فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون 88 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

photo 

آبی‌های لندن برای تقویت کادر خود به سه بازیکن باشگاه بنفیکا چشم دوخته‌اند.

چلسی در نظر دارد، آنخل دی‌ماریا، هافبک تهاجمی پرتغالی‌ها را به خدمت بگیرد. این بازیکن 21 ساله و چپ پا که تا سال 2012 با بنفیکا قرارداد دارد، مورد توجه اینتر، قهرمان سری A نیز هست. روزنامه‌های انگلیسی Sun و دیلی میل از علاقه‌مندی آبی‌ها برای به خدمت گرفتن دی‌ماریای آرژانتینی پیش از مهلت تابستانی جابه‌جایی بازیکنان در قاره اروپا نوشتند.

آبی‌ها که فصل تازه رقابت‌های لیگ برتر را با هدایت کارلو آنچلوتی ایتالیایی به خوبی آغاز کرده‌اند، در کنار دی‌ماریا به دیوید لوئیس مدافع و هم‌چنین فابیو کوئنترائو مهاجم تیم لیسبونی نیز چشم دوخته‌اند.


[ پنج شنبه 88/6/5 ] [ 2:47 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم پرسپولیس در روز اول تورنمنت چهارجانبه باشگاه النصر مقابل الکرامه سوریه قرار می‌گیرد.

تیم فوتبال پرسپولیس در روز شنبه هفتم مهرماه مقابل الکرامه سوریه به میدان خواهد رفت و در دیگر دیدار روز اول تیم النصر به مصاف الفیصلی اردن خواهد رفت.

تیم‌های برنده در روز نهم مهرماه دیدار فینال را برگزار می‌کنند و دو تیم بازنده برای مقام سومی جدال خواهند کرد.

این بازی‌ها به میزبانی باشگاه النصر دبی و در ورزشگاه آل مکتوم بعد از افطار انجام می‌شود.


[ چهارشنبه 88/6/4 ] [ 1:52 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تحقیق حاضر به بررسی زوایای مناسب در مفاصل ران و زانو، مفاصل مچ پا و مچ دست، زمان صرف شده در مرحله‌ی پرش تا رهایی و ... برای اجرای موفق شوت جفت پرداخته است.

«بیومکانیک اجرای شوت جفت موفق و ناموفق بسکتبالیست‌های مرد نخبه» توسط حیدر صادقی، محمد شریعت‌زاده جنیدی، زهره برهانی کاخکی و سمیه احمدآبادی مورد تحقیق قرار گرفت.

در این تحقیق آمده است: شوت جفت یکی از امتیاز آورترین، مهمترین و کاربردی‌ترین پرتاب‌ها در بازی بسکتبال است. از همین رو یافتن عوامل موثر بر موفقیت یا عدم موفقیت آن، بسیار مورد توجه مربیان و بازیکنان این رشته است.

شش نفر از بهترین شوت‌زن‌های تیم ملی بزرگسالان و در دو پست گارد راس و فوروارد بازی می‌کردند در این تحقیق شرکت کردند. اطلاعات مربوط به اجرای شوت جفت از دو مسافت ‌25/4 متر (شوت دو امتیازی) و ‌25/6 متر (شوت سه امتیازی) از روی صفحه‌ی نیرو نسبت به تخته (روبه مرکز حلقه) جمع‌آوری شد.

فیلم شوت‌های جفت موفق و ناموفق هر بازیکن در هر دو مسافت با نرم افزار وین‌آنالیز تجزیه و تحلیل شد.

در مسافت ‌25/4 متر تنها میانگین زوایای دو مفصل ران و زانو در شوت ناموفق از شوت‌ موفق بیشتر است. همچنین با افزایش مسافت به ‌25/6 متر، میانگین زوایای تمامی مفاصل در لحظه رهایی به جز مفصل مچ پا در شوت موفق افزایش یافت.

زمان صرف شده در مرحله‌ی پرش تا رهایی در شوت موفق کمتر از شوت ناموفق است که نشان می‌دهد آزمودنی‌ها مرحله‌ی پرش تا رهایی را با سرعت بیشتری انجام دادند. اما، مرحله‌ی رهایی تا فرود در شوت موفق، در مقایسه با شوت ناموفق، مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص داد. نتایج آزمون غیر پارامتریک ویلکاکسون در بررسی مدت زمان صرف شده در شوت موفق و ناموفق در دو حالت پرش تا رهایی و رهایی تا فرود در هر دو مسافت نشان دهنده‌ی اختلاف معنادار بین میانگین مدت زمان صرف شده در لحظه رهایی تا فرود بین شوت موفق و ناموفق با افزایش فاصله است.

در شوت دو امتیازی اختلاف بین میانگین زاویه‌ی شوت موفق و ناموفق، به ترتیب در و در شوت سه امتیازی اختلاف بین میانگین زاویه‌ی مفاصل ران و مچ پا در شوت موفق و ناموفق معنادار است. البته این دو مفصل در فاصله‌ی ‌25/4 متر نیز معنادار بودند. استفاده از آزمون رگرسیون لجستیک نشان می‌دهد که تنها زاویه‌ی مفصل ران در هر دو فاصله نقش مهمی در موفقیت و عدم موفقیت شوت جفت داشته است.

این تحقیق نشان داد: با افزایش مسافت، میانگین زوایای تمامی مفصل در لحظه‌ی رهایی، به جز مفصل مچ پا، در شوت موفق افزایش یافت.

در مفصل مچ دست میانگین زاویه‌ها در شوت موفق ‌25/167 درجه و در شوت ناموفق ‌65/159 درجه است که نشان می‌دهد میزان فلکشن بیشتر مچ دست در شوت ناموفق همراه با عدم موفقیت شوت در این فاصله بوده است. میانگین زاویه در مفصل ران آزمودنی‌ها در شوت موفق ‌62/168 درجه و در شوت ناموفق ‌41/184 درجه است که بیان می‌کند اکستنشن بیش از حد مفصل ران همراه عدم موفقیت شوت جفت بوده است. زاویه‌ی مفصل مچ پا در لحظه‌ی رهایی در شوت موفق ‌76/121 درجه و در شوت ناموفق ‌27/116 درجه است، یعنی هرچه میزان دورسی فلکشن مچ پا بیشتر شده احتمال اوت شدن توپ افزایش یافته است. در مسافت ‌25/6 متر اختلاف بین زوایای مفاصل مچ پا و ران در دو شوت موفق و ناموفق معنادار بود. در مفصل ران هر چه میزان فلکشن ران آزمودنی‌ها بیشتر بوده، همراه با عدم موفقیت شوت بوده است. در این مسافت میانگین زاویه‌ی مفصل مچ پا در شوت موفق ‌50/119 درجه و در شوت ناموفق ‌94/126 درجه است که نشان می‌دهد افزایش میزان پلانتار فلکشن مچ پا باعث عدم موفقیت شوت شده است.

استفاده از تحلیل مدل رگرسیون لجستیک در نتایج بدست آمده نشان داد تنها زاوای مفصل ران در هر دو فاصله نقش مهمی بر موفقیت شوت جفت دارد. بررسی دیاگرام‌های زاویه‌ به زاویه‌ی مفاصل به طور کلی نشان می‌دهد که فقط میانگین زوایای مفاصل باعث می‌شود در هر دو فاصله‌ی شوت ناموفق، در مقایسه با همان فاصله با شوت موفق، زوایای بازتر (اکستنشن بیشتر) عامل تعیین کننده باشند و الگوی تغییرات حرکت زاویه‌ای مفاصل در هر دو فاصله در شوت موفق و ناموفق شبیه به یکدیگر است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، در مسافت ‌25/4 متر تغییرات زاویه‌ی مچ دست، ران و مچ پا و در مسافت ‌25/6 متر تغییرات زاویه‌ی ران و مچ پا در دو شوت موفق و ناموفق نقش موثری بر موفقیت شوت جفت داشته‌اند. همچنین، محل قرارگیری مرکز فشار در محور y در وضعیت خمیدگی نقش موثری بر موفقیت شوت جفت سه امتیازی دارد.

متن کامل این تحقیق در نشریه کمیته ملی المپیک سال هفدهم، شماره ‌47 ـ پاییز ‌88 به چاپ رسیده است.


[ چهارشنبه 88/6/4 ] [ 1:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

تیم الاهلی امارات بدنبال جذب یک هافبک بازی‌ساز سرشناس است.

ایوان اندونی سرمربی رومانیایی تیم الاهلی امارات بدنبال جذب یک هافبک بازی‌ساز سرشناس از بین پاول ندود و ادریان کریستیان برای حضور در این تیم است.

سرمربی الاهلی با توجه به حضور این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی باشگاه‌های جهان تصمیم به این کار گرفته است.

ندود هافبک 37 ساله اهل جمهوری چک و ادریان کریستیان هافبک تیم دینامو بخارست رومانی از گزینه‌های مورد نظر سرمربی الاهلی هستند.

مهرزاد معدنچی بعنوان یکی از بازیکنان خارجی و امیدهای این مربی رومانیایی در این مسابقات است.


[ دوشنبه 88/6/2 ] [ 2:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مرحله‌ی نیمه نهایی رقابت‌های تنیس سین سیناتی با راهیابی مردان شماره‌ی یک و چهار تنیس دنیا به دیدار فینال پایان یافت.

روجر فدرر با شکست اندی ماری توانست به دیدار پایانی رقابت‌های تنیس سین سیناتی راه پیدا کند. مرد سوئیسی شماره یک تنیس دنیا در این دیدار توانست حریف اسکاتلندی‌اش را با نتیجه‌ی دو بر صفر شکست دهد. فدرر در این دیدار ست اول را شش بر دو به سود خود به پایان برد و در ست دوم نیز هفت بر شش از سد حریف ترسناکش عبور کرد. تنیس‌باز بازلی در هشت دیدار قبلی خود برابر ماری شش بار شکست خورده بود.

در دیگر دیدار مرحله‌ی نیمه نهایی نواک جوکوویچ توانست رافائل نادال را از پیش‌رو بردارد. تنیس باز صربستانی و شماره‌ی چهار تنیس جهان در این مسابقه در دو ست توانست حریف اسپانیایی‌اش را شکست دهد. جوکوویچ در این مسابقه ست اول را شش بر یک و ست دوم را شش بر چهار به سود خود به پایان برد.

به این ترتیب در دیدار پایانی این رقابت‌ها که در آستانه‌ی برگزاری اوپن آمریکا، آخرین گرنداسلم سال 2009 تنیس برگزار می‌شود، روجر فدرر و نواک جوکوویچ به دیدار هم خواهند رفت.

در این رقابت‌های سه میلیون دلاری سال پیش اندی ماری بود که به قهرمانی دست یافت.

در رقابت‌های تنیس زنان تورنتو کانادا هم ماریا شاراپووا و النا دمنتیوا به دیدار پایانی راه یافتند. شاراپووای روس در مرحله‌ی نیمه نهایی با شکست دو بر یک "کلیبانوا" به دیدار پایانی راه یافت. شاراپووا در این مسابقه ست‌های اول و سوم را به سود خود به پایان برد و ست دوم را به حریفش واگذار کرد. حریف او در دیدار پایانی دمنتیوا خواهد بود.

این تنیس‌باز روس در دیدار نیمه‌ نهایی سرنا ویلیامز را دو بر یک از پیش‌رو برداشت. هموطن شاراپووا ست اول بازی را هفت بر شش و ست دوم را شش بر یک به نفع خود به پایان رساند.


[ دوشنبه 88/6/2 ] [ 2:46 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo

مدیر برنامه‌های مدافع صربستانی شیاطین سرخ به شایعه ها درباره حضور این بازیکن در جمع آبی - اناری‌ها دامن زد.

"نمانیا ویدیچ"، مدافع میانی منچستر یونایتد یکی از بازیکنانی است که "پپ گواردیولا" او را برای تقویت خط دفاعی بارسلونا در نظر گرفته است.

این مدافع 27 ساله در ژانویه 2006 از اسپارتاک مسکو به منچستر یونایتد پیوست و او را یکی از بازیکنان کلیدی تیم سر آلکس فرگوسن می‌دانند.

با آن که فرگوسن قصد ندارد "ویدیچ" را بفروشد، اما این بازیکن صرب به دنبال چالشی جدید است.

"پائولو فابری"، مدیر برنامه‌های "ویدیچ" ‌گفت: «ویدیچ از بازی برای بارسلونا خوشحال خواهد شد. رویای او حضور در لیگ اسپانیا است. ما باید اوضاع را بررسی کنیم اما، باید واقع‌گرا باشیم. اوضاع در حال حاضر پیچیده است. یونایتد به تازگی رونالدو و توس را از دست داده و نمی‌خواهد، عضو مهم دیگری از ترکیب ثابت خود را بفروشد.»


[ پنج شنبه 88/5/29 ] [ 2:26 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

بر اساس اعلام شیخ منصور مالک باشگاه النصر امارات، تیم فوتبال پرسپولیس در تورنمنت پیش از فصل لیگ امارات شرکت می‌کند.

شیخ منصور آل مکتوم مالک باشگاه النصر امارات و منچستر سیتی در گفت‌وگو با سایت گلف نیوز، با اشاره به برنامه های باشگاه اماراتی از برگزاری تورنمنتی با حضور پرسپولیس ایران، الفیصلی اردن، الکرامه سوریه و النصر امارت خبر داد و گفت: بازیکنان جدیدی را به خدمت خواهیم گرفت. همچنین تورنمنت پیش فصلی را برگزار می‌کنیم که در آن تیم‌های پرسپولیس ایران، الفیصلی اردن و الکرامه سوریه حضور خواهند داشت. امیدوارم که بتوانیم این مسابقات را هر سال برگزار کنیم.

به گفته شیخ منصور این بازی‌های 29 تا 31 آگوست - 7 تا 9 شهریور برگزار خواهد شد.


[ دوشنبه 88/5/26 ] [ 1:49 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

خرید جدید رئال شب گذشته مقابل رئال سوسیداد تیم سابقش قرار گرفت تا خاطره های حضورش در این تیم برایش زنده شود.

ژابی آلونسو بعد از بازگشت به آنوئتا یاد خاطرات حضورش در رئال سوسیداد افتاد. آلونسو که در سن سباستین بزرگ شده و 5 سال نیز برای تیم بزرگسالان رئال سوسیداد بازی کرده است شب گذشته در دیداری که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این باشگاه برگزار می شد با پیراهن رئال مادرید مقابل تیم سابقش قرار گرفت که این بازی در نهایت با پیروزی 2 بر صفر رئال به پایان رسید.

آلونسو در گفت‌وگو با روزنامه AS از احساسش می گوید."بازگشت فوق العاده‌ای در صدمین سالگرد تاسیس باشگاه به سوسیداد داشتم."

او در مورد بازی در ترکیب رئال گفت:"بازی برای رئال افتخار آمیز است اما کمی زمان نیاز دارم تا با بقیه بازیکنان هماهنگ شوم."

آلونسو در پایان در مورد تفاوت های لیگ برتر و لالیگا گفت:"تا شروع فصل نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم."


[ دوشنبه 88/5/26 ] [ 1:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

photo photo

بارسلونا قصد دارد سیسنیو، مدافع سابق رئال مادرید را به خدمت بگیرد تا گزینه‌های دفاعی بیشتری داشته باشد.

در روزهای اخیر خبر علاقه بارسا به امانوئل ابوئه از آرسنال و ونسان کمپانی از منچسترسیتی منتشر شده است و گفته می‌شود آنها اکنون به مدافعان حاضر در ایتالیا توجه دارند. اگر بارسا نتواند سیسینیو را بخرد، زدنیک گریگرا مدافع کناری یوونتوس دیگر گزینه احتمالی بارسا خواهد بود.

بارسلونا پس از تور آمریکا به این نتیجه رسیده که حضور یک مدافع راست برای رقابت با دنی آلوس ضروری است و اگر خرید جدید آنها بتواند در مرکز خط دفاعی هم بازی کند بهتر است. سیسنیو البته شاید نتواند به عنوان مدافع میانی بازی کند، اما گزینه تهاجمی خوبی به شمار می‌رود، به ویژه آن که با لیگ اسپانیا هم آشناست.

به گزارش گل، این بازیکن 29 ساله پیش از آن که در سال 2007 به رم برود دو فصل در رئال حضور داشت. قیمت او هم بالا نخواهد بود. گریگرا هم 29 سال دارد و دو فصل است در یوونتوس به سر می برد.


[ دوشنبه 88/5/26 ] [ 1:17 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ایران و چین تنها تیم‌هایی هستند که با کسب حداکثر امتیاز در انتظار یکدیگر تا دیدار پایانی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا می‌مانند.

با پایان مرحله دوم رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا تیم‌های ایران و چین آمار قابل توجهی را از خود بر جای گذاشتند.

تیم ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با عبور از تیم‌های ژاپن، فیلیپین و کره جنوبی در این مرحله با کسب ‌10 امتیاز به دیدار تیم قطر تیم چهارم گروه F می‌رود.

در رده‌بندی چهار تیم برتر گروه E پس از ایران تیم‌های کره جنوبی، فیلیپین و ژاپن به ترتیب با ‌9، ‌8 و ‌17 امتیاز قرار گرفته‌اند.

ضمن اینکه در گروه چین موسوم به گروه F تیم‌های اردن، لبنان و قطر در شرایطی مشابه ایران، پس از تیم چین قرار گرفته‌اند.

اما موفقیت بازیکنان ایران تنها به اینجا خلاصه نمی‌شود، حامد حدادی، بازیکن سنتر تیم ایران با ثبت میانگین ‌3 / ‌12 جایگاه نخست بهترین بازیکن ریباند کننده را به خود اختصاص داده است.

صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم هم علاوه بر حضور در بالاترین جای جدول بازیکنان برتر در پاس منجر به گل، رتبه دوم امتیازآورترین بازیکنان را نیز به خود اختصاص داده است.

تیم ملی بسکتبال ایران با درخشش حامد آفاق و ‌24 امتیازی که او به دست آورد، در آخرین دیدار این مرحله موفق به کسب پیروزی ‌82 بر ‌66 مقابل کره جنوبی شد.


[ جمعه 88/5/23 ] [ 7:35 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب