فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

آلمان برای چهارمین بار به عنوان سوم رقابت های جام جهانی فوتبال دست یافت.

ژرمن ها همانند سال 2006 با رسیدن به عنوان سوم رقابت های جام جهانی به کار خود پایان دادند.

مردان یوآخیم لو در دیدار رده بندی 3 بر 2 اروگوئه را شکست داده و با عنوان سومی کار خود در نخستین جام جهانی فوتبال به میزبانی قاره سیاه را به پایان رساندند.

در این بازی که در ورزشگاه نلسون ماندلای شهر پورت الیزابت و به داوری بنیتو آرچوندیا از مکزیک برگزار شد، آلمان با گلزنی توماس مولر (19)، مارسل یانزن (57) و سامی خدیرا (82) موفق به شکست مردان اوسکار تابارز شدند. برای اروگوئه هم کاوانی (28) و دیگو فورلان (51) در این بازی گلزنی کردند.

مولر و فورلان با گل های خود در این بازی به جمع اسنایدر و داوید ویا، دیگر بازیکنان 5 گله جام جهانی پیوستند.

فورلان ضربه بازی توپ را به تیر دروازه کوبید تا پاسخ ضربه نیمه نخست آرنه فریدریش را داده باشد.

جام جهانی 2010 یکشنبه شب با بازی تیم های ملی هلند - اسپانیا به پایان می رسد.


[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 1:14 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آفریقای جنوبی فوق ستاره‌اش را می جوید. وزلی اسنایدر و یا داوید ویا؟ فوق ستاره جام جهانی کیست؟ کدامیک می توانند تیم های ملی کشورشان را برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی به قهرمانی برسانند؟ این دو برای دو جایزه دیگر نیز با یکدیگر پیکار خواهند داشت: کفش و توپ طلا.

اسپانیا و هلند در حال حاضر رویایی مشترک دارند. هر دو کشور می خواهند رویای آفریقایی شان پایانی خوشایند داشته باشد، پایانی با طعم قهرمانی. باید دید اسنایدر نارنجی ها را به رویایشان می رساند و یا این ماتادورها هستند که با درخشش داوید ویا می توانند رویایشان را به حقیقت تبدیل کنند. دو ستاره ای که بر سر سه عنوان مهم دوئل خواهند داشت: قهرمانی در جام جهانی، آقای گلی و سرانجام بهترین بازیکن جام.

هلند و اسپانیا راس ساعت 23 یکشنبه در ورزشگاه ساکر سیتی شهر ژوهانسبورگ برگزارکننده شصت و چهارمین و آخرین بازی جام جهانی 2010 هستند. این بازی تنها پیکار بهترین تیم‌های جام نیست که نبرد بهترین بازیکنان جام جهانی نیز هست. ویا و اسنایدر هر یک بار زدن 5 گل نقشی برجسته در راهیابی تیم هایشان به دیدار پایانی داشته اند و می توانند با شایستگی تمام به عنوان های سه گانه بالا برسند. تا به امروز در هیچ یک از هجده دوره ای که از برگزاری جام جهانی فوتبال می گذرد، فوتبالیستی از هلند و یا اسپانیا نتوانسته بهترین گلزن جام جهانی شناخته شود. همچنان که نام این دو کشور تاکنون به عنوان قهرمان جام های جهانی در تاریخ به ثبت نرسیده است.

ویا و اسنایدر در رقابت برای به دست آوردن کفش طلا تنها نیستند. میروسلاو کلوزه و توماس مولر از آلمان و دیگو فورلان از اروگوئه هم می توانند به این جایزه برسند. همچنان که توپ طلا هم هشت مدعی دیگر دارد.

اسنایدر در صورت قهرمانی هلند فصلی سراسر رویایی را به پایان خواهد رساند. این بازیکن 170 سانتی متری پس از سه قهرمانی با اینتر در ایتالیا و اروپا می تواند عنوان چهارمش را در دنیای فوتبال جشن بگیرد. عنوانی که بدون تردید از هر سه عنوان قبلی با اهمیت تر خواهد بود. او می تواند کاری را صورت دهد که حتی یوهان کرایف هم از عهده اش برنیامد.

اسنایدر – کوتاه قامت ترین و در عین حال بزرگ ترین بازیکن حاضر در جمع لاله های نارنجی - می گوید: "ما قهرمان جهان خواهیم شد. هرگز این همه قدرتمند نبوده‌ام."

او با دو گلی که در بازی دور یک چهارم نهایی وارد دروازه برزیل کرد، در صدر فهرست خرید باشگاه‌های بزرگ دنیا جای گرفته است، ولی از وفاداری‌اش به اینتر صحبت کرده و ادامه می دهد: "بدون تردید برابر اسپانیا اشتباه آلمانی ها را مرتکب نخواهیم شد و با چنین هراسی بازی نخواهیم کرد. ما شجاع خواهیم بود."

تازه ترین پیشنهاد برای بازیکن سال پیش رئال مادرید از منچستر یونایتد رسید و از سوی او رد شد.

اسنایدر4 ساله سوار بر صندلی کودک دوچرخه پدرش از روی پلی شاهد بازگشت اتوبوس حامل بازیکنان تیم ملی هلند، قهرمانان یورو 1988 در میان شادی هوادارانش بود. او با یادآوری خاطره های آن روز می گوید: "اتوبان چنان از جمعیت لبریز بود که اتوبوس تنها می توانست با سرعت پیاده روی حرکت کند. درست همان زمان بود که رویای سوار شدن براین اتوبوس در سر وزلی جای گرفت.

داوید ویا نیز که از فصل آتی در ازای 40 میلیون یورو پیراهن بارسلونا را به تن خواهد کرد، در جام جهانی در اوج آمادگی بوده و به تنهایی 5 گل از 7 گل تیمش را در شش دیدار قهرمان یورو 2008 در جام جهانی به ثمر رسانده است. هر چند فینال آن رقابت ها را برابر آلمان به دلیل آسیب دیدگی از دست داد. او که تنها چند سانتی متر بزرگ تر از اسنایدر است، در آخرین بازی دور گروهی ماتادورها برابر شیلی سازنده گل پیروزی بخش تیمش برای آندرس اینیستا بود. او در صورتی که در بازی برابر نارنجی‌ها همچنان روی نوار گلزنی گام بردارد، تنها با یک گل دیگر می تواند رکوردشکنی هم کرده و به رکورد 44 گل زده ملی رائول گونسالس برسد.

ویسنته دل بوسکه، سرمربی اسپانیا درباره مهاجمش می گوید: "داوید در آمادگی آرمانی به سر می برد و به اندازه کافی تشنه گلزنی است."

مهاجم سال های اخیر والنسیا که تجربه آقای گلی در یورو 2008 را نیز در کارنامه دارد، پیش از فینال جام جهانی به میزبانی آفریقای جنوبی می گوید: "حضور در فینال تاریخی است. با این حال همچنان می خواهیم تاریخ را رقم بزنیم.

برنده دوئل یکشنبه چه کسی خواهد بود: وزلی اسنایدر؟ داوید ویا؟


[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 12:54 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

تیم های هلند و اسپانیا تاکنون بازی های بسیاری مقابل یکدیگر انجام داده اند که نتایج و آمار و ارقام قابل توجهی در کارنامه رویارویی این دو تیم به چشم می خورد.

تیم های اسپانیا و هلند که به دیدار پایانی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه یافته اند، هفتمین فینال تمام اروپایی را برگزار خواهند کرد تا یک تیم اروپایی برای دهمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در ادامه آمار مربوط به این دو تیم آمده است که خواندن ها خالی از لطف نیست.

• این نخستین باری است که در تاریخ برگزاری جام جهانی هیچ یک از چهار تیم برزیل، آلمان، آرژانتین و ایتالیا حضور ندارند.

• هلند تاکنون در هر 6 دیدار خود در جام جهانی2010 به پیروزی دست پیدا کرده است. لاله های نارنجی در صورت شکست اسپانیا در دیدار پایانی پنجمین تیمی خواهند بود که با پیروزی در تمام مسابقات راهی دیدار پایانی می شود. پیش از این اروگوئه (1930)، ایتالیا (1938) و برزیل (1970.2002) به این مهم دست پیدا کرده بودند.

• هلند در تمام دیدارهای دور انتخابی هم به پیروزی دست پیدا کرده بود. شاگردان فان مارویک در صورت پیروزی در دیدار پایانی در کنار برزیل دومین تیمی خواهند بود که تمام دیدارهای مرحله انتخابی و مرحله نهایی جام جهانی را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

• هلند تاکنون 25 بازی بدون شکست بوده است. آنها تنها در یکی از 14 دیدار آخر خود در جام های جهانی بیش از یک گل پذیرفته اند (جام جهانی 1998 شکست 2 بر یک مقابل کرواسی در دیدار رده بندی).

• اسپانیا بعد از جام جهانی 1982، نخستین تیمی است که پس از قهرمانی در جام ملت های اروپا به دیدار پایانی جام جهانی راه پیدا می کند.

• در صورتی که اسپانیا نتواند در دیدار پایانی بیش از سه گل مقابل هلند به ثمر برساند، ضعیف ترین خط حمله را در بین تیم های قهرمان جام های جهانی خواهد داشت. ایتالیا (1938)، انگلیس (1966) و برزیل (1994) با یازده گل در حال حاضر این عنوان را به خود اختصاص داده اند.

• ژاوی در این رقابت ها تاکنون 25 فرصت گلزنی برای مهاجمان به وجود آورده و 560 پاس داده که 509 تای آن سالم بوده است. تنها دونگا با درخشش در جام جهانی 1994 آمریکا بالاتر از او قرار دارد.

• اسپانیا و هلند نخستین باری است که قهرمانی در جام جهانی را تجربه خواهند کرد. هلندی ها دو نایب قهرمانی در کارنامه دارند و اسپانیا عنوانی بهتر از مقام چهارمی کسب نکرده است.


[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 12:52 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

پل، هشت پای معروف آلمانی که با پیش بینی های درست بازی های آلمان شهرت جهانی یافته است، این بار پیش بینی کرد، اسپانیا با شکست هلند در دیدار پایانی قهرمان جام جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی خواهد شد.

هشت پای آلمانی جمعه مقابل ده ها دوربین تلویزیونی به سمت جعبه غذایی رفت که پرچم اسپانیا رووی آن کشیده شده بود و صدف آن را خورد. به این ترتیب پل پیش بینی کرد اسپانیا قهرمان جام جهانی خواهد شد.

این هشت پا پس از پیش بینی دیدار پایانی که به طور زنده در تلویزیون اسپانیا پخش شد، دیدار رده بندی را هم پیش بینی کرد. پل از جعبه آلمان صدف خود را برداشت تا تیم آلمان برنده دیدار رده بندی مقابل اروگوئه باشد.

به این ترتیب طبق پیش بینی های هشت پا تیم های اسپانیا، هلند، آلمان و اروگوئه رده های اول تا چهارم جام جهانی را به خود اختصاص خواهند داد.

این هشت پای آلمانی که تمام بازی های آلمان در جام جهانی 2010 را به درستی پیش بینی کرده شهرت خاصی در دنیای فوتبال به دست آورده است.

نخست وزیر اسپانیا درباره هشت پای آلمانی گفت: "باید از این جانور پیشگو مراقبت ویژه ای به عمل آید. فکر می کنم لازم باشد تیمی برای حمایت از این هشت پا به آلمان بفرستیم."

دیدار پایانی بین تیم های هلند و اسپانیا یک شنبه در ورزشگاه ساکرسیتی برگزار خواهد شد. باد صبر کرد و دید آیا آخرین پیش بینی این هشت پای پیش گو درست خواهد بود یا خیر.


[ دوشنبه 89/4/28 ] [ 12:50 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

لوگوی مربوط به مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل به طور رسمی معرفی شد.

برزیل در سال 2014 میزبان بیستمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال خواهد بود.

این کشور روز گذشته در مراسمی لوگوی رسمی این رقابت‌ها را معرفی کرد.

لوگوی جام‌جهانی 2014 در خود سه دست رنگی را دارد که بر سر یک توپ هستند. در زیر این لوگو به رنگ قرمز عدد 2014 یعنی سال برگزاری جام‌جهانی حک شده است.

سپ بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال در مراسم معرفی این لوگو که در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد، گفت: برزیل بزرگ‌ترین کشور فوتبالی دنیاست. در برزیل فوتبال یک آیین است. زمان آن فرارسیده است که ما به آمریکای جنوبی بازگردیم.

آخرین‌بار آرژانتین در سال 1978 از منطقه آمریکای جنوبی میزبان جام‌جهانی بود. آخرین میزبانی برزیل هم به سال 1950 بازمی‌گردد.

در مراسم معارفه‌ی لوگوی جام‌جهانی 2014 لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رییس‌جمهور برزیل همراه با چندین بازیکن از تیم‌های ملی فوتبال برزیل در سال‌های گذشته همانند کافو به‌به‌تو و روماریو حضور داشتند.

چند هفته‌ی پیش جزییات مربوط به این لوگو اعلام شده بودند اما اکنون میزبان جام‌جهانی 2014 به طور رسمی این اجازه را می‌یابد تا در آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به جام‌جهانی بیستم فوتبال از این لوگو استفاده کند.

ریکاردو تکسیرا رییس فدراسیون فوتبال برزیل نیز در این مراسم گفت: جام‌جهانی 2014 فراموش‌ ناشدنی خواهد بود.


[ یکشنبه 89/4/27 ] [ 12:44 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

هاوارد وب انگلیسی احتمالا آخرین داوری خواهد بود که در جام جهانی بدون استفاده از تکنولوژی و امکانات جدید قضاوت خواهد کرد.

پس از اشتباه کمک داور در نپذیرفتن گل سالم فرانک لمپارد موجی از انتقادها نسبت به لجاجت فیفا در عدم استفاده از امکانات ویدویی به وجود امد، تا این که سرانجام فیفا با پذیرش انتقادهای صورت گرفته قول داد این مساله را در پایان جام جهانی بررسی کند.

جروم والکه، دبیرکل فیفا دراین باره گفت: اتفاق های از این دست هر از چند گاهی در دنیای فوتبال رخ می‌دهد، اما باید در جلسه ای تمام جوانب را در نظر بگیریم و سپس در باره این مساله تصمیم گیری کنیم.

والکه در ادامه افزود: اگر کمیته در این جلسه به این نتیجه برسد که استفاده از تکنولوژی می تواند، بدون کاستن از نقش نیروی انسانی در قضاوت بازی ها به کاهش ضریب اشتباه های داوری کمک کند، تردیدی نداشته باشید که در دوره آینده جام جهانی شاهد تحولی در عرصه قضاوت خواهیم بود.

پیش از این سپ بلاتر، رییس فیفا اعلام کرده بود با هرگونه دخالت تجهیزات الکترونیکی در زمینه داوری به شدت مخالف است، اما پس از گشترس دامنه اعتراض‌ها به منتقدان قول داد در جلسه‌ای در پایان جام جهانی در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

والکه درباره پیشنهاد وضع قانون جدیدی برای خطای هند که مانع از به ثمر رسیدن گل می شود، گفت: این پیشنهاد به هیچ وجه عاقلانه نیست؛ این که بازیکنی که با دست مانع به ثمر رسیدن گل شده از زمین اخراج و یک گل به نفع تیم حریف اعلام شود به هیچ وجه با عقل متناسب نیست. در جلسه فیفا تنها استفاده از دوربین روی خط دروازه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در دیدار تیم های انگلیس و آلمان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 در حالی که بازی با نتیجه 2 بریک به نفع آلمان در حال پیگیری بود، فرانک لمپارد با شوتی سنگین تیر دروازه را به لرزه درآورد و توپ از خط عبور کرد، اما داور در تشخیص این صحنه دچار اشتباه شد و گل اعلام نکرد.


[ یکشنبه 89/4/27 ] [ 12:42 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کمیته داوران فیفا هاوارد وب انگلیسی را برای قضاوت دیدار پایانی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بین تیم های هلند و اسپانیا انتخاب کرد.

هاوارد وب انگلیسی که سابقه قضاوت در دیدارهای حساس و سرنوشت ساز لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد، در جام جهانی هم عملکرد قابل قبولی داشت و توانست نظر کمیته داوران فیفا را جلب کند.

دارن کن و مایکل مورالکی، وب را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.

پس از فینال جام جهانی 1974 این نخستین باری است که یک داور انگلیسی در دیدار پایانی جام جهانی سوت می زند.

هاوارد وب تاکنون در سه دیدار در جام جهانی 2010 قضاوت کرده است. این داور انگلیسی دیدار اول اسپانیا مقابل سوئیس را سوت زد، اما در هیچ یک از بازی های هلند تاکنون قضاوت نکرده بود.

دیدار پایانی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی یک شنبه ساعت 23 در ورزشگاه ساکرسیتس ژوهانسوبرگ برگزار می شود.


[ یکشنبه 89/4/27 ] [ 12:31 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

آرین روبن در دیدار سه‌شنبه شب تیم‌های ملی فوتبال هلند و اروگوئه زننده گل شماره 2200 جام‌های جهانی فوتبال بود.

هلندی‌ها سه‌شنبه شب با ششمین برد پیاپی خود در جام جهانی 2010 توانستند به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه پیدا کنند. هفتمین برد برای نارنجی‌ها به معنای قهرمانی آن‌ها در جام نوزدهم فوتبال خواهد بود.

دیدار دو تیم که در ورزشگاه کیپ تاون برگزار و با پیروزی 3 بر 2 هلند برابر اروگوئه همراه شد، آمارهای جالبی نیز با خود داشت.

2200

گل آرین روبن در نیمه دوم بازی هلند ـ اروگوئه، دو هزار و دویستم گل تاریخ جام‌های جهانی از آغاز تا امروز بوده است. گلی که خیال نارنجی‌ها را از رسیدن به نخستین فینال‌شان در جام‌های جهانی پس از 32 سال تا حدود زیادی آسوده کرد.

41

دیگو فورلان در دقیقه 41 بازی هلند و اروگوئه گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند. این تنها گلی بود که در تمامی طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی در این دقیقه از زمان بازی به ثمر رسید. پیش از گلزنی او جووانی فان برونکهورست در دقیقه 18 با شوتی از راه دور و تماشایی هلند را از اروگوئه پیش انداخته بود. یک هلندی دیگر ـ آرین روبن ـ در بازی یک هشتم نهایی میان هلند ـ اسلواکی در هجدهمین دقیقه بازی توانسته بود گلزنی کند. بیشترین گل‌های جام جهانی 2010 در دقیقه 89 به ثمر رسیده است. تا کنون 5 بازیکن در این دقیقه از بازی برای تیم‌هایشان گلزنی کرده‌اند. جالب آن که دقیقه 79 بازی‌های برگزار شده از جام نوزدهم تاکنون 4 گل را به همراه داشته است.

29

از آخرین دوئل هلند و اروگوئه 29 سال می‌گذشت. دو تیم پیش از دیدار خود در دور نیمه نهایی رقابت‌ها در آفریقای جنوبی، 29 سال پیش با هم مسابقه داده بودند که با برتری دو بر صفر اروگوئه به پایان رسیده بود.

28

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی هلند، 28 سال و 342 روز بود. به این ترتیب آن‌ها پیرترین تیم ملی فوتبال هلند در یک جام جهانی از سال 1978 تاکنون هستند.

26

میانگین سنی بازیکنان ترکیب اولیه‌ی اروگوئه 26 سال و 107 روز بود. به این ترتیب اروگوئه جوان‌ترین تیمش را از جام جهانی 2002 تاکنون روانه میدان کرده بود.

21

تاکنون 21 گل در ورزشگاه گرین پوینت در شهر کیپ تاون به ثمر رسیده است. این آمار این ورزشگاه را به عنوان میزبان پرگل‌ترین دیدارهای جام جهانی 2010 معرفی می‌کند. ورزشگاه محل بازی دیگر دیدار دور نیمه نهایی میان تیم‌های ملی آلمان و اسپانیا، به سختی می‌تواند از ورزشگاه گرین پوینت پیشی بگیرد. تاکنون در دیدارهای انجام شده در این ورزشگاه 13 گل به ثمر رسیده است. در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ هم 12 گل میان تیم‌ها رد و بدل شده است. ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ محل برگزاری دیدار پایانی جام جهانی 2010 خواهد بود.

14

هلندی‌ها تاکنون در 14 بازی پیاپی خود در جام جهانی و همچنین رقابت‌های انتخابی مربوط به آن به پیروزی رسیده‌اند. این رکوردی تازه به شمار می‌آید.

10

ده بازی در جام جهانی برای اسکار تاوارز سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه به معنای رکوردی تازه است. او برای دهمین بار در جام جهانی روی نیمکت مربی‌گری تیم ملی اروگوئه نشست. به این ترتیب او از خوآن لوپز مربی اروگوئه در جام‌های جهانی 1950 و 1954 پیشی گرفت. لوپز در جام جهانی 1950 اروگوئه را به قهرمانی جهان و چهار سال بعد به عنوان چهارمی جهان رساند. تاوارز پیش از این در سال 1990 هم هدایت تیم ملی اروگوئه را بر عهده داشت و در جام جهانی ایتالیا، با شکست برابر میزبان رقابت‌ها در دور یک هشتم نهایی، به کار خود پایان داد.

10

تاکنون ده دیدار از دور نیمه نهایی جام‌های جهانی میان تیم‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی برگزار شده است. برد هلندی‌ها، سومین موفقیت تیم‌های اروپایی برابر حریفان‌شان از آمریکای لاتین به شمار می‌آید. در سال 1938 ایتالیا با شکست دو بر یک برزیل و در سال 1954 مجارستان با شکست 4 بر 2 اروگوئه توانسته بودند در دوئل برابر حریفان آمریکای جنوبی خود در دور نیمه نهایی جام جهانی به پیروزی برسند.

10

هلند با ده پیروزی پیاپی راهی دیدار پایانی جام جهانی که یکشنبه آینده برگزار خواهد شد می‌شود. باخت اروگوئه برابر هلند هم نخستین شکست این تیم در ده بازی اخیرش به شمار می‌آید.

6

هلند با 6 پیروزی پیاپی در جام جهانی 2010 توانست در دیدار پایانی این رقابت‌ها حاضر باشد. تاکنون تنها برزیل آن هم در جام جهانی 2002 موفق به انجام این کار شده بود.

5

پنج گلی که دیگو فورلان در جام جهانی تاکنون به ثمر رسانده است، او را به عنوان دومین گلزن برتر کشورش در جام‌های جهانی معرفی می‌کند. او از اسکار میگوئس رکورددار بیشترین تعداد گلزنی در جام‌های جهانی برای اروگوئه سه گل کمتر دارد.

خوآن پپه و همچنین پدرو چه‌آ هم تاکنون 5 برای اروگوئه در جام‌های جهانی گذشته گلزنی کرده‌اند.

صفر

هلند تا پیش از بازی سه‌شنبه خود برابر اروگوئه در هیچ دیداری از دور نیمه نهایی جام‌های جهانی به پیروزی نرسیده بود.

نارنجی‌ها در جام‌های جهانی 1974 و 1978 اگرچه راهی دیدار پایانی شدند اما این موفقیت به واسطه صدرنشینی‌شان در دیدارهای دور گروهی در آن رقابت‌ها بود.

در آن زمان رقابت‌های جام جهانی به گونه‌ای بود که دو تیم صدرنشین دو گروه به طور مستقیم راهی دیدار فینال می‌شدند.

نارنجی‌ها تاکنون در دور نیمه نهایی جام‌های جهانی به شکل امروزی در سال 1998 و با شکست برابر برزیل در ضربه‌های پنالتی از رسیدن به فینال محروم شده بودند.


[ یکشنبه 89/4/27 ] [ 12:2 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

کاپیتان تیم ملی آلمان با ابراز تاسف از شکست مقابل اسپانیا و ناکامی در راهیابی به دیدار پایانی، اسپانیا را یکی از ابرقدرت‌های حال حاضر فوتبال دنیا دانست.

کاپیتان تیم ملی آلمان در کنار سایر بازیکنان خط دفاعی این تیم عملکرد قابل قبولی داشت، اما نتوانست از شکست تیمش مقابل اسپانیا جلوگیری کند.

فیلیپ لام در نشست خبری بعد از بازی در جمع خبرنگاران گفت: شکست در این مرحله همیشه تلخ و ناراحت کننده است. از اینکه نتوانستیم به دیدار پایانی راه پیدا کنیم بسیار ناراحت و ناامید هستیم.

کاپیتان آلمان در ادامه افزود: بازی خوبی به نمایش نگذاشتیم. مخصوصا در نیمه اول که کاملا اسیر حرکات آنها شده بودیم. امیدوار بودیم پس از حذف تیم‌هایی مانند انگلیس و آرژانتین جام قهرمانی را بالای سر ببریم اما اکنون تمام رویاهایمان نقش برآب شده است.

لام در پایان گفت: تمام تلاش‌مان را کردیم که به دیدار پایانی راه پیدا کنیم اما موفق نشدیم و اکنون انگیزه چندانی برای کسب مقام سومی نداریم.

تیم ملی آلمان چهارشنبه شب مقابل اسپانیا به میدان رفت و با شکست یک بر صفر مقابل این تیم از راهیابی به دیدار پایانی باز ماند.


[ شنبه 89/4/26 ] [ 11:59 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

هافبک خلاق تیم ملی اسپانیا پیروزی تیمش مقابل آلمان را پاداش فوتبال زیبا و تماشاگرپسند دانست.

آندرس اینیستا در دیدار تیم های آلمان و اسپانیا از ستاره های تیمش بود و نقش مهمی در پیروزی تیمش مقابل آلمان داشت.

اینیستا در نشست خبری بعد از بازی گفت: «امیدوارم یکشنبه پس از بازی فینال هم احساس مشابهی داشته باشم. فکر می کنم شایسته صعود به دیدار پایانی بودیم.»

هافبک خلاق باشگاه بارسلونا در ادامه افزود: «آلمان بازی خوبی مقابل ما به نمایش گذاشت. شاید اگر تیم دیگری مقابل ما قرار گرفته بود با چند گل مغلوب می شد.»

اینیستا همچنین در گفت و گو با روزنامه AS اسپانیا عنوان کرد: «ما در این دوره از رقابت ها به فکر ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند بودیم و در پایان پاداش این بازی زیبا را هم گرفتیم. حالا تنها یک گام دیگر تا کسب افتخاری بزرگ برای اسپانیا فاصله داریم.»

هافبک 26 ساله تیم ملی اسپانیا در پایان گفت: «از این که از فوتبال لذت می بریم و در پایان نتیجه دلخواه را هم کسب می کنیم، بسیار خوشحالم. امیدوارم یک شنبه شب هم همین احساس را داشته باشیم و افتخاری بزرگ برای مردم و کشورمان به ارمغان بیاوریم.»


[ شنبه 89/4/26 ] [ 11:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب