فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز ، نایت اسکین


اخبار لیگ 87 - 88 - شوتبال!
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوتبال!

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان گفت: بر خلاف تصور من، مایلی‌کهن با تمام نیروهایش به مصاف ما آمد.

علی حنطه درمورد تساوی تیمش مقابل سایپا اظهار داشت: بازی بسیار خوبی انجام دادیم و یک امتیاز کسب کردیم اما بر خلاف تصور من که مایلی‌کهن بازیکنان جوان تیم خود را به میدان می‌فرستد، او با تمام نیروها و بازیکنان اصلی خود به مصاف ما آمد.

وی افزود: سایپا تیم بسیار خوبی بود اما اگر با ترکیبی که مقابل استقلال اهواز قرار گرفت، با ما بازی می‌کرد، ما این تیم را به راحتی شکست می‌دادیم.

وی ادامه داد: با این وجود یک صحنه مشکوک به پنالتی در جریان بازی اتفاق افتاد که به نظر من داور بازی در جایی قرار داشت که زاویه دید مناسبی نداشت ضمن اینکه دو فرصت گلزنی تک به تک را میثم بائو و داوود دانش دوست از دست دادند و موفق به گلزنی نشدند.

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم در خصوص اعتراض مایلی‌کهن به داوری و اخراج او از زمین بازی گفت: داور نسبت به آنچه می‌دید سوت می‌زد و مایلی‌کهن احساس می‌کرد داوری مشکل دارد، اما به نظر من داور خیلی خوب کار کرد و سوت‌های دقیق و به موقعی زد و صحنه مشکوکی برای اعتراض مایلی‌کهن وجود نداشت.

حنطه عنوان کرد: بازیکنان من خیلی خوب بازی کردند و موفق شدند تیم حریف را در زمین خودش تحت فشار قرار دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود 10 نفره شدن حریف در نیمه دوم موفق به گلزنی نشدید، اظهار داشت: بازیکنان من به خوبی روی حریف فشار آوردند، اما سایپا از تمام بازیکنان اصلی خود استفاده کرده بود و به همین دلیل نتوانستیم با وجود بازی خوبی که ارایه دادیم بیشتر از یک امتیاز کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان گفت: در دور برگشت مسابقات لیگ نتیجه گرفتن بسیار سخت است چون همه بازی‌ها حساس است و تمام تیم‌ها تلاش مضاعفی انجام می‌دهند.

وی درمورد ادامه همکاری خود با تیم ابومسلم خاطرنشان کرد: در دو بازی باقیمانده صد درصد روی نیمکت ابومسلم هستم و برای فصل بعد هم در صورت عدم تمایل مدیران باشگاه سرمربی ابومسلم نخواهم بود.

حنطه با بیان اینکه ابومسلم در لیگ برتر خواهد ماند، افزود: در حال حاضر 3 امتیاز با استقلال اهواز اختلاف داریم در حالی که این تیم با پرسپولیسی که برای سومی می‌جنگد بازی دارد و از یک طرف هم داماش روز کاغذ شانس دارد که استقلال اهواز و پیام را جا بگذارد چون با برق و با پاس همدان در خانه بازی دارند اما دو بازی باقیمانده استقلال اهواز و پیام سخت‌تر هستند.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 6:11 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مربی مس کرمان گفت: کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و جایگاه سوم لیگ برتر دست خودمان است و با انجام بازیهای منطقی در دو دیدار باقیمانده حداکثر امتیاز لازم را کسب کنیم.

مهدی محمدی گفت: در نیمه نخست مقابل داماش نتوانستیم بازی خوبی از خود به نمایش بگذاریم اما، درنیمه دوم با صحبت های کادر فنی بازی بهتری را ارائه کردیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه کادر فنی در طول هفته گذشته در مورد مسائل روحی و روانی با بازیکنان صحبت کرده بود اما استرس بازیکنان یکی دیگر از مسائل نمایش نه چندان مطلوب آنها بود.

محمدی با بیان این مطلب که داماش برای بقا در لیگ برتر و کسب حداقل امتیاز به کرمان آمده بود گفت: مهم کسب سه امتیاز این دیدار بود بدست آمد و راه صعود ما به لیگ قهرمانان آسیا را هوارتر کرد.

وی خاطرنشان کرد: حال دیگر همه چیز دست خودمان است و تیم دیگری نمی تواند صعود ما را به لیگ قهرمانان آسیا تعیین کند، امیدوارم با ارائه فوتبالی منطقی در دیدارهای باقی مانده و با برنامه ریزی لازم امتیازات لازم را برای کسب جایگاه سوم لیگ برتر کسب کنیم.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 6:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری شد.

پس از برکناری محمود یاوری از سرمربیگری تیم راه آهن شهرری، این باشگاه رسماً‌ مهدی تارتار را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کرد. احمد تقوی نیز به عنوان دستیار تارتار منصوب شده است.

دکتر مومنی به عنوان مربی بدنساز و هاروت آبرامیان به عنوان مربی دروازه بان ها فعالیت خواهد کرد.

روابط عمومی باشگاه راه آهن اعلام کرد که "علی دایی" جدی‌ترین گزینه جانشینی یاوری بوده است اما، صبح روز سه‌شنبه وی ضمن تشکر از حسن نیت این باشگاه تاکید کرده است که فعلاً قصد حضور در فوتبال را ندارد.

هم‌چنین قرار است یک مربی دیگر نیز به کادر فنی راه آهن اضافه شود.

مراسم معارفه کادرفنی جدید عصر امروز برگزار می شود.


[ سه شنبه 88/1/25 ] [ 6:7 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: حتی با وجود نتایج هفته‌ی سی‌ودوم لیگ برتر پرسپولیس هنوز امید زیادی برای کسب عنوان سومی لیگ برتر دارد.

عباس انصاری‌فرد پس از بازی این تیم مقابل پیکان گفت: بازی خوبی بود و بچه‌های ما بسیار خوب فوتبال بازی کردند. ما جدای از نتایجی که در دیگر مسابقات لیگ برتر رقم خورد همچنان امیدی زیادی برای کسب عنوان سومی داریم.

وی گفت: تیم ما هر چهار روز یک بار به میدان می‌رفت که فشردگی بازی‌ها روی آمادگی بازیکنان تاثیر داشت اما به هر حال بازیکنان پرسپولیس امروز به مانند حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردند.

وی در ارزیابی‌اش از عملکرد وینگادا گفت: درست است که ابتدای زمانی که وینگادا سرمربی تیم پرسپولیس شده بود به دلیل شناخت کم او از بازیکنان و همچنین بازیکنان از این مربی ما نتایج حساسی را در یک مقطع از دست دادیم اما اکنون هم شناخت او از بازیکنان و هم بازیکنان از او بیشتر شده است و ما شرایط بهتری پیدا کردیم. تا اینجای کار از عملکرد وینگادا راضی هستیم و پیشرفت را در تیم پرسپولیس در طول مربیگری او کاملا محسوس دیدیم اما تصمیم نهایی برای قطع یا ادامه همکاری با این مربی را به پس از رقابت های لیگ برتر موکول کرده‌ایم.

وی درباره صحبت‌های مسئولان برخی تیم‌ها مبنی بر احتمال تبانی در هفته‌های پایانی لیگ برتر گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است و این مسائل ربطی به این تیم ندارد، ما تیم ضعیفی نیستیم و قدرت‌مان را در زمین بازی به نمایش خواهیم گذاشت و کاری به صحبت‌های دیگران در این زمینه نداریم.


[ دوشنبه 88/1/24 ] [ 5:9 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

ادواردو نلو وینگادا گفت: پرسپولیس در روز نه چندان خوبش برابر پیکان پیروز شد.

سرمربی پرسپولیس پس از پیروزی تیمش مقابل پیکان گفت: بازی بسیار سختی بود و پرسپولیس در نیمه اول بسیار بد کار کرد و می‌توان گفت پیکان با ارائه یک فوتبال خوب در نیمه اول از ما بهتر بود اما در نیمه دوم با موقعیتی که ما روی صحنه‌ی پنالتی به دست آوردیم و صاحب دومین گل بازی شدیم کار به شکل دیگری رقم خورد و پرسپولیس صاحب موقعیت‌های بیشتری شد. مهم‌ترین مساله در این بازی کسب سه امتیاز بود که خوشحالم به آن رسیدیم. بعضی وقت‌ها شما خوب بازی می‌کنید اما نتیجه نمی‌گیرید که در بازی با صبا چنین بود و برعکس زمانی هم چندان خوب نیستید اما پیروزی از آن شماست مثل بازی با پیکان، فوتبال همین است و از این اتفاقات در آن به چشم می‌خورد.

وینگادا افزود: معتقدم پرسپولیس واقعی باید حتی از نیمه دوم این بازی نیز بهتر باشد. وقتی تیمی بد بازی می‌کند این همه ی بازیکنان هستند که در ارائه این بازی سهیم‌اند و زمانی هم که خوب هستیم تمامی بازیکنان در آن دخیل هستند. بازی نامطلوب پرسپولیس در نیمه اول به علت بد بازی کردن یک بازیکن نبود و کل تیم ما خوب عمل نمی‌کرد.

وی در خصوص علی کریمی و به کار آمدن توانایی‌هایش برای پرسپولیس تصریح کرد:‌ کریمی بازیکن بزرگی است و از آن دسته نفراتی است که کم‌تر بتوان جانشینی برای او در پست تخصصی‌اش پیدا کرد. او بازیکن قدرتمندی است که امیدواریم تا پایان فصل و همچنین رقابت‌های آسیایی مشکلی برایش پیش نیاید و ما را همراهی کند.

وینگادا درباره کم رنگ شدن حضور ایوان پتروویچ در بازی‌های پرسپولیس نیز گفت: نمی‌دانم چرا این سوال را پس از دیدار ما برابر الغرافه نپرسیدید؛ پتروویچ در دو بازی نخست که من سرمربی پرسپولیس شدم برای این تیم به میدان رفت اما پیش از بازی با الشباب مریض شد و چندی پیش هم دچار مصدومیتی بود که نمی‌توانست برای ما بازی کند، در این بازی هم از عملکرد او حتی با وجود تعویضش راضی هستم.

وی درباره کم شدن شانس پرسپولیس برای کسب سومی لیگ با توجه به نتایج هفته سی‌و دوم لیگ اظهار کرد: هنوز دو بازی و امکان کسب شش امتیاز برای ما باقی است، ما هنور روی کاغذ شانس عنوان سومی را داریم و از امروز هم تمام توجه‌مان را معطوف به بازی با استقلال اهواز خواهیم کرد، ما هنوز هم باید تلاش کنیم و به موفقیت امیدوار باشیم.

وی درباره تیمی که شانس قهرمانی لیگ برتر را دارد نیز گفت: در حال حاضر این ذوب‌آهن است که شرایط را کنترل می‌کند و همه چیز دست خودش است اما معتقدم استقلال هم هنوز برای کسب این عنوان شانس دارد.


[ دوشنبه 88/1/24 ] [ 5:7 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اولین گلم برای پرسپولیس در لیگ هشتم ثمره‌ی تلاش همه بازیکنان بود و خوشحالم که به عنوان آخرین نفر کار آن‌ها را به نتیجه رساندم.

محسن خلیلی پیرامون موفقیت تیم فوتبال پرسپولیس در برابر تیم پیکان اظهار کرد: ما امروز توانستیم بسیار حرفه‌ای بازی کنیم و با ارائه نمایش زیبایی نتیجه بازی را به سود خود تمام کنیم. ما از موقعیت‌هایمان در این بازی به خوبی استفاده کردیم و در نهایت به پیروزی رسیدیم.

وی درباره‌ی گلی که برای تیمش به ثمر رساند،‌گفت: گلی که برای پرسپولیس به ثمر رساندم نتیجه تلاش همه بازیکنان بود و من تنها به عنوان آخرین بازیکن تلاش آن‌ها را به ثمر نشاندم و خوشحالم که اولین گلم برای پرسپولیس در لیگ هشتم بدین شکل زده شد.

خلیلی گفت: چند هفته‌ای است که آمادگی‌ام را به کادرفنی پرسپولیس اعلام کردم و خوشحالم امروز با گلی که به ثمر رساندم توانستم جواب اعتماد وینگادا را بدهم.

وی درباره‌ی حضور احتمالی‌اش در تیم ملی نیز گفت: من مربی تیم ملی نیستم که نظری در این باره داشته باشم اما امیدوارم هر بازیکنی که لیاقت داشته و شایسته‌تر باشد به تیم ملی دعوت شود اکنون هم تنها امیدوارم بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم چرا که ایرانی‌ها ساخته شده‌اند برای کارهای سخت و بزرگ.

وی درباره‌ی کم رنگ شدن شانس پرسپولیس برای کسب عنوان سومی لیگ برتر نیز گفت: هنوز دو بازی باقی مانده و ما می‌توانیم با پیروزی در این دو مسابقه و امید داشتن به عدم نتیجه‌گیری رقبا به این عنوان برسیم. باید سعی کنیم که سهمیه‌ی لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد را از طریق لیگ برتر به دست آوریم چرا که قهرمانی در جام حذفی بسیار دشوارتر از رسیدن به عنوان سومی در لیگ برتر خواهد بود.


[ دوشنبه 88/1/24 ] [ 4:55 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

بیژن کوشکی ، مرد سال فوتبال لرستان شد.

مسئول روابط عمومی هیات فوتبال لرستان گفت: طی نظر خواهی صورت گرفته از کارشناسان، مربیان ومطبوعات ورزشی لرستان، "بیژن کوشکی" مدافع تیم فوتبال استقلال تهران با اکثریت آراء به عنوان مرد سال فوتبال استان انتخاب شد.

محمود داوودی نژاد بیان داشت: پس از کوشکی، علی گودرزی ونوید شجاعی، مدافع و هافبک ملی پوش نوجوانان ایران به ترتیب دوم وسوم شدند.

وی تصریح کرد: در این نظر خواهی سجاد بیرانوند، دروازه بان برق شیراز، علیرضا کردی مدافع شهرداری بندرعباس، حمید فتحی مدافع استیل آذین، مهرداد خادمی هافبک کوثر لرستان واصغر کرم الهی دروازه بان استیل آذین در رده های بعدی قرار گرفتند.


[ پنج شنبه 88/1/20 ] [ 7:21 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

برد تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الغرافه قطر بازتاب وسیعی در رسانه های عربی منطقه داشت.

پس از برد خوب تیم فوتبال پرسپولیس درهفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، این پیروزی در سایت‌ها و رسانه های ورزشی عربی منطقه بازتاب گسترده‌ای داشت.

سایت "الکوره " در بازتاب این خبر با این تیتر که "پرسپولیس باران را مقهور خود کرد و بر الغرافه پیروز شد" به انعکاس این خبر پرداخت.

این سایت در ادامه از گلزنان این بازی نام برد و از صدرنشینی تیم پرسپولیس در گروه خود خبرداد.

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا دریک هوای بارانی با ارئه یک بازی خوب موفق شده بود با گلزنی مازیارزارع - ابراهیم توره و علیرضا نیکبخت واحدی با نتیجه سه بر یک مقابل صدر نشین لیگ قطر یعنی الغرافه فائق آید و خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود از گروه دوم این رقابت‌ها معرفی کند.


[ پنج شنبه 88/1/20 ] [ 7:17 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

برق شیراز در حالی سال گذشته با 47 امتیاز در رتبه هفتم لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفت که اگر در 5 بازی پایانی خود و در دقایق آخر پیروزی را با تساوی عوض نمی کرد، شاید الآن به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کرد.

تیم برق که در فصل گذشته با مدیریت رسول فلاح یکی از بهترین تیم های لیگ برتر نامیده شد، با شروع فصل 88-87 چند بازیکن کلیدی خود از جمله مهرداد کریمیان، ناصر شکرون، شهرام گودرزی، میرهانی هاشمی و هادی ایمانی را از دست داد تا محمد عباسی سرمربی جدید برق مدعی شود برق را با تعدادی جوان بومی و جویای نام زبانزد خواهد کرد.

پیش از اینکه برق حواس خود را معطوف به جذب بازیکنان خوب لیگ برتری کند ناگهان 3 بازیکن خود را در اردوگاه همشهری رقیب خود دید تا فلاح در اعتراض به عملکرد باشگاه مقاومت سپاسی عنوان کند: "اگر مشکل باشگاه مقاومت به وسیله بازیکن حل می شود، حاضریم هر 30 بازیکن خود را به مقاومت بدهیم!"

وی سپس ادعا کرد فقط 20 بازیکن در کشور نسبت به سایر بازیکنان متفاوت هستند اما سایر بازیکنان ایران در یک سطح هستند، لذا با رفتن یک یا 2 بازیکن تیم نابود نمی شود.

فلاح البته بعدها خبر از تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی تیمش همچون صمد زارع، فرید عابدی، همت عابدی نژاد، ستار زارع، مهدی شیری، محمد آفند و سعید غلامزاده داد و در عین حال داریوش یزدانی بازیکن سال های پیشین خود را نیز به خدمت گرفت.

مدیرعامل باشگاه برق که البته هنوز از کوچ نابهنگام بازیکنانش به مقاومت دلخور بود، گفت: 3 بازیکنی که شبانه از تیم ما رفتند تسویه حساب با باشگاه نداشتند!

محمد عباسی البته بعدها چند بازیکن از باشگاه شاهین بوشهر به خدمت گرفت تا وقتی تیمش در ابتدای فصل صدرنشینی لیگ را تجربه کند مدعی شود جوان ها زود جواب دادند!

عباسی در حالی که تیمش چهارمین هفته لیگ را بدون شکست تجربه می کرد مدعی شد « مقابل استقلال هم ثابت می کنیم صدرنشینی جرقه نبوده است».

روزهای رویایی برق شیراز در حالی سپری می شد که سرپرست تیم شادمان از کسب نتایج خوب مدعی شد « از نظر بودجه به همراه ملوان از 16 تیم لیگ عقب هستیم اما در ورزش تنها پول ملاک نیست بلکه درایت کادر فنی و جوانمردی و گذشت بازیکنان هم ملاک است».

درست وقتی تیم برق در تهران توانست در یک بازی کاملاً تدافعی استقلال را متوقف کند استاندار فارس نیز به حمایت لفظی از باشگاه پرداخت.

محمدرضا رضازاده در گفت و گو مدعی شد: دولت، تربیت بدنی و وزارت نیرو از تیم فوتبال برق شیراز حمایت می کنند و به خصوص حمایت وزارت نیرو از تیم برق شیراز قطع نمی شود.

برق شیراز همچنان در اوج به سر می برد، آنها داربی شیراز را نیز یک بر صفر از پیش رو برداشتند تا خبرنگاران شیرازی از محمد عباسی قهرمانی تیم را خواستار شوند. سرمربی تیم برق اما به خبرنگاران گفت: صحبت از قهرمانی هنوز زود است اما می خواهیم بهترین تیم شهرستانی لیگ باشیم.

عباسی البته در آستانه دیدار تیمش با پرسپولیس ادعا کرد: اگر تماشاگران همراهی کنند بدون شکست می مانیم.

وی اگرچه عنوان می کند خودمان را با این صدرنشینی فریب نمی دهیم اما با عنوان کردن این مساله که بازی کردن با پرسپولیس و پیام خراسان برای ما تفاوتی ندارد نوعی غرور کاذب را به جان تیمش انداخت.

برق وقتی با سپاهان مساوی کرد فلاح باور کرد تیمش از سرخابی ها بالاتر است به طوری که گفت: پرسپولیس و استقلال جز تماشاگرانشان چیزی ندارند!

وی البته مدعی شد: تیم های استقلال و پرسپولیس تهران باید از تیم برق بترسند چرا که یک جرقه از این تیم می تواند به انفجاری بزرگ تبدیل شود!

فلاح از این حرف ها نیز پا فراتر گذاشت و گفت که شک نکنید که دو تیم بزرگ تهرانی را در ورزشگاه آزادی شکست خواهیم داد!

او همچنین قبل از بازی با استقلال به تماشاگران استقلال هشدار داده بود به استادیوم نیایند وگرنه مجبور خواهند شد ناراحت به خانه برگردند!

برق البته استقلال را در تهران متوقف کرد اما از پرسپولیس با 3 گل شکست خورد تا از آن پس برق شیراز هیچگاه رنگ پیروزی را نبیند!

فلاح و تیم برق نه تنها استقلال و پرسپولیس را در آزادی شکست ندادند که در شیراز نیز از این کار عاجز ماندند و به خصوص با 4 گل بازی را در حافظیه به حریف آبی پوش خود واگذار کردند.

فلاح پس از ناکامی مقابل سپاهان ، استقلال، پرسپولیس و پیکان که جای برق را در صدر جدول گرفته بود مدعی شد کسب 2 امتیاز از 15 امتیاز ممکن خوب و راضی کننده است! چرا که از 5 دیدار اخیر خود با 4 تیم بالای جدولی (اول تا چهارم) بازی داشته ایم.

او البته مصدومیت بازیکنان تیمش مقابل استقلال (ادعایی که هنوز هم ادامه دارد) و ناداوری مقابل پرسپولیس را علت ناکامی تیمش دانست و گفت: در برق خبری از بحران نیست.

فلاح اگرچه از مصدومیت بازیکنانش مقابل استقلال تهران تا هنوز به عنوان علت ناکامی برق یاد می کند اما تا نیمه های آبان ماه 87 همچنان مدعی بود جوانان برق جویای نام هستند و در سال های آینده نیازی به آوردن بازیکن نداریم!

مدیر عامل باشگاه برق نه تنها از جوانان تیمش تعریف و تمجید کرد که اعلام داشت از نظر بودجه نیز هیچ گونه کمبود و نگرانی نخواهیم داشت. ادعایی که در روزهای پایانی سال به محل مناقشه او و مدیر کل سازمان تربیت بدنی فارس انجامید.

برق که زنگ خطر را به صورت جدی احساس می کرد از تصمیم ناگهانی فدراسیون فوتبال در لغو دیدار هفته هجدهم لیگ برتر و دیدارش با پیام خراسان شوکه شد و درخواست کرد که قبل از بازی با ملوان با پیام بازی کند اما بازی با پیام در روزهایی که این تیم مشهدی حال و روز خوبی نداشت میسر نشد تا زمانی که برق را در شیراز برد.

کسر 10 درصد از قرارداد بازیکنان هم نتوانست چاره کار برق باشد تا رسول فلاح این بار صحبت از آبروی خود کند و در پاسخ مبنی بر تعویض سرمربی خود با روند نامناسب نتیجه گیری بگوید: اطمینان داشته باشید با هیچ کس بر روی مصلحت باشگاه و آبروی خود معامله نمی کنم، چرا که مصلحت باشگاه و آبروی خود و شهرم از همه چیز و همه کس برایم مهم تر است.

او در پاسخ به این سئوال که چرا در شرایط نامناسب باشگاه یزدانی را فروخت گفت: اگر تأمین بودیم یزدانی را نمی فروختیم.

فلاح در حالی در دی ماه 87 ادعا می کند که تیمش به لحاظ مالی مشکل دارد که در آبان ماه همین سال همان گونه که در این گزارش اشاره شد مدعی شده بود از نظر بودجه هیچ گونه کمبود و نگرانی نخواهیم داشت!

نتایج نامناسب برق شیراز نمایندگان این شهر را نیز نگران کرد، به طوری که سید احمدرضا دستغیب عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه « نارنجی نزدیک به رنگ شیراز است » گفت: « وعده دادن برای آینده فایده ندارد، آینده همین امروز است».

وی ضمن دعوت از مسئولین استان در حمایت از برق شیراز اظهار امیدواری کرد: شیراز همچنان نارنجی بماند و برق نماینده این رنگ در لیگ بماند.

پس از آن که برق 4 گل از استقلال تهران دریافت کرد، محمد عباسی از این تیم رفت تا کربکندی و پیوس میهمان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس باشند. اگرچه مهندس مشفقیان ادعا کرد محمد عباسی تا آخر فصل به عنوان سرمربی در تیم برق می ماند اما پیوس خیلی زود در آخرین هفته های لیگ به برق پیوست تا او نیز پس از آنکه نتوانست برق را چند بازی به پیروزی برساند جای خود را به رسول کربکندی دیگر گزینه باشگاه دهد.

حکایت انتخاب کربکندی به عنوان سرمربی برق نیز حکایت جالبی بود، طوری که باشگاه در یک اقدام بی سابقه از خبرنگاران محلی شیراز برای تعیین سرمربی جدید رأی و نظر بخواهد تا در نهایت کربکندی در رقابت با میثاقیان برنده شود و هدایت تیم ماتم زده برق را به عهده بگیرد.

تعویض‌های پی در پی مربی در باشگاه برق در حالی صورت می گرفت که غلام پیروانی در پایان بازی تیمش با استقلال اهواز و در پاسخ مبنی بر نظر وی برای انتخاب سرمربی جدیدی برای برق گفته بود اگر اسکولاری را نیز به برق بیاورند نمی تواند برای این تیم کاری انجام دهد! ادعایی که هادی آیت الهی نیز آن را تأیید کرد و گفت: مشکل تیم برق شیراز با تغییر مربی حل نمی شود.

اگرچه آیت الهی با خوش بینی در ماه های پایانی سال 87 امیدوار بود برق چون همیشه در هفته های پایانی نتیجه بگیرد، اما هرچه زمان گذشت و هرچه به هفته های پایانی لیگ نزدیک می شویم برق بیش از پیش هوادارانش را ناامید می کند، تا جایی که فرید عابدی در دقیقه 90 بازی مقابل ابومسلم با ضعف مفرط روحیه توپ را آرام در دستان دروازه بان می گذارد تا باور کنیم نارنجی دیگر رنگ شیراز نیست!

اگرچه در طول سال گذشته نهادهایی چون شورای شهر و بیمارستان ام آر آی مراسم تجلیل از بازیکنان را برگزار کردند اما ربع سکه ها هیچگاه نه به علم مربی نه به دانش مدیر تیم و نه به توانایی بازیکنان نیفزودند تا قدیمی ترین تیم فوتبال لیگ برتر غزل خداحافظی بخواند.

مدیر عامل جوان باشگاه برق در حالی که به سبب برخی ملاحظات سیاسی از شخص خاصی تا روزهای پایانی سال در بررسی علل ناکامی تیمش، اسم نبرد اما سرانجام قفل سکوت را شکست و در انتقادی بی سابقه مدیر کل تربیت بدنی استان را از جمله دلایل ناکامی تیمش دانست تا رشید خدابخش نیز در پاسخ به فلاح او را متهم به عدم آگاهی از ورزش و فوتبال کند.

مدیر کل اصفهانی تربیت بدنی فارس در پاسخ به متهم کردن خود به عنوان مدیری غیربومی که دلش برای ورزش شیراز نسوخته گفت: امروزه در علم مدیریت به توانمندی توجه می شود، نه به بومی و غیربومی بودن که با توجه به این مدیر عامل باشگاه برق خود غیربومی است، بنابراین ایشان خودزنی کرده و اسباب سقوط برق را فراهم کرده است.

وی در ادامه جوابیه ای که برای مدیر عامل باشگاه برق فرستاده آورده است: در دوران مدیران پیشین باشگاه هم مشکل اقتصادی وجود داشت، اما آنها با مدیریت خوب خود و سابقه درخشان در فوتبال کشور از اعتباری که داشتند استفاده نموده و باشگاه برق را اداره می کردند و اگر هم بدهی داشتند، از اعتبار خود استفاده می کرده و برای تیم هزینه می کردند، اما شما چکار کردید؟

خدابخش در پایان خطاب به فلاح و در پاسخ به اظهار او مبنی بر اینکه چگونه مدیری که یکسال و نیم آمده این همه کار انجام داده گفته است برادر عزیز برای شما جای تعجب دارد، اما این اتفاق افتاده، ضمن اینکه مدیری هم به مانند شما می تواند در عرض کمتر از یکسال اسباب سقوط تیم برق را فراهم سازد.

در حالی سقوط تیم با سابقه برق در دعواهای سیاسی مسئولان مرتبط نادیده گرفته می شود که آگاهان فوتبال در شیراز معتقدند برق اگر به لیگ یک برود صعودش به لیگ برتر بسیار بعید است، با این حال فقط معجزه می تواند برق را در لیگ برتر نجات دهد، معجزه شاید فروش امتیاز تیم به بخش خصوصی باشد.


[ دوشنبه 88/1/17 ] [ 5:14 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]

رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال کشور با شکست سنگین تیم استقلال تهران پیگیری شد.

در ادامه رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر تیم‌های مقاومت سپاسی شیراز و استقلال تهران در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه چهار بر یک به سود مقاومت پایان یافت.

در این دیدار مصطفی صبری، ایران‌پوریان،‌ متوسل زاده و علی ممبینی در دقایق 30، 35، 66، 92 برای مقاومت و علیرضا عباس فرد در دقیقه 70 برای استقلال گلزنی کردند.

در نیمه ی نخست این بازی تیم مقاومت بدون آن که تحت تاثیر نام حریف خود قرار بگیرد،‌ توانست با ارایه یک بازی هوشمندانه و استفاده از حرکات سرعتی در کناره‌های زمین دروازه استقلال را تهدید کند و در دقیقه 30 مصطفی صبری گل نخست این تیم را به ثمر رساند تنها 5 دقیقه بعد ایرانپوریان گل دوم مقاومت را به ثمر رساند تا مشخص شود استقلال روز دشوار در پیش روی خواهد داشت.

استقلال در ادامه بازی با وجود آن که از حضور همزمان اکبرپور، برهانی وعباس فرد در ترکیب خود سود می‌برد نتوانست موقعیت جدی را بر روی دروازه مقاومت ایجاد کند.

با آغاز نیمه‌ی دوم باز هم این تیم مقاومت بود که ابتکار عمل را در میدان در دست گرفت و توانست در دقیقه 66 با گلزنی متوسل زاده سه بر صفر از حریف خود پیش بیفتد.

امیر قلعه نویی در این زمان با به میدان آوردن ابراهیم تقی‌پور و استفاده از او در خط حمله تلاش داشت با استفاده از ارسال‌های بلند از کناره‌ها گل‌های مقاومت را جبران کند که در نهایت در دقیقه 70 بر روی یکی از همین ارسال‌ها علیرضا عباس فرد تنها گل استقلال در این بازی را به ثمر رساند.

پس از این گل نه تنها بازیکنان مقاومت برای حفظ نتیجه عقب نشینی نکردند بلکه با شدت بخشیدن به حملات خود چند بار دروازه استقلال را با خطر فروپاشی رو به رو کردند و در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده علی ممبینی با به ثمر رساندن گل چهار مقاومت سنگین شسکت فصل را به صدر نشین لیگ برتر تحمیل کرد با این نتیجه استقلال با 53 امتیاز در رده اول باقی ماند و مقاومت با 39 امتیاز تا رده هشتم جدول صعود کرد.

از حاشیه‌های این بازی انفجار مواد محترقه پس از تنها گل استقلال بود که منجر به مصدومیت جزیی دو بازیکن تیم مقاومت شد.


[ چهارشنبه 87/11/30 ] [ 5:10 عصر ] [ امیر ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

برچسب‌ها وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب