فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


گوناگون 88 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

فدراسیون
جهانی تاریخ و آمار فوتبال تازه‌ترین رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی را
اعلام کرد که در این فهرست تنها نام باشگاه پرسپولیس از ایران مشاهده
می‌شود.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی تاریخ و آمار
فوتبال، باشگاه پرسپولیس با ایستادن در مکان ‌266 تنها باشگاه ایرانی است
که در این فهرست قرار گرفته است. پرسپولیس با ‌5/75 امتیاز در این جایگاه
ایستاده است.

این در حالی است که پرسپولیس در رده‌بندی ماه گذشته در رده ‌244 ایستاده بود.

گامبا اوزاکای ژاپن قهرمان آسیا
با قرار گرفتن در مکان ‌27 این رده‌بندی، بهترین تیم باشگاهی در قاره کهن
است. پس از گامبا، تیم بنیادکار ازبکستان قرار دارد و تیم پاختاکور
ازبکستان در جایگاه سوم ایستاده است.

رده‌بندی ده باشگاه برتر جهان:

‌1-بارسلونا، ‌315 امتیاز

منچستر یونایتد، ‌315 امتیاز

‌3- استودیانتس آرژانتین، ‌295 امتیاز

‌4- چلسی، ‌276 امتیاز

‌5- شاختار دونه‌تسک اوکراین، ‌257 امتیاز

‌6- لیورپول، ‌248 امتیاز

‌7- آرسنال، ‌247 امتیاز

‌8- هامبورگ، ‌224 امتیاز

‌9- گرمیو برزیل ‌221 امتیاز

‌10- کروزیرو برزیل، ‌220 امتیاز


[ پنج شنبه 88/5/15 ] [ 12:38 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

روجر فدرر قهرمان رقابت‌های تنیس ویمبلدون در سال 2009 شد.

تنیس‌باز سوئیسی و مرد شماره‌ی دو دنیا، عصر یک‌شنبه با شکست سه بر دو "اندی رادیک" از آمریکا توانست سومین گرنداسلم تنیس سال را از آن خود کند. این ششمین قهرمانی فدرر در رقابت‌های ویمبلدون بود.

با آنکه پیت سمپراس با هفت عنوان قهرمانی در ویمبلدون پرافتخارترین تنیس‌باز به شمار می‌آید، اما فدرر با رسیدن به 15 عنوان قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم پرافتخارترین تنیس‌باز جهان شناخته شد.

این تنیس‌باز 27 ساله در بازی برابر رادیک در ست‌های دوم، سوم و پنجم توانست حریف آمریکایی‌اش را شکست دهد.

دیدار پایانی ویمبلدون مردان چهار ساعت و 16 دقیقه طول کشید. ست پنجم این دیدار به یک ماراتن شبیه بود و 30 گیم داشت که سهم فدرر 16 و رادیک 14 گیم بود.

این دو پیش از این دو بار در فینال این رقابت‌ها برابر هم قرار گرفته بودند که در هر دو مسابقه‌ی گذشته نیز فدرر توانسته بود پیروز از میدان خارج شده و قهرمانی را جشن بگیرد.

رادیک و فدرر در مجموع 21 بار با هم روبرو شده‌اند که سهم پیروزی فدرر 19 بار بوده است.

دیدار پایانی میان مردان شماره‌ی دو و شش تنیس دنیا تماشاگران ویژه‌ای هم داشت. سرآلکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد، مشائیل بالاک هافبک آلمانی چلسی، راسل کرو هنرپیشه‌ی معروف هالیوود در کنار پیت سمپراس قهرمان افسانه‌ای سال‌های پیش رقابت‌های تنیس از جمله‌ی تماشاگران ویژه‌ی دیدار فینال ویمبلدون 2009 بودند.

در رقابت‌های زنان هم عصر شنبه در دیدار خانوادگی میان خواهران ویلیامز این سرنا بود که با شکست دو بر صفر ونوس توانست جشن قهرمانی را برپا کند.


[ پنج شنبه 88/4/18 ] [ 11:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

تور دو فرانس از فردا آغاز می شود. با این حال این رقابت های پر هوادار و تماشایی که روزگاری بسیار خوشنام و شناخته شده بود، دیگر قهرمان پروری نمی کند. بله، تور دو فرانس دیگر قهرمانی را از خود به بار نمی آورد. ورزشکاران برجسته اکنون متقلب هایی با گذرنامه های خونی شده اند!

196 متهم به روی زین می پرند تا چند صد کیلومتری را در فرانسه با دوچرخه هایشان رکاب بزنند. آنها از سوی گروهی از پزشکان و تدارکاتچی ها همراهی می شوند و البته از سوی 124 نگهبان و مراقب. نه، آنها ماموران کنترل دوپینگ نیستند. بلکه پای ماموران و پلیس های واقعی در میان است.

بحث بر سر دستگیری، بازداشت و زندان است. این گروه وظیفه دارند مراقب باشند تا هیچ دوچرخه سواری غیبش نزند و در نرود و همه بتوانند روی هدف های تور تمرکز داشته باشند. هدف هایی چون سازماندهی کار گروهی، تقویت و افزایش اعتماد به نفس و به ویژه باور داشتن به پاداش کار سخت و زحمت فراوان. بدیهی است که در رفتن و با به عبارت خودمانی "جیم شدن" قدغن است و نباید از کندترین رکابزنان سریع تر رفت. تور باید برای رسیدن به هدف هایش دست به کار شود و بتواند زندگی اش را دگرگون کند. آن هم با ابزار و راهکار های ساده.

این دیگر سناریویی طراحی شده نیست. تور دو فرانس در آینده با محکومیت زندان سراغ محکومان دوپینگی خواهد رفت.

این در واقع "تور زندانیان" است و از چهار هفته پیش در "لیل" استارت خورده است. اقدامی اصلاحی برای مجرمان واقعی. [اشاره به تور دوچرخه‌سواوری انجام شده در ماه گذشته میلادی با شرکت زندانیان فرانسه].

در نگاه اول برای بسیاری از تماشاگران تفاوت آ‌ن تور و تور دو فرانس چندان هم زیاد نیست چرا که وقتی از شنبه در موناکو تور دو فرانس 2009 آغاز می‌شود، به احتمال زیاد دوچرخه‌سوارانی متقلب در آن رکاب خواهند زد. تقلب هم هرچه باشد، جرم به شمار می‌آید و تقلب در ورزش بسیار بدتر و ناگوارتر است. چرا که ورزش دنیای الگوها و مدل‌هاست.

پرفسور "پیتر اسلوتردیک" می‌گوید: «در دنیای ورزش هر چیزی که آدمی از دنیای عادی و معمولی می‌شناسد، در دنیایی با تراکم بالاتر توصیف و تصویر می‌شود. این ارزش‌ها همانند هر جای دیگر است اما، در شکلی ناب‌تر و خالص‌تر. در دنیای خاکستری زندگی عادی تقلب و فریبکاری تاحدودی عادی و طبیعی است اما، در جهان الگوها و مدل‌ها تقلب بی‌اندازه نامطلوب است و اگر این گونه نباشد، ورزشکار مهمترین کار کردش به عنوان "قهرمان" را از دست می‌دهد.»

اما تور دو فرانس 2009. آیا این تور هنوز هم قهرمانی دارد؟ این تور دیگر قهرمان پروری نمی‌کند چرا که قضیه نخست زمانی که قهرمان یکی از مرحله‌ها با سرعت تمام از خط پایان عبور می‌کند، این است که آیا او سابقه دوپینگ نداشته است و حتی یک بار هم با این اتهام روبه‌رو نبوده است؟ و این درست همان زمانی است که گزارشگر به فهرستش نگاه و آن را بارها و بارها از بالا تا پایین از سر می‌گذراند.

بدون قهرمانان افسانه تور هم دچار صدمه می‌شود. برای چندین دهه اسطوره‌ها از قهرمانان انفرادی جدا بودند و بی‌نیاز از اموری پیش پا افتاده همانند دوپینگ.

البته بدون اسطوره هم که نمی‌شود. زمانی که این اسطوره‌ها برای چند سال به طور کامل حضور نداشتند، تور به پدیده‌ای به نام "دوپینگ" تن داد و اکنون باید با آن فعالانه و پر سر و صدا مبارزه کند و به عنوان یک شرکت کننده در مبارزه دنیای عادی جایگاه و یا حتی موجودیتش را به عنوان یک مسابقه به بازی بگذارد.

دست کم تا زمانی که قرار است دنیای الگوها دنیای الگوها باقی بماند. اما، دنیای تور دو فرانس دیگر این چنین نیست و این گفته به بررسی‌های پی در پی دوچرخه‌سواران و دادگاهی شدن بی‌وقفه‌ی آنان بازمی‌گردد. "تام بونن"، قهرمان سابق جهان دوباره به کوکائین روی آورده است و دیگر هم محبوب نیست. "آلخاندرو والورده"، دوچرخه‌سوار شماره یک حال حاضر جهان هم در ایتالیا به دلیل دوپینگ با محرومیت روبه‌روست. او قصد داشت فرجام خواهی کند ولی تیمش از این کار چشم پوشی کرد.

"آندریاس کلودن" هم هست، اگر چه او هم براساس گزارش‌ها با اتهام دوپینگ تیمی دانشگاه فرایبورگ آلمان روبه‌روست. "دنیس منچف" قهرمان جیرود ایتالیا یکی از امیدهای قهرمانی است البته او هم به شدت مظنون به دوپینگ است.

دنیای الگوها از همین روست که دیگر همانند روزگار گذشته دنیای الگوها نیست. از آنجا که از یک سال و نیم پیش پای گذرنامه‌های خونی به میان آمده است. دیگر با آمارها نیاز به اثبات نیست که بخواهیم تعداد متهمان را کاهش بدهیم. اکنون نام پنج نفر نخست فاش شده است. دادگاه درمورد آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد. دادگاه است که باید نظر بدهد این نوع نمونه‌برداری قانونی است و می‌توان از آن به عنوان دلیل محکمه پسند استفاده کرد یا خیر.

مقوله‌ی اعضای بدن و جسم هم به دلیل جراحی‌های پزشکی و زیبایی با دگرگونی بزرگی روبه‌روست. اکنون یک پاسپورت خونی چیزی نیست که مردم عادی ناچار باشند با آن روبه‌رو شوند. این گذرنامه چیزی عادی و روزمره است همانند گواهی اهدای عضو. ولی با یک گذرنامه خونی دیگر کسی قهرمان نیست.

البته مگر این که فرد ورزشکار لانس آرمسترانگ باشد. در تور امسال بحث تنها بر سر اوست. چرا که او راهی به آینده را نشان می‌دهد. راهی که می‌تواند از جهان الگوها درگذشته و دنیای عادی دنیایی جدید و سومی را پدید بیاورد. چرا که ورزشکار تنها نیاز به جراحی‌های فراوان ندارد بلکه می‌تواند چیزهای زیادی را در درونش ایجاد کند.

آرمسترانگ زمانی سرطان را کنار زد، آن هم با داروهای فراوان و سپس هفت بار قهرمان توردوفرانس شد، اما این که این قهرمانی‌ها چگونه به بار آمد تنها خود او می‌داند.


[ دوشنبه 88/4/15 ] [ 10:32 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فدراسیون جهانی تکواندو WTF تازه‌ترین رنکینگ تکواندوکاران جهان را اعلام کرد.

در این رده‌بندی که بر اساس آخرین نتایج تکواندوکاران جهان تا یکم جولای 2009محاسبه شده است، عملکرد این نفرات در بازی‌های المپیک پکن، مسابقات آزاد الکساندریا، یواس اوپن، جام بین‌المللی فجر، اوپن اسپانیا، جام فرانکو فون، جام مدیترانه و جام جهانی بررسی و در نهایت رده‌بندی اوزان هشت گانه مردان و بانوان اعلام شده است.

در این رده بندی تکواندوکاران ایران در مقایسه با رده‌بندی ماه قبل ارتقا قابل توجهی داشته‌اند، ضمن اینکه برخی نفرات جدید در مقایسه با نفرات قبل در رنکینگ جهانی قرار گرفتند.

میثم باقری، علی‌رضا شکوری، حسن آقازاده، بهزاد خداداد، امیر یارانی، رضا نادریان، سعید تفهمی، محمد باقری معتمد، فرشاد جروقی، مسعود عابدی، بهنام بیات، جواد فریدونی، کورش رجلی، یوسف کرمی، اصغر برزگر، حسن باغ‌گرایی، حسین تاجیک، هادی افشار و علی مومنی در بخش آقایان به همراه فاطمه نورملکی، سارا خوش‌جمال فکری، فریده رشیدی، سمانه شش‌پری، مهین اسماعیل نژاد، عاطفه نیک‌آبادی، سوسن حاجی‌پور، راحله آسمانی، سمانه رضایی، مهسا طهماسبی، سولماز تیموری، پریسا فرشیدی، نرگس باقری، نسیم شاه‌طاهری، مهسا تقوی، سهیلا سیاحی، مهروز ساعی، زینب حیدری، پریسا فرشیدی، آزاده امیری، طاهره کشیر، ویدا احمدپور و مولود مینایی تکواندوکاران ایران در بخش بانوان هستند که در اوزان مختلف در رده‌بندی فدراسیون جهانی قرار دارند.

رده‌بندی تکواندوکاران ایران در اوزان مختلف به این شرح است:

رده مردان:

54- کیلوگرم: میثم باقری(دوم)، علیرضا شکوری (سوم)، حسن آقازاده (بیست و یکم)

58- کیلوگرم: بهزاد خداداد(ششم)، امیر یارانی (سی و دوم)

63- کیلوگرم: رضا نادریان (دوم)، سعید تفهمی (سی و نهم)

68- کیلوگرم: محمد باقری معتمد (سوم)، فرشاد جروقی(هفدهم)، مسعود عابدی (چهلم)

74- کیلوگرم: بهنام بیات (چهاردهم)، جواد فریدونی (سی و هشتم)

80- کیلوگرم: کورش رجلی (هفتم)

87- کیلوگرم: یوسف کرمی (دوم)، اصغر برزگر (یازدهم)، حسن باغ‌گرایی (سی‌ام)

87+ کیلوگرم: حسین تاجیک و هادی افشار(هفتم)، علی مومنی (سی و پنجم)

رده بانوان:

46- کیلوگرم: فاطمه نورملکی (دهم)

49- کیلوگرم: سارا خوش‌جمال فکری(هشتم)، فریده رشیدی(یازدهم)

53- کیلوگرم: سمانه شش‌پری (هفدهم)، مهین اسماعیل نژاد(نوزدهم)، عاطفه نیک‌آبادی(بیست و ششم)

57- کیلوگرم: سوسن حاجی پور(چهاردهم)

62- کیلوگرم: راحله آسمانی(پانزدهم)، سمانه رضایی(بیست و سوم)، مهسا طهماسبی (سی و هشتم)

67- کیلوگرم: سولماز تیموری (نوزدهم)، پریسا فرشیدی (بیست و دوم)، نرگس باقری و نسیم شاه‌طاهری (چهل و سوم)

73- کیلوگرم: مهسا تقوی (یازدهم)، سهیلا سیاحی، زینب حیدری و مهروز ساعی (سیزدهم)، پریسا فرشیدی (نوزدهم)، آزاده امیری (سی و سوم)

73+ کیلوگرم:‌ طاهره کشیر(سیزدهم)، ویدا احمد پور و مولود مینایی (سی‌ام)

فدراسیون جهانی تکواندو از ابتدای سال 2009 میلادی، بر اساس جایگاه کسب شده توسط هر تکواندوکار در مسابقات معتبر و ثبت شده در تقویم WTF امتیازاتی را در نظر می‌گیرد تا در نهایت تکواندوکاران برتر هر رده وزنی برای المپیک 2012 لندن گزینش شوند.


[ جمعه 88/4/12 ] [ 11:29 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت‌های لیگ ربات های فوتبالیست سایز متوسط مسابقات جهانی ربوکاپ اتریش 2009 عصر چهارشنبه آغاز شد.

این لیگ با رقابت فنی 14 تیم شرکت‌کننده آغاز شد و بعد از آن تیم ها براساس نتایج کسب شده در این مرحله به دو گروه 7 تیمی تقسیم شده و به صورت گروهی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

در بخش فنی ربات های فوتبالیست سایز متوسط تیم ها می بایست توانمندی ربات‌های خود را از لحاظ پیشرفت های علمی و چگونگی انطباق با قوانین سال آینده فدراسیون جهانی روبوکاپ ارائه دهند.

در این رقابت‌ها تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پس از تیم‌هایی از پرتغال و آلمان به رتبه سوم دست یافت.

در لیگ ربات های فوتبالیست سایز متوسط ، 14 تیم از کشورهای مطرح جهان هم چون آلمان، پرتغال، ژاپن و از کشورمان تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رقابت سخت و نفس گیری را با یکدیگر خواهند داشت.

آغاز مسابقات لیگ ربات های فوتبالیست سایز کوچک از فردا

در لیگ ربات های فوتبالیست سایز کوچک که با حضور 21 تیم از کشورهایی نظیر اتریش، ترکیه، آلمان، آمریکا، مکزیک، ایران، ژاپن، تایلند، برزیل و چین در شهر گراتز برگزار می شود تیم ها در 4 گروه با یکدیگر به رقابت می پردازند .

در لیگ ربات های فوتبالیست سایز کوچک چهار تیم ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین MRL، دانشگاه علم و صنعت (Immoratals)، دانشگاه شاهد(Omid)، مجتمع غیر انتفاعی پارسیان(Parsian) حضور دارند که تیم MRL در گروه C مسابقات با تیم هایی از کشورهای ژاپن، آمریکا، آلمان و تایلند به رقابت خواهند پرداخت.


[ پنج شنبه 88/4/11 ] [ 11:30 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<   <<   11      
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب