فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


**لیگ برتر ایران 1391-1390** - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

چندی پیش عزیز محمدی ‌رییس سازمان لیگ از اولتیماتوم AFC برای بر طرف شدن نواقص باشگاه‌ها تا 11 شهریور خبر داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا از باشگاه‌ها خواست که تا این تاریخ تمام ایراد‌ها را برطرف کنند. همچنین اعلام کرد که این موارد در کسب سهمیه کشور‌های آسیایی برای حضور در لیگ قهرمانان تاثیر دارد. اما پس از آن به دلیل اینکه تاریخ معین شده با تعطیلات عید فطر در مالزی که مقر AFC در آن قرار دارد همزمان شد، این مهلت تمدید شد. در نهایت عزیز محمدی اعلام کرد که تیم‌ها باید تا امشب(یکشنبه) تمام مدارک خود را به سازمان لیگ بدهند تا این سازمان مدارک باشگاه‌ها را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند.

در شرایطی که تا چند ساعت دیگر اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال باشگاهی ایران به پایان می‌رسد، هنوز برخی باشگاه‌ها مدارک‌شان را به سازمان لیگ ارسال نکرده‌اند و برخی دیگر از باشگاه‌ها در حال تلاشند تا با رفع کمبودها نظرات AFC را برآورده کنند.

انصاری‌فرد:

آسیایی‌ نمی‌شویم اما نظرات AFC را برآورده می‌کنیم

محمد حسن انصاری فرد در گفت‌وگو درباره ایراد‌هایی که از باشگاه راه آهن گرفته شده گفت: مشکل‌های اصلی و باقی‌مانده باشگاه ما امکانات رسانه‌ای و نورافکن‌های ورزشگاه بود که چند روز پیش با حضور نماینده سازمان لیگ از آن‌ها عکسبرداری شد و تحویل نماینده سازمان لیگ شد.

وی افزود: باشگاه راه‌آهن هیچگاه تیمی نبوده است که برای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مبارزه کند، اما فقط به دلیل منافع فوتبال ایران و درخواست سازمان لیگ نسبت به برطرف کردن نقص‌هایی که وجود داشت اقدام کردیم و اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد.

انصاری فر ادامه داد: در طول چند سال اخیر باشگاه راه‌آهن تمام درخواست‌های AFC را انجام داده است و با احداث کمپ اختصاصی، چمن مصنوعی، بازسازی استخر، جایگاه گزارشگران و فیلمبرداران اسکوربرد و بسیاری مسایل دیگر به سمت حرفه‌ای شدن پیش رفته است.

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت:

تقریبا مشکلات‌مان رفع شده است!

علی حکمت در مورد مشکلات باشگاه صنعت نفت آبادان و روند اصلاح آن‌ها گفت: از نظر اداری باشگاه صنعت نفت مشکل خاصی ندارد و هیات مدیره و اعضای آن مشخص هستند. فقط بحث تراز مالی باشگاه مطرح بود که آن را هم ترجمه کردیم و به عزیز محمدی، رییس سازمان لیگ تحویل دادیم.

ورزشگاه تختی آبادان نیز مشکلاتی دارد که مدیر عامل باشگاه نفت آبادان در مورد آن‌ها گفت: این ورزشگاه در ورودی‌ها و جایگاه خبرنگاران ایرادهایی داشت که حل شد. فقط آسانسور ورزشگاه باقی‌مانده بود که کار‌های آن هم تقریبا انجام شده است و فقط 20 درصد آن باقی مانده است تا تکمیل شود.

مدیرعامل فجرسپاسی:

فقط صندلی‌های ورزشگاه باقی مانده!

سردار جعفری هم درباره وضعیت باشگاه فجرسپاسی گفت: مشکل چندانی پیرامون معیارهایAFC نداشتیم، فقط تراز مالی سال گذشته باشگاه بود که کارهایش را انجام دادیم و به سازمان لیگ تحویل دادیم.

جعفری در مورد ایرادهای ورزشگاه حافظیه اظهار کرد: از اتاق کنفرانس ایرادهایی گرفته بودند که آنها رفع شده است. فقط صندلی‌های ورزشگاه باقی مانده است که با سازمان لیگ هماهنگ کرده‌ایم و در حال انجام آن هستیم. عکس‌ها و مدارک کارهای انجام شده را نیز شنبه به سازمان لیگ ارسال کردیم.

مدیرعامل شهرداری تبریز:

مشکلی نداریم

مدیر عامل باشگاه شهرداری تبریز نیز از رفع ایرادهای گرفته شده توسط AFC خبر داد و گفت: تمام ایرادها را حل کردیم. ترجمه تراز نامه مالی را نداده بودیم که این کار انجام شد.

سهرابی در مورد وضعیت ورزشگاه یادگار امام (ره) که بازی‌های شهرداری و تراکتورسازی تبریز در آن برگزار می‌شود، گفت: این ورزشگاه اجاره‌ای است و دو تیم تراکتورسازی و شهرداری از آن استفاده می‌کنند. نقص‌های ورزشگاه را اصلاح کردیم و عکس‌های آن را ارسال کردیم.

وی در مورد مشکلات ورزشگاه اظهار کرد: اتاق دوپینگ و کنفرانس مواردی بود که از آن ایراد گرفته بودند و با همکاری تربیت بدنی، هیات فوتبال استان و دو باشگاه انجام شد.

مدیرعامل تراکتورسازی:

دلیلی برای ایراد AFC باقی نمانده است

محمد حسین جعفری نیز از انجام تمام خواسته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا توسط باشگاهش خبر داد.

مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی در گفت‌وگو با اعلام این خبر که‌ باشگاهش تمام مدارک لازم را برای ارائه به کنفدراسیون آسیا، آماده و ارسال کرده است، اظهار کرد: اکنون از نظر امکانات باشگاه و ورزشگاه هیچ مشکلی نداریم.

وی در ادامه گفت: ما به تمام تعهدات خود عمل کرده‌ایم و خوشبختانه دیگر هیچ موردی نیست که بازرسان AFC بخواهند از آن ایراد بگیرند.

با وجود اینکه باشگاه‌های لیگ برتری برای رفع ایرادهای مدنظر AFC ، کار‌های زیادی انجام داده‌اند اما هنوز برخی از آنها نواقصی دارند که باید ببینیم این روال در تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان تاثیر می‌گذارد یا باز هم سازمان لیگ می‌تواند برای پنهان کردن مشکلات زیرساختی فوتبال ایران راه چاره‌ای بیابد.


[ یکشنبه 90/6/20 ] [ 4:44 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

پرسپولیس تمرین‌های آماده سازی خود را برای دیدار با استقلال آغاز کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس که خود را برای داربی هفتاد و یکم تهران آماده می‌کند، امروز صبح پشت درهای بسته تمرین کرد.

این تمرین از ساعت 10:30 در ورزشگاه «درفشی فر» آغاز شد. حمید استیلی تصمیم گرفته است تمرین‌های سرخ‌پوشان تا پیش از داربی پشت درهای بسته برگزار شود و هیچ هوادار و عکاسی هم به ورزشگاه «درفشی فر» وارد نشود.

طبق دستور استیلی فقط عکاس‌ها می‌توانند از تمرین پرسپولیس عکسبرداری کنند.

در تمرین امروز حدود 30 هوادار که 10 نفر از آن‌ها خانم بودند، پشت درهای بسته ورزشگاه درفشی فر حضور داشتند.

مهرداد اولادی و محمد منصوری که هنوز مصدوم هستند، پس از انجام تمرین‌های اختصاصی زودتر از سایر بازیکنان محل تمرین را ترک کردند.

علی کریمی با دو فرزندش در تمرین حضور یافته بود.

کاپیتان سرخپوشان در راه خروج از ورزشگاه درفشی فر مورد استقبال شدید هواداران پرسپولیس قرار گرفت به طوری که حدود 15 دقیقه هواداران اتومبیل او را دوره کرده بودند.

پرسپولیسی‌ها امروز ساعت 17:30 دومین نوبت تمرینی خود را در ورزشگاه درفشی فر برگزار می‌کنند.


[ یکشنبه 90/6/20 ] [ 4:41 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

داربی خوزستان در هفته ششم لیگ برتر برنده نداشت.

در ادامه هفته ششم لیگ برتر فوتبال از ساعت 20 جمعه شب، دو بازی به صورت همزمان در شهرهای قم و آبادان برگزار شد.

در آبادان و در داربی خوزستان، نفت آبادان و فولاد پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.

لئون پاجاچیان (6) و مصطفی صبری (42) برای نفت آبادان گلزنی کردند و گل‌های فولاد را هم رضا نوروزی (40) و بختیار رحمانی (61) به ثمر رساندند. ضمن اینکه علی ممبینی (85) یک پنالتی را برای نفت هدر داد.

با این تساوی فولاد 8 امتیازی شد و در مکان نهم جدول قرار گرفت و نفت نیز با 6 امتیاز به رتبه چهاردهم جدول آمد.

در دیگر بازی همزمان صبای قم میزبان ملوان بود و در پایان با یک گل از سد حریف خود گذشت. مرتضی کاشی (41) تک گل تیم عبدالله ویسی را به ثمر رساند. صبای قم با این پیروزی 13 امتیازی شد و پشت سر استقلال در رتبه سوم جدول قرار گرفت. ملوان نیز 7 امتیازی ماند و به رده دهم جدول سقوط کرد.


[ شنبه 90/6/19 ] [ 4:40 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کاپیتان تیم فوتبال استقلال معتقد است حریف تبریزی تیم‌اش بازی خیلی خوبی به نمایش نگذاشت و تنها روی ضربات ایستگاهی به گل رسید.

فرهاد مجیدی پس ازشکست تیمش برابر تراکتورسازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: بازی خوبی بود و ما خوب شروع کردیم اما در نهایت روی ضربات ایستگاهی گل خوردیم و باختیم.

در ادامه خبرنگاری از کاپیتان استقلال پرسید به نظر می‌رسید در این بازی کمی محتاط بازی کرده است تا کارت زرد نگیرد و به بازی برابر پرسپولیس حاضر باشد.وی در پاسخ گفت: همین‌طور است که شما می گویید محتاط بازی کردم تا در دربی حاضر باشم.

وی هم‌چنین درباره شهرآورد پایتخت اظهار کرد: آن بازی شرایط خودش را دارد و ما باید بازی با تراکتورسازی را فراموش کنیم و تنها به فکر بازی آینده برابر پرسپولیس باشیم. البته تبریزی ها نیز بازی‌شان از ما بهتر نبود و فقط روی ضربات ایستگاهی به گل رسیدند.


[ شنبه 90/6/19 ] [ 4:38 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سرپرست باشگاه استقلال معتقد است که باخت مقابل تراکتور سازی برای این تیم لازم بود چرا که آن‌ها مغرور شده بودند.

علی فتح الله زاده پس از شکست سه بر دو استقلال برابر تراکتورسازی اظهار کرد: فکر می‌کنم که این باخت برای ما لازم بود چون تیم ما کمی مغرور شده بود. در بازی مشکلاتی وجود داشته که باعث شده شکست بخوریم. آن‌ها با سه سانتر به سه گل رسیدند.

وی افزود: هنوز با این باخت هیچ اتفاقی نیفتاده است و هنوز تیم ما دوم جدول است. تماشاگران هم تیم را تشویق می‌کردند و حتی می گفتند حاجی با تعصب که شرمنده شدم.

فتح‌الله زاده با اشاره به باخت امروز استقلال گفت: اتفاقاً امروز باختیم تا داربی را ببریم. البته کسی در فوتبال نمی تواند قولی بدهد اما سعی می‌کنیم که در داربی پیروز شویم.

وی درباره رعایت نشدن اختصاص ده درصد ورزشگاه به هواداران تبریزی گفت: هواداران تراکتور هوادارن پرشوری هستند و چون از شهرستان آمده بودند باید رعایت حالشان را می کردیم.

سرپرست استقلال در مورد نحوه بازی تراکتورسازی و این‌که آن‌ها ضد فوتبال بازی می‌کردند گفت: فکر می‌کنم که این موضوع را همه متوجه شدند که افتادن های آن‌ها کمی غیرمعمولی بود.

وی در مورد اعتراض هایی که تماشاگران استقلالی به امیر قلعه نویی و سیاوش اکبرپور می‌کردند، گفت: به قلعه نویی بی احترامی نشد و هنگامی که آن‌ها روی زمین می افتادند، هواداران به تیم معترض بودند. اکبرپور نیز قبل از این بازی خودش صبحت های زیادی انجام داد و هواداران را تحریک کرد. بازیکنی که چند سال در یک باشگاه بازی می‌کند و نان آن باشگاه را می‌خورد نباید این کار را بکند.

فتح‌الله زاده درباره نحوه بازی استقلال گفت: فوتبال برد و باخت دارد و ارنج تیم ما دفاعی نبود اما بعضی از بازیکنان ما مانند کرار نمی توانستند خوب کار کنند.

وی در مورد این‌که چرا از حمید عزیز زاده که دفاع قد بلندی است استفاده نشده است، گفت: بالاخره اگر مربی اشتباه نکند تمام بازی ها باید مساوی به پایان برسد.

سرپرست استقلال درباره اعضای هیات مدیره استقلال گفت: سعی می‌کنم که به این موضوعات توجهی نکنم و به کار خودم برسم. در حال حاضر تیم صدر جدول است و جایش محکم است و تیم های دیگر با ما فاصله دارند که باید این فاصله را حفظ کنیم تا بازی بعدی را هم پیروز شویم.

وی در پاسخ به این‌ پرسش که اگر استقلال داربی را ببازد آیا مظلومی تغییر می‌کند یا خیر گفت: تیم ما فعلاً در رده دوم جدول است و مظلومی هم باقی می ماند.


[ شنبه 90/6/19 ] [ 4:22 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: من از مربیانی نیستم که پس از یک برد بگویم ما قهرمانیم. هیچ چیز برای ما تمام نشده است.

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی تراکتورسازی برابر استقلال و صدرنشینی این تیم در لیگ برتر گفت: بازی بسیار خوبی بود و دو تیم فوتبال خوبی را ارائه کردند. فکر می‌کنم هواداران دو تیم برنده این بازی بودند. دست هواداران تبریزی را می‌بوسم. آن‌ها از تبریز و از شهرهای اطراف به ورزشگاه آمده بودند. فکر می‌کنم دیداری که 5 گل داشته، نمی‌تواند بازی خوبی نباشد.

وی افزود: ما روی نقاط قوت و ضعف استقلال کار کرده بودیم اما به خاطر اینکه آن‌ها دیدار مهمی پیش رو دارند درباره آن‌ها صحبت نمی‌کنم. فکر می‌کنم دو گلی که خوردیم بر روی اشتباهات بچگانه بود. خدا را شکر می‌کنم که 3 امتیاز را گرفتیم اما هیچ چیز برای ما تمام نشده است. با یک برد به آدم جام نمی‌دهند. از فردا باید کارمان را دوباره شروع کنیم تا به آنچه مد نظرمان هست برسیم.

خبرنگاری به امیر قلعه‌نویی گفت که تیم شما شخصیت قهرمانی ندارد، آیا این برد می‌تواند به تیم تراکتورسازی شخصیت بدهد، که قلعه‌نویی در پاسخ گفت: درست نیست که شما از چنین لفظی درباره تیم تراکتورسازی با این همه طرفدار صحبت کنید. تراکتور پشتوانه مردمی دارد. ما در این فصل با 50 درصد تغییرات روبه‌رو شدیم. اگر این بازیکنان به لحاظ نگرشی بالاتر فکر کنند بهتر می‌شویم. اگر می‌خواهید من پس از یک برد درباره قهرمانی صحبت کنم، این طور نیست و من از این دسته از مربیان نیستم. به بازیکنان هم پس از بازی گفتم که دیگر این بازی را فراموش کنید و به فکر بازی بعد باشید.

خبرنگاری تبریزی از قلعه‌نویی درباره وضعیت هواداران این تیم در بازی امروز پرسید و مدعی شد که باشگاه استقلال به آن‌ها در شرایطی سخت اجازه ورود به ورزشگاه را داده، و سرمربی تراکتور هم در پاسخ گفت: اجازه بدهید که من فقط درباره مستطیل سبز صحبت کنم، اما باید بگویم که ما باید قانون را هم رعایت کنیم. هرچند که واقعا طرفداران تراکتورسازی استثنا هستند. من از هواداران تبریزی ممنونم و دست‌شان را می‌بوسم. آن ها باعث شدند که تیم ما امروز احساس غربت نکند.

خبرنگاری شعار هواداران استقلال را به قلعه‌نویی یادآور شد که در طول بازی او را مربی ضد فوتبال می‌نامیدند که قلعه‌نویی با خنده‌ای به این سوال پاسخ داد و گفت: از آن‌ها ممنونم. تیمی که سه گل می‌زند و چند تا نمی‌زند، مگر می‌شود ضد فوتبال باشد؟ اشکالی ندارد. تیم من عادت ندارد که بازی تاخیری انجام دهد و بازیکنانم خودشان را زمین بزنند. تیمی که می‌بازد این حرف‌ها را می‌زند و خبرنگاری که تیمش هم باخته ممکن است یک چیزی بگوید.

وی درباره شعارهای تماشاگران استقلال علیه بازیکنان قدیمی این تیم که هم‌اکنون بازیکنان تراکتورسازی هستند گفت: موقع بازی تمرکزم بر روی اتفاقات بازی بود اما باید طرفداران را فارغ از هر رنگی که دارند دوست داشته باشیم. همین که آن‌ها با وجود مشکلات اجتماعی به ورزشگاه می‌آیند و خودشان را اینجا خالی می‌کنند، باید قدردان آن‌ها بود و ایرادی ندارد که خودشان را اینجا تخلیه کنند و من از آن‌ها دلگیر نیستم اما به عنوان یک برادر کوچک از آن‌ها می‌خواهم به کسی توهین ناموسی نکنند.

وی در پایان گفت: تیم ما چند شاخصه خوب دارد که مهم‌تر از همه آن‌ها سرمایه انسانی است. ما برای هماهنگی بیشتر به زمان نیاز داریم و نباید با یک برد مغرور شویم. باید بازی به بازی پیش برویم.


[ شنبه 90/6/19 ] [ 4:7 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]


[ شنبه 90/6/19 ] [ 3:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تراکتورسازی پیروز شد. در دیداری که سراسر هیجان و اضطراب برای هواداران این تیم و استقلال بود، و در شبی که تبریز‌ی‌ها مثل همیشه از حمایت هواداران خود در تهران برخوردار بودند، امیر قلعه‌نویی تیم سابق خود را برد.

حساس‌ترین دیدار هفته ششم لیگ برتر فوتبال با حضور هواداران پرتعداد دو تیم حساس‌تر و زیباتر از قبل شده بود. نتیجه بازی چندین بار تغییر کرد. استقلال یک بر صفر جلو افتاد، بعد 2 بر یک عقب افتاد، سپس بازی را مساوی کرد، اما در انتها بازی را واگذار کرد. آن هم مقابل تماشاگران خودی تا نه تنها نخستین شکست آبی‌پوشان رقم بخورد، بلکه آنها با باخت به استقبال رقیب دیرینه خود در شهرآورد 71 بروند.

گل‌های استقلال را فرهاد مجیدی(19) و مجتبی جباری (65) به ثمر رساندند و برای تراکتورسازی نیز سیدمحسن حسینی (42)، احمد آل نعمه (48) و فلاویو لوپز (84) گل زندند.

اتفاقات مهم بازی را در زیر می‌خوانید:

** نیمه نخست

• اسماعیل شریفات در دقیقه اول بازی بر اثر سانتری که خسرو حیدری انجام داد، در مقابل دروازه با دروازه‌بان تک به تک شد که ضربه او از بالای دروازه به خارج از زمین رفت.

• لوپز فلایو، بازیکن پرتغالی تبریزی‌ها در دقیقه 5 ضربه پشت محوطه جریمه را با بی دقتی به بالای دروازه زد.

• در دقیقه دهم دیدار با توجه به سرعت بالای بازی درابتدا بازیکن تراکتورسازی و پس از آن فرهاد مجیدی در طرف دیگر زمین فرصتهایی را داشتند که هیچکدام به نتیجه نشست.

• دقیقه‌های 10 و 11 دیدار دو اتفاق بین دروازه بان تراکتورسازی و مجیدی و شریفات در دو صحنه جداگانه رخ داد که در هربار یکی از طرفین لحظاتی را بر روی زمین غلطیدند.

• در دقیقه پانزدهم بازی حرکت حمودی از سمت راست تیم خود به سمت دروازه تراکتورسازی باعث شد تا به درون محوطه جریمه حریف برسد، اما یک و دوی ناموفق او باعث شد فرصت از دست برود.

• در دقیقه 19 دیدار بر اثر ضربه ایستگاهی و کم نقص جباری، فرهاد مجیدی با ضربه‌ای سر در میان مدافعان حریف، نخستین گل بازی را به ثمر رساند.

• پس از این گل تیم تراکتورسازی دو بار پیاپی بر روی دروازه استقلال یورش آورد که در هر دوبار ناموفق بودند.

• در دقیقه 22 بازی، ضربه پشت محوطه جریمه شریفات باز هم از بالای دروازه به اوت رفت.

• حمله‌ای که بازیکنان تراکتورسازی در دقیقه 25 بر روی دروازه استقلال انجام دادند، توسط مدافعان آبی‌پوش دفع شد، اما پس آن آن کیانوش رحمتی از شدت برخورد به زمین افتاد.

• در دقیقه 28 ضربه‌ی ایستگاهی احسان حاج‌صفی از فاصله بیش از 30 متر به سمت دروازه رحمتی زده شد که دروازه بان استقلال با مشت توپ را دفع کرد.

• در دقیقه 30 دیدار، امیرحسین صادقی، بازیکن سابق استقلال از فرصتی که در اثر ارسال ضربه ایستگاهی مقابل دروازه تیم سابقش بدست آمده نبود، نتوانست استفاده کند.

• در دقیقه 36 بازی اسماعیل شریفات از سمت راست خط دفاعی حریف قصد ورود به محوطه جریمه را داشت که امیرحسین صادقی از پشت آمد و اجازه کار را به او نداد. استقلالی‌ها در این صحنه معترض به خطا بودند.

• در دقیقه 39 بازی احسان حاج صفی در میانه میدان در درگیری با بازیکنان خط میانه استقلال به زمین خورد و پزشکان او را از زمین خارج کردند. او دو دقیقه بعد به بازی بازگشت.

• سید محسن حسینی دردقیقه 41 دیدار از سانتری که از سمت راست محوطه جریمه استقلال صورت گرفت، استفاده کرد و با ضربه‌ای محکم، دروازه استقلال را گشود و بازی را به تساوی کشاند.

• در دقیقه 44 دیدار، احسان حاج صفی ضربه‌ی اوتی را بلند بر روی دروازه استقلال فرستاد که این فرصت برای تراکتورسازی از دست رفت.

• در دقیقه 45 درحالی که جباری و تیم استقلال فرصت گلزنی داشتند، اما به دلیل بر زمین افتادن فلاویو توپ را به بیرون از زمین زد،

• در سومین دقیقه وقت اضافه نیمه نخست، ضربه کرنر به روی دروازه استقلال فرستاده شد که احمد آل نعمه با ضربه‌ای سر دومین گل تراکتوراسازی را به ثمر رساند.

** نیمه دوم

• استقلال با تعویض اسماعیل شریفات در نیمه دوم، میلاد میداودی را به جای او به زمین فرستاد.

• نیمه دوم با حرکت خطرناک و ضربه سر فرهاد مجیدی به روی دروازه تراکتورسازی آغاز شد.

• کاپیتان استقلال، فرهاد مجیدی در دقیقه 50 دیدار به سمت دروازه تراکتورسازی حرکت کرد که خطایی پشت محوطه جریمه بر روی او صورت گرفت. این ضربه را جاسم کرار به سمت دروازه زد، اما نه تنها ضربه او، بلکه 4 ضربه پس از آن که توسط استقلالی‌ها زده شد، از خط دروازه عبور نکرد.

• در دقیقه 51 احسان حاج صفی از ترکیب تیم تراکتورسازی خارج شد و به جای او رودریگو به زمین بازی آمد. گویا حاج صفی مصدوم شده بود.

• در دقیقه 57 دیدار سیاوش اکبرپور به خاطر تکل از پشتی که بر روی پای میداودی رفت، از محسن ترکی کارت زرد گرفت.

• دقایق 55 تا 65 دیدار به درگیری‌های میانه میدان و خطاهای مکرر دو تیم گذشت.

• فردین عابدینی از تراکتورسازی در دقیقه 65 به دلیل خطایی که بر روی او رخ داد به زمین خورد تا تیم پزشکی مجبور به حضور در زمین مسابقه شوند.

• عابدینی در دقیقه 64 نفوذ ناقصی از سمت چپ به روی دروازه استقلال انجام داد و ضربه‌ای زد که ضربه او به کرنز رفت.

• این کرنر به صورت خطرناک توسط مدافعان استقلال باز هم به کرنر رفت.

• در دقیقه 65 دیدار سید محسن حسینی - مدافع میانی تراکتورسازی به سادگی توپ را از دست داد تا جباری با دروازه‌بان تک به تک شود و پس از دریبل او توپ را وارد دروازه کند.

• دو دقیقه بعد، فرهاد مجیدی از سمت چپ به دروازه تراکتور حمله کرد که پشت محوطه جریمه مرتضی اسدی بر روی او خطا کرد تا دومین کارت زرد بازی را دریافت کند.

• امیرآبادی مدافع استقلال هم در دقیقه 70 به خاطر خطایی‌که انجام داد کارت زرد گرفت.

• در دقیقه 71 بازی، برهانی به جای حمودی برای استقلال و دانش دوست به جای محسن حسینی برای تراکتورسازی به زمین آمدند.

• مجتبی جباری در دقیقه 72 بازی، با یک ضربه سنگین از پشت محوطه جریمه دروازه ثابتی را به خطر انداخت.

• کیانوش رحمتی در دقیقه 73 بازی، پیراهن مهاجم حریف را کشید تا کارت زردی دیگری برای او از جیب محسن ترکی خارج شود.

• سیاوش اکبرپور در دقیقه 76 بازی فرصتی را که رودریگو ساخته بود را بر روی دروازه استقلال از دست داد تا فریادهای رحمتی بر روی مدافعان تیمش بلند شود.

• ضربه سنگین میلاد میداودی در دقیقه 80 به تیرک دروازه خورد تا آه از نهاد بازیکن خوزستانی آبی پوشان بلند شود.

• جاسم کرار نیز در دقیقه 83 بازی به خاطر ضربه‌ای که با دست از پشت به ابراهیمی از تراکتورسازی زد، کارت زرد دیگری دریافت کرد.

• در دقیقه 84، فلاویو لوپز از ضربه ایستگاهی که از سمت چپ به روی دروازه استقلال فرستاده شد استفاده کرد تا برای سومین بار دروازه استقلال در این بازی گشوده شود.

• ضربه سر جاسم کرار در دقیقه 86 دیدار نیز برای استقلال کارساز نبود.

• فرهاد مجیدی هم در دقیقه 87 ضربه‌ای به سمت دروازه تراکتورسازی زد که این توپ در دستان ثابتی مهار شد.

• دردقیقه 88 آشوبی و مجیدی به شدت با هم برخورد کردند که این برخورد موجب مصدومیت جزیی مجیدی شد.

• در دقیقه 90 دیدار، داور چهارم دیدار با تابلوی تعویض فردین عابدینی به کنار زمین آمد که بلافاصله پیش از تعویض امیر قلعه‌نویی از این تعویض پشیمان شد.

• این تعویض دو دقیقه بعد با مصطفی اکرامی صورت گرفت.

• دقیقه 92 یک فرصت دیگر برای آبی پوشان پایتخت و یاران مظلومی از بین رفت.

• در دقایق پایانی چندین حمله استقلال بی نتیجه ماند.


[ شنبه 90/6/19 ] [ 3:50 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]


[ جمعه 90/6/18 ] [ 4:54 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هفته ششم لیگ برتر فوتبال با تساوی پرسپولیس و ذوب‌آهن، شکست سپاهان، پیروزی مس سرچشمه و توقف راه آهن آغاز شد.

در نخستین بازی از هفته ششم لیگ برتر فوتبال عصر امروز (پنجشنبه) از ساعت 17:30، تیمهای فوتبال فجر سپاسی شیراز و سپاهان اصفهان در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف هم رفتند و در حالی که بازی تا لحظات پایانی با تساوی دو بر دو در جریان بود، فجر سپاسی با به ثمر رساندن یک گل دیگر مهمان قدرتمند خود را شکست داد.

این در حالی بود که سپاهان در این دیدار دو بار از فجرسپاسی پیش افتاده بود اما در نهایت این شاگردان علی کلانتری بودند که سه امتیاز این مسابقه را بدست آوردند.

امید ابراهیمی (19) و احمد جمشیدیان (53) برای شاگردان بوناچیچ گلزنی کردند و برای تیم میزبان نیز مهدی رجب زاده (45) ، مهدی نظری (81) و عباس کاظمیان (91) گل زدند.

در این بازی مهدی نظری از فجر سپاسی و سید صالحی، بنگر، اشجاری و بیگ زاده از سپاهان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

فجرسپاسی با این سه امتیاز 8 امتیازی شد و خود را تا رده هشتم جدوب بالا کشید. سپاهان نیز 8 امتیازی ماند و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران در مکان ششم قرار گرفت.

* مس سرچشمه یک - شاهین بوشهر صفر

تیم فوتبال مس سرچشمه به نخستین پیروزی خود در لیگ برتر فوتبال دست پیدا کرد.

در ادامه هفته ششم لیگ برتر فوتبال، تیم مس سرچشمه کرمان از ساعت 19:30 میزبان شاهین بوشهر بود و در پایان توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل این تیم نخستین برد خود را در لیگ به دست بیاورد.

علی سامره (15) تک گل شاگردان اصغر شرفی را به ثمر رساند تا این تیم در اولین بازی با مربیگری شرفی به نخستین سه امتیاز دست پیدا کند.

مس سرچشمه با این پیروزی 4 امتیازی شد و با یک پله صعود به مکان هفدهم جدول آمد.

* شهرداری تبریز 2 - راه آهن 2

تیم فوتبال شهرداری تبریز در دقایق پایانی از یک شکست خانگی مقابل راه آهن گریخت.

از ساعت 19:10 پنجشنبه، تیم فوتبال شهرداری تبریز در ورزشگاه یادگار امام این شهر میزبان راه‌آهن بود و موفق شد در حالی که در پایان نیمه نخست با دو گل از حریف خود عقب بود در لحظات پایانی از شکست فرار کند.

امید عالیشاه(13) و میرهانی هاشمی (18) در نیمه نخست راه‌آهن را با دو گل پیش انداختند تا شاگردان علی دایی با خیال راحت تری به ادامه بازی بپردازند.

در نیمه دوم اما ورق بازی برگشت و در 15 دقیقه پایانی جعفر بذری (76) و محمدرضا زینال خیری(89) دو بار برای میزبان گلزنی کردند تا یشیچ و تیمش در این بازی خانگی بازنده نباشند.

راه آهن با این تساوی 7 امتیازی شد و در رتبه یازدهم قرار گرفت و شهرداری نیز با 6 امتیاز به مکان سیزدهم جدول آمد.

* ذوب آهن 2 - پرسپولیس 2

اما در ادامه هفته ششم لیگ برتر فوتبال از ساعت 20، تیم فوتبال ذوب‌آهن در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان میزبان پرسپولیس بود که این دیدار زیبا در پایان با نتیجه دو بر دو مساوی به پایان رسید.

ضربه فنی و دقیق اسماعیل فرهادی(3) باعث شد ذوب‌آهن خیلی زود از حریف خود پیش بیفتد. بازی در ادامه زیباتر دنبال شد و پرسپولیسی‌ها تا پایان نیمه اول موقعیت های زیادی برای خود خلق کردند. علی کریمی در مرکز اکثر حمله‌های سرخپوشان قرار داشت و فرصت‌های زیادی را برای خود و همبازیانش بوجود آورد اما هیچکدام از آنها به گل تبدیل نشد.

با آغاز نیمه دوم پرسپولیس همچنان به روی دروازه شهاب گردان حمله می‌کرد تا اینکه کریمی (48) از غفلت مدافعان ذوب‌آهن استفاده کرد و با ضربه‌ای محکم گل تساوی را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

پس از این گل با وجود اینکه ذوب‌آهن میزبان بود اما این پرسپولیس بود که همچنان به سمت دروازه تیم اصفهانی حمله می‌کرد و موقعیت‌های زیادی هم برای خود خلق کرد. جواد کاظمیان، محمد نوری و غلامرضا رضایی یکی پس از دیگری موقعیت‌های پرسپولیس را هدر می‌دادند تا اینکه هوگو ماچادو(79) روی یک حمله سریع و با ضربه‌ای زیبا برای دومین بار دروازه میثاق معمارزاده را باز کرد تا پرسپولیس بر خلاف جریان بازی گل بخورد.

شاگردان حمید استیلی که چیزی برای از دست دادن نداشتند در 10 دقیقه پایانی سراپا حمله شدند و باز هم موقعیت‌های خطرناکی خلق کردند اما این شهاب گردان بود که با درخشش خود مانع از فرو ریختن دروازه ذوب‌آهن برای دومین بار شد. علی کریمی در این دقایق دو ضربه آزاد زیبا را شلیک کرد که یکی از آنها به تیر دروازه برخورد کرد.

محمود رفیعی داور این مسابقه برای نیمه دوم 7 دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت و بالاخره در دقیقه 3+90 رضا نورمحمدی بر روی کرنر ارسالی از سمت راست با ضربه سر دیدنی خود گل تساوی را برای پرسپولیس به ثمر رساند تا پرسپولیس با شکست به استقبال داربی نرود.

پرسپولیس با این تساوی 6 امتیازی شد و در مکان سیزدهم جدول قرار گرفت و ذوب‌آهن نیز 9 امتیازی شد و به مکان چهارم جدول صعود کرد.

در نخستین روز از هفته ششم لیگ برتر، 14 گل در 4 بازی از خط دروازه‌ها عبور کرد (میانگین 3.5(سه و نیم) گل برای هر بازی) تا باز هم نوید یک هفته پرگل را داده باشد.

5 بازی باقیمانده این هفته فردا (جمعه) برگزار می‌شود که در حساسترین دیدار استقلال صدرمشین در ورزشگاه آزادی به مصاف تراکتورسازی می‌رود.

برنامه بازی‌های جمعه:

*داماش گیلان - مس ساعت 17:30

* نفت تهران - سایپا، ساعت 18:45

*استقلال - تراکتورسازی، ساعت 18:45

* صبای قم - ملوان، ساعت 20

* نفت آبادان - فولاد، ساعت 20


[ جمعه 90/6/18 ] [ 1:46 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب