فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


جام جهانی 2010 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا با وجود راهیابی تیمش به دور نیمه نهایی جام جهانی 2010 گفت: این بهترین بازی ما نبود.

ایکر کاسیاس در نشست خبری پایان بازی تیم‌های اسپانیا و پاراگوئه در دور یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 گفت: می‌دانستیم که پاراگوئه برای ما حریف ساده‌ای نخواهد بود. می‌دانستیم که مرحله بسیار دشواری است چرا که بازی یک چهارم نهایی بود. در این بازی بهترین نمایش‌مان را ارایه ندادیم. بازیکنان پاراگوئه بسیار دویدند، چنین عملکردی شایسته احترام است.

دروازه بان رئال مادرید ادامه داد: تیم ما با این سطح از پتانسیل بازیکنانش می‌تواند همچنان رو به جلو حرکت کند. امروز ما از مانع یک چهارم گذشتیم و اکنون می‌توانیم به کارمان ادامه دهیم. آلمان تیم بزرگی است. ما اکنون باید برای بازی بعدی‌مان به شدت کار کنیم و برای این بازی آمادگی لازم را به دست بیاوریم. ما باید نهایت تلاش‌مان را برای این بازی انجام بدهیم.

کاسیاس درباره مهار ضربه پنالتی گفت: قبل از زدن ضربه پپه رینا به من گفت که کاردوسو به چه سمتی ضربه خواهد زد. من هم به توصیه او گوش کردم و خوشبختانه توانستم ضربه پنالتی را مهار کنم.

آندرس اینیستا، بازیکن خط میانی ماتادورها پس از آن که به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های اسپانیا و پاراگوئه انتخاب شد، گفت: به عقیده من بازی امروز مسابقه‌ای بود که در آن همه چیز سهم داشت. می‌دانستیم که برای ما بازی بسیار دشواری خواهد بود. از این گذشته پاراگوئه تاکنون در این جام جهانی هر یک از حریفانش را بسیار محدود کرده بود، از این رو می‌توانیم خوشحال و مغرور باشیم و یا بیش از آن.

بازیکن بارسلونا ادامه داد: اکنون باید به آلمان فکر کرد. این تیم در مسابقات فوق‌العاده بازی می‌کند. شیوه بازی آنها بسیار جذاب است. از طرف دیگر انگیزه بازیکنان ما هم بسیار زیاد است. ما در این لحظه بسیار خوب هستیم و رفتن به دور بعد را در نظر داریم. توان تیم ما در این است که همه ما برای هدف مشابهی مبارزه می‌کنیم و هر کس برای بازیکنان دیگر تلاش می‌کند. با این طرز فکر می‌خواهیم به موفقیت بزرگی دست پیدا کنیم.

 

 


[ جمعه 89/4/25 ] [ 1:49 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

داوید ویا اسپانیا را به نیمه نهایی جام جهانی 2010 رساند.

دور یک چهارم نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی با دیدار تیم های ملی فوتبال اسپانیا و پاراگوئه به پایان رسید.

قهرمان یورو 2008 آخرین تیم راه یافته به دور نیمه نهایی جام جهانی و پاراگوئه آخرین تیم حذف شده از جام نوزدهم بودند.

داوید ویا با گل دقیقه 83 خود ماتادورها را به جمع چهارتیم پایانی رقابت ها و دیدار با آلمان در دور نیمه نهایی رساند.

دو تیم در نیمه نخست دیدارشان در ورزشگاه الیس پارک شهر ژوهانسبورگ که قضاوتش را کارلوس باترس از گوآتمالا برعهده داشت، با تساوی بدون گل به کار خود پایان داده بودند.

از رخدادهای مهم این بازی از دست رفتن یک ضربه پنالتی از سوی هر دو تیم بود.

ابتدا در دقیقه 59 ایکر کاسیاس، سنگربان اسپانیا پنالتی اسکار کاردوسو را مهار کرد. جرارد پیکه با خطا روی کاردوسو در محوطه جریمه این پنالتی را به حریف آمریکای جنوبی داده بود.

سپس در ادامه و در دقیقه 62 خستو ویار، دروازه بان و کاپیتان پاراگوئه پنالتی تکراری ژابی آلونسو را دفع کرد. هافبک رئال مادرید ضربه نخست خود را به گل تبدیل کرد ولی باترس، داور بازی به دلیل ورود زود هنگام بازیکنان به محوطه جریمه دستور تکرار ضربه پنالتی را داد.

به این ترتیب ماتادورها راهی دور نیمه نهایی شدند و پاراگوئه با رقابت ها در آفریقای جنوبی خداحافظی کرد. داوید ویا با 5 گل زده بهترین گلزن رقابت ها به شمار می آید.

آلمان - اسپانیا و هلند - اروگوئه دیدارهای دور نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.

 


[ پنج شنبه 89/4/24 ] [ 1:38 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

ژرمن‌ها به رویاهای مسی و مارادونا پایان دادند.

آلمان با پیروزی دور از انتظار 4 بر صفر برابر آرژانتین راهی دور نیمه نهایی جام جهانی 2010 شد.

ژرمن‌ها همانند چهار سال پیش آرژانتین را در دور یک چهارم نهایی متوقف کردند و در جمع چهار تیم پایانی جام جهانی جای گرفتند.

مردان لو در ورزشگاه گرین پوینت شهر کیپ‌تاون در دیداری به داوری روشن ایرماتوف از ازبکستان با گل‌های توماس مولر(3)، میروسلا کلوزه (68، 89) و آرنه فردریش (74) توانستند آلبی سلسته را شکست داده و به دور بعد راه پیدا کنند.

آلمان در دور بعد با برنده دیدار اسپانیا و پاراگوئه دیدار خواهد داشت.

یک چهارم نهایی ایستگاه پایانی خیال‌بافی‌های مارادونا و شاگردانش بود. آلبی سلسته با این همه مهاجم تراز اول هر گز نتوانست دروازه آلمان را با تهدید جدی رو به رو کند. لجبازی مارادونا در انتخاب بازیکنانش پیش از شروع رقابت ها به قیمت حذف آرژانتین از جام نوزدهم تمام شد. تیمی با این همه در مرکز میدان کارگردانی چون استبان کامبیاسو و یا خوآن ریکلمه را کم داشت. لیونل مسی برای فراموش کردن کابوس آفریقای جنوبی به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. جامی بدون گل برای بهترین بازیکن دنیا.

 

 

 

 

 

 

 

 


[ پنج شنبه 89/4/24 ] [ 1:22 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

لوئیس سوآرز که با خطای هند تیمش را از حذف از جام جهانی 2010 نجات داد، اولین بازیکنی نبوده که با دست باعث موفقیت تیمش می شود و مسلما آخرین آن هم نخواهد بود.

استفاده از دست که در سال های اخیر به نام "فوتبال هندبالی" شناخته شده است، چند سالی است که بیش از گذشته در رقایت های فوتبال به چشم می خورد. اگرچه واکنش ها نسبت به این حرکت بسیار متفاوت بوده است.

اگر در سال 1986 همگان از حرکت فوق العاده مارادونا و "دست خدا" صحبت می کردند و به تمجید از نبوغ این ستاره آرژانتینی می پرداختند، امروز دیگر اوضاع این گونه نیست و از هندبال بازیکنانی مانند آنری، فابیانو و حتی همین سوآرز به "شرم آور"، "فریب" و "تقلب " یاد می شود.

عده ای از کارشناسان معتقدند این حرکت باید با جریمه سنگین از سوی فیفا روبرو شود زیرا با روح جوانمردی و ورزشکاری در تضاد است. اما در سوی مقابل عده ای معتقدند این حرکات حاصل تیزهوشی بازیکنان است و تا زمانی که فیفا قصد ندارد از امکانات ویدویی استفاده کند، شاهد این نمایش از سوی بازیکنان زیرک خواهیم بود.

آخرین "هندبال" به بازی دیدار تیم های اروگوئه و غنا بازمی گردد. زمانی که سوآرز در دقیقه 120 با دست مانع از ورود توپ به دروازه شد تا پس از هدر رفتن ضربه پنالتی بازیکنان غنا خوشحال ترین مرد زمین باشد.

البته از هم اکنون می توان او را قهرمان ملی اروگوئه دانست. اما آیا او هم با بی مهری روبرو می شود؟ نفرین ایرلندی ها دامن فرانسه و تیری آنری را گرفت. فابیانو هم نتوانست با دست خود در جام جهانی ره به جایی ببرد. باید دید دست تقدیر برای این مهاجم خوش آتیه و مستعد چه چیزی رقم خواهد زد.


[ پنج شنبه 89/4/24 ] [ 1:5 صبح ] [ امیر ] [ نظر ]

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل پس از شکست مقابل هلند و حذف از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

تیم ملی برزیل جمعه شب در مرحله‌ی یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 مقابل هلند به میدان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد و از راه‌یابی به جمع 4 تیم پایانی باز ماند.

کارلوس دونگا، درباره‌ی بازی مقابل هلند گفت: هیچ کس تحمل شکست را ندارد، همه از ما انتظار داشتند به راحتی هلند را شکست دهیم اما در جام جهانی هیچ دیدار آسانی وجود ندارد آن هم در این مرحله، نمی‌خواهم از زیر بار شکست شانه خالی کنم اما قبول کنید بازی کردن با یک یار کمتر مقابل تیم با کیفیتی مانند هلند کار بسیار دشواری است.

دونگا در ادامه افزود: متاسفانه نتوانستیم در نیمه دوم آهنگ خوب کار تیمی نیمه اول را حفظ کنیم و پس از دریافت گل اول شیرازه تیم ما از هم پاشید.

دونگا با پذیرش مسوولیت شکست گفت: سرمربی تیم همیشه نقش اول را در موفقیت و شکست تیم دارد. من هم به عنوان مربی و نفر اول نیمکت برزیل مسوولیت این شکست را می‌پذیرم و از هواداران عذرخواهی می‌کنم.

دونگا در پایان گفت: این آخرین حضور من در تیم ملی برزیل است، برای مربی بعدی تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.


[ دوشنبه 89/4/21 ] [ 11:53 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

اروگوئه پس از چهل سال راهی دور نیمه نهایی جام جهانی فوتبال شد.

ضربه های بی رحم پنالتی حکم به صعود اروگوئه به جمع چهار تیم پایانی جام نوزدهم و حذف غنا، آخرین امید قاره آفریقا داد.

دیدار اروگوئه و غنا از دور یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 به میزبانی آفریقای جنوبی پایانی سراسر دراماتیک داشت.

ابتدا سولی مونتاری در دقیقه دوم و پایانی وقت های تلف شده پایان نیمه نخست غنا را از حریف آمریکای جنوبی اش پیش انداخت و آفریقایی ها را با برد و شادمانی به رختکن فرستاد. دیگو فورلان - کاپیتان اروگوئه پس از آسیب دیدگی و تعویض اجباری دیگو لوگانو در نیمه نخست بازی - در دقیقه 55 با گلزنی از روی ضربه ای ایستگاهی تیمش را به رقابت ها بازگرداند. تساوی یک بر یک نتیجه تلاش دو تیم در پایان وقت های قانونی و اضافی مسابقه بود. نمایش دو تیم در آخرین دقیقه نیمه دوم وقت های اضافه به اوج هیجان رسید. لوئیس سوآرز، مهاجم اروگوئه با دست خود ضربه مهاجم غنا روی کرنر فرستاده شده به روی دروازه شان را از روی خط دروازه برگرداند. واکنش او ریسک محض بود ولی در نهایت ثمر داد. اگر آن توپ وارد دروازه می شد، دیگر فرصتی برای بازگشت دوباره اروگوئه به جام در کار نبود. او با این کار خود کارت قرمز اولگاریو بنکوئرنکا داور پرتغالی مسابقه را به جان خرید و کور سوی امیدی را برای تیمش باقی گذاشت. آساموآ ژیان، مهاجم گلزن غنا پشت ضربه پنالتی ایستاد ولی در میان ناباوری توپ را به فضای بالای دروازه فرستاد تا سرنوشت بازی در ضربه های پنالتی رقم بخورد.

فورلان، ویکتورینو، اسکوتی و "آبروی" ضربه های خود را به گل تبدیل کردند.

نستور فرناندو موسلرا میکول، دروازه بان 24 ساله اروگوئه از باشگاه لاتزیو ستاره تیمش در ضربه های پنالتی بود و با مهار پنالتی های منزاه و آدییا باعث پیروزی و صعود تاریخی تیمش به دور نیمه نهایی شد. جالب آن که غنایی ها پنالتی نخست خود را دوباره به ژیان سپردند و او این بار بر خلاف بار قبل موفق شد،‌ آن را به گل تبدیل کند. او پنالتی زن نخست آفریقایی ها بود. پس از او آپیا هم ضربه اش را وارد دروازه کرد اما در ادامه ضربه های سوم و چهارم منزاه و آپیا به ثمر نرسید تا آفریقا در نیمه نهایی نماینده ای نداشته باشد و نبرد قهرمانی میان تیم هایی از اروپا و آمریکای جنوبی ادامه بیابد. پریرا،‌ بازیکن اروگوئه هم ضربه پنالتی چهارم تیمش را به آسمان ورزشگاه شهر ساکر سیتی ژوهانسبورگ فرستاد.

به این ترتیب اروگوئه پس از چهار دهه راهی دور نیمه نهایی جام جهانی فوتبال شد و در این دور باید با هلند رو به رو شود که در نخستین دیدار دور یک چهارم نهایی توانست برزیل را 2 بر یک شکست داده و نخستین تیم راه یافته به دور نیمه نهایی شناخته شود. غنا نیز همانند تمام مردم قاره سیاه باید تماشاگر جشن قهرمانی تیمی از دیگر قاره های جهان باشد.

رقابت های این دور شنبه با دیدار آلمان - آرژانتین و اسپانیا - پاراگوئه به پایان می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 89/4/21 ] [ 11:51 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

برزیل در آفریقای جنوبی به ستاره ششم نرسید.

هلند در مصاف با برزیل توانست این تیم مدعی را کنار زده و به دور نیمه نهایی رقابت‌ها در آفریقای جنوبی راه یابد.

در نخستین دیدار دور یک چهارم نهایی رقابت‌ها در آفریقای جنوبی تیم‌های ملی فوتبال هلند و برزیل در ورزشگاه نلسون ماندلای شهر پورت الیزابت به دیدار هم رفتند که در پایان این مردان برت فان مارویک بودند که توانستند از شکست پیروزی ساخته و راهی جمع چهار تیم پایانی رقابت‌ها بشوند.

در این دیدار که قضاوتش را یوئیچی نیشیمورا از ژاپن بر عهده داشت، هلند با نتیجه 2 بر یک از سد برزیل پرافتخارترین تیم جام‌های جهانی گذشت.

نخستین گل بازی را روبینیو در دقیقه 10 به ثمر رساند برزیل در نیمه نخست در حالی با همین یک گل به کار خود پایان داد که بازیکنان این تیم فوتبالی تماشایی را از خود ارائه دادند. هلند در نیمه نخست به طور کامل اسیر بازی تماشایی برزیل شده بود با این حال این تیم در نیمه دوم به طور کامل متحول شد و از شکست به پیروزی رسید. اشتباه فلیپه ملو روی سانتر وزلی اسنایدر و ناهماهنگی او با ژولیو سزار باعث شد تا هلندی‌ها خیلی زود به گل تساوی دست پیدا کنند (53). در ادامه بازی نارنجی‌پوشان فوتبال متحول شده خود را در نیمه دوم را ادامه دادند و توانستند با ضربه سر اسنایدر از روی نقطه‌ی کرنر گل دوم و برتری‌شان را وارد دروازه برزیل کنند. (68)

سلسلئو در حالی در این بازی شکست خورد که از دقیقه 73 با اخراج ملو 10 نفره بازی می کرد.

به این ترتیب هلند نخستین تیم راه یافته به دور نیمه نهایی جام نوزدهم شناخته شد و منتظر برنده دیدار تیم‌های پاراگوئه و غنا در دور نیمه نهایی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 89/4/21 ] [ 11:26 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فدراسیون فوتبال ژاپن با تایید خبر استعفای اوکادا، به دنبال سرمربی جدیدی برای هدایت سامورایی‌هاست.

اوکادای 53 ساله که هدایت تیم ملی ژاپن را در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بر عهده داشت، توانست سامورایی‌ها را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برساند، اما در این مرحله اسیر بدشانسی شد و در ضربات پنالتی مقابل پاراگوئه شکست خورد.

ژاپن نتایج خوبی در دیدارهای دوستانه قبل از آغاز جام جهانی کسب نکرده بود، اما در این رقابت‌ها با عملکرد مطلوب، توجه همه را به خود جلب کرد.

اوکادا پس از کناره‌گیری از تیم ملی ژاپن گفت: تاکنون در تیم‌های بسیاری مربی‌گری کرده‌ام، اما تجربه حضور در جام جهانی به همراه ژاپن بهترین دوران مربی‌گری من بوده است. فکر می‌کنم دیگر هیچ گاه بازیکنان را نخواهم دید. بنابراین از همین جا از تمام آن‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده با مربی جدید موفق باشند.

"هیرومی هارا" دبیرکل فدراسیون فوتبال ژاپن درباره‌ی سرمربی جدید این تیم گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم عجله کنیم، زیرا تورنمنت حساسی در پیش رو نداریم. بنابراین تمام گزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد. می‌خواهیم از کسی استفاده کنیم که علاوه بر تجربه و بار فنی، به ژاپن و فوتبال ما علاقه داشته باشد.

ژاپن در گروه پنجم جام جهانی پس از هلند، به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، اما مقابل پاراگوئه در ضربات پنالتی تن به شکست داد و از صعود به جمع هشت تیم پایانی باز ماند.


[ دوشنبه 89/4/21 ] [ 11:19 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

فدراسیون فوتبال یونان پنجشنبه اعلام کرد، ری هاگل پس از 9 سال حضور روی نیمکت یونان، از این تیم جدا و سانتوس به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد.

ری هاگل به دنبال نتایج ضعیف یونان در جام جهانی و حذف از این رقابت‌ها در مرحله گروهی به همکاری‌اش با این تیم پایان داد و سانتوس جانشین وی شد تا افتخارات او را در اروپا تکرار کند.

ری هاگل در طی 9 سال حضور در تیم یونان فوتبال این کشور را متحول کرد. اوج هنرنمایی ری هاگل قهرمانی با یونان در یورو 2004 بود که موجب شگفتی همگان شد.

سانتوس 55 ساله که سابقه هدایت تیم‌های آ.ا.ک آتن و پاناتینایکوس را در کارنامه دارد، عصر پنجشنبه توسط فدراسیون فوتبال یونان به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد.

فدراسیون فوتبال یونان اعلام کرد سانتوس به مدت دو سال هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت و در صورت رضایت طرفین، این قرارداد تمدید خواهد شد.

سانتوس جمعه با حضور در نشست خبری به خبرنگاران معرفی خواهد شد.


[ دوشنبه 89/4/21 ] [ 11:15 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

شونسوکه ناکامورا هافبک تیم ملی ژاپن در پایان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

ناکامورای 32 ساله که اولین بار در سال 1998 پیراهن تیم ملی ژاپن را بر تن کرد، در طی 12 سال حضورش در تیم ملی ژاپن یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بود و در جام جهانی 2006 آلمان هم حضور موثری داشت.

هافبک تیم ملی ژاپن که سابقه حضور در تیم سلتیک گلاسکوی اسکاتلند را داشت، پس از حضور در 98 دیدار ملی سرانجام کفش‌هایش را آویزان کرد.

ناکامورا پس از پشت سر گذاشتن فصلی ناامید کننده در اسپانیول به ژاپن بازگشت و آخرین فصل بازیگری‌اش را در تیم یوکوهاما پشت سر گذاشت.

ناکامورا در پایان بازی مقابل پاراگوئه در نشست خبری حضور داشت. در پایان این نشست خبرنگاری از ناکامورا پرسید چگونه برای دیدارهای آینده آماده خواهید شد؟ ناکامورا در پاسخ سری تکان داد و گفت: بازی آینده‌ای برای من وجود ندارد. این آخرین بازی ملی من بود.

ناکامورا که در بیشتر دقایق از روی نیمکت کار را دنبال می‌کرد درباره عملکرد ژاپن در جام جهانی گفت: بسیار متاسفم. فکر می‌کنم لیاقت ما بیشتر از این بود اما بازیکنان تمام تلاش‌شان را کردند و من مطمئنم نسل جدید فوتبال ژاپن می‌توانند موجب پیشرفت و ترقی فوتبال در ژاپن شوند.

ژاپن در گروه پنجم جام جهانی پس از هلند به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد اما در دیدار مقابل پاراگوئه پس از تساوی در وقت اضافه در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد.


[ دوشنبه 89/4/21 ] [ 11:10 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب