فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


**لیگ برتر ایران 1391-1390** - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: خودمان را برای زدن گل‌های بیشتر به پرسپولیس آماده کرده بودیم اما پیروزی 6 بر صفر آن‌ها در سال‌های دور به تاریخ پیوست و تکرار نمی‌شود.

پرویز مظلومی پس از پیروزی دو بر صفر تیم فوتبال استقلال در داربی 71 برابر پرسپولیس در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: خدا را هزار مرتبه شکر می‌کنم که این داربی را هم بردیم و با نتیجه خوبی هم بردیم. پیروزی 2 بر صفر هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد و برتری استقلال را نسبت به حریفش ثابت می‌کند. ما واقعا خوب بازی کردیم و برای این مسابقه برنامه داشتیم.

وی افزود: پس از بازی با تراکتورسازی در شرایطی که تیم باخته بود، حرف از پیروزی استقلال در داربی زدم. اتفاقا این کار را عمدا انجام دادم چرا که معتقد بودم می‌توانیم با در اختیار داشتن یک تیم کامل و انجام تمرین‌های منظم، بازی خوبی انجام دهیم. خیلی از دوستان از من ایراد گرفتند و گفتند این اقدام تو حرفه‌ای نبود، در حالی که من معتقدم باید بازیکنان را برای موفقیت در این مسابقه تهییج می‌کردم. من از ابتدای هفته صحبت از پیروزی کردم. داربی شرایط خاص خود را دارد و باید روی شرایط روحی و روانی بازیکنان کار کرد.

مظلومی با تمجید از عملکرد بازیکنانش ادامه داد: از تلاش جانانه بازیکنان استقلال تشکر می‌کنم. آن‌ها در این مسابقه خیلی زحمت کشیدند و توانستند برنامه‌های ما را به خوبی اجرا کنند. اگر بیشتر دقت می‌کردیم گل‌های بیشتری هم می‌زدیم. به هر حال دو مرتبه توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و چندین فرصت تک به تک را هم از دست دادیم. فوتبال همین است و قرار نیست که همه موقعیت‌ها گل شود.

وی در ارزیابی‌اش از بازی پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم این مسابقه یکی از زیباترین داربی‌های تاریخ دو تیم بود چرا که هم استقلال و هم پرسپولیس فوتبال شناور و زیبایی را اجرا کردند، توپ دائم در محوطه جریمه هر دو تیم بود. این پرسپولیس سعی داشت با استفاده از توپ‌های هوایی خط هافبک ما را از جریان بازی خارج کند. به هر حال شاید از نظر مربیان‌شان تاکتیک درستی بوده است، دیدید که در مقاطعی هم همین کار را کردند. هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم رو به ارسال‌های هوایی آوردند. فشاری که می‌آوردند بر اساس همین تاکتیک بود اما استقلال برتری خودش را به حریفش ثابت کرد، هرچند این نتیجه چیزی از ارزش‌های پرسپولیس کم نمی‌کند.

سرمربی استقلال با تشکر از حضور هواداران دو تیم در استادیوم آزادی گفت: از هواداران استقلال تشکر ویژه‌ای دارم که یک لحظه هم دست از تشویق خودشان برنداشتند. همین طور از هواداران پرسپولیس هم تشکر می‌کنم. حضور این هواداران خوب شور و هیجان خاصی را به داربی می‌دهد. این برد را تقدیم همه هواداران و بازیکنان استقلال می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال را شانس اول قهرمانی لیگ برتر می‌دانید؟ گفت: ما هنوز راه طولانی در پیش داریم، امیدواریم این راه به قهرمانی ختم شود. در فوتبال نمی‌توان پیش‌بینی درستی داشت. سال گذشته سپاهان در ابتدای فصل نتایج خوبی نمی‌گرفت اما قهرمان شد. ما هنوز حریفانی چون سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی را از جدی‌ترین حریفان استقلال و مدعیان قهرمانی لیگ برتر می‌دانیم، این تیم‌ها در کار گروهی ومربی‌گری عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. هواداران تراکتورسازی به شدت از تیم‌شان حمایت می‌کنند. اما تلاش می‌کنیم استقلال قهرمان شود. حتی تیم‌های خوبی چون صبا و نفت را هم نمی‌توان دست کم گرفت که اکنون امتیازهای قابل قبولی را جمع کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بدون فرهاد مجیدی هم می‌توانستید این پیروزی را به دست آورید؟ گفت: قطعا همین طور است، دیدید که فرهاد را بیرون کشیدیم و آرش برهانی را به میدان فرستادیم و پس از آن گل دوم را هم زدیم. استقلال بر اساس تاکتیک‌های برنامه‌ریزی شده‌اش کار می‌کند. شرایطی که اکنون تیم ما دارد مثل شرایط بازی با فولاد است. وقتی تیم را یک هفته به طور کامل در اختیار داشته باشم فوتبال استقلال همین می‌شود. در بازی با تراکتورسازی هم گفتم که واقعا خیلی از مهره‌هایمان را در اختیار نداشتیم.

مظلومی با ابراز رضایت از تعویض‌هایی که دراین مسابقه انجام داد، گفت: از تعویض‌هایم راضی هستم. آرش برهانی در صحنه گل دوم گذشت خوبی نشان داد و ثابت کرد در تیم ما روحیه فداکاری و ایثار وجود دارد. محسن یوسفی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. اما اینکه بعضی می‌گویند چرا ولید علی را در این مسابقه به میدان نفرستادم باید بگویم که او 18 روز در کنار ما نبوده است و من نمی‌توانم حق بازیکنی که مدام در تمرین‌ها بوده است را بخورم.

وی در پاسخ به این سوال که درصدد بودید با تیمی که در اختیار دارید شکست 6 بر صفر استقلال از پرسپولیس در سال‌های دور را جبران کنید؟ گفت: آن نتیجه بعید است که دیگر در تاریخ تکرار شود. ممکن است شما بگویید اگر همه توپ‌هایتان وارد دروازه می‌شد می‌توانستید آن نتیجه را به دست آورید، در حالی که در فوتبال قرار نیست همه توپ‌ها گل شود. شاید اگر یکی از موقعیت‌های پرسپولیس هم تبدیل به گل می‌شد اکنون نتیجه دیگری رقم خورده بود. ما همه تلاش‌مان را کردیم و خدا را شکر که بردیم. البته باید بگویم استیلی مربی باهوش و توانایی است که امیدوارم بتواند تیمش را جمع و جور کند. ما خودمان برای زدن گل‌های بیشتر آماده کرده بودیم اما واقعا آن نتیجه به تاریخ پیوست.

وی درباره شرایط داوری بازی نیز گفت: داوری کار خودش را کرد. خوشحالم که داوران ایرانی بازی را قضاوت کردند. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در قضاوت وجود داشته باشد. گل‌های ما شسته و رفته بود. اگر هم سوت اشتباهی بوده، شاید در وسط میدان بوده که مشکلی را هم به وجود نیاورد. روی صحنه پنالتی هم صحبت نمی‌کنم.

وی درباره مهار علی کریمی در این بازی نیز گفت: ما پرسپولیس را به خوبی آنالیز کرده بودیم . کریمی در هر منطقه‌ای از زمین حاضر می‌شد، بازیکنی بود که او را مهار کند. ما می‌دانستیم که کریمی می‌تواند در تمام زمین حضور داشته باشد. او به کناره‌ها می‌رود و بعضا پاس‌های عمقی خطرناکی می‌دهد. کریمی بازیکن بزرگی بود که باید واقعا مهارش می‌کردیم اما برنامه‌ریزی به گونه‌ای بود که او در هر منطقه‌ای حاضر می‌شد بازیکنی که وظیفه پوشش آن منطقه را داشت کریمی را مهار می‌کرد. ما می‌دانستیم اگر یک لحظه از این بازیکن بزرگ غفلت کنیم می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود.


[ شنبه 90/6/26 ] [ 3:10 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پس از پایان شهرآورد 71، هواداران استقلال به دلیل خوشحالی از پیروزی تیم‌شان زباله‌های خود را آتش زدند و هواداران پرسپولیس نیز از ناراحتی علیه مسئولان باشگاه‌شان شعار دادند.

پس از پایان دیدار استقلال و پرسپولیس هواداران استقلال که از پیروزی تیم‌شان خوشحال بودند، با آتش زدن کاغذ و زباله‌هایی که در دست داشتند، دود زیادی در فضای ورزشگاه بوجود آوردند.

*بازیکنان استقلال نیز پس از پیروزی برابر حریف سرخ‌پوش خود در ورزشگاه آزادی دور افتخار زدند و به سمت هواداران پرشور‌شان رفتند.

*در حدود 500 هوادار پرسپولیس با ماندن در ورزشگاه علیه حبیب کاشانی شعار دادند و از او خواستند از پرسپولیس برود.

*هواداران پرسپولیس هنگام خروج از ورزشگاه از کنار هواداران استقلال گذشتند که صحنه شادی و ناراحتی این دو گروه بسیار جالب بود.

*پس از پایان بازی، نزدیک بود میان بازیکنان دو تیم درگیری به وجود بیاید که با وساطت چند تن از آن‌ها ختم به خیر شد.

*یگان ویژه حاضر در ورزشگاه پس از پایان بازی فاصله زیادی بین هواداران دو تیم ایجاد کرد تا از درگیری بین آن‌ها جلوگیری کند.

*تماشاگران پرسپولیس پس از سوت پایان بازی هرچه در دست داشتند از بطری آب گرفته تا اشیایی دیگر به سمت زمین چمن پرتاب کردند. آن‌ها با شعارها و رفتار خود فضای متشنجی را در ورزشگاه ایجاد کردند.

*سید مهدی رحمتی پس از پیروزی تیمش برابر پرسپولیس با حضور در کنار نیمکت حریف، علیرضا حقیقی دروازه‌بان ذخیره قرمز‌پوشان را از روی نیمکت بلند کرد و او را چند قدمی همراهی کرد.

*پیش از پایان بازی نیز احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان اسبق پرسپولیس با عصبانیت ورزشگاه را ترک کرد.


[ شنبه 90/6/26 ] [ 3:7 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم استقلال با پیروزی در شهرآورد 71، سومین برد پیاپی مقابل رقیب دیرینه‌اش را جشن گرفت.

شهرآورد 71 ساعت 18:30 جمعه در ورزشگاه ازادی برگزار شد و استقلال همانند هر دو بازی فصل گذشته پرسپولیس را شکست داد. گلهای استقلال را مجیدی در دقیقه‌ی 15 و جباری 81 به ثمر رساندند.

دو تیم در دقایق اولیه بازی بیشتر در میانه‌ی میدان کار را دنبال کردند. در دقیقه‌ 11 اولین خطر بازی به وجود آمد. سماجت علی کریمی در محوطه‌ی جریمه استقلال،‌ پرسپولیس را صاحب یک موقعیت کرد اما شوت زارع را رحمتی با جایگیری خوب مهار کرد.

در دقیقه‌ی 14 علی کریمی باز هم با حرکت فریبنده خود از کنار خط وارد محوطه جریمه شد اما پاس به بیرون شماره 8 پرسپولیس پس از ضربه‌ی مهاجم سرخپوشان راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه‌ی 15 فرهاد مجیدی، خاطره‌ی آخرین داربی دو تیم را تکرار کرد و موفق به گلزنی شد. شوت سنگین میداوودی با دفع ناقص معمارزاده همراه شد، مجتبی جباری توپ برگشتی را در اختیار مجیدی قرار داد و ضربه‌ی بغل پای کاپیتان آبی ها گل نخست بازی را رقم زد.

در دقیقه‌ی 19 مجتبی جباری با شوتی سنگین دروازه‌ی پرسپولیس را مورد هدف قرار داد اما شوت او به تیرک دروازه برخورد کرد.

علی کریمی در دقیقه‌ی 20 با فرار پشت مدافعان استقلال قصد ورود به محوطه جریمه را داشت، اما در محوطه سرنگون شد که ترکی اعتقادی به پنالتی نداشت و کار را دنبال کرد.

استقلال با وجود رسیدن به گل برتری در لاک دفاعی فرو نرفت و حملات زیادی انجام داد. میداوودی در دقیقه‌ی 24 با حرکت به عمق دفاع پرسپولیس با پاس پشت پا کرار را صاحب توپ کرد اما پاس رو به جلوی بازیکن عراقی توسط نصرتی دفع شد.

میلاد میداوودی در دقیقه‌ی 28 یک موقعیت گلزنی را از دست داد. جاسم کرار با حرکت از کنار محوطه جریمه و پاس رو به عقب میداوودی را صاحب فرصت گلزنی کرد، ‌اما شوت مهاجم استقلال بلوکه شد و راهی به دروازه نیافت.

در ادامه پرسپولیس روی ضربه کرنر و اوت دستی صاحب دو موقعیت نصفه و نیمه شد، اما دروازه‌ی رحمتی باز هم به شکل جدی تهدید نشد.

خطای تیموریان در دقیقه‌ی 31 پرسپولیس را صاحب ضربه آزاد کرد، اما شوت زارع را رحمتی مهار کرد.

جواد کاظمیان در دقیقه‌ی 32 یک حمله‌ی دیگر را روی دروازه استقلال طراحی کرد، ‌اما میان مهاجمان پرتعداد استقلال اسیر شد و در حالی که کسی به او نزدیک نبود با ضربه‌ای کم دقت توپ را به آسمان کوبید.

جاسم کرار در دقیقه‌ی 37 در محوطه‌ی جریمه صاحب توپ شد اما با تعلل فرصت را از دست داد تا یک کرنر به دست آید.

کیانوش رحمتی در دقیقه‌ی 42 کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه‌ی 45 پرسپولیس صاحب ضربه آزاد شد. مازیار زارع و علی کریمی پشت توپ قرار گرفتند، اما ضربه‌ی کریمی به دیوار دفاعی برخورد کرد. خسرو حیدری هم به دلیل خطا روی کاظمیان کارت زرد دریافت کرد.

نیمه‌ی دوم

پرسپولیس نیمه‌ی دوم را با یک تعویض آغاز کرد و علیرضا محمد جای کاظمیان راگرفت.

استقلال در نیمه‌ی دوم بازی را طوفانی آغاز کرد؛ جدی ترین حمله استقلال در دقیقه‌ی 47 انجام شد و شوت سنگین میداوودی به تیرک دروازه برخورد کرد و پس از برخورد با معمارزاده راهی کرنر شد.

بهترین فرصت پرسپولیس را محمد نوری از دست داد. در حالی که استقلال نیمه‌ی دوم را بهتر آغاز کرده بود، پرسپولیس در دقیقه‌ی 50 با خطایی که منتظری روی کریمی انجام داد صاحب موقعیت پنالتی شد. هواداران پرسپولیس روی صورت رحمتی لیزر انداخته بودند و ترکی بازی را متوقف کرد و با ناظر بازی مشورت کرد و سرانجام پس از چند دقیقه‌ تاخیر اجازه زدن ضربه را داد، اما نوری در دقیقه‌ی 53 ضربه را به اوت زد. البته رحمتی هم جهت توپ را تشخیص داده بود.

در دقیقه‌ی 58 استقلال روی حرکت مجیدی صاحب فرصت گلزنی شد. حرکت کاپیتان استقلال در عرض با پاس به جباری همراه شد،‌اما ضربه‌ی فنی هافبک استقلال با اختلاف راهی اوت شد.

در دقیقه‌ی 60 پرسپولیس در سلسله حملاتی که انجام داد صاحب موقعیت شد، چند بار رفت و برگشت توپ و شوت‌های بلوکه‌ شده‌ی مازیار زارع سرانجام با ضربه‌ی سر نوری و واکنش رحمتی راهی کرنر شد.

در دقیقه‌ی 63 غلامرضا رضایی پس از چند سانتر ناموفق بر روی دروازه‌ی استقلال به سمت دروازه اقدام به شوتزنی کرد که ضربه‌ی او با چند متر اختلاف از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت. تیموریان پس از این صحنه به رضایی اعتراض کرد که چرا به وضعیت دو بازیکن مصدوم توجهی نکرده و توپ را به بیرون نزده است.

علیرضا محمد که در نیمه‌ی دوم وارد میدان شده بود، با مصدومیت دست روبرو شد و در حالی که به توصیه پزشک تیم دستش را ثابت نگه داشته بود، تعویض شد و جایش را به هادی نوروزی داد. پس از این مصدومیت رحمتی روی زمین افتاد و نکته جالب این بود که ترکی خودش به سمت دروازه بان استقلال رفت و با گرفتن پای رحمتی کار پزشک تیم را انجام داد!

در دقیقه‌ی 70 بادامکی با خطایی که کنار زمین انجام داد از داور بازی کارت زرد گرفت.

پرسپولیس در دقیقه‌ی 73 روی اوت دستی بلندی که انجام داد به یک ضربه کرنر دست پیدا کرد، دو ضربه‌ی سر پیاپی سرخپوشان موقعیت خوبی را فراهم کرد اما رحمتی مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.

نوری که در این دیدار پنالتی از دست داده بود، می توانست در دقیقه‌ی 76 روی پاسی که از نصرتی دریافت کرده بود، دروازه را باز کند، ‌اما یک قدم کم آورد و به توپ نرسید.

در دقیقه‌ی 74 استیلی که بازی را از دست رفته می دید با آوردن هاشمیان به جای بادامکی تلاش کرد تا تیمش را هجومی کند.

یک دقیقه‌ی بعد میثاق معمارزاده یک تک به تک را از جباری گرفت تا پرسپولیس همچنان به بازی امیدوار باشد. خطای ابراهیم شکوری در این دقیقه یک کارت زرد برای او به همراه داشت. برهانی هم جایگزین میداوودی شد.

حرکت خوب رضایی با پاس هاشمیان همراه شد، ‌اما باز هم پرسپولیس به گل نرسید. پرسپولیس در دقیقه‌ی 77 سه فرصت پیاپی به دست آورد اما هیچکدام به گل نرسید.

مجیدی که در دقیقه‌ی 78 آسیب دیده بود از زمین خارج شد و دیگر به بازی برنگشت و یوسفی جای او وارد زمین شد.

خطای شدید بر روی کریمی پرسپولیس را صاحب ضربه‌ی آزاد کرد اما سانتر شماره هشت پرسپولیس ره به جایی نبرد .

در حالی که پرسپولیس حملات زیادی را انجام می داد، استقلال در دقیقه‌ی 81 به گل دوم رسید. فرار برهانی پشت سر مدافعان استقلال را صاحب موقعیت کرد. مهاجم تازه وارد استقلال پس از عبور از معمارزاده توپ را به بیرون داد و جباری گل دوم را به ثمر رساند. یوسفی که تازه به میدان آمده بود روی این گل نقش بسزایی ایفا کرد.

یوسفی در دقیقه‌ی 84 صاحب یک موقعیت دیگر هم شد، اما ضربه‌ی فنی او با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

حرکت کریمی از جناح راست و نفوذ به محوطه‌ی جریمه با پاس رو به عقب او همراه بود، اما مدافعان استقلال توپ را دفع کردند.

 ترکیب دو تیم :

استقلال : سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، میثم حسینی، کیانوش رحمتی، خسرو حیدری، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جاسم کرار، میلاد میداودی، فرهاد مجیدی

پرسپولیس : میثاق معمارزاده، ابراهیم شکوری، علیرضا نورمحمدی، محمد نصرتی، حمید علی‌عسگری، علی کریمی، جواد کاظمیان، محمد نوری، حسین بادامکی، مازیار زارع، غلامرضا رضایی


[ شنبه 90/6/26 ] [ 3:5 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

نفت تهران با پیروزی در خانه تراکتورسازی شگفتی ساز شد و به رده دوم جدول صعود کرد.

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با انجام دو بازی دیگر ادامه یافت.

در تبریز، تراکتورسازی که هفته قبل با پیروزی روحیه بخش مقابل استقلال به صدر جدول رسیده بود، میزبان نفت تهران بود اما در پایان با نتیجه دو بر یک شکست خورد. سید ایمان موسوی(51) و علیرضا عزتی (83) برای شاگردان حسین فرکی گلزنی کردند تا قلعه‌نویی و تراکتورسازی دومین شکست فصل خود را تجربه کنند. برای تراکتورسازی نیز سیدمحسن حسینی (92) گلزنی کرد.

نفت تهران با این پیروزی ارزشمند 14 امتیازی شد و بالاتر از استقلال در رده دوم جدول قرار گرفت تا شگفتی ساز لیگ برتر تا این هفته باشد. تراکتورسازی هم با 15 امتیاز همچنان در صدر جدول ماند و باید منتظر نتیجه بازی روز جمعه استقلال با پرسپولیس باشد.

در دیگر بازی ملوان انزلی از ساعت 18:45 میزبان نفت آبادان بود. انزلی‌چی‌ها که تا دقیقه 75 با تک گل علی رمضانی(45) از مهمانش پیش بودند، در 15 دقیقه پایانی دو گل از حریف خود دریافت کردند تا در خانه خود هیچ امتیازی به دست نیاورند. میثم امیری(75) و فونیکه‌سی (95) برای نفت گلزنی کردند.

نفت آبادان با این برد 9 امتیازی شد و به رده هفتم جدول صعود کرد. ملوان نیز 7 امتیازی ماند و به رده سیزدهم جدول سقوط کرد.

مس کرمان نخستین شکست خود را با هدایت میروسلاو بلاژویچ تجربه کرد.

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور امروز (پنجشنبه) با انجام 4 دیدار آغاز شده است.

در دو دیداری که به صورت همزمان و از ساعت 18:30 آغاز شد، سایپا از شکست پیروزی ساخت و راه‌آهن نیز در خانه متوقف شد.

در ورزشگاه انقلاب کرج، سایپا پذیرای مس کرمان بود. شاگردان مجید صالح خیلی زود بوسیله امین منوچهری(2) از حریف کرمانی خود پیش افتادند. البته سایپایی‌ها در دقیقه 31 یک گل به خودی زدند تا نیمه نخست با تساوی یک - یک تمام شود.

در نیمه دوم این شاگردان میروسلاو بلاژویچ بودند که بازی را بهتر آغاز کرده و بوسیله مهرداد پولادی (48) به دومین گل خود رسیدند. سایپای میزبان که چیزی برای از دست دادن نداشت در ادامه بازی فشار خود را روی دروازه مس بیشتر کرد و در طول سه دقیقه از شکست پیروزی ساخت. عباس محمدرضایی(69) و کریم انصاری‌فرد (72) دو بار برای میزبان گل زدند. اما این پایان کار نبود و نارنجی‌پوشان سایپا یک گل دیگر هم زدند تا با حساب 4 بر 2 پیروز این بازی باشند. روزبه شاه‌علیدوست (92) چهارمین گل سایپا را به ثمر رساند.

بدین ترتیب بلاژویچ نخستین شکست خود را با مس تجربه کرد تا تیمش با همان دو امتیاز به قعر جدول برود. سایپا نیز با این برد 10 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد.

اما در ورزشگاه اکباتان تهران، شاگردان علی دایی به مصاف فجرسپاسی رفتند. راه آهن و فجر تا دقیقه 60 بدون گل مساوی بودند اما در 30 دقایق پایانی هرکدام دو گل به ثمر رساندند تا بازی یک بر یک تمام شود.

بهادر عبدی(60) برای راه آهن و ایوب کلانتری (88) برای فجرسپاسی گلزنی کردند.

راه آهن با این تساوی 8 امتیازی شد و به رده دهم جدول صعود کرد و فجر نیز با 9 امتیاز در رتبه هفتم قرار گرفت.


[ پنج شنبه 90/6/24 ] [ 8:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Iran

سازمان لیگ برتر فوتبال و جمعیت حامیان هوادار با کمک هلال احمر برای یاری رساندن به هواداران استقلال و پرسپولیس که از شهرهای دیگر به تهران سفر کرده‌اند راهی ورزشگاه آزادی می‌شوند.

سازمان لیگ برتر فوتبال و جمعیت حامیان هواداران، روزهای پنج‌شنبه و جمعه به منظور یاری دادن هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس 50 "همیار هوادار" را به ورزشگاه آزادی اعزام می‌کنند.

این افراد که برای هدایت و راهنمایی هواداران و همچنین کمک های اولیه آموزش‌های لازم را دیده‌اند، به همراه نیروهای جمعیت هلال احمر در اطراف ورزشگاه آزادی مستقر می‌شوند. این افراد بسته‌های تغذیه نیز به همراه دارند.

دیدار روز جمعه استقلال و پرسپولیس چهارمین شهرآوردی است که در آن همیاران هوادار راهی ورزشگاه آزادی می‌شوند. "همیاران" قرار است در پنج دیدار مهم دیگر لیگ برتر مانند دیدار پرسپولیس با تراکتورسازی و سپاهان و استقلال با ذوب‌آهن و سپاهان نیز به ورزشگاه اعزام شوند.

همچنین شهرداری تهران با اختصاص محوطه جنگلی خرگوش‌دره در ضلع غربی ورزشگاه آزادی به اسکان هواداران شهرستانی که از شب پیش از بازی راهی تهران شده‌اند، در این محوطه اقدام به برپایی چادر و سرویس‌های بهداشتی صحرایی نموده است.

تا ساعت 18 امروز (پنج‌شنبه) حدود 2500 هوادار که از شهرستان‌های مختلف به قصد تماشای شهرآورد هفتاد و یکم به تهران آمده‌اند در اطراف ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده‌اند. این در حالی است که رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال از هواداران خواسته است برای حضور در ورزشگاه عجله نکنند و از شب پیش از بازی راهی ورزشگاه نشوند.

عزیزالله محمدی در همین حال این را نیز گفت که در صورت وجود تعداد زیادی از هواداران در اطراف ورزشگاه آزادی بلیت فروشی برای داربی از ساعات اولیه صبح آغاز خواهد شد.


[ پنج شنبه 90/6/24 ] [ 8:54 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم استقلال گرفتن سه امتیاز داربی را مهم تر از هر مساله دیگری می داند.

پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از شهرآورد هفتاد و یکم با بیان این که پرسپولیس تیم ضعیفی نیست، اظهار کرد: ما احترام خاصی به حریف دیرینه‌مان قائل هستیم و در عین این‌که با آن‌ها رقیبیم دوست نیز هستیم. هواداران دو تیم نیز با یکدیگر دوست هستند. فقط در زمین فوتبال و در رقابت با یکدیگر برای پیروزی می‌جنگیم.

وی همچنین درباره هواداران دو تیم گفت: در چند داربی گذشته برنده‌های واقعی بازی هواداران بوده‌اند. حال ممکن است گاهی اتفاق حاشیه‌ای نیز بیفتد اما بسیار جزیی است. هواداران تمام شئونات اخلاقی را رعایت می‌کنند. به عنوان نمونه سال گذشته ما هر دو بازی رفت و برگشت را پیروز شدیم ولی هواداران پرسپولیس هیچ حاشیه‌ای ایجاد نکردند. امیدوارم امسال نیز تماشاگران مثل گذشته اجازه بدهند که بازی زیبایی انجام شود تا اگر تیمشان هم باخت لااقل از بازی تمیشان لذت برده باشند.

وی در ادامه شرایط تیمش را برای بازی روز جمعه مطلوب توصیف و خاطر نشان کرد: این‌که در بازی با پرسپولیس با چه سیستمی بازی کنیم مهم نیست بلکه این چینش نفرات است که اهمیت دارد. ممکن است یک تیم با سیستم هجومی 4-3-3 به میدان برود ولی نفراتش همه دفاعی باشند. در این صورت دیگر این سیستم هجومی نخواهد بود.

سرمربی استقلال در ادامه با بیان این‌که پرسپولیس را خوب می‌شناسد افزود: ما تمام بازی‌های پرسپولیس را در لیگ یازدهم آنالیز کرده‌ایم و تمام کارهای گروهی و تاکتیکی تیشمان را می‌شناسیم و حتی تا حدودی می‌دانیم ترکیب آن‌ها در بازی جمعه چه خواهد بود. البته نمی‌توانم به نقاط ضعف پرسپولیس در اینجا اشاره کنم بلکه نقاط ضعف حریف را در زمین بازی نشان خواهیم داد.

در این هنگام خبرنگاری از وی پرسید آیا در پرسپولیس در جاسوس دارید که می گویید ترکیب این تیم را می دانید که او گفت:‌جاسوس نداریم اما می‌دانیم آن‌ها چگونه بازی می‌کنند. این را نیز بگویم که ما نفراتی در اختیار داریم که داربی را برای ما در بیاورند!

در ادامه مظلومی با سوال خبرنگاری روبرو شد که از پرسید فکر می‌کند فرهاد مجیدی و علی کریمی تا چه حد در بازی فردا موثر باشند که در پاسخ گفت: در تیم ما 10بازیکن در کنار مجیدی بازی می‌کنند که باعث می‌شوند او شاخص شود. وضعیت کریمی در پرسپولیس نیز به همین صورت است اگر این دو در کار گروهی تیم حضور پیدا کنند حتما ستاره‌های بازی خواهند بود. البته ما نیز راه حل‌هایی داریم که با استفاده از آن‌ها کریمی را مهار خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که داور بازی ما با پرسپولیس چه کسی باشد، مهم نیست اظهار کرد: صحبت درباره داور جزو وظایف ما نیست ولی تعجب می‌کنم که چرا در چند روز گذشته برخی اصرار داشتند که بگویند محسن قهرمانی که یکی از بهترین داوران ایران است، استقلالی است. اگر او دوست بدن ساز تیم ما است بدنساز ما نیز سال گذشته در پرسپولیس بوده است. این حرف‌ها توهین به داوری است برای ما فرقی نمی‌کند که داور داربی که باشد و ما تمرکزمان را روی مسائلی جز داوری معطوف می‌کنیم. ما فقط دعا می‌کنیم تیم داوری اشتباه تاثیرگذاری به ضرر هیچ یک از دو تیم نداشته باشد.

وی ادامه داد: داربی با بازی‌های دیگر بسیار فرق می‌کند نتیجه این بازی برای مردم مهمتر از نوع بازی است و به دلیل پیامدهای بعد از بازی نتیجه ما هم خیلی مهم است. اولویت اول ما کسب نتیجه است و در کنار آن سعی می‌کنیم بازی خوب هم انجام دهیم.در برابر تراکتورسازی نیز هیچ کس از بازی خوب ما صحبت نکرد و فقط گفتند استقلال باخت و کلی حاشیه برای ما درست شد.

مظلومی ادامه داد: شرایط برای ادامه‌ی فصل برای تیمی که در داربی شکست می‌خورد بسیار سخت می‌شود اما ما برای قهرمانی راه طولانی در پیش داریم. ما برای ادامه کار هدف‌گذاری کرده‌ایم. هدف اول ما پیروزی در داربی و بعد از آن کسب قهرمانی. تیم‌های بزرگ دنیا نیز بدون شکست قهرمان نمی‌شوند باختن یک بازی دلیل بر قهرمان نشدن نیست.البته تمام شکست‌ها تبعاتی دارند که تبعات شکست برابر پرسپولیس مثل زلزله مخرب است.

وی در ادامه درباره‌ی حضور جاسم کرار در تیمش و عملکرد ضعیف او در برابر تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در بازی گذشته به او کم لطفی کردیم که او را به میدان فرستادیم. او پس از بازگشت از عراق به شدت بیمار بود ولی ما از نظر بازیکن در مضیقه بودیم من با او صحبت کردم و از انگیزه زیاد او برای بازی با تراکتور سازی پی بردم.کرار آنچه از او خواسته بودم انجام داد اما در کار گروهی نتوانست حضور فعالی داشته باشد که باعث دلخوری تماشاگران از او شد. او بازیکن تاثیرگذاری است که در یک لحظه می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد.

مظلومی در پایان گفت: ‌ولیدعلی دیر به ما ملحق شده است و ممکن است در بازی فردا از او استفاده نکنیم.

حمید استیلی برابر استقلال به دنبال ارائه‌ی بازی خوب است نه برد و باخت.

حمید استیلی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش در برابر استقلال گفت: در بازی هفته گذشته چند بازیکن مصدوم و بیمار داشتیم اما توانستیم با بازی خوب نتیجه مطلوبی در آن بازی کسب کنیم و در یک هفته اخیر نیز باتمرینات خوبی که داشته‌ایم خود را برای بازی با استقلال آماده کردیم در این هفته پیشکسوتان پرسپولیس هم به لطف داشتند و با حضور در تمرینات به ما روحیه دادند که از آن‌ها به ویژه علی پروین تشکر می‌کنم.

استیلی ادامه داد: می‌خواهیم جمعه یک بازی جوانمردانه برگزار کنیم و فقط به دنبال برد و باخت نباشیم. نتایج به تاریخ سپرده می‌شوند و آنچه می‌ماند احترام دو رقیب به یکدیگر است.این که ما درباره نتیجه صحبت کنیم خیلی خوب است اما تخریب رقیب اصلا کار خوبی نیست و نباید همه چیز را فدای این بازی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: من همیشه به بزرگان و پیشکسوتان فوتبال احترام گذاشتم پرویز مظلومی نیز پیشکسوت فوتبال ماست و من همین جا شانه او را به نشانه احترام بوسیدم مهم این است که ما در زمین تمام تلاش خود را انجام دهیم که برای این کار ما در یک هفته اخیر تمام تمرین‌های تکنیکی، تاکتیکی و روحی و روانی را انجام دادیم و باقی کار دست خداست.

وی در ادامه درباره تاثیر شکست استقلال برابر تراکتورسازی در هفته گذشته و تساوی تیمش در برابر ذوب‌آهن در این بازی گفت: ما در هفته گذشته روی این مسئله کار کرده‌ایم تا دچار غرور کاذب نشویم. استقلال نیز حتما برای برطرف کردن تبعات آن شکست تلاش کرده است اما در مجموع این دو نتیجه می تواند در این بازی موثر باشد.

سرمربی پرسپولیس در ادامه بر خلاف پرویز مظلومی که کسب نتیجه را اولویت کاری تیمش دانسته بود، خاطرنشان کرد: برای ما هم نتیجه خیلی مهم است اما در کنار آن به بازی خوب نیز فکر می‌کنیم. تیمی که خوب بازی می‌کند نتیجه را نیز می‌گیرد.

وی در ادامه درباره‌ی احتمال رسیدن مهرداد اولادی به بازی روز جمعه گفت: او تا چهارشنبه به صورت انفرادی تمرین می‌کرد و به همین دلیل شرایطش برای بازی با استقلال مساعد نیست ضمن این که پزشکان تیم توصیه کرده‌اند که از او در بازی جمعه استفاده نکنیم اما در مجموع باید بگویم خوشبختانه مصدومیت در تیم ما بسیار کم است و به جزو محمد منصوری که تمرین نمی‌کند باقی بازیکنان در تمرینات شرکت می‌کنند.

استیلی همچنین درباره‌ی شعارهای هواداران تیمش در حمایت از علی دایی در بازی‌های گذشته نیز گفت: این مسئله از ابتدای لیگ وجود داشته است خدا را شکر می‌کنم که تماشاگران به جای این که حرف بدی بزنند یکی از قهرمانان ملی را تشویق می‌کنند. تماشاگران ما باید بدانند اگر صبور باشند و ما را حمایت کنند می‌توانیم موفق باشیم. سال گذشته پرسپولیس با وجود بازی خوبش نتوانست نتیجه بگیرد ولی ما سعی می‌کنیم امسال در کنار بازی خوب نتیجه را نیز بگیریم.

وی ادامه داد: تماشاگران ما فوتبال خوب را دوست دارند چرا که آنچه به فوتبال جذابیت می‌دهد بازی خوب است هنوز هم هواداران ما به بازی‌های زمان دنیزلی اشاره میکنند و می‌گویند آن زمان پرسپولیس خوب بازی می‌کرده است. این را نیز بگویم که تیم ما تنها شش هفته است که کنار هم هستیم.ولی تیم‌هایی هستند که چند سال است با هم هماهنگ هستند.مثلا بازی ذوب‌آهن در برابر سوون سامسونگ را دیدید که چه نتیجه‌ای در کره گرفت ما افتخار می کنیم که در اصفهان با این تیم مساوی کردیم.

سرمربی پرسپولیس در پایان درباره سیستم بازی تیمش در برابر استقلال گفت: من با هر تیمی کار کرده‌ام هجومی بازی کرده‌ است ما در بازی جمعه نیز تنها به حمله فکر می‌کنیم و دفاع را نیز از حمله شروع خواهیم کرد.


[ پنج شنبه 90/6/24 ] [ 3:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

محسن ترکی برای چهارمین بار قضاوت داربی تهران را بر عهده خواهد داشت.

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت و گو از انتخاب تیم داوری داربی 71 خبر داد و گفت: محسن ترکی داور بازی استقلال - پرسپولیس خواهد بود و رضا سخندان به همراه محمد منصوری وی را در قضاوت این بازی یاری خواهند کرد.

غیاثی افزود: هدایت الله ممبینی داور وسط ذخیره و علیرضا میرزابیگی کمک داور ذخیره خواهند بود. یدالله سلیمانی هم نظارت داوری را بر عهده خواهد داشت.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که برخی رسانه ها از انتخاب محسن قهرمانی خبر داده بودند و حالا چه شد که ترکی را انتخاب کردید؟‌گفت: همان روز که این خبر از سوی برخی رسانه ها اعلام شد، من  گفتم که هنوز داور بازی انتخاب نشده است اما کسی حرف مرا جدی نگرفت. امشب ساعت 8 شب با حضور کفاشیان، تاج و اعضای کمیته داوران، تیم داوری داربی مشخص شد.


[ پنج شنبه 90/6/24 ] [ 3:21 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

هفتاد و یکمین شهرآورد پایتخت در حالی جمعه برگزار می‌شود که دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایطی کاملا متفاوت قرار دارند. استقلال شش بازی ابتدای لیگ را بسیار خوب انجام داد و به استثنای بازی هفته گذشته‌اش برابر تراکتورسازی در سایر دیدارها نمایش خوبی ارائه داد.

در سوی مقابل پرسپولیس لیگ را با بحرانی نسبی شروع کرد. پرسپولیس در هفته پنجم با کسب پیروزی برابر نفت آبادان به استقبال تعطیلات رفت تا در هفته ششم مسابقات با ارائه نمایش قابل قبول برابر ذوب آهن درباره پیروزی در برابر استقلال به هوادارانش امید دهد.

برای بررسی ابعاد مختلف هفتاد و یکمین تقابل استقلال و پرسپولیس با هفت کارشناس فوتبال به گفت‌وگو‌ نشست که گزیده‌ صحبت‌های این کارشناسان را در ادامه می‌خوانید:

* امیر حاج رضایی:

شکست استقلال از تراکتورسازی و نمایش اخیر پرسپولیس حکایت ازهیچ چیز ندارد!

نمی‌توان نتیجه‌ دیدار استقلال و پرسپولیس را پیش‌بینی کرد، اما می‌توان گفت شکست استقلال برابر تراکتورسازی و بازی قابل قبول و نمایش عالی پرسپولیس برابر ذوب آهن حکایت از هیچ چیز ندارد! در راه قهرمانی، شکست استقلال یک ناکامی کوچک و بازی خوب پرسپولیس یک کامیابی کوچک است و مجموع این‌ها است که می‌تواند ناکامی یا کامیابی نهایی را رقم بزند.

در لیگ برتر انگلیس اکنون دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی روی هم هشت پیروزی دارند، اما آیا می‌شود برای قهرمانی لیگ برتر چلسی، آرسنال و لیورپول را نادیده گرفت؟ اینها فقط بحث‌های رسانه‌ای است که با یک شکست یا پیروزی همه چیز را تمام شده تلقی می‌کنیم.

در دیدار استقلال و پرسپولیس، یک اتفاق غیر منتظره می‌تواند همه برنامه‌های دو تیم را دستخوش تغییر کند؛ یک گل زود هنگام، یک اخراج نابهنگام یا یک مصدومیت می‌تواند نتیجه‌ بازی را تغییر دهد.

درباره انگیزه هر کدام از دو تیم برای پیروزی نیز می‌توانم بگویم پرسپولیس می‌خواهد با پیروزی در این بازی با تماشاگرانش آشتی برقرار کند و استیلی هم تا هفته‌ها صندلی‌اش را حفظ می‌کند و در سوی دیگر استقلال با پیروزی بر حریف دیرینه‌اش خاطره شکست برابر تراکتورسازی را از ذهن تماشاگرانش پاک می‌کند. گله‌ای هم از برخی رسانه‌های به اصطلاح «زرد» دارم که گاهی اوقات در ایجاد جذابیت‌های رسانه‌ای که البته لازم هستند، زیاده روی می‌کنند. ما اکنون "امپراتور" داریم، "ژنرال" داریم و خیلی القاب دیگر هم داریم و تنها چیزی که وجود ندارد «فوتبال» است.

* احمد خداداد:

استقلال و پرسپولیس بخشی از حیثیت فوتبال ما هستند

تا جایی که در خاطرم هست، همیشه روی این بازی تبلیغات زیادی می‌شود که حساسیت آن را بالا می‌برد؛ البته این مساله مربوط به سال‌های گذشته است و امیدوارم بازی دو تیم در هفته آینده حداقل در حد و اندازه بازی استقلال برابر تراکتورسازی ‌باشد و هواداران هم تیم خود را تشویق کنند تا بازیکنان بدون استرس در زمین هنرنمایی کنند.

نمی‌شود نتایج و امتیازهای دو تیم در هفته‌های گذشته و جایگاه‌شان در جدول رده بندی لیگ را ملاک قضاوت درباره نتیجه‌ بازی قرار داد. مثلا نمی‌شود گفت چون استقلال در جدول بالاتر است، پس حتما پرسپولیس را شکست می‌دهد. این بازی از این گونه مسایل جداست. باید صبر کنیم و ببینیم توپ چگونه در زمین به گردش در می‌آید، البته در این میان شانس هم دخیل است و این که تیم‌ها بازیکن آسیب دیده نداشته باشند و همه در شرایط آرمانی به سر ببرند در نتیجه‌ بازی موثر است.

امیدوارم با شرایط و وضع موجود لیگ برتر، استقلال و پرسپولیس بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند، چرا که این دو بخشی از حیثیت فوتبال ما هستند که اگر خوب بازی کنند می‌توان به موفقیت تیم ملی نیز امیدوار بود.

تماشاگران دیدار هم مساله‌ای است که باید به آن پرداخت. قانون اختصاص 10 درصد سکوهای ورزشگاه به تیم میهمان، قانونی است که از سوی فیفا صادر شده و کم کم باید در فوتبال ما نیز جا بیفتد. هر چند فکر نمی‌کنم به این نزدیکی‌ها بتوانیم شاهد اجرای این قانون در ایران باشیم.

نتیجه‌ بازی هم با توجه به وضع موجود قاعدتا باید به سود استقلال باشد، اما هرگز نمی‌توان درباره نتیجه‌ این بازی به وضع موجود تکیه کرد، گاهی پیش آمده است که تیم ضعیف‌تر پیروز میدان بوده است.

* بیژن ذوالفقارنسب:

شرایط روحی و روانی پرسپولیس بهتر از استقلال است

این بازی مثل بازی‌های گذشته دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار است که البته بیشتر آن‌ها کاذب است و از شور و اشتیاق تماشاگران ناشی می‌شود. آن چه در این میان مهم است،‌ تفکر و رفتار حرفه‌ای است که بازیکنان، کادر فنی و مدیران باید از آن برخوردار باشند.

استقلال لیگ یازدهم را خیلی خوب شروع کرد و نتایج خوبی هم به همراه امتیازهای زیاد کسب کرد و اکنون تیم دوم جدول است؛ در مقابل پرسپولیس فصل را با بحران نسبی و حاشیه‌های فزاینده آغاز کرد و هنوز بخشی از آن حاشیه‌ها برای تیم باقی‌مانده است، ولی این تیم در دو بازی آخر خود عملکرد بهتری داشت و به ویژه‌ بازی این تیم برابر ذوب آهن از ارزش‌های فنی خیلی بالایی برخوردار بود.

نظر من درباره نتیجه‌ این بازی تساوی است، هر چند شرایط روحی و روانی پرسپولیس بهتر از استقلال است و شرایط برای این تیم مساعدتر.

نکته مهم این است که این بازی هم در داخل و هم در خارج از کشور بیننده دارد، پس بازیکنان و مربیان باید مراقب باشند چه به لحاظ فنی و چه از نظر اخلاقی رفتار خوبی داشته باشند.

این روزها ستاره‌های دو تیم، کاپیتان‌های آن‌ها هستند که از شرایط خوبی بهره‌مند هستند و مورد استقبال تماشاگران هم قرار دارند، همچنین دروازه‌بانان دو تیم هم می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند.

* رسول کربکندی:

نتیجه‌ بازی مساوی با گل‌های زیاد خواهد بود

دو تیم در آخرین بازی خود پیش از شهرآورد عملکرد کاملا متفاوتی داشتند. پرسپولیس برابر ذوب آهن خیلی خوب کار کرد و باید پیروز می‌شد، اما از فرصت‌های زیادی که به دست آورد نتوانست استفاده کند. در مقابل استقلال برابر تراکتورسازی بازی بدی انجام داد و نتوانست بازی را حفظ کند. این تیم روی کارهای ساده حریف در ضربات ایستگاهی سه گل راحت خورد.

بازی قبلی دو تیم کاملا متفاوت بود، اما این بازی شرایط کاملا مجزایی دارد و نمی‌شود خیلی روی بازی‌های گذشته آن‌ها توجه کرد، البته پرسپولیس با بازی خوبش برابر ذوب آهن پس از چند هفته بد بازی کردن، امیدواری به موفقیت خود را افزایش داده است.

من تصور می‌کنم این بازی با گل‌های زیاد به تساوی کشیده شود. در هر دو تیم خط میانی و حمله از دفاع بهتر است و فرهاد مجیدی و علی کریمی بازیکنان با تجربه و تاثیرگذار دو تیم هستند.

* ابراهیم آشتیانی:

ضربات ایستگاهی در این بازی تعیین کننده خواهد بود

هر دو تیم از نظر فنی در یک سطح هستند و هر کس بتواند از نظر روحی و روانی در شرایط بهتری باشد و خود را از پیش برنده نداند، می‌تواند پیروز میدان باشد. بارها دیده شده که هر دو تیم در زمان حمله حریف بدون استثنا با دفاع پر تعداد ظاهر شده‌اند، در این شرایط هر تیمی که بتواند خود را بهتر به دروازه‌ حریف برساند، موفق‌تر است. ضربات ایستگاهی هم در این بازی تعیین کننده خواهد بود.

در گذشته دیده شده تیمی که وضعیت بدتری داشته با انگیزه بیشتری در شهرآورد ظاهر شده است و بازی را هم برده است. این بار از این نظر پرسپولیس شانس بیشتری دارد.

خسرو حیدری در استقلال و محمد نوری در پرسپولیس برگ برنده دو تیم خواهند بود. مطمئن باشید روی کریمی و مجیدی در این بازی یارگیری سختی صورت خواهد گرفت و از آنجا که هر دوی آن‌ها کاپیتان هستند، فشار روانی ـ روحی آن‌ها هم بالاتر از سایرین است.

* جلال چراغپور:

ای کاش دو تیم در مقطع دیگری از لیگ به هم بر می‌خوردند!

پرسپولیس با آمدن استیلی و تحولاتی که در ساختار بازی‌اش به وجود آمده در این فصل هجومی‌تر بازی می‌کند. یکی از محسنات پرسپولیس در این فصل این است که با وجود بازیکنانی مانند مازیار زارع، محمد نوری و علی کریمی خط میانی این تیم خیلی دقیق شده است و این امتیاز مثبت باعث شد پرسپولیس بیش از حد تصور در بازی با ذوب آهن موقعیت گل به وجود آورد که اگر شهاب گردان روز فوق العاده‌ای نداشت، پرسپولیس با اختلاف گل زیادی پیروز می‌شد. البته هر چقدر پرسپولیس در حمله قوی شده است، در دفاع وضعیت خوبی ندارد و در بازگشت‌ها و گرفتن گلوگاه‌ حمله حریف خوب عمل نمی‌کند.

در مقابل، استقلال در خط میانی و در بازگشت‌ها وضعیت بهتری دارد و این نشان می‌دهد که این تیم فقط به حمله فکر نمی‌کند؛ البته آن چیزی که در هفته گذشته اتفاق افتاد، این بود که پرسپولیس را به لحاظ روحی و روانی در وضعیت بهتری قرار داد و به همین دلیل استقلال در ابتدای بازی باید به پرسپولیس بقبولاند که باخت به تراکتورسازی یک حادثه فوتبالی بیشتر نبوده است.

این بازی جنگ هافبک‌های دو تیم است و زیبایی بازی همین جا است. فکر می‌کنم از ابتدای بازی گل زدن و گل خوردن آغاز شود و باید دید پس از آن چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

ای کاش دو تیم در مقطع دیگری از لیگ به هم خورده بودند، چرا که هنوز در هفته‌های ابتدایی لیگ هستیم و تیم‌ها شکل ثابت خود را پیدا نکرده‌اند.

* مسعود معینی:

استقلال برای رسیدن به صدر و پرسپولیس برای مطرح شدن بازی می‌کنند

بازی استقلال و پرسپولیس با توجه به شکست استقلال برابر تراکتورسازی در هفته گذشته بسیار مهیج خواهد بود. اگر عملکرد داور داربی همانند عملکرد ترکی در بازی استقلال و تراکتورسازی باشد داوری بر جذابیت بازی اثر گذار خواهد بود.

اگر مظلومی همانند بازی با تراکتورسازی فکر کند، داربی را از دست خواهد داد. او به اعتماد به نفسی که قلعه‌نویی برابر استقلال داشت، نیاز دارد.

دفاع مرکزی استقلال روی سانتر از جناحین مشکل دارد و خوب عمل نمی‌کند، از طرفی هم چون کاظمیان و علی عسگری از دو طرف حمله خواهند کرد، برای استقلال خطرساز هستند. به ویژه‌ اگر کریمی و غلامرضا رضایی در نوک حمله قرار بگیرند، این خطر بیشتر می‌شود. موضوع اصلی در این مسابقه کنترل و حفظ میانه میدان برای دو تیم است.

این داربی پر تنش خواهد بود، چرا که استقلال برای رسیدن به صدر جدول و پرسپولیس برای مطرح شدن بازی خواهد کرد. من معتقد هستم که در این مسابقه تیمی که برنده می‌شود، به اندازه 10 امتیاز در لیگ پیش می‌افتد.

پرسپولیس با بازی خوبی که برابر ذوب آهن انجام داده است، آمادگی بیشتری نسبت به استقلال دارد. اما در استقلال مجتبی جباری، فرهاد مجیدی و خسرو حیدری در حمله و سید مهدی رحمتی در دروازه‌ نقش تعیین کننده‌ای دارند.

 


[ چهارشنبه 90/6/23 ] [ 4:28 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

داربی. همان بازی که یک شهر و گاهی یک کشور چشمانشان به آن است. شهر آورد ایرانی. داربی تهران نزدیک است. دیداری که هنوز هم جوانان شهرستان‌های مختلف را به تهران می‌کشاند. هنوز هم اگر از عشق فوتبال‌های جوان بپرسی می خواهی کدام بازی را از نزدیک ببینی، می‌گویند، پرسپولیس ـ استقلال

شهرآورد هفتاد و یکم در هفته هفتم لیگ یازدهم کلید می‌خورد. دیداری که باز هم بیش از حد حساس شده است . برخی رسانه‌ها از آغاز این هفته سایر موضوع‌ها را رها کردند و به داربی چسبیدند. این بازی مهم است، اما کاش اینقدر حساس نمی شد.

کاش اینقدر حساس نمی‌شد که در چند سال گذشته پرگل‌ترین پیروزی، برد دو بر یک پرسپولیس باشد. کاش اینقدر حساس نمی شد تا مثل داربی‌های مهم در انگلیس و اسپانیا منچستر 8ـ2 آرسنال را ببرد یا بارسلونا پنچ گل به رئال مادرید بزند. البته در شهریور هستیم. یادمان نرفته که در شهریور سال 52 و وقتی که تا این حد حساسیت رسانه‌ای وجود نداشت استرس سرخابی‌ها هم انقدر بالا نبود، پرسپولیس و استقلال ترس از گل خوردن نداشتند. معنی فوتبال هم همین است. یک روز می بری، یک روز هم می بازی. حتی اگر زیاد گل بخوری. وقتی آرسن ونگر با آن تجربه و سابقه هشت گل از تیم آلکس فرگوسن می‌خورد، 5 بازیکن جدید به تیمش اضافه می‌کند و می‌گوید تیم من باید درست شود. حال در شهرآورد تهران آنقدر از ماه‌ها قبل از بازی روی نتیجه‌ و عواقب آن زوم می‌شود که دیگر کسی جرات نمی‌کند به راحتی حمله کند. چرا که در این صورت به راحتی گل می‌خورد. همین است که در سه، چهار سال گذشته بازی‌های پرسپولیس، استقلال یا یک ـ یک مساوی می‌شد یا یک تیم با اختلاف یک گل حریف دیرینه را می‌برد. احتیاط بیش از حد، چیزی که از زیبایی شهرآورد ما کاسته است.

پرسپولیس و استقلال در شرایطی کاملا متفاوت مقابل هم قرار می‌گیرند. سرخپوشان پایخت شروعی ناامید کننده در لیگ داشتند و البته هوادارانشان هم در آن هفته‌ها کم ناامیدشان نکردند. با این حال تیم حمید استیلی یکی، دو بازی است که خودش را پیدا کرده است. پیروزی سه بر یک مقابل نفت آبادان و تساوی دو بر دو برابر ذوب آهن که همه اذعان داشتند پرسپولیس باید پیروز آن بازی می‌شد، هواداران سرخ را به این بازی خوشبین کرده است. استیلی که در دوران بازیگری‌اش یک بار هم به آبی‌ها نباخته می‌خواهد اولین تجربه سرمربیگری مقابل رقیب دیرینه را با خاطره‌ای خوش ترک کند. علی کریمی همچون داربی‌های قبلی که در آنها حضور داشته، در این بازی عصای دست پرسپولیس خواهد بود و از آن طرف فرهاد مجیدی است که لرزه به اندام مدافعان سرخ می‌اندازد. استقلال اما یکی از رویایی‌ترین شروع‌های خود در لیگ را تجربه می‌کرد که تراکتورسازی و قلعه‌نویی جمعه گذشته به روند خوب آن‌ها پایان دادند. آبی‌های پایتخت از معدود دفعاتی است که در داربی 11 پله بالاتر از رقیب دیرینه خود هستند، اما تجربه نشان داده که رتبه دو تیم در جدول هیچ تاثیری در نتیجه این بازی ندارد.

پرسپولیس فصل گذشته هر دو داربی را به استقلال واگذار کرد. حمید استیلی در این باره به ایسنا گفت: "بازی با استقلال همیشه شرایط خاص خودش را دارد و وضعیت روحی ـ روانی و بدنی هر تیم برای این بازی از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه ما از هر نظر آماده‌ی این بازی هستیم و همه چیز برای ما خوب پیش می‌رود. به هواداران قول می‌دهیم که بهترین بازی‌مان را انجام دهیم و به امید خدا سه امتیاز را هم کسب کنیم. همه بازیکنان با هم همدل هستند که استقلال را شکست دهند و مطمئن باشید که این همدلی در آینده بیشتر هم خواهد شد."

پرویز مظلومی هم درباره شهرآورد 71 به ایسنا گفت: "این‌ که استیلی به ورزشگاه بیاید و بازی ما را زیر نظر بگیرد طبیعی است. طبیعی است که مربی حریف بیاید و بازی استقلال را ببیند. ما هم تیم آن‌ها را آنالیز کردیم و اطلاعات آن‌ها را در اختیار داریم. مطمئن هستم که یک بازی خوبی را انجام خواهیم داد و نتیجه لازم را خواهیم گرفت و در این بازی قطعا به پیروزی خواهیم رسید."

همه اینها را آوردیم تا گفته باشیم دلمان می‌خواهد داربی زیبا باشد، دلمان می‌خواهد پر گل باشد. می‌خواهیم دفاع‌های چند لایه دو تیم را هنگام حمله حریف نبینیم. ما از احتیاط، ترس و بازی کم گل متنفریم. پرسپولیس، استقلال گل بزنید!

بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر جدا از داربی پایتخت پنجشنبه آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه با انجام دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با رقیبانشان به پایان می‌رسد.

تراکتورسازی این هفته فرصت دارد با آرامش تمام موقعیت خود را در صدر جدول مستحکم کند، چرا که در نزدیک‌ترین رقیبش یعنی استقلال باید از پیچ و خم داربی عبور کند. هر چند نفت تهران هم نشان داده که حریف دست و پا بسته‌ای نیست و چه بسا شاگردان فرکی تاکنون با کسب 11 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهارم در کنار صبا یکی از شگفتی‌سازان هستند.

برنامه بازی‌های هفته هفتم:

پنجشنبه 24 شهریور :

ملوان انزلی ـ نفت آبادان، ورزشگاه تختی انزلی، ساعت 18:45

سایپا ـ مس کرمان، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت 18:30

تراکتورسازی تبریز ـ نفت تهران، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 18:50

راه‌آهن ـ فجر سپاسی، ورزشگاه اکباتان تهران، ساعت 18:30

جمعه 25 شهریور :

مس سرچشمه ـ صبای قم، ورزشگاه شهید باهنر کرمان، ساعت 18:10

پرسپولیس ـ استقلال، ورزشگاه آزادی ، ساعت 18:30

فولاد خوزستان ـ شهرداری تبریز، ورزشگاه تختی اهواز ، ساعت 20

یکشنبه 27 شهریور :

سپاهان ـ داماش گیلان ـ ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 18:30

شاهین بوشهر ـ ذوب آهن، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر، ساعت 20:30


[ چهارشنبه 90/6/23 ] [ 4:23 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

Fans of Iran

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان برای معرفی اسامی هیات مدیره استقلال و پرسپولیس، محمد عباسی شخصا دست به کار شده و قرار است لیستی شامل 3 نفر از هر دو باشگاه برای سازمان لیگ ارسال شود.

در شرایطی که بحث انتخاب و معرفی اعضای هیات مدیره دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس به سوژه‌ای داغ تبدیل شده و در حالی که مسوولان فدراسیون فوتبال به دنبال این هستند که با معرفی زودتر از موعد اسامی از کشیدن کار به دقیقه 90 جلوگیری کرده و حاشیه امنی را برای تیم های ایران در AFC ایجاد کنند، هنوز اتفاقی نیفتاده و در واقع خبری از ارسال اسامی نیست.

** یک سال و نیم بدون هیات مدیره!

بعد از اختلاف امیررضا واعظ آشتیانی با علی سعیدلو، رییس وقت سازمان تربیت بدنی بود که داستان انحلال هیات مدیره باشگاه استقلال آغاز شد، پس از آن هم نوبت به پرسپولیس رسید. در آن مقطع حمید سجادی برای مدتی کوتاه مامور کمیته تعیین اعضای جدید هیات مدیره دو باشگاه سرخابی شد و علیرغم این که بارها در مصاحبه‌ با خبرنگاران وعده داد که به زودی اسامی معرفی می‌شود، اما عملا اتفاقی نیفتاد. البته این وعده‌ها به سجادی ختم نمی‌شد و تا جایی ادامه داشت که رییس وقت سازمان هم با وجود فشار رسانه‌ها و درخواست مسئولان فدراسیون فوتبال مدام به خبرنگاران می‌گفت که "نگران نباشید، هیات مدیره را اعلام می‌کنیم" اما هفته‌ها گذشت و با این همه اتفاقی نیفتاد تا جایی که علی فتح‌الله‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال در اظهارنظری آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت نظر نفر اول ورزش این است که دو باشگاه بزرگ پایتخت توسط یک نفر بهتر اداره شوند. آن هم به این دلیل که شاید تجربیات گذشته به ویژه‌ حاشیه‌هایی که به خاطر اختلاف میان اعضای  هیات مدیره به وجود می‌آمد، روی این موضوع صحه می‌گذاشت.

البته در این میان نباید از تلاش‌های عزیز محمدی، رییس سازمان لیگ به سادگی گذشت. او قبل از قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بارها اعلام کرد که چنانچه لیست هیات مدیره این باشگاه‌ها تا آغاز مسابقات به AFC ارسال نشود، تیم‌ها مجوز حضور نخواهند داشت. البته در آن برهه شائبه‌های بسیار زیادی پیرامون معرفی لیست قدیمی هیات مدیره این دو باشگاه به AFC مطرح شد که علیرغم تکذیب از سوی عزیز محمدی هنوز هم کاملا برطرف نشده است.

** درخواست عباسی برای معرفی گزینه ها

بعد از این که محمد عباسی سکان ورزش را در اختیار گرفت، تعیین اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در دستور کار قرار داد. بر این اساس از معاونت ورزشی وزارتخانه خواست تا لیست پیشنهادی را به او ارائه دهد. البته حضور در هیات مدیره باشگاه‌های پرطرفدار سرخابی آنقدر موضوع جالبی بود که گرفتن اسامی پیشنهادی به سجادی منتهی نشود، گویا وزیر از کانال‌های مختلف اسامی مدیران واجد شرایط را جمع کرده تا با بررسی همه جانبه نفرات مورد نظر را انتخاب کند.

** وزیر شخصا دست به کار شد

وقتی فدراسیون فوتبال برای معرفی اعضای هیات مدیره به AFC برای وزارت ورزش و جوانان ضرب الاجل تعیین می‌کرد و مدام اخطار می‌داد که هر چه سریع‌تر باید نفرات معرفی شوند و با توجه به این که پاسخ استعلام از گزینه های پیشنهاد شده به دست عباسی رسیده، گویا وزیر تصمیم گرفته که شخصا دست به کار شود و نظر نهایی را برای معرفی اعضای جدید بدهد. البته اگر قرار باشد فرایند معمول طی شود، به احتمال فراوان عباسی پیش از ارسال فهرست اعضای هیات مدیره دو باشگاه پرطرفدار،  این لیست را در اختیار رییس جمهور هم قرار خواهد داد.

** 22 مهر فرصت نهایی برای ارسال اسامی

چندی پیش سازمان لیگ اعلام کرد که 11 شهریور آخرین مهلت برای ارسال اسامی هیات مدیره است و چنانچه نفرات معرفی نشوند، AFC با آن‌ها برخورد می‌کند که به دلیل همزمانی این تاریخ با تعطیلات عید فطر در مالزی دوباره فرصت جدیدی به ایران داده شد و دوباره رییس سازمان لیگ در اظهارنظری اعلام کرد که تا ساعت 11 صبح دوشنبه (21 شهریور) وقت دارند لیست را معرفی کنند که این ضرب الاجل هم فایده‌ای نداشت و بی‌نتیجه‌ ماند.

گویا پس از درخواست‌ها و تلاش مسئولان سازمان لیگ برای معرفی اسامی، وزارت ورزش و جوانان از عزیز محمدی خواسته تا نامه الکترونیکی AFC را که زمان قطعی‌ برای ارسال اسامی هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آن قید شده را برایشان بفرستد، بر این اساس عباسی با اشراف به این که زمان نهایی برای ارسال اسامی 22 مهر است، دست نگه داشته تا با بررسی بیشتر نفرات را معرفی کند.

** اولتیماتوم‌های مکرر سازمان لیگ برای چیست؟

تجربه تلخ حذف تیم فوتبال استقلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آن هم فقط به خاطر تاخیر در ارسال اسامی لیست بازیکنان AFC نشان داد که آن‌ها با کسی شوخی ندارند. رییس سازمان لیگ هم که از جدیت AFC  و تاخیر وتعلل همیشگی در فوتبال ایران مطلع است پیش از تاریخ نهایی می‌خواهد اسامی را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستد تا کار نمایندگان ایران به دقیقه 90 کشیده نشود و  لطمه جبران ناپذیری به پیکره فوتبال ایران وارد نشود و سرنوشت حضور تیمهای ایران در لیگ قهرمانان آسیا به خطر نیفتد.

** لیست ناقص هیات مدیره امروز ارسال می شود

وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد اسامی هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در دو نوبت به AFC ارائه دهد. به این ترتیب که در نوبت اول قرار است لیستی متشکل از 6 نفر شامل سه عضو از باشگاه استقلال و سه نفر از پرسپولیس را برای ارسال به کنفدراسیون آسیا به فدراسیون فوتبال ارائه دهد. در نوبت دوم هم که تا 22 مهر فرصت وجود دارد لیست ناقص اولیه تکمیل و در اختیار AFC قرار می‌گیرد.


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 5:12 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب