فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


**لیگ برتر ایران 1391-1390** - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان اعتقاد دارد که می تواند مس را به شرایط بهتر برساند.

صمد مرفاوی که پس از باخت به مقاومت سپاسی، استعفا کرد اما چند ساعت بعد اعلام کرد که استعفایش را پس گرفته است؛‌ این باخت را از پیش طراحی شده عنوان کرد و گفت: " تمام اتفاقات این مدت از پیش طراحی شده بود و اطمینان کامل به آن دارم. باخت های مس فنی نبوده است و ما فقط روی حواشی اطراف تیم باختیم که آرامش تیم را گرفته بودند. با این حال من به کارم در مس ادامه می دهم و برای این تیم زحمت کشیده ام. اعتقاد دارم مشکل مس حل می شود و می توانم با کمک دستیارانم مس را از بحران خارج کنم. تمرینات مس را از روز یکشنبه در کردان کرج در دست خواهم گرفتم و اردوی 10 روزه را خواهیم داشت. در مدت تعطیلات چهره مس را تغییر خواهیم داد و مس را بعد از تعطیلات متفاوت خواهید دید."

مرفاوی با رد استعفای خود از تیم مس کرمان عنوان کرد: " بعد از بازی احساسات و فشار بازی بر من زیاد بود و از روی احساس حرف از استعفا زدم که سندیتی ندارد و پس از بررسی شرایط به این نتیجه رسیده ام که مس به روزهای خوب خود بر می گردد. در هنگام برگشت به هتل و در اتوبوس تیم آقای نژاد زمانی هم عنوان کردند که استعفای شما رد شده است و باید به کار خود ادامه دهید."

مرفاوی در پاسخ به این سوال که نژادزمانی دیگر مدیرعامل مس نیست، گفت " آن زمان که ما در اتوبوس بودیم آقای نژادزمانی مدیرعامل مس کرمان بود و استعفای من را رد کرد. مس فقط به آرامش نیاز دارد و هنوز پنج هفته از بازی های لیگ گذشته است. شما اگر به سایر تیم های لیگ هم نگاهی بیندازید هیچ تیمی تدوام در موفقیت نداشته است واین نشان می دهد که تیم های لیگ هنوز به هماهنگی لازم نرسیده اند. تعطیلی 18 روزه لیگ به ما کمک می کند تا شرایط مس را تغییر دهیم "

مرفاوی در مورد حرف های گزارشگر کرمان و اتفاقات بعد از بازی گفت: " ابتدا باید بگویم که صدا و سیما برای تمامی مردم ایران است و قرار نیست از رسانه ملی برای حمایت از گروهی یا حمله به گروه دیگر استفاده کرد. من از آقای ضرغامی درخواست دارم تا اجازه چنین کاری را به عده ای خاص ندهد تا خدشه ای به اعتبار بزرگ رسانه ملی بوجود بیاید. دومین درخواست من هم از مدیر صدا و سیمای کرمان است که در این ماه مبارک رمضان در خلوت خودش به این بیندیشد که انصاف را رعایت کرده است؟ من هم بچه همین آب و خاک هستم و دشمن نیستم که این طور بی رحمانه به من حمله می کنید. من هم خانواده دارم و آنها این گزارش را می بینند که آقای گزارشگر هر چه می خواهد به من می گوید و برای من زمان اخراج تعیین می کند. همسر من بعد از بازی به بیمارستان رفت. به آقای گزارشگر می‌گویم چرا این طور بی رحمانه به من حمله می کنی که او به من برگه ای را نشان می‌دهد و می گوید به من تاکید کرده اند که حرف ها را در گزارش خود بگویم.


[ شنبه 90/6/5 ] [ 3:47 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

در پایان هفته پنجم لیگ برتر، برخی مربیان مثل حسین فرکی خوشحال بودند و برخی و هم مثل لوکا بوناچیچ ناراحت، اما خوشحال ترین مربی هفته پنجم کسی نیست جز حمید استیلی که توانست پس از 5 هفته به نخستین پیروزی خود با پرسپولیس دست پیدا کند تا کمی از زیر فشار روانی شدید خارج شود.

سرمربیان تیم‌های لیگ برتری پس از پایان دیدار تیم‌هایشان در هفته پنجم لیگ برتر به اظهار نظر پرداخته‌اند :

پرسپولیس 3 - 1 نفت آبادان

** استیلی: این برد تقدیم به هواداران

این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم. هوادارانی که چهار هفته آن‌ها را ناراحت کردیم. امیدوارم این برد یک هدیه کوچکی از سوی ما به آن‌ها باشد. آن‌ها در این بازی از دقیقه یک تا پایان بازی در کنار ما بودند. امیدوارم در ادامه لیگ بازی‌های بهتری ارائه دهیم چرا که این تیم متعلق به هواداران است.

باید به غلام پیروانی به خاطر این تیم تبریک بگویم. تیم‌های او همواره خوب بازی می‌کنند. امشب خدا به ما کمک کرد تا توانستیم پیروز شویم. در این بازی دو نیمه متفاوت داشتیم. ابتدای بازی فشار زیادی روی ما بود. به برد نیاز داشتیم، به خاطر همین پس از گل کارمان آسان‌تر شد اما هنوز کار داریم و هنوز شکل واقعی خودمان را پیدا نکرده‌ایم. در این دو هفته تعطیلی هم از لحاظ تاکتیکی و هم به لحاظ روانی شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد.

قطعا اگر کریمی بود شرایط بهتری داشتیم. نمی‌توانیم منکر توانایی کریمی شویم. تیمی موفق است که بر کار گروهی استوار باشد. اینکه کاظمیان توانست سه گل بزند، به خاطر بازی خوب سایر بازیکنان بود.

روز به روز هماهنگ‌تر می‌شویم. ما در 15، 20 دقیقه پایانی مشکل داشتیم و دنبال رفع این مشکل هستیم. هر بازیکنی که به تاکتیک ما بخورد از او استفاده می‌کنیم.

دفاع ما عملکرد بسیار خوبی داشت. درست است که اشتباه‌هایی داشتیم اما نمی‌توانیم بی‌اشتباه باشیم. نصرتی که از بهترین مدافعان ایران است، عملکرد خوبی داشت. او در چهار پست دفاعی می‌تواند بازی کند و بیش از 50 بازی ملی دارد. او رهبر خط دفاع ماست. دیگر مدافعان هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و با اضافه شدن شیث استحکام خط دفاع ما بیشتر شد.

باید به نظر کی‌روش احترام بگذاریم اما باید بگویم بازی در پرسپولیس کمتر از بازی در تیم ملی نیست. الان در جدول جایگاه خوبی نداریم اما مطمئنا اگر جایگاه بهتری پیدا کنیم تعداد بیشتری بازیکن از ما به تیم ملی دعوت می‌شوند.

هدف‌گذاری ما قهرمانی است. قلعه‌نویی به من لطف دارد. او بچه محل من است و از کسانی است که هر وقت کسی دارد زمین می‌خورد و فشار رویش است حمایت می‌کند و همیشه رسم جوانمردی را رعایت کرده است. او چند باری درباره من از این صحبت‌ها کرده که باید از او تشکر کنم.

** پیروانی: پای عملکرد تیمم ایستاده‌ام

پرسپولیس در این بازی شرایط بسیار خوبی داشت و واقعا امروز روز پرسپولیس بود. در روز بدی که ما داشتیم آن‌ها عملکرد خوبی داشتند و توانستند چندین مرتبه دروازه تیم ما را باز کنند. البته صنعت نفت هم صاحب موقعیت‌هایی شد که متاسفانه از تمام آن‌ها استفاده نکردیم.

پس از آنکه گل اول را از پرسپولیس دریافت کردیم، روح الله عرب دو موقعیت صددرصد داشت که آن‌ها را از دست داد. در مجموع نفت خیلی کمتر از پرسپولیس صاحب موقعیت نشد. فکر می‌کنم در مجموع فوتبال بدی نبود. این مسابقه برای پرسپولیس حکم مرگ و زندگی را داشت و آن‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند. پرسپولیس در این بازی محکوم به برد بود و سعی کرد با استفاده از پتانسیل تشویق‌های تماشاگرانش به برد نجات‌بخشی برسد.

ما روزی با پرسپولیس برخورد کردیم که آن‌ها می‌خواستند از بحران خارج شوند. پرسپولیس تیم بزرگی است و بزرگ هم خواهد ماند. حضورش در انتهای جدول لیگ دلیلی نمی‌شود که بخواهیم این تیم را ضعیف بدانیم و حسابی برایش باز نکنیم. بارها به بازیکنانم گفته بودم که اجازه استفاده حریف از ضربات شروع مجدد در گوشه‌های محوطه جریمه را ندهید اما آن‌ها این اجازه را دادند و گل هم خوردند. بازیکنان نفت تمام توان‌شان را به کار بستند اما در نهایت ما بازنده شدیم. به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم.

من مشکلی با باخت ندارم و پس از بازی قبل هم استعفا نداده بودم. تنها خواستم که با مسئولان باشگاه صحبت کنم. آن روز، روز خوبی برای من نبود و امیدوارم نه برای من و نه برای مربیان دیگر از جمله حمید استیلی تکرار نشود. اگر مردم در هفته‌های گذشته علیه پرسپولیس شعار می‌دادند به این دلیل بود که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باخت اما من پای عملکرد تیمم ایستاده‌ام. مطمئن باشید هرجا نخواهند با من کار کنند، نمی‌مانم. در تیم ملی امید هم وقتی بهرام افشارزاده (دبیرکل کمیته المپیک) صحبت از آوردن مربی خارجی کرد، من بارم را بستم و اعلام کردم می‌روم. البته مدیران صنعت نفت انسان‌های خوب و خداترسی هستند. همچنین باید بگویم ما تماشاگران فهیمی داریم که قدر کار خوب در تیم‌شان را می‌دانند. تنها یک روز بد داشتم که امیدوارم هیچ وقت تکرار نشود.

فکر می‌کنم در چند صحنه که برخی از بازیکنان ما بویژه امید شریفی نسب نسبت به داوری معترض بود، کمک داور مسابقه از بعضی صحنه‌ها جا می‌ماند. به هر حال اشتباه‌های داوری جزیی از فوتبال است. فکر می‌کنم در دو صحنه کمک‌داور عقب ماند اما در مجموع داوری در نتیجه بازی تاثیری نگذاشت.

* ملوان 3 - 3 ذوب آهن

** پورغلامی: از لحاظ روحی شرایط خوبی نداریم

بازی جذابی از سوی هر دو تیم ارائه شد و تماشاگران حاضر در استادیوم شاهد 6 گل بودند که نشان دهنده انگیزه بالای ملوان و ذوب آهن برای کسب نتیجه بود. بازیکنان ملوان در این دیدار موقعیت‌های زیادی خلق کردند، در حالی که ذوب آهن از سه موقعیت ایجاد شده به سه گل رسید. در این بازی خط دفاع ملوان کاملا پراشتباه بود ولی بر خلاف بازیکنان دفاعی ملوان، خط حمله روز خوبی را پشت سر گذاشت.

خوشحالم که سید جلال رافخایی با اعتماد به نفس بالا توانست سه گل در این بازی به ثمر برساند. به هر ترتیب بازیکنان ملوان نهایت زحمت‌شان را کشیدند و توانستند پس از سه بار عقب افتادن، نتیجه را به تساوی بکشانند.

قبل از این دیدار به بازیکنانم هشدار داده بودم که ذوب آهن یک تیم بین‌المللی است و از کوچک‌ترین موقعیت استفاده خواهد کرد که همین اتفاق هم در این دیدار رخ داد.

باور کنید از نظر روحی به جهت عدم پرداخت تعهدات مالی در شرایط خوبی قرار نداریم و امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکل با درایت مسئولان پایان یابد.

 

** ابراهیم زاده: زمین خراب بود نتوانستیم هنرنمایی کنیم

در این دیدار به جهت کیفیت نامساعد زمین، نه ملوان و نه ذوب آهن نتوانستند بازی اصلی‌شان را به نمایش بگذارند چرا که لغزندگی زمین همراه با تداوم بارندگی اجازه هنرنمایی را از بازیکنان دو تیم گرفته بود. شرایط در این دیدار به گونه‌ای پیش رفت که بازیکنان روی به ضربات ایستگاهی آوردند تا در اثر هنرنمایی فردی به گل برسند. هرچند هواداران ملوان با تشویق تیم‌شان و به جهت تساوی در دقایق پایانی خوشحال به خانه رفتند.

به هر ترتیب بازی پربرخوردی ارائه شد و به شخصه خوشحالم که در چنین شرایط جوی بازیکنان دو تیم سالم از زمین بیرون آمدند چرا که اعتقاد دارم در صورت قطع بارندگی کیفیت به مراتب بهتری از سوی دو تیم شاهد می‌بودیم.

در چند سال گذشته دلیلی و سایر مدیرانی که در ذوب آهن مشغول به فعالیت بودند، کارنامه قابل قبول و پرباری از خود به جای گذاشتند که به نوبه خود جای خدا قوت دارد امیدوارم از این پس مدیرعامل جدید بتواند در کنار مجموعه باشگاه ذوب آهن به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

* سپاهان صفر - نفت تهران یک

** بوناچیچ: نفت را دست‌کم گرفته بودیم

ما از ابتدای بازی اهمیت درستی برای این بازی قائل نشدیم و منطقی است که تیم ما نتیجه لازم را از این بازی نگیرد. معدل سنی تیم ما بین 28 تا 30 سال است و وقتی یک تیم به این مرحله سنی می‌رسد، تجربه بازیکنان قدیمی این تیم باید به کمک تیم بیاید که متاسفانه چنین نشد.

در نیمه دوم با توجه به تغییراتی که در تیم دادیم، انتظارمان تغییر نتیجه بود که متاسفانه به علت عدم آمادگی کافی بازیکنان تیم، به این مهم دست نیافتیم. من خیلی خیلی باید در مورد این بازی فکر کنم که چرا در چنین بازی و در حضور هواداران‌مان چنین نتیجه‌ای می‌گیریم. ترجیح می‌دهم راجع به داوری صحبتی نکنم.

تنها دلیلی که عماد رضا چنین ناهماهنگ عمل می‌کند، این است که او نزدیک به یک ماه بیشتر نیست که به تیم ما اضافه شده است و مردم توقع‌هایی که از توره در فصل قبل داشتند را از او دارند و فشار خواسته‌های تماشاگران باعث می‌شود که او چنین به بازی خود ادامه دهد و باید به او بیشتر زمان بدهیم تا با تیم هماهنگ شده و مثل سابق برای سپاهان گلزنی کند.

این بازیکن در مقابل شهرداری تبریز بازی بسیار خوبی ارائه کرد و انتظار ما نیز از او در این بازی نیز همان بازی خوب او بود که متاسفانه چنین نشد و عادت کاری من نیز چنین است که بازیکنانی که بازی خوبی ارائه می‌کنند، در بازی‌های بعدی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و اعتقادی به تغییر آن‌ها ندارم. علاوه بر این مریض بودن سید صالحی و مصدومیت بیک‌زاده دست من را برای تغییرات مورد نظر در بازی بست.

این باخت صددرصد برنامه‌ریزی‌های تیمی من را دچار تغییر کرد و خصوصا از لحاظ روحی ـ روانی اثرات بدی بر روی بازیکنان من گذاشت. ما پس از سه روز مرخصی به بازیکنان، تمرین‌های تیمی خود را آغاز و به کسب سه امتیاز بازی با فجر سپاسی می‌اندیشیم.

ما تماشاگران را می‌شناسیم و انتظار ما از آنان تشویق مجموعه بازیکنان سپاهان، فارغ از نام آن‌هاست. خواسته من از هواداران سپاهان تشویق بازیکنان تیم و حتی بازیکنان تعویضی است تا با روحیه‌ای که آن ها به بازیکنان می‌دهند، به روزهای ایده‌آل و خوب سپاهان نزدیک شویم. سپاهان در چند سال اخیر همیشه جزو تیم‌های بالای جدول بوده و سعی ما در بازی‌های آتی دستیابی به جایگاه‌های بالای جدول و قهرمانی است.

** فرکی: سپاهان مطابق میل ما بازی کرد

در نیمه اول بازی برابری مقابل سپاهان انجام دادیم و طبیعی بود که سپاهان در نیمه دوم با ترکیبی هجومی‌تر به میدان خواهد آمد و این اتفاق نیز افتاد. در این بازی به دنبال یک فرصت و یک گل بودیم. در این بازی به دنبال کسب حداقل نتیجه و نیم‌نگاهی به کسب حداکثر امتیاز داشتیم که الحمدلله به این مهم دست یافتیم.

نمی‌خواستیم وقت کشی کنیم اما از تماشاگران اصفهانی عذرخواهی می‌کنم. زمین خوردن‌های متعدد بازیکنان ما خصوصا در نیمه دوم به جهت ناآمادگی بدنی آن‌ها بود و این اتفاق‌ها به جهت تلف کردن زمان و وقت بازی نبود. کسانی که من را می‌شناسند گواهی می‌دهند که تاکنون اعتقادی به وقت‌کشی نداشته‌ام. البته این را هم باید در نظر بگیریم که میانگین سنی بازیکنان تیم نفت 24 سال بوده و این نتیجه غرور خاصی به بازیکنان ما داد.

مهم برای ما کسب سه امتیاز این بازی بود و از این جایگاه به شما قول می‌دهم با توجه به دو هفته تعطیلی پیش رو و برگزاری اردوی آمادگی تیم در اردبیل میزان آمادگی بدنی بازیکنان تیم نفت تهران به حدی برسد که دیگر شاهد این گونه زمین‌ خوردن‌ها نباشیم.

گرفتن 8 کارت زرد از سوی بازیکنان ما نشانگر همان مشکلات بدنی است که اشاره کردم و طبیعی است که بازیکنان در این بازی برای رسیدن به هدف نهایی، حرکاتی بکنند که بعضا منجر به صدور کارت زرد شود اما در آینده سعی خواهیم کرد که چنین اتفاق‌هایی تکرار نشود.

قطعا نقطه نظرات مثبت و منفی در مورد لیست تیم ملی زیاد است و این سرمربی تیم ملی است که باید پاسخگوی انتخاب بازیکنان باشد. مهم رسیدن به هدف است که متاسفانه چند سالی است از لذت شیرینی بردهای تیم ملی به دوریم. متاسفانه مشکلات ما در تیم ملی به گونه‌ای است که حتی شاید با بهترین سرمربی دنیا هم نتوانیم به نتیجه برسیم. در فوتبالی که هیچ چیز روی پایه و اصول نیست، منتظر هر اتفاقی باید باشیم.

*مس کرمان 1 - 2 فجر سپاسی

** مرفاوی: حرفهای گزارشگر سیما خانواده مرا به بیمارستان کشاند

از مدیریت، مردم و رسانه‌ها گله‌ای ندارم و برای آینده تیم مس کرمان آرزوی موفقیت می‌کنم اما دیگر برای یک لحظه هم در کرمان نمی‌مانم. به همه مردم و هواداران تیم مس کرمان حق می‌دهم. توقع مردم کرمان از فوتبال بسیار بالاست و هواداران صبر و حوصله ندارند. متاسفانه به تیم فصل گذشته مس اعتماد کردم و پارسال بازیکنانی در تیم ما مطرح شدند و شخصیت پیدا کردند که امسال متاسفانه به حد خود راضی‌کننده نبودند.

متاسفانه چهارشنبه شب گزارشگر صدا و سیما طوری گزارش کرد که خانواده من را به بیمارستان کشاند که این مسئله از نبودن وجدان کاری نشات می گیرد.

نمی‌دانم چه کسی به این گزارشگران خط می‌دهد که از بازی مس با استقلال تا به حالا به ضرر مس گزارش می‌کنند.

لیست خوبی را برای جذب بازیکن به باشگاه داده بودم اما هیچ یک از آنها جذب نشد، تیم مس هر سال جابه جایی‌های زیادی داشته است.

** کلانتری: می‌توانستیم بهتر کار کنیم

کیفیت عملکرد بازیکنان تیم ما خوب و مناسب است اما می‌توانستیم بهتر نیز در این مسابقه کار کنیم. بازیکنان ما فقط با تلاش در برابر مس کرمان به پیروزی رسیدند.

کیفیت عملکرد بازیکنان تیم ما خوب و مناسب است و عملکرد تیم ما را با توجه به بودجه محدود باشگاه نمی‌سنجیم.

از همان ابتدا گفته بودیم که فقط برای ماندن و بازیکن‌سازی در لیگ برتر به رقابت نمی‌پردازیم و دوست داریم در نیمه بالای جدول قرار بگیریم.

*فولاد 1 - 4 استقلال

** مجید جلالی: ریسک کردم و به نفع استقلال شد

اگر با کسب چنین نتایجی ناپخته و بی‌تجربه برخورد کنیم، خیلی سریع شرایط‌مان به بحران تبدیل می‌شود، اما اگر عکس‌ آن‌ عمل کنیم راهی برای آینده بهتر باز کرده‌ایم.

بازی کردن و دفاع کردن برابر مجموعه‌ای که از نفرات خلاقی سود می‌برد، مشکل است. تیم ما در این بازی در دفاع با مشکلاتی مواجه بود و در کنار آن در خطوط دیگر نیز روز خوبی نداشتیم. زمانی که تیمی نتواند از موقعیت‌های خود به خصوص ضربه پنالتی استفاده کند و به بازی تعادل بدهد، به نتیجه نمی‌رسد.

در اواخر بازی سعی کردم با تعویض‌هایی که انجام دادم ریسک بازی را به امید این‌که نتیجه 2 بر یک را تغییر دهم، بالا بردم اما این ریسک به سود تیم استقلال بود. مشکلات ما در این فصل از گذشته بیشتر است و باید فکر بهتری برای برطرف شدنش کنیم.

هر میزان هم که برای تک‌تک دقایق برنامه‌ریزی کنیم اما در نهایت آن چیزی مهم است که عملیاتی می‌شود و به یکسری قابلیت‌ها ربط پیدا می‌کند پس تنها بهترین برنامه‌ریزی برای یک بازی کافی نیست. در این بازی مدافعان وسط‌ ضعیف کار کردند و ما با این شرایط ناچار شدیم دست به ریسک بزنیم.

پنالتی صرفا یک موضوع تکنیکی و فنی نیست بلکه درون یک پنالتی اسراری است که از طریق آن می‌توان به قدرت ذهنی یک تیم پی برد. در طول این دو سال در هر جایی که باید کار را به سود خود تمام می‌کردیم بازی را زمین گذاشتیم و نتیجه را به حریف دادیم.

من در این دو، سه سال نتوانستم در بخش ایستگاهی و پنالتی خوب عمل کنم و بازیکنان خوبی بسازم. پنالتی به قدرت ذهنی که در کل تیم وجود دارد، مربوط می‌شود. زمانی که یک بازیکن پنالتی از دست می‌دهد روحیه کل تیم تضعیف می‌شود. من سعی کردم شانس تیمم را در نیمه دوم و در خط حمله بالا ببرم اما در کنار آن وسط زمین تا اندازه‌ای خالی شد.

امکان این‌که بازیکن جدیدی را تا نیم‌فصل جذب کنیم وجود ندارد. ما تنها یک بازیکن آزاد می‌توانستیم جذب کنیم و این بازیکن همین بازیکن عراقی است که اکنون در ترکیب تیم قرار دارد. در این پنج بازی که گذراندیم هر زمانی که بازیکن جایگزین روانه میدان کردیم کیفیت تیم پایین آمده و این مشکلی است که خیلی ما را آزار می‌دهد. این نتیجه سختی برایمان است و باید سعی کنیم تیم خود را به آینده امیدوار کنیم.

باید ابتدا تیم را از نظر روانی ترمیم کنیم و به برطرف کردن نقایص فردی روی بیاوریم. همچنین در ترکیب اصلی تغییراتی ایجاد کنیم.

** مظلومی: فولاد خوب بازی کرد اما اسیر تاکتیک‌های ما شد

بر هم‌ ریختن نظم تیم فولاد و تغییراتی که در زمین انجام دادیم نتیجه خوبی برایمان داشت. بازی خوبی از سوی هر دو تیم شاهد بودیم. اگرچه فولاد بازی را خوب آغاز کرد ولی ما زودتر از آن‌ها به گل رسیدیم و در ادامه آن‌ها نیز به سرعت گل‌خورده را جبران کردند.

با جوی که بر بازی و ورزشگاه حاکم بود شاید اگر بازیکنانم تجربه نداشتند شیرازه تیم از هم می‌پاشید، ولی تیم ما توانست آرامش خود را حفظ و بازهم برای گلزنی تلاش کند.

هدف اصلی ما شناسایی تاکتیک حریف بود. در نیمه نخست تیم فولاد با پاس‌های بلند روی مدافعان ما فشار وارد کرد و ما نیز با یک هافبک دفاعی بازی می‌کردیم. در نیمه دوم یک هافبک به تیم اضافه کردیم تا بتوانیم از پاس‌های بلند حریف جلوگیری کنیم و در این کار نیز موفق بودیم. در ادامه نیز روند بازی را در دست گرفتیم و می‌دانستیم که تیم فولاد برای جبران گل خورده جلو می‌کشد و این کار نظم تیمی آن‌ها را برهم می‌زند.

بازیکنانم فوتبال زیبایی ارایه دادند و پس از سال‌ها چنین نتیجه مطلوبی را در اهواز کسب کردند. فولاد اگرچه چهار گل دریافت کرد، اما بازی خوبی ارایه داد. آن‌ها در نیمه دوم اسیر تاکتیک‌های ما شدند. از هواداران تیم تشکر می‌کنم که در این میدان نیز تنهایمان نگذاشتند و ما را مورد حمایت خود قرار دادند.

 

* تراکتورسازی تبریز 5 - 1 شهرداری تبریز

** قلعه‌نویی: به کیفیت مطلوب رسیده‌ایم

در مقابل شهرداری تبریز بازی خوبی ارائه کردیم و توانستیم زود به گل رسیده و به بازی مسلط شویم و نتیجه را به نفع خود به پایان ببریم. ما توانستیم با یک بازی تاکتیکی نتیجه خوبی بگیریم و من اعتقاد دارم که گلهای زود هنگام ما باعث شد تا شیرازه تیم شهرداری از هم بپاچد و نتیجه را واگذار کند.

بازیکنان تیم تراکتورسازی نیمه اول را به نحو احسن به پایان بردند، ولی نیمه دوم را جدی نگرفته و فکر کردند که بازی تمام شده است و این باعث شد که در نیمه دوم بازی خوبی ارائه ندهند.

من گفته بودم که تیم اصلی ما هوادارانی هستند که امشب به استادیوم می‌آیند و دیدیم که این امر میسر شد و البته این را هم باید ذکر کرد که ما بازی زیبایی ارائه دادیم تا هواداران از تماشای آن لذت ببرند.

تیم من کم‌کم داشت به حد مطلوب و دلخواه خود می‌رسید و این تعطیلات شاید برای این تیم خوب نباشد، ولی ما با بازی‌های تدارکاتی سعی خواهیم کرد تا تیم از نظر تاکتیکی افت نداشته باشد، چون روز به روز بازیکنان با هم هماهنگ‌تر می‌شوند و شناخت آنها از هم و بامن بیشتر می‌شود.

** یسیچ: نتیجه عادلانه بود!

من مسوولیت این شکست سنگین را بر عهده می‌گیرم و دوست ندارم این شکست را به گردن کسی دیگر بیندازم.

بازی آن طور که باید شروع نشد و تراکتورسازی دو گل زود هنگام به ما زد و تیم من سردرگم شد و با این سردرگمی تراکتورسازی به پیروزی رسید.

پس از دو گل اول نیم‌ساعت طول کشید تا ما به خودمان بیاییم و اگر بعد از گل سعید دقیقی بازیکن من کارت قرمز نگرفته بود، شاید نتیجه این نبود. البته کم‌کاری بازیکنان هم در این امر دخیل بود، ولی باید بازیکنان جواب این کم‌کاری را به من بدهند.

با شرایطی که ما داشتیم و بازی خوب تراکتورسازی، می‌توان گفت این نتیجه تقریبا عادلانه بود. من از تماشاگران تشکر می‌کنم که با حضور پرشورشان به بازیکنان روحیه دادند و من قبل از این بازی هم گفته بودم که برنده‌های اصلی بازی هوادارانی هستند که به ورزشگاه می‌آیند.

مشکل ما فقط از ترکیب تیم نیست. در جناح‌های دیگر هم مثل خط دفاع ضعف‌هایی هم داریم که در این تعطیلات سعی خواهیم کرد توان بدنی تیم را تامین کنیم و بعد از تعطیلات با تیمی قوی‌تر‌ از این لیگ را از سر بگیریم.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 5:44 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرپرست باشگاه استقلال تهران پس از پیروزی پرگل تیمش مقابل فولادخوزستان گفت: هر دو تیم بازی بسیار خوب و تماشاگرپسندی ارایه دادند، ولی از

این‌که توانستیم در این دیدار هر سه امتیاز بازی را کسب کنیم بسیار خوشحالم.

علی ‌فتح‌اله‌زاده در گفت‌وگو در خوزستان اظهار کرد: با دیوان محاسبات و دوستان مجلسی خود در حال رایزنی هستیم تا هر چه سریع‌تر مشکلات مالی باشگاه برطرف شود.

البته آقای عباسی نیز شخصا پیگیر این موضوع هستند.

وی بیان‌کرد: معتقدم با درایت نمایندگان مجلس می‌توانیم مشکلات مالی امسال باشگاه‌ها را حل کنیم و در سال آینده شاهد خصوصی‌ کردن آن‌ها باشیم تا بتوانند برای خود

درآمدزایی کنند. در هر صورت مشکلات مالی استقلال به زودی حل خواهد شد.

سرپرست باشگاه استقلال تهران درباره مشکل مجتبی جباری بر سر پرداخت نشدن مطالباتش از باشگاه و نیامدنش بر سر تمرینات گفت: به هر حال باشگاه استقلال قانون و

مقرراتی دارد و طبق آن با بازیکنان رفتار خواهد کرد. خوشبختانه در حال حاضر با هم به توافق رسیدیم و در آینده نزدیک نیز مشکل این بازیکن برطرف خواهد شد.

وی با بیان‌ این‌که یکی، دو بازیکن دیگرمان می‌توانستند در لیست تیم‌ملی قرار گیرند، گفت: به نظرم استقلال استحقاق آن را داشت که یکی، دو بازیکن دیگرش به تیم‌ملی

دعوت می‌شدند.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 5:26 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]


[ جمعه 90/6/4 ] [ 5:14 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هفته گذشته سازمان لیگ برتر فوتبال اعلام کرد که اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا یازدهم شهریورماه، هیات مدیره خود را انتخاب و اسامی‌ آنها را

اعلام نکنند، علاوه بر این که دیگر نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، ممکن است باعث کاهش سهمیه ایران در این رقابت‌ها نیز بشوند.

اکنون و در حالی که تنها یک هفته به پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا باقی مانده است، از انتخاب و اعلام اسامی اعضای هیات مدیره دو باشگاه بزرگ ایرانی خبری نیست

و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، فوتبال ایران در چند روز آینده با مساله‌ای جدی روبه‌رو خواهد شد و آن زمان شاید دیگر پشیمانی و افسوس سودی نداشته باشد.

شنبه دوم بهمن‌ماه سال گذشته روزی بود که در آن مجید فرخزادی مشاور وقت ریس سازمان تربیت بدنی از نهایی شدن فهرست اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و

پرسپولیس خبر داد و گفت که اسامی پس از جام ملت‌های آسیا به رسانه‌ها اعلام خواهد شد. وی گفته بود اعضای هیات مدیره دو باشگاه پنج‌نفر خواهند بود و از یک

پیشکسوت، یک اقتصاددان و یک فعال اقتصادی تشکیل خواهند یافت.

پس از آن در اردیبهشت‌ماه سال 90 علی سعیدلو که برای عیادت از مرحوم ناصر حجازی راهی بیمارستان کسری شده بود، با اعلام خبر تصمیم سازمان تربیت بدنی مبنی بر

ساخت دو ورزشگاه اختصاصی برای استقلال و پرسپولیس پاسخ سوال خبرنگاران را درباره تکلیف نهایی اعضای هیات مدیره در باشگاه سرخ‌آبی، به علی فتح‌الله‌زاده حواله کرد.

در همان هنگام فتح‌الله‌زاده گفت: پیش از این می‌گفتیم به زودی تکلیف هیات مدیره دو باشگاه تعیین می‌شود ولی من امروز می‌گویم این اتفاق عن‌قریب رخ خواهد داد.

این که واژه "عن‌قریب" در لفظ سرپرست باشگاه استقلال چه معنایی می‌داد، سوالی است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است، اما سه هفته پس از حرف‌های او معاون

وقت امور ورزش سازمان تربیت بدنی از رسانه‌ها خواست نگران هیات مدیره استقلال و پرسپولیس نباشند!

سید حمید سجادی که گفت‌وگو می‌کرد درباره ضرب‌العجل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای معرفی اعضای هیات مدیره دوباشگاه پرسپولیس و استقلال یادآور شد: در زمان

مناسب و به بهترین شکل این کار انجام می‌شود. رییس سازمان تربیت بدنی این مساله را مدیریت می‌کند پس نگران نباشید.

سازمان تربیت بدنی که حمید سجادی، خردادماه امسال از آن سخن راند و گفت رییس آن انتخاب هیات مدیره استقلال و پرسپولیس را مدیریت می‌کند دیگر وجود خارجی ندارد

و اکنون تشکیلاتی به نام وزارت ورزش و جوانان جای آن ر اگرفته است.

یازدهم تیرماه 90 بار دیگر علی فتح‌الله‌زاده درباره هیات مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس لب به سخن ‌گشود. وی چندی پیش از آن گفته بود در استقلال با یک هیات

مدیره مخفی‌کار می‌کند!

سرپرست باشگاه استقلال دراین‌باره اظهار کرد: هیات مدیره استقلال مشخص است اما سعیدلو خواسته اسامی آنها را اعلام نکنیم. کار مخفیانه‌ای انجام نمی‌دهیم و شاید

چندسال دیگر بگویم چرا اسامی اعضای هیات مدیره را نمی‌توانم فاش کنم!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره استقلال زمانی انتخاب شده‌اند که علی سعیدلو همچنان حق امضا داشته است. وی همچنین گفت که رییس مجمع استقلال

سعیدلو است ولی رییس مجمع پرسپولیس علی‌آبادی است.

و بالاخره در تازه‌ترین‌ نقل‌قول‌ها از این دست، عزیز الله محمدی در اولین روز از شهریورماه 90 از ضرب‌العجل AFC برای معرفی اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس خبر داد و

به این دو باشگاه هشدار داد که هر چه سریعتر تکلیف خود را روشن کنند.

امروز چهارم شهریورماه 1390 است و تنها یک هفته به پایان مهلت سازمان لیگ برتر و ضرب‌العجل کنفدراسیون فوتبال آسیا باقی مانده است. در این حال از راهروهای وزارت

نوپای ورزش و جوانان خبر می‌رسد که به احتمال زیاد طی روزهای آینده اسامی اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس معرفی خواهند شد؛ هر چند هنوز دراین‌باره هیچ

خبر رسمی‌ای منتشر نشده است.

در هر حال باید گفت اگر تا یازدهم شهریورماه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که اکنون حدود دو سال است با سرپرست و بدون هیات مدیره

اداره می‌شوند معرفی نشوند، فوتبال ایران با یک مشکل جدی روبرو خواهد شد و آن زمان شاید دیگر پشیمانی و افسوس، هیچ سودی نداشته باشد.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 5:6 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال که شب گذشته با برگزاری دو بازی دیگر به پایان رسید، 36 گل را به خود دید تا پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد.

در پنجمین هفته از یازدهمین دوره از لیگ برتر شاهد بازی‌های پرگلی بودیم که باعث شدند رکوردی جالب در تاریخ لیگ برتر ثبت شود.

به ثمر رسیدن 36 گل در 9 بازی میانگین چهارگل برای هر بازی را ثبت کرد که تاکنون چنین چیزی در فوتبال ما سابقه نداشته است.

در فوتبال روز دنیا و لیگ‌هایی چون لیگ برتر انگلیس و اسپانیا همواره شاهد به ثمر رسیدن گلهای فراوانی در هفته‌های مختلف بوده‌ایم و کارشناسان فوتبال هم همیشه به

این موضوع اعتقاد داشته‌اند که هرچقدر تعداد گلهای رد و بدل شده در یک لیگ بیشتر باشد کیفیت فنی آن لیگ نیز در سطح بالاتری است.

پیش از این هفته دوازدهم لیگ برتر در سال 87 پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر بود که 34 گل را به خود دیده بود. یعنی میانگین 3.77 گل برای هر بازی.

نتایج کامل هفته پنجم لیگ برتر به این شرح است:

پرسپولیس 3 نفت آبادان 1

مس کرمان 1 فجر سپاسی2

شاهین4 صبای قم 0

سپاهان 0 نفت تهران 1

سایپا 3 داماش گیلان 0

راه‌آهن 3 مس سرچشمه 1

ملوان 3 ذوب‌آهن 3

تراکتورسازی5 شهرداری تبریز 1

فولاد 1 استقلال 4


[ جمعه 90/6/4 ] [ 5:3 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

خبرنگاران نشست خبری پس از دیدار تیم‌های تراکتورسازی و شهرداری تبریز را به نشانه اعتراض تحریم کردند.

دیدار تیم‌های همشهری تراکتورسازی و شهرداری تبریز که شب گذشته در چهارچوب هفته پنجم لیگ برتر برگزار شد با حاشیه‌های یهمراه بود که از آن جمله می‌توان به تحریم

نشست خبری پس از بازی توسط خبرنگاران اشاره کرد.

حاشیه‌های این بازی به شرح زیر است:

هواداران تراکتورسازی تبریز در طول بازی با شعارهایی از مجلس شورای اسلامی خواستند درباره وضعیت دریاچه ارومیه اقدامی مناسب انجام دهد.

هواداران تراکتورسازی که ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را پر کرده بودند همزمان با تشویق تیم خود بازیکنان شهرداری تبریز را نیز تشویق می‌کردند که در نوع خود بسیار جالب بود.

هواداران تبریزی در پایان بازی خطاب به تیم فوتبال استقلال گفتند در هفته ششم تبریز به تهران می‌آید که منظورشان از این شعار حضور گسترده تماشاگران تبریزی در ورزشگاه

آزادی در دیدار برابر این تیم بود.

در طول مسابقه از حضور خبرنگاران در جایگاه ویژه خبرنگاران ممانعت به عمل آمد و خبرنگاران نیز به نشانه اعتراضی نشست خبری پس از دیدار دو تیم را تحریم کردند.

پس از پایان بازی مراسم آتش‌بازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد.

در بین دو نیمه بازی در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان شرقی از یوسف کرمی ملی‌پوش تکواندوی ایران و جمعی دیگر از ورزشکاران استان تجلیل شد.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 4:57 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مس سرچشمه همانند دیگر همتای کرمانی خود در لیگ برتر پس از پایان هفته پنجم لیگ برتر دست به تغییر مربی خود زد.

پس از آنکه مس سرچشمه در ادامه روند ناکامی‌های خود در لیگ برتر در هفته پنجم مقابل راه‌آهن با نتیجه سه بر یک مغلوب شد، مسوولان این تیم تصمیم گرفتند احمد سنجری را از کار برکنار کنند.

سرچشمه‌ای‌ها در این پنج هفته تنها یک امتیاز گرفته و در دیگر دیدارها نیز با نتایج پرگل بازی را به حریفان خود واگذار کرده بودند.

سرپرست تیم فوتبال مس سرچشمه درباره تغییر و تحولات در این تیم گفت: قصد داریم ازسنجری در آکادمی فوتبال و تیم‌های پایه باشگاه استفاده کنیم، چرا که خودش هم کار با فوتبالیست‌های جوان را دوست دارد. به هر حال در لیگ ما شرایطی حاکم است که برخی افراد سالم نمی‌توانند کار کنند. البته نمی‌خواهم بگویم که دیگر مربیان لیگ ناسالم هستند، اما سنجری یک مدرس فوتبال است که زیاد با حال و هوای لیگ برتر آشنایی نداشت. سعی می‌کنیم فردی را بیاوریم که با شرایط خاص لیگ برتر آشنا بوده و در آن سابقه کار کردن داشته باشد.

ضیاء هاشمی با بیان اینکه ظرف یکی دو روز آینده سرمربی تیم جدید را انتخاب خواهیم کرد، گفت: فعلا چند گزینه برای جایگزینی سنجری مورد نظر داریم که مهمترین آنها مهابادی، تارتار، کربکندی و اصغر شرفی هستند. خوشبختانه تا هفته بعدی لیگ برتر 14 روز فرصت باقی است و سرمربی جدید این زمان را دارد که در این مدت یک شوک وتغییر بزرگ را به تیم وارد کند.


[ جمعه 90/6/4 ] [ 4:39 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال با پیروزی پرگل دو تیم استقلال و تراکتورسازی مقابل حریفانشان به پایان رسید.

پنج‌شنبه‌ شب و در دیدارهای پایانی هفته پنجم لیگ برتر، ابتدا از ساعت 22 ورزشگاه یادگار امام تبریز شاهد مصاف جذاب دو تیم همشهری تراکتورسازی و شهرداری بود که این بازی در پایان با نتیجه پرگل پنج بر یک به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید.

تراکتوری‌ها بازی را توفانی آغاز کردند و در حالی که خودشان هم باورشان نمی‌شد در 20 دقیقه ابتدایی بازی چهارگل به شهرداری زدند.

احسان حاج‌صفی (3) امیرحسین صادقی(8) فردین عابدینی(12) و سیاوش اکبرپور(20) چهاربار دروازه شهرداری تبریز را فرو ریختند تا شاگردان یسیچ زودتر از همیشه خود را بازنده بدانند.

سعید دقیقی (34) یکی از گلهای خورده شهرداری را جبران کرد اما آنها می‌دانستند که برای بازگشت به بازی باید بیشتر از اینها گل بزنند.

در نیمه دوم احسان حاج‌صفی (60) بار دیگر برای تیم قلعه‌نویی گل‌زنی کرد و پس از آن نیز دیگر توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا تراکتورسازی با پیروزی پرگل پنج بر یک برنده مطلق داربی تبریزی‌ها باشد.

تراکتورسازی با این پیروزی 12 امتیازی شد و در مکان دوم جدول قرار گرفت.

اما در دیگر بازی‌ حساس دیشب استقلال در اهواز مهمان فولاد بود و در پایان با یک پیروزی پرگل دیگر توانست جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کند.

این دیدار که از ساعت 22:30 در ورزشگاه تختی اهواز آغاز شده بود همانند دیگر دیدار پنج‌شنبه شب توفانی آغاز شد. فرهاد مجیدی (3) خیلی زود آبی‌پوشان را پیش انداخت اما تنها یک دقیقه بعد رضا نوروزی میزبان را به بازی برگرداند.

اسماعیل شریفات(38) روی حرکت خوب فرهاد مجیدی بار دیگر نتیجه را به سود استقلال کرد و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند. البته در این نیمه آرش افشین (40) یک پنالتی را برای اهوازی‌ها از دست داد و ضربه نه چندان محکم او با واکنش خوب سید مهدی رحمتی مواجه شد.

در نیمه دوم، بازی با همان نتیجه دو بر یک در جریان بود که استقلالی‌ها در پنج دقیقه پایانی بازی از غفلت و خستگی مدافعان فولاد استفاده کرده و دو بار دیگر به گل رسیدند تا یک پیروزی شیرین دیگر در هفته‌های آغازین لیگ به دست بیاورد.

میلاد میداودی (85) و فرهاد مجیدی(88) زننده گلهای سوم و چهارم استقلال بودند.

آبی‌پوشان تهران با این پیروزی 13 امتیازی شده و بالاتر از تراکتورسازی 12 امتیازی و صبای 10 امتیازی به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی ایستادند.

** جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته پنجم:

1- استقلال - 13 امتیاز

2- تراکتورسازی - 12 امتیاز

3- صبای قم - 10 امتیاز

.

.

.

12- پرسپولیس - 5 امتیاز

.

.

17- مس کرمان - یک امتیاز

18- مس سرچشمه - یک امتیاز


[ جمعه 90/6/4 ] [ 4:36 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]


[ پنج شنبه 90/6/3 ] [ 2:54 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب