ملی اروگوئه متوقف شد.

ریموند دومنک سرمربی این تیم پس از بازی در نشست مطبوعاتی گفت: خیلی ناراحت کننده است که نتوانستیم پیروز شویم. شاید دلیل این نتیجه نداشتن آرامش بود. اروگوئه در دفاع عالی بازی کرد و آنها کیفیت خودشان را نشان دادند.متاسفانه ما نتوانستیم از موقعیت‌هایی که بدست آوردیم، استفاده کنیم.

او درباره نیمکت نشینی مالودا گفت: وقتی یک بازیکن را 15 دقیقه مانده به پایان بازی به زمین می‌آورند به این خاطر است که به کار او اعتقاد دارم. ما در فهرستمان 23 بازیکن داریم و باید من تمام آنها را در نظر بگیرم. برای سوال شما پاسخی بیشتر از این ندارم.


[ دوشنبه 89/3/24 ] [ 4:28 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب