فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

ضربه سر تماشایی کارلس پویول حسرت رسیدن به فینال جام جهانی را یک بار دیگر بر دل ژرمن ها گذاشت.

نبرد دیدنی و نفس گیر دو تیم قدرتمند اروپا برای حضور در مسابقه نهایی جام جهانی با تک گلی که مدافع کهنه کار بارسلونا در دقیقه 73 بازی به ثمر رساند به سود ماتادورها به پایان رسید تا اسپانیا برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود به فینال بزرگترین تورنتمنت فوتبالی جهان راه پیدا کند.

ماتادورها در اکثر دقایق بازی سوار بر میدان بودند و با بازی روان و هدفمند خود توانستند شاگردان جوان و شگفتی آفرین یوآخیم لو را که در مراحل پیشین آرژانتین و انگلیس را با اقتدار حذف کرده بودند تسلیم خود سازند و همانند فینال یورو 2008 آلمان را با یک گل شکست دهند.

در این بازی شاگردان ویسنته دل بوسکه رکورد خیره کننده ی 731 پاس را به جا گذاشتند که این تعداد پاس در طول مسابقات در نوع خود بدیع بود.

بدین ترتیب با پیروزی ماتادورها، دیدار نهایی جام جهانی روز یکشنبه 20 تیر بین دو تیم هلند و اسپانیا در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ برگزار می شود.

نکته ی جالب در این فینال آن است که هر تیمی که قهرمان شود نخستین قهرمانی خود را در تاریخ جام جهانی تجربه می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ شنبه 89/4/26 ] [ 11:50 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

 

نارنجی ها پس از 32 سال بار دیگر می توانند دیدار پایانی جام جهانی فوتبال را تجربه کنند.

هلند با شکست 3 بر 2 اروگوئه پس از 3 دهه بار دیگر به دیدار پایانی جام جهانی فوتبال راه یافت.

جووانی فان برونکهورست (18)، وزلی اسنایدر (70) و آرین روبن (72) با گل های خود هلند را دیدار پایانی جام جهانی 2010 به میزبانی آفریقای جنوبی رساندند. دیگو فورلان در دقیقه 41 نیمه نخست یک بار تیمش را از شکست نجات داد اما در نیمه دوم نتوانست به گل های اسنایدر و روبن پاسخ بدهد. گل دقیقه 92 ماکسی پریرا هم نتوانست به اروگوئه برای فرار از شکست کمکی بکند. نارنجی ها آخرین بار در سال 1978 و در جام جهانی آرژانتین راهی دیدار فینال شده بودند ولی در نهایت مغلوب میزبان شده و از رسیدن به قهرمانی ناکام ماندند.

دیدار هلند - اروگوئه در ورزشگاه گرین پوینت شهر کیپ تاون و به داوری روشن ایرماتوف ازبک انجام شد.

نبودن بازیکنان کلیدی اروگوئه به رهبری اسکار تابارز به دلیل آسیب دیدگی و محرومیت انضباطی نقش زیادی در راه نیافتن این تیم آمریکای جنوبی به فینال جام نوزدهم داشت.

مردان برت فان مارویک یکشنبه آینده در دیدار پایانی - که دوئلی تمام اروپایی خواهد بود - با برنده دیدار چهار شنبه شب آلمان - اسپانیا رو به رو خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ شنبه 89/4/26 ] [ 1:10 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان مسلط ‌ترین بازیکنان حاضر در جام جهانی هستند که از توان ارائه کنترل و ضربه‌زنی مطلوب با توپ جدید این جام موسوم به جابولانی هستند.

الجزیره اسپورت گزارش داد، دینوزوف دروازه‌بان اسطوره‌ای تیم ملی فوتبال ایتالیا با اعلام این مطلب گفت: علی‌رغم اینکه بسیاری از تیم‌ها و ستارگان دنیای فوتبال و بویژه دروازه‌بان‌های تیم‌های حاضر در جام جهانی از این توپ شکایت داشته‌اند اما بازیکنان تیم ملی آلمان و بویژه دروازه‌بان جوان آن‌ها تسلط بسیار قابل قبولی بر این توپ داشته‌اند.

وی به کنترل شوت‌های بازیکنان تیم ملی آرژانتین توسط دروازه‌بان جوان تیم ملی آلمان به عنوان دلیل اصلی تسلط بازیکنان تیم ملی آلمان بر توپ جابولانی اشاره کرد و گفت تیم جوان آلمان کمتر گله و شکایت داشته، رجز نمی‌خواند اما بسیار منظم بازی می‌کند و بزرگان را شکار می‌کند.

وی از تسلط بازیکنان تیم ملی آلمان بر توپ جابولانی با عنوان دوپینگ تیم ملی این کشور با توپ جابولانی یاد کرد و افزود: تیم ملی آلمان از ماه‌ها قبل با این توپ در بوندسلیگا و تمرینات خود خو گرفته است و ضرب‌آهنگ منظم آن‌ها به این توپ که منتقدین بسیاری دارد ناشی از همین آشنایی است.

وی درخصوص پیش‌بینی نتایج دیدارهای جام جهانی در مرحله‌ی نیمه نهایی گفت: با آنچه تاکنون روی داده است تحلیل برگزاری فینال بین آلمان و هلند محتمل‌تر به نظر می‌رسد اما شگفتی می‌تواند حتی در نیمه نهایی و فینال، جهانیان را غافلگیر کند.

وی درخصوص تیم ملی آرژانتین گفت: ژنرال‌های 4 ستاره تیم ملی آرژانتین از عدم فرماندهی صحیح رنج می‌برند و در دام استراتژی سربازان جوان آلمانی گرفتار شدند.

دینوزوف اضافه کرد: اینکه گل اول نظم بازی آرژانتین را بر هم زد را قبول ندارد این تیم حتی برای دقایقی کوتاه نیز فاقد استراتژی و بویژه بازی خوانی حریف حسابگر خود بود.

وی بدون اینکه از مارادونا نامی ببرد، گفت: سرعت و دقت و قدرت بازیکنانی مانند میلیتو هیچ گاه در تیم ملی آرژانتین دیده نشد. بازیکنی که در فتوحات این فصل اینترمیلان نقش بسیاری داشت.


[ شنبه 89/4/26 ] [ 1:0 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا اسامی داوران مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 را اعلام کرد.

روشن ایرماتف از سوی این کمیته برای قضاوت دیدار امشب تیم‌های هلند - اروگوئه در کیپ تاون انتخاب شده است و ویکتور کاسای دیدار فردا شب تیم‌های اسپانیا - آلمان را سوت خواهد زد.

ایرماتوف 32 ساله جوان‌ترین داور حاضر در آفریقای جنوبی است. او که دیدار افتتاحیه رقابت‌های جام جهانی را نیز سوت زده است تاکنون چهار بازی را قضاوت کرده است و در بازی پنجم خود بازی حساس اروگوئه – هلند را سوت خواهد زد.

قضاوت ایرماتوف در دیدار نیمه نهایی بالاترین افتخاری است که یک داور آسیایی در جام جهانی 2010 به آن رسیده است. رکورد ایرماتوف داور ازبکستانی جام جهانی 2010 با تعداد قضاوتهای بهترین داورهای جام جهانی 2006 برابر شد.

بنیتو آرچوندیا مکزیکی و هوراچیو الیزوندا آرژانتینی که بازی فینال بین فرانسه و ایتالیا را قضاوت کرد هم در جام جهانی به حداکثر تعداد قضاوت در آن بازیها رسیدند و پنج بازی را داوری کردند.

تاکنون جوئل کینیو فرانسوی و خورخه لاریوندا اروگوئه ای با هشت داوری در یک جام جهانی بیشترین تعداد داوری جام های جهانی را در دست دارند. علی بوسیم اماراتی هم با داوری هفت بازی و جمال شریف سوری و جمال الغندور مصری با شش بازی در رده های بعدی ایستاده اند.

کمک داوران ایرماتوف در این دیدار "رافائل ایلیاسف" ازبک و "باخادیر کوچکارف" قزاق خواهند بود. "یوییچی نیشیمورا" از ژاپن هم داور چهارم مسابقه هلند - اروگوئه است و "تورو ساگارا" به عنوان کمک داور ذخیره در این دیدار انتخاب شد.

ویکتور کاسای مجار هم دیدار فردا شب بین تیم‌های آلمان و اسپانیا را سوت می زند. "گابور اروس" و "تیبور واموس" هر دو از مجارستان، وی را در امر قضاوت همراهی خواهند کرد. "فرانک دو بلیکر" بلژیکی داور چهارم است و "پیتر هرمانس"، هموطنش در نقش کمک داور ذخیره این مسابقه که در دوربان برگزار می شود، ظاهر خواهند شد.


[ شنبه 89/4/26 ] [ 12:58 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

رییس فیفا نخستین جام جهانی برگزار شده در آفریقا را کاملا موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: فوتبال باز هم ثابت کرد که می‌تواند احساسات را برانگیزد.

سپ‌ بلاتر که علاقه‌ زیادی به گسترش و رشد فوتبال در قاره آفریقا دارد از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند تا به نحوی موجب پیشرفت فوتبال در کشورهای این قاره فقیر شود.

بلاتر درباره جام جهانی 2010 گفت: بیش از 500 هزار جهانگرد وارد آفریقای جنوبی شدند و استقبال خوبی از بازی‌ها صورت گرفت. پیش از این اروپایی‌ها ادعا می‌کردند آفریقای جنوبی نمی‌تواند میزبان خوبی باشد و هواداران خوبی را به ورزشگاه‌ها نخواهد کشاند. دیدید که این پیش‌بینی نادرست از آب درآمد و در بیشتر بازی‌ها سکوها پر شد.

سپ‌بلاتر در ادامه افزود: از اینکه این جام جهانی با موفقیت برگزار شد، بسیار خوشحالم و امیدوارم این یک هفته باقیمانده نیز با خوبی و خوشی سپری شود.

بلاتر با اشاره به جدایی سیاست از فوتبال گفت: همیشه ابعاد سیاسی هم در فوتبال وجود دارد البته ما تلاش می‌کنیم تا حد امکان مقابله کنیم اما، عده‌ای از سیاستمداران دوست نداشتند این جام جهانی به دلایلی در آفریقای جنوبی برگزار شود.

وی در پایان گفت: فوتبال باز هم ثابت کرد می‌تواند در بدترین شرایط اقتصادی و روانی احساسات مردم و هواداران را برانگیزد. اگر نگاهی به اخبار جهان و سایت اینترنتی و رسانه‌های دنیا بیاندازیم، می‌بینیم که همه جا صحبت از فوتبال و آفریقای جنوبی است و این یعنی اینکه ما به هدف خود دست پیدا کردیم. دوربین‌ها بی‌وقفه در حال تصویربرداری بودند فکر می‌کنم از 12 جولای فرصت کافی برای استراحت کردن خواهند داشت!


[ شنبه 89/4/26 ] [ 12:55 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ستاره تیم ملی هلند در آستانه دیدار مقابل اروگوئه اعلام کرد: به هیچ وجه قصد توهین به دونگا و مارادونا را نداشتم.

وزلی اسنایدر که پیش از این گفته می‌شد مارادونا و دونگا را "بت" خطاب کرده است، با رد این شایعه گفت: من به خوبی می‌دانم از چه واژه‌هایی برای توصیف دیگران استفاده کنم تمام این جنجال‌ها به خاطر ترجمه اشتباه است.

وزلی اسنایدر در گفتگو با سایت رسمی این باشگاه گفت: من هیچ وقت مستقیما از مارادونا و دونگا اسم نبردم، زیرا به خوبی می‌دانم آنها چه انسان‌های بزرگ و باشخصیتی هستند. آن‌ها هم در زمینه بازیگری و هم در زمینه مربیگری موفق بوده‌اند.

اسنایدر در پایان گفت: من در مصاحبه خود تنها درباره تفاوت مربیان صحبت کردم و این کاملا مشخص است زیرا هیچ دونفری را نمی‌توان یافت که کاملا شبیه هم باشند.از سخنان من سوء برداشت شد.

اسنایدر در پایان با اشاره به اهمیت دیدار تیمش مقابل اروگوئه گفت: این بازی را به هیچ وجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد، تنها امیدوارم در پایان ما تیم راه‌یافته به دیدار پایانی باشیم.


[ شنبه 89/4/26 ] [ 12:43 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

جراردو مارتینو، سرمربی پاراگوئه پس از شکست مقابل اسپانیا و حذف از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی قصد ندارد قراردادش را با این تیم تمدید کند.

تیم ملی پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 مقابل اسپانیا قرار گرفت و در پایان با یک گل مغلوب حریف شد تا با جام نوزدهم وداع کند.

بازیکنان و اعضای کادرفنی بلافاصله پس از حذف از جام جهانی به آسونسیون، پایتخت این کشور بازگشتند و مورد استقبال هواداران و فوتبال دوستان پاراگوئه‌ای قرار گرفتند.

جراردو مارتینو درباره آینده کاری‌اش با تیم ملی پاراگوئه گفت: قرارداد او با این تیم 4 ساله بوده و پس از پایان جام جهانی به پایان می‌رسد.

مارتینو در ادامه افزود: قصد ندارم قراردادم را تمدید کنم زیرا احساس می‌کنم دیگر کاری در تیم ملی ندارم.

روکه سانتاکروز هم پس از پایان جام جهانی اعلام کرد دیگر قصد ندارد در تیم ملی بازی کند و در جام جهانی بعدی قطعا حضور نخواهد داشت. اگرچه این مهاجم اعلام کرد ممکن است در صورت نیاز و صلاحدید مربیان در جام ملت‌های آمریکای جنوبی در سال 2011 شرکت کند.


[ شنبه 89/4/26 ] [ 12:39 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

مدیر شبکه سه سیما هزینه خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را برای صدا و سیمای ایران هفت و نیم میلیون دلار اعلام کرد و در عین حال گفت: مبلغ 30 میلیون دلار برای فروش حق پخش بازی‌ها پیشنهاد شده بود، اما صدا و سیما توانست با هفت‌ونیم میلیون دلار کل بازی‌ها را خریداری کند و این اتفاق برای سازمان ما بسیار مهم بود.

علی اصغر پورمحمدی که ریاست شورای هماهنگی ورزش صداوسیما را نیز برعهده دارد در گفت‌وگو خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را حاصل تلاش مهندس تقدس‌نژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سیما دانست که سرپرستی تیم خرید را بر عهده داشت.

مدیر شبکه سه سیما درباره‌ی پخش بازی‌های جام جهانی از شبکه سه سیما اظهار کرد: ایران از کشورهای منحصربه‌فردی است که مسابقات جام‌جهانی را پخش می‌کند. متأسفانه در حال حاضر ورزش بیشتر تجارت است و منبعی برای کسب درآمد در سطح جهان محسوب می‌شود و ماجراهای پشت صحنه‌ی آن بسیار زیاد هستند.

وی تصریح کرد: سازمان صداوسیما برای خرید حق پخش مسابقات جام‌جهانی، مشکلات بسیاری داشت اما در نهایت توانست با قیمتی که سازمان مایل بود، این حق پخش را خریداری کند.

مدیر شبکه سه گفت: تمام شبکه‌های ایران از طریق ماهواره قابل دسترسی هستند، اما حق پخش مسابقات جام جهانی تنها به داخل ایران تعلق دارد. بر این اساس بخش فنی ما به گونه‌ای عمل کرده‌است که مسابقات جام جهانی به صورت کددار از شبکه سه پخش می‌شود و هرکسی نمی‌تواند این تصاویر را با ریسیور دریافت کند. زیرا هنگام پخش بازی‌ها تصاویر شبکه سه قطع می‌شود.

پورمحمدی سپس در پاسخ درباره عدم اعزام گزارشگری از شبکه سه به بازی‌های جام‌جهانی 2010 و اینکه آیا این مساله تکراری بودن برخی برنامه‌ها و بخش‌های خبری سیما را موجب نمی‌شود؟ گفت:

من این مسأله را قبول ندارم؛ قرار بر این شد که واحد مرکزی خبر که در آفریقای جنوبی مستقر هستند، حاشیه‌های مسابقات جام جهانی آفریقا را پوشش دهد و گروه سه نفره خبرنگار و تصویربرداری که در آفریقای جنوبی داریم حواشی مسابقات را ضبط کنند؛ اما از آنجا که این مسابقات 36 دوربین اچ دی و برای پخش بازی‌های سه بعدی با بیش از 40 دوربین پوشش داده می‌شود، بخشی وجود ندارد که از دید دوربین‌ها و رسانه‌ها پنهان بماند. ضمن این که ده‌ها دوربین دیگر ورزشکاران را از محل اقامتشان تا محل بازی‌ها پوشش می‌دهند.

مدیر شبکه سه سیما یادآور شد: پوشش تمام اتفاقات جام جهانی به نیروی انسانی نیاز دارد و اگر ما 20 گروه خبرنگار و تصویربردار هم به آفریقای جنوبی اعزام می‌کردیم، این اتفاق محقق نمی‌شد، چراکه فاصله شهرها در آفریقای جنوبی بسیار زیاد است و بازی‌ها در یک روز در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند. بنابراین پوشش مسابقات متعدد در شهرهایی که از هم فاصله دارند، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بسیار زیادی می‌خواهد. ضمن این‌که به کارت‌های خاصی نیز نیاز است.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب کارشناسان ویژه برنامه جام‌جهانی شبکه سه سیما و این که چقدر بر تنوع و تخصص آنها تاکید می‌شود؟ گفت: ما تقریبا از تمام کسانی که حرفی برای گفتن داشتند و مایل به حضور در برنامه بودند، دعوت کردیم؛ در انتخاب کارشناسان سوابق تحصیلات آکادمیک و تجربی افراد در حوزه فوتبال لحاظ می‌شود آنها باید قدرت بیان و تجزیه و تحلیل مسابقات را داشته باشند و مطالعات آن‌ها بروز باشد.


[ جمعه 89/4/25 ] [ 2:11 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

با وجود استعفای "کارلوس دونگا"، فدراسیون فوتبال برزیل این سرمربی را اخراج کرد.

اگر چه یک روز پس از شکست برزیل برابر هلند، کارلوس دونگا از سمت‌اش استعفا داده بود، فدراسیون فوتبال برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دونگا را اخراج کرده و سرمربی جدید این تیم اواخر ماه جاری انتخاب خواهد شد.

دونگای 46 ساله پس از ناکامی تیم ملی برزیل در جام جهانی 2006 با قراردادی 4 ساله هدایت تیم ملی برزیل را برعهده گرفت.

دونگا روز جمعه و پس از شکست دو بر یک برزیل برابر هلند گفت: قراردادم با فدراسیون چهار ساله بود و در این مدت خیلی خوشحال بودم که این سمت را برعهده داشتم و اگر در این چهار سال شما به چهره بازیکنان ما نگاه می‌کردید، می‌دیدید که آنها چه احساسی داشتند.

در شرایطی که از اسکولاری به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی دونگا نام می‌برند اما این مربی اعلام کرده در شرایط فعلی امکان حضورش در تیم برزیل وجود ندارد.


[ جمعه 89/4/25 ] [ 2:9 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

با پایان مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 چهره 4 تیم پایانی این رقابت‌ها مشخص شد و تیم‌های هلند، آلمان، اروگوئه و اسپانیا با عبور از سد حریفان خود به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شنبه شب با انجام دو دیدار به پایان رسید. در این دیدارها ابتدا آلمان در دیداری جذاب و تماشایی با 4 گل آرژانتین را در هم کوبید. در آخرین دیدار هم اسپانیا با تک گل داوید ویا از سد پاراگوئه گذشت.

به این ترتیب با پایان مرحله یک چهارم نهایی 4 تیم راه یافته به مرحله نیمه‌ی نهایی بعد از دو روز استراحت برای راه یابی به دیدار پایانی مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

بازی های مرحله نیمه نهایی:

1- هلند - اروگوئه، سه‌شنبه ـ‌ ساعت 23:00 کیپ تاون

2- آلمان- اسپانیا، چهارشنبه ـ ساعت 23:00 دوربان

دیدار رده‌بندی نیز 19 تیرماه (بین دو بازنده‌ی نیمه نهایی) در ورزشگاه نلسون‌ماندلا و در ساعت 23 برگزار خواهد شد.

بازی فینال هم که بین دو تیم برنده‌ی نیمه نهایی برگزار می‌شود، 20 تیرماه و در ساعت 23 در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ انجام خواهد شد.


[ جمعه 89/4/25 ] [ 1:54 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب